Wyemigrować do Tajlandii i mojego WAO?

Przez przesłaną wiadomość
Opublikowany w Pytanie czytelnika
tagi: ,
10 lipca 2019

Drodzy Czytelnicy,

Jestem na zasiłku inwalidzkim od 18 lat, odrzuciłem 80/100. Jestem żonaty z dziewczyną z Tajlandii, która mieszka w Holandii od 11 lat. Planujemy wyemigrować do Tajlandii.

Co muszę przygotować i czy nadal będę mieć WAO? Czy są jeszcze jakieś rzeczy, na które powinienem uważać?

Pozdrowienia,

Klaas

32 odpowiedzi na „Emigracja do Tajlandii i moje świadczenia z tytułu niepełnosprawności?”

  1. styczeń mówi

    w internecie jest napisane w UWV czego trzeba się trzymać i co trzeba zrobić, wszystko tam jest można też zadzwonić z pytaniami do UWV o emigrację, czy zmniejszą się zasiłki itp.
    Powiedziałbym najpierw dowiedz się, możesz też zarejestrować się u kogoś w Holandii, wtedy nadal będziesz mieć wszystkie swoje prawa i wracać raz w roku, aby załatwić wszystkie swoje sprawy pocztowe.

    Przemyślałbym to bardzo dokładnie, Tajlandia bardzo się zmienia, kąpiel jest teraz bardzo niska na poziomie 34.5, więc jest teraz dużo droższa, myślisz, że jesteś tani, ale się mylisz.

    • Piotr mówi

      Nie rejestruj się u nikogo, zabierz czyjś adres pocztowy. Nie jest to łatwe, ale możliwe, mam to od 20 lat

      • Francuz Nico mówi

        SVB aktywnie sprawdza, również poprzez wizyty domowe. osobiście doświadczony. Dotyczy zarówno adresu pocztowego, jak i rejestracji z innym. Ponadto rejestracja z kimś innym jest traktowana jako konkubinat, zarówno przez SVB, jak i przez administrację podatkową i celną.

        • Piotr mówi

          Tak, sprawdzana jest poprawność. Również doświadczony.

        • Lammerta de Haana mówi

          Dodatek „jak przez administrację skarbową i celną” jest niefortunnym wyborem.

          Pozostaje to bez konsekwencji dla organów podatkowych. Samo „mieszkanie razem” nie kwalifikuje się jako partnerzy podatkowi. Ponadto, nawet jeśli istnieją partnerzy podatkowi, są oni również niezależnymi podmiotami dla celów podatku dochodowego: każdy musi uporać się ze swoją sytuacją. Korzyść z bycia wspólnikami podatkowymi ogranicza się do możliwości korzystnego podziału odliczeń, np. rozdysponowania całości lub części odliczeń na najwyższy dochód. Ale nie musisz się tym martwić, mieszkając w Tajlandii.

          • Francuz Nico mówi

            W niektórych przypadkach wspólnicy nie mogą wybrać, ale „wybór” wynika z przepisów prawa. Ponadto administracja podatkowa i celna wypłaca dodatki. Więc mój dodatek nie jest taki "niefortunny".

            • Lammerta de Haana mówi

              Drogi Fransie Nico, mam wrażenie, że nie zrozumiałeś właściwie mojej wcześniejszej odpowiedzi lub nie możesz jej wystarczająco pojąć. Dlatego zamieszczam teraz bardziej szczegółowe informacje.

              mieszkając w Holandii nigdy nie możecie zdecydować się na wzajemne partnerstwo podatkowe, jeśli nie spełniacie jednego z warunków. Jest to w pełni określone w ustawie o podatku dochodowym z 2001 r.

              Na przykład jesteście partnerami podatkowymi drugiej osoby, jeśli jesteście małżeństwem lub zawarliście zarejestrowany związek partnerski.

              Ponadto jesteś wspólnikiem podatkowym ze współlokatorem, jeśli spełniasz 1 z poniższych warunków:
              • oboje jesteście pełnoletni i zawarliście wspólnie notarialną umowę wspólnego pożycia.
              • macie wspólne dziecko.
              • Jedno z Was rozpoznało dziecko drugiego.
              • jesteś zarejestrowany w funduszu emerytalnym jako partner emerytalny.
              • jesteście współwłaścicielami własnego domu, w którym oboje mieszkacie.
              • oboje jesteście pełnoletni i pod Waszym adresem jest również zarejestrowane małoletnie dziecko jednego z Was (rodzina złożona).
              Czy ta sytuacja dotyczy Ciebie? Ale czy wynajmujesz część swojego domu osobie, z którą jesteś zameldowany pod tym samym adresem? Jeśli wynajmujesz ze względów biznesowych, nie jesteś partnerem podatkowym. Musisz mieć pisemną umowę najmu.
              • Jesteś osobą dorosłą i mieszkasz z małoletnim dzieckiem w domu pomocy społecznej lub w domu opieki, który otrzymałeś na podstawie ustawy o pomocy społecznej z 2015 r. Mieszkasz w tym domu razem z osobą dorosłą, która według gminy jest również zarejestrowana pod tym adresem.
              Nie chcesz być z tą osobą partnerem podatkowym? Następnie musisz złożyć wniosek o to razem. Trzeba też spełnić szereg warunków.
              • Byliście już partnerami podatkowymi rok wcześniej.

              Ale jeśli mieszkasz w Tajlandii, wspólne pożycie i bycie partnerami (podatkowymi) nie odgrywają żadnej roli dla organów podatkowych. Wystarczy wypełnić formularz C. Następnie wkrótce na ekranie pojawi się komunikat, że nie będą zadawane żadne pytania dotyczące partnera.

