Olvasói kérdés: EVA Repülőjegy átfoglalva

Beküldött üzenettel
Feladva Olvasói kérdés
Címkék: , ,
6 May 2020

Kedves olvasók!

2019 novemberében vettem egy EVA Air jegyet a D-reizenen keresztül egy bangkoki járatra április 7-én. A Covid-19 vírus kitörése miatt azonban minden járatot töröltek, beleértve az én járatomat is. Hogy ne okozzanak anyagi gondokat a cégnek, megkértek arra is, hogy foglaljam újra a jegyet, és ne kérjem vissza a pénzemet. Megtettem. Kaptam egy aktív foglalási számot, amely 19. március 2021-ig volt érvényes.

Twee weken geleden heb ik aan het reisbureau opgegeven mijn ticket om te boeken naar 26 januari 2021. Echter tot mijn grote verrassing kreeg ik de melding dat de voorwaarden gewijzigd zijn en ik nu voor eind december 2020 mijn ticket gebruikt moet hebben!

Afgelopen week zijn de wijzigingen wederom gewijzigd, nu met de melding erbij dat ik nu voor 2 juni a.s. mijn ticket voor 31 december geboekt moet hebben.

Dit jaar op vakantie naar Thailand past niet in mijn agenda, het is echter wel heel vervelend dat als je EVA Air tegemoet komt om je ticket om te boeken in plaats van je geld terug te vragen, je nu zo voor het blok gezet wordt.

Zijn er lezers die ook deze ervaring hebben? En zo ja, welke actie heb je ondernomen?

Verneem het graag.

Dank vast voor de te nemen moeite

Üdvözlettel,

tonna

10 reacties op “Lezersvraag: Ticket van EVA Air omgeboekt”

  1. Cornelis mondja fel

    EVA AIR biedt, ook in de huidige situatie, gewoon de mogelijkheid tot terugbetaling, zonder kosten. Heb je rechtstreeks bij EVA geboekt dan kun je dat via hun website regelen. Uw probleem is dat u het ticket bij een reisagent hebt geboekt en dan doet EVA op dit punt geen zaken met u en verwijst u naar, in dit geval, D-Reizen.

    • Cornelis mondja fel

      De voorwaarden op de EVA- website nog eens nalezend lijkt het mij dat u wèl zou kunnen omboeken naar 2021, maar dat in dat geval de gebruikelijke wijzigingskosten van toepassing zijn.

    • tonna mondja fel

      Alle lezers dank voor jullie adviezen, omdat het voor mij echt niet past dit jaar nog te gaan heb ik refund aangevraagd. Wel werd mij meteen verteld dat dit 6 tot 12 maanden gaat duren.
      Meglátjuk.

      Groet en dank.

      tonna

      • Cornelis mondja fel

        Da’s wel erg lang. Vorige zomer, toen EVA stillag door stakingen, had ik een terugbetaling voor een gecancelde vlucht binnen enkele weken op m’n bankrekening staan. Is het D-reizen die deze ‘vertraging’ inbouwt’?

  2. Dennis mondja fel

    Formeel (!!) hoeft u GEEN genoegen te nemen met een voucher of wat dan ook. Volgens Europese regelgeving heeft u gewoon recht op volledige terugbetaling van uw ticket. Niets meer en niets minder! Dit is deze week nog weer bevestigd door de Europese commissaris (zie hier (in het Duits, gaat ook over Duitsland, maar is ook van toepassing qua recht voor Nederland: https://www.aero.de/news-35265/Streit-ueber-Reisegutscheine-EU-Kommission-gegen-deutsche-Loesung.html)

    In Nederland heeft de minister ingestemd met het tijdelijk toestaan van vouchers. Dat is juridisch echter twijfelachtig, juist omdat de Europese regels anders voorschrijven en Europese regels boven nationale (dus Nederlandse) regelgeving gaat. En dan stellen de airlines ook nog voorwaarden die hoe dan ook u beperken in de mogelijkheden. Hoe goed bedoeld en hoe begrijpelijk ook.

    Persoonlijk zou ik ook geen genoegen nemen met een voucher. Het is duidelijk dat luchtvaartmaatschappijen het moeilijk hebben, maar u bent niet de bank voor de luchtvaartmaatschappijen en bovendien (en vooral); u loopt het risico bij een faillissement! Mocht, in dit geval EVA Air, failliet gaan, dan bent u uw geld kwijt. En de kans dat u uw geld dan nog krijgt uit Taiwan acht ik kleiner dan dat u de staatsloterij wint. Zelfs als u daaraan niet mee doet!

    Simpelweg geen genoegen nemen met een voucher en uw geld terugeisen, tenzij de overheid garant staat voor uw ticket bij een faillissement (wat de overheid tot nu toe nog niet doet en dat is al een teken aan de wand!) en ook alleen als de voorwaarden voor u acceptabel zijn.U geeft aan dat die voorwaarden voor u niet acceptabel zijn, dus geld terug eisen!

  3. január mondja fel

    Ik denk toch dat EVA je terug verwijst naar D-Reizen, zij hebben de transactie met je gedaan.
    Misschien dat er mogelijkheden zijn om naamsverandering van het ticket zodat je het kan verkopen.
    Zal niet makkelijk zijn maar wie weet is het mogelijk in deze tijd.

  4. Sylvester mondja fel

    Mijn reisagente belde me vandaag met whatspp of ik haar midden in de maand Mei 2020 wilde bellen omdat het druk zou worden Eva Air zou gaan vliegen op 4 Juni 2020, En de andere data van vluchten waren nu nog niet bekent . Maar er moest voor of op 1 Juni 2020 om geboekt worden en met vlucht bevestigging datum Ben dus erg benieuwd wat de maand Juni 2020 brengen gaat .

  5. Tréfa mondja fel

    Heb je van D reizen geen schriftelijke bevestiging van afgesproken data? Zo ja, dan zou ik advocaat nemen

  6. Nik mondja fel

    Kijk eens bij Aviclaim.nl

  7. Fiacskám mondja fel

    Voor dit soort voorbeelden was ik al bang, je probeert de maatschappij te helpen, maar uiteindelijk ben jezelf de pineut. Had verleden week er nog over met vrienden, stel hypothetisch dat ik had geboekt en ze stellen mij een voucher voor, dan zou ik daar geen genoegen mee nemen, want als dalijk weer alles op gang komt kun je er donder op zeggen dat de ticketprijzen de lucht inschieten. Waarom geven maatschappijen niet gewoon een soort vlieggarantie dat je gewoon van een stoel verzekert bent tegen dezelfde prijs in een vergelijkbare periode. Nu ben ik alleen en zal het voor mij wel (hoop ik) meevallen, maar wat voor families/gezinnen die 4 of meerdere tickets hebben betaald en een voucher hebben geaccepteerd en als de tickets dan ca. € 100/150 duurder zijn geworden, dan zijn ze dus € 400/600 meer kwijt, terwijl ze dus eigenlijk de maatschappij willen helpen zijn ze zelf de dupe…


Hagyjon megjegyzést

A Thailandblog.nl cookie-kat használ

Weboldalunk a sütiknek köszönhetően működik a legjobban. Így megjegyezhetjük beállításait, személyre szabott ajánlatot tehetünk, és Ön segít nekünk a weboldal minőségének javításában. Bővebben

Igen, szeretnék egy jó weboldalt