Heeft u vragen over uw ប្រធាន– of annuleringsverzekering bij de Europeesche, naar aanleiding van de overstromingen in ប្រទេស​ថៃ? Hieronder heeft deze reisverzekeraar de meest voorkomende vragen en bijbehorende antwoorden op een rij gezet.

ការធានារ៉ាប់រងលើការលុបចោល

Mijn vlucht is geannuleerd door mijn reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij. Valt dit binnen de dekking van mijn annuleringsverzekering?
De Europeesche adviseert u om contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie waar de reis geboekt is. De annuleringsverzekering biedt hiervoor geen dekking.

Ik wil mijn vakantie in Thailand annuleren of afbreken. Kan ik de kosten die ik hiervoor maak claimen op mijn annuleringsverzekering?
Annuleringen en afbrekingen als gevolg van angst en dergelijke zijn niet verzekerd. Deze kosten kunnen daarom niet worden geclaimd op de annuleringsverzekering. Heeft u de dekking ‘Samengestelde Reis’ afgesloten op uw annuleringsverzekering en vallen een of meer van de onderdelen uit door de overstroming? Dan worden de annuleringskosten van de overige onderdelen wel vergoed.

ធានា​រាប់​រង​លើ​ការ​ធ្វើដំណើរ

Ik moet door de overstroming langer blijven dan gepland. Blijft mijn reisverzekering geldig?
Ja, uw reisverzekering blijft gedurende die periode van kracht.

Door de overstroming ben ik mijn spullen kwijtgeraakt/zijn mijn spullen beschadigd. Vergoedt mijn reisverzekering deze kosten?
U krijgt een vergoeding voor beschadigde en verloren bagage, inclusief kleren en reisdocumenten. De maximumvergoeding is afhankelijk van de gekozen dekking.

Ik moet door de overstroming extra kosten maken. Kan ik deze kosten claimen op mijn reisverzekering?
U krijgt extra verblijfkosten vergoed, als u later naar huis terugkeert dan gepland. U krijgt ook extra telefoonkosten vergoed. Het maximumbedrag is afhankelijk van uw gekozen dekking. Neem voordat u extra kosten maakt contact op met de Europeesche Hulplijn +31 20 651 57 77. Telefoonkosten voor contact met de Europeesche Hulplijn worden onbeperkt vergoed.

Ik kan niet meer in mijn huisje/appartement/សណ្ឋាគារ door de overstroming. Krijg ik via mijn reisverzekering een vergoeding voor een vervangend verblijf?
Als uitzondering op de voorwaarden krijgt u ook een vergoeding voor extra verblijfkosten, als u niet meer in uw huisje, appartement of hotel kunt verblijven, maximaal € 500. U moet wel kunnen aantonen dat deze kosten noodzakelijk en extra waren.

Bron: Europeesche reisverzekeringen

15 reacties op “Overstroming Thailand en vragen over je reisverzekering”

  1. ម៉ាជេន និយាយឡើង

    We hebben geboekt bij Air Berlin en vertrekken a.s. dinsdag 1 november. De eerste 2 nachten hebben we in Bangkok geboekt, daarna zouden we verder zien waar we naar toe gaan. Is het nog wel verstandig om te gaan. En is het nog mogelijk om vanaf het vliegveld Suvarnabhumi een binnenlandse vlucht te boeken naar Chiang Mai.
    ម៉ាជេន

    • phie -chaai Johan និយាយឡើង

      Zit me hetzelfde af te vragen..
      Ik vertrek op 22 november naar BKK en hoop dat tegen die tijd het water weer terug is op de plek waar het hoort te zijn..

      • ហ្គីស និយាយឡើង

        Zou via de website van air asia vlucht naar chiang mai boeken! Ma vanuit A’dam met emirates naar Bangkok en Di 1-11 vliegen wij Savonds vanaf SUV naar chiang mai ! Vandaag loopt alles nog gewoon op schema (( volgens de site dan ))

  2. ណូ និយាយឡើង

    Of het verstandig is weet ik niet maar veel hotels zitten vol met evacue’s..vooral in Bkk.