              Stąd mój komentarz do zamieszczonego przez Ciebie zdania: „Dodatkowo meldunek z kimś innym jest traktowany jako konkubinat zarówno przez SVB, jak i przez URZĘDY PODATKOWE”. Inaczej niż w przypadku SVB w kontekście zasiłku AOW, konkubinat w Tajlandii io co chodzi w pytaniu, nie ma więc żadnych konsekwencji dla Urzędu Skarbowego (a więc jest niefortunnym komentarzem/dodatkiem, bo oznacza sugerowane, zwłaszcza teraz, gdy ma to miejsce w tym samym tchu, co wzmianka o SVB!).

              Twój komentarz: „Dodatkowo administracja skarbowa i celna wypłaca świadczenia” to znowu wyjątkowo niefortunny wybór. W końcu pytanie dotyczy „emigracji do Tajlandii”. Jak w tym kontekście widzi Pan rolę Administracji Skarbowej i Celnej w zakresie wypłaty ulg?

              Zupełnie brakuje tej roli. Na przykład nie możesz zabrać ze sobą czynszu i zasiłku na opiekę zdrowotną do Tajlandii. W ramach zasiłków przyjedziesz zamieszkać w Tajlandii, więc w ogóle nie będziesz miał kontaktu z fiskusem!

              • Francuz Nico mówi

                Sugestia, że ​​„tylko ryczę” jest bezpodstawna. Chodzi o adres pocztowy w Holandii lub zarejestrowanie się pod adresem u kogoś innego w Holandii. Wspomniałem o konsekwencjach tego. Jeśli Klaas rejestruje się pod adresem kogoś w Holandii, Klaas sprawia wrażenie, jakby on i jego żona mieszkali w Holandii. Klaas jest zatem nadal rezydentem podatkowym Niderlandów, a nie Tajlandii. Jeśli mu się to uda, Klaas „uprawniony” jest do świadczeń, takich jak zasiłek chorobowy. Dodatki są wypłacane przez administrację podatkową i celną. Powtarzam, to nie jest „niefortunny” komentarz.

                Dzielenie domu z kimś innym może mieć konsekwencje podatkowe. Może to dotyczyć Klaasa, ale także mieszkańców, którzy już mieszkają pod tym adresem. Przykładów na to jest wystarczająco dużo. Nie muszę tego szerzej rozwijać. Temat nie jest przeznaczony do prowadzenia warsztatów z prawa podatkowego. A Lammert, z sarkastycznymi uwagami, nonsensy nie mają sensu…..

                • Lammerta de Haana mówi

                  Drogi Fransie Nico, właśnie przeczytałem moje reakcje na to, ale nigdzie nie znajduję, że powiedziałbym, że po prostu ryczysz. Ujmujesz to w cudzysłów i cytujesz mnie. Ale w przeciwieństwie do tego, co sugerujesz/cytujesz, nie cytujesz moich słów i dlatego jest to twój własny wniosek poprawny lub niepoprawny.

                  Uważam, że twoja uwaga na temat Klaasa, który „udawał, że nadal mieszka w Holandii ze swoją żoną”, jest wysoce nie na miejscu. To samo dotyczy twojego śledzenia. Pytanie Klaasa nie daje ku temu podstaw, więc pozostańmy przy wyrażonym przez niego życzeniu emigracji do Tajlandii. Otwarty kanał, taki jak Thailand Blog, nie jest kanałem, który świadomie lub nieświadomie zachęca kogoś do popełnienia oszustwa lub nawiązania do niego lub spekulacji na ten temat teraz, gdy Klaas nie ma ku temu powodu. Jakikolwiek komentarz w tym kierunku jest wykluczony. A to, że wspomniałeś o konsekwencjach, jak mówisz, jest dalekie od prawdy. Mówimy tutaj o oszustwie! Oprócz odzyskania tego, co zostało niewłaściwie zdobyte, po odkryciu nad jego głową zawiśnie wysoka grzywna (jeśli pozostanie grzywną administracyjną i nie zostanie podniesiona do prawa karnego!).

                  Twoja odpowiedź, na którą następnie odpowiedziałem, brzmi:
                  „SVB aktywnie sprawdza, również poprzez wizyty domowe. osobiście doświadczony. Dotyczy zarówno adresu pocztowego, jak i rejestracji z innym. Ponadto rejestracja z kimś innym jest traktowana jako konkubinat, zarówno przez SVB, jak i przez organy podatkowe”.

                  Początkowo zakwalifikowałem tę reakcję jako „niefortunny wybór”, ale w rzeczywistości nie ma to sensu!

                  Czy może mi pan wyjaśnić, co SVB ma z tym wspólnego teraz, kiedy pytający Klaas nie osiągnął jeszcze wieku emerytalnego? Czy SVB odwiedzi wówczas jego adres pocztowy, aby sprawdzić jego pocztę (a tym samym działać z naruszeniem art. 13 Konstytucji)? Trudno mi to sobie wyobrazić!

                  SVB pozwala Klaasowi „mieszkać razem” (nawiasem mówiąc, jest żonaty z Tajką). A może widzisz to inaczej?

                  Nawiasem mówiąc, wolę mówić o „adresie domowym” i „adresie pocztowym”. Dzięki temu jestem w zgodzie z koncepcjami prawnymi i wszystko staje się nieco jaśniejsze. Unikajmy tworzenia własnych przepisów prawnych. To szybko prowadzi do nieporozumień lub pomieszania języków.

