សំណួររបស់អ្នកអាន៖ ពន្ធបានបង់រួចហើយ ប៉ុន្តែនៅតែជាការរំលឹក

តាមរយៈសារដែលបានបញ្ជូន
Geplaatst នៅ សំណួរអ្នកអាន
ស្លាក​:
ខែវិច្ឆិកា 8 2020

អ្នកអានជាទីគោរព!

Heeft de belastingdienst misschien een Corona tik opgelopen? Wat moet ik hier nu mee?

Ik woon al 15 jaar in Thailand, altijd op tijd mijn belastingaangifte ingediend en op tijd betaald. Vandaag kreeg ik dit per post.

De meeste mensen doen op tijd aangifte. We informeren ze dan snel over het bedrag dat zij terugkrijgen of moeten betalen. Helaas blijkt uit onze gegevens dat u nog aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en de inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet moet doen over 2019.

U moest vóór 1 juli 2020 aangifte doen. U hebt dit nog niet gedaan. Misschien bent u vergelen om aangifte te doen of heeft uw aangifte ons niet bereikt.

Over 2019 heb ik de definitieve aanslag voor 01-07-2020 reeds ontvangen en betaald. Zit te twijfelen om hun te bellen, of niets te doen, omdat ik reeds alle papieren van hun heb. Met als bewijs dat ik het reeds gedaan heb en bewijs van de definitieve aanslag.

ស្វាគមន៍,

ហាន់

14 reacties op “Lezersvraag: Belasting al betaald maar toch een herinnering”

  1. Adri និយាយឡើង

    Oppassen. . Pishing! Is mij ook overkomen. Niet op reageren… weggooien

    Gr Adri

    • ស៊ីសសេ និយាយឡើង

      Adri, deze Hans schrijf dat de aanslag per post heeft ontvangen in Thailand dus niet via mail daar komen heel veel pishing berichten binnen. Deze week nog van mijn Bank en mijn creditcard. En als je het niet vertrouwd even via Skype bellen weet je het gelijk.

  2. ចន ឈៀងរ៉ៃ និយាយឡើង

    Ik zou in jou geval met de belastingdienst (buitenland) telefoneren,en aangeven dat je indien nodig het bewijs van aanslag en het reeds betaalde bedrag zou kunnen scannen,en dit via een e-mail zou kunnen zenden.
    Je krijgt dan beperkt op dit voorval een eenmalig e-mail adres toegewezen,waar je de bewijzen sturen kunt.
    Maar misschien dat een telefonaat met de betrokken dienst reeds genoeg is.

  3. លោក Rene និយាយឡើង

    Met de post is echt hoor

  4. ពេជ្រ និយាយឡើង

    Zou zo maar kunnen Adri. Tegenwoordig zie je bedrijven alleen communiceren via hun eigen website.
    Zo ook de belastingsdienst. Je krijgt een mail met verwijzing van bericht naar je account in “mijn overheid” of ” Mijn Belastingdienst”.
    Directe emails met de inhoud worden niet meer naar je mailbox gestuurd.
    Aannemende dat Hans ook via “mijn overheid” , “mijn belastingdienst” de zaken regelt.

  5. Joop និយាយឡើង

    Dergelijke fouten komen regelmatig voor. Niet helemaal onbegrijpelijk als er ruim 8 miljoen aangiften worden ingediend. Ik raad je aan niet te reageren. Pas als men dreigt met een boete, dan kan je een kopie van de aanslag naar de fiscus sturen als bewijs dat je die aangifte al hebt ingediend.

  6. ហាន់ វ៉ាន់ ម៉ូរីក និយាយឡើង

    Heb nog even goed gekeken.
    Het is van de Centrale Administratie Processen.
    Kenmerk FHR 21 en dan mijn sofi.nummer.
    Ook in de bekende blauwe.envelop
    Adres hier in Thailand.
    Misschien dat iemand bekend is met de kenmerk
    ហាន់ វ៉ាន់ ម៉ូរីក

  7. លោក Mark និយាយឡើង

    Klopt wat Adri zegt, mijn vrouw heeft zelfs een phishing mail gekregen en die betaald helemaal geen belasting in NL Ik heb vervolgens op ons beider “mijnbelastingdienst.nl” gekeken (via DigiD) en helemaal niets aan de hand.
    Niet op reageren dus. Controleer mijnbelastingdienst via internet (DigiD).

  8. Al និយាយឡើង

    Ik zou de belastingtelefoon even bellen…

  9. ហាន់ វ៉ាន់ ម៉ូរីក និយាយឡើង

    ទំនុក។
    T/M 2014 keuze pakket,heb gekozen voor binnenlandse plichtege
    Vanaf 2015 verplicht buitenlandse belasting.plichtege
    ហាន់ វ៉ាន់ ម៉ូរីក

  10. Harry Roman និយាយឡើង

    als, als, als… onafhankelijk van deze toegezonden papieren het adres van de zg. afzender zoeken ( en uw contactadres bij de NLe Belastingdienst mag bekend zijn) en die een scan van dit papier toezenden.
    Mocht er weer ergens een ambtenaar “iets ander gedaan hebben als uw idee van rechtvaardigheid”, heeft u een bewijs van reclame.

  11. រូឌ និយាយឡើង

    Gewoon bellen, of anders iedere dag in spanning afwachten, of u uzelf al in een administratief doolhof hebt geholpen, van allerlei afdelingen waarvan de een niet weet, wat de ander heeft gedaan.

    Ik zou voor het eerste kiezen.

  12. កីឡាករ Erik និយាយឡើង

    Hans van Mourik, er staat geen sanctie in de brief en jij hebt zowel de aangifte gedaan als de definitieve aanslag binnen. Ik zou de brief inlijsten als rariteit en me verder geen zorgen maken. Komt er nog zoiets ga dan eens bellen met de belastingtelefoon, dan is er nog tijd zat.

  13. វីល្លីម និយាយឡើង

    Bij mij staan alle brieven die van de overheid komen ook in mijn.overheid.nl

    Daar staat alles in de berichtenbox.

    Een goede manier om te zien of er echt iets verstuurd is. Vaak zie ik het online al voordat ik de brief fysiek ontvangen heb.


ទុកឱ្យសេចក្តីអធិប្បាយ

Thailandblog.nl ប្រើខូឃី

គេហទំព័ររបស់យើងដំណើរការល្អបំផុតដោយសារខូឃី។ វិធីនេះយើងអាចចងចាំការកំណត់របស់អ្នក ធ្វើឱ្យអ្នកមានការផ្តល់ជូនផ្ទាល់ខ្លួន ហើយអ្នកជួយយើងកែលម្អគុណភាពនៃគេហទំព័រ។ អានបន្ថែម

បាទ ខ្ញុំចង់បានគេហទំព័រល្អ។