Písal sa rok 2016, keď som prvýkrát položil svoje nečisté nohy na thajskú pôdu. V zmätku nespavosti a nových dojmov si pamätám, že som svoje eurá vymenil za nie menej ako 39 bahtov.
V Thajsku sa mi páčilo a vracal som sa častejšie, no s každým návratom mal môj cestovný rozpočet kvôli navýšeniu oproti euru stále menšiu hodnotu, pričom v Thajsku to s vašimi peniazmi môže ísť aj celkom rýchlo. Pekná krajina plná krásnych destinácií a lákavej zábavy, nech je krajina akokoľvek lacná, ak si nedáte pozor, účty vám budú lietať z vrecka.
Koncept, ktorý vidíme v úspechu veľkých čínskych platforiem elektronického obchodu, ako je AliExpress, sú všetko výhodné, ale ak to pochopíte, neskôr sa ukáže, že ste minuli viac, ako ste pôvodne zamýšľali. Nanešťastie pre nás, ale veľmi pekné pre Thajčanov, ktorí chcú sami cestovať do Európy, naše euro dosiahlo nízku hodnotu oproti bahtom. Pri písaní tohto článku sa pozerám na graf, ktorý mi oficiálne ukazuje hodnotu pod 35 bahtov za 1 euro. Aby som bol presný, za každé euro teraz dostanem 34,9970 bahtov. V praxi je to samozrejme nižšie, pretože aj zmenárne musia zarábať.
V roku 2016 som dostal ohromných 1.000 39.000 bahtov za každých 34.997 4000 eur, teraz necelých 1000 114. Stratili sme nie menej ako 1000 bahtov na každých XNUMX eur, to je XNUMX celých eur za XNUMX. Teraz to bežného dovolenkára asi neodradí, ale máš tam priateľku, si expat, žiješ tam na čo Akýkoľvek dôvod, alebo ak ste tam niekedy mesiace, potom si to všimnete veľa. Aspoň ak to musíte urobiť s o niečo menšími peniazmi. Pretože všetky thajské pokušenia stoja peniaze, takže muž s malou kabelkou to bude musieť robiť hospodárnejšie.
Hodnota u nás iba klesá (dolný bod za 4 roky), napíšte do komentárov, či vidíte, že to pokračuje a ako tento pokles (alebo nárast, len sa na to pozeráte) ovplyvňuje váš život.
Odoslal Jatoon
V apríli 2015 bolo euro stále pod 34,50 THB, takže sú to všetko momentky, ale z dlhodobého hľadiska sa dá povedať, že hodnota eura vs THB skutočne klesá. Súvisí to najmä s eurom, pretože americký dolár v porovnaní s THB je pomerne stabilný a za posledných 30 rokov sa pohybuje medzi 35 a 10 THB. Či to takto pôjde ďalej, závisí od toľkých faktorov, že vám nikto nevie dať rozumnú odpoveď. Ak ste z hľadiska príjmu viazaní na Európu a z hľadiska výdavkov na Thajsko, jednoducho s tým nemôžete veľa urobiť.
Ak považujete pomer USD-ThB za stabilný z dôvodu kolísania medzi 30 a 35, potom je pomer eura voči ThB rovnako stabilný, napokon, medzi 35-39. Podľa tvojej úvahy na tom nie je nič zlé.
musim suhlasit s Keesom...
Pomer USD/THB je približne rovnaký ako pred 10 rokmi… Došlo k poklesu, došlo k vrcholu…
Pred 10 rokmi bol USD 34 THB, teraz 31 THB…
EUR však vykazuje klesajúci trend: zo 48 THB na 35 THB…
Medzi EUR a USD je teda veľký rozdiel!
V roku 2006 som vymenil veľa eur a potom mám okolo 50 bahtov
dostal za jedno euro.
2015 som si vymenil zvyšok eur a dostal som len niečo vyše 39 bahtov.
Teraz mi nezostali žiadne eurá a štátny dôchodok dostanem až v roku 2024.
Dúfajme, že euro / baht bude potom lepší,
Medzitým sa nebojím a žijem tu v Isan
stále pekné a lacné a tá banánová plantáž je pútavá
trochu peňazí navyše.
Ostatne hovorím – mai pen rai .
