Airport Rail Link (ARL) (i viewfinder / Shutterstock.com)

Tsela ea libaesekele e bophahamo ba lik'hilomithara tse 20 pakeng tsa seteishene sa ARL sa Lat Krabang le Phaya Thai e tla ba tharollo ea tšubuhlellano ea sephethephethe le litšitiso tse ling bakeng sa bapalami ba sephethephethe Bangkok.

Suchatvee van het King Monkut’s Institute of Technology Ladkrabang en voorzitter van de Council of Engineers Thailand wil dan wel dat het fietspad onder de Airport Rail Link (ARL) komt en niet ernaast, zoals een eerder plan.

Het fietspad kan gemaakt worden van een sterk en lichtgewicht metaal en vastgemaakt aan de pilaren van de ARL. De ARL-lijn dient als dak en de in- en uitgangshellingen kunnen bij de ARL-stations worden geïnstalleerd. De kosten van de ‘skyway bicycle lane’ zijn nog niet in te schatten.

Het fietspad moet het fietsen voor woon-werk verkeer in Bangkok promoten en geldt als milieuvriendelijk alternatief. De fiets pakken is voor forenzen nu nog geen optie omdat er geen goede fietspaden zijn.

Suchatvee doet nog meer suggesties aan de regering om het gemak voor fietsers te verbeteren, zoals een fietsenstalling in elk overheidsgebouw.

Hij wijst erop dat in veel steden in de wereld de fiets al een populair vervoermiddel is.

Mohloli: Bangkok Post

11 reacties op “De oplossing voor forenzen in Bangkok: Een fietspad in de lucht”

  1. John e bua ka

    Is dit een serieus plan? Forenzen of in de hitte of in de regen laten fietsen? Je ziet nu al hoe weinig Thai er lopen wanneer het meer dan 50 meter is….

    • Enrico e bua ka

      Ik ziet steeds meer Thai fietsen. Vooral op zondagmorgen als ze met een fietsgroep op pad gaan.
      Forenzen gaan voornamelijk ’s morgens en laat in de middag op pad. Voor en na de heetste uren van de dag. Het regent bij lang na niet altijd in Bangkok.

    • Bernardo e bua ka

      Nee john je kan bij regen droog overkomen.(onder het dak)tussen de pilaren.
      Goed plan.
      BM

      • John e bua ka

        Onder het dak ja maar dat dak zal er vast niet overal zin als je bv van Lat Krabang naar Asok moet.

  2. Robert e bua ka

    Als dit maar geen luchtfietserij is/wordt….

  3. Johnny B.G e bua ka

    Als je met de airportlink kan reizen in de airco waarom zou je dan eronder gaan fietsen? Meer treinen zou meer helpen.

    • Enrico e bua ka

      Ook steeds meer Thai willen meer beweging. Je hebt een mooi uitzicht.

  4. Otto de Roo e bua ka

    Een verhoogd fietspad onder de Aiport Rail Link waarbij je uitsluitend kunt in- en uitvoergen bij een station van de ARL. Misschien begrijp ik iets niet, maar ik zou dan toch de trein nemen. Een stuk sneller en met airconditioning.

  5. kagiso e bua ka

    De hitte kan geen probleem zijn. Ik denk daarbij aan elektrische fietsen. Ik zie het ook nog niet direct maar anderzijds de Thai kennende als er één mee begint volgen de anderen al heel snel. En als die beginners dan nog eens zogenaamde singers of moviestars zijn zou het wel eens kunnen lukken.

    • John e bua ka

      Wat kost zo’n fiets eigenlijk in Thailand en kan een Thai dat dan betalen?

  6. Chris oa motseng e bua ka

    Een verhoogd fietspad van 20 km vind ik wel erg hoog .


Siea maikutlo

Thailandblog.nl e sebelisa li-cookies

Webosaete ea rona e sebetsa hantle ka lebaka la li-cookies. Ka tsela ena re ka hopola litlhophiso tsa hau, ra u fa mpho ea botho le ho re thusa ho ntlafatsa boleng ba sebaka sa marang-rang. bala ho eketsehileng

Ee, ke batla webosaete e ntle