ברוכים הבאים ל- Thailandblog.nl
עם 275.000 ביקורים בחודש, Thailandblog היא הקהילה הגדולה ביותר בתאילנד בהולנד ובבלגיה.
הירשם לניוזלטר הדואר האלקטרוני החינמי שלנו והישאר מעודכן!
עלון
הגדרות שפה
דרג באט תאילנדי
לתת חסות
תגובות אחרונות
- דייב: האם אתה מדבר על טקסט כתוב או אודיו? אני משתמש בתרגומים מבוססי Felo AI עבור וידאו, טקסט וכו' עובד טוב מאוד. ht
- ג'וס: בבקשה תן קישור...
- ג'וס: שלום ארנודס, צוותי מיקרוסופט יכולים להמיר שיחות ישיבות צוותים בשידור חי בין הולנדית לתאילנדית. ברכות מג'וס
- קורנליס: ראה גם: https://www.maxmeldpunt.nl/topic/korting-pensioen-abp-na-hertrouwen/#
- קורנליס: זה אכן נכון ש-ABP היא היחידה שהפחיתה לך את הפנסיה במצב הנזכר. משפט הקץ של אתר ABP: אתה מבין
- פיטר אלברונדה: אדי היקר, תודה על תגובתך המהירה. אני גר בהרן, ליד חרונינגן, ולכן הולנדי. כי לNL אין 'א הדדית
- רודולף: ציטוט חון: אתה כבר לא יכול להשתמש בזיכוי מס שכר, אבל אתה גם לא משלם דמי ביטוח לאומי, אין דמי ביטוח
- הנק: וולטר, הבן שלך צריך פשוט לדבר עם בעלי חדר כושר צלילה ולשאול אם יש עבודה זמינה
- הנק: אתה טועה פעמיים: ספר בית צהוב אינו מסמך רכוש אלא רק הוכחה שאתה רשום בכתובת מסוימת.
- אריק קייפרס: ג'ורג', ההפחתה הזו של כמעט 100 יורו לחודש, מה זה אומר בתמורה? אני לא יכול לדמיין שאין שום דבר בתמורה
- חירט: אני תמיד משתמש בגוגל תרגום. זה עדיין הכי מדויק. זכור ש-Google Translate הכל תחילה
- תוספת ריאות: פיטר היקר, אני חובב רדיו ויש לי רישיון בתאילנד. אות הקריאה שהוקצה לי הוא HS0ZJF. אני מאוד פעיל
- אריק קייפרס: קון, זה כך, המשפט האחרון שלך? בכל מקרה, קרא את זה כאן: https://www.siam-legal.com/realestate/Usufructs.php אני רואה usufr
- גר קוראט: אתה יכול למלא את כל הבית שלך בחפצים של בן הזוג, כל עוד אתה לא נשוי ולשניהם יש בית משלהם.
- גר קוראט: הדבר האחרון שקון כותב אינו נכון: אם אתם נשואים ולא גרים ביחד, עדיין תקבלו 50% משכר המינימום כ-A
לתת חסות
שוב בנגקוק
תפריט
רשום
נושאים
- רקע
- פעילויות
- advertorial
- סדר היום
- שאלת מס
- שאלה בלגיה
- מראות
- ביזאר
- בודהיזם
- ביקורות ספרים
- טור
- משבר קורונה
- תרבות
- יְוֹמָן
- היכרויות
- השבוע של
- תיק
- לצלול
- כלכלה
- יום בחיי…..
- איים
- אוכל ושתייה
- אירועים ופסטיבלים
- פסטיבל בלונים
- פסטיבל בו סאנג מטריות
- מירוצי באפלו
- פסטיבל הפרחים של צ'אנג מאי
- ראש השנה הסיני
- מסיבת ירח מלאה
- חג המולד
- פסטיבל לוטוס – רוב בואה
- לוי קראתונג
- פסטיבל כדור האש של נאגה
- חגיגת ראש השנה
- פי טה ח'ון
- פסטיבל הצמחונים בפוקט
- פסטיבל רוקטות - Bun Bang Fai
- סונגקראן - ראש השנה התאילנדי
- פסטיבל זיקוקים פטאיה
- גולים וגמלאים
- AOW
- ביטוח רכב
- בַּנקָאוּת
- מס בהולנד
- מס תאילנד
- שגרירות בלגיה
- רשויות המס בבלגיה
- הוכחת חיים
- DigiD
- לְהַגֵר
- לשכור בית
- לקנות בית
- בזכרון
- הצהרת הכנסה
- יום המלך
- יוקר המחיה
- שגרירות הולנד
- ממשלת הולנד
- האגודה ההולנדית
- חדשות
- פְּטִירָה
- דַרכּוֹן
- פֶּנסִיָה
- רשיון נהיגה
- הפצות
- בחירות
- ביטוח באופן כללי
- ויזה
- לעבוד
- בית החולים
- ביטוח בריאות
- חי וצומח
- תמונת השבוע
- גאדג'טים
- כסף וכספים
- היסטוריה
- בריאות
- ארגוני צדקה
- בתי מלון
- מסתכלים על בתים
- איסן
- חאן פיטר
- קו מוק
- המלך בהומיבול
- גר בתאילנד
- הגשת קורא
- שיחת קורא
- טיפים לקוראים
- שאלת הקורא
- חֶברָה
- זירת מסחר
- תיירות רפואית
- הסביבה
- חיי לילה
- חדשות מהולנד ובלגיה
- חדשות מתאילנד
- יזמים וחברות
- חינוך
- מחקר
- גלה את תאילנד
- ביקורות
- ראוי לציון
- שיחות
- שיטפונות 2011
- שיטפונות 2012
- שיטפונות 2013
- שיטפונות 2014
- שינה
- פוליטיקה
- משאל
- סיפורי טיולים
- רייזן
- מערכות יחסים
- קניות
- מדיה חברתית
- ספא ובריאות
- ספורט
- סטדן
- הצהרת השבוע
- החוף
- שפה
- למכירה
- נוהל TEV
- תאילנד בכלל
- תאילנד עם ילדים
- עצות תאילנדיות
- עיסוי תאילנדי
- תיירות
- יוצא
- מטבע - באט תאילנדי
- מהעורכים
- תכונה
- תנועה ותחבורה
- ויזה קצרה
- אשרת שהייה ארוכה
- שאלת ויזה
- כרטיסי טיסה
- שאלת השבוע
- מזג אוויר ואקלים
לתת חסות
תרגומי כתב ויתור
Thailandblog משתמש בתרגומי מכונה במספר שפות. השימוש במידע מתורגם הוא על אחריותך בלבד. איננו אחראים לשגיאות בתרגומים.
קרא את המלא שלנו כאן ויתור.
תמלוגים
© Copyright Thailandblog 2024. כל הזכויות שמורות. אלא אם צוין אחרת, כל הזכויות למידע (טקסט, תמונה, סאונד, וידאו וכו') שאתה מוצא באתר זה נמצאות בידי Thailandblog.nl ומחבריו (בלוגרים).
השתלטות מלאה או חלקית, השמה באתרים אחרים, שכפול בכל דרך אחרת ו/או שימוש מסחרי במידע זה אינם מותרים, אלא אם ניתנה רשות מפורשת בכתב מאת Thailandblog.
קישור והפניה לדפים באתר זה מותרים.
עמוד הבית » הצהרת השבוע » הצהרת השבוע: המטבח התאילנדי מוערך מדי!
הצהרת השבוע: המטבח התאילנדי מוערך מדי!
אנחנו שוב מבסוטים במורד הכביש עם האמירה שהמטבח התאילנדי הוא בעצם לא כזה עניין. כמובן שהמנות טעימות. ובכל זאת כמעט תמיד מדובר במנות פשוטות של מחבת אחת שבהן מערבבים את כל המרכיבים, מוסיפים מעט רוטב דגים, מערבבים וסיימת. במקרה זה אתה לא יכול לדבר על מטבח מעודן עם מנות מעודנות.
