Velkommen til Thailandblog.nl
Med 275.000 XNUMX besøk per måned er Thailandblog det største Thailand-samfunnet i Nederland og Belgia.
Meld deg på vårt gratis nyhetsbrev på e-post og hold deg oppdatert!
nyhetsbrev
Språk innstillinger
Vurder thailandske baht
Sponsor
Siste kommentarer
- Theo: Med den enkle teknologien i rismarkene har det NÅ blitt veldig dyrt å dyrke ris. Sett 10 rai. Vi hadde sist
- William Korat: Bare en rask titt Herman, du har delvis rett, totalt i dag på sjette plassering lokalt på en, et slurvete resultat
- Rob V.: Nesten helt enig Gringo, det kan ikke være så vanskelig å bare oppføre seg normalt mot de som er annerledes. En prat
- Tre: Jeg er enig i begge svarene, men det må være nok ressurser og økonomi er et alvorlig problem i Thailand og
- chris: For et vanlig komfortabelt hus, bør du forvente å betale 13.000 16.000 til XNUMX XNUMX baht per kvadratmeter. (alt inn, tegninger,
- Herman: Selv om forbrenningen i Thailand skulle kontrolleres, ville ikke dette løse problemet så lenge nabolandene ikke overholder.
- Herman: William -Korat, Chiang Mai er absolutt ikke på topp 3 i verden, det står ofte her, men Chiang Mai er
- willem: kjære gringo, virkelig superklar historie, jeg kjenner igjen mye fra den, at jentene fortjener respekt, ikke hver farang
- Yan: Det går knapt en måned uten at Thailand kaller seg "HUB" for en slags..."HUB" for medisinsk
- Carla: Gå til øyene, vi har gjort dette i årevis. Tips: Hvis du vil ha fred og ro og en herlig avslappet atmosfære, gå til Koh Phayam!
- Cornelis: Haha Sjaak, for ALOHA må du til Hawaii. De introduserer nå alle de andre forkortelsene på skolene. I Th
- Cuylits Jan: Beklager, jeg syntes maten i Thailand var kjedelig etter 3 uker og smakte alltid det samme. Effektiv gatemat var bedre enn de fleste restau
- Rob V.: Vel, det er ikke så ille, er det? Du ser ofte et regnbueflagg som viser at seksualitet, kjønn og legning
- Hans: Vi har bygget en bungalow på 20m140 2km fra Kantharalak (Sisaket). Vi startet dette i 2016, og det var klart i 2020. Omd
- Matthias: Vel René, jeg er 100% enig med deg i denne. Uansett hvor du går, eller på alle medier på internett, dyttes dette ned i halsen på oss
Sponsor
Bangkok igjen
Meny
poster
sende inn
- bakgrunn
- aktiviteter
- advertentie
- agenda
- Skattespørsmål
- Belgia spørsmål
- Severdigheter
- Bisarr
- buddhismen
- Bokanmeldelser
- Kolonne
- Koronakrise
- kultur
- Dagbok
- Dating
- Uken av
- Dossier
- Å stupe
- Økonomi
- En dag i livet til…..
