Do końca marca mamy czas na złożenie zeznania podatkowego w Tajlandii za miniony rok. Za późniejszą deklarację możesz liczyć na karę pieniężną.

Na szczęście stawki są niskie w porównaniu z Holandią, a progi i odliczenia są znaczne, więc ocena nie może być taka zła.

W tym roku dodatkową zachętą do złożenia zeznania podatkowego jest fakt, że od 21 marca 2019 roku tajskie banki mają obowiązek zgłaszania tajskim organom podatkowym zmian na rachunkach bankowych. Nie oczekuję od tej służby natychmiastowych działań, ale można się spodziewać czegoś w dłuższej perspektywie.

Z załączonych informacji, jak sądzę, wynika obowiązek tajskich banków. Ale nie jestem pewien mojego przypadku. Miejmy nadzieję, że któryś z czytelników zechce to potwierdzić lub zaprzeczyć.

46 odpowiedzi na „Czy nadal chcesz złożyć zeznanie podatkowe w Tajlandii?”

  1. Hendrik mówi

    Drogi Hansie Pronk, co dokładnie masz na myśli, mówiąc płacenie podatków i od czego? AOW jest opodatkowany w Holandii, więc proszę o wyjaśnienie trochę więcej, bo myślę, że dla każdego jest to coś innego. Chciałbym trochę więcej wyjaśnień na ten temat. gr.henk

    • Hansa Pronka mówi

      Drogi Henku, niestety sam nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, więc ktoś inny będzie musiał odpowiedzieć na to pytanie bardziej szczegółowo. Ale AOW rzeczywiście nie jest opodatkowany w Tajlandii, ale w wielu przypadkach świadczenie emerytalne tak. I oczywiście musisz być rezydentem Tajlandii (każdy, kto przebywa w Tajlandii dłużej niż 180 dni, jest uważany za rezydenta dla celów podatkowych).

    • Hansa Pronka mówi

      Mała emerytura nie będzie skutkować naliczeniem podatku: pierwsze 150 tysięcy bahtów jest zwolnione, a ponadto nadal obowiązują odliczenia. Następnie zaczyna się od opłaty w wysokości 5% (zwiększającej się maksymalnie do 35%).

  2. Maryse mówi

    Chciałbym również wiedzieć, jak płacić podatki w TH. Mieszkam tu od ponad dwóch lat i nie mam żadnej wiadomości ze strony organów podatkowych. Dwa lata temu udałem się do urzędu skarbowego w Pattaya-Jomtien i otrzymałem tam numer rejestracyjny. Kiedy zapytałem, jak mam płacić podatki, otrzymałem niespójną historię i kalkulację, która nie miała sensu. Wyszedłem więc nie mając nic do roboty.
    Wat Nu?
    Jak wy (którzy płacicie podatki) to robicie?

    • Jan mówi

      Maryse władze podatkowe, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, nie wiedzą dokładnie, kiedy i od jakich podatków należy płacić. Nic dziwnego, że nie otrzymałeś wiadomości od organów podatkowych. JEŚLI musisz zapłacić PODATEK, musisz coś zrobić Ty, a nie organy podatkowe. Na tym blogu znajdziesz wystarczające informacje, aby dowiedzieć się, czy powinieneś płacić i za co.

  3. Gertg mówi

    Jeśli przeczytasz umowę podatkową pomiędzy Holandią a Tajlandią, dojdziesz do wniosku, że AOW i emerytura z m.in. ABP oraz inne świadczenia podlegają opodatkowaniu w Holandii.

    Tajskie prawo podatkowe wskazuje również, że jako cudzoziemiec, który przebywa tutaj dłużej niż 180 dni, jesteś zobowiązany do zapłaty podatku. Oczywiście dla każdego jest to coś innego.

    Aby jednak otrzymać zwolnienie z podatku w Holandii, musisz udowodnić, że jesteś tutaj rezydentem podatkowym. W zależności od urzędu skarbowego, który tu odwiedzisz, uzyskanie dowodu, że jesteś zobowiązany do płacenia podatków w tym miejscu, jest łatwe lub bardzo trudne.

    Osobiście z radością płacę tutaj podatki od mojej firmowej emerytury, którą przekazuję do Tajlandii. Dzięki wszelkiego rodzaju odliczeniom obciążenie podatkowe nie jest takie złe.

  4. Lammerta de Haana mówi

    Powszechnym nieporozumieniem jest to, że świadczenie AOW nie jest opodatkowane w Tajlandii. Niedawno zwróciłem na to uwagę na blogu Tajlandii.

    Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania zawarta z Tajlandią nie wspomina o świadczeniach z tytułu zabezpieczenia społecznego. A w przypadku braku postanowienia traktatowego oba kraje mogą nakładać podatek od takich dochodów. Zarówno Holandia, jak i Tajlandia stosują zasadę opodatkowania światowego dochodu, chyba że korzystają z ochrony traktatowej. Następnie Holandia pobiera opłaty jako kraj pochodzenia, a Tajlandia robi to samo, co kraj zamieszkania, pod warunkiem, że dochód ten jest faktycznie przekazywany Tajlandii w roku, w którym jest czerpany.

