អ្នកអានជាទីគោរព!

នៅខែវិច្ឆិកា ឆ្នាំ 2019 ខ្ញុំបានទិញសំបុត្រពី EVA Air តាមរយៈ D-travel សម្រាប់ជើងហោះហើរនៅថ្ងៃទី 7 ខែមេសា ទៅបាងកក។ យ៉ាងណាមិញ ដោយសារការផ្ទុះឡើងនៃមេរោគ Covid 19 ជើងហោះហើរទាំងអស់ត្រូវបានលុបចោល រួមទាំងជើងហោះហើររបស់ខ្ញុំផងដែរ។ ដើម្បីកុំឱ្យមានបញ្ហាហិរញ្ញវត្ថុដល់ក្រុមហ៊ុន ខ្ញុំក៏ត្រូវបានស្នើឱ្យកក់សំបុត្រឡើងវិញ និងមិនឱ្យទារប្រាក់របស់ខ្ញុំត្រឡប់មកវិញ។ តើខ្ញុំបានធ្វើ។ ខ្ញុំបានទទួលលេខកក់សកម្មដែលមានសុពលភាពរហូតដល់ថ្ងៃទី 19 ខែមីនា ឆ្នាំ 2021។

Twee weken geleden heb ik aan het reisbureau opgegeven mijn ticket om te boeken naar 26 januari 2021. Echter tot mijn grote verrassing kreeg ik de melding dat de voorwaarden gewijzigd zijn en ik nu voor eind december 2020 mijn ticket gebruikt moet hebben!

Afgelopen week zijn de wijzigingen wederom gewijzigd, nu met de melding erbij dat ik nu voor 2 juni a.s. mijn ticket voor 31 december geboekt moet hebben.

Dit jaar op vakantie naar Thailand past niet in mijn agenda, het is echter wel heel vervelend dat als je EVA Air tegemoet komt om je ticket om te boeken in plaats van je geld terug te vragen, je nu zo voor het blok gezet wordt.

Zijn er lezers die ook deze ervaring hebben? En zo ja, welke actie heb je ondernomen?

Verneem het graag.

Dank vast voor de te nemen moeite

ស្វាគមន៍,

សម្លេង

10 reacties op “Lezersvraag: Ticket van EVA Air omgeboekt”

  1. ពោតលីស និយាយឡើង

    EVA AIR biedt, ook in de huidige situatie, gewoon de mogelijkheid tot terugbetaling, zonder kosten. Heb je rechtstreeks bij EVA geboekt dan kun je dat via hun website regelen. Uw probleem is dat u het ticket bij een reisagent hebt geboekt en dan doet EVA op dit punt geen zaken met u en verwijst u naar, in dit geval, D-Reizen.

    • ពោតលីស និយាយឡើង

      De voorwaarden op de EVA- website nog eens nalezend lijkt het mij dat u wèl zou kunnen omboeken naar 2021, maar dat in dat geval de gebruikelijke wijzigingskosten van toepassing zijn.

    • សម្លេង និយាយឡើង

      Alle lezers dank voor jullie adviezen, omdat het voor mij echt niet past dit jaar nog te gaan heb ik refund aangevraagd. Wel werd mij meteen verteld dat dit 6 tot 12 maanden gaat duren.
      យើង​នឹង​មើល​ឃើញ។

      Groet en dank.

      សម្លេង

      • ពោតលីស និយាយឡើង

        Da’s wel erg lang. Vorige zomer, toen EVA stillag door stakingen, had ik een terugbetaling voor een gecancelde vlucht binnen enkele weken op m’n bankrekening staan. Is het D-reizen die deze ‘vertraging’ inbouwt’?

  2. ដានីស និយាយឡើង

    Formeel (!!) hoeft u GEEN genoegen te nemen met een voucher of wat dan ook. Volgens Europese regelgeving heeft u gewoon recht op volledige terugbetaling van uw ticket. Niets meer en niets minder! Dit is deze week nog weer bevestigd door de Europese commissaris (zie hier (in het Duits, gaat ook over Duitsland, maar is ook van toepassing qua recht voor Nederland: https://www.aero.de/news-35265/Streit-ueber-Reisegutscheine-EU-Kommission-gegen-deutsche-Loesung.html)

    In Nederland heeft de minister ingestemd met het tijdelijk toestaan van vouchers. Dat is juridisch echter twijfelachtig, juist omdat de Europese regels anders voorschrijven en Europese regels boven nationale (dus Nederlandse) regelgeving gaat. En dan stellen de airlines ook nog voorwaarden die hoe dan ook u beperken in de mogelijkheden. Hoe goed bedoeld en hoe begrijpelijk ook.

