Jesam li to samo ja ili ima još onih koji se mogu složiti da je svakodnevna kupovina i život u Tajland znatno poskupjeli?

Niska razina cijena

Tajland je oduvijek bio privlačna destinacija za turiste iz svih zemalja, dijelom i zbog niske razine cijena. Pojesti nešto ukusno za manje od 1 eura nikada nije bio problem. Izvukao si novčanik dok si zviždao. Čini se da se plima sada okrenula. Kad trebam platiti u supermarketu, šokiram se cijenama. Čak se usuđujem reći da u Nizozemskoj trošim manje na dnevni shopping.

Pod dnevnim namirnicama mislim na stvari poput kave, limunade, piva, namaza za sendviče, voća i proizvoda za njegu (šampon, dezodorans itd.). Posebno su uvozni proizvodi vrlo skupi. Supermarket naplaćuje 300 bahta za veliku staklenku Nutelle, što je 7,50 eura! Po mom mišljenju, Tesco Lotus u Hua Hinu koristi europske cijene za normalne namirnice.

Sada znam da su u Hua Hinu cijene malo više nego u nekim drugim mjestima na Tajlandu, poput Pattaye. Usprkos tome, čini se da je svakodnevni život u Tajlandu postao skuplji. Ne samo za iseljenike nego i za turiste.

Plaža i izlasci

U nekim jednostavnim objektima za noćni život naplaćuju 120 bahta za bocu Singha piva bez treptanja. U brojnim barovima na plaži u blizini planine majmuna Khao Takiab ništa za jelo nije bilo dostupno za manje od 100 bahta. Vlasnici šatora na plaži u blizini Hiltona Hotel tražite 200 bahta (5 eura) za dva ležaja na plaži i suncobran.

Tržište

Tržnica je mjesto gdje Tajlanđani nabavljaju namirnice. Moja djevojka se žalila da je i tamo udarila inflacija. Bio sam tamo nekoliko puta i mogu to potvrditi. Cijene su redovito rasle za 10 bahta. Prosječni Tajlanđanin to osjeti i na svom džepu.

Ako znate put, plaćate manje

Većina iseljenika sada zna gdje plaćate najvišu cijenu, a gdje je još uvijek jeftino. Tako da mogu kupiti kokos za 10 bahta i još uvijek mogu negdje pojesti za 40 bahta. Međutim, to je sve više iznimka, a ne samo po sebi razumljivo.

Zanimaju me iskustva čitatelja o ovoj temi. Slažete li se s tvrdnjom da su cijene na Tajlandu naglo porasle?

120 odgovora na “Je li Tajland još uvijek tako jeftin?”

  1. peterphuket kaže dalje

    Pa, cijene su sve više i više u Tajlandu, Tesco/Lotus također ima različite cijene ovisno o lokaciji. Uvijek su mi govorili da je Phuket najskuplja pokrajina u Tajlandu, ali razne cijene u Lotusu ondje su niže nego u Lotusu u Hua-hinu. Prešane naranče, na primjer, koje se ne uvoze, također su udvostručene u nekoliko godina, trenutno oko 65 bahta/kilo. Ali već sam to napisao na ovom blogu, luksuzniji proizvodi poput elektronike itd., unatoč činjenici da se često proizvode u Tajlandu, skuplji su nego u Europi, a ovdje plaćaju samo 7% PDV-a/PDV. Neshvatljivo. Također na terasi, pakiranje od 5 litara vina, Makro 910 bahta, ali čaša na terasi 150 bahta bez treptanja okom, i mogao bih nabrajati još neko vrijeme, ali zanimaju me i druga mišljenja.

    • Alma kaže dalje

      Ove godine sam primijetio da je sve poskupjelo
      hrana u prosjeku 10 bahta benzin 5 bahta prije Krista super market lotosi su mnogo skuplji
      a Tajlanđanin misli da si bogat, izgubili smo 8 karata za hotel i sve ostalo za 4,750 tjedana ove godine

  2. Hans kaže dalje

    Pa, Peter, dnevni proizvodi koje spominješ zapravo nisu proizvodi koje Tajlanđani kupuju. I mene su zadnji put prilično iznenadila povećanja.

    Mliječni šampon i sl. su zaista čak i skuplji nego u Nizozemskoj, a te cijene ne vrijede samo za Hua Hin, ako to preračunate na tajlandske standarde, zapravo su većini nedostupne.

    Nizozemska je jeftina što se tiče namirnica u odnosu na zemlje u okruženju.

    Usput, ovdje mi nedostaje nekoliko povezanih postova, činilo mi se da sam se sjetio da imaš više na svom blogu...

    • Jan kaže dalje

      Pozdrav Hans,

      Živim u Njemačkoj nekoliko godina i mogu reći da je Njemačka općenito još jeftinija, osim kave i maslaca od kikirikija. Posjećujem Nizozemsku dva puta mjesečno i stoga mogu prilično dobro usporediti. U svakom slučaju, Njemačka mi je ugodnija za život. U redu, plaće su nešto niže, ali i stanarine. Budući da plaćam za posao, osiguran sam kod Krankenkasse gdje su moja žena i buduća djeca besplatno osigurani.
      Jedini trošak za odlazak moje Tajlanđanke u Njemačku bila je propusnica od 10 €. Bez troškova integracije ili skupih ispita!
      Konačno, dječji doplatak po djetetu u Njemačkoj iznosi 184 € mjesečno, a moja žena može zatražiti dodatni doprinos od 300 € mjesečno, nažalost samo za 1 godinu, povrh dječjeg doplatka, jer ne radi.
      Nema veze s Tajlandom, ali ipak. Nadam se da ću se jednog dana, kad budem u mirovini, preseliti na Tajland, iako će taj lonac u budućnosti presušiti. U međuvremenu, moja žena Tajlanđanka se lijepo provodi u Europi i već je bila u Pragu, Rimu, Parizu, Bruxellesu, a sljedeći mjesec idemo u London. U lipnju, moja supruga i ja nadamo se da ćemo poželjeti dobrodošlicu našoj kćeri na ovaj planet.

      • Hans kaže dalje

        Točno tako, Jan, znam... oni su poznata iznimka. Skoro razmišljam o iznajmljivanju tamo.

        Posebno me brine integracija, ima li i Njemačka dobnu granicu? Namjera je živjeti u Tajlandu, ali ako zbog zdravstvenih razloga moram ići u Nizozemsku na duže vrijeme, dobro bi mi došla boravišna dozvola za Njemačku, za koju vjerujem da vrijedi i za Nizozemsku.