מנות מוקפצות מהירות, מנות קארי פשוטות, דג מבושל ברביקיו, מרקים עם כמעט מרק ושם הפה מתכווץ מעודף הפלפלים, המלח והעשבים. עוף וחזיר ואם יש בשר בקר בשר באיכות ירודה. הכל בתוספת נודלס או אורז. הרבה תבשילים מטוגנים בשמן עמוק שאין להם טעם או בשר שנחתך לגמרי לחתיכות כמו תבשילי הזבל. בקיצור, רוב המסעדות התאילנדיות הן לא יותר מאשר חנות צ'יפס מהוללת.
המנות בתאילנד תמיד מוכנות מהר, זה בעצם סוג של מזון מהיר. ובעוד הפתגם חל: הכנה טובה לוקחת קצת זמן.
תהיו כנים, אם אתם משווים את התענוגות הקולינריים של שכנינו מדרום בלגיה או המטבח הצרפתי עם מה שיש לתאילנד להציע, זה לא מטבח מעודן, נכון?
אבל אולי אתה חושב אחרת? תנו דעתכם וסמנו מדוע אתם מסכימים או לא מסכימים עם האמירה.
אני מסכים עם ההצהרה, יש הרבה אוכל טוב ב-TH, אבל זה במדינות רבות.
כמובן שיש גם דברים שאני לא אוהב, אבל זה אישי לכל אחד.
אני אישית לא חושב שיש תענוגות קולינריים אמיתיים במטבח של TH.
יש מסעדות שמתאמצות מאוד בפרזנטציה ובאווירה, אבל זה לא הופך אותה למטבח גבוה מבחינתי, בלשון המעטה.
אבל שוב, הרבה דברים נחמדים מבחינתי.
חנות צ'יפס משופרת קצת רזה מדי בשבילי, אבל 'תאילנדי', לא, אם אני נוסע ללאוס, אנשים בכפרים אוכלים כמו בתאילנד. תקראו לזה מטבח דרום מזרח אסיה וזה שונה במקום, בדיוק כפי שקונים רק צ'יפס אמיתי של בשר כבוש בלימבורג וטינקר אמיתי רק בוויכן.
אנשים אוהבים את זה, תאילנדים, מערביים וסינים כאחד! למה משהו צריך להיות הישג כדי להאכיל אנשים בצורה בריאה ומשביעת רצון? בנוסף, אם משתמשים במרכיבים הנכונים, מנת קארי או אורז יכולה להיות טעימה להפליא.
טָעִים!
הארי
אני מאמין שאנשים מרוצים, אחרת היו מחפשים משהו אחר.
אני בספק רב אם זה בריא עם כל חומרי ההדברה ומונוסודיום גלוטמט (ווצין) והכמויות הגדולות של מלח (לעיתים קרובות דרך הרטבים והארומטים השונים) והסוכר שיש בהרבה מנות.
אני גם נהנה ממאכלים תאילנדיים שונים אבל תמיד מבקש לא להשתמש יותר מדי סוכר ומלח ולא להשתמש בפטסין.
אבל כן, הטעמים שונים, אז פרנס לא יכול ליהנות מהאוכל הטעים במסעדה עם ה-M הגדול, אבל אני יכול וזה לא בריא, יש אומרים.
אתה מדבר על אוכל רחוב זול אני מניח? מעולם לא היית במסעדות תאילנדיות ידועות?
המטבח התאילנדי הוא בין 5 המובילים בעולם.
זה כמעט כמו אוכל רחוב, אבל האווירה שונה, הפנים, הריהוט, כלי האוכל, השירות וכו'.
זה לא אומר שהמטבח התאילנדי לא טעים, להיפך, אבל אנשים אוכלים לא רק עם הפה אלא גם עם העיניים, הרגש והנפש.
כשאנשים מדברים על "מטבח תאילנדי" אני מניח שהם מתכוונים לאוכל שהרוב המכריע של האנשים בתאילנד צורכים. ורק מספר מצומצם מאוד של אנשים יכול להרשות לעצמו מסעדה מפורסמת. ממש כמו באירופה, אבל זה חוץ מהעניין. אז כן, אני מסכים עם הקביעה שיותר מ-90% מהאוכל שמוגש לאורך הרחוב ובמסעדות לא נחשבות הוא בעצם לא הרבה. להכריז על המטבח התאילנדי כטוב בעולם על בסיס מספר מצומצם של מסעדות ידועות זה קצת מתיחה לדעתי. אפשר לומר את אותו הדבר על מסעדות הכוכבים בהולנד. בהתבסס על הכוכבים האלה, אתה לא יכול לטעון שהמטבח ההולנדי הוא מהשורה הראשונה, נכון?
כן, טופ 5 ותמיד מוכן על ידי שפים אירופאים
לא לכולנו יש ארנקים ברמה עולמית, למרבה הצער.
הנחתי שהכתבה מתייחסת למסעדות רגילות שאליהן הולכים תיירים רגילים ו/או תושבים תאילנדים כשהם הולכים למסעדה. וזה אומר 90% מהמסעדות, שבהן האוכל פשוט יחסית ולדעתי באיכות מפוקפקת.
אנחנו אוכלים רק דגי אוקיינוס ובשר מיובא ממקור אמין. אשתי מגדלת את הירקות ומתבלת בעצמה.
אתה טוען את זה באופן אישי או שזה מבוסס איפשהו? הייתי רוצה לקרוא את זה אז. תודה! באופן אישי, אני מעריץ גדול של המטבח התאילנדי, אבל לדעתי בכל מדינה יש מנות טעימות!
מסכים לחלוטין! חפשו בגוגל את המטבחים הטובים ביותר בעולם ותופתעו לגלות באיזו תדירות אתם נתקלים במטבח תאילנדי ובמטבח הולנדי או בלגי לעתים רחוקות, או אף פעם לא!
על טעם אין ויכוח, אבל אם אתה אומר שבתאילנד הכל פשוט "מבושל" בווק, אז אתה כנראה מישהו מהקליבר "מה שהחקלאי לא יודע, הוא לא יאכל", כי מנגל. 'ינג והם גם טובים מאוד באידוי בתאילנד ויש להם מנות מצוינות של ירקות חיים ואפילו דגים ובשר, שלא לדבר על התוספות והקינוחים עם פירות טריים, דגים, שרימפס, סרטנים ומה לא.
ומה ההבדל עם הולנד או בלגיה? היכנסו ל-10 ביסטרו שונים והשוו את התפריט: הרבה! זה "מבושל" רק במחבת ולא בווק! יש יוצאים מן הכלל, כמו Librije או Inter Scaldes, אבל אתה צריך לבטל את הסכמתך לכך.
בקיצור, אמירה שאדם נורמלי לא יכול להבין, במיוחד שהטעם שונה, אבל גם בגלל שאנשים רבים נותנים ללא נודע לעבור את בלוטות הטעם שלהם!
המטבח התאילנדי בהחלט לא בין 5 המובילים, איפה משיגים דבר כזה.
יש להניח שהמצאת את זה בעצמך או שאתה סתם רוצה לעורר תגובות.
כפי שאחרים ציינו כאן בעבר, המטבח התאילנדי הנודע הוא אוכל רחוב מעודן למדי, עם ההבדל שאוכל הרחוב זול בהרבה.
ג'וש. 🙂
אני מסכים לחלוטין עם האמירה ואני מכריז עליה כבר שנים, בדרך כלל נתקל במבט לא אמון מההולנדים תוך קריאות "אבל המטבח התאילנדי הוא מאוד מיוחד!" . מיוחד בהחלט נכון, במובן של עשבי תיבול שונים ומכילים שאנחנו לא או כמעט ולא משתמשים בהם בהולנד, בנוסף לשימוש המופרז לעתים קרובות בפלפלים. לכל השאר מדובר בווריאציה מוגבלת על נושא מונוטוני. לפעמים אני אומר שהמטבח ההולנדי מעניין יותר מתאסי, מבחינת המגוון.