Podobný príspevok bol uverejnený včera: https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/nu-thaise-baht-kopen-of-beter-even-wachten/
Nebudete chudobnejší. Nemáš viac ani menej ako máš. A ThB je teraz 35 a možno o pol roka zase 40. Ktovie. Už včera som vysvetlil, že pri inteligentnej politike sa nič nespotrebuje.
Na dovolenke v Turecku, na Curaçao alebo v Miami? Aj tam dostanete za 1000 eur menej ako pred 10 rokmi. Čo na tom záleží? Ak prídete ako turista, máte rozpočet na dovolenku a vystačíte si s ním!
Ak prídeš ako dôchodca, je na tebe, či prídeš na základe 12 mesiacov v roku alebo 8 mesiacov TH a 4 mesiacov NL, alebo napríklad ako v mojom/našom prípade počet rokov TH a späť. do NL, a v niekoľkých semipermanentkách na roky. Ale nikto nie je povinný sa presťahovať do TH a míňať tam svoje eurá. Ak si to nemôžete dovoliť, nemáte tu čo robiť.
Reagoval som aj v predtým uverejnenom príspevku; vziať do úvahy vývoj globálnej ekonomiky a cieľovú paritu USD / Euro, kde dolár má teraz hodnotu 31.2 thb a euro 35 thb. Zdá sa, že euro by mohlo klesnúť o ďalších 10 %…
@ Kees, ako sa hovorí: „Keď sa holia, musíš pokojne sedieť“.
Nie je to len vývoj kurzového rozdielu, ktorý už roky nahlodáva kúpnu silu občanov EÚ v Thajsku. Samotná EÚ už roky nahlodáva našu kúpnu silu. Inflácia je totiž vyššia ako (umelo nízka QE) úroková sadzba. ECB týmto spôsobom viac-menej robí špinavú prácu, keď drží politikov pred vetrom. Politici, ktorí v záujme rýchlej osobnej cti a slávy stavajú záujmy krajiny nad záujmy obyvateľstva.
V dôsledku toho sú menej rizikové investície (napr. sporiace účty, kvalitné dlhopisy) „stratové“. Hľadanie útočiska v produktoch, ako sú akcie a bitcoiny, na druhej strane so sebou nesie viac či oveľa viac rizík. Riziká, ktoré môžu pri troche úspor rozbiť širokú strednú triedu.
Poprední ekonómovia medzitým predkladajú scenáre, v ktorých stredná trieda v EÚ (časom?) zanikne. Ak patríte ako mnohí k tej strednej vrstve, nie je to len príjemná vyhliadka na vašu budúcu starobu. Príspevky o skrátenom dôchodku tu píšu na stene.
Pre milovníkov Thajska to však nie je všetko skaza, však? Výmenný kurz možno o niečo klesol, ale obchodné podmienky sú stále v prospech občanov EÚ. Prečítajte si: za 25 eur je váš nákupný košík v Thajsku stále z troch štvrtín plný, kým v nízkych krajinách ledva pokryjete dno. Ako doplnok tam viac svieti slnko a vybraná thajská elita sa o seba naďalej dobre stará. Stále sú tam istoty a nemôžeme to urobiť zábavnejšie.
Áno pred 10 rokmi. moj nakupny kosik v lotuse poloplny 3000 kupel a nekupuj vobec ziadne dovozy, takze to co hovoris 25 eur za 3/4 plny je vtip, jedlé za 40 pec. hore
Záleží na tom, čo kupujete. Ak kupujete thajské produkty, určite, ale ak kupujete napríklad syr, mäso, pivo alebo víno, potom sa cítim byť celkom zaujatý svojou hviezdou, pretože v Holandsku som oveľa lacnejší.
Áno, kedysi tu bol dom, ktorý znižuje náklady a aj dane. Ale určite nie každodenné potraviny pre mňa.
Takto má thajský štát svoj príjem: dovozné clá, najmä na víno.
V Thajsku preto na dani neplatíte prakticky nič.
Ale SŤAŽNOSŤ.. NL-er to nikdy nepreskočí.
Nie Dovozné clá tvoria len veľmi malú časť príjmov thajskej vlády. Približne: 30 % z DPH, 30 % z daní z podnikania, 20 % z dane z príjmu, 10 % zo spotrebných daní (tabak, alkohol, pohonné hmoty) a zvyšných 10 % rozdelených na niekoľko menších položiek. Takže každý v Thajsku prispieva 60-70% do príjmu štátu, vrátane cudzincov.
