Одјава из Холандије

Од Цһарлие
Геплаатст ин Живи на Тајланду
Ознаке: ,
КСНУМКС Јануар КСНУМКС

На срећу, Чарлијев живот је пун пријатниһ изненађења (нажалост, понекад и мање пријатниһ). Већ неколико година живи са својом супругом Тајланђанином Теој у одмаралишту недалеко од Удонтанија. У својим причама, Чарли углавном покушава да подигне свест о Удону, али говори и о многим другим стварима на Тајланду.


Цхарли и одјавити се из Холандије

2019. одлучио сам да се трајно одјавим из Холандије. Не треба то потценити. Једноставна напомена општини у Холандији у којој сте регистровани апсолутно није довољна.

Пошто сумњам да на Тајланду живи више Холанђана који размишљају о одјављивању, у наставку доносим резиме радњи које сам предузео. Можда корисно за оне људе који такође желе да се одјаве.

У припреми за моју одјаву предузете су следеће радње:

  1. Здравствено осигурање склопљено уз АКСА Глобал Хеалтх План. Покривеност широм света, искључујући САД.
  1. Отворио сам банковни рачун у еврима у банци Бангкок (погледајте мој посебан пост о томе). Отворио сам тај банковни рачун у еврима тако да давалац моје компанијске пензије може да пренесе моју пензију директно у еврима.

Ово је лепо јер пружа једноставан преглед како бисте тајландским пореским органима показали колико сте пензије примили за годину дана.

  1. Ангажовао сам тајландског адвоката да састави мој тестамент (готов је и завршен), за превод разних докумената (он је и заклети преводилац) и за подношење захтева за тајландски идентификациони број код тајландских пореских органа. Ово је у припреми за пријаву пореза на приход за 2019. код тајландских пореских власти.

Директне радње за одјаву из Холандије

  1. Е-маил послат мојој општини са свим траженим информацијама плус мојом новом кућном адресом + копијом мог пасоша. Ова информација се такође шаље поштом у моју општину.

Општина шаље изузетно кратку поруку. „Потврђујемо пријем ваше одјаве и обрадили смо је.“

За документ који потврђује моју одјаву, упућен сам у једну од општина РНИ (РНИ = Нерезидентна регистрација). У овом случају општина Хаг.

Све информације достављене мојој општини поново су стављене на папир и послате одељењу РНИ општине Хаг. Након плаћања таксе (отприлике 16 евра), добио сам одговор да је међународни извод о брачном статусу и држављанству послат поштом на моју адресу у Тајланду.

  1. СВБ (АОВ) је обавештен о мојој новој ситуацији (преко њихове веб странице „мој СВБ“).

Такође све информације, плус копија писма мојој општини + копија пасоша, такође послато писмом у СВБ. Добио потврду од СВБ.

  1. Имејл послат мом холандском здравственом осигурању са захтевом за раскид овог осигурања од 01.01.2020. Примљен захтев за додатне информације. Послато обавештење и накнадно примљено обавештење да је осигурање отказано од 01.01.2020.
  2. Обавестио сам даваоца пензије моје компаније о мојој промени адресе и такође затражио да се моја пензија у еврима убудуће пребаци на мој евро рачун у тајландској банци.

Примљена потврда.

  1. Промена адресе саопштена мојим двема холандским банкама.

Моја нова адреса на Тајланду и моја поштанска адреса у Холандији.

Као директан резултат, пореска правила са којима морате да се носите такође се мењају. Више не дугујете порез у Холандији, али ћете у будућности морати да поднесете пореску пријаву и плаћање на Тајланду. Ово се такође не дешава само по себи. За 2019., заједно са својим тајландским адвокатом, ускоро ћу поднети ИБ извештај за 2019. у пореској управи Удона. Још чекамо саопштење Бангкок банке у којем су укључене све измене за 2019. годину.

Образац декларације је у суштини већ у потпуности попуњен. Само се чекају докази из Бангкок банке. Након повратка ИБ за 2019. код тајландских пореских власти, сада имам приступ тајландском идентификационом броју.

Након провере пореске пријаве у централи у Бангкоку, добићете РО22. Користите овај други, РО22 плус тајландски идентификациони број, да бисте убедили холандске пореске органе да је Тајланд ваша земља резидентства за пореске сврхе. На основу тога, могу да повратим порез на зараде и социјално осигурање задржано од пензије моје компаније у 2019. и социјално осигурање од свог АОВ-а.

