Saranya Phu akat / Shutterstock.com

ბილეთები დაჯავშნილი 2020 წლის იანვარში მოგზაურობისთვის 2020 წლის მაისში (Bkk - ბრიუსელი და უკან). იმის გათვალისწინებით, რომ ფრენები გაუქმდა Covid-ის გამო: მიღებული ვაუჩერები. თანხის დაბრუნება მოითხოვა ვაუჩერების ნაცვლად, მაგრამ დიდი სიჩუმე ტაი ავიახაზების მხარეს. ამ კვირაშიც კი მიიღო ახალი ვაუჩერები, რომლებიც მოქმედებს 30 წლის 2022 დეკემბრამდე.

Op 6 november 2020 claim ingediend bij Worldline om het betaalde bedrag terug te vorderen. Vandaag de volledige (!!!) som terug op mijn creditcard gestort.

Stille wenk…

პატივისცემით,

ფილტვის ტყუილი (BE)

21 reacties op “Lezersinzending: Terugbetaling tickets THAI Airways”

  1. ფერნანდ ვან ტრიხტი ამბობს

    Ik had reis geboekt naar Cambodia en reis naar Belgie met Thai…via reisbureau in Pattaya.
    Vouchers gevraagd..nog niks ontvangen.
    Kan ik geld terugvragen????

  2. Patrick ამბობს

    Nu, geloof me, in Maart 2020, lieten ze me staan met 2 personen die terug wilden van Hong Kong naar Bangkok, van het een op het andere moment alleen nog toegestaan voor Thai.
    Heb van begin af aan vouchers niet geaccepteerd, en tot op heden nog geen satang ontvangen, en heb niet veel hoop meer ooit nog geld terug te krijgen.
    Toen een vlucht geboekt van HK naar Kuala Lumpur, en de volgende morgen van KL naar Bangkok, dat mocht wel, uiteraard niet met Thai.

  3. დირკ კვატაკერი ამბობს

    Beste Lung Lie.
    Ik zit in hetzelfde geval,2 tickets naar Bangkok vanuit Brussel met thaiairways, geboekt bij budgetair. be.reeds geboekt in 2019 met ticket service inbegrepen.
    Tot nu nog toe geen geld terug gezien ,ik heb reeds verschillende e-mails gestuurd naar budgetair.be, met de vraag van terugbetaling. Zij wachten op thaiairways wanneer zij het geld bij hen terugstorten. Al mails gestuurd naar thaiairways, hun antwoord is : contact opnemen met met uw boeking agentschap. Wat kan ik doen?
    Mvg დირკ

    • Arie ამბობს

      Je kan weinig doen gewoon even geduld hebben Budget air ze doen hun best Budget air kennende (zo gauw ze het geld hebben van Thai Airways) krijgen wij het ook terug.

  4. ემილი ბეიკერი ამბობს

    Beste Lung Lie, van harte gefeliciteerd kan ik wel zeggen. Kan je mij vertellen wat Worldline precies is? Wij hebben namelijk dezelfde situatie, alleen heb ik betaald via mastercard NL, direct bij Thai airways. In de voorwaarden van MasterCard staat, dat als men vouchers heeft geaccepteerd dat dan een verzoek tot terugbetaling niet meer mogelijk is. Wellicht dat het dan misschien handig is om het toch te proberen?

    მადლობა წინასწარ და პატივისცემით,

    ემილი ბეიკერი

    • Ing ამბობს

      Beste Emiel, bij Mastercard kan je de transactie betwisten als je kunt aantonen dat je geld terug hebt gevraagd en Thai dat niet geeft. Hebben wij ook gedaan, binnen 2 weken het bedrag terug ontvangen. Eenvoudig via een mail met bijlagen. Succes!

      • ემილი ბეიკერი ამბობს

        Dank je wel, heb je toevallig het e-mailadres waar jullie dat gedaan hebben?

        • Ing ამბობს

          Nee, maar als je op de site van je creditcard zoekt op ‘betwisten transactie’ vind je het vanzelf.

      • ჯოშ რიკენი ამბობს

        Dat kan alleen maar als je binnen 3 maanden na oorspronkelijke vertrekdatum reageert. Heb ook rechtstreeks geboekt met mastercard voor april. Maar dan wordt het niet in behandeling genomen.

  5. ფერნანდ ვან ტრიხტი ამბობს

    Worldline..is datin Belgie ook..en gratis???
    Heb mail gestuurd naar reisbureau in Pattaya..ze gaan het melden bij Thaiairways…

    • ნიკო ამბობს

      Worldline beheert de transacties van kredietkaarten. De voorwaarden voorzien in een terugbetaling indien de betaalde dienst niet geleverd werd. Hiervoor kan je een claim indienen, waarop een onderzoek plaatsvindt.
      Indien je klacht gegrond is, krijg je je geld terug. Voor de tussenkomst dient niet betaald te worden.
      De meeste geannuleerde vliegreizen vallen hieronder, je bent niet verplicht om een voucher of een herboeking te aanvaarden. Ik heb zo 2x een terugbetaling ontvangen, telkens van een geannuleerde vlucht van THAI AIRWAYS.