Okolo roku 2006-7 som už žil v Kambodži, euro stálo chvíľu 1,47 dolára, teraz okolo 1,12 až 1,13 dolára. Teraz mi to ušetrí stovky dolárov.
Prišiel žiť do Thajska v roku 2009. Vtedy ste si ešte mohli vymeniť 50 bahtov za 1 euro.
V roku, keď sa náš milovaný Gulden stal eurom (to bol rok 2002?), dostal som z bankomatu 500 bahtov – 25000 17000 eur. Výbery z bankomatu sú bezplatné. Teraz je to len 500 XNUMX bahtov – za rovnakých XNUMX eur – plus takzvané výdavky.
To bolo 01.01.1999
Nie Daniel,
Zavedenie eura takmer vo všetkých krajinách EÚ bolo 1. januára 2002.
Predtým bol Th Bth proti B fr: 1:1!
To bolo pre Belgičanov ľahké vypočítať.
My Holanďania sme dostali asi 18 Th Bth za Fl. 1,=
V roku 2002 so zavedením eura 54 kúpeľ za 1 euro.
Teraz je to bieda, najmä ak sa vrátite v čase a porovnáte ceny z roku 2002 v Thajsku s tými súčasnými.
Napriek tomu nemôžem zostať preč. Chodím od roku 1977 a chodím každý rok aspoň 2-krát na 8 týždňov.
Všetko ničí nie Thajsko, ale naša zasraná Európska únia.
Kedy sa toho zbavíme.
Šťastné cestovanie všetkým
Euro bolo zavedené v roku 1999.
Vážený Daniel M,
Nie je to tak.
V roku 2001 som dostal prvé eurá do zložky od našej holandskej vlády.
V tom čase viem, že som to vzal do Thajska, aby som to dal thajskému francúzskemu priateľovi
dať.
Euro bolo zavedené v roku 2002.
Tento priečinok ste nepochopili alebo ste ho nikdy nemali.
Met Vriendelijke Groet,
Erwin
Euro bolo v skutočnosti zavedené 1. januára 1. V skutočnosti bol distribuovaný 1999. januára 1. Medzitým došlo k opravám kurzu. Takže čo sa občanovi počítalo je 1-2002-1. Teoreticky má Daniel pravdu.
V praxi?
Keď sme dostali do rúk eurá (okolo roku 2002), mali hodnotu medzi 40-45 bahtov. Ak sa pozrieme na priemer od roku 2002 do súčasnosti, miera je stále medzi 40-45. Tieto príspevky, že euro malo na začiatku hodnotu 50+ THB, sú nezmysly. Tých 50+ rokov bolo vrcholným obdobím, pozri Erikov graf nižšie. Ľudia zrejme radi snívajú o niečom, čo nebolo. V minulosti bolo všetko lepšie. 555
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Euro
https://fxtop.com/en/historical-exchange-rates-graph-zoom.php?C1=EUR&C2=THB&A=1&DD1=01&MM1=01&YYYY1=2002&DD2=16&MM2=06&YYYY2=2019&LARGE=1&LANG=en&CJ=0&MM1Y=0&TR=
Karle, odkiaľ to máš? V priebehu roku 2002 neprekročila sadzba eurobahtov 40.
https://fxtop.com/en/historical-exchange-rates-graph-zoom.php?C1=EUR&C2=THB&A=1&DD1=01&MM1=01&YYYY1=2002&DD2=16&MM2=06&YYYY2=2019&LARGE=1&LANG=en&CJ=0&MM1Y=0&TR=
Milý Eric,
Skúste si vygoogliť históriu Eur/Th Bth 'ns. Potom vidíte, že v roku 2002 bolo poskytnutých 50 th Bth za 1 €!
Hruška, dal som ti tabuľku. Čo je potom na tom zlé? Okrem toho, v roku 2002 som žil v Thajsku a nedostal som 50.
