Gerbiami redaktoriai,

Kalbant apie internetinį 90 dienų pranešimą: ar yra skaitytojų, turinčių patirties? Pirmąją 90 dienų ataskaitą turiu pateikti vasario mėn.; iki Imigracijos tarnybos trunka 1,5 valandos.

De beambte daar zei dat het lang niet altijd goed ging met de online melding en gaf me wel het internetadres mee. 15 dagen van te voren de melding maken, zei hij.

Ik wil het wel proberen. Maar hoe zit het met het bewijs dat je de 90-dagen melding on-line hebt gedaan? Je moet toch een bewijs hebben voor in je paspoort en voor een volgend bezoek aan Immigration voor de jaarverlenging kunnen aantonen dat je de 90-dagen melding gedaan hebt.

Kas turi patirties su tuo?

Susitiko vriendelijke groet,

Ruud


Gerbiamas Ruudai,

Normaal volstaat het om de richtlijnen van de site te volgens. Wanneer je alles ingevuld hebt gaat de status van je aanvraag over in “Pending” en eens het goedgekeurd werd zal die status overgaan naar “Approved”. Je hoeft dan alleen maar af te drukken door op “print” te drukken. Als je aanvraag “Approved” is krijg je daar normaal een mail over maar je kan het zelf ook controleren wanneer je wil.

Hier nog wat ervaringen over de on-line reporting. Lees ze even door

www.thaivisa.com/forum/topic/816173-90-day-report-approved-online/
www.thaivisa.com/forum/topic/812263-online-90-day-reporting-available-from-april-1st/
www.thaivisa.com/forum/topic/815424-90-day-reporting-online-just-did-it/page-2
www.thaivisa.com/forum/topic/815424-90-day-reporting-online-just-did-it/page-3

Er zullen bovendien nog wel lezers zijn die hier ervaring mee hebben.

Pagarbiai

Ronny

8 reacties op “Visum Thailand: Wie heeft er ervaring met 90 dagen melding online?”

  1. Čanderis sako

    Sveiki Ruudai

    Onlangs probeerde ook online voor 90 dagen te melden, maar ik kwam niet doorheen.
    Eerst probeerde ik via Google Chrome, maar bleek uitsluitend Internet Explorer (IE) ondersteund te worden.
    Dus daarna verschillende keren via IE geprobeerd. Echter zonder succes. Ik heb Windows 10.

    Vorige week heb ik dit probleem persoonlijk aan het hoofd van Immigration Sakon Nakhon voorgelegd.
    Zij begon te lachen. Haar antwoord was dat de Immigration nog in een testfase zitten en dat 50 % nog problemen ondervinden bij het online melden.
    Het kan misschien nog een jaar duren voordat het goed werkt.

    Čanderis

    • Vilemas sako

      Hi Chander,

      Ja ik kan dat beamen werkt niet moet ook elke 90 dagen naar Sakon Nakhon , dit is voor mij 150 km met the car.
      Dus we wachten het maar af hoe dit in de toekomst gaat.

      sveikinu Viljamą

  2. Vimas de Visseris sako

    Rūdas,

    Ik had de eerste keer ook problemen met online 90 dagen report.
    Ten eerste, zoals Chander zegt: je MOET IE gebruiken.
    Eik į http://www.immigration.go.th/ Die pagina is in drie kolommen verdeeld.
    Links boven, in het blauwe vak, zie je Notifification of staying over 90 days. Klik daar op.

    In het het nieuwe scherm dat ook in drie kolommen is verdeeld, moet je in het middelste deel eerst helemaal naar beneden scrollen en dan zie helemaal onderaan: notification of staying in the Kingdom over 90 days via Internet.
    Ik krijg dan een foutmelding dat die site een probleem heeft met het beveiligingscertificaat.
    klik op: Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen).

    Download eerst de “User Guide” die moet je wel hebben om een beetje een idee te krijgen wat je gaat zien als je verder gaat. Overigens vindt ik belachelijk dat een “User Guide” die toch uitsluiten voor buitenlanders is bedoeld voor 90% uit Thai tekst bestaat.

