נפטר מה-GBA, ואז?

מאת הנס בוש
פורסם ב גולים וגמלאים
תגיות: , ,
1 ינואר 2012

נכון להיום נמחקתי מהמינהל הבסיסי העירוני של הרלן. לפחות כך אני מקווה. הניירות הרלוונטיים פורסמו בהולנד על ידי חבר בתחילת דצמבר ומאז לא שמעתי דבר.

זה מוזר שאתה יכול לדווח על מעבר בתוך הולנד באינטרנט עם DigiD שלך, אבל זה לא אפשרי בחו"ל. ואז מיקודים וכדומה פתאום כבר לא מתאימים לתבנית.

הסיבה להגירה? השר לשעבר פיט היין דונר הודיע ​​כי הוא יחפש 'המבורגרים רפאים'. מדובר בבני ארצם שמבלים חלק גדול מהשנה בחו"ל וצריכים לבטל את הרישום רשמית. אני לא מבין את זה (כמו כל כך אצל פיט היין, שאני מכיר עד היום מימי הסטודנטים שלי). כל השנים שילמתי מס על הכנסתי כראוי, בעוד שלמעשה איני משתמש יותר במתקנים הנלווים.

כשאנחנו מהגרים, אנחנו מגיעים מהר לביטוח בריאות. זה חובה אם אתה רשום בהולנד. כי הייתי מבוטח במשהו לא בסדר (סוכרת). תאילנד כמעט בלתי אפשרי וזה הרבה יותר מסוכן להסתובב כאן בלי ביטוח. כל השנים הללו, Univé כיסתה את העלויות הרפואיות שיש לי תאילנד עשוי, שולם היטב. לפני חצי שנה גיליתי ש-Univé מציעה פוליסה שלמה אוניברסלית, המכסה גם יותר מהביטוח הבסיסי בהולנד. נכון שהעלויות מגיל 40 הן בין 247,50 ל-299 יורו, אבל בהתחשב בכך שאני משלם כיום 5 אחוז מסים על הכנסתי מהקצבה, העלויות לא כל כך רחוקות. Univé אישרה במייל שאני יכול להעביר ללא החרגות ותנאים מגבילים, אבל זה התברר קצת יותר מסובך מהצפוי. קיבלתי במייל ערימה גדולה של טפסים ממחלקת החוץ כדי לוודא שאני לא זכאי יותר לביטוח הבסיסי החובה. מילאתי ​​את הטפסים, שלחתי אותם בחזרה במייל ושלחתי אותם בדואר רק ליתר ביטחון. גם לאחר מכן לא שמעתי שום דבר מ-Univé, מלבד שהתרומה הישנה שלי לינואר 2012 כבר חויבה מחשבוני.

מניסיוני, רשויות המס בהירלן הן בעיה גדולה יותר בהגירה. כבר דיווחתי על ההצעה להגירה לשם באוקטובר. זה הביא לערימה יציבה של נייר בתיבת הדואר שלי. רשויות המס מבקשות הוכחה שנפטרתי מה-GBA לפטור ממס שכר ודמי ביטוח לאומי. אין לי, כי ההגירה מתחילה רק ב-1 בינואר. רשויות המס גם רוצות לראות הוכחה שאני משלם מס בתאילנד. ראשית, זה לא אפשרי כי אני עדיין רשום בהולנד. שנית, לגמרי לא ברור איך משיגים כאן מאמר כזה. האמנה שנחתמה ב-1975 בין הולנד לתאילנד קובעת שמדינת המגורים (במקרה זה תאילנד) זכאית למס. המדינה האחרונה היא זו שתקבע אם זה נחוץ. בנוסף, תאילנד אינה מטילה מס על הכנסות ופנסיות זרות.

גרוע מכך הוא שרשויות המס מסרבות להתכתב במייל. השירות עדיין חי בתקופת האבן. את כל מידע יש לשלוח בדואר. המכתב מהרלן הגיע להואה הין יותר משלושה שבועות לאחר התאריך, עם הדרישה להגיב בתוך ארבעה שבועות. כדי להחמיר את המצב, המכתב שהופנה אלי הכיל גם תשובה לשאלה של אדם המתגורר בספרד. מבולגן ביותר. החזרתי מכתב זה לרשויות המס בהירלן. ומאז לא שמעתי כלום.

בקיצור: היגרתי, אבל אין לי מושג אם זה כך גם בפועל. אני צף איפשהו בוואקום עכשיו וזו התחלה מוזרה של 2012.

64 תגובות ל"בוטל ההרשמה מה-GBA, ואז?"

  1. רובי אומר למעלה

    שנה טובה, הנס.
    חבל שהשנה הייתה צריכה להתחיל בצורה כל כך מאכזבת! ואכן, דונר והפקידים לא יכולים לעשות את זה יותר נחמד, אפילו יותר קל. יתר על כן, איננו יכולים עוד להשתמש ב- DigiD שלנו כלל לאחר ביטול הרישום. וכמו שאתה אומר, גם מינהל המס והמכס לא מגיב במייל.
    אתה יודע שגם אני אגר בחודש הבא ואסיר את עצמי מה-GBA. אם יש לי חדשות בשבילך לגבי נהלים, אודיע לך מיד.
    בברכה, רוב.

  2. מרי ברג אומר למעלה

    הנס,
    אם יש משהו שאני יכול לעשות עבורך בהולנד, הודע לי.
    ברכות,
    M.

  3. פלומיני אומר למעלה

    הסיבה לכל ההרשמה בהולנד חמקה ממני לחלוטין, אבל ברור שזו טרחה. ביטלתי כמו שצריך גם מרשויות המס בהירלן, ולאחר מכן שלחו מכתב להוריי עם הצדעה "ליורשי".