        • Jan kaže dalje

          Zdravo Hans,

          Kao građanin EU-a možete živjeti i raditi u Njemačkoj, ja to također činim. Ne treba vam boravišna dozvola. Međutim, ako želite da vaš tajlandski partner živi tamo, što je kao nizozemski državljanin prava sreća, morat ćete tamo raditi i podnijeti zahtjev za “Freizügigkeitsbescheinigung” koja vam daje ista prava kao Nijemcu. Već sam se prijavio za ovaj dokument u Njemačkoj 2008. godine. Zbog ovog Freizügigkeitsbescheinigung-a, prijava za moju tajlandsku ženu bila je laka stvar. Procedura je bila gotova za otprilike 1 tjedan i otprilike 3 tjedna kasnije dobila je svoju propusnicu, jer ju je trebalo tiskati u Berlinu, ali u međuvremenu joj je već dopušteno ostati u Njemačkoj i nije se morala vratiti u Tajland 16.12.11. 10. Ukupna cijena cijele (MVV) aplikacije, 1200 € za propusnicu! Hahaha, to je nešto drugačije od onih krvopija iz IND-a s MVV prijavom od cca 4000 € plus više od 19 € za integracijski tečaj. Želite iznajmiti nešto u Njemačkoj? Još uvijek imam nekoliko savjeta za vas. Nikad nisam čuo ništa o dobnoj granici. Ako imate pitanja, javite mi. I ja želim u budućnosti živjeti u Tajlandu, ali stvarno ne mislim da će mi do tada ostati puno od mirovine. Dobio sam prošli tjedan pismo da ću dobiti manju mirovinu, a još moram raditi 67 godina do 71. godine. Nema predmirovine ili prijevremenog umirovljenja za ovog dečka, samo radi do XNUMX. godine, bojim se. U tom smislu, sadašnja umirovljenička generacija je imala sreće, one prekrasne godine prijevremenog umirovljenja i predmirovine više se neće vratiti.

          • Hans kaže dalje

            pošalji mi e-mail nema ga više [e-pošta zaštićena]

  3. cor verhoef kaže dalje

    Slažem se s tobom da sve polako ali sigurno poskupljuje, ali to mi se čini sasvim normalnim. To je svjetski fenomen. Međutim, ako odete na mjesta gdje ne dolaze turisti i ostavite staklenke Nutelle i druge uvezene proizvode sa Zapada kakvi jesu, Tajland je još uvijek jeftina zemlja (za život).
    Doduše, otoci i ostale turističke atrakcije šokantno su poskupili u odnosu na prije desetak godina, ali i tamo se nakon traženja može pronaći onaj bungalov za 300 bahta po noći (ventilator plus krevet) i tanjur riže za jedan euro. Ali tih mjesta je sve manje, kao što ste napisali. Tako jednom.

    • Robbie kaže dalje

      Dragi Cor,
      Baš prošli tjedan i prošle godine bio sam na Ko Sametu. Nakon što sam pretražio više od pola otoka, pokazalo se da je najjeftinija SOBA, čak ni bungalov, već 700 bahta po noćenju, trebao bi mi brzo poslati e-mail vratite se opet sljedeći tjedan. Ali Ko Samet je jako skup, uključujući hranu itd

      • Jeffrey kaže dalje

        Robbie,

        Koh Samet je postao znatno skuplji u zadnjih 5 godina.
        Redovito dolazim od 1982. godine

        Spavao sam ovdje prošlog listopada za 400 bahta uključujući klimu i TV.

        Mislim da je prosječna cijena 1400 bahta u sezoni.

        turistička mjesta postaju jako skupa.
        Ako turisti nastave pritjecati, nema razloga dizati cijene na razinu dok se brojke ne stabiliziraju.

    • Marsel kaže dalje

      Samo jedite i pijte ono što zemlja nudi. Ako kupujete tajlandske proizvode u Nizozemskoj, također će biti puno skuplji, posebno svježi proizvodi.

  4. gerryQ8 kaže dalje

    Pa postaje sve skuplji. Obično plaćam 24 bahta za pladanj s 540 limenke LEO piva. Međutim, jučer 680 bahta. Dakle povećanje od 20%. Pokušao sam kupiti 2 pladnja, ali to nije bilo dopušteno, jer se očekuju daljnja poskupljenja u kratkom roku. Ovih 20% i deprecijacija eura od 20% unutar 2 godine nije loše. Ako baš moram, popit ću vodu, ali to želim odgoditi za zadnji čas.

    • cor verhoef kaže dalje

      GerrieQ8

      Vode nema za piće. Njime se možete umivati, puniti bazen, ali piti? Ja to ne bih napravio. Samo nevolje dolaze iz toga. 😉

      • jogchum kaže dalje

        Gerrie q8
        Ne, pijenje vode donosi samo nevolje, kako reče Cor...

        Ribe igraju svoju seksualnu igru ​​u tim stvarima.

        • Hans Bos (urednik) kaže dalje

          Moj rahmetli otac je uvijek govorio: “Time žabe peru zadnjicu. Ja to ne pijem."

    • Henk kaže dalje

      Danas poslijepodne slučajno sam uzeo nekoliko posuda za dućan: 580 bata po posudi i hoću li kupiti 1 ili 10 nema utjecaja na cijenu.

      • gerryQ8 kaže dalje

        Ili su me opljačkali, ali sumnjam u to, jer tamo dolazim kupiti svoje pivo više od 1 godine ili…………. Henk, gdje si? Ja sam u Isaanu i onda se mogu uračunati i troškovi prijevoza. Osim toga, jako sam zabrinuta za ta 3 eura. Ima još toga u životu, zar ne?

  5. jogchum kaže dalje

    Khun peter,
    Da su cijene ovdje više nego u Nizozemskoj, kako kažete, u nekim je slučajevima točno. Uvoz
    proizvodi iz Europe uvijek su bili skuplji. Lončić nutele za koji se traži 300 bata nije zbog povećane inflacije u Tajlandu, već zbog povećanja cijene
    čokolada u cijelom svijetu. U svim turističkim mjestima cijene rastu ekstra brzo jer ljudi znaju
    da izletnici ne obraćaju pažnju na novčić. Pivo 5 eura u noćnom životu je tu
    primjer za. Plaćam veliku bocu Lea na terasi u selu u kojem živim.
    pivo 80 kupka. Ako živite izvan turističkih područja, sve je puno jeftinije.
    Na pitanje je li Tajland još uvijek tako jeftin? Kažem "da"' Samo euro koji je bio 52
    Kao rezultat toga, naši životi ovdje u Tajlandu su ograničeni
    poskupio je čak 22 posto.

    • Hans van den Pitak kaže dalje

      Ipak, nije sve tako loše. Platio samo B4 za veliku bocu piva Leo u karaoke baru na adresi Rama 70 u Bangkoku prije nekoliko dana. Prije toga u diskoteci 100 B za bocu Heinekena i 100 B za čašu Campari limunade. Zatim na terasi hotela iza ugla 299 B za toranj (3 litre) Leo piva. Jučer odrezak od 125 grama za 40 B u Foodlandu. Dođite kući svake subote popodne s više od 10 kg povrća, voća i jaja za manje od 400 B. Dovoljno za cijeli tjedan. Ali morate znati kamo ići, to je točno.

  6. Pima kaže dalje

    Obraćanje velike pozornosti na to gdje kupujete stvari lako vam može uštedjeti stotine THB.
    Zapišite koliko plaćate za jedno i usporedite to s drugim.
    Nakon nekog vremena znat ćete što tamo trebate, a što ne trebate kupiti za isti proizvod.
    1 kutija cigareta ponekad ima razliku od 7 Thb.
    Ako volite sir, a sira ima previše, učinite to s poznanicima jer je već izvagan i upakiran u foliju komad sira, ponekad i 4 puta skuplji.
    Ostavite one konzerve Bonduellea, smrznuti grašak je znatno jeftiniji, a o cikli da i ne govorimo, ako kupujete svježu.
    Znao sam se šaliti da zbog neimaštine moram jesti svinjske filete, ali sada je to drugačije, a sad su i meso i mast uključeni na vagu.
    Ako također morate platiti 150 THB za plaćanje debitnom karticom, potražite AEON, gdje plaćanje debitnom karticom ne košta ništa.
    Ovo je u Hua Hinu na najvišem katu u Lotusu na strani za kuglanje blizu pokretnih stepenica.