- Øyer
- Mat og drikke
- Arrangementer og festivaler
- Ballongfestival
- Bo Sang Paraply Festival
- Bøffelløp
- Chiang Mai blomsterfestival
- kinesisk nyttår
- Full Moon Party
- jul
- Lotusfestival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireball Festival
- Nyttårsaften feiring
- Phi ta khon
- Phuket Vegetarisk festival
- Rakettfestival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thai nyttår
- Fyrverkerifestival Pattaya
- Expats og pensjonister
- AOW
- Bilforsikring
- Bankvirksomhet
- Skatt i Nederland
- Thailand skatt
- belgiske ambassaden
- belgiske skattemyndigheter
- Bevis på liv
- DigiD
- Emigrere
- Å leie et hus
- Kjøp et hus
- In Memoriam
- Resultatregnskap
- kongens
- Levekostnadene
- nederlandsk ambassade
- nederlandsk regjering
- Nederlandsk forening
- Nyheter
- Går bort
- Pass
- Pensjon
- Førerkort
- Distribusjoner
- Valg
- Forsikring generelt
- Visum
- arbeid
- sykehus
- Helseforsikring
- Flora og fauna
- Ukens bilde
- Gadgets
- Penger og finans
- historie
- Helse
- veldedige organisasjoner
- hoteller
- Ser på hus
- Isaan
- Khan Peter
- Koh Mook
- Kong Bhumibol
- Bor i Thailand
- Leserinnlevering
- Leseroppringning
- Lesertips
- Leserspørsmål
- Samfunn
- markedsplass
- Medisinsk turisme
- Milieu
- Uteliv
- Nyheter fra Nederland og Belgia
- Nyheter fra Thailand
- Entreprenører og bedrifter
- ONDERWIJS
- Forskning
- Oppdag Thailand
- Opinie
- Bemerkelsesverdig
- Å oppfordre til handling
- Flom 2011
- Flom 2012
- Flom 2013
- Flom 2014
- Gå i dvale
- Politikk
- Poll
- Reisehistorier
- Reise
- relasjoner
- butikk
- sosiale medier
- Spa og velvære
- Sport
- byene
- Ukens uttalelse
- strender
- Språk
- Til salgs
- TEV-prosedyre
- Thailand generelt
- Thailand med barn
- thai tips
- Thai massasje
- Turisme
- Går ut
- Valuta – Thai Baht
- Fra redaksjonen
- Eiendom
- Trafikk og transport
- Visa kort opphold
- Visum for lengre opphold
- Visumspørsmål
- Flybiletter
- Ukens spørsmål
- Vær og klima
Sponsor
Ansvarsfraskrivelse oversettelser
Thailandblog bruker maskinoversettelser på flere språk. Bruk av oversatt informasjon er på eget ansvar. Vi er ikke ansvarlige for feil i oversettelser.
Les hele vår her ansvarsfraskrivelse.
Royalty
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rettigheter reservert. Med mindre annet er oppgitt, tilkommer alle rettigheter til informasjon (tekst, bilde, lyd, video, etc.) som du finner på dette nettstedet Thailandblog.nl og dets forfattere (bloggere).
Hel eller delvis overtakelse, plassering på andre sider, reproduksjon på annen måte og/eller kommersiell bruk av denne informasjonen er ikke tillatt, med mindre uttrykkelig skriftlig tillatelse er gitt av Thailandblog.
Det er tillatt å lenke og henvise til sidene på denne nettsiden.
Hjemprodukt » Leserspørsmål » Kjøpe thailandske baht nå eller bedre vente?
Kjøpe thailandske baht nå eller bedre vente?
Kjære lesere,
Spørsmålet mitt er hva jeg skal gjøre? Kjøpe baht eller vente? I fjor rundt 27. – 28. juni fikk jeg 191,250 baht for 5.000 euro. Nå får jeg bare 174,750 for 5.000 euro. Det er 16,500 470 baht mindre på et år eller XNUMX euro dyrere.
Hilsen
Apple300
Kjøpe baht eller vente?
Hvis noen vet svaret på det, vil jeg gjerne låne dem deres krystallkule. 😉
Kjøp eller vent. Jeg har ikke en krystallkule heller. Etter min ydmyke mening opplever eksport og turisme de negative effektene av en for sterk Thb. Expat mening vil også føle verditrykket til badekaret for øyeblikket. Men om dette vil føre til verdifall, nok en gang krystallkule utsolgt...
Jeg vil si vent litt, prisen er historisk lav.
Men det er selvsagt ingen garanti for fremtiden, hvert eneste råd er faktisk plukket ut av løse luften.
Alle som har penger i euro eller pund lider av den dyre baht. Hvis jeg visste nøyaktig når jeg måtte bytte, hadde jeg sluttet å jobbe for lenge siden.
sier Hans.
For meg er også dilemma.
I august 2018 kom jeg hit med kontanter i 2 år, med meg.
September 2018 var prisen hos Superrich Changmai 1 til 39,2 Th.B.
Løses inn for 4 måneder.
I november måtte jeg forlenge mitt årlige visum med en resultatregnskap, satsen var 1 til 37.
Løses inn for 3 måneder.
Gjør det nå det jeg trenger per måned, laveste regning er 1 av 36.
Må nå endre igjen for neste måned, så i dag 1 på 34,85.
Så hjelp meg vil det falle enda lenger og når bør jeg bytte alt.
Husker ikke.
Hans
Bahten er for dyr, det vet også den thailandske regjeringen, men den er bra for eksport. Problemet ligger imidlertid også i Euro/Dollar-kursen. Euroen lider av Hellas, Spania og Italia og Brexit.