    Holandia może wówczas powołać się na dekret o unikaniu podwójnego opodatkowania z 2001 r., po czym Holandia przyzna obniżkę podatku do maksymalnej kwoty podatku należnego w Tajlandii. Ponadto obniżka ta oczywiście nigdy nie przekroczy kwoty podatku należnego w Holandii.

    • teos mówi

      Tajlandia nie opodatkowuje emerytur. Dotyczy to wszystkich, niezależnie od tego, czy są to Tajowie, czy nie-Tajowie. Emerytura państwowa lub emerytura zakładowa. Doświadczyłem czasu, kiedy wyjeżdżając z Tajlandii, trzeba było okazać zaświadczenie o zwolnieniu z podatku w urzędzie imigracyjnym w Don Muang. Trzeba było to zdobyć w Ministerstwie Finansów w Sanam Luang. Byłeś tym tak zafascynowany, że robiłeś to niezliczoną ilość razy. Pracowałem dla Maersk w Tajlandii i otrzymywałem pensję na tajskie konto bankowe. Nigdy nie miałem ataku ani nic. Jesteś zbyt zajęty. O tak, jestem tu już 42 lata.

  5. Ruud mówi

    Zawsze uważam, że mądrze jest mieć swoje sprawy w porządku.
    W Holandii będziesz mieć problemy, jeśli nie zapłacisz należnego podatku.
    Dlaczego zakładasz, że zawsze możesz to kontynuować w Tajlandii bez żadnych problemów?

    Zasady są jasne i niepłacenie podatków, choć jest to konieczne, teoretycznie może spowodować problemy z pobytem w Tajlandii.

    Poniżej kolejny artykuł w języku angielskim na temat obowiązków podatnika.

    Ostateczna zasada według tłumacza Google: każdemu, kto nie przestrzega prawa, grozi postępowanie cywilne i karne.

    Podatnik ma następujące obowiązki: Złożyć zeznanie podatkowe i zapłacić właściwy podatek. Zarejestruj się, aby uzyskać numer identyfikacji podatkowej. Podatnik ma także obowiązek powiadomić urzędników Urzędu Skarbowego o wszelkich zmianach w swoich danych osobowych oraz przedstawić odpowiednie dokumenty i rachunki zgodnie z wymogami prawa. Obejmuje to paragon, rachunek zysków i strat. Bilans, konto specjalne itp. Współpracuj i pomagaj funkcjonariuszom Departamentu Skarbowego, a także dostarczaj dodatkowe dokumenty lub informacje, gdy jest to wymagane, a także zastosuj się do wezwania. Zapłać podatek zgodnie z ustaleniami urzędników Departamentu Skarbowego w terminie. Jeżeli podatnik nie zapłaci całej kwoty, urzędnik skarbowy ma prawo zająć, zająć i sprzedać ten składnik majątku w drodze licytacji, nawet bez decyzji sądu. Środki pozyskane z transakcji zostaną przeznaczone na spłatę zaległości podatkowych. Nieprzestrzeganie prawa podatkowego. W przypadku nieprzestrzegania prawa zostaną wyciągnięte konsekwencje cywilne i karne.
    Ostatnia aktualizacja: czwartek, 13 marca 2014 r

  6. kor11 mówi

    Jeśli wyrejestrujesz się z Holandii i zgłosisz organom podatkowym w Holandii, że chcesz złożyć zeznanie podatkowe w Tajlandii, władze holenderskie nie będą już opodatkowywać wszystkich Twoich dochodów z jakiegokolwiek tytułu (z wyjątkiem podatku od zysków kapitałowych z nieruchomości „ W Holandii).
    Holenderskie organy podatkowe nie uwierzą Ci w Twoje niebieskie oczy, dlatego musisz udowodnić, że złożyłeś również zeznanie podatkowe dotyczące tych dochodów w Tajlandii. Nie wiem, czy chcą dowodu, że faktycznie za to zapłaciłeś.
    Wielu z nich mieszka tutaj, ale pozostaje zarejestrowanych w Holandii i dlatego nadal płaci podatki w Holandii. Nie ma w tym nic złego, a ponadto jako emeryt płacisz w Holandii niewiele, a w większości przypadków nie płacisz wcale podatków, a dodatkowo masz możliwość skorzystania z bardzo dobrego i relatywnie taniego ubezpieczenia zdrowotnego.