    כשדיווחתי להם שאני באמת עדיין בחיים, אמרו לי בקור רוח שאני צריך להוכיח את זה. ובכן, אם רשויות המס רואים אותי כלא קיים, זה רק טוב (המאפיה יותר מסודרת כי לפחות הם עדיין מספקים אבטחה ושירות!).

    איחולים לכולם.

  4. פיטר אומר למעלה

    היי הנס,

    אל תדאג לגבי הרלן. אם מרכז האינטרסים החיוניים שלך (עבודה, בית, אישה, ילדים, חברות וכו') נמצא בתאילנד, אתה עדיין כפוף למיסוי זר בהולנד לכל היותר. זה בכלל לא משנה אם אתה משלם מס בתאילנד או לא. אני יודע שהרלן לפעמים לא ממש מבין את זה!
    אני מניח שאתה גר בתאילנד דרך קבע, אחרת תצטרך לקחת בחשבון גם את חוק 182 הימים.

    אם אתה רוצה לדעת בדיוק מה זה, חפש את "אמנת כפל המס" בין תאילנד להולנד באינטרנט.

    פיטר.

    • קור יאנסן אומר למעלה

      אתה יכול להגיד לי מה אותם 182 ימים
      תוכן התוכנית, או איפה אני יכול למצוא משהו על זה

      bvd cor jansen

      • פיטר אומר למעלה

        תכנית 183 הימים (ולא תכנית 182 הימים, סליחה) מתייחסת להכנסה מעבודה. אם אתה עובד פחות מ-183 ימים בתאילנד, אך נחשב כתושב NL, NL רשאית לגבות מס על הכנסה זו.
        למידע נוסף, בקר באתר האינטרנט שלהלן:
        "אמנת מס הולנד תאילנד"
        אמנה זו מכילה גם את הספירה ההגיונית שיש לעמוד בה כדי להיחשב כאדם חייב במס באחת משתי המדינות הללו.

        פיטר.
        http://www.jongbloed-fiscaaljuristen.nl/files/belastingverdragen_09/thailand.pdf

  5. ליאו בוש אומר למעלה

    הנס היקר,

    אני גר בתאילנד כבר 8 שנים, ולפני כ-6 שנים נמחקתי בהולנד.
    קיבלתי פטור ממס הכנסה בהולנד, ומעולם לא היו לי בעיות עד עכשיו.
    יש להגיש בקשה לפטור חדש כל 3 שנים.
    לאחר מכן נאמר כי עליך להיות מסוגל להוכיח שאתה תושב (פיסקלי) של תאילנד.
    עד כה הצלחתי להסתפק בשליחת "תעודת מגורים" מהגירה תאילנדית, אבל זה כבר לא מתקבל.

    אם לא אכפת לך לספק כתובת אימייל שבה אוכל לדווח באופן אישי על הממצאים שלי, אשמח לעשות זאת.
    בגלל הפרטיות שלי אני מעדיף לא לעשות את זה בבלוג הזה.

    ליאו בוש.

    • תמיכה אומר למעלה

      ליאו היקר,

      אני שומע על זה. זה עתה ביטלתי את הרישום (לצורכי מס) ואני לא צריך לדווח לאף אחד מלבד ברשויות ההגירה של תאילנד. אז בכלל לא בהולנד. המכתב שיש לי מרשויות המס אינו מציב שום תנאי ולכן אין חובת הודעה. אני חושב שלמשלם הפנסיה אכן יש תנאי כזה (לדווח שאתה עדיין בחיים) כדי למנוע ממנו להמשיך לשלם לאחר מותך (לחברה/אשתך התאילנדית למשל).

      אגב, זה פשוט מסודר בקביעות על ידי רשויות המס באמסטרדם, מיסי שכר וצוות בחירה. אז הרלן - במקרה שלי - לא מעורב בכלל.

    • קאו נוי אומר למעלה

      אם הם לא יקבלו יותר את תעודת המגורים, מה יקבלו? אני רק מכין בקשת פטור להרלן, אגב אני עובד בתאילנד ולכן משלם למעשה מס הכנסה בתאילנד.

  6. תמיכה אומר למעלה

    האנס היקר,

    אני - כמו אחרים לדעתי - כבר עברתי את התהליך. לרשויות המס אין מערכת מייל מלכתחילה, כי הם מפחדים מפריצות. לא כל כך מפתיע כפי שראיתם בשנה האחרונה עם משרדי ממשלה שונים, שהיו דולפים כמו סל.
    אצלי זה היה מסודר מהר מאוד. אכן צריך להראות עותק של ביטול הרישום ב-GBA ובזה נגמר העניין, כלומר רשויות המס רוצים להיות בטוחים שאין לכם עדיין הכנסה מעבודה, בלי בית ובלי נכסים אחרים. ואכן ההנחה היא (בהתבסס על אמנת המס בין תאילנד להולנד) שאתה נופל תחת רשויות המס של תאילנד (נא לעיין באמנה בבקשתך, כי לא כל לימבורגר יודע על קיומה). העובדה שרשויות המס בתאילנד מיישמות את שיעור ה-0% (הם לא מציינים זאת על הנייר, כי זה לא הכרחי) היא בונוס נחמד. הגשתי את הבקשה הזו דרך יועץ המס שלי באותו זמן וזה הוסדר תוך 2-3 שבועות. בלי ערימות של טפסים וכו' שאמנם עולה קצת כסף, אבל - כפי שכנראה כבר שמתם לב - עולה בהרבה על הבלגן המנהלי והרשמי.
    ביטוח: יצא לך לבדוק גם עם BUPA? עושה הבדל עצום, ויתרה מכך, מבטחים הולנדים הם לעתים קרובות קשים ("לא יכולת לחכות לטיפול עד שחזרת להולנד" וכו').