    Vluchten naar Chiang mai gingen via Don Mueang airport maar dat is gesloten. Het lijkt me dat die nationale vluchten nu van Suvarnabhumi gaan maar ik weet het niet.

    Ook is er een drinkwaterprobleem in Bkk.

    • @ Alleen het goedkope drinkwater is schaars begreep ik van een lezer uit Bangkok. Dure merken zijn nog wel te krijgen.

      • ហេមែន និយាយឡើង

        off topic: (Goedkoop of duur) drinkwater in flessen is nergens in Bkk te krijgen. Echt nergens!

        • អេរិក និយាយឡើង

          ik was net bij FOODLAND water zat,maar alleen IMPORTWATER uit Frankrijk enz. Thais water geen druppel,hier zijn nu vliegende handelaren onderweg en verkopen Singhawater 1.5Liter voor 40 THB,goede winstmarge

      • Henk និយាយឡើង

        Goedkoop drinkwater is veranderd in duur drinkwater .
        De prijzen van het goedkope drinkwater is bijna verdubbeld

        • នាង Nicole និយាយឡើង

          wij hebben een filtersysteem gekocht. gaat hartsikke goed . kostte 1400 bath

          • Henk និយាយឡើង

            Klopt Nicole .Wij hebben jaren gebruik gemaakt van een filtersysteem maar wij zijn afhankelijk van het water wat per vrachtauto aangevoerd word .En aangezien de Thaise mensen denken dat hun huidskleur ook lichter word als ze chloor aan het water toevoegen doen ze dat dus netjes op de waterzuivering .
            Echter onze filter krijgt die chloorsmaak niet weg dus zijn we aangewezen op tonnen (die ook maar een rare bijsmaak hebben)of flessen water

            • នាង Nicole និយាយឡើង

              Dit vind ik wel vreemd. Wij hadden in europa ook al een waterfilter voor zowel de kalk als de chloorsmaak en daar hadden we nooit geen probleem mee. Wij hebben hier ook chloorwater, maar met de filter geen smaakje meer te bekennen.

  3. ចាហាន និយាយឡើង

    Gisteren was er op veel plekken op straat weer water te verkrijgen in de kleine flesjes