    Scroll helemaal beneden en vink het vakje “Accept” aan.
    Daarna kun je de button “Accept” aanklikken. (zonder eerst het vakte accept aan te vinken is de accept button niet actief.

    In het volgende scherm klik je dan op het blauwe vak.
    Volg vanaf hier de handleiding.

    Twee belangrijke opmerkingen:
    Omdat het bij de eerste keer ook niet lukt heeft het Immigration bureau mij verteld dat ik bij stap 2 NIET het vakje moet aanvinken dat over One Step service gaat. Als je dat wel doet staat als Immigration Branch Office in your residencd area het verkeerde adres vermeld en zal de 90 dagen report worden geweigerd.
    Ik woon in Ubon Ratchathani dus moet daar het adres van de Branch Ubon Ratchathani staan.

    De volgende belangrijke is dat als je per ongeluk toch het vinkje bij “One Step” service hebt aangekruist er een adres in Bangkok staat en dus daaraan kun je zien dat het niet klopt als je niet in Bangkok woont.
    Als dat zo is moet je eerst terug naar het eerste scherm en dan het Oranje moet aanklikken.om alles te cancellen.

    Begin dan weer opnieuw met het blauwe vak.

    Na het volgen van bovenstaand beschrevene lukte het mij wel en ik kreeg keurig een email dat de melding in behandeling was en een dag later opnieuw een melding dat het approved was.

    Die approved (pdf) kun je dan uitprinten en in je paspoort plaatsen.

    Hoop dat het bij jou nu ook (wel) werkt.

  3. Walter sako

    De eerste melding van 90 dagen moet je op het kantoor doen. Vanaf dan kan het via internet.

  4. Edvato sako

    sinds een jaar vragen wij de 90 dagen melding per post aan. Kopietjes maken van het paspoort, elke blz. voorzien van een handtekening, formulier invullen, op de retourenveloppe eigen naam en adres vermelden, laten aantekenen, enveloppe aan het Immigratiebureau ook aangetekend versturen. Binnen tien werkdagen krijg je het papiertje met de 90 dagen melding retour. Dit alles onder voorbehoud dat de werkwijze niet is veranderd.

  5. Ruud sako

    Tot nu toe weinig problemen met de 90 dagen melding op internet.
    Als je alles keurig hebt ingevuld met helaas alleen Internet Explorer, kun je daarna de status van de aanvraag bekijken.
    Die heet dan pending.
    Als die is goedgekeurd, wordt het approved.
    Die moet u dan uitprinten en in uw paspoort stoppen.
    Blijft het pending, of wordt het (mogelijk) rejected of denied moet u naar de immigratie.

    Ik vraag me trouwens af of Microsoft heeft betaald voor het monopoly op de 90 dagen melding.

  6. Janbeute sako

    Ik lees ook op enkele andere websites dat er nog steeds problemen zijn met de 90 day online optie .
    Vroeger ging ik altijd op de bike in combinatie met wat wekelijkse shopping , voor mij een korte 40 km reis naar de Chiangmai immigratie vlak bij de luchthaven .
    Maar nu ze op de Promenade mall zitten met al die lange wachtijden .
    Maak ik van af nu , sinds enkele malen gebruik van de post optie .
    Werkt perfect , de spullen opsturen bij je plaatselijke postkantoor via EMS en een retour envelop het zelfde .
    De laatste keer had ik mijn nieuwe 90 dagen lijstje al binnen 5 dagen weer terug in mijn postbox .
    Zo lang de internet optie nog niet goed functioneerd , neem ik geen enkel risico .

    Janas Beute.

  7. Viljamas van Beverenas sako

    Ik woon in Phichit en moet derhalve mijn melding en renew in Phitsanulok doen.
    Nu heeft men in Phitsanulok een systeem waarbij ik niet meer hoef te melden, iedereen komt in een groot boek en je hoeft slechts een keer per jaar te verschijnen.


Palikite komentarą

Thailandblog.nl naudoja slapukus

Mūsų svetainė geriausiai veikia slapukų dėka. Taip galime prisiminti Jūsų nustatymus, pateikti Jums asmeninį pasiūlymą, o Jūs padedate mums pagerinti svetainės kokybę. Skaityti daugiau

Taip, aš noriu geros svetainės