    עושה הבדל משמעותי בפרמיה.

    • הנס בוס (עורך) אומר למעלה

      אין מייל, מחשש לפריצה. אז הרשויות הממשלתיות האלה צריכות לעשות סדר בענייניהן. יש מספיק ידע בינלאומי בבית כדי לסגור את התיק. פחד הוא גם יועץ גרוע במקרה הזה.
      בופה אינו פתרון, לאור ההרחקות הרבות. ובמקרה הזה גם לא זול יותר.

      • חובב תאילנד אומר למעלה

        לחלק מהרשויות יש בצדק מערכת סגורה וטוב שכך. אין לזה שום קשר לפחד או לכך שניתן להשיג את הידע לסגור משהו במקום אחר. אני מבין שזה קשה לך, אבל זו הבחירה של רשויות המס להקים את המערכת שלהם כך. צריך לעשות יותר בעיניי. בכל מקרה, זה יביא עוד עובדים לסניף הדואר.

        הם צריכים לבחון מקרוב את כל אותם כללים וחובות שכעת אתה צריך לעמוד בהם. יש מעגלים נחמדים שגם אתם נתקלים בהם אם אתם רוצים להגיע להולנד בתור תאילנדי (לפחות 2 פחות עכשיו בגלל זה). אבל די חסר ערך ומעצבן כשאתה נתקל בהם.

  7. איכר חקלאי אומר למעלה

    שלום
    אני מצטער אבל עשית כמה טעויות, אני חושב שזה כל כך קל
    אם אתה רוצה הסבר, שלח לי מייל ואני אגיד לך מה כדאי ומה אסור לעשות
    בברכה kees

    • רובי אומר למעלה

      @קיס,
      גם אני אשמח להסבר הזה! אם לא פשוט תשלח את המידע שלך להנס באמצעות האימייל שלו, כל קוראי הבלוג הזה, כולל אני, לא יידעו איזה מידע חשוב יש לך עבורנו. אז בבקשה תהיו אדיבים כדי לחלוק את החוכמה שלכם עם כולנו. תודה מראש.

      • הנס בוס (עורך) אומר למעלה

        אני יכול לדמיין את זה.

      • לקוואן אומר למעלה

        אני מסכים איתך רובי, גם אני אשמח לדעת הכל. על זה עוסק הבלוג הזה, כל המידע חשוב לכולם.

    • טונות של כתר אומר למעלה

      אני גם רוצה להגר בעוד שנתיים, אבל עכשיו אני תוהה אם זה משנה הרבה מבחינה כלכלית? אולי עדיף להחזיק כאן בית, מס (מביטוח אובדן כושר עבודה) אז לא כל כך, לשמור כאן ביטוח בריאות ואז לנסוע להולנד 2 פעמים בשנה למשך שבועיים, לנוח בבית שלנו בסאמוי..

    • קור ורקרק אומר למעלה

      שלום קיז

      כמו טון קרון, גם אני מתעניין במיוחד בממצאים שלך ומהי הדרך הטובה ביותר להגר. בדיוק כמו טון, זה יהיה בערך שנתיים (גיל פנסיה ממלכתי)

      אני נשוי לבן זוג תאילנדי וגם רוצה לרשום את הנישואים האלה בתאילנד.

      יכול לפגוש אותך גם במהלך החג הבא (יוני)

      מקווה לשמוע ממך

      תודה מראש

      קור ורקרק

  8. רייקי אומר למעלה

    שלום הנס
    פשוט ביטלתי הכל אז
    ביטוח וכבר יצא לתאילנד
    בתוך 4 חודשים העירייה ביטלה אותי אוטומטית
    הם פרסמו לראשונה מודעה בעיתון
    עזב עם כתובת לא ידועה והתקשר לקרובי
    לאן הלכתי כשעברתי בכל מקום
    שאני עומד להגר לתאילנד..

  9. רייקי אומר למעלה

    שלום הנס
    לאקס שלי יש קצבת נכות
    פטור ממס מהולנד
    לאחר שנתיים אתה יכול להגיש בקשה לכך.
    שאינך משלם מס הכנסה או עבור ההוצאות הרפואיות שלך
    עדיין משולמת מהקצבה שלך.
    אתה לא צריך יותר כי אתה בשום מקום שם
    עושה בו שימוש רב יותר בהולנד
    לאחר מכן, עליך להסיר לחלוטין את הרישום בהולנד
    ובתאילנד
    אתה לא צריך לשלם מס על ההכנסה שלך
    רק אם יש לך מסעדה עסקית, בר וכו' וכו'
    האם אתה משלם מסים על זה או בית עם חברה
    אז אתה צריך לשלם מסים עבור החברה שלך מדי שנה
    אבל אז אתה חייב להיות מבוטל לחלוטין בהולנד

    • חובב תאילנד אומר למעלה

      רק רציתי להדאיג אותך, אבל...

      אני מקווה למענך שקצבת נכות זו מכסה גם את אובדן ההכנסה אם קצבת ה-WAO תשולם מאוחר יותר בהתאם לרמת החיים של המדינה בה אתה גר... אחרת אתה עדיין יכול לחזור גם אם הם יתחילו להתמודד עם זה, כי הם כבר עובדים על זה.

      • פיטר אומר למעלה

        לטייל בתאילנד אם אינכם רוצים להדאיג אנשים, אנא תנו את המידע הנכון, שום דבר לא יקרה בביטוח אובדן כושר עבודה!!