Bahten er dyr, og det er bra for eksport! Har jeg gått glipp av noe? Eller mener du import?
Pjotter
Kjære Rob,
Kan du forklare meg med enkle ord hvorfor en dyr baht er bra for eksport?
Etter min mening er det dramatisk dårlig for eksport fordi thailandske produkter er mange ganger dyrere enn produkter fra omkringliggende land. Men jeg forstår det kanskje ikke 🙂
Det beste du kan gjøre er å spørre Mr. Prayut. Hvem vet kanskje?
Euroen vår har vært historisk lav i lang tid, mens prisene i Thailand stiger hvert år. I det lange løp ser jeg bare på koreanere og kinesere som potensielle turister, for oss vestlendinger blir det sakte men sikkert for dyrt.
Samme problem, i det gode topp 50-tallsbadet for en euro. Det var gøy. Nå historisk lavt.
Å holde på kan være det beste alternativet, men hvor lenge skal man vente på at euroen går tilbake til et normalt nivå?
Ingen kan vite dette, så jeg bytter det jeg trenger og ser senere, håper at badekaret svekkes litt og får mer for euroen min, hvis ikke så har jeg dessverre hatt uflaks og det blir litt dyrere.
Lykke til med valget!
Eric
Jeg ville vente fordi jeg mistenker at baht vil stupe mellom nå og noen år. Det er en følelse, ikke basert på noe, så ikke ta den ut på meg. Den thailandske økonomien har egentlig ikke blitt bedre de siste 10 årene, en korreksjon vil følge automatisk, slik det har skjedd tidligere.
"mellom nå og noen år"???
Jeg kan ikke vente med å reise tilbake til Thailand så lenge.
Faktum er at det ikke er noen sesongfaktor. Globalt har baht steget i mer enn 10 år...
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre heller.
Med vennlig hilsen,
Daniel M.
Ifølge flere er det snakk om en valutakrig.
I årevis har ECB ønsket en svak EUR for å fremme sin egen økonomi: billigere eksport, dyrere import. Dessuten «fint» å kunne betale tilbake de mange statsgjeldene i Sør-Europa mot svakere valutaer, trykke nesten ubegrenset med penger for å kjøpe opp søreuropeiske obligasjoner og bruke dem til å betale tilbake lån utstedt av nordeuropeiske banker. Ved å gjøre det flyttes risikoen for banklån, gitt av mafiabanker, til europeiske borgere.
For mer enn 10 år siden, nesten 50 THB for en EUR. Det har vært en fallende trend i årevis. Jeg skal snart flytte til TH. Og se hva som kommer ut av det. Vanligvis på slutten av måneden en litt gunstigere EUR-kurs.
Hvis det ikke haster å kjøpe ThB, er det best å bare vente. Eksempel: i januar i fjor gikk jeg for å bytte Eur 1000 i Paragon, og fikk ThB 37200. I dag mer enn ThB 2k mindre. Du vil ikke høre meg sørge: Jeg opplevde også tiden da ThB gjorde mer enn 45 (til og med nærmet seg 50 eller mer). Rundt 2007 kjøpte vi vår første eiendom til en gjennomsnittspris på 49 THB.
Det er mer praktisk å jobbe omvendt nå: for ThB 35K får du nå Eur 1000. I begynnelsen av året trengte du ThB 37,2K for det. Bangkok Bank, blant andre, samarbeider vakkert med TH/NL-overføringer.
Så du skjønner: det er ikke mulig å gi et entydig svar på Appel300s spørsmål, fordi det avhenger av hvor du er på hvilket tidspunkt, og i hvilke økonomiske forhold du befinner deg. Spill det smart og dra nytte av mulighetene etter hvert som de dukker opp (som muligheten tillater det.)
En ting er klart: TH priser seg ut av markedet. Ikke bare økonomisk på grunn av den altfor dyre baht, også på grunn av de stadig mer manifeste politiske og latente sosiale konfliktene. Det kommer en tid da alt dette har en pris. Det er på tide at landet går inn på en solid demokratisk vei. Også at euroen til slutt vil gå tilbake til 40 ThB.
