AX SAYPLAY / Shutterstock.com

Дар Бангкок ҳама микроавтобусҳо бояд дар ниҳоят нопадид шаванд ва ба ҷои онҳо мидибусҳо иваз карда шаванд. Минивэнҳои ҳозира бехатар нестанд ва боиси садамаҳои нисбатан зиёд мешаванд. Сабаби он аст, ки онҳо дар Аврупо, дар байни дигар ҷойҳо манъ карда шудаанд.

Het Department of Land Transport (DLT) laat weten dat voor het eind van het jaar een kwart van alle minibusjes uit bedrijf wordt genomen. Er rijden nu nog ongeveer 4.000 busjes in Bangkok rijden. Van 954 busjes wordt de vergunning niet meer verlengd. Ze zijn ouder dan 10 jaar en kunnen daardoor niet meer verzekerd worden.

Het is de bedoeling dat de minivans worden vervangen door de veiligere midibusje.

In heel Thailand worden de vergunningen van 1.500 busjes niet verlengd. Dat is inclusief de busjes die in Bangkok en het stedelijk gebied rijden. Volgens de DLT telt Thailand 12.700 minibusjes.

Манбаъ: Бангкок Пост

17 reacties op “954 minibusjes in Bangkok worden uit bedrijf genomen”

  1. руд мегуяд боло

    Grotere busjes betekent waarschijnlijk ook meer vervuiling.
    Dit afhankelijk van het feit, of die grotere busjes ook meer passagiers vervoeren.
    Het grootste probleem zit hem echter in de bestuurders, de vaak veel te lange rijtijden en de te krappe tijdschema’s, waardoor er te hard wordt gereden.
    Ik denk niet, dat het aantal ongelukken erdoor zal afnemen.

    • ЛУИЗ мегуяд боло

      @Руд,

      Хеле дуруст.
      Die kamikaze piloten die achter het stuur zitten is de enige factor wat veranderd moet worden.
      Betere opleiding en het opvolgen van controle.
      Soms zo stijf van hetgeen ze slikken dat ze ook al rijden ze keurig, een groot gevaar op de weg zijn.
      Godzijdank maar 1 x meegemaakt.
      Ok, oude busjes er uit gooien, want wij weten allemaal dat het woord onderhoud niet in het thais voorkomt, want een ieder kan lezen in de kranten wat er weer is gebeurd met wat voor een vervoers apparaat dan ook.

      ЛУИЗ

    • Ян ван Марле мегуяд боло

      Indedaad zal het aantal ongevallen niet afnemen,maar het aantal doden zal toenemen!Er gaan twintig personen in een midibus,dus reken maar uit! Het zijn de bestuurders,behalve enkele uitzonderingen, die niet deugen!!!

    • Крис мегуяд боло

      Zo snel als mogelijk is overschakelen op chauffeurloze busjes….

  2. теун мегуяд боло

    Vergunning intrekken van busjes, die > 10 jaar oud zijn kan ik nog begrijpen. Maar het argument “onveilig want teveel ongelukken” begrijp ik niet. De meeste ongelukken gebeuren, omdat de bestuurders niet capable zijn.
    Deze kamikaze-types op midibusjes zetten levert net zoveel ongelukken op. Misschien zelfs meer, want je kunt er sneller mee. En hoeveel personen kunnen in een midi-bus? 12-14? Per klapper dus des te meer slachtoffers.

    Net even gegoogeld op huren minibus (9 persoons) in Nederland. Ruim aanbod. Dus hoezo verboden in Europa?

    • Питер (собиқ Хун) мегуяд боло

      Natuurlijk zijn er 9 persoons busjes te huur in Europa, maar heb je ook gekeken of het dezelfde minivans zijn die in Thailand rond rijden? Toch eens doen.

      • теун мегуяд боло

        Zal mogelijk iets te maken hebben met crash-tests. Maar als je ziet wat die kamikaze-piloten hier met die busjes doen (frontale aanrijding, inhalen waar het niet mag, veel te hard rijden, spelen met mobiel, slikken van pillen, denken dat ze allemaal Verstappens zijn etc) dan helpt zelfs een goede(?) kreukelzone weinig.

        Kortom. Het zit in de bestuurders. En als die op midi-bussen komen dan zijn met 12-14 passagiers (en in de praktijk nog meer) de gevolgen navenant groter.

        • Питер (собиқ Хун) мегуяд боло

          Ik heb ergens gelezen dat ze in Europa niet toegestaan zijn omdat ze instabiel zijn, vallen vrij snel om.