  7. Kanchanaburi mówi

    Szanowny Panie Pronk,
    zgłaszać podatki, ale nie potrafię rozszyfrować tego obrazu.
    Może ktoś mi powie gdzie mogę znaleźć tzw. numer NIP? można uzyskać w rejonie Kanchanaburi?
    Doradca podatkowy by się przydał?!
    Proszę o poradę

    • wirowy mówi

      Czy próbowałeś tej strony: http://www.rd.go.th/publish/38230.0.html. Nie wiem, czy informacje są nadal aktualne (pochodzą z 2016 roku). Witryna pochodzi od właściwego organu (Departament Skarbowy)

  8. janbeute mówi

    Podatki w Tajlandii za ostatni rok podatkowy 2018 zostały ponownie zakończone.
    Co roku mam wypełnione zeznanie podatkowe przez dobrą, znającą język angielski i piszącą specjalistkę, pracownicę urzędu skarbowego w Lamphun.
    Nawet w tym roku odzyskałem pieniądze.
    A przedwczoraj pojechałem do Chiangmai do ośrodka rządowego ds. dróg Chatana do siedziby tajskich organów podatkowych dla północnej Tajlandii po moje RO 21 i Ro 22.
    Dokumenty te zostaną później przesłane pocztą na mój adres pocztowy
    Potrzebujesz tego jako dowodu, że masz uporządkowane sprawy podatkowe w Tajlandii, jeśli poproszą Cię o to w Holandii w Heerlen.
    Formularz zeznania podatkowego dotarł do mojej skrzynki pocztowej dopiero dwa tygodnie temu, ale pracownik wykonał już tę pracę wcześniej, więc koperta zwrotna wysłana z Bangkoku poszła od razu do kosza nieużywana.

    Jana Beuta.

    • kaolam mówi

      janbeute: gdzie mogę znaleźć to centrum rządowe? Szukałem już dwukrotnie, m.in. w Urzędzie Miasta, ale nikt nie jest w stanie wskazać mi fiskusa

      • młody mówi

        W Ministerstwie Finansów. Znajduje się tuż przed ratuszem/urzędem prowincji.

      • janbeute mówi

        Drogi Kaolamie, przejdź do Google Earth i Street View.
        18 stopni 50 minut 23,94 sekundy N —– 98 stopni 58 minut 17,97 sekundy E.
        A ty stoisz przed głównym wejściem.
        Sukces.

        Jana Beuta.

  9. wirowy mówi

    O ile rozumiem, Przewodnik po podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT90) (por http://www.rd.go.th/publish/fileadmin/download/english_form/Guide90_260261.pdf), robię co następuje:

    1) jesteś rezydentem podatkowym, jeśli przebywasz w Tajlandii dłużej niż 180 dni w roku.

    Nie oznacza to jednak automatycznie konieczności złożenia zeznania podatkowego.
    Masz obowiązek złożyć zeznanie podatkowe, jeśli Twój „całkowity dochód” (dochód w Tajlandii) przekracza 60.000 XNUMX bahtów rocznie. Przewodnik nie wspomina o światowych dochodach

    2) podatek w Tajlandii płacisz tylko od dochodów uzyskanych w Tajlandii.

    W moim przypadku tylko odsetki i dywidenda, gdzie podatek u źródła został już zapłacony przez bank lub brokera. Możesz odzyskać ten 10-15% podatek u źródła w zeznaniu podatkowym, jeśli nie jesteś winien żadnego podatku (dochód netto po odliczeniu mniejszy niż 150.000 XNUMX).

    Moje wynagrodzenie zostało już opodatkowane w Holandii i dopóki nie prześlesz wynagrodzenia do Tajlandii w tym samym roku, w którym je otrzymasz, nie będziesz płacić podatku na podstawie przekazu

    4) Przy składaniu zeznania podatkowego obowiązują standardowe odliczenia, w tym minimum 60.000 30.000 bahtów na osobę w rodzinie, dzieci XNUMX XNUMX.

    P.S. Powyższe kwoty uwzględniono w zeznaniu podatkowym za 2017 rok.

    • winlouis mówi

      Drogi Eddie,
      Według Twoich wyjaśnień jest to dla mnie bardzo jasne. Jeśli masz dochód uzyskany w Tajlandii WIĘCEJ niż 60.000 XNUMX Thb rocznie. musisz złożyć zeznanie i (być może) zapłacić podatek. Dziękuję za jasne informacje. Myślę, że większość emigrantów uzna te informacje za wystarczające.

  10. tonimarony mówi

    Drodzy panowie, nie mogę już tego śledzić, mówimy teraz o nowym rozporządzeniu z 2015 r. lub, jak mówi Lammert de haan, z 2001 r., ponieważ nadal mam w aktach rozporządzenie z 2001 r., więc chciałbym uzyskać zrozumienie Odpowiedź proszę.

    • Lammerta de Haana mówi

      Drogi Tonymarony,

      W tym temacie masz do czynienia z trzema regulacjami prawnymi, a mianowicie:
      – Ustawa o podatku od wynagrodzeń z 1964 r.;
      – Ustawa o podatku dochodowym z 2001 r. i
      – Dekret o unikaniu podwójnego opodatkowania z 2001 r.