Erik, tiež som tu býval a dokonca som na začiatku dostal 52 bahtov cez bankomat, ktorý bol zadarmo, ako som už povedal.
milý Cris, upokoj sa: ceny potravín v Holandsku nestúpli tak rýchlo za desať rokov, za jeden rok o 5 %, len v máji zdraželi v priemere o 3,8 % v porovnaní s minulým rokom
vďaka navýšeniu DPH o náš kabinet...takže v Isaane ste stále v dobrých rukách!!
Prajem veľa zábavy a pekných chvíľ....
Tiež preferujem 40 thb alebo viac za n Euro. Ale keďže toto nemôžem ovplyvniť, tak už len na kurz nepozerám. Lepšie pre moju náladu.
V Európe by som bol na tom oveľa horšie. Aj tam je z roka na rok drahšie vyžiť z jedného skromného dôchodku.
Z nejakého dôvodu mám čoraz viac pocit, že expati v Thajsku majú alebo budú mať zlý život. V Holandsku zdražuje takmer všetko, ako energia, pohonné hmoty, nájomné atď. To všetko sú veci, v ktorých nemôžete alebo takmer vôbec neškrtnete. Štátny dôchodok a/alebo dôchodok sa sotva zvýši. Určite nedrží krok s infláciou. Preto sa pýtam, či má zmysel ísť do inej krajiny, ak tam nemôžete žiť tak, ako by ste chceli. Čoraz viac mám dojem, že z blogu Thailand sa stáva ázijský múr nárekov.
Ako znel tento výraz: „ak sa Holanďania prestanú sťažovať a pastori sa prestanú pýtať, svet príde ku koncu“.
No, tu je jeden, ktorý sa v Thajsku stále dobre baví, najmä pokiaľ ide o náklady!
Vďaka tomu, že sám nebývam vo svojom dome v NL, ale mám v ňom nájomníkov, musím mesačne minúť o cca 900 eur viac (po odpočítaní dane z boxu 3)... a to v Thajsku!
Okrem toho žiadna daň WOZ, žiadne mestské dane, žiadne vysoké účty za energiu (30 eur mesačne v Thajsku namiesto približne 100 v NL). V Thajsku platím za auto malú daň, benzín je o polovicu drahší ako v NL. Navyše v Thajsku najazdím len 3000 km ročne, kým v NL to bolo 20.000 XNUMX (rodinná návšteva, narodeniny priateľov, cestovné kvôli práci, koníčkom).
Kúpil som si kondominium v Thajsku a mám veľmi nízke životné náklady (200 eur náklady na služby ročne!). Zdravotné poistenie platím 260 eur mesačne, v NL by som jednoznačne musel platiť viac kvôli zložke dane, ktorú platíš na zdravotné poistenie.
V rokoch lacných bahtov som mal stále okolo 1000 eur mesačne, teraz je to možno o 300-400 menej…. ale stále je pre mňa oveľa lacnejšie žiť v Thajsku ako v NL.
A potom ešte nemám ani štátny dôchodok...
Zdá sa mi, že ide len o konštatovanie faktov a neklasifikoval by som to ako sťažovanie sa.
Faktom je, že pre expatov so skromným príjmom je čoraz ťažšie vyžiť.Inflácia je navrchu voči znehodnoteniu eura.
Mimoriadne drahé sú najmä importované produkty. (syr, maslo, víno, ražný chlieb atď.)
Je to dobré varovanie pre tých, ktorí uvažujú o imigrácii do Thajska, nemyslite si
že budete mať každý mesiac menej.
Určite sa nesťažujem, ale našťastie mám primeraný príjem.
Neplatí to pre každého a drahší baht je pre nich určite čoraz väčším problémom.
Vlastne, ako som včera videl, keď som videl v makre cenu salámy, dovážaný tovar by mal byť lacnejší, hlavne ten z Európy. Za euro totiž zaplatíte menej bahtov. Ale nie, balenie krájanej salámy stálo pred chvíľou 135 bahtov. To je už 195 bahtov. Pri súčasnom výmennom kurze by to malo stáť 100 bahtov. Nejde o presné čísla, ale o hrubé odhady.
V júli 2008 som kúpil môj byt s výmenným kurzom 53 THB/€
Dá sa na to pozrieť aj z tej lepšej stránky!
Holandsko je od januára 2019 oveľa drahšie v porovnaní s neindexovanými dôchodkami.
Spomeňte si napríklad na zvýšenie nízkych sadzieb DPH!