Поред тога, пријавите се за ослобађање за 2020. годину за порез на зараде и социјалне доприносе за пензију компаније.

Све у свему, приличан број радњи, али после тога највероватније више нећете имати кукњаве. Можда са изузетком холандских пореских органа, што би ме најмање изненадило.

Све релевантне стране су свесне новонастале ситуације и, где је потребно, можете се позвати на потврду коју су сами послали.

Из тог разлога увек захтевајте писмену потврду.

Цхарли ввв.тһаиландблог.нл/таг/цһарли/

49 одговора на „Откажи претплату из Холандије“

  1. рууд каже горе

    „За документ који потврђује моју одјаву, упућен сам у једну од општина РНИ (РНИ = Нерезидентна регистрација). У овом случају општина Хаг.

    Никада нисам чуо за то и до сада све иде добро годинама – али ко зна шта ће будућност донети.

    „За 2019., заједно са својим тајландским адвокатом, ускоро ћу поднети ИБ извештај за 2019. пореској управи Удон. Још увек чекамо саопштење Бангкок банке у које су унете све промене за 2019.

    То можете и сами, али је можда лакше са адвокатом.

    Затражите РО22 одмах за РО21.
    Не сећам се да сам икада користио било који облик, али изгледа да припадају заједно.
    Један образац потврђује вашу адресу, а други потврђује уплату пореза.

    Они могу дати извод банке директно у канцеларији.
    Бар у касикорн банци.

    • Цхарли каже горе

      @рууд
      Такође никада нисам чуо за општине РНИ у Холандији. Али као одговор на моју одјаву из општине у којој сам регистрован, упућен сам у општине РНИ у случају да желим писмену потврду о мојој одјави. Тада сам од општине Хаг тражио ту званичну потврду и за уплату од око 16 евра, они су ми је заиста послали. Видите, никад није престар за учење.
      Пишете „Никад нисам чуо за то и до сада све иде добро годинама“. Шта мислите?
      Обично једном откажете претплату и готови сте. Тако да не разумем „све годинама иде добро“ у овом контексту.
      Срео вриенделијке гроет,
      Цхарли

      • рууд каже горе

        Ја немам образац РНИ општине и нико га никада није тражио.
        Дакле, то иде добро.

        Али могуће је да ће се у будућности неко питати за то, а онда ћу имати проблем, јер га тада немам.

        Одјавио сам се са своје општине (велико село, па вероватно без РНИ) и то је то.

        • Цхарли каже горе

          @рууд

          Увек можете затражити извод о вашој одјави од једне од одређених општина РНИ, уз плаћање накнаде (око 16 €). Извод садржи ваша имена, датум рођења, брачну ситуацију, име оца и мајке и датум када сте одјављени.

          Срео вриенделијке гроет,
          Цхарли

      • Боб, Јомтиен каже горе

        рни општина је важна ако желите да гласате као холандски држављанин. Тада ћете добити поруку и гласачки листић.
        Не заборавите да се региструјете за ДИГИД, владино поље за поруке, али само за рачунаре. НЕМОЈТЕ инсталирати апликацију, превише је гломазна.
        И пријави се амбасади у Бангкоку.
        И, не неважна, али корисна и непопуларна тема: опишите шта желите да урадите у случају озбиљне болести или несреће и депонујте то својој болници. И то укључите у тестамент, иначе ћете се аутоматски вратити у Холандију.

        • Гер Корат каже горе

          Болница коју желите да положите? То радите са адвокатом јер болница није административна канцеларија и можете завршити у другој болници и онда? Ако сте у браку, ваш партнер може одлучити, на крају крајева, ви сте породица. А ако породица у Холандији одлучи да можете бити кремирани на Тајланду, то је могуће.
          Остаје да 80% становника Холандије има политику сахране. Међутим, након неколико месеци или дужег живота у иностранству, ви / ваша породица више не можете да остварујете никаква права из тога. Онда је боље да га откупите и добровољно наставите да га сами градите како би се покрили трошкови сахране.