    • Robbie kaže dalje

      Uz veliko hvala Pimu na ovom dragocjenom savjetu, volio bih znati može li mi netko reći postoji li tako besplatan AEON bankomat u Pattayi/Jomtienu/Nongprueu.
      Nikad nisam čuo za AEON na ovim prostorima. Bilo bi lijepo da su dostupni i kod nas.

      @Khun Peter:
      Da, i ja mislim da je ove godine skoro SVE poskupjelo. Razlike s Nizozemskom su sve manje. Najam moje kuće ovdje je čak nešto skuplji nego u Nizozemskoj... Honda Click 125i (skuter) je ovdje znatno jeftinija nego u Nizozemskoj ili Španjolskoj. Ali mislim da je cijena limenke piva ovdje preskupa. Ne pijem ni kap manje, ali cijena od 27 bahta za limenku Changa u supermarketu je oko 0,66 €! Velika boca od 66 cl često košta između 80 i 120 bahta na plaži ili terasi. 2 do 3 € nisu tropske cijene.
      Cijene europske hrane u restoranu su obično oko 350 bahta ili više, dakle oko 10 €, što je jednako skupo kao u Njemačkoj. Ne, ovdje sigurno više nije jeftino.

      • Ron Tersteeg kaže dalje

        Općenito je poskupjeti, ali mjesta gdje se turisti pojave onda je to bingo! (zapravo razumljivo!), pogotovo nakon razdoblja kao prošle godine.
        Ali na primjer: u Patayi trgovina nemilosrdno udara, ne samo zato što je ekonomska situacija uzrok tome, već i s idejom Oh, taj farrang ima dovoljno novca, to je također velika stvar.
        Primjer: zadnji put kad sam bio u Patayi sa ženom i sinom, otišao sam u hotel da vidim koliko daleko mogu stići za nas troje i 4 člana obitelji, dakle 3 sobe, pa taj tip je imao znakove dolara u očima za pravi i to bi me koštalo 6000 Bath po danu. Bio je to jednostavan hotel, na internetu su oglašavali maksimalnih 700 bata po sobi. Osim toga, ako ste doručkovali odvojeno, ostali ste morali platiti 100 bata pri ulasku: i mogli ste neograničeno jesti. Doručak je bio uključen na internetu.
        Rekao sam ne skupo, i nije bilo pregovora.
        Vratio sam se do kombija, ostao sam sa svojim sinom i suprugom s obitelji unutra i pitao potpuno istu stvar, čovjek (kojega sam također imao) je rekao saam hong oke songhan doručak u kupatilu (prljavi štakor!! Onda sam došao i otišli smo do Chambersa, mogao me ubiti, pokazao sam mu oglas na internetu, a njegov odgovor je bio pom meeloe aray da će onda staviti u džep 7-2100=14700 kupa, još morate razmisliti. to.
        Iste večeri u holu je bio stariji čovjek za kojeg se ispostavilo da je menadžer, čuo sam se s njim i požalio se na tog tipa, pogledao me iznenađeno i ne vjerujem, opet sam rekao, evo imam internetski ispis koji sam napravio u Amsterdamu (jer je na njemu bio datum ispisa) da, onda je i to propalo.
        Bio je vrlo susretljiv i doručkovali smo besplatno tijekom boravka + popusti koje su imali u to vrijeme za turiste.
        Vidite, ovo je također dio toga što postaje skuplje, radim to opet ove godine, ne pokazuje se da se razumijem na tajlandskom, idite i pustite moju ženu da priča i kad se sve sredi, doći ću opet naprijed VEĆINOM radi dobro. Ali to je naša prednost kad si s Tajlanđaninom (ne ako si cura iz bara) sve ostalo vrijeme me gledao kao da me želi zadaviti, ja sam ga onda pitala zašto je to učinio. taj, odgovor pai pai farrang pen hia aray.
        Rekao sam u redu dečko ti to radi ali ti sad kad imamo u Patayi nešto poput turističke policije što misliš!!! Taj bijedni komad smeća odmah je pao i onda se ponašao pretjerano prijateljski.
        Pa ljudi, odete u Patayu sa ženom, napravite ispis hotela u koji želite ići i čim se cijene razlikuju u razdoblju na koje se žale, počnu se žaliti, to je dobar pokušaj, ali ne za mene.
        Da, iu velikim supermarketima se možete pokušati cjenkati, ali samo za velike artikle (ne na blagajni), ali tu ponekad uspije prodavač koji vam pomaže oko Big C proizvoda.

      • Theo kaže dalje

        AEON se može pronaći u većini Lotus supermarketa, obično malo iza kulisa i oni imaju web stranicu na kojoj se mogu pronaći svi AEON bankomati, samo guglajte.
        To nije banka, već neka vrsta financijske tvrtke za Tajlanđane gdje mogu posuditi novac putem AEON kreditne kartice po vrlo visokoj kamatnoj stopi, stoga bankomati jer možete podizati i uplaćivati ​​novac samo putem tih strojeva nemaju novaca, samo prijavnice itd. i doista ne plaćaju 150 bahta.
        Kad se pokupe te ladice bankomata s novcem, dođu 3 jako krupna tipa da to obave, vjerojatno bivši saborski zastupnici.

        Ovdje je doista puno poskupjelo, ali mislim da je to više zbog tečaja euro/baht s 52 na 39.

  7. M. Mali kaže dalje

    “U nekim jednostavnim zabavnim mjestima ljudi traže 120 bahta za bocu piva Singha, a da ne trepnu okom. U brojnim barovima na plaži u blizini Planine majmuna nije bilo ničega za jelo za manje od 100 bahta. Vlasnici šatora na plaži u blizini hotela Hilton naplaćuju 200 bahta (5 eura) za dva ležaja na plaži i suncobran.”

    To nije slučaj na nekim mjestima u Hua Hinu gdje još uvijek plaćate 80 za veliku bocu piva…
    Barovi na plaži u Tao Takiapu jednostavno naplaćuju 50 kupatila po ležaljci, a suncobran je besplatan (nasuprot Bluewaveu)…

    Najbolji način za nabavku sira je u Makrou… 4.5 kg Gouda sira 1900 kup…
    Inače, čuo sam od prijatelja da je sir najbolje držati u zamrzivaču…. Tako da uvijek skineš komad...
    Tada je sir mnogo jeftiniji nego u Tescu ili Villa Marketu…
    Rebrica i piletina obično su u Makru puno jeftiniji od ostalih artikala, ali morate paziti što kupujete.
    Ovaj tjedan sam bio u Makrou (Udon Thani) i piletina je bila vrlo jeftina!!

    Dakle, život na Tajlandu može biti jeftin ako obratite pozornost.
    To nije uvijek lako, jer sam i ja zapadnjak i ne kupujem hranu svaki dan na štandu kao Tajlanđani, ali u Tesco Hua Hinu ipak možete jesti u malim restoranima za male bahte….

