Холанѓаните не можат да живеат без интернет за време на нивниот одмор

Социјалните патувања се новиот тренд на одмор. Интернет-врската не е важна само за време на празничниот престој за да може да продолжите со е-пошта и Фејсбук. Интернетот (често на веб-страницата на туристичката организација) исто така игра важна улога при резервирање на одмор.

Een reis naar het buitenland en referenties worden vooraf steeds vaker online geraadpleegd (42%). Net zoveel Nederlanders vraagt familie en vrienden om advies. Toch bezoekt 16% van deze online ondervraagden nog het traditionele reisbureau om een reis te boeken. Dit blijkt uit een online onderzoek in opdracht van reisverzekeraar en hulpverlener Allianz Global Assistance onder 1000 respondenten naar houding en gedrag van Nederlanders voor en tijdens de vakantie.

In tegenstelling tot de voorspelde Staycation trend gaat 40% van de Nederlanders dit jaar minstens 1x op reis. Bijna net zoveel Nederlanders (39%) zijn van plan meerdere vakanties te boeken. Tweederde (65%) vertrekt dit jaar naar het buitenland. Opvallend is dat bijna de helft van de Nederlanders (48%) alle vakantieonderdelen, zoals vlucht en verblijf, los van elkaar boekt. Flexibiliteit en prijs zijn hierbij de meest opgegeven redenen.

Nederlanders blijven tijdens vakantie online

Hoewel volledig ontstressen en ontsnappen aan het dagelijks bestaan de meest genoemde reden voor een vakantie is (34%), geeft de helft van onze landgenoten aan zijn/haar e-mail tijdens de vakantie wel te checken. Een derde logt in op Facebook om onder meer te kijken wat vrienden aan het doen zijn. 8% begeeft zich tijdens de vakantie op Twitter. Hyves is uit de gratie. Slechts 1% maakt hier gebruik van.

Overige feiten en wetenswaardigheden

  • Directe hulp in een noodsituatie 24/7 (57%) en een volledige vergoeding van de medische kosten (49%) worden als de belangrijkste elementen in een reisverzekering gezien.
  • Bij vakanties in Nederland wordt een pechhulpverzekering vaker afgesloten (21%) dan wanneer men in het buitenland verblijft (17%)
  • In tegenstelling tot de toenemende social travel trend, waarbij steeds meer mensen voor een verblijf bij een local kiezen, is een bungalowpark veruit het meest populair (35%)
  • Accommodatie (78%) en vervoer naar de vakantiebestemming (68%) worden het vaakst vooraf geregeld. Bij de helft van de Nederlanders is dit afhankelijk van de duur van de vakantie.
  • Na ontstressen staat ‘quality time’ met familie en/of vrienden hoog op de agenda tijdens de vakantie (25%).

Не се можни коментари.


Остави коментар

Thailandblog.nl користи колачиња

Нашата веб-локација најдобро функционира благодарение на колачињата. На овој начин можеме да ги запомниме вашите поставки, да ви направиме лична понуда и да ни помогнете да го подобриме квалитетот на веб-страницата. Прочитај повеќе

Да, сакам добра веб-страница