Ser stadig på kaffegrut. Forventningene er at verdien av euroen vil svekkes ytterligere. Det gis aldri garantier... Se https://walletinvestor.com/forex-forecast/eur-thb-prediction
For øvrig er ikke valutakursen til euroen på det laveste noensinne. 15. april 2015 var prisen 34.4 Baht.
Hei Jan, i dag 17. juni 2019 Bangkok Bank 34.4 for 1 euro!
Som nevnt for noen uker siden: økonomien i Thailand går ikke særlig bra i det hele tatt. De første tegnene merkes i bilindustrien, hvor det gjøres betydelige reduksjoner/reduksjoner i produksjon og personell. Spørsmålet gjenstår hvor lenge Bahten vil fortsette å være så høy...turismen lider også...og ikke en liten bit. Kanskje etter rishøsten vil det vise seg at folk ikke kan selge den fordi den er for dyr. Jeg har heller ingen krystallkule...men jeg tror at ting ikke kan fortsette slik. Dessuten har det vært i luften i årevis, og det ser i økende grad ut til at den globale økonomien sikter mot paritet mellom euro og dollar. Dette betyr at euroen vil fortsette å forverres... inntil proporsjonalitet med dollarkursen er oppnådd. Det ser ut som at selv om Bahten foretar en korreksjon, vil den forbli ufordelaktig på lang sikt så lenge Euroen fortsetter å falle... Konklusjon: Hvis Bahten foretar en korreksjon, kjøp... fordi Euroen fortsetter å forringes.
valutakursen på baht er ikke historisk lav, men høy! en vanlig feil forresten.
Du kan si at valutakursen på euro mot baht er lav (du får lite baht for din euro)
Min mening er at thaibadet er kunstig høy ge
holdes. Og det kan ikke gå bra lenge til.
Og at det kommer til å falle snart og hardt, forventer jeg absolutt.
Påstanden din er riktig. Dette har ingenting med euroen å gjøre, men med baht, som holdes kunstig høyt! Som et resultat av dette blir Thailand stadig dyrere, eksport og turisme kollapser.
Da jeg flyttet hit for 10 år siden, og kjøpte leiligheten min, var baht 50, nå er det 35-36!
Et tap på 22-23% på inntekten min fra NL.
Men jeg klager ikke, det er hva det er og vi kan ikke endre det uansett!
vil bety at du tjener veldig godt når du selger.
Ja, alle som satte inn eller investerte penger her for 10 år siden har derfor nytt godt. Hvis de nå bytter den mot euro igjen.
Badet på 800.000 2500 har også blitt verdt XNUMX euro mer.
Dette, muligens, bare hvis du bytter baht tilbake til Eur etter salg. 😉
Ellers er det til og med en sjanse for tap på grunn av pressede salgspriser på eiendom.
Hvis man ser på grafen over ca 15 år, er det en nedadgående trend (med opp- og nedturer), der ingen endring er synlig ennå. Jeg tror det er en god sjanse for at vi går fra noen år til 31 til 32, og innen et tiår til 25 baht i en euro.
Italias gjeld er gigantisk, en grunn for ECB (selv om dette aldri ble oppgitt av Draghi) for å holde renten lav i mange år fremover. Inflasjonen er fortsatt for lav og ECB kan starte det såkalte aktivakjøpsprogrammet på nytt, noe som vil legge ytterligere press på euroen.
I tillegg blir økonomiene i SE-Asia stadig sterkere, og en sterkere valuta er en del av det.
Britene mottar nå bare halvparten så mange baht for pundet sitt sammenlignet med for rundt 15 år siden. Men de er også verdensmestere i å trykke penger????
Jeg mener euro/baht-diagrammet. Euroen synker og vil fortsette å falle.
ikke se for mye på forholdet mellom euro og baht og ikke prøv å forklare det. Hvis du vil vite om Euro
blir svakere eller sterkere, bør du først sjekke om euroen kontra for eksempel dollaren har blitt svakere eller sterkere. Jeg mistenker at dollaren har falt like mye mot baht. Så det er IKKE Euroen som har blitt svakere (se over teksten om ECB), men det er rett og slett de forskjellige NON BAHT-valutaene som alle har blitt svakere mot baht. Det er altså ikke euroen som har blitt svakere, men baht som har blitt sterkere
THB har vært knyttet til US$ i VELDIG LANG tid. Tidligere 1 US$ = 25 THB ved lov, i Tom Yam-krisen kollapset den til til og med 57 per TBH (se https://theculturetrip.com/asia/thailand/articles/understanding-thailand-better-the-tum-yum-kung-crisis/ ), og etter veldig lang tid mellom 34,5 og 31,5 (med noen små uteliggere) se https://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=THB&view=10Y of https://www.poundsterlinglive.com/bank-of-england-spot/historical-spot-exchange-rates/usd/USD-to-THB.