    Persoonlijk zou ik ook geen genoegen nemen met een voucher. Het is duidelijk dat luchtvaartmaatschappijen het moeilijk hebben, maar u bent niet de bank voor de luchtvaartmaatschappijen en bovendien (en vooral); u loopt het risico bij een faillissement! Mocht, in dit geval EVA Air, failliet gaan, dan bent u uw geld kwijt. En de kans dat u uw geld dan nog krijgt uit Taiwan acht ik kleiner dan dat u de staatsloterij wint. Zelfs als u daaraan niet mee doet!

    Simpelweg geen genoegen nemen met een voucher en uw geld terugeisen, tenzij de overheid garant staat voor uw ticket bij een faillissement (wat de overheid tot nu toe nog niet doet en dat is al een teken aan de wand!) en ook alleen als de voorwaarden voor u acceptabel zijn.U geeft aan dat die voorwaarden voor u niet acceptabel zijn, dus geld terug eisen!

  3. មករា និយាយឡើង

    Ik denk toch dat EVA je terug verwijst naar D-Reizen, zij hebben de transactie met je gedaan.
    Misschien dat er mogelijkheden zijn om naamsverandering van het ticket zodat je het kan verkopen.
    Zal niet makkelijk zijn maar wie weet is het mogelijk in deze tijd.

  4. sylvester និយាយឡើង

    Mijn reisagente belde me vandaag met whatspp of ik haar midden in de maand Mei 2020 wilde bellen omdat het druk zou worden Eva Air zou gaan vliegen op 4 Juni 2020, En de andere data van vluchten waren nu nog niet bekent . Maar er moest voor of op 1 Juni 2020 om geboekt worden en met vlucht bevestigging datum Ben dus erg benieuwd wat de maand Juni 2020 brengen gaat .

  5. កំប្លែង។ និយាយឡើង

    Heb je van D reizen geen schriftelijke bevestiging van afgesproken data? Zo ja, dan zou ik advocaat nemen

  6. នីក និយាយឡើង

    Kijk eens bij Aviclaim.nl

  7. លោក Sonny និយាយឡើង

    Voor dit soort voorbeelden was ik al bang, je probeert de maatschappij te helpen, maar uiteindelijk ben jezelf de pineut. Had verleden week er nog over met vrienden, stel hypothetisch dat ik had geboekt en ze stellen mij een voucher voor, dan zou ik daar geen genoegen mee nemen, want als dalijk weer alles op gang komt kun je er donder op zeggen dat de ticketprijzen de lucht inschieten. Waarom geven maatschappijen niet gewoon een soort vlieggarantie dat je gewoon van een stoel verzekert bent tegen dezelfde prijs in een vergelijkbare periode. Nu ben ik alleen en zal het voor mij wel (hoop ik) meevallen, maar wat voor families/gezinnen die 4 of meerdere tickets hebben betaald en een voucher hebben geaccepteerd en als de tickets dan ca. € 100/150 duurder zijn geworden, dan zijn ze dus € 400/600 meer kwijt, terwijl ze dus eigenlijk de maatschappij willen helpen zijn ze zelf de dupe…


ទុកឱ្យសេចក្តីអធិប្បាយ

Thailandblog.nl ប្រើខូឃី

គេហទំព័ររបស់យើងដំណើរការល្អបំផុតដោយសារខូឃី។ វិធីនេះយើងអាចចងចាំការកំណត់របស់អ្នក ធ្វើឱ្យអ្នកមានការផ្តល់ជូនផ្ទាល់ខ្លួន ហើយអ្នកជួយយើងកែលម្អគុណភាពនៃគេហទំព័រ។ អានបន្ថែម

បាទ ខ្ញុំចង់បានគេហទំព័រល្អ។