Sekreterê Dewletê Pailin bi plana operatorê Girêdana Rêhesinê ya Balafirgehê, SRT Electric Train Co (SRTET), ji bo kirîna heft trênên nû razî nabe. Girêdana Rêhesinê ya Balafirgehê pêwendiyek trênê ya sivik e li Bangkok di navbera Phaya Thai û Balafirgeha Suvarnabhumi de.

Het plan om Suvarnabhumi, Don Mueang en U-Tapao met elkaar te verbinden, heeft een hogere prioriteit gekregen. Dat is opmerkelijk omdat hij, na klachten over overvolle treinen en storingen, juist wilde dat de treinen snel aangeschaft werden. Nu zegt hij dat uitstel gewenst is omdat niet duidelijk is wat voor type treinen de SRTET moet kopen gezien de uitbreidingsplannen, naar andere luchthavens.

Om de drukte in de ochtendspits te verminderen, heeft de SRTET opdracht gekregen om eerdere te starten met de dienstregeling. De treinen gaan nu om 5.30 uur rijden in plaats van de huidige 6.00 uur. In wagons met ruimte voor bagage, komen extra zitplaatsen.

Çavkanî: Bangkok Post

5 reacties op “Geen nieuwe treinen voor de overbelaste Airport Rail Link”

  1. john dibêje jor

    “De treinen gaan nu om 5.30 uur rijden in plaats van de huidige 6.00 uur. In bagagewagons komen extra zitplaatsen.”

    Zal dat half uurtje de storingen verminderen?
    En ik heb nog nooit op de Airport Rail Link bagagewagons gezien?
    Een Airport Rail Link dient juist heel betrouwbaar te wezen, want als dit meerdere storingen gaat opleveren, gaan er steeds meer mensen GEEN gebruik meer van maken.
    Dit is weer een typisch een Thaise beleid.

    • KhunBram dibêje jor

      Ja vaak volle treinen. Logisch.

      Geweldige lijn. Vlot en goedkoop.

      Goed management.

      Soms fouten? Ja, ook dat. Is onderdeel van succes.

      En laat de eerste die nooit iets fout doet opstaan…………

      Ik ga met veel genoegen 20 minuten in deze Airport Link, dan anders in de spits 2 tot 3 uur met alle ergenissen vandien in een taxi.

      Maar ieder zijn smaak.

  2. Puuchai Korat dibêje jor

    Ja, je kunt je centen maar 1 keer uitgeven, ook in Thailand. Een verbinding van Don Mueang naar Suvarnabhumi lijkt mij ook hoognodig. Infrastructuur in mega steden zal altijd investeringen blijven vergen. Het is inderdaad wel druk in de Airport Rail Link, maar tot nu toe voor mij persoonlijk niet ten koste gaand van de betrouwbaarheid. Op andere verbindingen op sommige tijdstippen moet je wel eens een keertje een paar minuten wachten als er een treinstel vol zit, dat heb ik gelukkig bij de Airport Rail Link nog niet meegemaakt.

    • Leo dibêje jor

      Dan heb je mazzel gehad. Zeker tijdens de spits blijven er hele rijen staan wachten op de volgende trein. En in reaktie op een eerdere andere reaktie, die bagagewagons heb ik wel gezien; dat is een heel treinstel vol lucht.

  3. johan@hua dibêje jor

    Een paar wagons erbij aankoppelen zou ook geen kwaad kunnen.
    Er staan vaak honderden mensen te wachten en dan hebben ze
    twee of drie wagons achter aangekoppeld.


Leaveîroveyek bihêlin

Thailandblog.nl çerezan bikar tîne

Malpera me bi saya cookies çêtirîn dixebite. Bi vî awayî em dikarin mîhengên we bi bîr bînin, ji we re pêşniyarek kesane bikin û hûn ji me re bibin alîkar ku kalîteya malperê çêtir bikin. Pêtir bixwîne

Erê, ez malperek baş dixwazim