At europeerne ikke kan få en lik finanspolitisk blokkering med sin evige krangel, og nå som italienerne for eksempel igjen ikke bryr seg et dugg om avtalene, betyr blant annet at deres valuta, €uro, består lav sammenlignet med den andre store = US$. 3/4 eller mer av verdens handel er i $, så thaiene foretrekker deres valuta = kostnad så nær den "selgende" valutaen som mulig, til tross for at EU er den største økonomiske blokken i verden. Knapt noen bryr seg om hva europeere synes om det.
Og en nasjonalbank, som påvirker valutakursen? ? På midten av 80-tallet gjorde Reaganomics $ sterkere og sterkere. Bundesbank trodde den ville gripe inn med 3 MILLIARDER DM til 1 dollar = 3 DM. I løpet av noen timer hadde den potten fordampet. Eller som da mine UvA-forelesere sa internasjonale valutakurser: «1000 billion dollar sirkuleres per DAG. Trodde folk i Bonn virkelig at de kunne gjøre noe med det? For valutakursen til US$ må du gå til Fakultetet for psykologi, IKKE det for økonomi».
Dragi lyktes for en stund siden: «å forsvare verdien av euroen med alle midler. og tro meg, det blir nok”. Med et budsjett på € 750 milliarder, 10 ganger mer hvis Merkel og Hollande våget å satse på det.
se også https://www.thailandblog.nl/lezersvraag/waar-om-daalt-de-koers-van-de-thaise-baht-zo-snel/
Kjære alle mennesker,
Veksle raskt alle euroene dine.
Euroen er over.
Les "ejbron" eller "opiniez" eller andre ærlige nettsteder.
Alex
Jeg har en venn som investerer 9 milliarder i en pensjonskasse. Ikke alene, selvfølgelig, men med et team. Han fortalte meg at basert på økonomisk analyse er baht den mest overvurderte valutaen i verden. Han reiser også på ferie i Thailand, men det til siden. Så rådet er å bytte ut det du virkelig trenger for øyeblikket. En stor korreksjon kommer. Baht skal være 38.5 – 40 mot euro. Hvis du ville hvis jeg fortsatt har noen baht liggende til den tidligere kursen på 49 ved første gangs bruk eller bytte euro som foreslått tidligere.
Hva gjør vennen din der i pensjonskassen? Lage smørbrød i kantinen? Med en valutareserve på over 200 milliarder dollar kan Thailand la valutakursen stige ytterligere, en reserve som er blant de høyeste i verden. Og med et handelsoverskudd med utlandet og en stadig voksende økonomi og et land hvor andre investerer og investerer kapital i blant annet aksjer, er det ingen grunn til å anta at prisen er overvurdert, fordi det ikke er noe økonomisk faktum å støtte opp om. dette.
https://tradingeconomics.com/thailand/foreign-exchange-reserves se diagrammet
Lol 5555 så i utgangspunktet må jeg spørre hvem som har en krystallkule
Vil du gå for sikkerhet? Å kjøpe!
Vil du gamble? Å vente!
Så enkelt er det.
I Belgia og Nederland skal de ikke si at vi har mer kjøpekraft
Pengene våre har gått ned mer enn 5 % på 15 år
Vi har rett og slett blitt mye fattigere mens alt i Thailand har blitt dyrere
Marc sier "pengene våre har falt 5% på 15 år" Marc som kalles inflasjon. Alle land må forholde seg til dette. og har som mål å beholde eller få det på omtrent 2 % per år. Det arbeides innenfor eurosonen for å få og holde inflasjonen på rundt 2 %. Det har ikke skjedd de siste 5 årene. Vi er på omtrent 8 % på fem år. Kan du bare se opp.!