                  Definicja adresu zamieszkania to:

                  „Artykuł 1.1 BRP
                  o. adres zamieszkania:
                  1° adres zamieszkania osoby zainteresowanej, w tym adres zamieszkania znajdującego się w pojeździe lub statku, jeżeli pojazd lub jednostka pływająca ma stałą bazę lub miejsce do cumowania, lub jeżeli osoba zainteresowana mieszka pod więcej niż jednym adresem, adres, pod którym można zasadnie oczekiwać, że będzie przebywał najczęściej w ciągu sześciu miesięcy;
                  2° adres, pod którym w przypadku braku adresu, o którym mowa w ustępie 1, można rozsądnie oczekiwać, że zainteresowana osoba spędzi noc przez co najmniej dwie trzecie czasu w ciągu trzech miesięcy;

                  Definicja adresu pocztowego to:

                  „Artykuł 1.1 BRP:
                  P. adres pocztowy: adres, pod którym odbierane są pisma przeznaczone dla zainteresowanej osoby;
                  ............ ..
                  R. adresat pisma: osoba fizyczna lub prawna, o której mowa w art. 2.42, która podaje adres do korespondencji;

                  Klaas wyraźnie dał do zrozumienia, że ​​chce wyemigrować do Tajlandii. W takim przypadku utrzymanie adresu zamieszkania nie stanowi problemu. Może istnieć (mniej lub bardziej tymczasowy) adres pocztowy w Holandii, na wypadek gdyby nie mógł jeszcze podać adresu domowego w Tajlandii, a także nie ma tam dostępu do skrytki pocztowej. Ponadto adres domowy lub adres pocztowy dotyczy tylko „śnieżnych ptaków”. Ale to nie jest Klaas i przyznajmy mu to prawo!

                  W odniesieniu do emigracji i wyrejestrowania z gminy BRP stwierdza:

                  „Artykuł 2.43
                  • 1. Mieszkaniec, od którego można zasadnie oczekiwać, że będzie przebywał poza Holandią przez co najmniej dwie trzecie czasu w ciągu roku, musi przed wyjazdem z Holandii złożyć burmistrzowi i radnym gminy pisemną deklarację wyjazdu. Bieg terminu zgłoszenia rozpoczyna się piątego dnia przed dniem wyjazdu.”

                  W takim razie oprócz Twojego odniesienia do SVB nie mogę umieścić odniesienia do organów podatkowych w następującym zdaniu:
                  „Ponadto rejestracja z kimś innym jest uważana za wspólne zamieszkiwanie, zarówno przez SVB, jak i administrację podatkową i celną”, wskazując następnie na korzyści.

                  Oprócz mojego powyższego wyjaśnienia dotyczącego SVB, wyjaśniłem Ci już, że życie w Tajlandii nie ma nic wspólnego z byciem (podatkowym) partnerem, jeśli chodzi o organy podatkowe. Klaas jest żonaty i, jak sądzę, mieszka razem, ale z podatkowego punktu widzenia nie odgrywa to żadnej roli. Ponadto zaznaczyłem już, że nie możesz zabrać ze sobą kieszonkowego do Tajlandii. Ale może widzisz to wszystko inaczej.

                  Wniosek:
                  a. wspólne pożycie jest znane SVB, ale nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami (tego również nie sprawdza się, ponieważ jest on w związku małżeńskim i nie otrzymuje nawet świadczenia AOW);
                  B. konkubinat nie odgrywa również żadnej roli z punktu widzenia organów podatkowych;
                  C. świadczenia zostaną wstrzymane natychmiast po emigracji (bo o tym Klaas tylko mówi i dlatego bez oszustw);
                  D. Rok po emigracji Klaas musi złożyć zeznanie podatkowe, korzystając z niesławnego Modelu-M (zeznanie papierowe składające się z 50 stron z ponad 100 stronami wyjaśnień);
                  mi. Oczekuję, że w późniejszym terminie nie będzie już otrzymywał wezwań organów podatkowych do złożenia zeznania podatkowego;
                  F. być może będzie mógł jeszcze oczekiwać decyzji organów podatkowych w sprawie ulg, jednak najprawdopodobniej zakończy to jego kontakt z organami podatkowymi

                • Francuz Nico mówi

                  Drogi Lambercie,

                  Moje odpowiedzi były odpowiedzią na inne odpowiedzi, NIE na pytanie Klaasa.

                  W cudzysłowie oznacza coś innego. Cytat jest tylko wtedy, gdy jest poprzedzony dwukropkiem. Więc to nie znaczy, że coś cytuję.

                  Co do reszty, nie będę wchodził w twój „list”. Okazuje się, że to bezsensowne ćwiczenie. Powodzenia.

  2. Renée Martin mówi

    Administracyjnie oczywiście, jak mówi też Jan.Jeśli dostaniesz pozwolenie z UWV, twoje świadczenie będzie wypłacane brutto i będziesz podlegać opodatkowaniu w Tajlandii. Ponadto nie nabywasz już uprawnień AOW i nie możesz na przykład zabrać ze sobą ubezpieczenia zdrowotnego. Nie zapomnij spojrzeć na przykład na wymagania wizowe i inne rzeczy w Tajlandii. Sukces z tym.

    • Francuz Nico mówi

      Oprócz tego, że Klaas nie buduje już AOW, dotyczy to również jego żony. Mieszkając w Holandii od 11 lat, zgromadziła 22% AOW.

