De beleving van service in សណ្ឋាគារ neemt steeds verder af als gevolg van het loskoppelen van de kamerprijs van allerlei diensten, zoals wifi, parkeren en wellness, zo meldt reisorganisatie ATPI op grond van ervaringen van haar klanten.

Net als luchtvaartmaatschappijen?

De vrees bestaat dat សណ្ឋាគារ hiermee dezelfde weg bewandelen die luchtvaartmaatschappijen een aantal jaar geleden hebben ingezet. Eerst verdween de krant van boord, vervolgens moest de klant betalen voor de maaltijd en vandaag de dag wordt per stuk bagage vaak een fikse toeslag gerekend. អ្នកធ្វើដំណើរ klagen in toenemende mate over de extra kosten die ze kwijt zijn bovenop hun hotelovernachting.

Internet vaak onaangename verrassing

Hotelgasten worden met name bij het gebruik van smartphones, tablets en laptops vaak verrast door de sterk uiteenlopende tarieven voor een internetverbinding. Veel សណ្ឋាគារ bieden het gebruik van wifi inmiddels als standaardservice. Maar daarentegen rekenen nog veel សណ្ឋាគារ toeslagen die in sommige gevallen per dag kunnen oplopen tot 10% van de kamerprijs, aldus ATPI.

Gratis aanbieden

“Wij vinden dat een voorziening als wifi, waarbij de hotelgasten van hun eigen apparatuur gebruik maken, gratis zou moeten worden aangeboden. Tussen lang of kort gebruik bestaat ook geen verschil in kosten voor het hotel, terwijl tarieven vaak wel per uur, per dag of een aantal dagen wordt gerekend”, aldus een woordvoerder. “Wat dat betreft zou een kleine prijs voor het gebruik van meerdere dan het gebruikelijke aantal handdoeken – en de daarbij behorende wasserijkosten – redelijker zijn dan fors betalen voor wifi, dat het hotel vrijwel niets kost”.

មិនមានមតិយោបល់អាចធ្វើទៅបានទេ។


ទុកឱ្យសេចក្តីអធិប្បាយ

Thailandblog.nl ប្រើខូឃី

គេហទំព័ររបស់យើងដំណើរការល្អបំផុតដោយសារខូឃី។ វិធីនេះយើងអាចចងចាំការកំណត់របស់អ្នក ធ្វើឱ្យអ្នកមានការផ្តល់ជូនផ្ទាល់ខ្លួន ហើយអ្នកជួយយើងកែលម្អគុណភាពនៃគេហទំព័រ។ អានបន្ថែម

បាទ ខ្ញុំចង់បានគេហទំព័រល្អ។