هوٽل ناراضگي نمبر 1: شور ڪندڙ پاڙيسري

ايڊيٽوريل طرفان
Geplaatst ۾ ھوٽل
ٽيگ: ,
نومبر 26 2015

ھوٽل جا مھمان ڪافي ناراض ٿي سگھن ٿا ۽ خاص طور تي ٻين ھوٽل جي سياحن کان جيڪي تمام گھڻو شور ڪندا آھن. اهي پاڙيسري جيڪي رات جي وقت شور مچائڻ، جهڳڙو، لنگهه کان هيٺ ڊوڙڻ يا دروازو ٿورو زور سان کڙڪائڻ جو سبب بڻجن ٿا، هوٽل ۾ سڀ کان وڏي ڪاوڙ آهي. Dat blijkt uit onderzoek onder 600 hotelgasten door Hotelgrouper.

Op nummer twee staat slechte hygiëne op een hotelkamer. Vieze hotelkamers wekken, met 15,4% van de stemmen, regelmatig de nodige irritaties op bij hotelgasten. Vooral de hygiëne van de badkamer was in deze gevallen onvoldoende. Slechte klimaatcontrole op de kamers neemt plek drie in op de lijst van grootste ergernissen. Bijvoorbeeld een airco die niet goed werkte of  ’’s nachts teveel lawaai maakte.

Ook de beperkte ontbijttijden die sommige hotels hanteren, zijn een bron van irritatie. Voornamelijk weekendgasten gaven dit als ergernis op. Zij wilden graag uitslapen, maar hadden wel inclusief ontbijt geboekt. De gasten die doordeweeks in hotels verbleven, vonden dit niet problematisch. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het grote aantal zakelijke gasten dat doordeweeks in hotels verblijft. Deze ergernis is terug te vinden op plek vier.

Een bijzondere ergernis van een gast was dat er geen lichtknopje naast het bed zat. Deze gast moest in het donker zijn bed opzoeken of slapen met de lichten aan. Een andere gast stoorde zich aan de geur van het schoonmaakmiddel. Ook vond een gast het toiletpapier niet zacht genoeg en vermeldde dat het beter gebruikt kon worden als schuurpapier.

In de hotelbranche is het niet eenvoudig om het iedereen naar de zin te maken. Toch gaven de meeste gasten aan dat ze, ondanks de ergernissen, het hotel zouden aanbevelen bij vrienden. Hieruit kunnen we concluderen dat de meeste hotelgasten tevreden zijn over de geleverde service. Ook het feit dat er veel positieve reacties op de vragenlijst waren, geeft aan dat hotels over het algemeen aan de verwachtingen van de gasten voldoen.

Wat zijn jouw hotel ergernissen?

10 reacties op “Hotel ergenis nummer 1: Luidruchtige buren”

  1. ڪيريو مٿي چوي ٿو

    Kijk uit voor hotels met chinezen, want die doen dit dus allemaal… die houden totaal geen rekening met andere hotelgasten

  2. Michel مٿي چوي ٿو

    Ik heb niet echt ergernissen als ik in een hotel verblijf. Een vieze hotelkamer heb ik nog niet meegemaakt, een airco gebruik ik nooit (als ik het koud wil hebben blijf ik wel in NL), ontbijt wil ik niet in een hotel (veel leuker om bij een straatventer of lokaal eetschuurtje te nuttigen) en luidruchtige mensen vraag ik gewoon vriendelijk of het wat zachter kan.
    Vaak zijn mensen zich er niet van bewust dat ze herrie maken, en als je ze dan vriendelijk vraagt of het wat rustiger kan verontschuldigingen ze zich meestal en doen daarna heel stil.
    Enkel de Arabieren en Indiërs hebben werkelijk schijt aan iedereen en alles. Die hebben een iets hardere aanpak nodig, die heb ik al een paar keer fysieke aanpak moeten beloven voordat ze rustiger werden. Die aanpak is overigens niet voor iedereen aan te raden. Dat volk heeft enkel respect voor mensen die groter en sterker zijn dan zij (ik ben 1.93m en 95kg en heb geen buikje).
    Heb je dat soort volk naast je in het hotel en je krijgt ze niet stil; Niet aan ergeren, gewoon verhuizen, en verder van je vakantie genieten.