      Ponadto dodatek partnerski do AOW już nie istnieje. Jeśli więc jego żona jest młodsza od Klaasa, po przejściu na emeryturę otrzyma tylko 50% minimalnego wynagrodzenia, a jego żona, jeśli teraz wyjedzie do Tajlandii i osiągnie wiek emerytalny, otrzyma tylko 22% z 50% minimalnego wynagrodzenia.

      Gdyby oboje byli już uprawnieni do emerytury, ich łączny AOW wynosiłby tylko 72% minimalnego wynagrodzenia. W tej chwili byłoby to 637,94 € dla Klaasa i 140,35 € dla jego żony, razem 778,29 € netto miesięcznie. Ponadto Klaas nie będzie już otrzymywać żadnych zasiłków bezpośrednio po wyjeździe do Tajlandii. Ale ponieważ Klaas nie osiągnął jeszcze wieku emerytalnego, nie osiągnie 50 lat naliczania emerytury, a łączny AOW będzie jeszcze niższy. Czym jest mądrość? Rozejrzyj się zanim skoczysz.

    • Lammerta de Haana mówi

      To nieprawda, Rene Martinie.

      Chociaż Holandia zawarła z Tajlandią traktat o zapobieganiu podwójnemu opodatkowaniu, traktat ten nie wspomina o świadczeniach z tytułu zabezpieczenia społecznego, w tym świadczeniach AOW i WAO. Nie ma też tak zwanego „artykułu rezydualnego”, w którym znalazłoby się postanowienie, że dochód niewymieniony z nazwy w Traktacie może być opodatkowany w kraju źródła (w tym przypadku w Holandii) lub (zwykle) w kraju pochodzenia miejsce zamieszkania (w tym przypadku) w przypadku Tajlandii).

      W przypadku braku postanowienia traktatowego w Niderlandach zastosowanie ma prawo krajowe. Oznacza to, że Holandia jako kraj pochodzenia opodatkowuje świadczenia AOW i WAO.

      Ale to, co odnosi się do Holandii, odnosi się również do Tajlandii. Tajskie prawo podatkowe opiera się również na opodatkowaniu światowych dochodów jego mieszkańców. Ze względu na brak postanowienia traktatowego dotyczącego świadczeń z zabezpieczenia społecznego, Tajlandia jako kraj rezydencji może również pobierać podatek od tych świadczeń, nawet jeśli są one otrzymywane zza granicy. W końcu nie korzystasz z ochrony traktatowej, wskazującej, który kraj jest upoważniony do pobierania opłat, a który przyznał zwolnienie lub ulgę w tym zakresie.

      Przeczytaj, co na ten temat ma do powiedzenia tajski urząd skarbowy:

      „Podatnik

      Podatnicy dzielą się na „rezydentów” i „nierezydentów”. „Rezydent” oznacza każdą osobę mieszkającą w Tajlandii przez okres lub okresy łącznie przekraczające 180 dni w dowolnym roku podatkowym (kalendarzowym). Mieszkaniec Tajlandii jest zobowiązany do zapłaty podatku od dochodu ze źródeł w Tajlandii oraz od części dochodu ze źródeł zagranicznych wwożonej do Tajlandii. Nierezydent
      podlega jednak opodatkowaniu tylko od dochodu ze źródeł w Tajlandii”.

      Ponadto Klaas musi wziąć pod uwagę, że musi zapłacić główną cenę w Holandii w postaci podatku od wynagrodzenia/podatku dochodowego. Od 1 stycznia 2015 r. nie masz już prawa do ulg podatkowych, jeśli mieszkasz m.in. w Tajlandii. To kosztuje go więcej niż 1 miesiąc świadczeń rocznie.

      • Renée Martin mówi

        W Tajlandii musisz zapłacić podatek, jeśli jesteś na zasiłku inwalidzkim i przebywasz dłużej niż 181 dni. Nigdy nie słyszałem o podwójnym opodatkowaniu.

        • Lammerta de Haana mówi

          To twój pierwszy raz, Rene Martin.

          Nawiasem mówiąc, jeśli sam chciałbyś korzystać z zasiłku WAO mieszkając w Tajlandii, powinieneś już dawno odkryć, że Holandia również go pobiera. Może się to zmienić tylko do 1 stycznia 2019 r., jeśli UWV błędnie zastosował ulgi podatkowe, podczas gdy organy podatkowe tego nie wykryły. W takim razie miałeś sporo szczęścia, chociaż znam niezliczoną liczbę Holendrów mieszkających za granicą, którzy również uciekli przed tańcem. Jeśli na przykład mieszkasz w Tajlandii, ulgi podatkowe wygasły już 1 stycznia 2015 r.

          Od 1 stycznia 2019 r. żadna instytucja nie może stosować ulg podatkowych, jeśli mieszkasz poza Holandią. Jeśli uważasz, że masz do tego prawo, musisz złożyć wniosek o ocenę tymczasową. Administracja podatkowa i celna przyzna Ci następnie ulgi podatkowe. Ale ubieganie się o tymczasową ocenę na tej podstawie jest rzeczą całkowicie niezdrową, gdy mieszka się w Tajlandii.

  3. Ger Korat mówi

    Nie zapominaj, że po wyrejestrowaniu nie będziesz już naliczać emerytury państwowej, to samo dotyczy twojej żony. Następnie dobrowolnie opłacaj składki przez okres do 10 lat lub zdecyduj się na niższą emeryturę państwową w przyszłości. WAO przestaje obowiązywać po osiągnięciu wieku emerytalnego.

