Daňové úrady v Heerlene oznámili, že moje nové oslobodenie od dane zo mzdy vyprší 1. januára 2024. Dôvodom je nová zmluva o zamedzení dvojitého zdanenia medzi Thajskom a Holandskom, uvádza agentúra.

Koncom augusta mi po desiatich rokoch končí oslobodenie od dane zo mzdy. Požiadal som teda o novú výnimku v dostatočnom časovom predstihu, samozrejme spolu s vyhlásením thajských daňových úradov, že som povinný platiť daň v krajine svojho bydliska. Heerlen ma teraz informoval, že udelí novú výnimku, ale len do 1. januára 2024.

Samo o sebe je prekvapujúce, že list prišiel z Heerlenu, pretože daňová a colná správa urobila neporiadok s adresou. Ale to bokom. Nová zmluva visela nad trhom už nejaký čas, ale dátum účinnosti bol doteraz neistý. Thajsko požiadalo o preskúmanie, hoci môže ísť len dozadu. Vyrubenie dane je vždy priradené krajine zdroja a nie krajine bydliska, v tomto prípade Thajsku. Mnoho Holanďanov platí v Thajsku daň, ak sa zdrží 180 dní v roku.

Povesti medzitým jasne ukázali, že zmluva čaká na podpísanie na holandskom veľvyslanectve. Bola/je to len otázka stavu vecí na thajskej strane. Do akej miery pri kreslení hádžu posledné voľby? Insideri dokonca ako dátum začiatku brali do úvahy 1. január 2025.

Holandská daňová a colná správa (znalostné a odborné centrum pre zahraničné veci) preto berie zálohu a je si istá, že nová zmluva môže nadobudnúť platnosť 1. januára. Je zaujímavé, že list ponúka aj možnosť požiadať o predĺženie. Dosť zbytočné, ak zmluva nadobudne platnosť o šesť mesiacov.

Je isté, že veľa Holanďanov v Thajsku fajčí ťažkú ​​fajku. Týka sa to dane zo mzdy, ktorá sa musí zrážať z dôchodkov a iných dávok. Smutné na tom je, že musia platiť, no zároveň za to nedostanú nič, žiadne dávky, zdravotné poistenie a podobne. Vláda opäť zasiahla.

46 reakcií na “Podľa daňových úradov v Heerlene oslobodenie od dane zo mzdy končí 31. decembra”

  1. Eric Kuypers hovorí hore

    Hans, predpokladajme, že zmluva nenadobudne platnosť 1-1; potom vám služba poskytne ďalšie obdobie, či už na novú žiadosť alebo nie. Takže možnosť požiadať o predĺženie môže byť skutočne užitočná.

    O tom, že migranti v Thajsku s holandským príjmom nedostávajú žiadne zariadenia, tu nedávno diskutoval Lammert de Haan. Proti tomu môže veľmi dobre pomôcť masívny tlak migrantov z celého sveta. Potom sa niekto musí ujať vedenia...

    • Hans Bosch hovorí hore

      Eric, to je možné. Presný text výnimky znie: okrem toho platia tieto podmienky: v súvislosti s novou zmluvou medzi Holandskom a Thajskom od 01 sa výnimka vydáva do 01.

      Ak by služba chcela veci obmedziť na minimum, bolo by vhodné formulovať to trochu menej dôrazne.

    • shako hovorí hore

      Domnievam sa, že veľa ľudí nechápe, že dôchodkový príjem bol v Holandsku, ale kde bol odvod odložený až do dátumu odchodu do dôchodku. Holandsko malo vždy právo na zdanenie, ale kvôli emigrácii sa to presunulo do inej krajiny, ktorá nemala vôbec žiadne právo na zdanenie. Takže je dobré, že je to zahrnuté v zmluve.

    • S pozdravom hovorí hore

      Hovoríme o peniazoch, ktoré už nie sú!
      Európska centrálna banka, rovnako ako americká centrálna banka UIT NOOT, už roky každý mesiac vytlačí desiatky miliárd papierov s „euro“ alebo dolárom.
      Protihodnota „deriváty/dlhový papier“, ak sa táto hodnota porovná s krajinami, ktoré naviazali svoje meny na zlato, euro alebo dolár sú stále dobré pre toaletný papier.
      Ak obchodník vidí, že jeho obchod takmer skrachuje, využije všetky svoje rezervy.
      Keď sa tieto rezervy vyčerpajú, odíde von, používa detské prasiatka, aby prežil, a ak to zlyhalo, ide si po dávku.
      Keď sa deti opýtajú na svoje prasiatko, odpovie, že to nedostanete, ale každý mesiac dostanete jeden cent zo svojho prasiatka.
      Späť do Ameriky / Európy alebo Holandska, západ, takže Holandsko je tiež KRAJK.
      Vláda premrhala svoje rezervy, hľadá prasiatka a nachádza penzijný hrniec
      Z NOHA to budú riešiť, uvoľní sa veľa peňazí, Holandsko sa cíti bohaté a dokonca požičiava peniaze európskym členským krajinám z penzijného fondu.
      Škoda, ale tie krajiny sú tiež v bankrote a Holandsko teraz hovorí svojim ľuďom, nedostanete penziu, ktorú ste si našetrili, ale to, čo je STÁLE NA DNE.
      Diskutovať o dani z dávok, o ktorej nie je vôbec isté, či bude v budúcnosti ešte existovať, je strata času, na to je Thajsko až príliš pekné.

