Babali ba ratehang,

Le rona (2 Belgians) re boetse re bhukile sefofane ho tloha Phuket ho ea Bangkok le Bangkok Airways mafelong a Phupu 2020. Sefofane sena ha se so hlakoloe ke Bangkok Airways kapa rona. Hobane re ne re sa khone ho ea Thailand ka lebaka la Corona, le rona re ne re sa khone ho palama sefofane sa lapeng. Re ikopanye le Bangkok Airways pele ho letsatsi la sefofane.

Bangkok Airways weigert tot op heden om ons terug te betalen; men wil wel een nieuwe vlucht boeken in de loop van dit jaar of begin 2021, maar we moeten een concrete datum kiezen, wat voor ons momenteel onmogelijk is (we mogen Europa niet uit en Thailand niet binnen).

We vragen om een voucher (open ticket) te krijgen die geldig is tot minstens eind 2021 of nog liever tot eind 2022 zoals de meeste luchtvaartmaatschappijen (o.a. Air Asia) doen. Maar Bangkok Airways geeft geen vin breed toe.

Is hier iets aan te doen? Wat is jullie ervaring?

Lumelisa,

Marc

6 reacties op “Lezersvraag: Bangkok Airways doet moeilijk over geboekte vlucht”

  1. Cornelis e bua ka

    De vlucht heeft kennelijk gewoon plaatsgevonden en u heeft niet geannuleerd. Dan lijkt het me dat u formeel geen rechten hebt en dat alles wat Bangkok Airways u nog aanbiedt als ‘coulance’ moet worden gezien.

  2. Lydia e bua ka

    Wij zitten hier ook mee. Onze vlucht op 20 nov. naar Bangkok is gecanceld waardoor we ook niet de aansluitende vlucht kunnen nemen.ik ben ook benieuwd naar de tips.

  3. Jan uit Gent e bua ka

    ik vrees ervoor …wanneer een vlucht heeft plaats gevonden en u niet komen opdagen is – no Shown – noch geannuleerd heeft of om een wijziging gevraagd heeft …dan hebt u ook geen rechten .U bent immers niet komen opdagen ….
    Ik zou met beide handen het voorstel van Bangkok Airways aanvaarden . Ze hebben geen enkele verplichting Het is werkelijk een “courtesy” dat ze u dit aanbieden .

  4. Stefan e bua ka

    Bij ieder Westerse airline zou je niks aangeboden krijgen. Jullie zijn niet komen opdagen voor de vlucht. Daar hebben jullie geen schuld aan, maar Bangkok Airways ook niet. Dus geen terugbetaling. Dat Bangkok Airways een voucher aanbiedt is een mooie geste.
    Beter ware geweest om Bangkok Airways in te lichten VOOR de geplande vlucht.

  5. RobVinke e bua ka

    Wij hebben vooraf wel geannuleerd bij Bangkok Airways en eindelijk na 3 maanden onlangs een deel van de tickets teruggekregen.
    Wat wel uitmaakt het type boeking per vlucht. Voor de terugvlucht die blijkbaar een goedkopere klasse was, hebben wij geen vergoeding gekregen. Dus even de Algemene Voorwaarden van je tickets checken

    Gelukkig heeft bij ons uiteindelijk de Nederlandse annuleringsverzekering het verschil keurig bijgepast.

  6. Rudi e bua ka

    Een vergelijkbaar geval heb ik ook . Ik woon in Thailand . In februari een vlucht geboekt voor 3 juli en retour 30 juli vanuit Bangkok naar Brussel en terug . 2 weken later begon de Corona . Ik heb Emirates verwittigd dat ik wel zou mee kunnen vertrekken uit Thailand op 3 juli , maar onmogelijk Thailand terug binnen zou geraken op 30 juli wegens de coronamaatregelen . Antwoord Emirates : uw vlucht naar Belgie is door gegaan dus geen reden om refound . Toch ben ik blij dat ik niet vertrokken ben naar Belgie , ik zou er nog steeds vast zitten en er is nog geen retourdatum in zicht . Het financiele verlies neem ik er dan maar bij .


Siea maikutlo

Thailandblog.nl e sebelisa li-cookies

Webosaete ea rona e sebetsa hantle ka lebaka la li-cookies. Ka tsela ena re ka hopola litlhophiso tsa hau, ra u fa mpho ea botho le ho re thusa ho ntlafatsa boleng ba sebaka sa marang-rang. bala ho eketsehileng

Ee, ke batla webosaete e ntle