        זה עומד לקרות:
        האמצעי חל על חוק תלויי השארים כללי, בחלקו על תכנית חידוש עבודה לנכים חלקית (WGA), קצבת ילדים והתקציב הקשור לילדים.

        יחד עם IVA, ה-WGA הוא חלק מה-WIA, שהחליף את ה-WAO ב-1 בינואר 2006.
        ה-WGA חל על עובדים שהם לפחות 35%, אך לא באופן קבוע, אובדן כושר עבודה לאחר שנתיים של מחלה.
        מטרת עקרון מדינת המגורים היא לספק תמריץ גדול יותר עבור אנשים עם מוגבלות חלקית לעבוד.

        ייצוא של "קצבת פנסיה ממלכתית לשותף צעיר יותר" גם לא יהיה בר ייצוא מחוץ לאיחוד האירופי.

        • פיטר אומר למעלה

          למי שרוצה לעבור על כל הטקסט.

          http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2011/09/05/wet-woonlandbeginsel-in-de-sociale-zekerheid.html

          ואז לחץ על הקישור העליון

          חוק עיקרון ארץ המגורים בעניינים סוציאליים. (קובץ PDF

  10. Lowy Creamers אומר למעלה

    שלום, יש פתרון לזה. אתה נכנס לאתר zorgtoeslag.nl, שם יהיה לך איש קשר במייל. אותה חברה תסדר לך רישום או ביטול רישום מהמס לגבי חובת הזהירות שלך. אתה ממש לא צריך דיגידיד לכך אתה מאשר לאותה חברה לעשות זאת. ניתן לארגן עבורך בקשה או ביטול מנוי לחובת זהירות עולה תשלום חד פעמי של 19 יורו ומסודר כהלכה תוך חודש. ניתן גם לקבל החזרי מס ושאלות על ביטול המנוי מעובד באותה חברה. אז פשוט שלח דוא"ל לחברה הזו והם יסדרו לך את זה בצורה מסודרת. אתה
    הצלחה מובטחת

    לואי

  11. lexphuket אומר למעלה

    לגבי מיסים: כשביררתי על כך בזמנו, תגובת עורך הדין/רואה החשבון התאילנדי הייתה: יש לך אישור עבודה? לתשובה השלילית אמר: אם אין לך, אסור לך לעבוד, אז אין לך הכנסה, אז אין מיסים. כל כך פשוט.
    למרות ששמתי לב לפני זמן מה שבהולנד פתאום נגבים שוב מסים על הכנסה מהממשלה: על פנסיית AOW ו-ABP, לא על הפנסיה התעסוקתית שלי. אתה רק צריך לדעת.

    לגבי ביטוח: אני צריך לצלול גם לזה. הפסקתי עם בופה: יקר מדי והם באים עם כל מיני תירוצים לא לשלם. כשגרנו באנגליה היינו מבוטחים בבופה; כשאשתי הייתה זקוקה להחלפת מפרק ירך, הם לא היו משלמים. לאחר שעברה ניתוח בהולנד, גם לא, אם כי העלויות היו 75% מאנגליה. התירוץ שלהם היה שאין להם שליטה על בתי חולים הולנדים (?)
    הנקודה היא כמובן שבמקרה חירום אתם רוצים שחברת הביטוח שלכם תטפל בעניין, ואתם לא מנסים להקשות עליו. אבל הכל תלוי בכסף עבורם: אם תשרוד זה העניין שלהם.

  12. טונות של כתר אומר למעלה

    רק כדי להיות ברור, יש לי בן זוג הולנדי..

  13. מרי ברג אומר למעלה

    אני גם רוצה לדעת את ההסבר הזה בקשר עם יציאתי המיועדת לתאילנד.

  14. ג'אן ספלינטר אומר למעלה

    מה שאני יודע עכשיו זה שהקצבה תשולם למדינת המגורים. אני חושב שזה רק לגבי מזונות ילדים ועוד כמה דברים. אבל להולנד יש הסכם עם תאילנד ותאמינו לי שאם הם רוצים לבטל זה ממש לא. והולנד נקראה חזרה כמה פעמים על ידי אירופה.' רק תגיד שאם אתה לא יודע משהו אתה תמיד יכול לשאול אנשים ב- thailandblog בפורטל התאילנדי אז תשמע תשובות מאנשים שכבר קצצו את הגרזן הזה. ואל תלך שולל

  15. ליאו בוש אומר למעלה

    טאון היקר,

    אני חושד שלא הבנת את ההודעה שלי ושאנחנו מדברים על שני דברים שונים.

    במקרה שלי מדובר בקבלת פטור ממס בנ.ל., אם בנ.ל. הורחקה ומתגוררת בתאילנד.
    פטור זה ניתן רק על ידי "Belastingdienst Buitenland" בהירלן.
    נכון לעכשיו, הבקשה לפטור ממס דורשת הוכחה מרשויות המס בתאילנד כי אדם הוא תושב תאילנד לצורכי מס.

    אין לזה שום קשר לחובת דיווח ל-NL. מס, כפי שאתה חושב שאני מתכוון.
    זה בכלל לא קשור לזה.

    אבל בגלל שאתה עדיין כפוף ל"מסי אמסטרדם", אני חושד שאין לך פטור ממס בכלל ואתה עדיין כפוף למשטר המס ההולנדי.
    כנראה שתהיה לך קצבת ABP, כי אז לא תקבל פטור.

    אולי עכשיו זה קצת יותר ברור?

    ברכות,
    ליאו בוש.