ברצוני לציין גם כי איכות המרכיבים בתאילנד - כולל פירות ים שנתפסו לאורך החוף במפרץ תאילנד - היא ברמה נמוכה להחריד, בנוסף לשימוש מופרז בחומרי הדברה ואנטיביוטיקה. למרבה המזל, הם עושים שימוש נרחב במונוסודיום גלוטמט (ווצין) כדי שהאוכל עדיין יהיה טעים!
"לפעמים אני אומר שהמטבח ההולנדי מעניין יותר מתאסי, מבחינת מגוון."
תפוחי אדמה עם שעועית ובשר, תפוחי אדמה עם כרוב אדום ותפוחי אדמה בשר עם...
כן, מגוון נחמד, זה לא כך בכל מדינה/מטבח?
וכן, הכוכבים ההולנדים/מטבחי עליון...... אוכלים שם משהו אחר, אבל אני לא יכול לדמיין שסוגי כוכבים/מטבחי עליון כאלה לא קיימים ב-TH, ושם בטח אוכלים משהו אחר מאשר אורז מטוגן עם עוף.
אשתי מרבה לבשל את המנות ה"סטנדרטיות", אבל במסיבות או ב"משהו מיוחד" היא מסתגרת ויוצאת עם המנות הכי טעימות ורחוקות מווריאציות סטנדרטיות.
אני חושב שהמטבח התאילנדי הוא הרבה יותר נרחב ממה שרוב האנשים יודעים, אוכל הרחוב הסטנדרטי ומה שיש בתפריט התאילנדי כאן בהולנד הוא לא מאוד מיוחד, אבל מאוד טעים
אני מתכוון למה שמוגש כמובן במטבח ההולנדי הנוכחי, כולל כל הווריאציות שלנו על אוכל אירופאי, אז תפוחי אדמה עם בשר או דגים, פיצה, מקרוני, ספגטי, אוכל הודו-סיני, מוסקה, נאסי, פאייה, זרזואלה וכו'. אפילו לא הזכרתי את כל סוגי המרק הטעימים, ממרק אפונה ועד מרק חרדל מולים. קל להשגה ולהכנה בכל מקום בהולנד.
בוא לבקר בתאילנד אם אתה רוצה לאכול משהו אחר! – מלבד בערים הגדולות, כמובן.
זה על המטבח התאילנדי, חשבתי, ולא על מה שאפשר למצוא על שולחן הולנדי.
זה עניין של מותרות, כי זה אולי זמין ואולי אתה מצפה לזה, אבל אם אתה לא יכול להרשות את זה, זה יוחלט מהר. גם בהולנד.
מה שרשמת שיעלה על השולחן גם לא קשור למטבח ההולנדי, רק למה שיכול להיות על השולחן ההולנדי.
עם זאת, שימו את שני המטבחים אחד ליד השני ואני חושב שתהיו מוכנים במהירות בצד ההולנדי.
אם אתה קצת יצירתי, אתה יכול לעשות הרבה בעצמך. אפיית לחם משלך, הכנת אטג'אר tjampoer, piccalilli וכו' וכו' וכו', מתכונים זמינים באינטרנט. לפעמים צריך להתאים מעט את החומרים, למשל במקום עירית סינית כרישה, לא השטוח אלא העגול הארוך. עבור אנדיב אתה משתמש ב"חסה" התאילנדי וכו' וכו'. יתרה מכך, אם אתה מבשל בעצמך, אתה מחליט כמה מלח, סוכר ו-MSG אתה מוסיף לאוכל. אני תמיד משרה ירקות באמבטיה לזמן מה עם נוזל כביסה של סנט אנדרוז פירות וירקות (חומר ניקוי לירקות ופירות), שמסיר הרבה לכלוך. שוטפים היטב וזה בהחלט ישפר את הטעם.
העצה שלי מתייחסת כמובן לאנשים שגרים כאן או נשארים כאן זמן רב ויש להם גישה למטבח. דברים מסוימים יהיה קשה יותר להשיג בכפר, אבל ביקור מדי פעם בעיר הגדולה עם רשימת קניות אמור להיות אפשרי, נכון?
אני מסכים עם הקביעה, אני חושב שהביסוס של הקביעה הוא שלם ונכון, איני יכול להוסיף דבר נוסף. זה חל גם על תשואות הבישול בעיסאן.
ואכן, לרוב הוא פשוט, חם מדי בטעמו, כך שהטעמים הטבעיים לרוב מאבדים. למרות שאני אוכל אוכל תאילנדי באופן קבוע ונהנה ממנו, המטבח המערבי לרוב טעים ומעודן יותר. זאת כהשוואה ברמה הקולינרית.
עם זאת, כשמדברים על ארוחות 'ביס סאפ' מהמטבח המערבי, אין כמובן הבדל רחוק מכך.
דירק היקר,
המטבח המערבי כפי שאנו מכירים אותו היום אינו עוד מטבח מערבי מקורי. האפשרויות כאן הוגדלו מאוד על ידי יבוא של מוצרים אקזוטיים. בלי תבלינים האוכל כאן היה פשוט נורא. הכל היה מבושל במים עם מלח. כווריאציה, נעשה שימוש במעיכה כאשר תפוחי אדמה הגיעו מדרום אמריקה. למרבה המזל, מישהו גילה טיגון באותה תקופה. נתחי בשר גדולים היו לעשירים. (גם בתאילנד שמים לב לזה. כמעט כל המנות מוכנות עם חתיכות בשר קטנות) שומן ומלח היו אמורים לתת יותר טעם. למרבה המזל, נזירים עדיין הכינו בירה ויין כדי לשטוף אותם :-)
אני מסכים עם ההערות של HansNL וליאו.
המטבח הצרפתי מוערך יתר על המידה. לפעמים מגלים מסעדה מיוחדת בכפר קטן עם שף טוב מאוד. הצרפתי רק לעתים רחוקות ייתן לך את הכתובת הזו.
אולי אנחנו גם יכולים לומר שזה נהדר להוסיף כל כך הרבה טעם ומגוון רק לכמה מוצרים. לעתים קרובות אני נדהם מכך שסוכר, מלח, רוטב דגים, פלפלים ורוטב צדפות יכולים לתת כל כך הרבה שונות במנות.
אולי המטבח התאילנדי מוערך יתר על המידה.
בטח כך, נכון?
אחרי הכל, האם שפים צרפתים אינם קוסמים אמיתיים?
ובכן, אם כבר מדברים על אוכל מוערך יתר על המידה, המטבח הצרפתי הוא על סף אובררייטד לדעתי.
אני לא חושב שהמטבח התאילנדי טוב כמו המטבח האינדונזי, אבל לדעתי שניהם הרבה יותר גבוהים מהמטבח הצרפתי.
אני מאוד נהנה מאוכל תאילנדי. מעולם לא מצאתי את זה מטבח עילי. בשר בקר הוא לעתים קרובות רע. עוף וחזיר מקובלים. אבל בכל המקרים זה מבושל/צולים יתר על המידה ומוסיפים את הפלפלים בשפע, כך שהם מסווים לחלוטין את האיכות הירודה של הבשר.
כמובן שיש גם מסעדות שבהן מבינים איך להכין סטייק טעים, אבל אז אתה מדבר על אוכל מערבי, וכבר לא על אוכל תאילנדי. אבל זה לא ממש מפריע לי כל כך. אני אוכל אוכל תאילנדי באופן קבוע, אבל מחליף אותו באוכל מערבי 2-3 פעמים בשבוע (בלי מקדונלדס, אגב, ובלי KFC, אם להזכיר כמה).
אני רק בעסקי המזון כקונה של רשת סופרמרקטים אירופאית מאז 1977. התחלתי כחברה עצמאית בשנת 1994 עם יבוא מזון מתאילנד ומאז גיוונתי על פני מקורות אחרים, מהודו ועד סין, Mezo ודרום אמריקה. היו כאן לא מעט תאילנדים, והלכתי למסעדות "פאלאנג" ב-NL, D, B ו-F, הראו כמה ספרי בישול וכו'. פעם אחת נכנסתי ל-4 סופרמרקטים גרמניים שונים ו... "אין להם מוצר תאילנדי אחד כאן". אז מבינים ש"תאילנד, מטבח העולם" זה קצת מוגזם. ציינו 100 מנות תאילנדיות ו...תתקשו להרכיב אותן. העובדה שלחובבי תאילנד רבים עם המשקפיים העמוקים בגוון ורדרד יש דעה שונה... אז שיהיה.