      To, co rozumiesz przez „nowe rozporządzenie z 2015 r.”, oznacza poważną zmianę wchodzącą w życie od 1 stycznia 2015 r. dwóch pierwszych wymienionych ustaw dotyczących prawa do ulg podatkowych w przypadku osób mieszkających poza Holandią.

  11. przelew krwi mówi

    Zgadzam się z panem. de Haana, jeśli uda Ci się nie przenosić swoich dochodów do Tajlandii co miesiąc, a zatem przenosić swoje dochody do Tajlandii dopiero rok później, to nie płacisz od tego podatku.
    Od emerytur AOW i ABP musisz płacić podatek w Holandii i zgodnie z umową nie musisz płacić od nich podatku w Tajlandii. Ale jeśli tak jak ja zainwestujesz trochę w Tajlandii i otrzymasz dywidendy, możesz to odzyskać, bo zwolnienia tutaj są fajne!
    Jeśli posiadasz inne prywatne emerytury, możesz otrzymać zwolnienie z podatku w Holandii na podstawie tzw. oświadczenia RO22 (wydawanego przez stolicę Twojej prowincji, czyli w moim przypadku Urząd Skarbowy Chonburi).

    Prawdą jest, że holenderskie organy podatkowe mają w tej kwestii coraz większe trudności, ale nie ustają. Po prostu próbują

    • chris mówi

      Ostatnie zdanie jest błędne. Pracuję tu już około 12 lat i dlatego płacę podatek dochodowy w Tajlandii. Następnie należy mieć również numer podatkowy. Ponieważ oficjalnie poślubiłem Tajkę, co roku otrzymuję również zwrot podatku.
      Obecnie złożyłem w Holandii wniosek o zwolnienie z podatku od wynagrodzeń mojej prywatnej emerytury, którą otrzymuję od lipca 2018 r. Otrzymałem to pocztą zwrotną.

    • Kanchanaburi mówi

      Drogi Goorcie,
      piszesz: Zgadzam się z panem. de Haana, jeśli uda Ci się nie przenosić swoich dochodów do Tajlandii co miesiąc, a zatem przenosić swoje dochody do Tajlandii dopiero rok później, to nie płacisz od tego podatku.
      Jak to osiągnąć? Potrzebujesz pieniędzy na życie itp.????
      Byłbym naprawdę wdzięczny za wyjaśnienie tej kwestii.

  12. Hugo mówi

    Czy to będzie płatne czy nie?

  13. Arnoldsa mówi

    Przez pierwsze siedem miesięcy 2018 mieszkaliśmy w Holandii, a od 1 września 9 będziemy mieszkać w Tajlandii.
    Otrzymuję emeryturę z ABP w Tajlandii.
    Czy powinienem teraz złożyć zeznanie podatkowe w Holandii czy Tajlandii?

    • Lammerta de Haana mówi

      Drogi Arnoldsie,

      W 2018 r. mieszkałeś w Tajlandii krócej niż 180 dni i nie jesteś jeszcze rezydentem podatkowym Tajlandii w tym roku.

      Holenderskie władze podatkowe przekażą Ci tzw. formularz M umożliwiający złożenie zeznania podatkowego za 2018 rok. To takie „ładne” zeznanie podatkowe w formie papierowej, składające się z 56 stron z pytaniami i 77 stron objaśnień.
      Co roku wypełniam około 20-25 deklaracji, ale jeszcze nie spotkałem się z tym, aby taka deklaracja została poprawnie wypełniona za jednym razem przez Urząd Skarbowy/Urząd Zagraniczny. Nierzadko na moją prośbę przedstawiane są około 2 lub 3 nowych ocen tymczasowych. Więc miej się na baczności.

      Nie mogę ocenić, czy Twoja emerytura ABP będzie opodatkowana w Tajlandii czy w Holandii w 2019 r. Jeśli nabyłeś tę emeryturę na stanowisku rządowym (tj. jako urzędnik państwowy w rozumieniu ustawy o urzędnikach służby cywilnej), jest ona opodatkowana w Holandii. ABP realizuje jednak również programy emerytalne dla instytucji prywatnych. Dotyczy to na przykład prywatnych placówek kształcenia specjalnego lub prywatnych placówek opieki zdrowotnej. Emerytury te są zwolnione w Holandii, ponieważ prawo do ich opodatkowania zostało przyznane Tajlandii na mocy Traktatu.

  14. Jan mówi

    Drogi Hansie, jesteś trochę niejasny. Jeśli organy podatkowe mogą zobaczyć miliardy przelewów dokonywanych co roku przez posiadaczy rachunków bankowych, dlaczego podejrzewasz, że nagle trzeba będzie zapłacić podatki? Dlaczego tajskie władze podatkowe miałyby nagle chcieć zobaczyć przelewy bankowe Hansa Pronka? Widzisz, że wszyscy mówią Ci tylko, dlaczego i od czego masz płacić podatek, ale nikt nie odpowiada na Twoje prawdziwe pytanie: co się zmienia i jakie są konsekwencje.