      Dit is de link om een klacht in te dienen;

      https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/services/aankoop-betwisten/dispute-travel.html

    • Lou ამბობს

      Ook dezelfde procedure gevolgd als Fernand en binnen 2 weken alles teruggekregen van mastercard ING. Klasse.

    • ფილტვის ტყუილი (BE) ამბობს

      Dat is inderdaad in België en gratis.

  6. დირკ კვატაკერი ამბობს

    Beste Lung Lie.
    U kunt contact opnemen met met mij via emailadres [ელ.ფოსტით დაცულია]
    Wij wonen in België maar hebben huis in Khon Kaen.
    Mvg დირკ

  7. Eddy ამბობს

    Ik heb januari 2020 tickets met Thai Airways geboekt van Brussel naar BKK. via Mytrip.com voor November 2020.
    Ik heb toen mijn geld teruggevraagd, maar dat duurde zo lang dat ik de tickets via de creditcard maatschappij hebt betwist.
    Binnen 6 weken mijn volledige bedrag (3 tickets) terug.

  8. კეისი ამბობს

    ik zit in hetzelfde schuitje

    in februari 2020 geboekt bij E dreams ,thai air.bruss-bkk in maart 2020 (4 ticktets)
    na vele e-mails voor geld terug gave elke keer ja meneer u moet geduld hebben
    heb betaald met visa world visa card

    nou is mijn vraag
    kan ik het geld ook bij visa cart ICS terug vragen
    ik heb de moed al bijna opgegeven

    გამარჯობა კეეს

  9. ემილი ბეიკერი ამბობს

    Საღამო მშვიდობისა,

    Ik heb zojuist geprobeerd om bij de MasterCard van de ING bank in Nederland via de website van de ING de “Geldterugservice” creditcard in te vullen. Wij hadden betaald in januari 2020 en de reis zou 01-08-2020 zijn. Na het invullen kreeg ik het bericht dat teruggave niet mogelijk was omdat het al meer dan 120 dagen na de aankoop is, ik heb het op 3 manieren geprobeerd maar helaas steeds hetzelfde bericht. Dus de oplossing via de e-mail zou ik graag horen want wellicht wint de aanhouder.

    პატივისცემით,

    ემილ

    • Eddy ამბობს

      გამარჯობა ემილ,

      Je moet ook een betwisting indienen.
      De luchtvaart maatschappij heeft niet geleverd wat jij hebt gekocht.
      Wel alle documenten sturen die aangeven dat je geprobeerd het geld terug te krijgen.
      Als je belt met de creditcard maatschappij(niet de bank) die leggen het wel uit.

      • ემილი ბეიკერი ამბობს

        Ik zal maandag toch nog eens bellen, ik ben bang dat nu de 120 dagen voorbij zijn het niet meer zal lukken maar met proberen is Rotterdam groot geworden zeggen we dan maar, dus wie weet. Mocht het lukken dan laat ik het hier weten.

  10. ნიკო ამბობს

    Ik vrees dat je te laat bent. Je claim moest ingediend worden uiterlijk 3 maanden na de geplande vlucht, dus voor 30/11/2020.

    ბარათის ზოგადი პირობები ICS (წყარო https://www.icscards.nl/binaries/content/assets/ics-nl/ics/algemene-voorwaarden/algemene-voorwaarden-algemeen-card.pdf):

    „მიწოდების გარანტია: თუ თქვენი ბარათით გადახდილი პროდუქტი არ მიეწოდება მიტანის შეთანხმებულ თარიღს, ჩვენ დაგიბრუნებთ შესყიდვის ფასს, თუ შემდეგი პირობები დაკმაყოფილებულია:
    (ა) თქვენ პირველად სთხოვეთ მერჩანტს პროდუქტის უშედეგოდ მიწოდება; და
    (b) U heeft ons binnen drie maanden na de afgesproken leverdatum om terugbetaling van het aankoopbedrag gevraagd;
    ...

  11. ფილტვის ტყუილი (BE) ამბობს

    Aan allen: hierbij de link

    https://mijnkaart.be/nl/home/kunnen-we-je-helpen/vraag-en-antwoord/COVID19_NL.html

    Onderaan links klikken op “Betwisting van je reis of vakantie die niet kan doorgaan omwille van COVID19”
    -> Formulier invullen en versturen
    -> Na een tijdje (in mijn geval 11 dagen) krijg je een mail van Worldline met de vraag meer documenten/bewijzen door de sturen.

    Dan rustig afwachten op het resultaat.

    Vriendelijke Groet,
    ფილტვის ტყუილი


დატოვე კომენტარი

Thailandblog.nl იყენებს ქუქი-ფაილებს

ჩვენი ვებსაიტი საუკეთესოდ მუშაობს ქუქიების წყალობით. ამ გზით ჩვენ შეგვიძლია დავიმახსოვროთ თქვენი პარამეტრები, მოგაწოდოთ პერსონალური შეთავაზება და დაგვეხმაროთ ვებსაიტის ხარისხის გაუმჯობესებაში. დაწვრილებით

დიახ, მე მინდა კარგი საიტი