אני מסכים איתך לחלוטין. כשאני מזמין דגים, אני רוצה לטעום דגים, מהים, אבל עם כל הרעש הזה, אתה לא יודע אם אתה אוכל דגים, בקר, עוף או חזיר. מולים הם חסרי טעם. אני תמיד שמח כשאני מבלה כמה חודשים בהולנד. בניגוד לאינפונזי, סיני ויפני, המטבח התאילנדי הוא לא מטבח. אתה יכול להכין משהו טעים עם כל מה שזמין בתאילנד, אבל אתה צריך לעשות את זה בעצמך.
תלוי בשף טוב, חומרי גלם טריים ושיטת הכנה מצוינת, לדעתי המטבח התאילנדי לא מוערך יתר על המידה.
אם תבקרו בחמישים מסעדות תאילנדיות שונות, כמעט תמיד תראו תפריט עם אותן מנות. אין כמעט דמיון מצד השפים. על ידי שימוש באותם תבלינים ועשבי תיבול, מנות רבות טועמים אותו דבר. אז זה בדרך כלל על לדעת היכן מנה מסוימת מוכנה הכי טוב במקום לקבל משהו שונה. עכשיו אשתי תאילנדית, אבל כשאנחנו יוצאים לאכול זה יפני. אז אני מסכים עם הקביעה.
לחברה שלי הייתה מסעדה במשך 8 שנים שבה היא גם עבדה במטבח... היא בשלנית מצוינת ומגישה את המנות הטעימות ביותר עם ריח וטעימות... ועם תשומת הלב הנדרשת ל"מיס אנד פלט". ובדיוק כפי שהאינקוויזיטור הזכיר קודם לכן: בהחלט יש מטבח תאילנדי עילית... הגיע הזמן שהבורים יטעמו ממנו!
שלום,
כולל שימוש לא הולם בגלוטמט, שהחמיר את בעיית המעיים שלי.
זה קרה בגלל הרופאים שכבר עושים את זה כהרגל, בזה אחר זה
לרשום טיפול אנטיביוטי. גלוטמט מזיק בכמויות גדולות
עבור תאי העצב. במיוחד עבור פאראנג שלא יכול להתמודד עם זה.
ג'ון.
אני מסכים חלקית עם האמירה.
אם אתה מתכוון לאוכל רחוב או אוכל דומה, הקביעה נכונה. זה אוכל פשוט אבל טוב.
שהוא מפוצץ בכימיקלים, כפי שטוענים יש, מעולם לא הוכח. זה חשוד מכיוון שמשתמשים בכימיקלים בגידול. נראה שאנשים שוכחים שהרוב המכריע, או אולי אפילו כולו, נשטף במים.
זה שאנשים מטגנים, מרתיחים או צולים דגים ובשר ברחוב לא אומר שזה קורה גם במסעדות היותר טובות.
הכל שווה את הכסף שלו. גם בתאילנד.
אתה יכול אפילו לאכול דגים טריים טריים בגריל לאורך הרחוב. אתה רק צריך להיות קצת יותר סבלני ולבקש מהם לא לחתוך לך את הדג לפני שהוא עולה על הגריל, ולא לצלות אותו יותר מדי זמן.
הם אולי מסתכלים עליך בצורה מוזרה, אבל הם יעשו את זה בשבילך כפי שאתה מבקש. טָעִים מְאוֹד.
אותו דבר עם עוף או בשר אחר. אם אתה מציין איך אתה רוצה את זה, הם בדרך כלל עושים את זה ככה בשביל אותו טינג טונג פאלנג שתמיד רוצה הכל שונה ממה ש'נורמלי'.
בתיאבון.
שלום
אני מסכים חלקית. המנות התאילנדיות ה'רגילות' אינן כל כך מיוחדות... אבל המקומיות כן. אני גר בצפון ויש שם מאכלים שחל עליהם האמרה קודם אוכלים ואחר כך מתים.
אדרי
כשאני משווה את המטבח התאילנדי למטבח האינדונזי, אני מעדיף את המטבח האינדונזי, שהוא הרבה יותר מגוון וטעים. כשאני מבשל אותו כאן לאשתי, החברים התאילנדים כולם נהנים מזה, אני כן מחביא את בקבוקי הקטשופ העגבניות כי הם מסוגלים ... לפנק את המנות הטעימות ביותר עם כף קטשופ עגבניות.
מצטער, אבל האוכל התאילנדי הוא פנטסטי בגלל הטעמים הרבים שלו. ופחות בשר מאשר עם אוכל מערבי.
אבל אני מסכים שאיכות הבשר והדגים יורדת בחדות, אלא אם כן מחפשים מסעדות יקרות יותר.
לא מסכים עם הקביעה. אני מכיר רק קצת את המטבח של איסאן והוא מאוד מגוון (והמצאתי) ומעל הכל מאוד טעים. והאחרון הוא כנראה העיקר: הטעמים שונים.
קודם כל, אני רוצה לציין שהמטבח התאילנדי לא קיים.
המנות הן לרוב אזוריות ועם השפעות חזקות ממטבחים אסיאתיים אחרים.
בארוחה תאילנדית כל הטעמים תמיד מיוצגים, ולכן האמירה שיש שימוש מופרז בפלפלים היא יוצאת דופן.
רשימת המרכיבים והתבלינים גדולה פי כמה מכל מטבח אירופאי.
האינקוויזיטור צודק כרגיל, TOP-5.
ואם יש מטבח אחד שמוערך יתר על המידה, זה המטבח הצרפתי.
אמירה מקורית שלא תיאמן, כי מעולם לא חשבתי על זה קודם...
אם אעשה את זה עכשיו, אוכל לסיים את זה תוך 30 שניות:
כן, מנקודת מבט קולינרית גרידא, המטבח התאילנדי מוערך יתר על המידה, כי הוא פשוט, כל אחד יכול להכין אותו, ואנשים תמיד חוזרים על אותם מרכיבים, האוכל לא כל כך מעודן, הוא זול, אתה אוכל אותו על הרחוב וכו'...
לא, בגלל שהמטבח התאילנדי הוא בין הטעימים, אפשר להכין אותו בצורה מגוונת מבחינת הרכב ותיבול, והוא פשוט מציג את עצמו בצורה מאוד מזמינה.
אז יש מה לומר על הערכת השווי (היתר), אבל אם לא מסתכלים על אוכל בצורה סנובית מדי, אז ברור שהמטבח התאילנדי הוא בין הטובים.
מה שלא הגיוני בכלל הוא האמירה שהמטבח התאילנדי הוא חנות צ'יפס מהוללת, שזה מטורף מדי בשביל מילים.
בשביל זה אנחנו צריכים ללכת למטבח ההולנדי והאנגלי, אני חושד...
אמן יכול לצייר עץ, ילד יכול לצייר עץ. זה אותו דבר עם השפים. עבורי, המטבח התאילנדי הוא ברמה עולמית.
העולם מלא במסעדות הולנדיות. (חחח) מסעדות תאילנדיות לא תמצאו בשום מקום. בחייך! תתאפס
מסכים עם הקביעה. אתה כן מקבל תמורה לכספך בתאילנד. זה זול וטעים. עם זאת, מעולם לא אכלתי חתיכת בשר טובה במסעדה תאילנדית. לעתים קרובות יבש, קשה ומבושל מדי. כנראה סתם נזרק לווק.
העובדה שהאוכל התאילנדי הוא פשוט מאוד מאושרת על ידי העובדה שפופולרי להכין מנות תאילנדיות בבית. מוכן במהירות וקל.
אני גם רוצה לציין שאם אתם מזמינים מלון חמישה כוכבים בתאילנד או הולכים למסעדה מפוארת, השף הוא כמעט תמיד אירופאי. אני חושב שזה אומר מספיק.
