Creatief toerisme is een van de nieuwe producten van de Tourism Authority of Thailand. Doel is repeat travellers để kéo.

‘Creatief toerisme is heel iets anders dan de conventionele toeristische attractie’, legt Pataraporn Sithivanich, directeur van de TAT-afdeling Attractions Promotion, uit. ‘Daar nemen reizigers een kijkje, ze nemen foto’s, ze geven geld uit en ze keren huiswaarts. Dit programma stelt ze in staat kennis te maken met de lokale leefstijl en “de andere jij te ontdekken”. Er zijn veel reizigers die Thailand talloze malen bezoeken. We hopen dat deze “Thainess” activiteiten ervoor zorgen dat ze keer op keer terugkomen.’

TAT heeft twintig dorpen voor het project uitgekozen.Ter voorbereiding bezoeken webontwerpers, creatief staf, lokale academici, architecten en anderen die zich met toerisme bezighouden de dorpen om uit eerste hand ervaringen op te doen zodat ze creatieve tourprogramma’s kunnen samenstellen, advertenties ontwerpen en producten bedenken die typerend zijn voor elk dorp. In november zijn gidsen beschikbaar in het Engels en Thai, en daarna volgen brochures, een website en videoclips.

Een voorbeeld van een ‘creatieve’ bestemming bestaat al in Kanchanaburi. Bezoekers maken op de Rai Khun Mon boerderij kennis met de verbouw van maïs. Ze rijden op een tractor door de velden, plukken rijpe maïskolven, ze zien hoe maïsmelk wordt gekarnd en verwerkt tot ijs en de kinderen spelen verstoppertje op de plantage. En ’s avonds na het voeren van het vee verzamelen ze zich rond de barbecue om maïskolven te grillen. [Het artikel vermeldt niet of ze er ook logeren.]

(Nguồn: Bangkok Post, ngày 12 tháng 2013 năm XNUMX)

Không có ý kiến ​​​​là có thể.


Để lại bình luận

Thaiblog.nl sử dụng cookie

Trang web của chúng tôi hoạt động tốt nhất nhờ cookie. Bằng cách này, chúng tôi có thể ghi nhớ cài đặt của bạn, cung cấp cho bạn một ưu đãi cá nhân và bạn giúp chúng tôi cải thiện chất lượng của trang web. đọc thêm

Vâng, tôi muốn có một trang web tốt