Ina ia faʻamutaina le faʻalavelave o feoaiga, faʻaleleia le saogalemu o pasese ma faʻateleina le pulea, e manaʻo le malo Thai e faʻanofo le sili atu nai lo le 4.200 mini-vans o loʻo tu i le Manumalo Faamanatu i Bangkok i tolu pasi pasi i isi nofoaga i totonu o le taulaga.

Deze verhuizing zou in oktober moeten plaatsvinden. Daroon Saengchai, adjunct-secretaris voor transport, zei op vrijdag dat de ruim 4.000 inter-provinciale minibusjes moeten worden verplaatst naar de bus terminals Mor Chit, Ekamai en Taling Chan.

Om de passagiers van de busjes niet teveel te hinderen zou de Bangkok Mass Transit Authority pendelbussen gaan inzetten tussen het Victory Monument en de drie busterminals.

Het ministerie wil soortgelijke maatregelen ook gaan toepassen in andere provincies.

Punavai: Bangkok Post

8 reacties op “‘Minivans moeten weg bij het Victory Monument in Bangkok’”

  1. Alex Tielens fai mai i luga

    De mini vans zitten vanaf het Victory monument wel direct op de snelweg en ja er zijn er te veel.

  2. ger fai mai i luga

    En ja er was al eerder besloten om ze naar Makkasan station te verplaatsen, ook in opdracht van de huidige authoriteiten, en dat is dus niet doorgegaan cq. teruggedraaid of niet opgevolgd door de minibuschauffeurs.

    En nu het onzalige idee om ze naar verafgelegen stations te verplaatsen.

  3. Dick van der Spek fai mai i luga

    Pendelbussen gaan inzetten tussen het Victory Monument en de drie busterminals. Je lacht je toch te barsten over dat beleid aangaande die minibussen. Ik zeg er maar niets meer over, wat een verkeerskundigen hebben ze in Bangkok toch in huis.

  4. Moo nei fai mai i luga

    Jammer, het is altijd reuze handig om bij Victory in de minivans te springen als je ergens in de provincie moet zijn. Helemaal naar Mo chit of Ekamai dat vergroot de reisduur aanzienlijk. Ik zal ze missen.

  5. Setefano fai mai i luga

    Voor de Thai zijn die minibussen zeer efficiënt om vanuit hun woonplaats in de agglomeratie Bangkok naar het centrum te reizen, en retour. Ook verre bestemmingen worden aangedaan : Ayutthya, Hua Hin, Pattaya, Koh Samet, Koh Chang, tot zelfs Cambodja.

    De vele wachtende minibussen zorgen voor de drukte. Ik vermoed dat dit komt doordat aankomende minibussen hun beurt moeten afwachten voordat ze opnieuw aan de bak kunnen. Tijdens de spits is een minibus vlug gevuld, en vertrekt meteen.

    Voor de reizigers zal een overstap van/naar de pendelbus, meer tijd in beslag nemen.

    Nog meer (grote) bussen op Victory Monument ? Nu al hebben ze moeite om hun passagiers te laten op- en afstappen.

  6. RonnyLatPhrao fai mai i luga

    Met het verplaatsen van de minibussen zal spijtig genoeg het grootste probleem niet opgelost worden.
    De idioten die er mee rijden van de weg halen.
    Als ik het kan vermijden blijf ik er uit, waar ze ook staan of in de toekomst zullen staan.

  7. togi fai mai i luga

    Terecht blijkt uit de reacties dat wendbaarheid en snelheid de hoogste kwaliteiten van de minibussen zijn.
    Jammer genoeg zijn dat precies ook de hoogste risico’s.
    Mijn vrouw en ik mijden daarom de minibussen te gebruiken. Hoe handig ook.
    Enige controle van de drivers op jaba (christal meth) en ander pepspul zou helpen om de dodelijke execessen te verminderen.

  8. Anno Zijlstra fai mai i luga

    ik denk dat er niets verandert, ik woonde aan Soi Rangnaam, het is een compleet gekkenhuis daar


Tuua se faamatalaga

Thailandblog.nl fa'aoga kuki

O la matou upega tafa'ilagi e sili ona aoga ona o kuki. O le auala lea e mafai ai ona matou manatua au faʻatulagaga, faia oe o se ofo patino ma e fesoasoani ia i matou e faʻaleleia le tulaga lelei o le upega tafaʻilagi. faitau atili

Ioe, ou te manaʻo i se upega tafaʻilagi lelei