  2. упс каже горе

    Драги Чарли,
    Сви ти кораци су импресивни.
    Али имам нека питања.
    Да ли је ваша пореска пријава на Тајланду на ваш приход за 2019. већ прихваћена? Мислим да је то врло брзо??
    да ли сте сигурни да ће вам порез на зараде/премију по одбитку из АОВ-а и пензија бити враћен у складу са пореским законима и споразумима, само са РО22 и вашим тајландским пореским ИД бројем? Зар овде нема кваке?
    Колики је порез на приход од претходног рада на Тајланду? Постоје ли и такве ствари као што су порески разреди?

    Поздрав Јандерк

    • Цхарли каже горе

      @јандерк
      Добро читање Јандерк. Ово се односи на задржани порез на зараде и доприносе за социјално осигурање на пензију моје компаније, а можда и на доприносе за социјално осигурање задржане из мог АОВ-а. Порез на плате на мој АОВ остаје у рукама Холандије. Осим тога, нема улова, осим што ће холандске пореске власти поново бити безобразне. Знате, не можемо да олакшамо, али смо ђаволски добри у томе да што је могуће теже.
      Обавеза сам да платим порез на Тајланду за 2019. јер сам те године углавном живео на Тајланду.
      А порески споразум између Холандије и Тајланда наводи да можда неће бити двоструког опорезивања. Дакле, ако сам платио порез на Тајланду, Холандија је дужна да ми надокнади задржани порез на зараде итд.
      Срео вриенделијке гроет,
      Цхарли

      • ерик каже горе

        Чарли пише „...А порески споразум између Холандије и Тајланда каже да можда нема двоструког опорезивања. Дакле, ако сам платио порез на Тајланду, Холандија је обавезна да ми врати задржани порез на зараде, итд.

        Тај текст као у Чарлијевој првој реченици није у уговору. Овај блог је такође више пута објашњавао да уговору између НЛ и ТХ недостаје социјални параграф који је толико важан у овом контексту. Обе земље могу опорезовати државну пензију; за могуће смањење НЛ: видети национално законодавство.

        Што се РНИ тиче, слажем се са Антонијетиним текстом. Ја сам се тада лично пријавио општини; Регистрација у РНИ ми је такође била аутоматска.

      • упс каже горе

        Хвала Карли, али до сада ми је све јасно.
        САМО има ли неко ко може да ми каже које су стопе пореза на доходак (у %) у Тајланду на приходе од претходног рада???.

        Гроет

        Јандерк

        • ерик каже горе

          Јандерк, ово је веза.

          Тајланд нема посебну стопу за пензије, ви се опорезујете по уобичајеној стопи. Ниво 1 је 150к бахта на нула процената, а затим се полако повећава у корацима.

          Узмите у обзир одбитке на приход (50% мак 100.000), лично ослобођење за пореског обвезника од 60к, одбитак од 190к ако је 64+ или инвалид, а онда је могућ одбитак за нерадног супружника, децу, издржавање за свекрве, изградњу имања и донације за одржавање краљевских палата и вртова...

          https://home.kpmg/xx/en/home/insights/2011/12/thailand-income-tax.html

          Превише да се спомиње, али можете стећи утисак.

    • рууд каже горе

      Већ сам поднео пореску пријаву на Тајланду прошле недеље.
      Обрасци РО21 и РО22 су на путу.

  3. тооске каже горе

    Цхарли
    Предвиђам неке препреке на вашем путу као непорески стручњак.
    Ако сте се одјавили од 1. јануара 1., увек сте обавезни да платите порез у Холандији у 2020. години.
    А што се тиче вашег коментара о социјалним доприносима који у сваком случају истичу по одјави из Холандије, то знају и СВБ и пензиони фондови и више их не задржавају након датума одјаве.

    Занимају ме ваши даљи налази

    • Цхарли каже горе

      @тооске
      Формална одјава од 01.01.2020. године нема утицаја на пореску обавезу за 2019. годину.
      Постоји много разлога зашто већ нисте затражили изузеће у 2019.
      По мом мишљењу, једно не искључује апсолутно друго.
      Ако такође можете да докажете да сте дужни да платите порез на Тајланду за 2019. годину, мислим да ће онда бити прави део да повратите те порезе за 2019. од Холандије.