    • Таиланд Ҷон мегуяд боло

      Het hele probleem zit bij de bestuurders.Als ik de meeste zie rijden dan denk ik wat een idioot,als men een gat ziet duik men er in.Tevens is het afsnijden van overige verkeer heel gewoon.En veelal wordt er veels te hard gereden, bellen onder het rijden.En ze werken veels telang.Dat zou men als eerste moeten aanpakken .Grotere bussen lost dat probleem niet op.

  3. теун мегуяд боло

    In aansluiting. Bij Toyota Nederland zijn 9-persoons busjes in het assortiment. Dus dat zijn geen midi-busjes.

  4. Павлус мегуяд боло

    Grotere busjes betekent juist minder vervuiling. Nieuwere techniek (dus zuiniger en co2 vriendelijker) en meer passagiers per unit.

  5. юундай мегуяд боло

    De eerst stap in de goede richting qua veiligheid voor de passagiers. Het zou ook een tweede goede stap zijn om de chauffeur periodiek, steekproefgewijs te checken op gebruik van alcohol tijdens het rijden. Een verplichte rustperiode is zowel voor de passagiers als voor de chauffeur tijdens ritten van meer dan 2 uur is te overwegen. En een verplichte 1 of 2 jaarlijkse keuring van de midi busjes.

  6. Роберт мегуяд боло

    Zoals Ruud al aanstipte, de problemen zitten vooral in de bestuurders. Niet alleen de rijtijden maar ook het gebrek aan kwaliteit, verantwoordelijkheidsgevoel, het in colonne rijden met grote snelheid, gebrek aan training en inzicht etc. Grotere busjes zonder meer lijken alleen (nog) meer slachtoffers te maken. Kortom, nog veel werk aan de winkel.

  7. Ҷанӣ мегуяд боло

    Nee hoor, ALS nieuwe busjes echt nieuw zijn, incl de motor, dan zullen ze veel lucht-schoner zijn, de grootte heeft er bitter weinig me te maken. Wat er wel veel mee te maken heeft is dat ze minder rijden als stilstaan-BKKs verkeer, en nog veel noodzakelijker is, dat een groot deel van de drivers door bekwaam personeel (janee-het zijn meestal eigen rijders, die die krengen per dag van de vermogende sjinees afhuren) dat niet enkel op de ontvangsten is gefixeerd, wordt vervangen. Hoewel: gelet op de Thaise arbeidsmarkt, betekent dat eerder dat er geen vervanging is.
    Overigens: ze rijden vrijwel enkel op langere lijnen vanaf verre buitenwijken naar de rand van het centrum-voor stadsvervoer zal de doorsnee toerist er niet mee te maken krijgen.
    Helaas rijden ze sinds enkele jaren ook wat voorheen de 2e klas regiobus was-nar Pattaya, HuaHin etc en vele andere oorden. Daar geldt hetzelfde voor.

  8. Вилай мегуяд боло

    Wat is er nu onveilig,de minibus of de bestuurder?
    Als het de bestuurder is,heeft het weinig zin om de bussen te vervangen….

  9. Том банг мегуяд боло

    Aangezien hier op het blog iedereen weet dat en de busjes en de bestuurders niet veilig zijn hoeven we er ons toch niet druk om te maken.
    Ik denk omdat we dit allemaal weten we ze gewoon dienen te mijden.
    Als je in Nederland of waar dan ook bent stap je toch ook niet bij een alcoholist in de auto.
    O en die 9 persoons bussen in Nederland zijn wel van het zelfde formaat als hier de midi bus, niet de mini.

  10. Ҷон ва Мариет мегуяд боло

    Beste mensen, hebben jullie al eens gedacht aan het feit dat wij in Nederland te maken hebben met het feit dat er iets vermeld staat op het rijbewijs en dat het gewoon te duur voor werkgevers is om mensen met “groot rijbewijs” is zo’n “midi-busje” te laten rijden? In Nederland B rijbewijs 8 personen + bestuurder! Ik denk dat dat meer de reden is dat deze mooie midi-busjes niet in Europa/Nederland rijden! Tja, Nederland, land van regeltjes en altijd met beste jongetje van de klas!
    Йохан.


Назари худро бинависед

Thailandblog.nl кукиҳоро истифода мебарад

Вебсайти мо ба шарофати кукиҳо беҳтарин кор мекунад. Бо ин роҳ мо метавонем танзимоти шуморо дар ёд дошта бошем, ба шумо пешниҳоди шахсӣ пешниҳод кунем ва шумо ба мо барои беҳтар кардани сифати вебсайт кумак кунед. Давомаш

Бале, ман вебсайти хуб мехоҳам