  2. Ruud hovorí hore

    Citát: Mnoho Holanďanov platí v Thajsku dane, keď sa zdržiavajú 180 dní v roku.

    Ty máš 180? 183? dní na podanie priznania, čo síce robí veľa práce pre thajské daňové úrady, ale keďže drvivá väčšina tých "imigrantov" nemá dostatočný príjem na zaplatenie daní, alebo len minimálnu sumu, je to z pohľadu tzv. nie je až taký zlý nápad, aby thajské daňové úrady odovzdali vyrubenie dane Holandsku.

    Predpokladám, že niečo na oplátku dostáva aj Thajsko od Holandska.

    • Ger Korat hovorí hore

      V Thajsku nemáte povinnosť podať priznanie, ak nemusíte platiť daň z príjmu. Tak potom by si mal každý vziať do ruky kalkulačku a trochu sa vyznať v thajskom priznaní, ak sa ukáže, že nedlžíš žiadnu daň, tak priznanie podávať nemusíš. Pred chvíľou sa Lammert de Haan pýtal, či budete musieť aj napriek tomu, že nová zmluva nadobudne účinnosť, podávať daňové priznanie v Thajsku a z jeho odpovede som pochopil, že keďže daň bude plynúť do Holandska, nebudete musieť podávať Thajské daňové priznanie. Je potrebné podať vyhlásenie. Koniec koncov, v Thajsku v novej situácii neplatíte žiadnu daň a potom s odôvodnením, že ak nedlžíte žiadnu daň, v súčasnej situácii tiež nie ste povinný priznať.

  3. Luit van der Linde hovorí hore

    Hovoríte o tom, že v Thajsku zostanete 180 dní v roku, zaplatíte tam dane a nedostanete za to nič.
    Ale ak ste v Thajsku len 180 dní v roku, nie ste aj 180 dní v roku v Holandsku?
    Ak ste neboli mimo Holandska viac ako 8 mesiacov po sebe, môžete stále zostať registrovaný v Holandsku a jednoducho si ponechať zdravotné poistenie, prípadne s príspevkom na zdravotnú starostlivosť?
    Alebo mi niečo chýba?

  4. Andrew van Schaick hovorí hore

    V zmluve, ktorú Thajsko ešte nepodpísalo, bude Holandsko vyberať dane zo všetkého. Chápem, oni získajú výhody a Thajsko záťaž.
    Thajsko určite nebude mať záujem podpísať túto zmluvu.

    • Luit van der Linde hovorí hore

      Aké bremená by dostalo Thajsko? Zaobídu sa bez tej malej dane od Holanďanov na dôchodku.
      Holanďania budú aj tak naďalej míňať svoje peniaze v Thajsku a myslím si, že Thajsko oveľa viac zaujímajú iné veci, ktoré sa dajú zariadiť. v daňovej zmluve
      Veď pre Holandsko je vlastne celkom normálne zdaňovať príjmy zarobené v Holandsku, aj keď sa to niektorým, ktorým súčasná situácia prospieva, nepáči.
      V tomto svetle nová zmluva v skutočnosti len obnovuje pokrivenú situáciu.

      • Boonya hovorí hore

        Luit van der Linde, podľa teba tomu celkom nerozumieš.
        Platenie dane z vášho dôchodku (vaše vlastné peniaze) a z AOW je pre Holandsko dvojitým výberom.
        Holandsko je rajom pre globalistov, no bežný občan platí zo svojich príjmov až 5-násobnú daň.
        Platiť dvojité zdanenie neprichádza do úvahy.
        V Thajsku preto vždy podajte vyhlásenie.
        Potom aj tak nemusíte v Holandsku platiť daň
        Som obyčajná Thajčanka
        , ale to, čo robí Holandsko, je naozaj neprijateľné

        • Hilda hovorí hore

          boonya,
          Z poistného na dôchodok, ktoré vám vznikne počas rokov, v ktorých vám vzniká, neplatíte daň. Preto sa pri distribúcii zdaňuje. Ročne zadržaný AOW je druh preddavku, ktorý zaplatíte za AOW, ktorý má byť prijatý v budúcnosti. Takže žiadne dvojité zdanenie. V skutočnosti ste zaplatili AOW za generáciu, ktorá v súčasnosti dostáva AOW a mladšia generácia môže zaplatiť váš prospech odpočítaním prémie AOW.

      • Boonya hovorí hore

        Trocha dane?
        rýchlo hovoríte o pár tisícoch eur ročne
        A koľko Holanďanov žije v Thajsku?
        Takže to dáva dokopy dosť.
        Ale my to robíme inak, v Thajsku generujeme príjem bez peňazí z Holandska.
        tak neplat dane.
        Nie, kým nedostaneme dôchodok a AOW.
        Potom bude príbeh iný.

        • Hilda hovorí hore

          Poberanie štátneho dôchodku sa vzťahuje len na roky, v ktorých ste mali bydlisko v Holandsku, a dôchodok sa vzťahuje iba na roky, v ktorých ste ho nazbierali.