    • תמיכה אומר למעלה

      ליאו היקר,

      מלכתחילה יש לי פטור מלא (!) ממס. אני מקבל תשלום חודשי ברוטו = נטו מדלתטלויד (לאחר ניכוי חיובי הבנק כמובן). אם תרצה אשלח לך את החלטת רשויות המס לכתובת המייל הפרטית שלך ואין הגבלות/תנאים כלולים! ודלתאלויד מקבלת את ההחלטה הזו. אז: אין לי שום קשר להרלן (בכל מקרה). גם אין הודעה לשלוש שנים וכו'.

      תעשה מה שאתה רוצה עם המידע הזה.

      ברכות,

      טאון

  16. ינואר נ אומר למעלה

    ליאו בוש היקר
    אם יש לך בית מגורים, זו הוכחה שאתה גר בטאילנד
    רבותי צריכים לדעת טוב יותר, זה צריך להתקבל
    דונלד בדרכון ושלח לו ברכות jv

  17. זין אומר למעלה

    קל לקטר על ממשלת הולנד, אבל למה להגר?
    האם גם ממשלת הולנד (במקרה זה החברה ההולנדית) צריכה להמשיך לטפל באנשים שעזבו את הולנד סופית?
    אם אתה זכאי למשהו בסדר, אבל ניצול ניצול במרמה יש לטפל בו.
    2012 שמח!

    • הנס בוס (עורך) אומר למעלה

      ממשלת הולנד לא צריכה לטפל בי, וגם לא עשתה זאת בשנים האחרונות. בקרוב אקבל את הפנסיה שלי (כעת 89% כיסוי) מכספי החוסכים. שילמתי פרמיית פנסיה ממלכתית משמעותית במשך 38 שנים. בקרוב ישלמו לי 96 אחוז מזה. למה לנצל במרמה?

  18. ריצ'רד אומר למעלה

    הודעה מאינסאן סאני, הכל בסדר כאן, אף פעם לא היו לי בעיות עם didid כל הזמן שהייתי כאן עכשיו, כי זה עובד בסדר כאן בתאילנד, גם אין בעיות עם מיסים, אני לא יודע מה זה ממשיך, תמיד מתבכיין על הולנד, זה לא טוב, אתה יודע כשאתה עוזב את ארץ המוצא שלך תמיד יש בעיות מעורבות, אבל יש בעיות לפתור, אם יש לך חפירה שעובדת גם בתאילנד, ואכן המס כן. לא עובד באמצעות מיילים, הכל עדיין בכתב, להתקשר אליהם הולך טוב מאוד אם יש לך Voipdiscount יכול להתקשר לשירותיהם בחינם.
    ברכות מאיסאן ריצ'רד

  19. תמיכה אומר למעלה

    באופן כללי: לא ניתן לקבל רק את היתרונות של הולנד וגם את היתרונות של תאילנד.

    אחרת זה פשוט פשוט: אם אתה מבוגר מגיל 60, יהיה קשה לבטח את עצמך מפני עלויות בריאות בתאילנד. נְקוּדָה!

    וכך, אם תישאר באמצע הדרך בהולנד, אתה עלול להביא אחריך את פיט היין דונר (או יורשו).

    לכן: רק תאמינו מה הניסיון של אנשים שכבר גרים בתאילנד והשאר נכנס לקטגוריה של "אגדות/לא לדעת היכן המקלקל תלוי".

  20. ליאו בוש אומר למעלה

    עורכים יקרים,

    האם לא ניתן לשכנע אנשים כמו יאן ו' וריצ'רד לטרוח ולכתוב הולנדית קריאה, אם צריך בעזרת מילון?

    הייתי רוצה להגיב לפוסטים שלהם, אבל אני באמת לא מבין למה הם מתכוונים.
    גם אני לא דובר שפת אם, אבל אני עושה כמיטב יכולתי כדי שהכתבים שלי יהיו קריאים לכולם.

    ברכות,

    ליאו בוש.

    • קון פיטר (עורך) אומר למעלה

      @ ליאו, אם אתה לא מבין, אז גם לא הייתי מגיב לאנשים שהוזכרו 😉

  21. ליאו בוש אומר למעלה

    אם יש תגובות, מחר אני נוסע לאיסאן לשבוע.
    לא נגיש דרך האינטרנט.

    גר. ליאו בוש

  22. ליאו בוש אומר למעלה

    טאון היקר,

    תודה על המידע.
    אבל כמה זמן יש לך את הפטור הזה?

    גר. ליאו בוש.

    • תמיכה אומר למעלה

      ליאו היקר,

      קודם כל, אני לא כל כך מבין למה אתה מפקפק כשאני אומר שיש לך פטור. עכשיו מתחילים להיות לך ספקות לגבי כמה זמן יש לי את זה. קיבלתי פטור מינואר 2011. גם הפנסיה שלי מהמבטח שלי פועלת מאותו רגע. אני לא כל כך מבין את החשיבות של משך ההחלטה/הפטור. וה"תנאי" היחיד בהחלטה הוא שזה ימשיך לחול כל עוד אני גר בתאילנד (וזה לגמרי תלוי בי). וכמובן שאהיה כפוף שוב לכללים ההולנדים אם אלך לגור בהולנד.

      • גרינגו אומר למעלה

        @teun: יש לי גם פטור ממשרד מס אזורי (לא Heerlen!) כבר כמה שנים ללא הגבלת זמן והוא נשאר בתוקף "כל עוד אני גר בתאילנד"

  23. ליאו בוש אומר למעלה

    חאן פיטר,

    אני גם לא מגיב לאנשים שהוזכרו, כי אני לא מבין מילה ממה שהם כותבים.
    זו הייתה רק בקשה אליכם (העורכים), האם ייתכן שיש משהו שתוכלו לעשות כדי שהבלוג הזה יהיה קריא.

    זה רק יכול להועיל לרמת הבלוג הזה..