Så 15% er virkelig feil. Jeg synes det er greit å tenke litt over sannheten i diskusjonen, ellers går det over i skyracing
Her er mitt syn .finansmarkedet har alltid GLASS.følge valutaer i 30 år.euro vs oss er ikke
Good.euro er vurdert av dollar.euro har problemer med italy greece and ver
Valg.badepar med dollar.og det kan ikke fortsette.bilindustri og industri
Supermakter som Unilever etc har pekt på disse problemene i lang tid, men uten resultater
Så lenge den thailandske banken ikke ønsker å se disse problemene, vil badet forbli overdrevent sterkt.
Turismen går raskt ned som følge av dette, og når dette erkjennes vil badet avta.
Og når dette vil skje vet jeg ikke.En ting er sikkert, trærne vokser ikke her heller
Vi sees i himmelen.
Groet
Theo
Noen sier:
først 50 baht i 1 euro, nå 35 baht.
Med dette ville livet i Thailand blitt 23 % dyrere for ham. De 23 % er uansett feil, for etter hans måte å regne på burde det vært 30 %. Han begrunnet at han nå får 35/50*100% = 70% av antall baht for 1 euro sammenlignet med tidligere. Så han begrunnet at alt i euro nå er blitt 30 % dyrere i Thailand.
Men at 30% er også en feil beregning, fordi det er 43%.
Forklaring:
Med 50 baht i 1 euro betalte du først 1000/50 = 20 euro for 1000 baht.
Ved 35 baht i 1 euro betaler du nå 1000/35 = 28.6 euro for 1000 baht.
28.6/20 * 100 % = 143 %.
Så i euro betaler du nå 143 % av det du først betalte for 1000 baht.
Ergo: den er nå 43 % dyrere. (Bortsett fra det faktum at enkelte ting i Thailand også har økt i pris.)
Her er et klarere og enklere eksempel:
Sett først 50 baht i 1 euro og nå 25 baht, så får du 50 % mindre baht. Mange tror da at livet i euro har blitt 50 % dyrere i dette eksemplet. Det er imidlertid 100 % dyrere, så dobbelt så dyrt.
Fordi: i det første tilfellet må du betale 1000/50 = 20 euro for 1000 baht.
I det andre tilfellet må du betale 1000/25 = 40 euro for 1000 baht... dobbelt så dyrt!
Godt å høre det sterke badet! Sønnen min skal snart selge litt land i Thailand, og jeg får mange euro. .
Jeg får lønnen min i baht. Jeg klager ikke, men jeg er heller ikke særlig fornøyd. Jeg betaler ingenting i Nederland. Så jeg merker ikke en sterk eller svak Baht.
Jeg ville bare kjøpt nå, € 470 mindre på en fin ferie er overkommelig.
Flyreiser er for tiden billigere enn i fjor.
Høyden på baht er forårsaket av svakheten til euroen.
Den dyre bahten er dårlig for Thailands eksportposisjon, tenk på risen som de nå må selge dyrt til utlandet.
Euro-renten er så lav at det er lurere å holde andre valutaer.
Denne renten er diktert av ECB, ledet av italienske Draghi.
prof. Dr. van Duijn kalte ham en "total idiot", se intervjuet i Weltschmerz (You tube). Lave renter er bra for de sørlige landene, men dårlig for de nordlige. Pensjonene våre kan kuttes, det er dårlig for økonomien vår og selvfølgelig også for deg som nederlandsk eller flamsk i utlandet.
Skulle euroen mislykkes og det blir en "Neuro" (les for de nordlige landene), vil du sikkert få mer enn 50 baht for din hardt opptjente Neuro.
Heldigvis drar Draghi i oktober. han kan bli etterfulgt av en nordlig økonom.
Best fortsatt godt eple,
Selv tror jeg at Thai Bath ikke lenger går opp, snarere ned.
Min mistanke er at Thailand blir dyrere og dyrere.
Denne juntaen har allerede indikert at de foretrekker rike mennesker og ikke …..
Jeg spår at Bath er knyttet til dollaren og vil falle enda lavere.
Jo sterkere Bath er, jo dyrere blir Thailand.
Jeg er ikke enig med denne juntaen fordi denne mannen ikke har noen forståelse for økonomi.
Det er delvis at denne juntaen er veldig streng på regelen (hærens regler) angående visum for folk
fra utlandet.
Jeg foretrekker å se det annerledes, men dette er min mening.
Met vriendelijke Groet,
Erwin
Folk, da vil jeg si... kjøp Bitcoin og hold ut... i januar 2017 fikk du 1000 dollar for en bitcoin, på slutten av 2017 til og med 20.000 9000 dollar og nå får du (det er faktisk ganske lavt) 900 dollar for den, så 2017 % overskudd sammenlignet med januar XNUMX.