  4. Ruud B mówi

    Drogi Klaasie, zakładam, że masz ponad 50 lat, bo inaczej nie musisz zaczynać. Pytacie: co mam zrobić i czy mogę zabrać ze sobą WAO? Cóż, kiedy po raz pierwszy ubiegasz się o wizę, już staniesz przed pytaniem, czy wjedziesz na wcześniejszą emeryturę. Nie tak, co natychmiast daje o jeden argument mniej. Powinieneś zatem dokładnie sprawdzić, jakiego rodzaju wizy chcesz użyć, aby dostać się do TH, a następnie złożyć tam wniosek o jej przedłużenie. Poświęć dużo czasu na zapoznanie się z dokumentacją dotyczącą wizy do Tajlandii Ronny'ego LatYa. Zobacz po lewej stronie tej strony w sekcji: Pliki.
    Przeczytaj w szczególności, jakie wymagania dochodowe stawia Tajlandia i czy możesz je spełnić.

    Jeśli chcesz wyemigrować do TH jako odbiorca WAO, zabierasz ze sobą swoje świadczenie. Prosimy o kontakt w tej sprawie z UWV. Jest to obowiązkowe, jeżeli chcesz wyjechać za granicę zachowując świadczenia. Czytać: https://perspectief.uwv.nl/artikelen/arbeidsongeschiktheidsuitkering-meenemen-naar-het-buitenland
    NA: https://www.uwv.nl/particulieren/internationaal/met-uitkering-naar-buitenland znajdujesz te same teksty. Mogłeś sam to wszystko sprawdzić.

    Uwaga: Twój wyjazd będzie miał więcej konsekwencji dla Twojego AOW później niż dla WAO teraz. Nie podajesz, ile masz lat, ale chciałbyś otrzymywać emeryturę państwową dłużej niż obecnie pobierasz rentę inwalidzką. Każdego roku, kiedy opuszczasz Holandię, naliczasz zniżkę AOW w wysokości 2% rocznie. Na przykład: jeśli masz teraz 62 lata, za 5 lat otrzymasz 90% kwoty AOW. Jeśli nie masz ukończonych 62 lat, zniżka będzie większa.
    W każdym razie nie będziesz otrzymywać ani jednej emerytury państwowej, ponieważ jesteś w związku małżeńskim (tak jest również w Holandii od 67. roku życia). Od Twojej żony oczekuje się zdolności do pracy zarobkowej. Również w TH! Będziesz więc znacznie poniżej aktualnej kwoty WAO. Twoja żona otrzyma ostatecznie 22% AOW z udziału swojego partnera, ponieważ mieszka w Holandii od 11 lat. Udział wspólnika wynosi obecnie około 850 euro miesięcznie. Więc policz sobie.
    Zobacz dalej: https://www.svb.nl/int/nl/aow/zoek.jsp?q=aow+wonen+in+buitenland

    Na co jeszcze należy zwrócić uwagę? W TH sam dbasz o swoje ubezpieczenie zdrowotne. Musisz liczyć się z wysokimi składkami. Ponieważ jesteś w WAO, będziesz musiał radzić sobie z wieloma wykluczeniami.

    Co do reszty, nie różni się niczym od każdej osoby niebędącej na emeryturze. Euro daje mniej niż używane/pożądane. Zapewnij (dobrze zaopatrzoną) skarbonkę. Ale uwaga: pieniądze są bardzo popularne w TH. Nie graj w Sinterklaas, nie bądź tatusiem cukrowym, najpierw spójrz na kota z drzewa. Kliknij w ten link: https://www.thailandblog.nl/?s=WAO&x=29&y=14

    • janbeute mówi

      Zapomniano wspomnieć, że możesz dobrowolnie nadal samodzielnie opłacać składkę AOW przez maksymalnie 10 lat.
      Ja też tak miałam jak przestałam pracować, w moim przypadku brakuje mi tylko 2 lat, czyli 4%.

      Jana Beuta.

      • Ruud B mówi

        To jest tylko dla bogatych. Obecna dobrowolna składka wynosi około 18% rocznego dochodu rocznie. Załóżmy, że masz WAO w wysokości 15000 2700 euro. jr. Wtedy składka wyniesie około XNUMX euro.
        Załóżmy, że chcesz to robić przez 5 lat: 13500 XNUMX euro Co otrzymujesz w zamian za ten niski dodatek partnerski AOW? https://www.svb.nl/nl/vv/ Kliknij przez siebie oczywiście.

  5. l. niski rozmiar mówi

    Dwie ważne rzeczy!

    -Nie wpisujesz swojego wieku, który jest ważny dla przyszłego obrazu finansowego.(dochód)

    -Wymogiem wjazdu do Tajlandii jest udokumentowany dochód w wysokości 65.000 1850 bahtów (około XNUMX euro) pm
    Z czynszu i ubezpieczenia zdrowotnego chodzą 2 osoby!

    Pomijając inne koszty, będzie to napięty budżet na życie.

    • Bert mówi

      Nie myśl, że wielu klaskałoby w dłonie, gdyby mieli do wydania 65.000 XNUMX THB miesięcznie.

      Nawiasem mówiąc, pisze „ożenił się z Tajlandczykiem”, więc wymaganie nadal wynosi 40.000 XNUMX THB
      Moim zdaniem można nieźle zarobić, jeśli prowadzi się normalne życie, bez narkotyków i rock'n'rolla

      Powiem ci, że nie trawimy tego co miesiąc tutaj, ale nie mamy wydatków na życie poza rachunkami za prąd i wodę.