    זה הכל..
    ברכות,
    ליאו בוש

    • לקס ק אומר למעלה

      אני מסכים איתך לגמרי ליאו, אבל חוקי הבית מיושמים לפעמים די סלקטיבית, במיוחד אלה לגבי איות וסלובים, קראתי גם את ההערות שאתה, כנראה, מתייחס אליהן וזו רק חוסר זהירות, לא רק טעות שפה או משחק.

      בכבוד רב,

      לקס ק

  24. Ad אומר למעלה

    שלום קוראים יקרים,

    היגרתי לתאילנד בשנת 2010 אני עדיין מקבל הכנסה מהולנד (פנסיה מוקדמת)
    השלמתי את ה-M-ticket והגשתי בקשה להצהרת פטור.
    כעת, לאחר מידע מרשויות המס, נאמר לי בטלפון שזה נדחה ושאני פשוט חייב במס וחייב בפרמי עד שאוכל להוכיח שאני חייב במס בתאילנד.
    אז אני חייב לקבל מסמך מהמס התאילנדי שאני נופל תחת חוקי המס התאילנדי.
    הגברת הייתה בוטה, זה בא לך להבין את זה, ואנחנו דוחים הכל. כי אנחנו עכשיו הרבה יותר ביקורתיים מבעבר.
    מי יעזור לי בדרכי לפרוץ את הראשים הקשים האלה בהירלן.

    תודה על עזרתך

    • הנס בוס (עורך) אומר למעלה

      אולי כדאי (ביחד?) שעורך דין מס טוב יתקשר להרלן לסדר עם הליך?

      • רובי אומר למעלה

        רעיון טוב הנס! מסכים לחלוטין. האם העורכים של Thailandblog.nl יכולים לקחת יוזמה כאן? אני כן יודע שהבלוג הזה אינו "ארגון הסברה", לא איגוד לגמלאים מתאילנד, אבל אולי יש הזדמנויות לשמש דובר של אנשים רבים עם אותה בעיה...

        • גרינגו אומר למעלה

          הזדמנות מצוינת גם לאגודות ההולנדיות (המשותפות) כאן בתאילנד לארגן משהו אחר מלבד ערב ברידג' או משהו כזה.

          • רובי אומר למעלה

            רעיון מצוין בארט. אני אבוא אליכם בפברואר ואז נתחיל!
            בברכה, רוב ואן ו.ר.

    • פיטר אומר למעלה

      היי מודעה,

      אני חושב שאני יכול לעזור לך. הייתי מפקח מס במשך שנים ולאחר מכן עבדתי כיועץ מס עוד 10 שנים.
      עקבתי אחרי כל ההצהרות, השמועה וכו' על זה ועל נושאי מס נוספים והגעתי למסקנה שזה הופך להיות סיפור מאוד מבלבל.
      אם רק תוריד את אמנת המס בין NL לתאילנד דרך האינטרנט, הכל ברור למדי. עם זאת, אני יכול לדמיין שאולי יש לך בעיה עם הז'רגון המשמש.
      אם אתה רוצה להשתמש בעזרתי, אנא תן לי את מספר הדואר האלקטרוני שלך על ידי תגובה לפרסום זה.

      בהצלחה!

      • טונות של כתר אומר למעלה

        פיטר, בקיצור: אני בן 63 אז אצא לפנסיה בעוד שנתיים אז יהיו לי פנסיה ממלכתית ופנסיה (2 שנות ותק) בן זוגי צעיר ממני אז אקבל גם קצבת שותף. אחרי כל השנים האלה של עבודה כאן ותשלום מסים, אני רוצה ליהנות מהזקנה שלי בקוסמוי. כבר יש לי שם בית (השכרה לטווח ארוך). אני רוצה למכור ולהשכיר את הבית שלנו כאן לילדים שלי. (לא יודע אם מותר לי להשכיר). עם זאת, הדאגה הגדולה ביותר שלי היא שירותי בריאות 🙂 היכן אוכל לקבל ביטוח? אני גם מוציא כאן כמעט 45 אירו בשנה, אז עם קצת €€€ תוספת זה אמור להיות אפשרי, חשבתי, אבל האם זה כך? או שעדיף להחזיק כאן את הבית, להישאר מבוטח ולצאת ל"חופשה" להולנד פעמיים בשנה, ופשוט לשלם כאן את המיסים? או שזה אסור?
        [מוגן בדוא"ל]
        גר. טוֹן

        • הנס בוס (עורך) אומר למעלה

          טון היקר, פיטר ללא ספק יודע יותר על מסים. לביטוח אני ממליץ לך לפנות אל AA Insurances בהואה הין. מתיאו ואנדרה יודעים מספיק על זה. אם תגר, תאבד את הביטוח הבסיסי. אם אין שום דבר רע בך, אתה עדיין יכול להיות מאוכסן איפשהו דרך AA. אני ב-Univé. יש לזה את המדיניות המלאה האוניברסלית עבור לקוחות קיימים. ב-299 יורו לחודש, אבל הטבת המס עשויה לעלות על כך.

          • טונות של כתר אומר למעלה

            הנס, תודה על תגובתך המהירה. אין שום דבר רע בך, אתה אומר... אז טוב, יש לי הרבה בעיות עם הגב והצוואר שלי, אל div. זמנים מנותחים. כאן ב-NL תמיד כואב לי, בתאילנד כמעט אף פעם. אני מבין שאז לא אגיע לשום מקום לבטח את עצמי, זה נכון?
            חשבתי ששירותי הבריאות בתאילנד הם טובים ולא יקרים מדי, או שאני טועה!? אז אני משלם במידת הצורך, ויכול, ישירות ל-z,huis.. מס שאני כן בודק כאן בהרלן, הוא ליד.
            דרך אגב אחלה בלוג!!!!