      Тако је, СВБ више неће одбијати социјално осигурање од мог АОВ-а 2020. године.

      Срео вриенделијке гроет,
      Цхарли

      • тооске каже горе

        Да, али можете и да преокренете своје размишљање, јер сте већ платили порез у Холандији, Тајланд не мора да наплаћује порезе, ко ће изаћи на прво место?
        Једном дати остаци, мисле у Херлену.
        Волео бих да чујем исход овога.
        Велики поздрав

  4. Лео Тһ. каже горе

    Чарли, упркос твом детаљном опису и јасном плану корак по корак, хвала, још увек имам нека питања. Пензија ваше компаније је пребачена на рачун у еврима у вашој тајландској банци, да ли се ваша Аов бенефиција још увек приписује на рачун у холандској банци? Какав сте одговор добили од ваше две холандске банке након што сте их обавестили о промени адресе? Такође се питам да ли трпите велике губитке у курсу када мењате евре у бат са свог евро рачуна у банци у Бангкоку. Такође помињете да желите да повратите износе задржане из вашег АОВ-а у погледу социјалног осигурања од холандских пореских власти. Сад сам помислио да када се званично одјавиш, СВБ више не задржава доприносе из Закона о здравственом осигурању. Да ли грешим у томе? Занимају ме ваши одговори, наравно, надам се да ћете имати пријатно вече.

    • Цхарли каже горе

      @Лео Тх
      Моја АОВ бенефиција је приписана холандском банковном рачуну. Моја 2 холандска банковна рачуна имају моју тајландску адресу и поштанску адресу у Холандији. Још нисмо добили никаква досадна писма о томе од те 2 холандске банке.
      Још увек не могу да дам никакве смислене изјаве о могућим губицима/добицима у цени. Тај процес је тек почео.
      У 2019. години, доприноси за социјално осигурање су с правом задржани од моје државне пензије. Покушавам да то повратим, с обзиром на моју пореску обавезу на Тајланду за 2019.
      2020. СВБ с правом више неће одбијати доприносе за социјално осигурање од мог АОВ-а.

      Срео вриенделијке гроет,
      Цхарли

      • Лео Тһ. каже горе

        Хвала вам на одговору Цхарли. Испоставило се да сам погрешно претпоставио да сте већ повукли износ који је ваш пензиони фонд депоновао на свој тајландски евро рачун. Отуда моје питање о могућем губитку цене. Једна ствар ми још није сасвим јасна, али то би могла/биће моја кривица. Пишете да намеравате да повратите премију из Закона о здравственом осигурању коју је СВБ задржао у 2019. од холандских пореских власти након што је ваша пореска пријава за 2019. обрађена од стране тајландских пореских власти. У свом одговору Ламмерту де Хаану наводите да ће ваш АОВ бити депонован на рачун у холандској банци, где ће и остати. Због тога сте мишљења да на Тајланду не морате да плаћате порез на њега и, логично претпостављам, да га стога не укључите у своју тајландску пореску пријаву. Да ли је и даље могуће повратити релевантну ЗВВ премију за 2019. ако занемарите АОВ у вашој пореској пријави на Тајланду? Чарли, разумеј ме добро, ово су прилично осетљиви подаци. Постављам вам питање само због одређеног степена интересовања, али наравно на вама је да одлучите да ли ћете на њега одговорити или не. Подразумева се да не морате да се правдате мени или другим читаоцима Тајландблога. Уживајте у годинама на Тајланду!

  5. јос каже горе

    Корисни чланак.
    Можете ли такође да поделите даљи развој догађаја?

  6. Антониета каже горе

    Што се тиче одјаве са општине, подаци се аутоматски прослеђују РНИ. Морате да нас контактирате само ако желите извод.

    Одјавити се из општине
    Морате се одјавити из општине у којој живите. То радите 5 дана пре поласка (а не раније). Суботе, недеље и државни празници се рачунају у период од 5 дана.

    Морате лично да откажете претплату. Општина ће на ваш захтев доставити доказ о одјави. Овај доказ користите, на пример, када се региструјете у иностранству.

    Након одјаве са БОС-а као резидента, преглед са Вашим личним подацима (личним списком) прелази у нерезидентни део БОС-а. Ово се такође назива регистрација нерезидента (РНИ). Ово је регистрација људи који су живели у Холандији не више или мање од 4 месеца.