    • Ger Korat hovorí hore

      Radosť pre Thajsko spočíva v tom, že robíte Thajčanom radosť svojou prítomnosťou. A po zaplatení mizernej 20% dane z vášho dôchodku a AOW, až do výšky 37.000 80 EUR, zostáva ešte 20%, ktoré vďačne dostaneme, ak ich miniete v Thajsku; takze 80% pre Holandsko a XNUMX% pre Thajsko, kto v Thajsku moze byt proti?

      • RudolfJ hovorí hore

        Holandsko nevyberá žiadnu 20 % daň od tých, ktorí sa prisťahovali do Thajska a poberajú AOW a dôchodok z Holandska. Vyrubený odvod je 9,42 %. Tých 19 %, o ktorých hovoríte, zahŕňa poistné na štátne poistenie. Okrem toho sa v Thajsku nemusí platiť žiadny príspevok Zvw. Čo však zostáva, je nespravodlivosť, ktorú nám spôsobuje Rutte cs, ktorú povolil Európsky súdny dvor z dôvodu územného princípu. Pozri tiež odpoveď Lammerta de Haana na môj komentár v: https://www.thailandblog.nl/expats-en-pensionado/belasting-nederland/de-grootste-miskleun-in-de-naoorlogse-fiscale-wetgeving/

        • Josh M hovorí hore

          RudolfJ
          Súhlasím s vami, že odvod je TERAZ 9,42%, ale Holandsko bude v budúcnosti potrebovať veľa peňazí, takže sa obávam, že sa odvod v priebehu niekoľkých rokov zdvojnásobí.

    • Martin hovorí hore

      Prečo práve Thajsko zaťažuje? aké poplatky? pomáhame thajskej ekonomike našimi ročnými výdavkami vo výške minimálne 20000 XNUMX eur ročne. A mnohé sa zdvojnásobia alebo viac

      • brada2 hovorí hore

        Vystačím si s mesačným rozpočtom cca 1000 eur (2 osoby). A vôbec nič mi nechýba.

        Údaje a výdavky sú osobné a nemožno ich použiť ako referenčnú hodnotu. Toto tu už bolo podrobne rozoberané.

  5. Willem hovorí hore

    Sú s tým rýchli a bez čakacej doby ako Groningen Limburg a príplatková aféra, ak môžu vyberať prázdne a aj jednostranne, potom budú rýchlo v Haagu. To, že musíme platiť v krajine zdroja, je v poriadku, že daň je odložená, takže na to majú vlastne nárok, ale že si nemôžeme nárokovať žiadny daňový kredit atď. chutí ako bremená, ale nie potešenie, alebo je tu dobrý faktor.

    • Keith 2 hovorí hore

      Willem hovorí: „NL je s tým rýchly“…
      Myslím si, že o novej daňovej zmluve sa rokovalo už mnoho rokov.

  6. Peter Decker hovorí hore

    Čo sa stane, keď Thajsko „zabudne“ podpísať zmluvu?

  7. Iný Hank hovorí hore

    Drahý Hans napísal svoj príbeh z emócií. Uprednostnil by som obchodnejší účet. No ja to všetko chápem. Ak ste zvyknutí do Holandska neplatiť žiadnu daň a s mnohými zľavami prostredníctvom výnimiek platíte aspoň Thajsku, potom bude veľkou záťažou, ak sa bude musieť od 1. januára platiť Holandsku maximálna výška dane. Lammert de Haan, ktorého spomína @Erik Kuipers a všetci ho veľmi oceňujeme, nás pravidelne informuje o stave vecí. Nič v tejto veci preto nemôže byť prekvapením. Z jeho nedávneho vysvetlenia som pochopil, že Thajsko v tom čase požiadalo o redefiníciu zmluvy. Bola to thajská iniciatíva. Thajsko sa navyše dohodlo, že Holandsko bude ako jediné vyberať všetky (zrážkové) dane. Thajsko si už nenárokuje práva. Zdá sa mi, že predstava, že si Thajsko stále pýta recenziu, je len zbožné prianie. Čo má výsledok volieb zo 14. mája spoločné s daňovou zmluvou s Holandskom, je pre mňa tiež záhadou, ale pravdepodobne to bude zbožné prianie. Nemyslím si, že ani Thajsko ide späť, pretože mnohí, ktorí požiadali o útok z dôvodu pobytu v Thajsku, tak urobili len preto, aby unikli holandským daňovým úradom. Väčšina týchto hodnotení teda predstavovala niečo vyše 0,0 ThB. Boli takí, ktorí na svoj zisk venovali celé série. Papier, ktorým sa dal Heerlen presvedčiť, bol potom triumfálne oslávený. Často sa tiež uvádzalo, že mnoho ľudí bolo na thajskom daňovom úrade vyhlásených za neprípustných, pretože prinesené príjmy sa len ťažko dali spočítať. Tieto praktiky sa teraz chýlia ku koncu. Fráza, že mnohí so 180-dňovým pobytom v Thajsku riadne platia dane, nie je správna, vôbec nefunguje a je to ďalší argument na posilnenie argumentu. Nastáva opak. Zdá sa mi, že zamestnanci thajských daňových úradov sa tak často a tak často odvolávali na zhovievavosť, že sa teraz vzdávajú. Rovnako ako prisťahovalectvo zvýšilo podmienky a požiadavky, pretože imigranti s trvalým pobytom hľadajú medzery v zákone a veria, že musia nájsť „kreatívne“ riešenia. Thajsko si pomyslelo: nevadí, stačí zaplatiť v Holandsku. Povedal som manželke, že Thajsko už nemusí platiť dane. "To je v poriadku," povedala. „Všetci dostávate peniaze z Holandska, prečo platiť v Thajsku? Už kupujete dom, auto, nakupujete. Dosť nie?" Moja žena je Thajka a je stále veľmi lojálna Holandsku. Pracovala a šetrila tam a teraz sa má dobre. Súhlasím s Hansom, že Holandsko nás sklame v súvislosti s možnosťou zvýšenia zliav na odvodoch a že nás vyhodili zo zdravotného poistenia. Túto záležitosť však nedávno vysvetlil aj Lammert de Haan. V tomto svetle je @Erikova poznámka oveľa zmysluplnejšia, že globálny masívny tlak na Haag môže poskytnúť určitú útechu. Nikdy! https://vbngb.eu/ en https://www.stichtinggoed.nl/
    Ach áno, čo myslím tým triumfálnym? Príklad: https://www.thailandblog.nl/leven-thailand/charly-in-udon-9-thaise-belastingen/

