Pytanie czytelnika: Filtrowanie połączenia internetowego?

Przez przesłaną wiadomość
Opublikowany w Pytanie czytelnika
tagi: ,
Marzec 19 2021

Drodzy Czytelnicy,

Jestem teraz 3 miesiące w Tajlandii przez trzecią zimę z rzędu i mam tutaj połączenie internetowe za pośrednictwem TOT/Cat National Telecom Public Company Limited. 4Mb / 400bht miesięcznie. To ku ​​zadowoleniu wszystkich, dobre połączenia i szybko. Mogę oglądać Netflix z Holandii i inne kanały telewizyjne za pośrednictwem mojej aplikacji Delta/TV. Mogę oglądać mój system kamer w moim domu w Holandii.

tot eergisteren … 17 maart 2021

Ik krijg opeens geen verbinding meer met diverse websites in NL en B en met de router in mijn huis in NL. Niet alle websites zijn geblokkeerd, want de nieuwssites kan ik nog openen. Na een tijdje puzzelen kom ik via VPN (via Belgie of Duitsland) wel weer in contact met alles, maar dan veel trager (Max 50 mb).

Ik heb het idee gekregen dat er plotseling gefilterd en geblokkeerd wordt vanuit Thailand.

Via VPN is het dan wel opgelost, maar omdat dit nooit nodig was vind ik het vreemd dat dit plots zo is veranderd.

Heeft iemand anders iets dergelijks meegemaakt ?

Z poważaniem,

Ferdynand

Redakcja: Czy masz pytanie do czytelników Thailandblog? Użyj tego kontakt.

11 reacties op “Lezersvraag: Internetverbinding gefilterd?”

  1. Nicky mówi

    Je moet Bij TOT zijn. Ik had hetzelfde probleem bij 3BB gezegd dat ik problemen had met de VPN en dat is nu opgelost.

    • Albert mówi

      Voor zover ik het lees is er een probleem zonder VPN !

  2. Cornelis mówi

    400mb per maand, is dat niet èrg weinig? Die heb je toch zo verbruikt met Netflix etc.?

    • Albert mówi

      400Mb is de snelheid en niet het dataverbruik!

      • Cornelis mówi

        Sorry, had ik me moeten realiseren, maar dat wordt toch in Mb/s uitgedrukt?

    • Ferdynand mówi

      Korneliusz,

      Het is inderdaad 400Mb/s
      maar op de nota staat gewoon 400Mb

      Ik denk dat het probleem nu is opgelost.
      die corr. verder naar onderen

      powitanie

      Ferdynand

  3. Albert mówi

    Mogelijk DNS probleem.
    Probeer als administrator eens volgende command: \ipconfig.exe /flushdns

    • Ferdynand mówi

      ik krijg als antwoord:

      Pomyślnie zaczerwieniona bufor rozpoznawania nazw DNS.

      Ik heb weer contact met mijn router in NL

      Dziękuję

    • Hubert mówi

      Witaj Albercie,

      Ook ik heb sinds 17/03 problemen met internet TOT – en bv de europese banken – verificatie codes …
      Ook naar bepaalde contacten kan ik geen mails meer versturen – komen allemaal terug als onbesteld
      Unknown address error 550-‘SPF: 195.238.22.144 is not allowed to send mail from *****.be:\nPlease see http://www.open-spf.org/Why : Reason: mechanism’.

      Kunt u wat meer uitleg geven ivm DNS …. Wat -waar moet ik uw command ingeven .

      en wat bedoeld u als administrator .

      Z podziękowaniami
      Hubert

      • Ferdynand mówi

        Huberta,
        heb je windows 10 ?

        dan de windows toets + X indrukken, dan verschijnt links het oude menu van Windows.
        Kies daar voor uitvoeren…
        typ in de regel CMD en druk op enter
        Er verschijnt een zwart venster met de prompt-regel
        typ daar het commando dat Albert heeft opgegeven: ipconfig.exe /flushdns
        Als het goed is verschijnt dan een melding: Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
        en moet het probleem opgelost zijn.

        sukces
        Ferdynand

  4. peter mówi

    Als administrator (eigenaar computer) kan je alle commands in geven, in normaal geval soms niet.
    Start knop, rechter muis knop klik, zie je in treklijst opdrachtprompt ( administrator) klik
    windows vraagt om toestemming, ja dus.
    Je krijgt een pop up schermpje met knipperend streepje
    ipconfig.exe /flushdns in de opdrachtprompt (bij streepje)plaatsen en enteren.
    Je kan met copy/paste, de opdracht, vanuit mijn verhaal, naar het pop up schermpje plakken.
    Windows voert opdracht uit.


Zostaw komentarz

Tajlandiablog.nl używa plików cookie

Nasz serwis działa najlepiej dzięki plikom cookies. W ten sposób możemy zapamiętać Twoje ustawienia, przedstawić Ci osobistą ofertę i pomóc nam poprawić jakość strony internetowej. Czytaj więcej

Tak, chcę dobrą stronę internetową