חון פיטר, לגבי נתח הבשר הטוב שאתה בדרך כלל מחפש לשווא, אני פשוט חייב להסכים איתך. בדיוק כמו שכתבת, זה בדרך כלל מאוד קשה או אפוי יותר מדי זמן. שף או קצב טוב תמיד מדברים על כך שנתח בשר טוב צריך להיתלות תחילה זמן מה לפני השחיטה, כך שבדרך כלל הבשר יהיה רך הרבה יותר בעת הצלייה. תאילנדים רבים בארץ, אולי גם בגלל אפשרויות הקירור הדלות, קונים את הבשר בשוק, שנשחט לכל היותר חצי יום קודם לכן. כדי למנוע חיידקים, לרוב מטוגן בשר זה ביסודיות באותו היום, כך שלאירופאי ממוצע הוא נראה יותר כמו סוליית נעל מאשר סטייק אמיתי. כשאני מבקר במסעדה באירופה עם אשתי התאילנדית, היא עדיין שואלת אם היא מבשלת סטייק טוב, וכמעט בכל פעם אומרים לה שזה חבל. לא פעם כשאתה הולך למסעדה בינלאומית בתאילנד, אתה בדרך כלל נתקל בבשר בקר שמגיע מניו זילנד או אוסטרליה, ואם פוגשים גם שף שלמד היטב את המקצוע שלו, אז יש לך סיכוי שמדובר בסטייק טעים. אבל זה בדרך כלל שף מערבי, או מישהו שלמד את זה היטב מהם.
הסטייקים בסיזלר מצוינים. ותוכלו לציין שם אם אתם רוצים נדיר, בינוני או מוצלח. יתר על כן, הסטייק ב- May Way בפטאיה מעולה. אז זה שם, אבל אתה צריך להסתכל היטב. יתרה מכך, למעשה מדובר במנות מערביות ולא תאילנדיות.
אני רוצה לקחת אותך איתי לטיול הבא שלך לתאילנד - בבנגקוק. 🙂
ואכן, שפים אירופאים עובדים בעיקר במסעדות בתי מלון. אבל יש אינספור פנינים נסתרות הפזורות ברחבי העיר - אין שם שפים אירופאים, תאילנדים טהורים. תראה את זה.
אתה צודק לגבי 'חתיכת הבשר'.
אני מתכוון לסטייק, מכל חיה. זה לא חלק מהמטבח התאילנדי והם חייבים להעתיק אותו.
אינקוויזיטור יקר, תגובתי בנוגע לחיפוש השווא אחר נתח בשר טוב הייתה למעשה תגובה לחוויות שחון פיטר עשה, ואני חייב להסכים איתו, עם כמה יוצאי דופן. אחרי כל שנותיי בתאילנד, אני יותר ממודע לכך שלסטייק אין שום קשר למטבח התאילנדי המקורי, וזו הסיבה שלא כתבתי זאת בשום מקום בתגובתי למעלה. בהחלט יהיו מסעדות נסתרות שאולי תוכלו לאכול בהן סטייק טוב, אבל הסיכוי שהסטייק באמת טוב הוא כמובן הרבה יותר גבוה במסעדה בינלאומית שבה שף מערבי הוא השף. אם הייתי רוצה לאכול סטייק בבנגקוק, מה שכמעט ולא קורה עם ההצעות האחרות שיש למטבח התאילנדי להציע, אז אני מעדיף ללכת למסעדה בינלאומית על הצד הבטוח. לעולם לא הייתי מזמין "טום יאם קונג" ממסעדה (לא) תאילנדית בהולנד או בלגיה, כי כפי שכבר כתבת, לרוב זה כבר לא עותק של המקור.
בשר בקר טוב בהחלט זמין, לא פעם אכלתי ים נואה (סלט בקר) מעולה עם פרוסות סטייק "מדיום רייר" נימוחות להפליא שעדיין חמימות. כן, לא לאורך הרחוב, אלא מסעדה (מלונאית) שבה משתמשים בחסה טרייה ושאר מרכיבים, שטופים במי שתייה.
פול סכיפהול היקר, אני מסכים איתך לחלוטין לגבי השגת בשר בקר טוב. רק בתי המלון/מסעדות המפורסמים ביותר עובדים לעתים קרובות עם בשר מיובא במטבחיהם, וכפי שכתבת גם זה לא זמין עבור 40a 60Bath. רוב המסעדות התאילנדיות שעובדות בזול יותר קונות את הבשר שלהן איפשהו בשוק, שם יש לרוב קירור גרוע מאוד או שאין קירור כלל. לכן זה בכלל לא מפתיע שרוב התאילנדים מטגנים היטב את הבשר שלהם כדי למנוע בעיות חיידקיות. בניגוד לבשר המיובא לרוב טוב יותר, מה שנקרא בשר שוק הוא לרוב חצי יום או אפילו יותר, מלא בזבובים ולא בקירור, מחכה לקונה, כך שאני בהחלט לא רוצה לאכול אותו "רייר או בינוני" . גר. ג'ון
התגובה שלי הייתה להצהרה של קון פיטר... 🙂
סטייק טוב בהחלט ניתן למצוא בתאילנד. פשוט לכו לרשת מסעדות סיזלר, הם באמת יודעים להכין סטייק טוב (לטעמך הרצוי: נדיר, בינוני וטוב עשוי). אכלתי בקביעות סטייק מצוין ב-May Way בפטאיה. אבל כמובן שזה לא קשור לאוכל תאילנדי, אלא לכל מה שקשור למטבח המערבי. אז זה לא קשור לאמירה.
אני מסכים עם הקביעה.
ליאו בוסינק, כמובן שאפשר למצוא סטייק טוב בתאילנד, אבל תמצאו אותו בעיקר במסעדות בינלאומיות, כפי שכבר ציינתי בתגובתי למעלה. במיוחד כשמדברים על רשת המסעדות של סיזלר, אי אפשר להכחיש שמדובר במסעדה מערבית טיפוסית, שעובדת בדיוק לפי שיטה מערבית. מכאן שזה בכלל לא מפתיע שאפילו הצוות התאילנדי המיומן שואל איך אתה רוצה את הסטייק שלך. פטאיה, שרבים עדיין חושבים שהיא תאילנד המקורית, היא למעשה עולם העתקות מערבי גדול, שבו כמעט הכל מותאם לטעם המערבי. המטבח התאילנדי המקורי מדוכא יותר ויותר בקרב מסעדות, שנמצאות בעיקר בידיים מערביות, ושם מלמדים נשים תאילנדיות בדיוק מה הכי טוב להגיש על ידי הפראנג.
יש הרבה מסעדות טובות עם שפים ברמה גבוהה. כן, אתה לא אוכל שם עבור THB 400 pp, אבל אם אתה מוכן להוציא כ- € 20,00 pp (לא כולל משקאות אלכוהוליים), תאכל ארוחות מוכנות להפליא עם מרכיבים איכותיים.
אכן, במיוחד מה שכינינו "אורז וזבל" בימי הסטודנטים שלנו. המנות שאני מעדיף ולכן לעיתים קרובות מזמינה הן בעצם במקורן סיני.
בהשוואה למדינות מסביב, ת' בולטת בצורה חיובית למדי: אפשר לכתוב הרבה יותר גרוע על החמר ולאוס ואפילו יותר על ה"מטבח" הבורמזי - שניהם עניים בעיקרם.
אנחנו ההולנדים (אני מוציא את הבלגים לעת עתה מטעמי נוחות) מכירים בעיקר את המטבח האינדונזי מבית ASEAN, למרות שלרוב זו הגרסה שלו שהותאמה על ידי הסינים מטייק אווי. בהשוואה ל-TH הוא דווקא קצת פחות מגוון ומוכן, אם כי הבישול שם בהחלט לא מהיר.
@de inquis: כמו הפיל הכחול שמאמין שאוכל תאילנדי צריך תמיד להיות מוגש עם יינות ידועים (כדי שהם לעולם לא מגיעים מ-TH)? לשפים הנודעים בסגנון חדש באוכל תאילנדי שמוצגים במגזינים יש לכולם טוויסט פארנג כי שם הם באמת למדו לבשל מבחינה גסטרונומית...
