Câu hỏi của độc giả: Các vấn đề với KLM

Bằng tin nhắn đã gửi
Đã đăng trong câu hỏi của độc giả
tags:
5 Tháng Tám 2020

Bạn đọc thân mến

Tôi đã đặt vé KLM cho bạn gái từ Thái Lan. Cô ấy đến vào tháng 2020 năm 2020 và sẽ trở lại vào tháng XNUMX năm XNUMX.
Tuy nhiên, KLM đã hủy chuyến khứ hồi do hào quang và chúng tôi sẽ nhận được voucher cho chuyến khứ hồi. Tuy nhiên, chúng tôi vừa nhận được email từ KLM...

Dear Mr. J. 

We are sorry to inform you that we were unable to handle your refund request. Your original document was issued by a travel agent. Please contact your travel agent for your refund request.

Cảm ơn bạn đa hiểu.

Trân trọng,

Hãng hàng không Hoàng gia Hà Lan

Wij hebben rechtstreeks op de KLM site geboekt, en nu dit?

Misschien tips van andere KLM gedupeerden?

Trân trọng,

Ruud

10 reacties op “Lezersvraag: Problemen met KLM”

  1. cây ngô đồng nói lên

    Het lijkt mij dat je nu in eerste instantie contact op moet nemen met de KLM om er op te wijzen dat je wèl rechtstreeks bij de maatschappij geboekt hebt.

    • cướp V. nói lên

      Om het KLM makkelijk te maken: verwijs of voeg de KLM bevestigingsmail mbt de booking bij. In ieder geval datum en tijd plus bookingsnummer of knip/plak de hele mail. Kunnen ze in 1 opslag zien wie, wanneer, wat, hoe enzovoort. Dan moet het in 1 oog opslag duidelijk zijn voor de service medewerkers.

  2. Hans nói lên

    Ik heb mijn zoon in maart 2020 naar Thailand laten vliegen ivm Militaire dienst Oproep loting zijn vlucht in april was ook gecanceled door KLM. Door corona werd ook de loting voor de dienst uitgesteld.(is nu net vrijgeloot) Ik kreeg van KLM het bericht;
    “Uw vlucht KL…… is geanuleerd;
    Boek een nieuwe vlucht via My Trip tot 30 september 2020;
    Of stel uw reis uit en ontvang een voucher die geldig is voor 1 jaar.

    Geachte Heer B…………….

    Het spijt ons, uw vlucht is geannuleerd. We begrijpen dat dit een grote impact heeft op uw reisplannen en we doen wat we kunnen om u zo snel mogelijk te helpen.

    Vanwege de uitbraak van het Coronavirus (COVID-19) hebben de lokale autoriteiten op uw bestemming inreisrestricties aangekondigd. Op dit moment is het nog onduidelijk wanneer deze restricties weer vervallen. Daarom kunnen we u niet direct omboeken. De omboekmogelijkheid blijft beschikbaar tot 30 september 2020, ook kunt u uw reis annuleren en daarvoor in de plaats een reisvoucher aanvragen. U kunt er dus op vertrouwen dat u op een later moment kunt reizen.

    Bent u in het buitenland en heeft u hulp nodig om thuis te komen? We raden u aan om u zo snel mogelijk te registreren voor Bijzondere Bijstand Buitenland.

    Wat u kunt doen
    – Als u uw vlucht (met KLM of Air France) direct via KLM geboekt heeft, kunt u gemakkelijk zelf online uv vlucht wijzigen naar een later moment via My Trip.
    – Heeft u geboekt via een reisorganisatie? Neem daar direct contact mee op, zij kunnen u helpen met het wijzigingen van uw vlucht.
    – Als uw vlucht is geannuleerd, kunt u ter compensatie een reisvoucher aanvragen. Deze is 1 jaar geldig vanaf de dag van uitgifte. Staat uw reis gepland vóór 31 mei 2020 en wilt u zelf annuleren, dan kunt u ook een reisvoucher aanvragen.
    – Op onze latest flight information pagina (alleen in het Engels) vindt u alle omboekmogelijkheden.
    – Als u een KLM Package Deal (pakketreis) heeft geboekt, kunt u contact opnemen met het Airtrade Customer Service Center.

    We raden u sterk aan om gebruik te maken van de genoemde online opties om uw boeking te wijzigen.

    We kunnen ons heel goed voorstellen dat dit bericht vragen oproept. De snelste manier om een antwoord te vinden, is door ons overzicht van veelgestelde vragen te raadplegen.