            טון

            • הנס בוס (עורך) אומר למעלה

              אני לא עושה ביטוח ואני לא רופא, אבל אז אפשר לסמוך על כל כך הרבה החרגות שאין טעם לבטח. שירותי הבריאות בתאילנד, במיוחד בבנגקוק, טובים וזולים יותר מאשר בהולנד. אבל בעיה רפואית מסובכת יכולה לעלות כל כך הרבה שאתה בקושי יכול להרשות זאת לעצמך.
              הדיון על Heerlen בבלוג זה מתמקד בשאלה האם Heerlen פשוט חוסם או לא יודע או לא רוצה לדעת את האמנה עם תאילנד 1975/76. המילה האחרונה עדיין לא נאמרה בעניין.

            • פיטר אומר למעלה

              טונות של פעולות עולות שבריר מזה בהולנד, אם אתה מוכר את הבית שלך ויש לך קצת כסף בצד, בהחלט הייתי מבטל את המנוי בהולנד. עם 3000 היורו שאתה משלם בשנה בהולנד תגיע רחוק מאוד כאן. ואם דברים משתבשים מאוד, אתה פשוט נרשם שוב בהולנד, עם אח אחות ילד וכו' וכו' מי לא חזק חייב להיות חכם.
              אני רואה בעיה רק ​​עם קצבת השותף של אשתך, שלא ניתן יהיה לייצא עוד מחוץ לאיחוד האירופי בשנה הבאה, החוק הזה באמת יוכנס, אבל אתה יכול גם להתמודד עם זה בצורה יצירתית

      • Ad אומר למעלה

        שלום פיטר,

        תודה על הצעתך, אני מעדיף לא להסביר את כל הפרטיות שלי דרך הבלוג הזה.
        אם ברצונך לשלוח את כתובת הדואר האלקטרוני שלך בהודעת טקסט אל (0066)(0) 857047700, נוכל לשלוח מיילים נוספים.

        תודה מראש. מוֹדָעָה

      • אאד ואן פליט אומר למעלה

        שלום פיטר,
        ההודעה שלך היא לא מ'אתמול', אבל אני יוצר איתך קשר כי אנחנו מתכננים לצאת גם לתאילנד ואני מעוניין בעזרתך האפשרית.
        אגב, אני מכין תגובה כללית לאתר ולנושאים הנידונים שעשויים לעניין אותך.
        לגבי העזרה האפשרית שלך, צירפתי את המשפט הבא:

        והשאלה לפיטר האם יוכל בבקשה לציין אילו שאלות יש לשאול את ה-BD Heerlen, לפני הרישום בתאילנד, על מנת למנוע ככל האפשר ניכויים במס שכר?

        ברכות,
        אדם ואן ולייט

  25. מלך אומר למעלה

    רק תשמחו שלהולנד יש אמנת מס עם תאילנד, אחרת כולנו היינו מקבלים הערכת מגן שתקפה ל-10 שנים.במקרה הטוב, אז תוכלו לעשות הסדר תשלום.
    עו"ד מיסים נראה לי קצת מוגזם (=מאוד יקר). העניין מאוד פשוט ורואה חשבון/יועץ מס בהולנד יספיק.
    הוא מסדר כל היום כל מיני עסקים עם רשויות המס ויודע אם זה בסדר ואיזה דלתות הוא צריך לפתוח כדי להגיע לתוצאות.
    אולי נצטרך להיפטר קודם כל מהרצון לארגן הכל בעצמנו (ללא מספיק ידע וניסיון).
    הַצלָחָה.

    • הנס בוס (עורך) אומר למעלה

      תגובה קצת חמוצה. מרוצים מאמנת מס בת 25 שנה, איזה צד אחד (הולנד) לא רוצה לעמוד בה? אני אשאיר לך את המשפט האחרון.

  26. מלך אומר למעלה

    אין דבר המעיד על כך שהולנד אינה עומדת באמנת המס
    יתרה מכך, אם יש לך בעיה עם רשויות המס, יש מישהו בצד השני של השולחן שמאומן לא לתת כלום ולהביא עוד ועוד.
    במיוחד בזמן האחרון האג נכנסת לכל מיני טוויסטים מוזרים כי הם צריכים עוד ועוד כסף. אפילו ה-SVB משתתף בזה מטעם מר קאנט (לא מזמן היה לי אי הסכמה עם זה וזכיתי עם היועץ שלי). .
    תאמין לי: הרלן עושה את זה בשם הג'אגר, מהלך מוזר, אבל מנסים להקשות עליך.
    מפריע להם שחסר להם עוד ועוד כסף ואתם עכשיו הקורבנות של זה.
    תהיו חכמים ותתקשרו ליועץ מס, זה יעלה קצת, אבל תקבלו את זה פעמיים ותחסוך לכם הרבה החמרה. אולי פיטר ירצה לעשות משהו, זה יהיה בסדר.
    ייעוץ מרואה חשבון ותיק cgbelastingadviseur (עם זה כבר הופסקה העבודה ב-1969)

    אבל אין חדש תחת השמש.. שוב הצלחה.

    • תמיכה אומר למעלה

      מלך יקר,

      סוף סוף בן ברית! יש הרבה שואלים ודיבורים בלול התרנגולות הזה. כולם חושבים שהם יודעים משהו. אף מצב אינו זהה לחלוטין למצב השני. ולבסוף, כולם רק רוצים לשלב את היתרונות של הולנד עם היתרונות של תאילנד (הן מבחינת החיים והן מבחינת הביטחון והמיסים שיש לשלם).