    • eli hovorí hore

      V mojom prípade dostanem o 2000 eur menej, vrátane budúceho roka.
      To je 166 eur mesačne, ktoré tu nemôžem minúť.
      To je nevýhoda pre Thajsko.
      Vo vyššie uvedených komentároch ľudia niekedy narážajú na „Haag“, čo je podľa mňa príliš všeobecné. Všetky tieto revízie pochádzajú od strany, ktorá kladie väčší dôraz na ľudí s vysokými príjmami ako na ľudí, ktorí majú dosť problémov. Hoci v rôznych koalíciách vychádzali plány vždy z rovnakého uhla, ako na to upozornil aj Lammert de Haan vo svojom článku spred pár dní.

      • Soi hovorí hore

        Na menej ako 8 riadkov napíšete 3 nepravdy: ak hovoríte o 166 eurách mesačne / 1.992 1 eur ročne, potom sa nemôžete nedotknúť hornej časti zátvorky 36.410: 2 2 eur. Viac ako táto suma patrí do skupiny 1 a platí pre každého, v Holandsku aj inde vo svete. Všetci, ktorí sa zaoberajú zátvorkou 1 a sťažujú sa na výšku zaplatenej dane, sú pokryteckí. Zostaňme pri zátvorke 3.420: ak ste od 1.438. januára plne zdanení v Holandsku, zaplatíte 32.980 2.748 eur namiesto 102.513 XNUMX eur. Stále vám zostáva XNUMX XNUMX eur ročne / XNUMX XNUMX eur mesačne. Pri aktuálnej cenovej hodnote, ktorá je XNUMX XNUMX ThB každý mesiac. Nezdá sa mi veľmi chudobný. Stavím sa, že v Thajsku nebudete môcť minúť toľko peňazí každý mesiac. Ak uspejete, budete viesť život v luxuse. Nemáš za čo, ale nesťažuj sa!
        Hovoríte o politickej strane, ktorá si viac všíma vysoko zarábajúcich ľudí ako ľudí s malým rozpočtom. To, že máte každý mesiac k dispozícii viac ako 100 XNUMX ThB, z vás nerobí „dosť ťažkého človeka“.
        Skutočnosť, že bola uzavretá nová zmluva s Thajskom, bola výlučne z iniciatívy Thajska. Bol viac než dosť všetkého toho „hrkotania“ okolo dôkazov o výnimkách v Holandsku. Nešlo o platenie daní v krajine bydliska, „ľudia“ chceli len čo najmenej neplatiť žiadne dane do krajiny pôvodu. Holandsko ocenilo iniciatívu Thajska, pretože umožnila dosiahnuť súlad zmluvy s OECD: boj proti dvojitému zdaneniu bez vytvárania príležitostí na nezdanenie alebo zníženie zdanenia prostredníctvom daňových únikov alebo vyhýbania sa daňovým povinnostiam. To posledné bolo pre mnohých určite prítomné ako zámer. Nakoniec, keď sa Thajsko úplne stiahlo ako krajina bydliska, ľudia si posadia nos. Nie je to teda len Holandsko, ktoré zvyšuje dane, je to aj Thajsko, ktoré už nemusí. Ušetrí to jedno písmeno, ale svetový finančný rozdiel. "Oni" to urobili sami.

        • RNo hovorí hore

          Milá Soi,
          prehliadate jeden veľmi dôležitý bod, ktorým je rozpočtovanie liečebných nákladov. Možnosť získať dostupné zdravotné poistenie pre cudzincov žijúcich v Thajsku je skutočne utópia. Potrebné náklady na zdravotnú starostlivosť som si musel zaplatiť sám, samozrejme, že na to mám rozpočet, ale budete tu musieť zabezpečiť živobytie ľuďom, ktorí si to nevedia naplánovať.

          Mimochodom, platil som daň v Thajsku, kde sú priznania a odpočty veľmi jednoduché. Holandská daňová a colná správa chce pri žiadostiach vidieť oslobodenie RO 22, aby existoval dôkaz, že niekto skutočne podáva daňové priznanie v Thajsku. Ako teda môžu Holanďania požiadať o výnimku bez tohto formulára?