    • Hansa Pronka mówi

      Drogi Johnie, rzeczywiście wyraziłem się trochę niejasno, ale dzieje się tak dlatego, że dla mnie też nie jest to całkowicie jasne. Wydaje mi się jednak prawdopodobne, że tajskie władze podatkowe staną się bardziej aktywne wobec farangów i że w najbliższej przyszłości nikt nie umknie ich uwadze. Automatyzacja to oczywiście świetne narzędzie i taki krok, jak zażądanie przelewu bankowego, a w szczególności przelewu z zagranicy, faktycznie jest zgodny z oczekiwaniami. Przynajmniej moje oczekiwania.

      • Ruud B mówi

        Dlaczego wydaje ci się to prawdopodobne, drogi Hansie? Czy dowiedziałeś się o tym z odpowiedniego źródła, ze pogłosek lub od kogoś, kto widział, jak ktoś inny o tym mówił? A może to tylko przypuszczenie z Twojej strony? Spraw, aby to, co mówisz, było prawdą!

        • Hansa Pronka mówi

          Drogi Ruudzie, naprawdę nie mogę tego sprawić. Biorąc jednak pod uwagę rosnące deficyty budżetowe w Tajlandii (https://tradingeconomics.com/thailand/government-budget) można się spodziewać, że rząd będzie szukał dodatkowego dochodu. W 2017 r. deficyt wyniósł 2.7%, co jest dość wysokim wynikiem jak na kraj o rozwijającej się gospodarce. Oczywiście okaże się, czy zwrócą uwagę na farangi podlegające opodatkowaniu.

  15. eugen mówi

    Jeśli przebywasz w Tajlandii powyżej 180 dni, możesz (musisz) płacić w Tajlandii podatki od dochodów wjeżdżających do Tajlandii z zagranicy. Jeśli chcesz to zrobić, musisz zwrócić się do organów podatkowych o numer TIN (numer podatkowy) w Tajlandii. Możesz powiadomić organy podatkowe w swoim kraju o tym, że jesteś rezydentem podatkowym w Tajlandii. Następnie co roku będziesz otrzymywać list podatkowy w Tajlandii. Po zapłaceniu podatków tajski organ podatkowy wystawi dwa dokumenty w języku angielskim. Pierwsza stwierdza, że ​​istnieje umowa między obydwoma krajami i że zapłaciłeś podatki w Tajlandii. Drugi dokument pokazuje dochód brutto, dochód netto oraz kwotę zapłaconego podatku.

  16. Adam van Vliet mówi

    Cześć przyjaciele,
    Dlaczego nikt nie czyta umowy podatkowej pomiędzy NL i TH? Poszukaj w Google i będziesz wiedział wszystko.
    W przypadku Chiang Maier postępuj zgodnie z tym, co pisze Jan Beute, a w przypadku pozostałych tylko w lokalnym urzędzie skarbowym.

  17. Roel mówi

    Rozumiem, że wszystkie pieniądze, które otrzymujesz w banku w Tajlandii, są liczone jako dochód, czyli pieniądze, które przelewasz z Europy lub które przekazują ubezpieczyciele.

    Możesz powiedzieć, że pieniądze, które zarobiłeś lub wypłaciłeś w tym roku, znajdują się w Holandii i wykorzystasz te pieniądze dopiero w następnym roku w Tajlandii, więc Tajlandia tego nie widzi i jak to udowodnisz.

    Około 5-6 lat temu przy wymianie gotówki trzeba było także podać paszport, którego kopia została zrobiona oraz numer telefonu, co wzbudziło moje wątpliwości.
    W tym momencie przestałem przesyłać pieniądze z Holandii do Tajlandii i po prostu wziąłem gotówkę ze sobą i wymieniałem ją za każdym razem przez moją dziewczynę (jesteśmy razem 13 lat), która teraz ma dodatkowe konto bankowe, na które wpłacam pieniądze i Co roku wpłacam niewielką kaucję na własny bank na stałe polecenia zapłaty, takie jak woda i prąd.

    Zawsze jeżdżę do Holandii dwa razy w roku, więc nie ma problemu z zabraniem ze sobą gotówki.

  18. Jamesa Posta mówi

    Powiedziano mi, że cudzoziemiec przebywający w Tajlandii płaci podatek dochodowy jedynie od kwoty wysłanej do Tajlandii.

    Czy to się zmieniło – czy były to błędne informacje?

    Serdecznie pozdrawiam i dziękuję,
    James

  19. Gertg mówi

    Z coraz większym zdumieniem czytałam pełne dobrych intencji komentarze „ekspertów”. Nikt nie dostarcza żadnych dowodów ani wglądu w to, skąd pochodzi ta wiedza. Oczywiście, podobnie jak w urzędach imigracyjnych, tak i urzędy skarbowe będą kierować się swoimi własnymi zasadami.
    Tutaj, w Lamplaimat, ludziom wydawało się dziwne, że farang chciał tu płacić podatki.
    Musiałem kilkakrotnie wyjaśniać, że tu mieszkam i muszę posiadać numer podatkowy dla holenderskich organów podatkowych oraz dowód, że jestem zobowiązany do płacenia tutaj podatków.