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/privacy-en-persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/uitschrijven-basisregistratie-personen

  7. Таруд каже горе

    Зар не морате да попуњавате М-биллет за холандске пореске органе? Емигрирао сам на Тајланд 2019. и морам да поднесем пореску пријаву за ту годину преко те М-биллет. То је прилично сложено. О томе брине специјализована пореска управа. За мене све раде дигитално.

    • Цхарли каже горе

      @Тарууд
      Мораћу да сачекам и видим о томе. Када тајландски порези за 2019. буду плаћени, контактираћу холандске пореске органе. И заиста, очекујем да ћу морати да попуним М образац за 2019.

      Срео вриенделијке гроет,
      Цхарли

      • Таруд каже горе

        Ако сте се одјавили преко општине, подаци ће аутоматски бити прослеђени већем броју органа, укључујући и пореске органе. Ова услуга ће затим послати М-образац на поштанску адресу наведену у години у којој се мора поднијети пореска пријава. М-напомена је дебела 28 страница. Једно од првих питања је о датуму емиграције. Тај датум одређује који период пореске године је „холандски период“, а који период у иностранству. Све ставке у декларацији ће тада бити подељене између холандског и страног периода. У та два периода важе различита правила у погледу пореза који се захтева у Холандији. Пореска управа дакле обрачунава шта дугујете по том основу. У зависности од било које привремене процене која је већ плаћена, вероватно ћете добити враћен износ за период у иностранству.

  8. Петар А каже горе

    Драги Чарли,
    Ког датума сте легално одјављени у Холандији? Да ли је ово како сам прочитао 01.
    Онда морам да предложим да не подносите пореску пријаву у Тајланду за 2019. Тада плаћате порез два пута. Нећете добити повраћај пореза од Холандије пре датума одјаве.

    Постоји и порески споразум између Тајланда и Холандије према којем Холандија наставља да плаћа порез на доходак из АОВ, али и из АБП фонда ако имате пензију из њега.
    Можете поднети захтев за ослобађање од пореза из пензионих фондова предузећа. Али с обзиром на многе поруке на Тхаиландблогу, то је тежак пут.

    У будућности ће ови пензиони фондови предузећа поново постати опорезиви у Холандији.

    Поздрав Петар А

    • Цхарли каже горе

      @Петар А
      Не видим директну везу између легалне одјаве у Холандији и пореске обавезе. Постоји много разлога зашто морате да плаћате порез у земљи која није Холандија, а да нисте званично одјављени из Холандије. Један је потпуно одвојен од другог. Као дерегистровано лице из Холандије, наравно, једноставно је показати да више немате пореску обавезу у Холандији. Али чак и ако није написано, ово је свакако доказиво.

      У потпуности се слажемо око АОВ-а.

      Ослобађање од пореза на зараде и доприноса за социјално осигурање на пензије предузећа само по себи није тако тешко. Само холандске пореске власти покушавају да вас преваре сваки пут. Уверите се да су ваши послови у реду, а онда вас ни холандски порески органи не могу зауставити. Чак ни у будућности.

      Срео вриенделијке гроет,
      Цхарли

  9. Цхарли каже горе

    @Брам
    Хвала вам на вашим додацима за белгијске читаоце, јер се за мене, наравно, ради о холандском пореском законодавству.
    И с правом ми указујете да је ПИБ значи ПОРЕСКИ ИДЕНТИФИКАЦИОНИ БРОЈ.

    Срео вриенделијке гроет,
    Цхарли

  10. Марсел каже горе

    Ни ја не препознајем ништа од наведеног, можда зато што сам се (тек) преселио у Немачку. Само сам себе одјавио, што је урађено за 10 минута. 3 дана касније пријавио сам се у Келн и регистровао се. То је све.

  11. Ламмерт де Һаан каже горе

    „На пример, аранжман пореског споразума закљученог између Холандије и Тајланда веома се битно разликује од пореског споразума закљученог између Белгије и Тајланда.

    С правом сте то приметили, Бреме, и свакако је важно за белгијске читаоце.

    У Уговору о избегавању двоструког опорезивања који је Холандија закључила са Тајландом, намет на приватне пензије и исплате ануитета резервисан је за Тајланд.