    • cor verhoef kaže dalje

      I restorani naravno. Ukusna hrana, veliki izbor, sve za gotovo ništa.

  8. sijamski kaže dalje

    Dapače, ako se držite podalje od turističkih mjesta i znate kamo ići i kupujete samo domaće stvari, neće biti loše, a ako idete u kupovinu s lokalcima ponekad je bolje da vam žena ide sama, ponekad čini velika je razlika, ako stvarno želite jeftino, gotovo uvijek plaćate više ako nije navedena cijena, uzmite to od mene.

  9. Petar@ kaže dalje

    Ono što me uvijek zadivi u Tajlandu je da, za razliku od Nizozemske, praktički nema kućnih marki za prodaju. Većinom vidite Unileverove proizvode i onda, baš kao u Nizozemskoj i Belgiji, plaćate najvišu cijenu jer da. te mnoge strašne TV reklame također su potrebne.

  10. Rob Grimijzer kaže dalje

    Da, istina je da je sve poskupjelo, na primjer, na Bangla Roadu na Phuketu platili ste 80 bata za bocu piva Chang, sada je tamo 100 bata. Ima još mjesta gdje je jeftinije, ali treba ih tražiti.

  11. Dugi Johnny kaže dalje

    Živjet ću na Tajlandu u roku od 4 godine. Kad sve ovo čitam, stvarno je puno poskupjelo.

    Važno je da ću živjeti izvan turističke regije: Isaan. Još uvijek blizu Ubon Ratchatanija, tako da nije baš u prirodi. Dakle još 'u civiliziranom svijetu' 🙂

    Ali... imam rezerve prema svemu što je ovdje napisano. Ljudi, ne biste li se bolje prilagodili tajlandskom životu?

    Ovo također uključuje hranu. Tajlandska hrana je ukusna. 'Phet' ili 'Maj Phet': ukusno je! I, kao i kad sam bio u Ubonu, sigurno nije skupo. Možda je došlo do poskupljenja u zadnjih nekoliko mjeseci (ali uskoro ću saznati)
    Ali ako se nastavite držati zapadnih proizvoda, onda ćete morati zamočiti u novčanik!

    U redu, poskupljuju i tajlandski proizvodi, ali ovdje u Belgiji nedavno je porasla i cijena piva! Tako će vjerojatno biti svugdje u svijetu, gdje obični ljudi za neke stvari moraju platiti više. To se zove ekonomija i budući da dioničari žele vidjeti više profita od svojih ulaganja u tvornice itd., to je sve normalno.

    Nadam se da ću u roku od četiri godine moći napraviti pravi izbor i da će Tajland i dalje biti i ostati jeftina zemlja u odnosu na Zapad.

    • Khun Peter (urednik) kaže dalje

      U Isaanu je sve također znatno poskupjelo. Tajlanđani se jako žale i sve su nezadovoljniji. Yingluck dobiva batine.

      Maloprije smo istražili koliko košta život na Tajlandu. A to je bila visoka cijena:

      Moglo bi se reći da je 1.200 € apsolutni minimum za veliku većinu, ali većini je ipak potrebno 1.500 € ili više da bi vodili zapadnjački način života u Tajlandu.

      To mi omogućuje da ojačam svoju izjavu da je 'Tajland lijepa zemlja ako imate novca'. Svaka čast čitateljima koji mogu živjeti s 1.000 € ili manje. Veliko postignuće.

      Zatvaramo ovu anketu i prikazujemo konačne rezultate:

      Koliki mjesečni budžet vam je potreban da biste živjeli na Tajlandu i uživali u životu?

      Između 1.500 i 2.000 eura (32%, 71 glas)
      Između 1.200 i 1.500 eura (25%, 56 glas)
      Između 1.000 i 1.200 eura (15%, 34 glas)
      Više od 2.000 eura (12%, 26 glasova)
      Manje od 1.000 eura (8%, 18 glasova)
      Nema pojma? (4%, 10 glasova)
      Ne želim živjeti u Tajlandu (4%, 8 glasova)

      • Marsel kaže dalje

        Kako zaboga dolaze do tih iznosa? Jer velik dio obitelji u Nizozemskoj mora preživjeti s između 1500 i 2000 eura!!
        Ako to usporedite s troškovima života na Tajlandu, stanovanja, hrane i pića, odjeće itd., pitam se što tim ljudima treba da bi živjeli sretno.

        • cor verhoef kaže dalje

          @Marcel,

          "Kako, zaboga, dolaze do tih iznosa?"

          U to sam vrijeme postavio POTPUNO isto pitanje. Kada pročitate neke od komentara ispod bloga dobit ćete odgovor. Bio je jedan reaktor koji je računao 3000 (?) bahta "posuđenih i bez povrata" kao svoje mjesečne fiksne troškove. Još jedan se požalio na cijenu zida koji je izgradio oko eksponata svog doma za umirovljenike. Mnogi odgovori u stilu "znate li koliko ti Landcruiseri koštaju ovih dana?" Jer bez Landcruisera život nije zabavan. Samo potražite blog i pročitajte komentare, Smijte se!

          • Marsel kaže dalje

            @Cor, mislim da je i to veliki problem. Ljudi nastavljaju mjeriti svoj status luksuzom. Ako samo nabavite dobar rabljeni pick-up, možete daleko dogurati. Kuća također nije previše važna - pogotovo luksuz u kući - sve dok ima veliku verandu. Ali ljudi žele iste kuće kao što imaju na Zapadu, a vi ipak veći dio dana provodite vani. Ali potražit ću blog da ga pročitam u cijelosti.

    • MCVeen kaže dalje

      Naravno, više "Faranga" moglo bi se bolje prilagoditi zemlji. Vidim ovdje ljude sa 100.000 mjesečno koji ne mogu spojiti kraj s krajem. Operacija usana, grudi i svega za djevojku. Odresci, boce viskija i Viagra na dnevnim troškovima. Veliki auto, kuća itd.
      Mogu trošiti samo 30.000 mjesečno i brinuti se o svojoj djevojci i plaćati joj studij. Hranimo se zdravo i kupujem dodatke prehrani koji su kod nas također skupi. Gradim novo tijelo, idem u teretanu i na WIA.

      Žrtva je naravno Tajlanđanin ako govorimo samo o novcu u Tajlandu.
      I dalje bih mogao živjeti ovdje sam sa 500 eura (sa današnjim saznanjima lol)

      • Fred Schoolderman kaže dalje

        “Ja se brinem za svoju djevojku i plaćam joj studij. Hranimo se zdravo i kupujem dodatke prehrani koji su kod nas također skupi. Gradim novo tijelo, idem u teretanu i u WIA-i sam.”

        Možda nema previše veze s temom, ali stvarno se pitam zašto niste bili odobreni?

  12. RobertT kaže dalje

    I naravno prepustite svom tajlandskom partneru kupovinu na tržnici. Nedavno je moja žena kupila ljepljivu rižu uz mango, a ja sam stajao i gledao u to. Moja žena kaže da baš i nisu davali puno ljepljive riže. Nekoliko dana kasnije ide u isti šator, ali sada bez mene i dobiva skoro duplo u odnosu na prošli put.
    Ne radi u Tesco Lotusu :p

  13. HansNL kaže dalje

    Tajland postaje sve skuplji?