A ak sa teraz chystáte KÚPIŤ eurá v Thajsku, zaplatíte len 35 bahtov!
Každý, kto teraz vezme svoju takzvanú „stratu“ na byt, získa ju späť prostredníctvom tejto transakcie!
Aká kyslá poznámka. Thajské kúpele sa v porovnaní s dolárom a eurami stali oveľa silnejšími. Takže finančný trh dôveruje mene. Ak to ľudia na exportnom trhu naozaj začnú cítiť, thajská centrálna banka pristúpi k úpravám
Exposlanec, ktorý si pred rokmi len myslel, že by tu mohol lacno stráviť večer so svojím štátnym dôchodkom a možno aj malým dôchodkom, si teraz, samozrejme, musí dávať trochu väčší pozor.
Je to hlavne dobré zdravotné poistenie a neschopnosť žiť bez západných produktov, čo teraz sťažuje život v Thajsku.
No aj ten najväčší sťažovateľ by si mal uvedomiť, že stále žije dobrovoľne v krajine, kde je veľa vecí oveľa lacnejších a poskytovatelia služieb zarábajú takmer nič.
Ak by skutočne upravili mzdy tých druhých na úroveň, kde by väčšina expatov už kričala na vraždy, väčšina by bola nútená vrátiť sa do svojej vlasti.
Každý sťažovateľ, nech to znie akokoľvek kruto, stále ťaží z toho, že mnohí Thajčania idú domov s tvrdou prácou v porovnaní s platmi z hladu.
Aj turista, ktorý si myslí, že neodolá pokušeniam thajskej krásky, by si mal položiť otázku, či by Európanka za tieto peniaze vôbec urobila krok.
Pitie menej piva, pár krát vynechanie denných párty výletov, myslieť trochu viac na svojich blížnych robí z Thajska, napriek tomu, že za euro dočasne dostaneme o niečo menej, stále fantastickú turistickú destináciu.
Niekto s AOW a malým dôchodkom tu už ani nemôže zostať nepretržite. Čistý príjem 65000 2 bahtov. Rob matiku. Pred 65000 rokmi tu bola ešte diskusia o XNUMX v čistom alebo hrubom. A pri aktuálnom kurze je to AOW a primeraný dôchodok.
Milý Willem, stále je dosť expatov, ktorí sú ženatí s Thajčanom, ktorí tu stále žijú na AOW a dôchodku so 400.000 XNUMX bahtov na bankovom účte.
Nedal by som im na živobytie, ktorí nemajú ani zdravotné poistenie, alebo maximálne takú minimálnu, ktorá v núdzi vypláca zlomok.
V priemere neminieme 30.000 XNUMX thb mesačne.
Splatili dom a kúpili auto bez pôžičky.
To nie je "hnusnosť", ale žijeme len tak bez rozruchu a nefajčíme ani nepijeme a jeme normálne thajské a európske jedlá. Dvakrát do týždňa zvyčajne jeme v reštaurácii, zvyšok týždňa si varíme sami alebo si ho dávame v stánku pri ceste.
Tanier nasi alebo ryže s jedlom tu stojí medzi 40 a 50 thb.
Dokonca aj pre falang existuje miesto, ktoré predáva chutné steaky od 50 do 85 thb.
Pridajte nejaké hranolky a šalát, dosť na jedlo.
Ročná dovolenka do NL nie je zahrnutá.
Aby sa ukázalo, že život v TH je lacnejší ako napríklad v NL, často sa hovorí, že tanier nasi alebo ryže stojí len 40 až 50 bahtov. To skresľuje obraz, veď o čom sa bavíme. Kto môže fungovať jeden deň na tanieri nasi alebo ryže? Už len vzhľadom na to množstvo, ktoré sa na ten tanier dáva. Buďte úprimní a nehovorte len o tanieri nasi alebo ryže, ale o nákladoch na jedlo rozložených počas dňa. Vynásobené koeficientom 2, pretože žerie aj matka ženy. Ak je v rodine viac ako jeden, tanier praženej ryže sa ešte predraží. Aj keď potrebujete niekoľko steakov denne, najmä s hranolkami a šalátom.
ak sa nemylim dostal som v roku 1 2010bath za 52 euro
Pozrite sa na grafy.