      אכן משתלם להעסיק יועץ מס. העלויות הללו יותר מפצות על התועלת שתתקבל יחד עם מניעת הרבה סבל ורוגז בהמשך. עשיתי את זה בעצמי. הדברים מסודרים כעת (לפחות במצבי) היטב. כך………. גבירותיי ורבותיי: אל "תפשפשו" בעצמכם, אלא פשוט שכרו מומחה ותנו לו לעשות את "העבודה המלוכלכת".

  27. Pim אומר למעלה

    אציין פי 1 סכום האם זה אטרקטיבי לקחת יועץ.
    בשנת 2004 הרווחתי כ-700.- יורו לחודש עם קצבת נכות נמוכה.
    החיסרון היה שהמזונות כבר לא היו ניתנים לניכוי, קצבת המדינה לשנה הולכת להיות מופחתת ב-2% ונאלצתי לשלם את ביטוח הבריאות שלי בעצמי.
    לאחר מכן תוכלו לחשב בעצמכם האם כדאי להזמין מומחה.
    בכל מקרה אני מרוצה מזה, אני חושב הרבה על היועץ שלי.

  28. ליאו בוש אומר למעלה

    @קאו נוי,

    אם אתה משלם מס הכנסה בתאילנד, אתה יכול לבקש "תעודת תושבות" מרשויות המס בתאילנד.
    אתה יכול לשלוח את זה לשירות טבעת המס של NL.

    גר. ליאו בוש

  29. הנס בוס (עורך) אומר למעלה

    מכר שולח לי מייל באופן הבא: "סוף סוף, סיפור "מצחיק" על סיום ביטול הרישום שלי ב-GBA. בניין העירייה התעקש שאמסור כתובת מלאה של מקום מגורי בתאילנד, אחרת הם לא יוכלו לספק הוכחה לביטול הרישום. אז ציון שאני אלך ל"תאילנד" לא יספיק! הבוס נקרא בגלל שציינתי שאין לי עדיין כתובת, אבל רציתי הוכחה לביטול הרישום. האיש הזה אמר לי שאני צריך לתת את הכתובת של המלון הראשון שלי. לאחר מכן נתתי להם את הכתובת של הדירה שלי שהייתה לי באפריל ומאי. הגברת בדלפק אמרה שהכתובת הזו ארוכה מדי ולמערכת המחשב שלהם אין כל כך הרבה שדות זמינים. אז השאלה שלה הייתה אילו נתונים היא יכולה להשמיט. לְמָשָׁל. מו, או בנגלמואן, או צ'ונבורי? אמרתי שכל פיסת מידע היא הכרחית ושתהיה לי בעיה אם ישלחו את ההוכחה המקורית היחידה לביטול הרישום לכתובת לא מלאה בתאילנד. לאחר התעסקות ארוכה אמרה הגברת שמצאה: היא תכניס את מערכת המחשב שנשארתי ל"תאילנד" והיא תנסה לשלוח את הוכחת ביטול הרישום שלי לכתובת ההתכתבות שלי באמסטרדם..... מגיעה לשם שבוע הבא. תחי הבירוקרטיה. בקרוב גם רשויות המס לא יוכלו למצוא אותי כי יש להם כתובת לא מלאה או שגויה בשבילי!

  30. אאד ואן פליט אומר למעלה

    לכל,
    החוויות שלך מעניינות כי אנחנו מתכוונים להתיישב גם בתאילנד.

    בנוגע לתקשורת בדוא"ל עם BD Heerlen, אני יכול לומר לך שזה אפשרי, אבל אז אתה חייב לשאול את הקצין הרלוונטי של BD Heerlen בטלפון אם אתה רשאי לעשות זאת.
    (טלפון: 31 555 385 385)

    ולגבי ביטוח בריאות, הדברים הבאים. זה לא קשה אבל יקר, תלוי בגיל, בחירת פוליסת הביטוח (IN Patien/OUT Patien) וההשתתפות העצמית (ER). כבר ערכתי מחקר וביטוח טוב עבורי (73) ואשתי (57) עולה ביטוח הגון ברחבי העולם (למעט ארה"ב) מוגבל ל-In Patient (אשפוז בבית חולים) עם מיון של 2500 יורו, בערך 3800 יורו לכל שנה. ועם ER של 0 יורו כ-5300 יורו לשנה.

    יש ברוקר טוב בשנחאי שמייצג את החברות הטובות ביותר בתחום זה. העובד המדובר הוא גם הולנדי! אם אתה מעוניין, אנא הודע לי ואולי נוכל לראות אם אפשר הנחה קבוצתית.

    עדיין אשמח מאוד להתנסות עם ואפשרויות לקבלת אישור שהייה.

    והשאלה לפיטר האם יוכל בבקשה לציין אילו שאלות יש לשאול את ה-BD Heerlen, לפני הרישום בתאילנד, על מנת למנוע ככל האפשר ניכויים במס שכר?

    אז זה למי שמתקשר לעתים קרובות לחו"ל. אני משתמש כבר שנים ב-NONOH, שירות המספק שיחות חינם למשך 128 ימים בין מדינות רבות (או לפעמים בעלות נמוכה מאוד) לחיבור בין קווים. אני ממליץ לבדוק את התנאים וההגבלות שלהם באתר NONOH.net.

    אדם ואן ולייט


השאירו תגובה

Thailandblog.nl משתמש בקובצי Cookie

האתר שלנו עובד הכי טוב הודות לעוגיות. כך נוכל לזכור את ההגדרות שלך, להציע לך הצעה אישית ואתה עוזר לנו לשפר את איכות האתר. קרא עוד

כן, אני רוצה אתר טוב