Duh roja dawî ya heft rojên xetere li ser rê bû. Di betlaneya sersalê de zêdeyî 3.380 hezar û XNUMX qezayên trafîkê qewimîn. 

Kritsada Boonrat, plaatsvervangend voorzitter van het Thaise verkeersveiligheidscentrum, maakte de balans op:  380 doden en 3.505 anderen gewond in een periode van zeven dagen. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van vorig jaar toen er 341 verkeersdoden te betreuren waren.

Rijden onder invloed was de belangrijkste oorzaak van verkeersongevallen (24%), gevolgd door te hard rijden (17%). De meeste ongevallen hebben betrekking op motorfietsen (83,5%), gevolgd door de pick-up trucks (7,5%).

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie WHO komen in Thailand jaarlijks 24.237 mensen om het leven op de weg.

Çavkanî: Bangkok Post – http://goo.gl/YMnyHZ

8 reacties op “Balans ‘seven dangerous days’: 380 doden en 3505 gewonden”

  1. Tom van Deventer dibêje jor

    Als deze cijfers kloppen, dan valt het aantal doden tijdens de “zeven gevaarlijke dagen” mee t.o.v.
    het jaarlijkse gemiddelde per dag.
    Ga maar na: 380 : 7 = 54 doden per dag gemiddeld..
    24.237 : 365 = 66 doden per dag gemiddeld
    De “zeven gevaarlijke dagen” lijken dus iets minder gevaarlijk dan de rest van het jaar.

    Maar het blijven natuurlijk afschuwelijk hoge aantallen.

    Tom Corat

    • Kiss Rexnegir dibêje jor

      Voor de goede orde: Van die 24.237 die 380 er wel af halen, dan gemiddeld (meer dan) 65 … Nog huiveringswekkend … op 1 na het gevaarlijkste land ter wereld brrrrrrrrrr

  2. Simon dibêje jor

    24237 doden per jaar is gemiddeld 466 per week.
    Als er dan in die 7 ‘gevaarlijke’ dagen 380 doden vallen, valt dat in vergelijking nog mee.
    Het is maar een rekensom, maar het is natuurlijk te erg voor woorden.
    Alleen zullen de Thai het waarschijnlijk nooit leren, zeker de motorbikers niet.

  3. Pi Joe dibêje jor

    24000 / 52 = 461 per week.
    Dan helpen de maatregelen rond oud en nieuw dus wel.
    Dus de andere 51 weken zijn GEVAARLIJKER.

    Advies, koop een personen auto.

  4. Japonya Banphai dibêje jor

    Ach zolang het rijbewijs hier een wassen neus is en er niets aan gedaan wordt , wegennet ,U-turns
    scooters op snelweg zal het nooit minder worden. Ik ben zelf ook 600km plus gereden van Isaan naar de kust , je moet de hele weg rekening houden met die clowns, alles wat je denk nee dat kan toch niet gebeurt gewoon. Bijvoorbeeld invoegen met 20km per uur , parkeren in een bocht etc etc. Laat me thaisevrouw ook wijselijk niet rijden . Klinkt bevooroordeelt maar is de werkelijke situatie hier.

    • TheoB dibêje jor

      Met “scooters op de snelweg” neem ik aan dat je het langzame verkeer bedoeld.
      Ikzelf rij hier op ’n Honda Click. Dat ding heeft ’n cylinderinhoud van 125cc en ’n topsnelheid van ongeveer 100km/uur.
      Dan rij ik, met motorkleding natuurlijk, niet langs de kant van de weg, maar rechts van het midden van de rijstrook. Zo heb ik meer ruimte en dus ook meer tijd om te reageren.
      Kennelijk is de economische schade niet groot genoeg om het langzaam- en snelverkeer te scheiden.

  5. Bennie dibêje jor

    Kwestie van de optimistische reacties qua doden/dag wat te relativeren: er wordt vast en zeker geen rekening gehouden met het aantal mensen die levensgevaarlijk zijn gewond en dus degenen die de komende weken nog overlijden t.g.v. vnl. hersenletsels door de gebrekkige valhelmen bij de “motorrijders”.
    Binnenkort zal ik mij tijdens mijn jaarlijkse escape toch maar op de motor begeven om mijn reisje van ong. 4000km. doorheen Phayo, Nan, Phrae en de Mekongroute tot Sa Kaeo te maken…..op hoop van overleven.
    2 jaar geleden liet één van mijn rijgenoten het leven bij de retour naar Chiang Mai en dit blijft op het netvlies gebrand en in mijn geheugen gegrift!

    Ligel rêzê
    Bennie

  6. thallay dibêje jor

    weet iemand ook hoeveel doden en gewonden er gedurende deze gevaarlijke dagen zijn gevallen als gevolg van geweld al dan niet onder invloed ?


Leaveîroveyek bihêlin

Thailandblog.nl çerezan bikar tîne

Malpera me bi saya cookies çêtirîn dixebite. Bi vî awayî em dikarin mîhengên we bi bîr bînin, ji we re pêşniyarek kesane bikin û hûn ji me re bibin alîkar ku kalîteya malperê çêtir bikin. Pêtir bixwîne

Erê, ez malperek baş dixwazim