זה גם תלוי איך אתה משווה. אתה יכול לאכול אוכל טעים עבור 100 תאילנדי, אבל טעים ואיכותי שונים לא מעט בהתאם לאופן שבו אתה מסתכל על זה. אם אתה הולך למסעדה טובה למשל בבנגקוק ואתה מאוד רוצה איכות, אבל במחיר כאמור למתכון של מטבח צרפתי, אז אתה גם משלם את המחיר הזה. +/- ת'ב 1000. בתאבון. אני חושב שהמטבח התאילנדי טעים וגם למתכון של 100 תאילנדי. בשבילי זה לא צריך להיות כל כך נרחב.
שְׁטוּיוֹת. אתה יכול גם לבקר בקלות את המטבח ההולנדי על ידי התייחסות ל-Piet's Friet. בשבילי המטבח התאילנדי הוא מספר 1 (ואפילו הביס המהיר ברחוב קל יותר לעיכול מאשר הרבה בהולנד)
חלק גדול מהמטבח התאילנדי קשור לאורח החיים הפשוט ולעובדה שהורים מבלים זמן רב עם ילדיהם. מרכיבים רבים חסרי טעם וצריך לתבל אותם בתבלינים.ללא תבלינים, לאורז דביק יש יותר טעם מאשר רק דג מים מתוקים או עוף לא מתובל. גם האורז הפשוט כמעט חסר טעם. גם לקשישים אין הרבה שיניים או שיניים רעות. לכן, עם הזמן, צמח מטבח שכל המשפחה יכולה לאכול. (לעתים קרובות בשר ועוף חתוך קטן מאוד). למשל, פוקפוק הפפאיה הידוע הוא דוגמה טובה לכך.
עם זאת יש כיום שינוי באמנויות הבישול של התאילנדים.צעירים רבים עברו לעיר ולכן גם שואפים לסוג טוב יותר של אוכל. דוגמה מצוינת לכך הן תוכניות הבישול הרבות בטלוויזיה. יש כבר הרבה שיעורי בישול ובתי ספר בבנגקוק. הרוכל (הזול) עדיין דבק בדרך הזולה והמהירה של משלוח מזון. המסעדות עוברות לאט לאט להגשת אוכל טוב יותר, אך כעת רק בוחנים כיצד לשפר את הפריסה. איכות זוכה לרוב במקום השני.
יש תקווה לעתיד.
השינוי הגדול ביותר יגיע כאשר התאילנדים יהיו מודעים יותר למה שהם אוכלים ולהשפעה על גופם. אז לממשלה יש עוד דרך ארוכה לעבור.
האם זה לא אותו דבר כמו לקרוא לצ'יפס פלמי מטבח עילית?
שניהם טעימים אבל שם זה נגמר
רק תסביר את זה לסרג'יו זילנד שלך עם רשת הצ'יפס היוקרתית שלו. אפילו ממטבח רגיל, יש אנשים שיכולים ליצור משהו מעולה, כמו בתאילנד, אני חושד.
בהשוואה למטבחים מסוימים, זה כמובן גם HC. 🙂
ולמרות שזה קל להכנה, כנראה שגם המטבחים האלה מצליחים להרוס דברים.
אל תשתפו את האמירה ואם יש מטבח שבו האיכות מוערכת יתר על המידה, זה המטבח הצרפתי.
השגת תענוגות קולינריים נקבעת בעיקר על פי איכות השף.
בתאילנד אתה יכול למצוא תענוגות קולינריים, לפעמים באופן מפתיע מאוד בהתחשב באיך מוסד נראה, ואתה שומר על ההזדמנויות האלה ומשתמש בהן לעתים קרובות יותר.
כשאני מסתכל על מחיר/ביצועים, תאילנד מנצחת בצבעים עמוסים, אני מודה, כשאני מסתכל על מחיר/מצגת, מסעדה אירופאית לפעמים מנצחת, זה רק תלוי במה שחשוב לך.
אבל אז בבית יש לי אישה שמבשלת ברמה גבוהה, שלא זורקת את כל המרכיבים למחבת, שלא אונסת דגים על המנגל, שיודעת לעבד את החומרים המגוונים מאוד לארוחה טעימה במיוחד. , ובגלל זה אני בדרך כלל מעדיף בבית מאשר לאכול במקום אחר.
אוכל רחוב, אין בזה שום דבר רע, בסדר, קל ומהיר אם לא אוכלים בבית ולא רוצים להגיע להמולה של מסעדה מפוארת, שבה אתה תוהה אחר כך מה בעצם עשיתי שם, זה היה מיוחד?
NicoB
למרות שלא המטבח העילי, המטבח התאילנדי הוא בדרך כלל בסדר. לא תשמעו אותי מתלונן כשאכלתי מנה טעימה של פאד סי איו או קאו מוק קאי תוד תמורת 20 באט. באזור בו אני גר אוכלים גם את הקאו יאם הטעים, אורז כחול עם ירקות קצוצים דק, עשבי תיבול ובודו (רוטב דגים מותסס). זה טעים מאוד ולא צריך MSG.
תהיו כנים עם עצמכם: מה תוכלו לקבל, מבחינת איכות, תמורת 20THB? עם קצת מזל יש לך בקבוק מים בשביל זה... הבטן שלך אולי מלאה, אבל מה בעצם בלעת? אז תן לי "אוכל". כן, עבור חלק, אוכל הוא רע הכרחי.
אף פעם לא אהבתי מאוד אורז, העדפתי תפוחי אדמה ולחם, אז אני לא יותר מדי מתלהב מאוכל תאילנדי.
עכשיו אני גר בכפר, ואני לא רואה הרבה סוגי אוכל בשוק שמעוררים בי התרגשות.
אבל כמובן שאני לא יודע איך נראה המטבח הקולינרי של האצולה התאילנדית.
זה כנראה נראה שונה מאוד ממה שאני רואה בכפר.
מה שתמיד היה האהוב עלי היה הירקות ברוטב חמוץ מתוק.
אבל תאילנדי אמר לי פעם שזו לא מנה תאילנדית, אלא מנה סינית.
כמובן שאני לא יכול לדבר על האוכל בכל תאילנד. אני יכול לדמיין שהטעם של האוכל במקומות התיירות שונה מאוד מאשר בעיסאן.
אם נחזור לאיסאן, האוכל כאן הוא בהחלט לא מה שאני מצפה מאוכל משובח.
90% ממה שאוכלים כאן עובר את הצלחת שלי, אני תמיד אומר, אבל אני שבע.
אני אפילו לא רוצה לחשוב על לקחת כמה מרכיבים בלי להרגיש שאני מקיא,
אנשי עיסאן אוכלים מעיים, טריפה ומה לא. בטח שאין תענוגות קולינריים.
אני בעיקר מקפיד על קאו פאד ובקושי אפשר לטעות עם סוג כזה של אוכל.
לכן אני שמח עם קייטרינג בפטאיה שמכין אוכל הולנדי טעים ושולח לי.
השאלה שמיד עולה היא: האם המטבח התאילנדי הוא מטבח סילינרי???? לא ממש לא
הטעמים שונים, אני אוכל כמעט הכל מאפס כשאני נשאר עם החותנים שלי איסן. רק ארוחת הבוקר שלי היא מערבית, שתי פרוסות טוסט עם חזיר, ביצה ועגבנייה. עם כוס מיץ מנדרינה סחוט טרי.
שלום, גם אני רוצה להוסיף משהו על זה.
כל ערב כאן בפטאיה אני רואה כמה מוכרים חולפים עם העגלות שלהם מלאות רוסטביף, הם מסתובבים איתם משעות הצהריים בטמפרטורות מעל 35°, כך שהבשר היה תלוי בשמש הקופחת כל היום, אני מסרב לעשות זאת אוכל, כי בשר טרי צריך להישמר במקרר, לא בשמש!