    Tjedan nakon što je aktualna vlada objavila da će minimalne plaće biti podignute na 300 bahta, počela su poskupljenja. (sada 4,5% negdje sam pročitao)
    A 1. travnja, ako zakonska minimalna plaća doista poraste, bit će još poskupljenja.
    Da ne govorimo o otpuštanju tajlandskog osoblja i korištenju jeftine radne snage iz Vijetnama, Burme, Laosa i Kambodže, a sve povećanjem zakonske minimalne plaće.
    Pitanje je hoće li dnevni radnici, u Isaanu ili iz njega, ikada dobiti 300 bahta dnevno

    Naravno, cijene benzina i dizela te poskupljenja LPG-a i CNG-a ozbiljno stradaju zbog globalnog kockarskog apetita "trgovaca", a tu baš i ne pomaže ni državno smanjenje subvencija za gorivo.
    I to dok su troškovi prijevoza u Tajlandu već relativno visoki.

    Ne, stanovništvo postaje sve siromašnije dok odabrana skupina postaje sve bogatija.

    No, na Tajlandu se ipak može jeftino živjeti.
    Samo obratite pažnju gdje kupujete a posebno gdje živite......

  14. Pavle kaže dalje

    Naravno sve postaje skuplje. Hvala klanu Shinawatra i pristalicama. Ne možete jednostavno nagraditi (čitaj 'podmititi') svoje 'glasače' dopuštajući nekažnjeni porast plaća za 25-63% preko noći i očekivati ​​da će svi proizvodi zadržati svoje cijene. Ako troškovi proizvodnje porastu, uslijedit će i prodajne cijene. Nije baš neka raketna znanost, zar ne?

  15. Friso kaže dalje

    Upravo sam platio 35 bahta za tanjur riže paneng gai i bocu kokakole. Mislim da je ključno pažljivo gledati i znati kamo ići. Međutim, to često nije opcija za turiste, jer jednostavno ne znaju gdje tražiti.

    • Ron Tersteeg kaže dalje

      Da, na ulici ili u štandu koji dobro radi i nije tako skup, Nang nual je ukusna hrana u Patayi, ali još uvijek skupa, iako ima puno jeftinijih mjesta od njih, a usuđujem se reći i ukusnija.

  16. Wim kaže dalje

    Sigurno nije isto kao 2006. kada sam prvi put bio na odmoru u Tajlandu, ali hrana u prosječnom restoranu uvijek košta oko 150% manje nego u Nizozemskoj, po mom mišljenju
    Ono što svakako vrijedi je da je euro vrlo nizak, što ga čini malo skupljim

    • MCVeen kaže dalje

      Da, imao sam gotovo 40.000 bahta za mjesečnu potrošnju prije 2 godine. To je sada 30.000 mjesečno. 🙁
      Razumijem što misliš Wim o jedenju vani, ali zar ne dobivaš novac s hranom ako kažeš da plaćaš 150% manje? Uz 100% manje morate platiti 0,0. Ako je tako, volio bih tamo češće jesti u budućnosti 🙂 Kakav bi to posao bio kao bivši kuhar.

  17. BramSiam kaže dalje

    Inflacija je uobičajena pojava i legalizirani oblik krađe. Prvo zaradite novac, ali kada ga potrošite, njime možete kupiti manje. To stvara iluziju bogatstva i uvijek ste siromašniji nego što mislite. Cijene obično samo rastu, a očekivali biste da će, ako euro postane manje vrijedan, zapadni proizvodi pojeftiniti u tajlandskim bahtima, bilo bi dobro da to uzme u obzir svatko tko planira za budućnost. Pretpostavimo da je inflacija 4%, tada se kupovna moć vašeg novca prepolovi u 17 godina. Ne osjećam da je inflacija u Tajlandu veća nego drugdje, prije suprotno. U Pattayi još uvijek možete pronaći razuman smještaj za oko 500 Bht. Toliko je koštao prije 25 godina. Letenje također nije puno skuplje u posljednjih 20 godina. Već sam 1980. povratnu kartu do Bangkoka platio 1600 guldena, odnosno 725 eura. Zbog jačeg bahta sada je u tijeku učinak sustizanja.
    Ako Tajland poskupi, to će u svakom slučaju biti prednost u vladinim planovima povezivanja državnih mirovina sa životnim standardom zemlje.

  18. MCVeen kaže dalje

    Također se slažem s izjavom.
    Nažalost, ishod je turan ako pitate:

    Što je sad jeftino?
    Ljudi su jeftini u Tajlandu
    * Konobar ili kuhar često primaju 25 bahta po satu
    * Težak rad u građevinarstvu ili na zemlji, često za samo 200 bahta po danu
    * HBO diploma i imaju poteškoća u pronalaženju posla za 15.000 bahta mjesečno u BKK i 10.000 izvan BKK.

    Prije 5 godina (ili manje) vaš je novac vrijedio 5 x više, zatim 4 x, a sada možda 3 x ovdje u Tajlandu.
    mnoge plaće ostaju između 5 i 10 puta niže od naših.
    Sada će građani plaćati poplave.

    Da, konačno, bit će važno hoćete li odgovoriti na ponudu. Odričem se sira u svakodnevnom životu. Jedem smeđu rižu i ne jedem kruh. Najam je vrlo nizak, razumna kuća za 5.000 pm, a mali stanovi od 2.000 pm.

    • quillaume kaže dalje

      G. MCVeen, govorite o stanarinama od 5000 i 2000. Možete li mi reći gdje je to?
      S poštovanjem,
      Quillaume

      • Henk kaže dalje

        Quillaume ::Mogu ti reći: Imamo ih 24 za 2000 mjesečno, ali onda imaš (lijepo popločanu) sobu od 7x4 metra, tuš 1.20x2.50 i balkon od 1.20x1.50 sve i sa stropa visi fluorescentno svjetlo, ništa više. Ako želite živjeti u tome na rubu industrijskog naselja u Chon Buriju,???

        • Lex K kaže dalje

          Da mi je to više nego dovoljno za sada, reci mi više?

      • MCVeen kaže dalje

        Pozdrav Hank,
        Gdje želiš živjeti? Onda bih te mogao bolje posavjetovati. Sada sam u sobi svoje djevojke. 2.500 mjesečno u Chiang Mai Centru i uopće nije tako malo. Veliki balkon, pa čak i lift. Zavjese, klizna staklena vrata s mrežom protiv komaraca. Tu je i ventilator (sa klimom je 3.500). Ima toplu vodu i privatni tuš/WC. Da, naravno ne veliko, ali dođite do 67,50 € mjesečno!!

        Mnogi jednosobni stanovi u novogradnji manji su od naših.
        Ali stvarno ne morate razmišljati o industrijskim područjima da biste ih pronašli.
        Čak sam i u Bankoku naišao na njih, ali obično pune.