  6. Hannes mówi

    Myślę, że Klaas zrobił się trochę smutny po przeczytaniu tego wszystkiego. (Ja też, swoją drogą, też bawiłem się pomysłem wyjazdu do Tajlandii przed datą przejścia na emeryturę)

    • Francuz Nico mówi

      Nadal możliwe, o ile zachowasz własną bazę w Holandii i będziesz regularnie do niej wracać. Po prostu jedziesz na wakacje do Tajlandii na około sześć miesięcy każdego roku. Ale wtedy twój dochód musi na to pozwalać.

      Mieszkałem w Hiszpanii przez 15 lat, ale bazę miałem w Holandii. Nie miałem problemu z moją emeryturą państwową ani innymi problemami podatkowymi, podobnie jak moja tajska żona. Ja również byłem w 100% uprawniony do WAO w latach poprzedzających przejście na emeryturę. Pod warunkiem, że nie zerwiesz „wszystkich więzi” z Holandią.

  7. Szczery mówi

    Mam WIA, mam 50 lat i jestem żonaty z Tajlandczykiem.
    Moja (małżeńska) wiza do Tajlandii nie stanowiła problemu, potrzebowałem tylko wyciągu z mojego banku.
    UWV wydaje dokumenty tylko w języku niderlandzkim (??)

    Oczywiście kontaktowałem się z organami podatkowymi.

    Świadczenie jest opodatkowane w Holandii, biorąc pod uwagę traktat, Tajlandia nie może go również opodatkować.
    Podatek od wynagrodzeń, niezależnie od pierwotnego źródła, pozostaje podatkiem od wynagrodzeń.

    Składki społeczne przepadną. (Ponad 28%)
    Zakładam, że zapłacę podatek od wynagrodzeń od tych 28% „większego dochodu” 🙂
    Zniknięcie ulgi podatkowej i wszystkich odliczeń jest bolesne.

    Moje świadczenie nie jest korygowane o tzw. czynnik kraju. (Tajlandia 0.4)
    Emerytura jest!!
    Emigracja oznacza, że ​​chcesz tam zostać.
    Oczywiście nie naliczam już renty inwalidzkiej.
    30 do 40%, które dostaję mniej, jest prawie nieistotne. AOW z 1000 staje się 400 euro
    IPV 400 Otrzymuję +/- 250..
    Zgadza się, 150 mniej miesięcznie.
    Kontynuacja płacenia składki jest opcją, ale nie podlega odliczeniu?

    Na szczęście moja rzeczywista emerytura pozostaje taka sama, bez względu na kraj.

    Leki, których (niestety) potrzebuję (nie jestem w WIA z powodu moich spoconych stóp) to ułamek ceny tutaj w NL.
    Często nawet nie wystawiam teraz rachunków.
    Tutaj 3 euro, w Holandii 120 €, -
    Nadal jestem zdumiony, jak to możliwe przy dokładnie tych samych lekach.
    Ten osobisty wkład 375 jest wtedy dobry 🙂

    Byłem na to „gotowy” (planowałem na 1 – 1 – 2020), ale z informacją, że ulgi podatkowe i odliczenia nie są już możliwe, emigracja to duża strata.

    Zadzwoń jutro do IRS.
    Dla mnie byłoby to 300 netto miesięcznie mniej.
    To oczywiście nie jest intencją.

  8. Szczery mówi

    LOL

    Nie możemy tego ułatwić… (choć bardziej zagmatwane)

    Wyszukiwanie na stronie IRS daje 36.65% i 38.10% jako podatek dochodowy.
    Po 3 telefonach w końcu jest ktoś, kto może mi powiedzieć, że obejmuje to 27.65% ubezpieczenia społecznego. (2019)

    Zakładając, że dochód wynosi 34.300 20.384 EUR, płacisz podatek w wysokości 9% do kwoty 10.45 XNUMX EUR i powyżej tej kwoty XNUMX%.
    powyżej 34.300 38.10 € nie płacisz żadnych składek, ale wszystko jako podatek = 68.508% (do XNUMX XNUMX)

    Aby utrzymać kwotę 34.300 3.260 euro, oznacza to 9.354 euro podatku i 21.686 euro składki = XNUMX XNUMX euro w Holandii.
    w Tajlandii pozostaje 3.260 € podatku, 0 € składki = 31.040 XNUMX €

    to obliczenie nie uwzględnia ulg podatkowych itp.
    21.686 24.000 € będzie w rzeczywistości bliższe XNUMX XNUMX € netto

    w Tajlandii żadnych odliczeń, żadnych zniżek ani zwolnień, stąd to szybkie i brudne.

    w przypadku dochodów/świadczeń powyżej 34.300 38.10 EUR wyższa część podlega opodatkowaniu w wysokości XNUMX%
    40.000 25.200 EUR oznaczałoby wówczas XNUMX XNUMX EUR w NL
    aw Tajlandii 33.451 XNUMX €

    dla specjalistów podatkowych…. (Z pewnością nie) Lubię strzelać celnie!