פירות ים, על כביש החוף ובחלק מהרחובות רואים לובסטרים ושרימפס גדולים אחרים שוכבים על קרח כל היום בשמש הקופחת, אם יש קרח מתחת בכלל, ואם יש, הם הופכים לעתים רחוקות או אף פעם לא, אז אחד הצד קר, הדג חם וטרי ששכב בשמש לפעמים במשך שעות, לא תראו אותי אוכל את זה!
דוגמה לבדיקה למי שגר בפטאיה, בכביש 2, בפינת Soi Scawbeach ליד שוק הלילה יש לכם מסעדה עמוסה בפינה השמאלית, כדאי להיכנס 20 מטר לתוך ה-Soi ולראות איך הם כלים בחוץ , על הקרקע, בגיגיות פלסטיק, ברחוב ונועלים מגפי גומי, רק תראו את הצבע של מי הכלים האלה, תאמינו לי, אני לא הולכת לאכול שם!!!
מרק זה לא מרק כאן, הכנת מרק טוב לוקחת בין שעה לשעתיים, ואפילו יותר, כאן זה לא מרק, זה מים עם קצת ירקות בתוכם, אם אני טועה בבקשה תגידו לי.
הם מעולם לא שמעו על רוטב טוב כאן, כשהם מנסים סטייק, כל הרטבים מגיעים מרוטב דלי, פטריות או פלפל שניהם אותו טעם, במיוחד הרבה מלח!
מעולם לא שמעו כאן על שיטת אפייה, הם מכירים רק אחת, וזו סוליית הנעל, מעטים ישאלו על שיטת האפייה ויגישו לכם.
אנחנו לא הולכים לדבר על הרטבים היותר טובים כמו ברנייז טרי בכלל.
הכל נהרס לגמרי משימוש מופרז בפלפלים, פשוט כבר לא טועמים כלום, כבר אי אפשר לטעום את מה שאוכלים בכלל. אני לא מבינה מה טוב במנה שגורמת לך לנשום כל הזמן ולדמעות זולגות לך מהעיניים, כי שם זה מפסיק לי!
אוקיי, אנחנו חיים בתאילנד, מטבח אחר לגמרי, אבל האם הוא מעודן לכן, אני לא מבין למה, רובו מורכב בווק תוך 5 דקות, אני לא יודע מה מעודן בזה. אפילו חבילת צ'יפס עם תבשיל לוקח יותר זמן!
Pl.
http://www.blueelephant.com/bangkok/thai-restaurant-menu/
https://cumbriafoodie.com/2014/10/07/restaurant-bolan-bangkoks-best-thai-food-experience/
אני לא חושב שהמטבח התאילנדי מוערך יתר על המידה. זה משתנה מאוכל רחוב (שלא בהכרח חייב להיות רע, אם לשפוט לפי כוכב המישלן של מסעדת רחוב בהונג קונג) ועד למטבח תאילנדי (עם בו לאן והפיל הכחול, עם שפים תאילנדים אגב). לכל אחד משלו.
מסכים, יש מנות טעימות, אבל באמת שום דבר מיוחד, והכל עשוי בתוספת ספייס כדי שבעצם כבר לא טועמים כלום מהמנה.. וכן, במסעדות הטובות שבהן אפשר ליהנות מאוכל קולינרי, השפים תמיד זרים...
ולעתים קרובות הרבה שמן ושומן!
באמת לא הייתי יודע!
כאדם רגיל מאוד, אני נהנה הכי הרבה מאוכל פשוט ויומיומי במדינה שלי.
מרק עגבניות פשוט עם/בלי קציצות, תבשיל איכר או תבשיל טעים למילוי הבטן, ולפעמים פנקייק ביתי טעים עם קצת סירופ או סוכר, ואני מרגיש כמו מלך!
לא צריך צדפות טריות כהקדמה, כבד אווז כתיבול, פילה אנטילופות כמנה עיקרית, משמשים כבושים ככוס לילה וסורבה לקינוח.
מבחינתי האוכל שלי לא צריך כוכבים, הוא פשוט טעים וטעים ואני הולכת לישון עם חיוך ולמחרת קמה מהמיטה עם חיוך.
כמובן שלא כולנו באותה דעה. על כך כל הכבוד.
למטבח התאילנדי יש הרבה מרכיבים שאין לנו באירופה ומדי פעם אני מופתע מהכנה טעימה לא ידועה, כמו לאחרונה: ג'קפרי צעיר מבושלים עם חזיר טחון. אבל אני מעז לומר שלתאילנדים אין תרבות אוכל: זה כמו לשבת, להזמין, זה צריך להיות שם תוך 5 דקות ואחרי חצי שעה אנחנו איננו. לא בכדי KFC ומקדונלד מרוויחות כאן נקודות גבוהות: אותה מנטליות של גור. ואם הם לא יכולים להוסיף סוכר, מלח, צ'ילי ורוטב דגים, הם לא אוהבים את זה. יצירתיות במטבח: לא קיימת. עניין בטעמים חדשים: לא קיים. אולי זה שונה עבור שפים צעירים שלמדו משהו מחוץ לתאילנד ויש המון הזדמנויות לעשות משהו פנטסטי עם המרכיבים והמנות המסורתיות, אבל לתאילנד יש עוד דרך ארוכה לעבור. ואני אפילו לא רוצה לדבר על שפע הכימיקלים והתרופות, אסורים או לא, שמתווספים לכל המוצרים. מסקנה: לרוב עדיף לאכול תאילנדי מחוץ לתאילנד, כי שם צפויים יצירתיות ומוצרי יסוד טובים.
תאילנד הייתה למעשה מדינה מתפתחת עד לפני זמן לא רב. ומדינות מתפתחות ותענוגות קולינריים אינם תואמים בדיוק.
למסעדה שבה אני אוכל לפעמים בעיסאן באופן קבוע יש חברה של חולדה שבאה לאכול משהו וגם הג'וקים הם חלק מהעיצוב... ולדעתי זו המסעדה עם הכי הרבה יוקרה. .
האוכל עצמו טוב... ובעיקר זול... והוא מגיע לשולחן כמעט באותה מהירות שמזמינים אותו... קשה לי לדמיין שתוכלו להכין משהו מרהיב ב-2 דקות...
לדעתי, אין כמעט מסעדות עם מוניטין בעיסאן.
אני משווה את זה קצת עם תפוחי האדמה, הירקות ונתח הבשר בבית של אמא שלנו... אוכל פשוט... תמיד אין טעם קולינרי... כל אישה או גבר תאילנדי יכולים להכין פאד תאי סום טאם או נאם תוק קאי, בדיוק כמו שכל אישה או גבר בלגי יכולים להכין כרוב אדום עם בייקון ותפוחי אדמה.
אכלת פעם אוכל תאילנדי (איסאן) ממש טוב? אני מעדיף לאכול תאילנדית מאשר צלחת כל כך גדולה ומעוררת רחמים עם חתיכת בשר או דג קטנה חסרת טעם וכמה ירקות או חסה באיכות ירודה שעליהם משלמים מחיר גבוה. אוכל תאילנדי טוב הוא פיצוץ טעם אמיתי בפה, שבלוטות הרוק של פארנג לא יודעות מה לעשות איתו. מנה תאילנדית יכולה לקבל ביס ולהיות רכה בו זמנית ויכולה להיות גם מתוקה, חמוצה, חריפה ומעט מלוחה. טָעִים מְאוֹד! רוק זורם לתוך הפה שלי. לא משהו שרואים במטבח המערבי.
מבחינתי המטבח התאילנדי הוא מספר 1. המטבח האיטלקי והצרפתי מוערכים יתר על המידה. או המסעדות ה"סיניות" שלנו. תן לי הפסקה!
חטיף הולנדי חסר טעם או מלוח הוא כבר לא אופציה עבורי. נתח בשר או דג עם תפוחי אדמה וירקות? נורא!
"תאכל חוץ מתאילנדית, יגרום לך לבכות" זו ההצהרה שלי.
