Anda mengalami segala-galanya di Thailand (63)

Dengan Mesej yang Dihantar
Geplaatst masuk Tinggal di Thailand
Tags: , ,
29 Februari 2024

(MoreGallery / Shutterstock.com)

Pembaca blog setia, yang telah tinggal di Laos selama lebih daripada 10 tahun, ialah Jan Dekkers. Dia menantikan cerita baru di blog setiap hari. Dia juga mempunyai cerita, tetapi tertanya-tanya sama ada dia boleh menyerahkannya dari Laos.

Natuurlijk mocht dat, sterker nog, we nodigen de Nederlandstaligen in de buurlanden uit ook hun verhalen in te sturen, want ook in Laos, Cambodja, Vietnam of Myanmar maak je van alles mee, nietwaar?

De voorproever van EVA Air

Een van mijn eerste reizen in 2000 naar Thailand ging met EVA Air. De maatschappij die ik tot nu toe grotendeels trouw gebleven ben. Ik kwam naast een alleraardigste niet al te jonge man te zitten waar ik al gelijk een goed contact mee had. De stewardess kwam vragen of alles naar onze zin was. Dat deed ze in perfect Engels. De goede man vroeg mij het voor hem te vertalen, want hij sprak slecht Engels.

Nu gebruikte ik in die periode een dieet en iedereen, die vaker vliegt dan ook dat de dieetmaaltijden eerder opgediend worden dan de rest van de maaltijden. Dat mijn buurman niet vaak gevlogen had (of misschien voor het eerst) bleek uit het feit, dat hij zeer verbaasd was dat ik wel en hij geen eten kreeg. Dus jullie snappen het al, aan mij de vraag hoe dat kwam?

Nou zei ik, EVA Air heeft tegenwoordig een voorproever aan boord. Ze willen zeker zijn dat het eten goed is. Gelukkig keek mijnheer niet achterom, want daar werden nog twee dieetmaaltijden geserveerd.

Al met al vertrouwde mijnheer het niet zo zeer. Maar toen de stewardess na een tijdje kwam vragen of alles naar de zin was, begon mijnheer toch te twijfelen. Wat kwam ze nu doen, was de vraag. En mijn antwoord: Nou, ze kwam vragen of het eten goed was en of ze het uit konden serveren. Je bent gek, je maakt een grapje was zijn antwoord. Met mijn meest serieuze gezicht heb ik tegen hem gezegd dat als hij me niet wilde geloven, hij maar even achter zich moest kijken.

En ja hoor, ze waren begonnen met de maaltijden te serveren. Ik steeg in aanzien bij mijnheer. Bij het ontbijt herhaalde zich het verhaal. Toen was mijnheer echt om, hij vond EVA Air een goede maatschappij. Overigens heb ik een heel prettige vlucht gehad, mijnheer was erg goed gezelschap. Sprak dan wel geen Engels maar had veel in zijn leven meegemaakt en kon er boeiend over vertellen.

Of hij na deze vlucht nog voorproevers op een andere vlucht van EVA Air heeft gezien kan ik hier niet vertellen, want ik heb mijnheer op latere vluchten nooit meer mogen ontmoeten.

7 respons untuk "Anda mengalami segala-galanya di Thailand (63)"

  1. Cornelis berkata pada

    Weer een leuk verhaal in deze mooie serie!

  2. Andy berkata pada

    Heb er even om moeten lachen want ook ik heb veel met Eva Air gevlogen tussen Nederland en Thailand en wist dat deze maaltijden inderdaad eerder werden opgediend.
    Heel leuke anekdote en herkenbaar ..hoort zeker in deze serie thuis.

  3. Mana-mana berkata pada

    Geweldig, had zijn gezicht wel willen zien. En ben ook benieuwd hoe hij het heeft gered in Thailand zonder Engels te kunnen.

  4. RAKAN SEBAYA berkata pada

    Heerlijk sappig verhaal

  5. Frank H Vlasman berkata pada

    ik kan mij nog herinneren dat de dames stewardessen zich zich DRIE (3) maal omkleden. . De menukaart was in een leren map. Drie verschillende menu’s. En op een drankje (whiskey) werd ook niet gekeken Waar blijft de tijd. !! HG.

    • Frank H Vlasman berkata pada

      ja, dat weet ik ook nog. Ook China-Airlines deed dat. Maar de “hoffelijkheid” van de dames/heren was geweldig. HJG.

  6. Mary Baker berkata pada

    Hilarisch !


Tinggalkan komen

Thailandblog.nl menggunakan kuki

Laman web kami berfungsi dengan baik terima kasih kepada kuki. Dengan cara ini kami boleh mengingati tetapan anda, menjadikan anda tawaran peribadi dan anda membantu kami meningkatkan kualiti tapak web. Baca lebih lanjut

Ya, saya mahukan laman web yang bagus