អាកាសយានដ្ឋានថ្មីនៅលើកោះដ៏ចម្លែកនៃកោះ Phangan ដែលល្បីល្បាញសម្រាប់កម្មវិធី Full Moon Party គួរតែដំណើរការនៅឆ្នាំ 2014 ។ ប្រសិនបើ​យើង​គ្រប់​គ្រង​ការ​បង្កើន​ធនធាន​ហិរញ្ញវត្ថុ​នោះ​វា​នឹង​ដល់​ចុង​ឆ្នាំ 2017 ហើយ។

Koh Phangan krijgt een kleine អាកាសយានដ្ឋាន die dagelijks 1.000 អ្នកដំណើរ kan verwerken. De realisatie van dit project loopt vertraging op. De ontwikkelaar van de luchthaven, Kannithi Aviation, eigenaar van de luchtvaartmaatschappij Kan Air, heeft een kapitaalinjectie van 1,5 miljard baht nodig om de luchthaven af te bouwen. Men is in gesprek met buitenlandse investeerders over gunstige leningen met een rente van twee procent. Aanzienlijk minder dan de zeven 7 procent die ze bij Thaise investeerders moeten betalen.

Tot nu toe heeft de aanleg twee miljard baht gekost. De extra financiering is nodig voor grondwerk en de bouw van een passagiersterminal. Er moet ook nog een start- en landingsbaan komen van 1.095 meter, geschikt voor toestellen zoals de ATR 72-600, een tweemotorig turboprop-passagiersvliegtuig.

Het eiland is thans alleen bereikbaar per veerboot vanaf Surat Thani (55 km) en Koh Samui (15 km). Bangkok Airways vliegt op Koh Samui en heeft daar het monopoly.

ប្រភព៖ Bangkok Post

4 reacties op “Nieuwe airport op Koh Phangan vertraagd door geldgebrek”

  1. T និយាយឡើង

    Dus Kannithi Aviation zal hier dan wel de monopolie krijgen schiet lekker op keuze uit 1 luchtvaartmaatschappij met waarschijnlijk relatief hoge prijzen dan ook weer want die luchthaven en die buitenlandse investeerders moeten ergens van betaald worden.

  2. អាណា និយាយឡើង

    Ik hoop dat het geld er niet komt!
    Het eiland zal veranderen en zeer aantrekkelijk worden van massatourisme zoals op koh samui.
    Wat mij betreft mag het eiland blijven zoals het is!

  3. ហាន់ ហ៊ូ និយាយឡើង

    Leuke toestellen wel die turboprop waar Kan mee vliegt….
    Bovendien wel gunstig dat Bkkair het monopolie hier verliest met die belachelijke prijzen van ruim 5000 thb voor een vlucht bkk-samui

  4. តេន និយាយឡើង

    Dit heet dus plannen. Je begint een luchthaven te bouwen en dan vergeten de financiele kant van een dergelijke onderneming vooraf (!!) rond te hebben.
    We beginnen gewoon en dan blijkt opens vergeten te zijn de financiering van een passagiers terminal in orde te hebben.
    Ach, woorden als plannen, preventief etc zijn en blijven heel moeilijk in dit schone land. Veel meer gericht op korte termijn, ad hoc etc. En leren uit het verleden? Ach, als een problem zich (nog) niet voordoet (maar wel zal ontstaan zoals droge en regenperiodes) dan hoef je daar (nog) niks aan te doen. We zien wel als het probleem zich echt aandient. Toch?


ទុកឱ្យសេចក្តីអធិប្បាយ

Thailandblog.nl ប្រើខូឃី

គេហទំព័ររបស់យើងដំណើរការល្អបំផុតដោយសារខូឃី។ វិធីនេះយើងអាចចងចាំការកំណត់របស់អ្នក ធ្វើឱ្យអ្នកមានការផ្តល់ជូនផ្ទាល់ខ្លួន ហើយអ្នកជួយយើងកែលម្អគុណភាពនៃគេហទំព័រ។ អានបន្ថែម

បាទ ខ្ញុំចង់បានគេហទំព័រល្អ។