          • Lammert de Haan hovorí hore

            G'day RNo,

            Pýtate sa, ako možno požiadať o výnimku bez thajského vyhlásenia o daňovej povinnosti pre krajinu bydliska (RO22).

            Dá sa to urobiť veľmi jednoducho pomocou vstupnej a výstupnej pečiatky vo vašom pase.
            Viem: túto možnosť daňová a colná správa neuvádza vo formulári žiadosti o oslobodenie od zrážkovej dane zo mzdy/dane zo mzdy. Nie daňové úrady, ale správny súd však určujú, čo je povolené ako dôkaz toho, že ste neobmedzenou zdaniteľnou osobou pre thajskú daň z príjmu fyzických osôb.

            V tejto súvislosti pozri:

            ECLI:NL:GHDHA:2020:2762
            Odvolací súd v Haagu
            Dátum rozsudku 08-12-2020
            Kasácia: ECLI:NL:HR:2022:84
            Dátum rozsudku 28-01-2022

            Podávanie žiadosti o výnimku je mimochodom stále dosť zbytočná činnosť. Vybavenie takejto (prvej) žiadosti môže pokojne trvať približne 3 mesiace. Poskytovateľ dôchodku môže uplatniť výnimku najskôr až v októbri, pričom takáto výnimka zo zákona zanikne aj 1. januára 2024 bez ďalšieho upozornenia zo strany daňovej a colnej správy.

            V niektorých prípadoch je potrebné podať daňové priznanie už v roku 2024, aby ste si mohli uplatniť aspoň zrazenú daň zo mzdy/loonbelasting za mesiace január – september 2023. A bez výnimky môžete jednoducho požiadať aj o vrátenie odpočtov za mesiace október - december 2023.

            • RNo hovorí hore

              Milý Lambert,

              Prvýkrát som použil osvedčenie o pobyte vydané imigračným úradom. Bez problémov bol prijatý. Neskôr už nie a moje oslobodenie jednoducho zamietol zahraničný daňový úrad. Daňová a colná správa v zahraničí teraz nie je známa svojou spoluprácou, a to ani po tom, čo som na túto vec upozornil inšpektora na Daňovej a colnej správe. Súdny spor s daňovou a colnou správou z Thajska je nemožný a daňová a colná správa si stojí za svojím. Samozrejme, poznal som všetky rozhodnutia sudcov, ale stále platí, že mať pravdu alebo mať pravdu sú na daňovej a colnej správe dve rozdielne veci.

          • Soi hovorí hore

            Milý Rno, v prvom rade podať daňové priznanie neznamená zaplatiť daň. Vôbec alebo čo najmenej: to bol môj argument.
            Som si veľmi vedomý toho, že niekto, kto žije trvalo v Thajsku, si už nemôže nárokovať zdravotné poistenie z Holandska. Ak chce byť niekto poistený na zdravotné náklady v Thajsku, musí si sám uzavrieť zdravotné poistenie. Avšak: poistné v Thajsku je vysoké a pre dôchodcov veľmi vysoké. Ale to viete, keď opustíte Holandsko. V roku 2003 som sa natrvalo presťahoval do Thajska a verte mi: poskytovanie informácií v roku 2023 bude 10-krát lepšie. Každý, kto sa stále stretáva s prekvapeniami, je ...., (doplňte sami). Dobrá príprava je polovica práce, hovorím vždy. Úplne s vami súhlasím, že je veľmi nepríjemné, že nie sú hradené všetky liečebné náklady: spoločnosti pracujú s výnimkami a výnimkami. Niekedy aj potom. Okrem toho, ak niekto odíde z Holandska s zdravotnou anamnézou, stane sa v Thajsku prakticky nepoistený pre akékoľvek prítomné choroby a poruchy, ale podstupuje ďalšie riziko návštevy lekára, predpisovania liekov ambulantným alebo neambulantným spôsobom a hospitalizácie. a terapie. Takáto situácia spôsobuje veľké bolesti hlavy, ale vynára sa aj otázka, či je Thajsko také dobré miesto na život, ak nie je k dispozícii dostatočný rozpočet?
            Prehliadam tento bod, pýtate sa ma? Takže nie! Thajsko sa nelíši od toho, čo bolo opísané vyššie. Dôchodcovia potrebujú na poistenie až 120 10 ThB ročne. Ak nie je možné sa poistiť, potom je dobré, ako poznamenávate, vytvoriť si rezervu sami. Upozorňujeme: v Holandsku by dôchodca musel každý rok platiť podobnú sumu aj na poistnom, spoluúčasti a osobných príspevkoch Zvw. Nie je teda zlé odkladať si každý mesiac XNUMX XNUMX ThB! Robím to už roky. Ak to nebudem potrebovať a zomriem, moja žena má pohár navyše.
            Má to všetko však niečo spoločné s novou daňovou zmluvou medzi Holandskom a Thajskom? Tiež nie! Táto zmluva nie je o náprave neschopnosti zúčastniť sa holandského zdravotného poistenia. A tiež neumožniť ľuďom odchod do Thajska dostatočne finančne. Musia sa o to postarať sami. Ak si chcete užiť starobu v Thajsku, vopred sa presvedčte, že si dokážete podržať vlastné nohavice. To zahŕňa aj otázku, či váš príjem postačuje na pokrytie prípadných vyšších liečebných nákladov.

