Qatar Airways, ktorá ponúka aj lacné letenky do Bangkoku, zvýši kapacitu na Schiphole nasadením Boeingu 27-2016ER od 777. marca 300. Teraz Katar lieta do Holandska s Boeingom 787-8.

De Boeing 777-300ER biedt plaats aan 335 of 380 passagiers. De huidige Boeing 787-8 kan 254 passagiers vervoeren. De luchtvaartmaatschappij heeft momenteel dertig toestellen van het type Boeing 777-300ER in haar vloot.

Qatar Airways vliegt sinds 16 juni van en naar Schiphol. Er wordt dagelijks tussen Amsterdam en Doha gevlogen. Op Doha kan men overstappen op een vlucht naar Bangkok.

7 reacties op “Qatar Airways gaat met Boeing 777-300ER naar Schiphol vliegen”

  1. Cornelis hovorí hore

    Podľa http://www.businesstraveller.com/news/qatar-airways-to-boost-amsterdam en andere bronnen zal Qatar hiervoor de nieuwste 777 toestellen gebruiken die momenteel nog worden afgeleverd. Deze hebben een capaciteit van 412 passagiers, o.a. door de 3-4-3 opstelling in economy. In de huidige 777’s heeft Qatar nog een 3-3-3 configuratie. De verwachting is dat Qatar daardoor de 5-sterren kwalificatie van Skytrax zal kwijtraken

  2. Jack G. hovorí hore

    Ik had liever een tweede vlucht gezien zodat er meer betere en kortere aansluitingen richtingen allerlei bestemmingen ontstaan. Maar dan gaat die meneer van de vereniging van Nederlandse verkeervliegers weer helemaal op tilt en gaat huilen bij mevr. Dijksma. Wat dat betreft zie je in Thailand de luchtvaart heel anders benaderd worden. Australië kijkt ook heel anders naar concurrentie en mogelijkheden van maatschappijen. 3-4-3 Cornelis zal voor de aankomende jaren helaas de standaard worden in de stapelklasse in de 777 familie waar eerst 3-3-3 de standaard was.

  3. nico hovorí hore

    Een 3-4-3 opstelling is een regelrechte ramp, veel te krap voor z’n lange vlucht, moet je voorstellen, 9 mensen naast elkaar moeten allemaal 1/9 deel van hun stoel inleveren.

    Als een standaard stoel 18 inch (43,2 cm) is, moet deze dus 16,2 inch (38,88cm) worden.

    Misschien dat het gangpad ook smaller wordt, ik denk dat hier maximaal 4 inch valt te halen.
    Delen door 10 stoelen = 0,4 inch (0,96cm) dan wordt een stoel dus 17,16 inch (41,18 cm)

    Ofwel iedere stoel wordt dus 2 cm smaller.

    KLM heeft ook de Boeing 777-300 omgebouwd naar 3-4-3 moet je de reactie’s lezen op Faceboek, allemaal negatief, van waardeloos tot nooit meer KLM.

    Voor een vlucht van 11 uur is dat echt te smal. EvaAir, China Airlines en Singapor Airlines vliegen allemaal met 3-3-3. Dus gewoon daar boeken. (Eva Air is meestal nog goedkoper ook)

    Zulke maatschappijen moeten we massaal afstraffen.

    S pozdravom Nico

  4. Jos hovorí hore

    Een 3-4-3 opstelling is een regelrechte ramp, veel te krap voor z’n lange vlucht, moet je voorstellen, 9 mensen naast elkaar moeten allemaal 1/9 deel van hun stoel inleveren.

    Als een standaard stoel 18 inch (43,2 cm) is, moet deze dus 16,2 inch (38,88cm) worden.

    Misschien dat het gangpad ook smaller wordt, ik denk dat hier maximaal 4 inch valt te halen.
    Delen door 10 stoelen = 0,4 inch (0,96cm) dan wordt een stoel dus 17,16 inch (41,18 cm)

    Ofwel iedere stoel wordt dus 2 cm smaller.

    KLM heeft ook de Boeing 777-300 omgebouwd naar 3-4-3 moet je de reactie’s lezen op Faceboek, allemaal negatief, van waardeloos tot nooit meer KLM.

    Voor een vlucht van 11 uur is dat echt te smal. EvaAir, China Airlines en Singapor Airlines vliegen allemaal met 3-3-3. Dus gewoon daar boeken. (Eva Air is meestal nog goedkoper ook)

    Zulke maatschappijen moeten we massaal afstraffen.

    S pozdravom Nico

  5. TH.NL hovorí hore

    Van 3-3-3 naar een 3-4-3 indeling is wel een aanzienlijke achteruitgang qua comfort.
    Gelukkig hebben de betere maatschappijen zoals Singapore Airlines en Cathay Pacific wel een 3-3-3 indeling in hun 777. Cathay Pacific heeft net hun 777 toestellen van een nieuwe Economy Class voorzien dus dat zal nog jaren zo blijven.

  6. Bjorn hovorí hore

    777 is iig een vooruitgang tov de 787 ,zeker qua comfort.

    Heeft Qatar Airways die prijzen gekocht?

    Ik heb ivorig jaar met Eva en Etihad naar BKK gevlogen en dit jaar met Emirates en Qatar Airways maar qua service vind ik Qatar de minste en qua vliegcomfort zelfs nog minder dan bv China,Aeroflot,UIA…

    In de A380 bv 8 rijen meer dan Emirates… Waar zou dat door komen?

  7. Cornelis hovorí hore

    Om antwoord te geven op de vraag waarmee je eindigt: bij Emirates is de gehele bovenverdieping voor eerste klas en business gereserveerd. Qatar heeft een kleinere businessclass en daardoor ruimte voor een aantal rijen economy op het bovendek.
    Die 787 van Qatar heeft overigens nogal negatieve reviews gekregen, voornamelijk door de geringe stoelafstand waardoor je, als degene die voor je zit de stoel wat achterover zet, je het tafeltje nog nauwelijks kunt gebruiken en het entertainmentscherm vlak voor je neus zit.


Zanechať komentár

Thailandblog.nl používa súbory cookie

Naša stránka funguje najlepšie vďaka cookies. Takto si zapamätáme vaše nastavenia, urobíme vám osobnú ponuku a pomôžete nám zlepšiť kvalitu webu. čítajte viac

Áno, chcem dobrý web