Prognose: om noen år vil du motta 40.000 XNUMX dollar for en bitcoin (du kan også kjøpe deler)...
Jeg har tjent mer enn 50 % over de siste tre månedene...
Hvorfor er jeg da bekymret for de få % forskjellene mellom euro og thailandske baht?
Ikke ta mine råd for seriøst. Jeg vet at prisforskjellene med Bitcoin er enorme. Men det jeg ønsker å påpeke:
Euro, baht, dollar og mange andre valutaer har falt dramatisk det siste tiåret. I noen tilfeller ser man på halve verdien der. Om ti år.
Bitcoin var verdt noen få euro for ti år siden. For 20 Bitcoin kan du bare kjøpe én pizza. Hadde den mannen visst da at disse 20 Bitcoin nå ville være verdt $180.000 XNUMX? Bare nevner det.
Vel den Sjaak, jeg savnet historiene dine om bitcoin i det siste. Det var en tid da Bitcoin kollapset og mange kom hjem med en frekk oppvåkning. Du sa det selv, det fantastiske fallet fra 20,000 9000 til XNUMX. Ja, bitcoin-entusiaster foretrekker å fortelle bare positive historier for å snakke prisen opp, fordi dette er det eneste grunnlaget for bitcoin, nemlig varm luft. I mer enn ett år har det vært dødstille i bitcoinland fordi ja, en hype forsvinner fort. Så legg igjen hobbyen din slik at du ikke gir andre en økonomisk debakel.
Det er sant, da bitcoin fortsatte å falle fra 20.000 3500 til 10 2017, sank hjertet mitt. Likevel brukte jeg det ofte nok i løpet av den tiden. Du kan ikke kalle en valuta som har vært vellykket på markedet i XNUMX år for en hype. Det er nå flere brukere av bitcoin enn på toppen av desember XNUMX. Samsung kommer til å utstyre sine telefoner med en kryptobørs og Bitcoin fortsetter å gjøre det bra.
Det er ikke varmluft, men en mye større aksept og bruk av bitcoin. Hva er verdien av fiat-penger nå? Myndigheter og banker bestemmer verdien og den er klart lavere. Selv på det laveste punktet i år var bitcoin opp 2017 % fra januar 300. Problemet med de fleste og jeg utelukker ikke meg selv, vi vil bare se på det igjen, når verdien stiger og derfor reisen går fremover.
For fire måneder siden bestemte jeg meg for å kjøpe bitcoin verdt minst 2000 baht hver måned. Om det er verdt 1 dollar eller 10.000 10 dollar i det øyeblikket spiller ingen rolle. Om noen år kan vi se hvor reisen har blitt av. Og når ting går som det har gjort de siste XNUMX årene, kan du glede deg, for disse månedlige kjøpene vil vise seg å gi enormt mye uttelling.
Og hva gjør du med 50 euro hver måned i sparegrisen din? Ikke bare at disse mest sannsynlig har blitt mye mindre verdt, men du måtte også betale ekstra for å parkere disse løftebaserte pengene på konto. Vel, da foretrekker jeg å "miste" den med min luftstekte bitcoin. Se hvem som har den siste latteren.
Folk som kan kjøpe en rekke bitcoins og holde dem i årevis, vil sannsynligvis ikke bry seg så mye om de får 39 eller 35 baht for en euro.
Noe annet: Jeg er overrasket over at noen – etter sikkert å ha bodd i Thailand i mange år – skriver bad i stedet for baht. Og jeg har sett dette på denne bloggen i mange år nå.
Kees, det overrasker fortsatt.
Når det gjelder bitcoin, av 21 millioner er det fortsatt bare 17 millioner tilgjengelig. Bare en svært liten prosentandel vil kunne ha en eller flere bitcoins. Men der ligger verdien. Det er en valuta som hovedsakelig opplever deflasjon, nettopp på grunn av dens knapphet. I 2020 vil det skje en halvering, som betyr at det blir enda vanskeligere å produsere bitcoins. Dette kan igjen bety en dobling av prisen. Når bitcoin endelig blir akseptert av allmennheten og brukt mer utbredt, kan prisen lett komme opp i en million for en bitcoin.