Холандска амбасада во Бангкок

Клиентите и посетителите се генерално задоволни од конзуларните услуги на холандската амбасада во Бангкок. Тоа е резултат од неодамнешното истражување.

De jaarlijkse enquête, gehouden tussen 1 april en 8 mei 2015 is door 494 mensen ingevuld. De enquête wordt uitgevoerd om van klanten en bezoekers te horen hoe zij de huidige dienstverlening ervaren. Bovendien geeft de enquête klanten en bezoekers de mogelijkheid om suggesties te doen voor verbetering van de huidige dienstverlening.

De ambassade dankt iedereen die de tijd en moeite heeft genomen de enquête in te vullen en zijn/haar mening kenbaar te maken en/of suggesties te doen. Waar mogelijk zal deze worden gebruikt om de dienstverlening verder te optimaliseren.

Over het algemeen zijn zowel Thaise als Nederlandse klanten tevreden over de consulaire dienstverlening: 67% beoordeelt de dienstverlening als goed tot zeer goed. 23% vindt de dienstverlening voldoende en 10% ervaart de dienstverlening als onvoldoende Er is dus nog ruimte voor verbetering, hoewel niet (meer) aan alle wensen kan worden voldaan.

Zo uitten vele respondenten de verwachting altijd in het Nederlands geholpen te kunnen worden ofwel dat de communicatie met de ambassade altijd mondeling gevoerd kan worden. Helaas is dit niet meer altijd het geval. Dat is mede het gevolg van de teruglopende capaciteit op de ambassade en de beschikbaarheid van de medewerkers als gevolg van bezuinigingen. Op de website probeert de ambassade zo volledig mogelijk uitleg te geven over de verschillende diensten die geleverd worden. Als er vragen resteren kunnen deze per email worden gesteld. Deze emails zullen in de regel binnen twee werkdagen worden beantwoord.

Een ander kritisch punt was de behandelperiode van paspoorten. Men verwacht over het algemeen binnen een week een nieuw paspoort te kunnen ontvangen. Helaas is dit sinds juli 2013 niet meer standaard, omdat sindsdien de paspoorten door het regionale kantoor in Kuala Lumpur worden beoordeeld. Hierdoor is de doorlooptijd langer dan men vroeger gewend was. Ondanks de officiële behandeltermijn van 4 weken worden de meeste paspoortaanvragen binnen 2-3 weken afgehandeld. Gedurende de paspoortaanvraag is het mogelijk uw huidige paspoort te behouden en te gebruiken.

Voorts bleek uit de enquête dat bezoekers kritisch waren over de wachttijden op de ambassade. Momenteel worden wijzigingen doorgevoerd waardoor de wachttijd zal verminderen. Ook hadden respondenten opmerkingen over de dienstverlening bij VFS. Met VFS zullen wij de ingekomen commentaren bespreken om de dienstverlening verder te verbeteren.

De ambassade dankt alle respondenten nogmaals voor hun reacties. We nemen alle opmerkingen serieus en gaan er waar mogelijk mee aan de slag. Volgend jaar zal de enquête worden herhaald. Mocht u tussentijdse suggesties op opmerkingen hebben, aarzel dan niet en contacteer ons via[заштитена по е-пошта]

Tot slot, wist u dat:

  • het mogelijk is verklaringen per post aan te vragen en u niet voor alle verklaringen bij de ambassade langs hoeft te komen: zie website;
  • de consulaire afdeling ook op donderdagmiddag tussen 13.30-15.00 uur open is;
  • voor calamiteiten u zich kunt registreren bij de ambassade. U kunt dit zelf online regelen: zie website.

Се сретна vriendelijke groet,

De Consulaire afdeling

Извор: Веб-страница на Холандската амбасада во Бангкок

1 reactie op “Nederlandse Ambassade in Bangkok: Resultaten enquête klantgerichtheid consulaire afdeling”

  1. Ј. Де Врис вели

    Een aantal jaren geleden kreeg alle berichtgevingen op mijn e mail adres nu niet meer
    Kan ik het weer ontvangen van u


Остави коментар

Thailandblog.nl користи колачиња

Нашата веб-локација најдобро функционира благодарение на колачињата. На овој начин можеме да ги запомниме вашите поставки, да ви направиме лична понуда и да ни помогнете да го подобриме квалитетот на веб-страницата. Прочитај повеќе

Да, сакам добра веб-страница