        U redu ako želite znati više: [e-pošta zaštićena]

        Lijep pozdrav,
        Tino

      • JS kaže dalje

        Pozdrav Quillaume,
        Ako tražite sobu, također znam za sobe ovdje u Phathum Thaniju koje su otprilike 5 x 6 s tušem od otprilike 1.20 x 1.40. Udaljen je 10 minuta vožnje od Parka budućnosti Rangsit.
        Živite među Tajlanđanima blizu rižinih polja.
        Ako želite znati više [e-pošta zaštićena]

        Pozdrav,
        JS

  19. siječanj kaže dalje

    Bok, živim u Samut Prakanu, 50 km izvan BKK i tamo nije tako loše
    ali i dalje vjerujem da kad moja žena ide u kupovinu uvijek je više i jeftinije
    Kad vide našu bijelu kožu, oči im se otvore i abakus radi

    ps slučajno postoji još netko tko živi na ovom području

  20. Tajlanđanin kaže dalje

    Bok Peter,

    Tajland je zauzet određivanjem cijena s tržišta. Ne čujem ništa osim pritužbi samih Tajlanđana o tome. I dok plaće ne rastu, troškovi nažalost jesu. Gdje ste prije 5 godina mogli uzdržavati obitelj u Isaanu sa 100 eura, to više ne možete. Hoćeš u kupovinu? Ne, cijene stalno rastu i rastu. Ali dokle god dolazi dovoljno turista koji žele i mogu platiti, tako će biti još neko vrijeme.

    Inače, poprilično je poskupjelo i samo putovanje u Tajland. Dok ste prije mogli lako kupiti kartu po povoljnoj cijeni, sada morate potrošiti neko vrijeme da je uopće pronađete.

    BEP će udariti u nekom trenutku. Mi svakako jesmo, pa jednostavno idemo manje.

    Gr,
    Tajlanđanin.

    BEP = točka rentabilnosti.

  21. Tajlanđanin kaže dalje

    Zaboravio sam spomenuti.

    Prije 8 godina platio sam 800 bahta za hotelsku sobu. Sada ta ista soba u istom hotelu bez ikakvih renoviranja ili drugih promjena košta 1700 bahta. A o stanju tog hotela nema razloga za pisati. Dakle, tražimo drugu alternativu, zar ne?

    Jedno prebacivanje u manje od 8 godina.

  22. Frans kaže dalje

    Dragi čitatelji, primijetio sam prošle godine da su cijene poskupjele posvuda u Tajlandu, uglavnom su to multinacionalne kompanije koje određuju, ali ako pažljivo pogledate, ponekad se nađe negdje jeftino, prošlog studenog sam platio za 2 osobe noću bazar 1 euro za 2 obroka u Hoa Hinu, ali znate li kakav to utjecaj ima na tajlandsko stanovništvo? To ih ne čini sretnijima jer inflacija raste brže od plaća. A to je u načelu i slučaj u Nizozemskoj. Ponovno ću spakirati kofere u svibnju i ponovno ga provjeriti. Ali pogledajte i tečajeve, oni su također puno niži.
    Francuski.

  23. Luc kaže dalje

    Naravno sve postaje skuplje. Hvala klanu Shinawatra i pristalicama. Ne možete samo povećati plaće za 25-63% (ovisno o pokrajini) kako biste klonirali (čitaj: podmitili!) svoje birače i očekivali da cijene ne rastu proporcionalno. Ako proizvodi postanu skuplji za proizvodnju, onda će naravno porasti i prodajna cijena. To je sama logika i ne morate imati završen viši studij da biste je razumjeli. Nešto što sadašnji čelnici regenta očito nisu učinili.

    • cor verhoef kaže dalje

      Luc, oni tu "ekonomiju jedan na jedan" nazivaju jednim od osnovnih principa kapitalističkog ekonomskog sustava. Ovaj klub gangstera dao je ta obećanja da će pobijediti na izborima i potom otvoriti put Thaksinovom povratku. Političarima crvenih košulja nije stalo do siromašnih. Ako to još ne vidite, jednostavno ste slijepi, gluhi i poluretardirani.

      • cor verhoef kaže dalje

        Luc, ne ti, nego brojni pisci pisama u BPD-u. Zaista nevjerojatno. Henken i Ingrids iz Tajlanda.

        • Luc kaže dalje

          Bok Cor, znam. Pratim i ono što piše u BP. Još uvijek mogu razumjeti da neki Tajlanđani kojima su ti korumpirani političari godinama ispirali mozak i dalje vjeruju glupostima onih političara Crvenih košulja i Thaksinova klana. Ali zašto toliko stranaca još uvijek pada na te gluposti, ne znam. Jasno je kao voda da je sadašnja vlast sebična koliko god može biti i da doista niti malo ne mari za sirotinju. Pogledajte samo kako njihova politika uzrokuje vrtoglavi skok cijena.

          • cor verhoef kaže dalje

            Zaista Luc, stranci koji su nasjedali na manipulacije klana Thaksin. Henken i Ingrid su posvuda, pa tako i ovdje. Nema bijega 😉
            No, budimo iskreni, što su demokrati postigli tijekom svog mandata? Nada. To je zapravo sve piece cake. Političari zaslužuju naš prezir. Uostalom, naporno rade za to. Od sebe 😉

  24. John van Velthoven kaže dalje

    Cijene na Tajlandu rastu, i to je u redu. Vlada je predložila povećanje minimalne plaće na 300 bahta po danu. A pravi kapitalist poput Dhanina (najbogatijeg čovjeka u Tajlandu) čak predlaže povećanje na 500 bahta dnevno. To naravno znači da će troškovi i cijene rasti. Ali također da normalne stvari kao što su zdravstvena skrb (iznad minimalnog iznosa zdravstvenog osiguranja), dobro obrazovanje, prijevoz (cijena benzina je 1 euro po litri) itd. postanu dostupne običnim Tajlanđanima. Do sada je ne mali dio tajlandske jeftinoće za turiste i iseljenike išao na račun siromašnih. Sjajno je što sada postoji uzlazna spirala plaća i troškova/prihoda koja rezultira pravednijom raspodjelom. To također utječe na moj novčanik, ali u isto vrijeme zadovoljava moje osjećaje.
    Omjer baht/euro bio je 52 prema 1 samo godinu dana. Tijekom proteklih deset godina omjer je u prosjeku bio 46 prema 1. A prije dvadeset godina omjer Baht/Gulden bio je 12.5 prema 1 (što je otprilike samo 30 prema 1 kada se pretvori u euro). Gledano tako, sadašnjih 40 prema 1 nije gigantsko pogoršanje, ali je ugodan razlog za žaljenje/rak s obzirom na izgubljeno kratkoročno bogatstvo u vrijeme omjera 52 prema 1.

    • cor verhoef kaže dalje

      Osiromašeni poljoprivrednici i tvornički radnici neće dobiti ništa povećanjem minimalne plaće na 300 bahta. Kada je PTP to povećanje uvrstio u predizborna obećanja, odmah su porasle cijene svakodnevnih potrepština poput riže, ulja za kuhanje, jaja i raznog povrća, a da minimalna plaća još nije povećana. Jedini način da se osiromašeni poljoprivrednici izvuku iz njihove bijede jest eliminirati "srednjake", u tvrtkama koje posluju iz Bangkoka, a koje kupuju poljoprivredne proizvode i plasiraju ih na tržište za masnu zaradu, a u isto vrijeme naučiti poljoprivrednike da osnivaju poljoprivredne zadruge kako bi da svoje proizvode mogu prodavati IZRAVNO na tržištu, bez posredovanja posrednika.
      Ako samo povećate minimalnu plaću, cijene odmah rastu (što se već dogodilo, samo pitajte Somsak u Isaanu) i onda ljudi dobiju više na plaći, ali kupovna moć se ne povećava, tako da nitko nema koristi od toga. Nadalje, Tajland se cijenom izbacuje s tržišta u smislu izvoza.
      Uzrok enormnih razlika u prihodima je

      1. Neopisivo loše obrazovanje, koje moćnici namjerno drže siromašnim, jer će dobro obrazovano stanovništvo, koje nema obzira prema feudalnoj hijerarhiji u ovoj zemlji, biti prokleto što radi za napojnicu nakon što završi pristojno sveučilišno obrazovanje.