USD k THB: medzi 34,5 a 31,5 (s niekoľkými malými vrcholmi), pozri https://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=THB&view=10Y of https://www.poundsterlinglive.com/bank-of-england-spot/historical-spot-exchange-rates/usd/USD-to-THB.
Výmenný kurz voči euru je odvodený od toho.
Majte malý dôchodok + štátny dôchodok, čo je v THB 4x toľko, čo v priemere zarobí Thajec za prácu 7 dní v týždni! Nebudete ma počuť sťažovať sa, aj keď THB ešte klesne.
"Bohatstvo nie je vo vašej peňaženke, ale medzi ušami."
To povedal už môj starý dobrý dedko.Len tomu sa nechce každému veriť.....A čo tu dnes hovorí Jan?
'Čoraz viac mám predstavu, že Thailandblog sa stáva ázijským múrom nárekov.' John, možno máš pravdu...
Keď Rooie Rob pred +/- 16 rokmi prvýkrát vkročil na thajskú pôdu, dostal 52 bahtov za euro. Vďaka politike Európskej centrálnej banky zaznamenal v priebehu rokov pokles počtu Bathjes na súčasnú úroveň.
Milý Rooie Rob, ak by Rooie Rob vkročil na thajskú pôdu o niekoľko rokov skôr, videl by, že prepočítaný na vtedajší holandský gulden by určite nedostal viac, ako je súčasná sadzba Euro-Baht.
52 bahtov bol jednorazový fenomén, ktorý sa tak skoro nevráti, takže neustále porovnávanie aj s alokáciou dlhu do ECB nie je úplne pravdivé.
Pred 20 rokmi si Ned.Gulden a dokonca ani takzvaná tvrdá nemecká marka neviedli lepšie ako súčasný kurz Euro-Bahtu.
Úplne súhlasím, euro bolo od svojho zavedenia v roku 2002 až do roku 2012 dosť nadhodnotené, takže sa to v posledných rokoch kompenzovalo.
prepáč, myslel som rok 2010 namiesto 2012
Stále chodím ku kaderníčke do Thajska za cca 2 Eurá, čím v porovnaní s Holandskom ušetrím kľudne cca 100 Eur ročne.
Áno a okrem ceny… aj keď nemáte na hlave viac ako 3 vlasy, strávite v kaderníckom kresle v Thajsku minimálne pol hodiny v porovnaní s 5 minútami v Holandsku…
Nie je to tak, že by baht len zdražoval. Euro: tiež TGO. napr. Singapurský dolár prudko vzrástol. V JV Ázii sa očividne špekuluje o bahte a thajská centrálna banka nič nerobí
Ten thb oproti euru je pre nás expatov možno zlý, ale keby si si napísal, čo tu vlastne mesačne míňaš a potom neprepočítaš na eurá, ale mrkni na to, čo ešte môžeš urobiť so štátnym dôchodkom a prípadne dôchodkom v Holandsku.
Myslite na to, že v Holandsku už nemôžete robiť veľa vecí, ktoré tu stále považujete za veľmi normálne.
Vezmite si bežný nájomný dom 8000 15000 až 280 525 thb (1 eur XNUMX), potom žijete v Holandsku za rovnakú sumu v XNUMX-izbovom dome ďaleko za mestom alebo v malej izbe v meste.
Nezabudni platiť za plyn, vodu a elektrinu, lebo aj to je v Holandsku veľké rebro z tela, potom som rád, že tu bývam a možno to bude musieť trochu ubrať na nákladoch, ale predsa mať príjemnejší život.
Moja prvá návšteva Thajska bola v decembri 2007, pamätám si, keď som niekedy dostal 54 bahtov za euro. Naposledy v decembri 2018 som myslel 36 bahtov za jedno euro.
Hotel sa v tom čase zvýšil z 900 bahtov na 1000 XNUMX bahtov za noc. Spočítajte si svoj zisk.
Teraz sa tí imigranti z roku 2016 sťažujú, čo keby z roku 2009, keď som dostal 47.50 bahtov za 1 € aj od všeobecne známej lakomej burzy Kasikorn za moje spálené lode...
Mám šťastie, že som ten lajdácky premenil na bahty, nemusím sa teraz trápiť úbohou výmenou eura, ale nie že by sa mi to páčilo, lebo moja marža mi vyprší do +/- 4 až 5 rokov a potom som. Budem musieť zaplatiť svoje eurá späť prevodom.