קח את סלט מנגו טרי וחריף טעים, או סלט סרטנים טוב או סום טאם (עם פלה, לא הגרסה המשעממת הזו בבנגקוק). או פאד תאי קואנג טעים עם תוספת פלפל, לימון וסוכר דק. או פאד קראפאו מו. או טום ים קאנג או קאי טעימים. ואיך התאילנדים יכולים להפוך סאטה חזיר פשוט לאלוהי עם רוטב סאטה אמיתי עם חתיכות חלב בוטנים וקוקוס וסלט טרי ונחמד.
אוהב את המשקפיים הוורודות האלה. כן אוכל תאילנדי טעים אבל "תענוגות קולינריים"... לא באמת. אוכל מערבי זוכה ללעג על ידך... אבל על זה גדלת, נכון? טעים טעים, לא? נחמד למסור את זה עכשיו. באמת המנטליות המערבית.
את האוכל התאילנדי הטוב ביותר אפשר למצוא בתאילנד ובשום מקום אחר בעולם, וגם זול!
אני נהנה מזה כל יום ולא צריך אוכל פרנג שמנוני ובטח שלא מאכלים עילית!
מניסיוני זה נכון. עכשיו אני לא חובב גורמה. 30 שנות טיסה בעולם עם לינה בהרבה מלונות יוקרה וחוויות קולינריות זה בזבוז כסף בשבילי. אני מעדיף ארוחה דשנה מאשר ארוחת ערב א-לה בוקוז.
למרות שאני אוהב אוכל תאילנדי, אנחנו אוהבים לאכול אוכל יפני, הודי ומדי פעם מערבי. גם כאן אין מה שנקרא הדגשות.
זה גם אומר שהאוכל התאילנדי נשאר טעים. יותר מדי מאותו דבר נהיה מעצבן.
אני מניח שהמטבח התאילנדי לא מקבל את הדירוג הגבוה שלו מהערכת אוכל רחוב, אלא מהערכת "מסעדות אמיתיות" שבהן שפים נמצאים בסיר הבישול ולא רק הגברת הראשונה שמבשלת כל מיני דברים יכולה לזרוק סיר. באירופה, המטבח לא נשפט לפי חנויות צ'יפס, המבורגרים או דוכני נקניקיות.
זה שמנות תאילנדיות הן "התפוצצות אמיתית של טעם בפה שבלוטות הרוק של הפרנג אינן יודעות מה לעשות איתו" זה נכון לחלוטין. הפיצוץ כל כך אלים שדמעות עולות בעיניים, נזלת זולגת מהאף, אתה פורץ להזעה ועדיין אתה יכול ליהנות מתחושת הצריבה של צ'ילי לא מעוכל למחרת, על הסיר. מה אתה אוהב בזה?
הדבר היחיד שמרתק אותי במטבח התאילנדי הוא הכנת הדגים ופירות הים שלהם, אבל בשביל זה אתה צריך להיות ב"מסעדה" אחרת יש לך חתיכת קרטון מטוגן בצלחת שלך. תצטרך גם להוציא יותר מ-50 THB כדי לקבל משהו איכותי על הצלחת שלך.
לרוב האוכל התאילנדי היומיומי יש יתרון אחד: הוא זול ואני חושב שזה אומר הכל. וריאציה מועטה או ללא טעמים, אתה אפילו לא יודע איזה סוג בשר אתה אוכל כי טעם הצ'ילי שולט ומסווה הכל.
יש גם מטבח מעודן, אבל כמובן לא תמצאו אותו בכל מקום ובטח שלא ב-40-100 באט למנה. לדוגמה, מסעדת Bussaracum בבנגקוק בהחלט שווה ביקור, אבל אתה יכול בקלות להוציא 1000 באט עבור תפריט טעים.
כשאני קורא את התגובות אני גם שם לב שכמו בכמה דברים בתאילנד, יש כאלה שאוהבים בעיקר את המטבח התאילנדי כי הוא זול.
מעניין אם היה צריך לגבות מחירים אירופאים עבור מנה שנמכרת לאורך הרחוב (נניח 8 אירו, נניח 300 באט למרק אטריות), אז הם יאהבו את המטבח הזה כל כך.
כמובן, זה לא אומר כלום על המטבח התאילנדי עצמו.
כמובן שיש מנות תאילנדיות טובות מאוד, ובוודאי יהיו מסעדות תאילנדיות טובות מאוד ובוודאי שפים תאילנדים טובים מאוד.
באופן אישי, אני אוהב לאכול מטבח תאילנדי, אבל בהחלט גם אירופאי. זה פשוט מה שמתחשק לי לעשות.
האם המטבח התאילנדי מוערך יתר על המידה בהשוואה למטבחים אחרים.
אני לא חושב כך. לכל מטבח יש את האיכויות והפגמים שלו.
זה תלוי רק במה שמישהו עושה מזה וגם מה מישהו אוהב.
לצורת הריח של האוכל יש קשר בלתי נפרד עם הטעם של האוכל. הערות רבות כאן על 'נתח בשר טוב וטעים' אומרות – לדעתי – הרבה יותר על ריח המנה מאשר על הטעם. זה תקף כמובן לכל מטבח.
אולי אנשים אוהבים יותר מנות תאילנדיות בגלל שהן מריחות טוב יותר או מיוחד יותר?
http://www.brainfacts.org/sensing-thinking-behaving/senses-and-perception/articles/2012/taste-and-smell/
אמירה קשה, במיוחד לאחר קריאת כל התשובות.
בעקבות הקישורים של כריס אני מגיע למסעדות המעט יותר יקרות, שבהן בוודאי לא מבקרים התאילנדי הממוצע ולדעתי גם לא התייר הממוצע. גם במתכונים רואים השפעות מערביות, בעיקר בדרך ההגשה.
בחזרה ל"מסעדות הרגילות" ול"אוכל רחוב", אני מאמין שלעתים קרובות הוא טעים אך מוערך יתר על המידה. לרוב מדובר במנות בתבנית אחת עם אותם מרכיבים אך מעט תבלינים שונים.
מה שרבים שוכחים או לא יודעים הוא שבדרך כלל המנות מוכנות מהר, אבל השף השקיע זמן רב מראש בהכנה (mise en place). החזיר האדום עדיין יצטרך לבלות את זמנו בתנור או בחבית עישון, הבייקון הפריך (מו קופ) דיטו לאחר בישול ראשון. את העוף בקאו מאן חאי תצטרך קודם לבשל לפני שהוא כל כך נחמד ורך. את הרטבים העמוקים מכינים לרוב בעצמכם, כי זה טעים יותר אבל בעיקר זול יותר. אז בסך הכל, יותר עבודה מסתם לזרוק אותו במהירות לווק וסיימת.
בסך הכל, בשבילי, המטבח התאילנדי טעים, אבל מוערך יתר על המידה.
אני נהנה לאכול שם כל יום, אבל אני עושה את זה גם כשאני באיטליה או בדרום קוריאה.
בדרך כלל זה לא יותר מ"ביס מהיר" במחיר סביר והגון בטעם. היא עושה זאת בצורה הטובה ביותר גם בהולנד, שבה יש מעט עניין במטבח עילי. הרבה "מונוסודיום" באוכל, כפי שהתאילנדים מכנים את המוצר השנוי במחלוקת הזה המופק מקסאווה! תסמונת המסעדה הסינית! אפילו הנזירים כאן מתלוננים על כמות המלח וה"מונוסודיום" באוכל, בעיקר ממסעדות תאילנדיות, שהם מוצעים בהולנד על ידי תומכיהם, בעיקר עובדים במסעדות!
אשתי אוכלת תאילנדית פעם או פעמיים בחודש, את השאר אנחנו אוכלים שמות משפחה
היא אוהבת את זה הרבה יותר.
אני גר באובון ויש לי כמה מסעדות קטנות שבהן אני מבקר בקביעות לארוחת צהריים או ערב עם אשתי...
הרבה אטריות עוף ודיונונים...ביצים...רוטב טעים...לא שמנוני...בגלל זה אני לא מוצא את זה בסיפור.
ברור שיש מסעדות או דוכני אוכל שבהם מציגים לך את מה שהסופר מציע.
גם אני מכיר את אלה...אבל באופן כללי זה לא נורא...
בתיאבון,