      2. Oko stotinu i pedeset kinesko-tajlandskih obitelji ima svoje pipke u trgovini, politici i vojsci te vode cirkus zvani Tajland. Demokracija je luda iluzija i ovi vladari nikada neće odustati od svoje moći. A jadni Tajlanđani se nikada neće pobuniti jer, zbog lošeg obrazovanja koje su stekli, u kombinaciji s budizmom koji obećava novi život, nikada neće moći sagledati “veliku sliku”.

      Računajte svoju dobit s tim povećanjem minimalne plaće

      • Hans kaže dalje

        Cor, većina farmera u Nizozemskoj i Njemačkoj jedva zarađuje cijenu koštanja svojih proizvoda, iako surađuju sa zadrugama i rade to godinama.

        Supermarketi rade s vrlo niskim maržama i ponekad prodaju svoje proizvode jeftinije nego što kupuju kako bi privukli kupce drugim, unosnijim proizvodima.

        I ovdje će posrednici profitirati.

        A farmer je zaorao dalje... ništa drugačije nego na Tajlandu.

      • Luc kaže dalje

        100% se slažem s tobom, Cor. Godinama govorim da se treba pozabaviti obrazovanjem. Obrazovanje u Tajlandu ima za cilj držati ljude glupima i pokornima tako da bogati i korumpirani mogu zadržati vlast i ne moraju se bojati pobune. Tajlanđani koji si mogu priuštiti studiranje u inozemstvu ili u međunarodnim školama ovdje u Tajlandu, i stoga su dobili odgovarajuće obrazovanje i obuku, te su naučili i sposobni kritički razmišljati, nemaju nikakve koristi od Thaksina i njegovog klana koji siromahe slade milostinjom .
        Morao bi biti idiot da ne vidiš što se sada događa.

      • John van Velthoven kaže dalje

        Ako promatrate gospodarski razvoj diljem svijeta povijesno, povećanja plaća u gospodarstvima u rastu doista proizvode poboljšanja prihoda unatoč logičnom (djelomičnom) rastu cijena. Konkretno, cijene proizvoda koje su relativno visoke zbog kretanja na svjetskom tržištu (npr. troškovi benzina i transporta imaju utjecaj na cijenu praktički svega, ali i elektronike, farmaceutskih inovacija itd.) ne rastu u skladu s tim. s nacionalnim povećanjem plaća. Rezultat je postupno, široko poboljšanje blagostanja.
        Osim toga, u ekonomiji koja se razvija od ekonomije eksploatacije/vlasništva do ekonomije potrošnje, vlasnička kapitalistička klasa nema interesa držati ljude siromašnima. U čisto jednostavnoj poljoprivrednoj/trgovačkoj ekonomiji isplatilo se vlasničkim obiteljskim klanovima držati poljoprivrednike i radnike siromašnima, otimati im rižu i rad u bescjenje, a zatim ih prodavati dalje po visokoj cijeni. Međutim, Thaksini ovog sadašnjeg svijeta žele prodati što više minuta pozivanja itd. tim istim poljoprivrednicima i radnicima. Oni nemaju koristi od siromašnih potrošača, a imaju koristi od povećanja općeg blagostanja. Iako Thaksin i drugi još uvijek koriste staromodnu milostinju kao sredstvo moći u izbornoj borbi, oni također (iz dobro shvaćenog osobnog interesa) imaju za cilj povećati mogućnosti potrošnje ljudi (uostalom, njihovih potrošača) .
        Štoviše, moderna ekonomija zahtijeva bolje obrazovane zaposlenike, učinkovitiju proizvodnju itd. Dakle, bolje obrazovanje, bolje zdravstvene ustanove itd. Posljedica toga je financijski i ekonomski, ali i socijalno normalniji Tajland. I to ne smiješno niske, nego normalne cijene. I normalniji životni standard, također za Farange. To znači financijski viši životni standard za obične Tajlanđane i niži (nego sada) za Farang. Ali pravedniji i moralno viši životni standard za oboje.
        Tajland se uopće ne izdvaja s tržišta. Pogledajte kako su prošli drugi primjeri gospodarstava u usponu (najekstremniji je Singapur). Ovaj proces jednostavno je dio globalnog razvoja, ne s izgubljenim, već s evoluirajućim tržišnim pozicijama. Viša razina cijena nije razlog za prigovor, već termometar zdravog razvoja Tajlanda. Svatko tko ne dolazi ovamo samo zbog koristi, nego kome je stvarno stalo do Tajlanda, ovo će pozdraviti.

        • cor verhoef kaže dalje

          Usporedba sa Singapurom ne vrijedi, draga Jan. Singapur je ekonomija znanja/usluga, dok je Tajland prvenstveno ekonomija poljoprivrede/niskih plaća.
          I sami pišete da država vapi za boljim obrazovanjem. Zašto se onda sveučilišno obrazovanje za učitelje produljuje s 4 godine na 5 godina, čime je mladim Tajlanđanima još više neprivlačno nastaviti "karijeru" u obrazovanju? Ne zaboravite, studiranje ovdje košta, i ako bih mogao birati između karijere inženjera (obuka 4 godine, početna plaća 20.000 / 25000 bahta) ili karijere učitelja (početna plaća 9000 / 12000 bahta), onda izbor mi se ne čini tako težak.

          “Nemaju koristi od siromašnih potrošača, a imaju koristi od povećanja općeg blagostanja. Iako Thaksin i drugi još uvijek koriste staromodnu milostinju kao sredstvo moći u izbornoj borbi, oni također (iz dobro shvaćenog osobnog interesa) imaju za cilj povećati mogućnosti potrošnje ljudi (uostalom, njihovih potrošača) .

          Vi pišete. Zašto onda ruralni prosperitet nikada nije postao stvarnost za vrijeme Thaksinova režima? Thaksin je također znao da će i milijuna bahta po selu protraćiti "kaplani". Samo je nekoliko ljudi u svakom selu imalo koristi od njegovih razigranih akcija, naime duboko lojalni lokalni partijski kadrovi TRT-a i nitko drugi. Ono malo novca što je dospjelo do seljana rasipano je na motocikle, mobitele, a ono što je preostalo otišlo je u Lao Kao. Zašto? jer nikakva STRUKTURALNA promjena nije pokrenuta, samo milostinja, iz džepova poreznih obveznika, za koje je Somschai vjerovao da Thaksin sve to plaća iz vlastitog džepa.