    Als u daarmee niet geholpen bent, dan mag u natuurlijk contact met ons opnemen. We doen wat we kunnen om u zo snel mogelijk te helpen, maar kunnen niet voorkomen dat de wachttijden lang zijn. Kom alstublieft niet naar de luchthaven van vertrek, onze medewerkers op de luchthaven kunnen uw vragen op dit moment helaas niet beantwoorden.

    Wij betreuren deze situatie enorm en bieden onze excuses aan voor het ongemak. Uw begrip wordt door ons allemaal ontzettend gewaardeerd.

    Met vriendelijke groet,

    KLM Customer Care”

    Ik moet het ticket nog bestellen
    Ik hoop dat je hier verder mee kunt.

    Mvg Hans M

  3. jacqueline nói lên

    Xin chào
    Heb jij jouw ticket rechtstreeks bij KLM geboekt , of een KLM ticket via een broker ?
    Indien bij eentussenhandelaar moet je inderdaad eerst daar aankloppen maar rechtstreeks bij KLM dan moeten ze je daar verder je helpen
    sự thành công

    • cây ngô đồng nói lên

      Lees en dan zie je dat hij het ticket rechtstreeks bij KLM heeft geboekt.

  4. Josh Ricken nói lên

    Ik vind de handelwijze van diverse luchtvaartmaatschappijen toch discutabel. Je kan nu nog steeds bij KLM en EVA Air vluchten boeken voor 1 of 2 september van Amsterdam naar Bangkok. Het is gewoon een kwestie van zoveel ogelijk geld binnenhalen. Want die maatschappijen weten ook wel dat toeristen uit Europa dan nog niet worden binnengelaten.

  5. Alexander nói lên

    Mijn ervaring met de klm is dat als je duidelijk bent er binnen no time een oplossing is. Bel met customer care zorg dat je de boeking details bij de hand hebt.

    Wees niet boos, en vraag voor support.
    Waarschijnlijk zullen ze terplekke alles regelen en oplossen. Als een voucher niet werkt, dan kun je vragen voor een financiele terug betaling, dit duurt langer. Officieel kan klm zich beroepen op extreme afwijkende situatie. Ze mochten van de overheden niet meer vliegen. Net als een staking of extreme weeromstandigheden. De vouchers zijn dus een coulance regeling.

    Bel, wees beleefd zorg dat je de details voor ze hebt, ticket nummer, boekingscode, vluchtnummer, naam persoon op de ticket etc.
    Mijn ervaring na 20 jaar en ook na cancellatie van mijn vluchten, geen probleem.

    Gặp

    • cây ngô đồng nói lên

      Nee, Alexander, KLM kan zich niet beroepen op’extreme afwijkende situatie’, zoals jij stelt. De KLM is gewoon wettelijk tot terugbetaling verplicht.

  6. Ben nói lên

    Het is gewoon onzin van de luchtvaartmaatschappijen om als je ee ticket hebt gekocht via een broker om te verwijzen naar debroke.
    Op het moment dat je ticket heb een vervoerskontrakt met de luchtvaartmaatschappij dus moeten die het afhandelen.
    Ik had ook een ticket via butget air die wilde hetgeld terug vragen wat ik niet wou.
    Ik wou het ticket omzetten naar een open ticket wat mogelijk was maar bij butget air snapte ze blijkbaar er niets van.
    Ook na herhaalde mail alleen maar een geautomatiseert antwoord.
    Volgens mij proberen ze op een of ander manier van eventuele terugbetaling geld in te houden om hun hoofd boven water te houden.
    Uiteindelijk heb ik het zelf geregeld met de luchtvaartmaatschappij.
    Het was in 2 dagen geregeld.
    Niets dan lof voor turkisch airlines en hun kantoor in bangkok.
    Ben Geurts

    • cướp V. nói lên

      Zo is dat wettelijk geregeld, bij geschillen klop je aan bij het verkooppunt en bijvoorbeeld niet de importeur, fabrikant of organisator waar jouw verkoper de dienst of product van gekocht heeft en doorverkoopt aan jou. Logisch ook lijkt me. Maar bij budget verkopers met 0,0 service heb je dan een probleem. Mag je dus in je handjes knijpen dat de airliner je toch helpt. Dat is extra coulance / klantenservice. Maar eigenlijk laat jouw verkoper je in de steek (en overtreed dus de wet).


Để lại bình luận

Thaiblog.nl sử dụng cookie

Trang web của chúng tôi hoạt động tốt nhất nhờ cookie. Bằng cách này, chúng tôi có thể ghi nhớ cài đặt của bạn, cung cấp cho bạn một ưu đãi cá nhân và bạn giúp chúng tôi cải thiện chất lượng của trang web. đọc thêm

Vâng, tôi muốn có một trang web tốt