Aj keď som potom plánoval vrátiť sa do Belgicka. aby som sa vrátil na tamojšiu adresu, môžem tiež obísť zmrazenie 800 000 bahtov prostredníctvom víz bez OA (môže byť v belgickej banke bez zmrazenia po udelení)
Pred 38 rokmi som dostal 1 gulden 6 thb pivo stálo potom 25 thb, takže 4 guldeny
Keď som v roku 1980 v Holandsku zakladal krčmu, čapované pivo ma stálo 1,10 guldena, teraz tam čapované pivo stojí 2,20 eura, takže ceny idú všade hore a zdražovanie v Thajsku nie je také hrozné.
Po mnohých rokoch života v Thajsku niekoľko mesiacov v zime a rozhovoroch s rôznymi expatmi stále neviem, či sa dá v Thajsku tak pohodlne žiť s AOW a malým dôchodkom.
aká je primeraná mesačná suma pre expartnera s priateľkou?
30.000 40.000, 60.000 XNUMX. XNUMX XNUMX bahtov.
V minulosti bolo všetko lepšie. Vyššie výhody Wao. Systémy predčasného odchodu do dôchodku. Žiadny rozdiel Aow.
Na čo sa zase môžu sťažovať hlavne Holanďania.
Myslím, že chudobný sa týka skôr Thajčanov, pre ktorých je život tiež drahší.
Posledná sadzba v roku 2001 guldena voči bahtu bola 17,78 bahtov za 1 gulden, takže to nie je také zlé, v roku 1990, keď som prvýkrát v Thajsku, sme dostali 13,54 bahtov za 1 gulden.
https://fxtop.com/en/historical-exchange-rates.php?A=1&C1=NLG&C2=THB&TR=1&DD1=&MM1=&YYYY1=&B=1&P=&I=1&DD2=15&MM2=06&YYYY2=1990&btnOK=Go%21
V roku 1990 som dostal 13,54 bahtov za 1 gulden a v roku 2001, posledný gulden, som dostal 17,78 bahtov za 1 gulden, takže to nie je také zlé.
Už 30-krát ideme na dovolenku a vrátili sme sa len v apríli,
Ale toto bolo prvýkrát, čo som si povedal, že sa musíme znova prezliecť, to sa nedá len tak, ale je to tak, stačí sa pozrieť a aj sme sa išli najesť a dali si taxík a kúpili si tričko atď. Prvýkrát, čo som naozaj cítil, že musíme minúť viac ako normálne. Takmer vždy robíme to isté, poflakujeme sa v Bangkoku, navštevujeme trh, jeme nejaké pouličné jedlo a maškrtíme, občas jeme v reštaurácii a prechádzame sa. pred rokmi som si myslela, že sa niekedy toľko okúpeme, ako je to možné, teraz to vraj nezabralo (50 eur) a teraz to bolo len na . Hotely sú tiež čoraz drahšie, zvyšok nie je až taký zlý, pretože pekné smoothie a nejaké ovocie a džús popri ceste sú stále lacné, ale áno, prvé 2 džúsy za euro teraz áno ide o niečo rýchlejšie. ale pride zas ze 50 kupel sa uplne zblaznim, ha ha
Pre tých, ktorí si chcú postaviť dom teraz, sa to ešte predražilo. tak som rada, ze som vyriesena.
Pred 15 rokmi taška značky Chang portlandský cement 93 kúpeľ teraz 135 kúpeľ.
Pred 15 rokmi 3 fľaše piva Chang na 90 kúpeľov, teraz 2 fľaše na 120 kúpeľov.
Jediné, čo je tu ešte lacné, sú náklady na prácu, pred 15 rokmi zarábal robotník na stavbe okolo 300 bahtov, teraz okolo 500 bahtov.
Dovážať plechovku polievky Campels z USA, vtedy okolo 40 bahtov, teraz okolo 70 bahtov. Veľmi malý kúsok skutočného holandského syra na Rimpingmarket teraz 240 kúpeľov.
Ak tu chcete bývať dlhšie, uistite sa, že máte po ruke dobre naplnené prasiatko. V opačnom prípade sa môžete v budúcnosti dostať do značnej finančnej tiesne.
