Ik kon mijn vlucht van Chiangmai naar Amsterdam niet meer doorboeken.

Қаблан, ман ҳамеша аз Чиангмай ба Бангкок чиптаи алоҳида харидам ва бағоҷи ман ва худам фавран ба Амстердам фармоиш дода мешуданд, ба шарте ки он бо ширкати ҳавопаймоии буҷавӣ набуд. Аммо Bangkok Airways дигар аз сабаби COVID-19 ин корро кардан намехост. Ин танҳо дар сурате имконпазир буд, ки он ҳамчун парвози пайвасткунанда фармоиш дода шуда бошад.

Dit was een groot probleem omdat ik maar 1 uur en 20 minuten had in Bangkok. Gelukkig had Bangkok Airways EVA Air gecontacteerd en stonden ze op me te wachten om me snel door de hindernisbaan te leiden. Voortaan laat ik dus minimaal 3 uur tussen de twee vluchten.

Er verandert namelijk nog wel eens iets in Thailand.

8 reacties op “Chiangmai – Amsterdam: Doorboeken kon niet meer (lezersinzending)”

  1. Tak мегуяд боло

    Als het twee losse tickets zijn, willen de meeste maatschappijen al 10 jaar niet meer doorboeken.
    Zelfs al vlieg je Business Class met bijvoorbeeld
    KLM dan wordt dit geweigerd. Allerlei drogredenen
    worden genoemd. Ze willen dat je een peper duur aansluitend ticket koopt ipv een goedkoop los ticket.

    • Адриан мегуяд боло

      Bij Thai airways tot nog toe nooit een probleem. Maar nu zijn er voornamelijk Thai Smile vluchten en dat is budget.

  2. Руд Ворстер мегуяд боло

    Ik neem aan dat dit over de baggage gaat .Met 2 losse tickets heb ik nooit gehoord dat dit wel kon !?Lijkt me ook onlogisch.

  3. Эмиэл мегуяд боло

    Het klopt wat Tak zegt, doorboeken kan al ca 10 jaar niet meer. Je moet de vluchten tegelijkertijd gekocht hebben om doorboeking te krijgen. 10 jaar was mijn echtgenote zeer boos op mij omdat er dus niet doorgeboekt werd op Schiphol, terwijl ik dit als ervaren reiziger dit wel gewend was.

  4. Иловаи шуш мегуяд боло

    Ik vraag me wel af hoe je zou kunnen doorboeken als je geen verdere vlucht hebt. Ze moeten namelijk bij de maatschappij weten met welk vluchtnummer ze de bagage verder moeten sturen. Dat het met lowcost vluchten niet gaat komt door het feit dat die, in hun ticketprijs geen bagage rekenen, enkel handbagage.
    Dat je voortaan 3 uur tussen twee vluchten in acht neemt is teslotte wel iets verstandig. Je mag al van groot geluk spreken dat je nog geen vlucht gemist hebt. Anderhalf uur tussen 2 vluchten is uiterst krap, de minste vertraging en je bet reeds prijs.

    • Луис мегуяд боло

      Муҳтарам Адди,

      Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat bij aaneensluitende vluchten er bij een vertraging gewoon gewacht wordt.

      Zo heb ik eens 2 uur bijkomend mogen wachten in Abu Dhabi omdat de vlucht vanuit Parijs op zich liet wachten. Stel je maar eens voor dat de meer dan 100 passagiers van Parijs naar Bangkok vast komen te zitten in Abu Dhabi omdat hun vlucht naar Bangkok reeds vertrokken is. Chaos troef.

  5. ЯнванХедель мегуяд боло

    Toen er vanuit savannaket door Lao airlines nog op BKK gevlogen werd kon ik gewoon doorld kon ik gewoon doorlabelen als ik het vluchtnummer van de aansluitende vlucht had. Wel moest ik binnen 24 uur na aankomst in BKK weer vertrekken. Vanaf Amsterdam terug naar Laos ook geen probleem

  6. Корнелис мегуяд боло

    Bangkok Airways, de luchtvaartmaatschappij waar het hier over gaat, is al ver voor de Covid-perikelen gestopt met ‘doorlabelen’ als er sprake is van afzonderlijke tickets. Ik herinner me dat ik in 2017 er al mee geconfronteerd werd bij het inchecken in Chiang Rai (waar ze nu niet meer op vliegen).


Назари худро бинависед

Thailandblog.nl кукиҳоро истифода мебарад

Вебсайти мо ба шарофати кукиҳо беҳтарин кор мекунад. Бо ин роҳ мо метавонем танзимоти шуморо дар ёд дошта бошем, ба шумо пешниҳоди шахсӣ пешниҳод кунем ва шумо ба мо барои беҳтар кардани сифати вебсайт кумак кунед. Давомаш

Бале, ман вебсайти хуб мехоҳам