            • RNo hovorí hore

              Milá Soi,

              Vykázal som len liečebné náklady, pretože nová daňová zmluva ponecháva menej rozpočtu na šetrenie liečebných nákladov. Nejde a ani nešlo o to, či mať alebo nie je možné udržiavať zdravotné poistenie. Len vďaka plateniu daní v Holandsku zostane v Thajsku menší rozpočet. Také jasné?

              2023 Závorka 1 = do 37.150 9,42 EUR, z ktorých je potrebné zaplatiť daň XNUMX %.
              2023 Zátvorka 2 = od 37.150 36,93 eur, z ktorých je potrebné doplatiť daň vo výške 37.150 %. AOW a dôchodok spolu nad XNUMX XNUMX znamenajú významné dodatočné hodnotenie a zníženie finančných prostriedkov, ktoré sa majú minúť.

              Ja sám žijem natrvalo v Thajsku od 1. januára 2007, určite som si vedomý všetkých záležitostí. Pred odchodom som prirodzene preskúmal všetky pre a proti a potom konal. To, že Holandsko mení pravidlá počas hry, je ich právo, no má to isté dôsledky. Myslím si, že by sa preto mali uplatňovať aj daňové úľavy. Urobil to v ranom štádiu s rôznymi politickými stranami a p. Hlásený obrat.

              Pre úplnosť: Mám 76 rokov a už sa nemôžem poistiť pre zdravotné problémy. Žiadna spoločnosť ma už nechce. Všetky náklady hradiť z vlastnej peňaženky, na ktorú si samozrejme odkladám peniaze každý mesiac. Nebojte sa o mňa, môj rozpočet je viac než dostatočný na to, aby som mohol žiť v Thajsku.

        • eli hovorí hore

          Vypočítal som celkové dane najlepšie soi, teda aj to, čo platím na Aow. (1548 XNUMX EUR)
          Ak rátam len daň z dôchodkov, vychádzam k sume, ktorú som uviedol.
          Môj čistý mesačný príjem je 56.000 9,42 bahtov. Vo svojom predchádzajúcom príspevku som predpokladal, že nebudem platiť dane v Holandsku z dôvodu daňového úveru na môj štátny dôchodok a oslobodenia mojich dôchodkov. Výška dane, ktorú som uviedol, predpokladá, že stratím oboje. Je to len XNUMX % môjho ročného príjmu, ako ho uvádza IRS.
          Nemám vôbec žiadne problémy s daňou štátu zdroja, ale súhlasím s Lammertom de Haanom, pokiaľ ide o daňový úver.
          Keď som spomenul tú jednu stranu, nemyslel som na seba, ale na ľudí v Groningene a obete škandálu s výhodami.

          Netreba dodávať: pri včerajšom telefonickom kontakte so zahraničnými daňovými úradmi mi bolo povedané, že stále nič nevedia. Rovnako ani oddelenie pre zákony a predpisy.
          Budúci týždeň mi zavolajú a poskytnú ďalšie informácie.

    • Hans Bosch hovorí hore

      Milý iný Henk: hahaha, napísané z mojej emócie? V žiadnom prípade. Takmer doslovne hovorím, čo mi daňové úrady oznámili. To, že sa mi to nepáči, je úplne iný príbeh. Škody sú pre mňa ešte zvládnuteľné, ale poznám aj ľudí, ktorí zrazu musia platiť daňovým úradom mnoho tisíc eur ročne. Ak sa dostanú do emócií, je to pochopiteľné...

      • Soi hovorí hore

        Ak existujú dôchodcovia, ktorí musia zaplatiť daňovým úradom mnoho tisíc eur, je to preto, že majú 10-násobne vyšší príjem. Hovoríte o tisíckach. Hovorme o prvej tranži vo výške 37 33 eur ročného príjmu. Zostáva 100 tis. Môžu minúť až 9,42 XNUMX ThB mesačne? Všetci sa smejú z rukáva na tých XNUMX %. Keď tí, ktorí kričia tak nahlas, že sa k nim holandské daňové úrady správajú takýmto spôsobom, sú zaneprázdnení prebúdzaním spiacich psov „BEU and living country“ v Haagu.

        • Ger Korat hovorí hore

          A pre tých, ktorí majú doplnkovú dôchodkovú dávku, bol celý príspevok počas pracovného života oslobodený od dane a bol odpočítaný z príjmu, aby ste zaplatili nižšiu daň. A navyše v niektorých odvetviach platil príspevky na penzijné poistenie iba zamestnávateľ a myslel som si, že aj vláda (pred 90. rokmi) av mnohých odvetviach platí najväčšiu časť penzijných príspevkov zamestnávateľ. Navyše celý rast dôchodkov je oslobodený od daní. Myslím si, že je nesprávne, že v konečnom dôsledku sa z toho všetkého musí zaplatiť menej ako 10 % dane a ľudia sa na to stále sťažujú vláde.

  8. Boonya hovorí hore

    A predsa to Holandsko nerobí správne,
    Dávky by sa mali vyplácať v hrubom a nie v čistom, takže teraz z dávky stále platíte daň.
    Teda dvojnásobok, ak z príjmu v Thajsku platíte aj daň.

