Таиланд нақшаҳои шӯҳратпараст дар соҳаи авиатсия дорад ва мехоҳад дар минтақа барои нигоҳдорӣ, таъмир ва навсозии ҳавопаймоҳо нақши марказӣ бозад. Барои ноил шудан ба ин бояд 406 миллиард бат сармоягузорӣ карда шавад. 

De regering gaf maandag het groene licht voor een hervormingsplan. Buitenlandse bedrijven kunnen participeren en krijgen daarvoor meer dan de helft van de aandelen. Het hervormingsplan gaat over de upgrade van de drie grote internationale luchthavens Don Mueang, Suvarnabhumi en U-tapao, maar ook over de 36 provinciale vliegvelden.

Voor de vestiging van een commercieel centrum voor onderhoud en reparatie gaat Thai Airways International een principe overeenkomst afsluiten met Airbus. Dit centrum moet over drie jaar operationeel zijn.

Woordvoerder Kobsak Phutrakul, denkt dat Thailand de mogelijkheden heeft om het luchtvaartcentrum van Zuidoost-Azië te worden, omdat vanuit het land 193 routes over de hele wereld worden bediend. Het aantal buitenlandse bezoekers stijgt naar verwachting van 30 miljoen nu naar 53 miljoen in 2023.

Ook het vrachtvervoer krijgt de nodige aandacht in het hervormingsplan. Enkele wetten zullen vereenvoudigd moeten worden om het transport van luchtvracht te stimuleren. Nu wordt 1,3 miljoen ton per jaar vervoerd, de doelstelling is 3 miljoen ton.

Манбаъ: Бангкок Пост

6 reacties op “Thailand wil luchtvaart hub in de regio worden”

  1. M. Meeuwesen мегуяд боло

    Dan hoop ik dat er ook met spoed een snelle verbinding tussen de vliegvelden BKK en DMK gerealiseerd gaat worden. Dat zou een grote verbetering zijn.

  2. Jan мегуяд боло

    Tja, het is nog geen jaartje geleden dat een audit aantoonde dat Thai Air tot een van de meest onveilige luchtvaartmaatscappijen behoorde omdat ze niet over het hoogopgeleide onderhoudspersoneel beschikken. De kosten welke genoemd worden zullen ongetwijfeld ook doorgerekend worden. Nu, ik mag hopen dat ze het kunnen waarmaken. Het zou eens wat anders zijn dan “de hub in tienerzwangerschappen”…of…”de hub in meeste verkeersongevallen”…of…enz…

  3. л.андозаи паст мегуяд боло

    Je kunt wel een “hub”geven aan de vliegvelden, beter en veiliger is dat de “hub”gebruikt wordt voor het (achterstallig) onderhoud vliegtuigen, zodat deze internationaal mogen blijven doorvliegen op o.a.Europa!

  4. Ҳуго Велдман мегуяд боло

    Ik moet er niet aan denken, vliegtuigonderhoud in Thailand. Ik betrap mijzelf erop dat ik me beter voel als er een farang met 4 strepen voor in de buis zit.

  5. Ҷек Г. мегуяд боло

    Best wel opvallend besluit en wordt er even afgeweken van de regels voor buitenlandse bedrijven. Ze kunnen het dus niet zelf oplossen en nu mogen buitenlandse firma’s meehelpen in het kader van een ambitieus plan.

  6. T мегуяд боло

    Vraag me af hoe ze KLIA en Changi Singapore willen verslaan, denk dat daar toch iets meer verstand en beleid achter zit. De verhoging van de kerosine prijs van dit jaar zal ook wel niet helpen…


Назари худро бинависед

Thailandblog.nl кукиҳоро истифода мебарад

Вебсайти мо ба шарофати кукиҳо беҳтарин кор мекунад. Бо ин роҳ мо метавонем танзимоти шуморо дар ёд дошта бошем, ба шумо пешниҳоди шахсӣ пешниҳод кунем ва шумо ба мо барои беҳтар кардани сифати вебсайт кумак кунед. Давомаш

Бале, ман вебсайти хуб мехоҳам