Patarosan pamiarsa: Nyéwa motor sareng sapédah

Ku Pesen Dikintunkeun
Geplaatst dina Patarosan pamaca
tags: ,
Oktober 18 2016

Pembaca anu dihormat,

Patarosan ngeunaan rental sapédah jeung / atawa scooter, kami pasangan anu bade tetep di Krabi, tapi kami 4 km ti laut. Urang bakal resep nyéwa Scooter a. Naha murangkalih umur 4 dugi ka 5 tiasa calik di dinya?

Is er trouwens een fietsverhuur op Krabi? We willen niet heel de tijd vast hangen met taxi’s en tuk tuk’s en dergelijke.

Blijkbaar wordt daar sterk van geprofiteerd met echte woekerprijzen waar je dan nog een halfuur moet gaan onderhandelen, daar heb ik geen zin in. Een auto lijkt ons iets te gevaarlijk daarom voorkeur een scooter. Maar ik zie nergens richtlijnen daaromtrent.
Kan er iemand advies geven? We zitten 4 a 5 km van Ao Nang Beach.

Wasalam,

Christophe

14 reacties op “Lezersvraag: Verhuur van motorbike en fiets”

  1. heuh nyebutkeun nepi

    Het lijkt mij, dat het huren van een brommer of fiets een stuk onveiliger is dan een auto.
    Bovendien heb je bij de huur van een brommer een internationaal motor rijbewijs nodig,
    anders ben je niet verzekerd.
    Huur een auto bij een betrouwbare verhuurder en zorg voor verzekering.

  2. Leo nyebutkeun nepi

    In AoNang zijn meer dan genoeg scooters en lichte motorfietsen te huur. Hele Thaise families zitten er op, dus pa, ma en een paar kinderen. Helmplicht voor volwassenen – krijg je bij de verhuurder mee-, een kleuter heb ik nog nooit met een helm op gezien dus misschien verstandig die in je bagage mee te nemen. Of er ook fietsen te huur zijn in AoNang zou ik je niet kunnen zeggen.

    • Wim nyebutkeun nepi

      Er staat nog steeds in de wet max 2 personen wat die Thaien doen is hun zaak maar met meer op een brommer ben je dus gewoon niet verzekerd en ook niet als geen helm op hebt.

    • Léos Th. nyebutkeun nepi

      Beste naamgenoot, het gegeven dat Thaise families massaal lak hebben aan de verkeersvoorschriften en dat de politie daar niet tegen optreedt doet natuurlijk niets af het feit dat het zeker voor een toerist bijzonder stom is om dan ook maar met een kind, en ook nog eens zonder helm, met een motorbike aan het verkeer deel te nemen.

  3. jan sempalan nyebutkeun nepi

    Hou der rekening mee dat de thaise scooters boven de 49 cc zijn.Dus voor de nedelands verzekering moet je ,n, moterrijbewijs hebben

  4. Henry nyebutkeun nepi

    Een scooter is tientallen malen onveiliger dan een auto, daarenboven heeft u daarvoor een motorrijbewijs nodig om in orde te zijn met de verzekering. In Thailand bestaan nl geen 49 cc scooters.

    85% van alle dodelijke ongevallen in Thailand zijn met scooters.

    In Thailand rijden borelingen mee op de scooters. Men zegt dat de Indianen en Momgolen geboren werden op een paard, wel de Thai word geboren op een scooter,

  5. arjen nyebutkeun nepi

    Alles mag in Thailand op een motor (scooters of brommers zoals in NL bestaan hier niet) Dat alles mag wil eigenlijk zeggen, met de politie zal je weinig proberen hebben. In het ergste geval een boete van 400 Baht.

    Maar let op! Als je zonder geldig NL motorrijbewijs op z’n ding rijdt, en er gebeurt iets kan je geen aansraak maken op je NL ziektekosten verzekering en reiskosten verzekering (vervoer van stoffelijk overschot is dus niet gedekt) Dit geldt ook voor de passagiers als die hadden kunnen weten dt de bestuurder niet rijvaardig is.

    Ziektekostenverzekeringen betalen doorgaans nog wel spoedeisende hulp in Thailand, maar hersteloperaties, of speciaal vervoer terug naar NL is niet gedekt.

    Zoals Joe zegt huur maar een auto. Dat is veeeeeeel veiliger.

    Arjen.

  6. Léos Th. nyebutkeun nepi

    Wat jij een scooter noemt is in feite een motorbike, waarvoor je aan de verhuurder weliswaar geen rijbewijs hoeft te tonen maar niettemin wel in het bezit van moet zijn. Vervoer per auto met een kind van 4 of 5 jaar(?) lijkt mij juist veel veiliger dan met 3 personen op een motorbike. Als je een auto zou huren wordt vaak naar een internationaal rijbewijs (te verkrijgen bij de ANWB) gevraagd. Informeer bij het hotel naar fietsverhuur, zij kunnen je vast verder helpen. Een fijne en veilige vakantie!