    • Eric Kuypers hovorí hore

      Boonya, bohužiaľ nehovoríš, čo od teba Holandsko (poskytnuté po emigrácii do Thajska) žiada. Je to daň zo mzdy alebo daň z príjmu? Hovoríte 'zaplatené', takže predpokladám, že máte na mysli daň zo mzdy.

      Beats. Ak nepožiadate o výnimku z príliš náročných podmienok, dôchodková inštitúcia vám zrazí daň zo mzdy. Ak však potom podáte daňové priznanie na formulári C a vyplníte ho správne, príjem, ktorý je podľa súčasnej zmluvy pridelený Thajsku (v praxi ide najmä o podnikový dôchodok), je v Holandsku oslobodený. Túto daň zo mzdy potom dostanete späť pri svojom výmere. Polder takpovediac financujete na dobrý rok.

      Odporúčam si to skontrolovať a prípadne podať hlásenie. Zamyslite sa nad pojmom; je to päť rokov. Môžete tiež požiadať o radu alebo pomoc a meno a e-mail Lammerta de Haana sú v tomto blogu známe.

    • Luit van der Linde hovorí hore

      Prečo by sa mala dávka vyplácať v hrubom?
      V Holandsku tiež jednoducho platíte daň zo svojho prospechu a niekedy aj daň z dane, napríklad DPH zo spotrebných daní.
      A ak platíte v Holandsku v súlade s novou zmluvou o zamedzení dvojitého zdanenia, v Thajsku platiť nebudete.
      Myslím, že celkom správne.
      Jediné, čo je pokrivené, je, že zľavy sa automaticky neviažu na daňovú povinnosť, ale na krajinu bydliska.
      Ja sám mám v pláne iba emigrovať do Thajska a už dlho som pochyboval, či z Holandska odídem.
      Táto nová zmluva mi uľahčuje rozhodnutie žiť v Holandsku aspoň 4 mesiace v roku, potom budem mať stále nárok na toto zdravotné poistenie a daňový bonus.

      • Eric Kuypers hovorí hore

        Luit van der Linde, zmluva určuje, kde platíte daň z príjmu. Ak je príjem výlučne pridelený inej krajine, v Holandsku neplatíte a dávka sa vám vypláca v hrubom za predpokladu, že ste oslobodení od dane zo mzdy. Ak ho nemáte, daň zo mzdy vám bude zrazená, ale potom podáte daňové priznanie k dani z príjmov a všetko sa pekne vyrieši.

        Čoskoro v novej zmluve bude Holandsko vyberať aj zamestnanecké dôchodky, ale to je až do budúcnosti.

        • Luit van der Linde hovorí hore

          Erik, myslím, že celý tento článok je o novej situácii, to, čo popisuješ, je stará končiaca situácia.
          A akokoľvek krásna môže byť táto stará situácia pre niektorých, je ťažké ju nazvať morálne spravodlivou situáciou.
          Stará zmluva je tiež zriedkavou situáciou, ktorá sa v iných daňových zmluvách takmer nevyskytuje.
          Viem si dobre predstaviť, že aj Thajsko by chcelo mať viac-menej rovnaké zmluvy so všetkými krajinami a chcelo by uviesť tento čudák s Holandskom do súladu s inými zmluvami.

  9. Peter hovorí hore

    Z dôchodku sa daň nikdy neplatila, pretože bola odpočítateľná z príjmu. Aká sťažnosť na málo peňazí. Len si užívaj život.

  10. Johan hovorí hore

    O daniach a peniazoch toho veľa neviem.

    Čo si myslím je, že si stále myslím, že ako staršia osoba je o nás dobre postarané (základná potreba) a máme 45+ rokov na to, aby sme si privyrobili, ak zaostávame.

    Tiež by som chcel odísť do Thajska na dôchodok a dúfať, že sa toho dosť nazbieram.
    Ale vždy je to fňukanie,
    Tu v Holandsku ľudia kritizujú všetkých tých cudzincov (väčšina z nich tu len pracovala) za všetky peniaze, ktoré si berú so sebou do svojej bývalej vlasti.
    A na druhej strane NL starci, ktori vlastne chcu to iste, ale uz sa im nechce strihat... to nikdy nie je dobre.
    Neviem, čo je správne, ale nie je možné vyhovieť každému.

    Takže opäť tip pre mladších.. vezmite veci do vlastných rúk a uistite sa, že nie ste závislí od vlády.

    Som za platenie daní, aby sme udržali našu spoločnosť nad vodou

  11. Josh M hovorí hore

    Peter, to nie je sťažnosť na málo peňazí.
    Do Thajska som emigroval v decembri 10 spolu s mojou thajskou manželkou, ktorá pracuje v NL 2019 rokov.
    Všetko vopred vypočítané, áno, s oslobodením a nižšou thajskou daňou by sme mohli v Thajsku žiť dobre.
    Ak NL povolia odvody čoskoro, dostanem z dôchodkov o takmer 200 eur mesačne menej.

    • Luit van der Linde hovorí hore

      Ak by ste si všetko dopredu spočítali, mohli ste v roku 2019 predpokladať, že štruktúra vyhýbania sa daňovým povinnostiam z dlhodobého hľadiska zanikne, naozaj ste na to nepotrebovali krištáľovú guľu. Tých 200 eur mesačne by ste mali považovať za dočasný darček navyše a ten sa už vytráca.
      Je to teda sťažovanie sa, že nedostanete niečo, čo ste si nikdy morálne nezaslúžili.
      Nechápte ma zle, tiež nenávidím platenie daní a tiež využijem všetky možnosti, aby som zaplatil čo najmenej, ale som tiež rád, ak zmena urobí systém spravodlivejším.