Nielen kvôli zmenám v krajine vášho narodenia, ale aj požiadavky v Thajsku sa rýchlo menia.
Len si spomeňte ako príklad na neustále sa meniace vízové požiadavky.
Pre tých, ktorí si kúpia víza 800 400, už nemôžete počas celého roka používať kúpeľ v hodnote XNUMX XNUMX.
Rastúce náklady na zdravotnú starostlivosť najmä v súkromných nemocniciach a rastúce poistné na zdravotné poistenie.
Akonáhle prídete do takejto nemocnice s kreditnými kartami, vaše úspory idú rýchlo dole.
Ján Beute.
Keď som sa pred 63 rokmi prvýkrát upísal v Thajsku ako námorník, kúpil som si pivo za 15 bahtov. Gulden stál len 8 bahtov, takže sme o toľko nestratili. Barfiny boli tiež relatívne také drahé ako dnes.
Dnes som sa na tomto blogu opäť veľa naučil, za 25 € plný nákupný košík. Malý vozík určite.
A Euro bolo zavedené v roku 1999, ja spím minimálne 3 roky.
Áno, Thajsko sa stalo oveľa drahším! Už 15 rokov tam chodím pre starších ľudí, ktorí tam chcú stráviť svoj starší deň, je to čoraz ťažšie! A tam je všetko oveľa drahšie, vrátane vecí, ktoré potrebujete! Vrátim sa koncom tohto roka na 2 mesiace
Všetky krajiny juhovýchodnej Ázie ich meny posilňujú. Všetky tieto krajiny sa zlepšujú a sú stabilné. Majú všetko, čo láka investorov. Západ odgrgne zadné okno. Thajsko si odgrgne dopredu. Teraz sa tam začali zlaté šesťdesiate roky. A prichádza ASEAN.
Budúcnosť je za nami. Euro a dolár budú spolu s našou ekonomikou ešte viac oslabovať. S Európou sme mali najlepšie tromfy na spoluprácu a rast na svetovú veľmoc, ale radšej veríme populistom, ktorí burcujú, že práca proti sebe bude lepšia. Človek žne, čo seje.
Rast v Thajsku už nejaký čas klesá, otvorte noviny a uvidíte, že ľudia sú znepokojení. Thajská ekonomika sotva rastie viac ako Holandsko. Zhruba 3 %, NL sotva menej. Chudobnejší susedia TH sa rýchlejšie doťahujú, ale Thajsko je rovnako uviaznuté na hornej strednej pozícii. Pozrite sa ešte raz na Bangkok Post, Nation a tak ďalej.
Už sme tu túto diskusiu mali 🙂 :
https://www.thailandblog.nl/nieuws-uit-thailand/thailand-verkiezingen-2019-prayut-keert-waarschijnlijk-terug-al-premier/#comment-549175
Nevidím teda dôvod, aby boli Thajsko aj Holandsko veľmi optimistické alebo pesimistické, pokiaľ ide o výmenný kurz aj hospodárstvo. Budúcnosť leží na celom svete a nie na jednom kontinente. Výziev je však dosť. Pozri napríklad:
„Napriek silnej fiškálnej pozícii a nízkej vonkajšej zraniteľnosti, ktoré predstavujú kreditnú silu uprostred opakujúcej sa politickej neistoty, starnúca thajská spoločnosť, mierna konkurencieschopnosť a nedostatok pracovnej sily budú časom zaťažovať hospodársky rast a verejné financie“
- https://www.bangkokpost.com/business/1694780/moodys-ageing-labour-issues-dog-thailand
Pokles indexu za posledné tri mesiace, od marca do mája, odrážal klesajúci trend thajskej ekonomiky bez jasného signálu o oživení. Thanavath povedal, že thajská ekonomika sa v druhom štvrťroku tohto roka zvýši o 2.8 až 3.2 percenta.
- https://www.nationmultimedia.com/detail/Economy/30370679
Žijem a pracujem tu už 12 rokov.
Zarábať asi 60 % z toho, čo som zarobil v Holandsku, mať tu 10 platených dní dovolenky v porovnaní s 28 v Holandsku, odovzdávať každý rok 2 % z môjho AOW a nikdy v živote som nebol taký bohatý.