  3. جيسمين مٿي چوي ٿو

    Gewoon een duur hotel boeken van 5000 baht of meer per nacht en dan heb je nergens last meer van….want daar komt over het algemeen niet Jan met de Pet

    • فرانزامسٽرڊيم مٿي چوي ٿو

      Dat is niet altijd een oplossing. Ik heb één keer voor één nacht een kamer van 6000 Baht gehad op de bovenste verdieping van het Pattaya Center Hotel – ik was op 1 januari om 17.00 uur aangekomen in Pattaya – en dat was de helft van een dubbele suite, met een o zo handige maar elk geluid doorlatende tussendeur.
      Verder in mijn vaste hotel van nog geen 1500 Baht nooit problemen ervaren.
      Overigens hoor ik het liefst af en toe wel íets van mijn buren, dan voel ik me ook minder schuldig op het moment dat ik vermoed dat zij mij wel eens even zouden kunnen horen.

    • جان چيانگ رائي مٿي چوي ٿو

      Velen beginnen meteen te denken aan andere nationaliteiten,en denken dat fatsoen of manieren hier iets mee te doen heeft. Helaas vindt je dergelijke mensen die uit puur egoisme alleen aan zich zelf denken overal,en daar maakt het niets uit of ze met, of zonder pet onderweg zijn. Opvoeding is het enigste op deze wereld wat geen geld kost,alleen maar tijd.

  4. جان چيانگ رائي مٿي چوي ٿو

    Niet alleen Chinesen,ook Thai gaan vaak om geld te sparen met meer mensen dan gebruikelijk op een kamer,en houden helemaal geen rekening met andere gasten. Vaak hebben ze de tv zo luid,dat je denkt dat ze problemen met hun oren hebben. Onder de farangs zijn die mensen storend die bezopen uit de bar komen,en luid zingend en schreeuwen over de gang lopen,of die met een vroege check out s’morgens 5uur met de deuren beginnen te slaan,zodat een andere gast rechtop in zijn bed staat.

  5. ڪيز مٿي چوي ٿو

    Probeer een kamer te krijgen op het eind van de gang. Dat lukt vooral prima als je een “vaste”gast van het hotel bent. En dan maar hopen dat er niet teveel gasten uit India zitten , want die zijn nog veel erger dan de Chinezen.

  6. Ger مٿي چوي ٿو

    Aangezien mijn echtgenote hard snurkt gebruik ik al jaren zwemmersoordoppen. Je hoort werkelijk niets (voelt nog wel de trillingen). Zo ook in guesthouses en hotels. Zelfs tijdens de meest luidruchtige feestjes in de kamer ernaast slaap ik als een roos.

  7. ايپيڪ مٿي چوي ٿو

    Vooral luidruchtige Russen das vast pandoer en te dunne wandjes in Hotels en Appartementen, Hygiëne kan beter zeker wat betreft het niet periodiek schoon houden v/d airco’s dat geeft veel virus infectie hoesten,verkoudheid luchtweginfecties die dingen stikken n.l. v/d bacterieen.

  8. جيڪ ايس مٿي چوي ٿو

    Ik verbleef vroeger door mijn werk in hotels zoals Marrioth, Hilton, Sheraton enzovoorts. Meestal was het er rustig. De reden dat we daar overnachtten, was dat we vaak overdag moesten slapen. En zelfs in deze hotels was het niet altijd zeker dat het rustig was.
    Het ergste hotel dat ik ooit meemaakte, waar wij als bemanning verbleven, was in Toronto. Daar boekten ook families in het hotel hun kamers en niks vreselijker dan kinderen die ’s nachts gillend over de gangen renden.
    Privé zit ik in heel andere hotels. Wat mij het meeste stoort, is, wanneer ik een niet rokers kamer heb en het er toch naar sigarettenlucht ruikt. Dan ga ik naar een andere kamer verlangen.
    Het tweede waar ik me over zou kunnen ergeren, is wanneer de douche niet in orde is…
    Wel of geen ontbijt is voor mij niet meer van belang. Ik vind het leuk, want dan hoef ik niet te zoeken naar een plekje buiten het hotel, maar van de andere kant, is het ontbijt in een hotel ook vaak stukken duurder dan buiten…. dus de ene keer wint mijn gemakzucht, de andere keer wil ik gewoonweg sparen… Allebei voor- en nadelen.


تبصرو ڪيو

Thailandblog.nl ڪوڪيز استعمال ڪري ٿو

اسان جي ويب سائيٽ بهترين ڪم ڪري ٿي ڪوڪيز جي مهرباني. هن طريقي سان اسان توهان جي سيٽنگن کي ياد ڪري سگهون ٿا، توهان کي هڪ ذاتي آڇ ٺاهي ۽ توهان اسان کي ويب سائيٽ جي معيار کي بهتر ڪرڻ ۾ مدد ڪري سگهون ٿا. وڌيڪ پڙهڻ

ها، مان هڪ سٺي ويب سائيٽ چاهيان ٿو