    • Soi hovorí hore

      Aj s 200 eurami mesačne menej ho máte stále veľmi priestranný. Každý platí dane, teda aj vy. Vo svojej odpovedi na @eli z 10. júna 2023 o 02:32 som už urobil výpočet, že pri takomto útoku ťuknete do hornej časti 1. disku. Len si to prečítajte. Pointa je, že vyhýbanie sa končí. Spomínam aj možné dôvody pre Thajsko aj Holandsko.

    • Eric Kuypers hovorí hore

      Jos M a Luit van der Linde,

      Jos M. o tom už písal článok na tomto blogu v roku 2014 a na možné zmeny niekoľkokrát upozornil aj Lammert de Haan. Rozhovory boli odložené až po poslednom prevrate.

      „Výstavba“ a „vyhýbanie sa daniam“ hovorí Luit. V akom kontexte? Máte na mysli existujúcu zmluvu? Potom máte iný pohľad na „stavby“ ako ja a určite tu nie je reč o daňových únikoch, ak budete riadne dodržiavať zmluvu. Zmluva je dohoda medzi dvoma krajinami a pracujú na nej vysoké úradné výbory. Zmluva dokonca nahrádza národnú legislatívu (hoci Poľsko si myslí opak).

      „Výstavbu“ pre vás zriaďujú daňoví poradcovia s cieľom zmierniť alebo zabrániť dani. Prísne podľa zákona a na špičkovej úrovni, ale legálne; či je to všetko etické, o tom môžete postaviť strom a vláda je pripravená vyplniť medzery, ktoré poradcovia našli, pomocou „právoplatnosti o odškodnení“. Legislatíva o opravách bola pravidelne diskutovaná v predchádzajúcom zákone o dani z príjmov.

      Náš „Dom“ použil stavby na zmiernenie alebo vyhnutie sa dedičskej dani prostredníctvom špeciálne zriadených vozidiel, a to aj na Normanských ostrovoch. Ale „štruktúry“ alebo „daňové úniky“ skutočne neprichádzajú do úvahy, ak žiadate o výnimku podľa zmluvy; potom jednoducho využijete svoje práva. A ak si dobre pamätám, Najvyšší súd to raz niekde v 70. rokoch potvrdil.

      • Luit van der Linde hovorí hore

        Eric Kuijpers,

        Myslím, že nikde netvrdím, že platiť čo najmenej daní nie je úplne legálne, nehovorím ani o vyhýbaní sa, ale o vyhýbaní sa, a to sú dve rozdielne veci.
        Platenie dane z príjmu, ak žijete v Thajsku, je len jednou z mnohých vecí v daňovej zmluve.
        Skúmanie hraníc a možností tejto zmluvy je úplne legálne, ale je to skúmanie hraníc.
        A neplatiť alebo neplatiť oveľa nižšiu daň, ako je obvyklé z príjmu dosiahnutého v Holandsku, podaním daňového priznania v inej krajine, na základe zmluvy, ktorá naozaj nebola na tento účel zriadená, sa to nedá nazvať inak ako uhnúť.
        A opäť nespochybňujem jeho zákonnosť.
        Ale ak Max Verstappen a mnohí ďalší vysoko zarábajúci športovci odídu žiť do Monaka, pretože potom zákonite platia nižšie dane, nazývame to aj vyhýbanie sa plateniu daní.

  12. pjotter hovorí hore

    Ešte malý tip:

    AK nová zmluva nadobudne platnosť 1 (čo LEN nie je 1% isté, chápem) a AK ľudia majú stále aktuálnu výnimku do 2024 (napr. ja mám výnimku ešte do 100. januára 31) potom dávajte pozor, že aj váš firemný dôchodkový fond bude od 2023. 1. 2025 zrážať daň zo mzdy! Musíte to nahlásiť sami. Keď mi bola udelená výnimka, daňové úrady to úhľadne písomne ​​odovzdali môjmu dôchodkovému fondu. V inom vlákne o tejto veci už Lammert a Erik Kuipers naznačili, že v tomto prípade sa tak stať nemusí.

    Predpokladajme, že váš dôchodkový fond bude naďalej vyplácať váš dôchodok v hrubom čistom, v tomto príklade teda musíte vrátiť celú daň zo mzdy v daňovom priznaní za rok 2025 za rok 2024. Nie je to katastrofa sama osebe, ak to vezmete do úvahy, ale potom budete musieť riešiť niektoré dodatočné náklady, konkrétne „daňový úrok“. Daňové úrady tieto úroky kladné aj záporné účtujú na resp. sumu, ktorá sa má vrátiť alebo zaplatiť. V tomto prípade je negatívny, a preto vás stojí peniaze navyše. Zvyčajne to nebude „obludná suma“, ale stále ide o „plytvanie peniazmi“.


Zanechať komentár

Thailandblog.nl používa súbory cookie

Naša stránka funguje najlepšie vďaka cookies. Takto si zapamätáme vaše nastavenia, urobíme vám osobnú ponuku a pomôžete nám zlepšiť kvalitu webu. čítajte viac

Áno, chcem dobrý web