    • CHRISTOPHER nyebutkeun nepi

      De bedoeling was met bv een fietskar aan fiets of bromfiets te koppelen. Ook met 3 op een bromfiets is uiteraard geen optie. Wat wel de bedoeling was, ons kind voor ons vast te klikken en dus maximaal 2 personen op aanwezig zijn. Het is zowieso gevaarlijk met een soortgelijk bromfiets te rijden als je niet gewend bent dat te doen, daarvan ben ik overtuigd. Maar ik ben gewend aan een bromfiets in die klasse.
      Ook links rijden stoort me niet echt. Genoeg in Ierland gereden. In geval van ongeval is het uiteraard zo dat de kwetsuren die worden opgelopen meer ernstiger zijn tov een auto ongeluk. Dat is héél normaal. Ook moet ik erbij zeggen dat de afstand slechts 4 a 5km bedraagt. Dus eigenlijk is dat niet gek ver. Uiteraard genoeg om een ongeval te krijgen. Dus kijk er liever naar een bak of fietskar omwille dit gewoonweg veiliger is uiteraard; Iemand een idee waar dit in deze regio te verkrijgen is of is dit alleen maar Nederlands? -:)

  7. enya nyebutkeun nepi

    lijkt mij niet verstandig om met een zo’n klein kind op de scooter te zitten in Thailand niet en in Nederland niet er komen veel krachten door het stoten op het lichaam van een klein kind met name de nek

  8. lalaki magic nyebutkeun nepi

    Goed Gek!!! Kom naar Thailand en doe als een Thai???? Lekker gevaarlijk met je kind van 4j op de scooter! Dit doe je in België of Nederland ook niet! En zeker niet in een land wat op de 2de plaats staat van verkeersdoden!
    Fietsen wel! Maar toch steeds opletten met de rijstijl in Thailand.

  9. dirk nyebutkeun nepi

    De vraag is of jullie erop mogen zitten.? De onschuldig ogende scooter is een lichte motor van 125 cc.
    Om erop te rijden, motorrijbewijs Nederland verplicht, en tevens international rijbewijs bij de Anwb te verkrijgen , na betaling uiteraard. Zelfs dan is het nog de vraag of je op een simpel toeristenvisum op dergelijke wijze aan het verkeer kunt deelnemen.
    Kindje mee op de scooter, dus met drie personen rijden, staat de Thaise wet niet toe. In geval van calamiteiten hoop ellende en ook met de in Nederland afgesloten verzekeringen.
    Dat je dit toch veel Thaise mensen ziet doen, is een kwestie van gebrekkige handhaving van de verkeerswet. Met name op het platteland zie je veel jonge kinderen al op een mototfiets rijden. Er komen daar dan ook 700 per jaar van om in de leeftijd 10 tot 14 jaar. Tot slot is Thailand berucht om zijn motorongelukken en staat 1 na laatste met de meeste verkeersslachtoffers ter wereld.

    Wellicht heeft jullie hotel een pendelbus naar het strand, of anders taxi allemaal betaalbaar in Thailand, of zoals eerder opgemerkt auto huren is duurder maar safer, Ook dan internationaal rijbewijs.

    Tot slot fijne vakantie..

  10. Tambih paru nyebutkeun nepi

    je hebt ervaring met zo een soort “bromfietsen”. Het werd hier reeds vermeld: dit zijn geen bromfietsen, dit zijn motoren, minimaal 125CC. Van het ogenblik je met zen drieen op een tweewieler stapt ben je reeds met niets meer wettelijk in orde …. en zeg niet: ik ben voorzichtig, er zal ons niets overkomen….. de anderen zijn niet altijd voorzichtig.
    Een goede raad: met een kind van 4-5jaar erbij: huur een kleine wagen, je zal veiliger zijn dan met een “bromfiets” …. een fiets met een babykarretje eraan? Dat zullen ze hier nog moeten uitvinden denk ik, nog nooit gezien.

  11. Hérman tapi nyebutkeun nepi

    ik rij al jaren probleemloos met een scooter in thailand en die gegevens dat 85 procent van de ongevallen gebeuren met en scooter zijn mogelijk waar. maar dan moet je ook vermelden hoeveel percent van de thailanders met een scooter rijden misschien ook 85 procent?
    Huur een scooter en draag je helm en veel plezier in Ao Nang


Ninggalkeun koméntar

Thailandblog.nl ngagunakeun cookies

Website kami jalan pangalusna berkat cookies. Ku cara ieu urang tiasa nginget setélan anjeun, ngajantenkeun anjeun tawaran pribadi sareng anjeun ngabantosan kami ningkatkeun kualitas halaman wéb. Baca leuwih

Leres, abdi hoyong situs wéb anu saé