  4. l. ទំហំទាប និយាយឡើង

    គ្រាន់តែបង្ហោះនៅលើ klm.nl ក្រោមការរំខានការហោះហើរ៖
    ទឹកជំនន់នៅទីក្រុងបាងកក
    អាប់ដេតចុងក្រោយ៖ ថ្ងៃសុក្រ ទី 28 តុលា 2011 ម៉ោង 10:00 ម៉ោង / 10:00 ព្រឹក (ម៉ោងនៅ Amsterdam)
    បច្ចុប្បន្នជើងហោះហើរ KLM ទាំងអស់កំពុងដំណើរការដូចដែលបានកំណត់។
    ប្រសិនបើការធ្វើដំណើររបស់អ្នកទៅ ពី ឬតាមរយៈបាងកក គឺនៅចន្លោះថ្ងៃសៅរ៍ ទី 22 ខែតុលា ឆ្នាំ 2011 ដល់ថ្ងៃច័ន្ទ ទី 7 ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ 2011 អ្នកអាចផ្លាស់ប្តូរកាលបរិច្ឆេទធ្វើដំណើររបស់អ្នក ឬផ្លាស់ប្តូរទិសដៅរបស់អ្នក។ សូមមើលខាងក្រោមសម្រាប់ព័ត៌មានបន្ថែម។
    KLM នឹងផ្តល់ជូននូវជម្រើសសៀវភៅឡើងវិញដោយស្ម័គ្រចិត្តដូចខាងក្រោមៈ
    1. ការផ្លាស់ប្តូរកាលបរិច្ឆេទធ្វើដំណើរ
    អ្នកអាចកំណត់កាលវិភាគការធ្វើដំណើររបស់អ្នកឡើងវិញ ដោយប្រើគោលការណ៍ណែនាំខាងក្រោម៖
    •ការធ្វើដំណើរទៅក្រៅប្រទេសគួរតែកើតឡើងមិនលើសពីថ្ងៃអង្គារទី 15 ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ 2011 រយៈពេលដើមនៃការស្នាក់នៅអាចត្រូវបានរក្សាទុក។
    • ការផាកពិន័យ និងថ្លៃផ្លាស់ប្តូរមិនត្រូវបានអនុវត្តទេ។
    • ការផ្លាស់ប្តូរការធ្វើដំណើរចេញក្រៅ 1 ដង និងការធ្វើដំណើរក្នុងប្រទេស 1 ត្រូវបានអនុញ្ញាតដោយមិនគិតថ្លៃ។
    • ការកក់ឡើងវិញគឺអាចធ្វើទៅបានលុះត្រាតែមានកន្លែងអង្គុយនៅក្នុងថ្នាក់កក់ដូចគ្នាដែលមានចែងក្នុងសំបុត្រដើម។
    •ប្រសិនបើមានតែថ្នាក់កក់ខ្ពស់ជាងនេះទេ នោះអ្វីដែលបានបញ្ជាក់នៅក្នុងសំបុត្រគឺអាចរកបាន នោះភាពខុសគ្នានៃថ្លៃសំបុត្រនឹងត្រូវបានគិតប្រាក់នៅពេលកក់ម្តងទៀត។
    •ការកក់ឡើងវិញត្រូវតែបញ្ចប់នៅថ្ងៃអង្គារទី 15 ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ 2011។
    2. ការផ្លាស់ប្តូរទិសដៅ
    អ្នកអាចប្រើតម្លៃពេញលេញនៃសំបុត្រដើមរបស់អ្នក ដើម្បីទិញសំបុត្រថ្មីដូចគ្នា ឬតម្លៃខ្ពស់ជាង Air France, KLM និង/ឬ Delta Air Lines ដោយប្រើគោលការណ៍ណែនាំខាងក្រោម៖
    •ការផាកពិន័យ/ថ្លៃផ្លាស់ប្តូរទាំងអស់នឹងត្រូវបានលើកលែង ទោះបីជាតម្រូវដោយមូលដ្ឋានថ្លៃសំបុត្រធ្វើដំណើរក៏ដោយ។
    •ការកក់ឡើងវិញត្រូវតែបញ្ចប់នៅថ្ងៃអង្គារទី 15 ខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ 2011។
    ការបង្វិលសងប្រាក់
    ការសងប្រាក់វិញពេញលេញនឹងត្រូវបានផ្តល់ជូនក្នុងករណីមានការលុបចោលជើងហោះហើរ និងការពន្យារពេលជើងហោះហើរលើសពីប្រាំម៉ោង។

    ជំរាបសួរ,

    លោក Louis

  5. Wesdex និយាយឡើង

    Komende vrijdag gaan wij naar Thailand en landen op Bangkok… Het waterpeil zakt na het weekend volgens de berichten, maar we hebben geen idee wat ons te wachten staat. Het water laat veel rotzooi achter en ellende achter, zoals een te kort aan voedsel en drinkwater. Zowel voor de tourist als de mensen daar natuurlijk. Vooralsnog gaan we vrijdag, want ons reisburo NRV lijkt niet open te staan voor terugbetalen bij annuleren, althans daar zijn ze zeer onduidelijk over. Eigenlijk is er geen verzekering die een plaatselijke watersnoodramp dekt, zeggen ze. Weet iemand hier meer over ?

    • លោកគីម និយាយឡើង

      Gewoon gaan! Echt super hier. Eten genoeg. En de mensen zijn goed voorbereid!


ទុកឱ្យសេចក្តីអធិប្បាយ

Thailandblog.nl ប្រើខូឃី

គេហទំព័ររបស់យើងដំណើរការល្អបំផុតដោយសារខូឃី។ វិធីនេះយើងអាចចងចាំការកំណត់របស់អ្នក ធ្វើឱ្យអ្នកមានការផ្តល់ជូនផ្ទាល់ខ្លួន ហើយអ្នកជួយយើងកែលម្អគុណភាពនៃគេហទំព័រ។ អានបន្ថែម

បាទ ខ្ញុំចង់បានគេហទំព័រល្អ។