    Po wielu poszukiwaniach w Internecie znalazłem następujące informacje:
    -https://wetten.overheid.nl/BWBV0003872/1976-06-09 umowa podatkowa Holandia Tajlandia.
    Najważniejsze artykuły stąd
    Na potrzeby niniejszej Umowy określenie „osoba mająca miejsce zamieszkania w jednym z Państw” oznacza:
    każdą osobę, która zgodnie z prawem tego Państwa podlega opodatkowaniu w tym państwie
    ze względu na miejsce zamieszkania, miejsce zamieszkania, miejsce zarządu lub jakąkolwiek inną podobną okoliczność.

    Wynagrodzenia, w tym emerytury i renty, wypłacane przez lub z funduszy utworzonych przez
    jednego ze stanów, jego jednostki terytorialnej lub lokalnego organu prawa publicznego
    osobę fizyczną w odniesieniu do usług świadczonych na rzecz tego państwa lub tej lub innej części
    lokalny organ prawa publicznego w wykonywaniu funkcji rządowych może w tym uczestniczyć
    są opodatkowane przez państwo.

    -https://www.pwc.com/th/en/publications/assets/thai-tax-2017-18-booklet-en.pdf
    Główne artykuły znajdują się tutaj:

    Rezydenci i nierezydenci podlegają opodatkowaniu od podlegających opodatkowaniu dochodów uzyskanych z zatrudnienia lub
    działalność gospodarczą prowadzoną w Tajlandii, niezależnie od tego, czy dochód ten jest uzyskiwany w Tajlandii, czy poza nią.
    Mieszkańcy osiągający dochody spoza Tajlandii będą podlegać opodatkowaniu tylko wtedy, gdy:
    dochód jest przekazywany do Tajlandii w roku, w którym został uzyskany. Trudno to udowodnić!

    Broszura PwC TajlandiaIThaiTax2017/18Ponadto mieszkaniec Tajlandii, który ukończył 7. rok życia,
    starszym przysługuje zwolnienie z podatku dochodowego od osób fizycznych od dochodów do kwoty nieprzekraczającej
    190,000 XNUMX bahtów.

    Istnieje wiele pozycji, które można odliczyć od dochodu podlegającego opodatkowaniu.

    Wniosek jest prosty! Farang, który tu mieszka na stałe, ponosi tutaj pełną odpowiedzialność za podatki.
    To, co to oznacza, jest oczywiście inne dla każdego.

    Jeśli pobierasz tylko emeryturę państwową, nie będzie należny żaden podatek. częściowo dzięki zwolnieniom.
    Jeśli Twój dochód nie przekracza 800.000 5000 THB, kwota podatku do potrącenia będzie wynosić od 10.000 XNUMX do XNUMX XNUMX THB, w zależności od sytuacji osobistej.

    • Lammerta de Haana mówi

      Drogi Geertgu,

      Z równym zdziwieniem przeczytałem Twoją wiadomość z 21 marca o 14:44, od której zaczynasz

      „Jeśli czytasz umowę podatkową między Holandią a Tajlandią, dojdziesz do wniosku, że AOW i emerytura z m.in. ABP oraz inne świadczenia podlegają opodatkowaniu w Holandii.”

      Traktat z Tajlandią nie wspomina nic o świadczeniach z zakresu zabezpieczenia społecznego, w tym o emeryturze państwowej. Ponadto nie każdą emeryturę ABP można zaliczyć do emerytury rządowej i dlatego podlega ona opodatkowaniu w Holandii.

      • Gertg mówi

        Drogi Lambercie,

        AOW nie jest określone dosłownie, ale jest funduszem utworzonym przez Niderlandy i w związku z tym podlega opodatkowaniu przez Niderlandy. Masz rację co do emerytur wypłacanych przez ABP. Hdet ABP zarządza także innymi emeryturami.

        • Lammerta de Haana mówi

          To nie jest poprawne, Geertg.

          Wystarczy przeczytać, jak jest to uregulowane w art. 19 Traktatu:

          „” Artykuł 19. Funkcje rządu
          • 1 Wynagrodzenie, w tym emerytury, wypłacane przez lub z funduszy utworzonych przez jedno ze stanów, jego jednostkę terytorialną lub władzę lokalną osobie fizycznej z tytułu usług świadczonych na rzecz tego państwa, jego jednostki terytorialnej lub władzy lokalnej w wykonywania funkcji rządowych, mogą być opodatkowane w tym Państwie.
          • 2 Jednakże postanowienia artykułów 15, 16 i 18 mają zastosowanie do wynagrodzeń lub emerytur z tytułu usług świadczonych w ramach działalności zarobkowej prowadzonej przez jedno z państw, jednostkę terytorialną lub lokalny organ prawa publicznego z nich.
          • 3 Ustępu XNUMX nie stosuje się w zakresie, w jakim usługi są świadczone Państwu w drugim Państwie przez osobę mającą miejsce zamieszkania w tym drugim Państwie, która nie jest obywatelem lub obywatelem pierwszego wymienionego Państwa.”

