Cam Cam / Shutterstock.com

Вазорати нақлиёт то ҳол барои сохтмони терминали дуюм дар Суварнабхуми иҷозат надодааст. Нақшаи кунунии фурудгоҳҳои Таиланд бояд ҳама лоиҳаҳои дигари инфрасохторро бештар ба назар гиранд.

Het ministerie heeft Airports of Thailand, de beheerder van de zes grote luchthavens, gevraagd de plannen te herzien en rekening te houden met andere infrastructurele ontwikkelingen zoals de uitbreiding van luchthaven U-Tapao en de luchthaven HSL. AoT dient ook andere partijen bij het plan te betrekken zoals de dienst die zich bezighoudt met de ontwikkeling van de luchtvaartindustrie in Thailand.

Chaiwat van het ministerie van Transport denkt dan ook niet dat het plan voor de tweede terminal op de volgende vergadering van het AoT-bestuur het groene licht krijgt. Als het plan wordt afgekeurd, moet AoT met een volledig nieuw plan komen, zegt hij.

AoT vreest voor vertraging en dringt aan op goedkeuring want de luchthaven is zwaar overbelast. De luchthaven verwerkt nu 70 miljoen passagiers per jaar en dat is aanzienlijk meer dan de oorspronkelijke capaciteit van 40 miljoen.

De planning was om de nieuwe terminal in 2022 of 2023 in gebruik te nemen, maar het is vraag of dat gaat lukken.

Манбаъ: Бангкок Пост

7 reacties op “Vertraging voor tweede terminal Suvarnabhumi”

  1. л.андозаи паст мегуяд боло

    Ze kunnen beter eerst gaan beginnen aan het herstel van de start- en landingsbanen van Suvarnabhumi.

    Al bijna 3 jaar wordt daarover door belanghebbenden geklaagd!

  2. Фред мегуяд боло

    Nou dan weet ik niet ze dan allemaal aan het bouwen zijn nu.
    Lijkt toch wel erg op een terminal maar ik kan mij vergissen.
    Фред

    • Питер (собиқ Хун) мегуяд боло

      https://www.thailandblog.nl/vliegtickets/de-aot-gaat-airport-city-ontwikkelen-op-1623-rai/

  3. Пётр Патонг мегуяд боло

    Ja ook ik zie al enkele jaren een constructie in aanbouw zoals Fred zegt en het lijkt mij niet dat het een sporthal of overdekt zwembad is.
    Ben benieuwd of iemand er meer van weet.

    • Питер (собиқ Хун) мегуяд боло

      Dat is Airport City: https://www.thailandblog.nl/vliegtickets/de-aot-gaat-airport-city-ontwikkelen-op-1623-rai/

  4. Ҳанс мегуяд боло

    De centjes zullen op geraken zeker.

  5. щайд мегуяд боло

    Als er te snel een tweede terminal op SWAMPY komt dreigt U-TAPAO nog lange(re) tijd onrendabel te blijven.

    De eisen van de SWAMPY lobby voor een snelle dure vervolg investering om de “landingsbaan problemen” op te lossen dreigen hierdoor ook nog aan kracht en urgentie winnen … en elk bahtje kan maar één keer uitgegeven worden. Dus …

    De goede mensen die op de voormalige militaire luchthaven “commercie” willen vrezen dat een 2de SWAMPY-terminal letterlijk een flinke streep door hun rekening wordt op U-TAPAO.
    Dat gevaar wordt nu bezworen. Diezelfde goede mensen zwaaien immers de plak op het ministerie van transport. Ze sturen de SWAMPY lobby binnen AOT wandelen met hun plannen voor een 2de terminal. Hierdoor gaat U-TAPAO voor en krijgt de “commercie” van de goede mensen daar “een vliegende start”.

    Tonen wie de échte baas is! De persoonlijke commerciële belangen dienen … als vanouds … als een goede huisvader … en uiteraard zuiver in ’s lands belang 🙂


Назари худро бинависед

Thailandblog.nl кукиҳоро истифода мебарад

Вебсайти мо ба шарофати кукиҳо беҳтарин кор мекунад. Бо ин роҳ мо метавонем танзимоти шуморо дар ёд дошта бошем, ба шумо пешниҳоди шахсӣ пешниҳод кунем ва шумо ба мо барои беҳтар кардани сифати вебсайт кумак кунед. Давомаш

Бале, ман вебсайти хуб мехоҳам