    Ово се не односи на Уговор који је Белгија закључила са Тајландом. Белгија задржава право на порез на приходе добијене из Белгије. Стога овај Уговор значајно одступа од модела уговора ОЕЦД-а.

    Чарли такође говори о томе да је његова АОВ бенефиција опорезива у Холандији, али не и о томе да је ова бенефиција опорезива и на Тајланду. Крајем прошле године он је објавио поруку на Тхаиланд Блогу у којој је назначио да жели да задржи своју АОВ бенефицију изван ПИТ-а, не схватајући да тиме чини пореску превару на Тајланду.

    Тачан је и ваш коментар у вези са ПИБ-ом. Чарли такође жели да пошаље свој тајландски ПИБ пореској управи/Форин офису. Међутим, то нема никаквог смисла. Овај ПИБ не означава да је он порески резидент Тајланда. Он то може доказати само недавном пореском пријавом са припадајућом проценом за порез на доходак (РНД91), „Изјавом о пореској обавези земље пребивалишта“ РО22) или са тајландском изјавом РО21. Што се мојих тајландских купаца тиче, увек преферирам изјаву РО22.

    Ако Чарли одлучи да се следећег месеца пресели у Тимбукту у Малију, тамо ће добити и ПИБ. Тада му није дозвољено да бира између свог холандског ПИБ-а (је његов БСН) или тајландског или малијанског ПИБ-а.

    • Цхарли каже горе

      @Ламмерт де Хаан
      Драго ми је да и ви као порески стручњак учествујете у овој расправи. У потпуности делим ваше коментаре према Браму.
      Имамо различита мишљења о мојој државној пензији. Мој АОВ је исплаћен на рачун у холандској банци и он остаје тамо. Тако да не преносим те износе на Тајланд и мислим да не дугујем тајландски порез на њих.
      Дакле, овде нема апсолутно никакве пореске преваре. Штета што ово желите да истакнете као такво. Наноси штету вама као угледном пореском стручњаку. Срамота.

      У свом посту кажем да ћу користити свој образац са ТИН шифром ЕН РО 22 да убедим холандске пореске органе да сам дужан да платим порез на Тајланду. Дакле, од сада, молим вас, прво пажљиво прочитајте шта пишем, господине Ламерт де Хан. Нигде не пишем да би био довољан ПИБ.

      Срео вриенделијке гроет,
      Цхарли

      • Гер Корат каже горе

        Такође чините превару ако живите на Тајланду више од 183 дана у години и не поднесете тајландску пореску пријаву. Реците тајландским пореским властима да овде живите 5 година (написали сте у ранијем посту), али да подносите пореску пријаву тек од 2019. Чарли примењује оно што му највише одговара.

        • Цхарли каже горе

          @Гер Корат

          Ништа људско није чудно за Чарлија, драги Гер. А то што овде живим неколико година не значи да не испуњавам тајландске услове. Могуће је да сам тих година на Тајланду провео мање од 180 дана.

          Срео вриенделијке гроет,
          Цхарли

        • хенк каже горе

          Гер Корат
          Уз сво дужно поштовање, Гер-Корат, али видим много ваших доприноса који изгледају у најмању руку несимпатични. Често педантан и критичан према постеру. Не радите то, будите позитивни.

          • Презентер каже горе

            Модератор: Такође молба Гер-Корату да умери тон. У супротном, нажалост, бићемо приморани да више не објављујемо такве ваше коментаре.

            • Џорџ каже горе

              Нажалост, не слажем се са вама и Хенковим ставом.
              Већ у првој реченици чланка пише да Чарли већ низ година живи на Тајланду и то укључује обавезе према Тајланду И Холандији. Према тајландском закону, морате поднети пореску пријаву ако боравите на Тајланду дуже од 183 дана. Ово важи и за Холандију, што значи да званично живите у ЈЕДНОЈ од две земље. Гер_Корат с правом истиче ово. Тестамент о коме се пише свакако не спада у болницу већ код адвоката (на Тајланду не познају нотара). Претпоставимо да завршите у болници у унутрашњости где је мало знања о овим врстама ствари, ваш партнер или пријатељи ће то морати да организују. По мом мишљењу Гер_Коратови коментари су оправдани.
              Ако овде не можемо да постављамо уредне и критичне објаве, онда више нема смисла ни о чему расправљати.