          Po przeczytaniu pierwszych linijek tego artykułu od razu nie ma to sensu. Większość emerytów państwowych nigdy nie zajmowała stanowiska rządowego. Nawet jeśli pracowałeś dla rządu, prowincji lub gminy, nie na stanowisku rządowym, ale w spółce rządowej (spółce akcyjnej lub jej oddziale, np. byłej miejskiej spółce gazowniczej), Twoja emerytura nie jest opodatkowana w Holandii . To nie są stanowiska rządowe.

          Ponadto świadczenie AOW nie jest emeryturą, ale świadczeniem z ubezpieczenia społecznego. Nie jest objęta ustawą emerytalną.

          • młody mówi

            Drogi Geertgu,

            Po prostu wziąłbym pod uwagę to, co mówi Lammert. Co więcej, w wielu przypadkach jest tak, że jeśli nie masz tu opodatkowanego AOW, to nie musisz tu płacić podatku (częściowo ze względu na dużą liczbę zwolnień).
            Ale wtedy (obecnie) nie można już ubiegać się o zwolnienie w Heerlen. Ponieważ w Tajlandii nie ma podatku, w Holandii nie ma zwolnienia.
            Jeśli płacisz podatek od AOW w Tajlandii, możesz otrzymać zwolnienie z tytułu dodatkowych emerytur i odzyskać (proporcjonalnie) podatek zapłacony w Tajlandii w Holandii.

            • Gertg mówi

              Jeśli jednak przeczytasz art. 18, wszystko stanie się jasne.

              Artykuł 18. Emerytury i renty

              1. Z zastrzeżeniem postanowień ustępu 19 niniejszego artykułu i ustępu XNUMX artykułu XNUMX, emerytury i inne podobne wynagrodzenia wynikające z przeszłego zatrudnienia będą wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w jednym z Państw, jak również renty wypłacane takiej osobie podlegającej opodatkowaniu tylko w tym państwie.

              Płacę podatek od mojej emerytury firmowej tutaj, w Tajlandii. Dzięki temu mam zwolnienie z podatku w Holandii.

              Zwolnienie nie zostało przyznane mojemu AOW, twierdząc, że jest on opodatkowany w Holandii zgodnie z umową podatkową.

              Jeśli wykażę, że płacę tutaj podatek od mojego AOW, mogę wystąpić o odliczenie tego podatku w Holandii od podatku zapłaconego od mojego AOW.

              • Lammerta de Haana mówi

                Drogi Geertgu,

                Świadczenie AOW nie jest emeryturą ani podobnym wynagrodzeniem z tytułu „poprzedniego zatrudnienia”. Nawet jeśli nigdy nie byłeś zatrudniony, nadal masz prawo do świadczenia AOW.

                Holandia opodatkowuje zatem to świadczenie nie na podstawie Traktatu, lecz na podstawie ustawodawstwa krajowego. Jeśli Tajlandia również to zrobi, wówczas rzeczywiście możesz otrzymać obniżkę podatku nałożonego przez Holandię na mocy dekretu o unikaniu podwójnego opodatkowania z 2001 r. Wskazywałem na to wcześniej (zobacz moją odpowiedź z 21 marca o 15:35).

  20. młody mówi

    Obecnie chcąc uzyskać zwolnienie z podatku „Heerlen” trzeba będzie wykazać, że podlega się tutaj opodatkowaniu. Jeśli nie możesz/nie chcesz tego zrobić, nie będziesz już otrzymywać zwolnienia. Ponieważ bezpłatne dowody (paszport z wyjazdem/powrotem, żółta książeczka domu itp.) nie są już akceptowane.

    Tutaj płacisz podatek od osiąganego dochodu (AOW i emerytura uzupełniająca). Istnieje sporo zwolnień dla osób w wieku 65+, m.in.:
    1. 50% rocznego dochodu maksymalnie 1 tona TBH
    2. zwolnienie ogólne w wysokości 60.000 120.000 TBH (XNUMX XNUMX TBH w przypadku małżeństwa/dziewczyny)
    3. 190.000 65 TBH, jeśli masz > XNUMX lat.

    Ponadto pierwsze 150.000 XNUMX TBH jest wolne od podatku.

    Zatem w sumie 500.000 XNUMX TBH.