    Koszty opieki zdrowotnej za granicą (tylko przyjęcie do szpitala) są porównywalne z podstawowym ubezpieczeniem w Holandii (115 miesięcznie, + 375 = 1750) (tylko szpital za granicą = 2.000 EUR)
    normalne wizyty u lekarza są tutaj bardzo tanie.

    tak mi pasuje.
    wygląda na to, że emigracja będzie trwała nadal 🙂

  9. Ruud B mówi

    Drogi Franku, kilka uwag:
    1- fakt, że UWV dostarcza dokumenty tylko w języku niderlandzkim, nie ma znaczenia. Nie UWV, ale masz pomysł, plan, więc przygotowania. W tym tłumaczenie prawnicze dokumentów.
    2- To, że TH nie może nakładać podatków, jest niepoprawne. Czy TH to zrobi, to inna sprawa. Przeczytaj wiele wyjaśnień na ten temat od @Lammert de Haan.
    3- Jesteś żonaty, więc nie otrzymujesz 1000 euro AOW, ale ± 850 euro.
    4- AOW nie podlega czynnikowi kraju, ponieważ SVB+TH! Tutaj całkowicie się mylisz.
    5- WIA podlega czynnikowi kraju, ponieważ UWV + TH, ale nie jest stosowany ze względu na dwustronność.
    6- W odpowiednim czasie nie otrzymasz ± 250 EUR, ale ± 550 EUR
    7- Dobrowolne dalsze opłacanie kosztów składki AOW ± 18% rocznego dochodu na żądany rok AOW.
    8- Ubezpieczenie zdrowotne na stałe mieszkające w TH, NL nie jest możliwe.
    9- Ubezpieczenie się od kosztów leczenia w TH będzie trudnym zadaniem, w końcu nie ma spoconych stóp.
    10- Myślę, że nie jesteś jeszcze „gotowy” na 1 stycznia. Niemniej: sukces!

  10. Szczery mówi

    Witaj Ruudzie,

    Fakt, że UWV nie dostarcza dokumentów w języku angielskim jest utrudniony i dodatkowo kosztowny. Praktycznie wszystkie sektory publiczne są wielojęzyczne. (Gminy, województwo, organy podatkowe itp.)
    Tak jak pisałem, angielskie wyciągi bankowe na szczęście wystarczyły na moją wizę.
    Musisz mieć dokument „rządu” zalegalizowany w Hadze. Jeśli trzeba to przetłumaczyć, najpierw jest legalizowane, potem tłumaczone, a na końcu legalizowane. Uff.

    Masz rację co do AOW. zostałem źle poinformowany.
    Z drugiej strony, płacenie 18% dochodu za 2% z 850 to całkiem sporo. Moja zwykła emerytura jest wystarczająca.

    Na szczęście WIA pozostaje dla mnie taka sama. Życie w Tajlandii jest tańsze, ale na pewno nie 40%

    Umowa między NL a Tajlandią ma właśnie na celu zapewnienie, że nie będzie płacone podwójne opodatkowanie.
    Wiem, że w tej sprawie jest dużo zamieszania. Na przykład AOW jest opodatkowane w NL, ale Twoja emerytura nie. To mogłoby opodatkować Tajlandię.
    WIA może ich nie opodatkować.

    Od kilku lat przebywam w Tajlandii, regularnie spędzając 3 lub 4 tygodnie w Holandii. (Drogie hobby, te bilety)

    Sam myślę, że do 1 października będę gotowy 🙂
    Wszystko inne zostało ustalone na jakiś czas.

    Głównym powodem wyjazdu „na serio” jest dodatkowy dochód netto.
    A raczej nie wydawanie składek na ubezpieczenie społeczne w wysokości 9.350 euro rocznie.

    Rzeczy takie jak samochód, dom itp. były już załatwione od jakiegoś czasu.

    Ubezpieczenie ekspatów nie stanowi dla mnie problemu, wyjątek jest bardzo ograniczony.
    (Chirurg popełnił błąd cięcia/powikłanie.
    80-100% odrzucone, ale jest stabilne.
    Bardzo restrykcyjne, nie ma powodu do wyjątkowego wyjątku. Oferty są w.
    Ubezpieczenie NL jest ważne do 1-1-2020.

    Sprawdziliśmy wiele istniejących list kontrolnych, coraz mniej powodów, aby zatrzymać NL.
    (My = razem z moją żoną i kilkoma holenderskimi przyjaciółmi)

    Po 15 latach WIA nie oczekuję, że nagle mnie zaakceptują :-) Hodowca drzewek Bonsai? KUPA ŚMIECHU

    • Ruud B mówi

      Drogi Franku, masz się dobrze i finansowo też. Zawsze to popieram, ponieważ zapobiega to wielu dokuczliwym i dokuczliwym rządom TH i NL. Jeśli mówimy o składkach na ubezpieczenie społeczne przekraczających 9 XNUMX euro, masz wystarczająco dużo pieniędzy, aby obficie zaspokoić wymagania dotyczące dochodów i wygodnie żyć.

      Małe sprostowanie: AOW może również podlegać opodatkowaniu w TH. Zobacz komentarze @L. de Haan tu i tam na pytania i reakcje czytelników na temat TH fiscus i NL AOW. W skrócie sprowadza się to do tego, co następuje:
      Śledź @L. de Haan: ……”w Traktacie nie ma ani słowa o świadczeniach z zabezpieczenia społecznego (w tym o świadczeniu AOW lub WAO). Ponadto brakuje tak zwanego elementu resztkowego.
      Oznacza to, że ustawodawstwo krajowe ma zastosowanie zarówno do Holandii, jak i Tajlandii, co oznacza, że ​​oba kraje mogą nakładać podatki na tę część twojego (światowego) dochodu. Holandia robi to jako kraj pochodzenia, a Tajlandia jako kraj zamieszkania”. On kontynuuje:
      „Jeszcze jakiś czas temu tajlandzcy urzędnicy podatkowi zwracali niewielką lub żadną uwagę na zasiłek AOW z Holandii. Jednak ostatnio coraz częściej słyszę od moich tajlandzkich klientów, że tajscy urzędnicy podatkowi coraz częściej o to pytają!
      Oznacza to, że Twoja emerytura państwowa może zostać obciążona podwójnym podatkiem dochodowym. Ponadto „możesz” zapłacić wyższy podatek dochodowy w Holandii od zasiłku AOW, niż gdybyś mieszkał w Holandii. Wynika to m.in. z wygaśnięcia ulg podatkowych z dniem 1 stycznia 2015 r. w przypadku pobytu w Tajlandii.” (koniec cytatów) Następnie do Ciebie należy złożenie wniosku o zwolnienie z Heerlen. Życzę dobrych lat w TH!