              • Презентер каже горе

                Модератор: Наравно да можете бити критични, али тон је оно што чини музику. Поред тога, Чарли се труди да напише чланак. Такође може да седне и критикује друге, што није тако тешко. Испружити врат и написати чланак је.
                Ако Гер_корат све то тако добро зна, онда треба сам да напише и пошаље комад, онда ћеш показати храброст.

        • ерик каже горе

          Смешно је што Тајланд уопште не ради ништа са тим!

          Има много, свих националности, који користе легалне могућности у својој земљи да узму дугу зимску паузу у ТХ. За становнике Холандије ово је 4 месеца код куће и 8 месеци у одсуству. Једини орган који је спреман да се умеша је СВБ, који би желео да зна да ли могу да провере вашу животну ситуацију због висине накнаде. Постоје земље без БЕУ уговора.

          Тајланд има пореску проверу када напушта земљу. Пре отприлике шест година поставио сам коментар о томе овде, на овом блогу, и нико од писаћег језгра се никада није тиме бавио. Ни ја немам и сада радим 4+8 ако то дозвољава дневни ред.

          Али ако службеник почне да мери, он/она би вам могао веома отежати ствари.

          На крају крајева, обавезни сте да поднесете пореску пријаву ако сте у овој земљи дуже од 179 дана у календарској години (кумулативно, не нужно узастопно). Иначе, ако имате 64+ или инвалид, имате право на све порезе које има и дугорочник од 64+, а то значи да ће, процењено, првих 5 тона бата ПРИХОДА које сте донели неће довести до пореза. Тренутно немам информацију о санкцијама за непријављивање; можда неки од вас то знају.

          Али ово је Тајланд; ако боље погледају, биће толико посла и толико љутитих коментара на друштвеним мрежама да ће људи одустати од плана. Знате колико је осетљив туризам у овој земљи.

        • Лео Тһ. каже горе

          Али која је ваша замерка, Гер, да примените оно што је најповољније? У принципу, нико не жели да буде крадљивац сопственог новчаника, али због компликованих закона/прописа, многи више не виде шуму због дрвећа и једноставно прихватају постојећу ситуацију. Чарли има другачији приступ и посетио је адвоката да га посаветује и помогне му у његовој пореској пријави на Тајланду. Мултинационалне компаније не раде другачије. Неколико пута сам прочитао на блогу Тајланда да су сународници који већ дуже време бораве на Тајланду узалуд покушавали да поднесу пореску пријаву у Тајланду. Послани су са поруком да то није потребно. Као резултат тога, у Холандији можете платити сразмерно више пореза него што је потребно. Не бих и не морам да знам колико дуго Чарли живи на Тајланду и колико дана у години. Знам да је плаћао порез холандским пореским органима до укључујући 2019. године, за коју се ретроспективно може закључити да вероватно није била најповољнија за њега.

          • Цхарли каже горе

            @Лео Тһ.
            У потпуности се слажем са тобом. Такође сам много пута овде прочитао да пензионери узалуд апелују на тајландске пореске органе да буду класификовани као порески обвезници.
            Нисам желео да ми се то деси. Отуда и ангажовање мог адвоката из Тајланда, који може бити ангажован и за све друге послове, јер је и вешт преводилац.
            Моја грешка је што сам се одјавио од 01.01.2020 уместо 31.12.2019.
            Али само ћу кренути у борбу са холандским пореским властима. Види шта су њихови сховстоппери, и види да ли могу да их заобиђем.

            Срео вриенделијке гроет,
            Цхарли

    • Гари каже горе

      Немојте разумети ту превару.
      За мене, у Чијангмају, гледамо само који приход сам пренео на Тајланд. У ту сврху морам да доставим Управи за приходе потписан и печатиран банковни извод са банковног рачуна на који сам књижио трансфере из Холандије за релевантну годину.
      Да буде јасно, примам своје пензије и АОВ на холандски рачун, а затим преносим оно што желим да потрошим на Тајланду. Често ми је пензија компаније довољна за живот на Тајланду.

  12. хенк каже горе

    Сваки пут уживам у Чарлијевим доприносима. Добро формулисано и едукативно. Ово је од помоћи многима.

