לויט Prapatpong Upala פון King Mongkut ס אינסטיטוט פון טעכנאָלאָגיע לאַדקראַבאַנג, דער מיניסטעריום פון טראַנספּאָרט ס פארגעלייגט פּלאַן צו אַריבערפירן Mor Chit 2 ויטאָבוס סטאַנציע צו זיין אַלט אָרט אין Chatuchak BTS סטאַנציע איז אַ שלעכט געדאַנק.

Prapatpong denkt dat er een verkeerschaos in het gebied zal ontstaan. De locatie wordt nu door de BTS Skytrain gebruikt als onderhoudsdepot en omvat 710.000 vierkante meter.

Hij adviseert de regering nog eens goed te kijken naar kosten en de passagierscapaciteit. Dagelijks maken 150.000 passagiersgebruik van Mor Chit 2. Er vertrekken vooral bussen naar het Noorden en Noordoosten van Thailand.

Busterminal Mor Chit 2 staat op grond wat eigendom is van de Spoorwegen. Zij willen het commercieel gaan ontwikkelen om zo de schuldenlast bij het staatsbedrijf terug te brengen.

מקור: באַנגקאָק פּאָסט

3 reacties op “‘Verhuizing busstation Mor Chit 2 in Bangkok slecht idee’”

  1. געריט זאגט זיך

    נו,

    De grond is eigendom van de spoorwegen, zij willen het commercieel gaan ontwikkelen om zo de schuldenlast bij het staatsbedrijf terug te brengen.

    1/ Moet dan de Skytrain zijn remises afbreken en verplaatsen? hoeveel kost dat wel niet???
    2/ Moet er een nieuw gebouw voor een busstation worden gebouwd hoeveel kost dat wel niet???
    3/ Moet het oude busstation worden afgebroken en een nieuw commercieel ??? op gebouwd worden.
    dat kost????

    Wat voor commercieel zal er zoal gebouwd kunnen worden, er wonen totaal geen mensen in de buurt, voorzijde het Sirikit park, achterzijde de spoorwegen, aan de zijkant de Expresse weg, kortom geen winkelcentrum, tenslotte ligt Central / UnionMall Lat Phrao op loop afstand.

    אבער

    Met 150.000 dagelijkse busreizigers, kun je natuurlijk wel iets doen. Bijvoorbeeld iedere passagier 10 Bhat laten betalen, dan heb je zonder investering 1.5 miljoen Bhat per dag. Gewoon bij het buskaartje optellen en s’avonds afdragen aan de spoorwegen. Toch een half miljard per jaar.
    De ruimte zo verbouwen dat er een dagelijkse markt in bebouwd kan worden. Eten kopen en met de bus naar huis. Woonflats over het busstation bouwen. Het mes snijd aan twee kanten, huuropbrengst en het busstation overdekken. Alleen wie wil er boven die stinkende bussen wonen?? 24 uur per dag lawaai??

    Misschien hebben andere nog betere ideeën?

    גרוס געריט

  2. ריטשארדדזש זאגט זיך

    Vanuit de reizigers bekeken: een goed idee!

    Het wonderlijke feit doet zich voor dat het Mor Chit busstation geen aansluiting heeft met de MRT noch met de BTS. Verplaatsing naar Chatcuchak maakt aan deze ontwerpfout een einde en bespaart duizenden forensen en andere reizigers de taxi-kosten.

  3. הענרי זאגט זיך

    Ik denk dat men Sai Tai (busstation zuid)als voorbeeld voor ogen heeft. dat heeft een ingebed shoppingcenter en verschillende restaurants.
    De nieuwe locatie sluit ook aan op het BTS en MRT station. Ook is er sprake dat SRT ook de grondenwaarop de Chatuchak weekendmarkt gevestigd is zou verkopen aan een projectontwikkelaar


לאָזן אַ באַמערקונג

Thailandblog.nl ניצט קיכלעך

אונדזער וועבזייטל אַרבעט בעסטער דאַנק צו קיכלעך. דעם וועג מיר קענען געדענקען דיין סעטטינגס, מאַכן איר אַ פערזענלעכע פאָרשלאָג און איר העלפֿן אונדז פֿאַרבעסערן די קוואַליטעט פון די וועבזייטל. לייענען מער

יאָ, איך ווילן אַ גוט וועבזייטל