    Właśnie wypełniłem zeznanie podatkowe za 2018 rok i otrzymałem certyfikaty RO 21 i RO22 od tajskich organów podatkowych (RO 21 to certyfikat płatności podatku, a RO.22 to certyfikat rezydencji). To ostatnie oznacza, że ​​dla tajskich organów podatkowych jesteś rezydentem podatkowym Tajlandii.).

    I z obydwoma tymi certyfikatami zamierzam teraz zaatakować „Heerlena”, aby w końcu wydał to zwolnienie.

  21. Hans mówi

    A co dzieje się z Belgami: czy pomimo dwustronnej umowy oni również muszą zarejestrować się w tajskim urzędzie skarbowym? Czy pieniądze przesyłane z Belgii do Tajlandii podlegają zgłoszeniu lub opodatkowaniu? Czy odsetki na koncie oszczędnościowym należy zadeklarować, czy też podlegają dodatkowemu opodatkowaniu po bezpośrednim odliczeniu podatku u źródła? Być może ten temat był już poruszany, ale u mnie jeszcze nie, stąd moje pytanie.
    Wilgotny.

    • winlouis mówi

      Drogi Hansie, jako Belg przebywający w Tajlandii chciałbym również wiedzieć, czy muszę płacić w Tajlandii podatki od pieniędzy, które wpłacam na tajskie konto bankowe z mojej miesięcznej emerytury. Dlatego chciałbym się dowiedzieć, JAK DUŻO bahtów tajskich mogę miesięcznie przelać na moje tajskie konto bankowe, BEZ STANOWIENIA PODATKU w Tajlandii. Nadal mam przelewaną miesięczną emeryturę na moje belgijskie konto bankowe. Nadal jeżdżę do Belgii raz lub dwa razy w roku. Wracając do Tajlandii zabieram ze sobą gotówkę (dozwolone jest maksymalnie 1 2 euro), dzięki czemu nie muszę płacić za przelewy bankowe z Belgii do Tajlandii. Kiedy przylatuję do Tajlandii, wymieniam euro na bahty tajskie na lotnisku w „Superrich”, gdzie zawsze dostaję lepszy kurs niż w banku, w którym mam konto bankowe w Tajlandii. Czy jest ktoś z Bloga, kto wie, ile mogę mieć dochodu miesięcznie lub rocznie, bez konieczności płacenia podatków w Tajlandii. PROSZĘ. Z góry dziękuję. [email chroniony].

  22. Ruud mówi

    Problem Tajlandii i Tajlandii polega na tym, że nie ma ona służby zagranicznej i dlatego urzędy skarbowe nie mają wiedzy o wszystkich zawartych umowach.

    Nie mają też pojęcia, ile pieniędzy zarabia się w Holandii i jakie tam obowiązują zasady podatkowe.
    Więc po prostu robią coś, co wydaje się rozsądne, opodatkowują pieniądze, które przynosisz, co innego mogą zrobić?
    Z mojego doświadczenia wynika, że ​​nie chcą naciągać ci uszu.
    Ale to oczywiście może się różnić w zależności od biura.

    Zwykle podatek jest wówczas naliczany od kwoty, którą wwozisz do Tajlandii, chyba że możesz udowodnić, że część kwoty pochodziła np. z konta oszczędnościowego.

    W większości przypadków nie będzie to zapewne rozwiązanie wygórowane, chyba że np. często przelewasz duże kwoty z konta oszczędnościowego.
    Wtedy prawdopodobnie najlepiej będzie najpierw omówić z urzędem skarbowym, w jaki sposób można to zrobić.

  23. młody mówi

    Naprawdę miło jest przeczytać wszystkie przytoczone „prawdy” o obowiązkach podatkowych w Tajlandii. Klaskaczy jest wielu, ale niewielu wie, gdzie znajduje się dzwon.

    Dokładnie zanotowałem moje miesięczne emerytury przywiezione do Tajlandii za rok 2018. Zanotowałem także obowiązujące zwolnienia (patrz moja poprzednia wiadomość) i w ten sposób obliczyłem podstawę opodatkowania. Oczywiście załączone odpowiednie wyciągi bankowe i inne dokumenty potwierdzające. Następnie obliczana jest stawka zwolnienia/zero od pierwszych 150.000 XNUMX TBH i tak dalej.

    Zaniosłem go do Tajskiego Urzędu Skarbowego przy Ministerstwie Finansów w Chiangmai, gdzie miła pani przelała wszystko za mnie na wymagany formularz zeznania podatkowego. I z tego wynikła kwota należnego podatku.

    Dzięki temu możesz mieć pewność, że wszystko pójdzie gładko. Możesz także przyznać organowi podatkowemu Holandii (Heerlen) zwolnienie w Holandii.


Zostaw komentarz

Tajlandiablog.nl używa plików cookie

Nasz serwis działa najlepiej dzięki plikom cookies. W ten sposób możemy zapamiętać Twoje ustawienia, przedstawić Ci osobistą ofertę i pomóc nam poprawić jakość strony internetowej. Czytaj więcej

Tak, chcę dobrą stronę internetową