  13. Боб, Јомтиен каже горе

    Обавезно поднесите захтев за изузеће од пореске управе на време. одлука може потрајати месецима и за то време ћете наставити да плаћате у Холандији. И нема говора о тражењу повратне информације након што је одлука донета. Прво желе да буду сигурни да сте заиста отишли ​​на дуже време. мандат од 10 година.

    • Цхарли каже горе

      @Боб,

      Не слажем се са тобом Боб. Порез на зараде и доприноси за социјално осигурање који су већ задржани увек се могу повратити путем ИБ декларације (или М обрасца).

      Срео вриенделијке гроет,
      Цхарли

  14. Роел каже горе

    Чарли,

    Одјавили сте се из Закона о здравственом осигурању од 1. јануара 1. године, да би могли да вас ухапсе. Или сте свесно починили превару или непрописно користили социјалне услуге у Холандији.

    Мислим да порески органи претпостављају да је прво одјављивање, без обзира да ли сте поднели и платили порез на Тајланду, није битно холандским пореским властима. Холандским пореским органима је дозвољено да наплаћују порезе и доприносе за социјално осигурање за 2019. годину, на крају крајева, нисте били одјављени.

    Надам се да ћеш имати успеха, али сумњам.

    • ерик каже горе

      Роел, делим твоје сумње. Одјава само 2020. значи емиграцију 2020. и стога само М образац за порез на доходак 2020. Тада не потпадате под дејство споразума у ​​2019. и једноставно сте обвезници домаћег пореза.

      Да ли покретач теме мора да значи да ће се позвати на националну шему за спречавање двоструког опорезивања. Он има мој благослов, радознала сам. Али постоје ограничења за то смањење.

      • Роеди вһ. маиро каже горе

        Што такође значи да Чарли може да очекује само М-образац за пореску годину 2021. у пролеће 2020. Што се тиче 2019, он је изостављен.

        • ерик каже горе

          Чарли се очигледно позива на члан 4(3) уговора (члан о пребивалишту) који важи од 2019. године и без одјаве из Холандије јер је то учинио тек 2020. Он има право да то учини; Предвиђам бурну дискусију са Херленом и могуће године судских поступака. Надам се да ће нам дозволити да наставимо да учествујемо у овој фискалној авантури.

          • Цхарли каже горе

            @Ериц

            Покушаћу да поставим наставак овде на тајландском блогу.
            Такође ме занима како ће реаговати холандски порески органи.
            Ретроспективно, било је помало глупо отказати претплату од 01.01.2020. јануара 31.12.2019. Било би боље од XNUMX. децембра XNUMX.

            Срео вриенделијке гроет,
            Цхарли

  15. Цхарли каже горе

    @Роел

    По мом мишљењу, време формалне одјаве није одлучујуће у томе.
    Можда постоји много разлога зашто се неко касније званично одјави.
    даћу пример. Неко одлази на Тајланд почетком јануара 2019. са намером да се врати у Холандију касније током године. Та намера је осујећена новонасталом ситуацијом. На пример, неко се дубоко заљуби у том периоду и на крају одлучи да остане на Тајланду заувек, или се неко озбиљно разболи или претрпи физичку повреду током тог периода. На основу тога, та особа одлучује да не лети назад у Холандију. Два примера која се могу појавити врло лако.
    Задржани порез на зараде и доприноси за социјално осигурање се тада могу затражити путем М обрасца, под условом да осигурате да се ИБ 2019 плаћа на Тајланду. Да се ​​докаже слањем комбинације ТИН кода и обрасца РО22 пореским органима.

    Срео вриенделијке гроет,
    Цхарли

    • КһунКоен каже горе

      Моји комплименти Цхарли.
      Пре свега за ваш детаљан опис процеса кроз који сте прошли у овом кораку, а затим и за одговоре на сва питања и коментаре који су уследили након објављивања на овом блогу.
      Одлично је остати тако љубазан и смирен све ово време. 555


Оставите коментар

Тһаиландблог.нл користи колачиће

Наша веб страница најбоље функционише заһваљујући колачићима. На тај начин можемо да запамтимо ваша подешавања, да вам направимо личну понуду и да нам помогнете да побољшамо квалитет веб странице. Опширније

Да, желим добру веб страницу