      • Ruud B mówi

        Zapomniałem linku do @L. de Haan: tutaj. https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/aanvraag-cq-vervolgaanvraag-voor-vrijstelling-loonbelasting-en-premie/

      • Erik mówi

        RuudB, twoja uwaga „..W takim razie do ciebie należy żądanie zwolnienia od Heerlen…” wydaje mi się czymś, co należy przedstawić Lammertowi de Haan. Technologia związana z tym, co nazywasz „wyłączeniem”, jest inna.

        • Lammerta de Haana mówi

          „Heerlen” nie udzieli zwolnienia w odniesieniu do świadczeń AOW i WAO. Jest to już sugerowane w tekście, który zamieściłem i zacytowałem w tym zakresie przez RuudB. Zobacz także, co napisałem 10 lipca o 18:45 w bieżącym temacie w odpowiedzi na wiadomość Rene Martina.

          Dlatego uważam, że komentarz RuudB: „W takim razie do ciebie należy zażądanie zwolnienia od Heerlen” ma raczej na celu „popatrz tylko, co z tym robisz”, więc nie przywiązuję do tego zbytniej wagi.

      • Szczery mówi

        „9 XNUMX euro składek na ubezpieczenie społeczne to wystarczająco dużo pieniędzy, aby spełnić wymagania dotyczące dochodów i wieść przyjemne życie”.

        starter tematu, Klaas, nie wspomina o swoich dochodach, oczywiście o swojej prywatnej firmie, ale ważne, jeśli chcesz związać koniec z końcem!

        w „https://www.thailandblog.nl/lezensvragen/emigreren-thailand-iva-wao/” o świadczeniu brutto w wysokości 4000 € miesięcznie… też bym tego chciał 🙂

        ale hej, nie narzekam.
        WIA z pewnością nie zawsze wynosi 70% ostatnio zarobionego wynagrodzenia.
        Dla mnie jakieś 40% mojej ostatniej pensji.
        Wtedy też nie narzekałem 🙂

        Różnica?
        Istnieje stawka godzinowa i pensja, w której godziny są podrzędne.

        Kochałem swoją pracę, dużo podróżowałem po Europie i innych kontynentach, więc nagle wszystko jest inaczej z „wycięciem podczas operacji”.
        Podróżowanie było czasami zabawne, czasami do bani jest możliwość zobaczenia Wieży Eiffla (znowu) tylko z taksówki.
        05.00 wyjazd z domu, 23.00 powrót do domu, następnego dnia dopiero 09.00 powrót do biura.
        Różnica między wynagrodzeniem a wynagrodzeniem 🙂

        W każdym razie. z 34.000 9.354 brutto „już” masz te XNUMX XNUMX € w składkach, już ich nie będzie. (podatek tak)

        Czy około 34.000 1.750 brutto (= około XNUMX € netto) miesięcznie to dobry dochód?
        Zależy od Twojego standardu, Twoich kosztów stałych.

        Po 14 latach mój standard już dawno został dostosowany do moich dochodów. (nieco ponad 1.750 €)
        Koophuis sprzedany (już po 3 latach), tańszy starszy samochód itp.
        Wynajmowany dom jest łatwy do opuszczenia, samochód trafia do mojego dorosłego syna.

        Teraz robimy to za mniej niż 1000 € (+/- 30.000 XNUMX THB) miesięcznie w Tajlandii.
        reszta idzie na koszty stałe w NL. (czynsz, GWE, opieka to już 800 €)
        bilety pochodziły z mojego konta oszczędnościowego, teraz prawie pustego..

        ale z tymi 30.000 XNUMX THB mamy to, jak sądzę, więcej niż wystarczająco.
        Wystarczająco przestronny dla isaan, regionu przygranicznego Laosu.

        Koszty samochodu są niskie, żyjemy „poza siecią”, więc nie ma kosztów GWE.
        Ziemia należy do mojej żony, powoli budujemy nasze nowe miejsce.
        + 200 kurczaków, dużo mięsa 🙂

        Dla mnie to jest dobre, proste „życie na wsi”, bez zgiełku i stresu.

        Jeśli otrzymasz dodatkowe 1.250 € miesięcznie (ostrożne szacunki, brak lub mniej kosztów stałych w Holandii i nieco więcej świadczeń w związku ze zniknięciem składek na ubezpieczenie społeczne), bardzo mile widziane będzie przywrócenie konta oszczędnościowego do standardu!
        Od 5 liczb do zaledwie 4… przydałoby się coś.

        Nie boję się jeszcze podatków w Tajlandii.
        Pieniądze wpływają na moje holenderskie konto i przeważnie są w gotówce.
        (przesiadka na lotnisku BKK w piwnicy / torach kolejowych, NIGDY w hali przylotów !!)
        dalej w razie potrzeby bankomat.

        Będzie dobrze! 🙂


Zostaw komentarz

Tajlandiablog.nl używa plików cookie

Nasz serwis działa najlepiej dzięki plikom cookies. W ten sposób możemy zapamiętać Twoje ustawienia, przedstawić Ci osobistą ofertę i pomóc nam poprawić jakość strony internetowej. Czytaj więcej

Tak, chcę dobrą stronę internetową