          Thaksin je katastrofa za ovu zemlju. On je velikom dijelu stanovništva dao ideju da se sve može riješiti novcem. Thaksin će biti zadnji koji će željeti strukturne promjene, jer mu one ne idu u korist. Kod Thaksina se sve vrti oko jedne stvari: Thaksina>

          • John van Velthoven kaže dalje

            Usporedba sa Singapurom svakako vrijedi. Razvoj Singapura započeo je iskorištavanjem položaja s niskim plaćama. Prva zemlja u koju sam eksternalizirao proizvodnju svoje tvrtke bio je Singapur. Nakon niza godina preselio se u Tajland. A kasnije i u Kinu. Tako ide razvoj. Tajland je doista, korak po korak, na putu unaprijeđenog proizvodnog gospodarstva, u kojem sve više raste važnost aspekta znanja. Pogledajte samo razvoj u industriji mikroprocesora, automobilskoj industriji i također poljoprivrednom gospodarstvu (Dhanin, zagovornik minimalne plaće od 500 bahta, stvara svoj kapital u agroekonomiji). Činjenica da je u sadašnjoj neo-taksinskoj eri upotreba tablet računala za sve učenike u obrazovanju politički predvodnik naglašava smjer strukturnih poboljšanja (U Nizozemskoj/Amsterdamu, Maurice de Hond napreduje s planom stvaranja jednog niže za uspostavljanje škole u kojoj tablet računalo igra središnju ulogu kao nositelj/objavljivač znanja, razvijanje vještina i sredstvo komunikacije).
            Thaksinova vladavina bila je prekratka da bi se u potpunosti ostvario prosperitet na selu; za to je potrebna barem jedna generacija. U selima koja poznajem u Isaanu svakako je vidljiv porast blagostanja. Svake godine vidim sve bolje kuće, sve bolje automobile, sve bolju zdravstvenu skrb, sve veće sudjelovanje u obrazovanju. Doista je bilo strukturnih poboljšanja, iako se tempo nije povećao u post-Thaksinovoj eri. Vlada takozvanih demokrata bila je mnogo manje zabrinuta za bezveznu ekonomsku stimulaciju Thaksina (s njegovim tajlandsko-kineskim porijeklom), a mnogo više za legalizaciju i formalizaciju političkog procesa, posve u tradiciji autentičnog tajlandskog formalista tradicije viših klasa. Možda je Thaksinova najvažnija strukturna intervencija bila ta da je zaobišao i probio se kroz stoljetne lokalne krugove moći posjedničkih obitelji bez poštovanja. U konačnici, to je bio pravi uzrok njegova pada. Konkretan razlog bila je prodaja njegove tajlandske tvrtke koncernu u Singapuru (kardinalni grijeh protiv tajlandskog šovinizma/nacionalizma; usporedivo s onim da je KLM prodan nizozemskoj Lufthansi recimo 1970-ih). A pronađeni lijek bila je osuda njegove supruge za sumnjivu transakciju zemljišta. Naravno, bio je potreban državni udar da se vlast zapravo prebaci na staru vlast.
            I naravno, Thaksin za vrijeme svoje vladavine nije iz svog džepa plaćao poticaje. I naravno da je djelovao iz prosvijećenog osobnog interesa. I naravno, bavio se budnošću, nepotizmom i korupcijom. Ali njegovi podražaji doista su imali i strukturne učinke. Njegov osobni interes bio je u određenoj mjeri usporedan s interesom (siromašnih) građana (njihove opcije potrošnje generirale su njegov profit). I njegova korumpiranost je naravno bila dobar razlog da ga se osudi..., iako nikada nećemo shvatiti kako su njegovi protivnici u vojsci, upravi i politici uspjeli steći tako veliku imovinu s obzirom na ograničene redovne plaće.

            • tino čedan kaže dalje

              Pročitao sam dva pogleda na razvoj događaja u Tajlandu, krajnje pesimističan od Cor Verhoefa i prilično optimističan od Jana van Velthovena. Corova vizija pokazuje malo povijesne svijesti, vidi samo negativan razvoj događaja i inzistira na Thaksinu kao glavnom izvoru zla. Janova vizija mi se više sviđa. Daje uravnoteženu analizu, spominjući dobre i loše strane Thaksinove vladavine i politike.
              Slažem se s Janom, iz vlastitog iskustva i iz literature, da doista postoje strukturna poboljšanja, bilo da se radi o infrastrukturi, javnom zdravstvu i, da, svakako i obrazovanju. Nikada u povijesti Tajlanda toliko studenata nije prošlo toliko godina obrazovanja. Također vidim, a to je vidljivo i iz brojki, povećanje blagostanja gotovo posvuda. I konačno, osobito od Thaksinove ere, došlo je do jasnog pomaka u načinu razmišljanja većine Tajlanđana, od podložnosti do gladi za promjenom i poboljšanjem. To je nepovratan razvoj događaja.

              • Pujai kaže dalje

                @Tino Kuis

                Vaš post je pravi dašak svježeg zraka! Hvala! Nažalost, postoje plakati koji zlorabe ovaj blog kao platformu za izražavanje svojih osobnih političkih mišljenja. Šteta što urednici objavljuju ovakve komentare.
                Vaš post, kao i post Jana van Velthovena, svjedoče o prijeko potrebnoj objektivnosti i poznavanju materije, bez upadanja u nepotrebno “uredništvo”.

                • cor verhoef kaže dalje

                  Smiješno je da Thaksinovi adepti smatraju pro-Thaksinov post "objektivnim", a post koji je manje oduševljen ovim megalomanom subjektivnim. A urnebesno je to što uopće ne shvaćaju da su krivi za istu subjektivnost za koju optužuju druge. Lijep!

                • Pujai kaže dalje

                  @Cor Verhoef

                  Udica, struna i udubljenje! Predivno!

                  Ostavit ću to na ovome.

                • tino čedan kaže dalje

                  Brojke su: između 2001. i 2004. smanjenje broja ljudi ispod granice siromaštva s 21 na 11%. Ginijev koeficijent pokazuje da se dohodovna nejednakost smanjila, osobito na sjeveru i sjeveroistoku. To su brojke. Izvor:
                  http://bangkokpundit.blogspot.com/2007/09/thaksin
                  Ali možda mislite da su Thaksinovi pristaše manipulirali ovim brojkama?
                  Ovaj post je objektivan, potkrijepljen brojkama, a ipak nisam Thaksinov adept. Kako je to moguće?

        • Marsel kaže dalje

          @Jan van Velthoven, Što je povećalo bogatstvo na selu? Možda za one koji su već imali posla s više od siromašnog stanovništva.

          Thaksinov režim se temeljio (i jest) isključivo na bogaćenju sebe, obitelji i ljudi oko sebe, kao što je već pokazao. Pritom je možda pokušao razbiti “krugove moći”, ali samo s ciljem da ih zamijeni umjesto da ih ukine. Kao neoliberalni populist svojom je slatkorječivošću za sobom pridobio siromašno, prelakovjerno stanovništvo, dok su se oni oko njega dokopali njihovog bogatstva.

          • John van Velthoven kaže dalje

            Marcele, govorim o povećanom prosperitetu (ne govorim o 'bogatstvu') koji vidim svojim očima, o običnim seljanima, o postupnom razvoju (procjenjujem da je potrebna generacija vremena), a ja sam govoriti o tome da bude jasno, a ne o trenutačnom kraju problema siromaštva i nejednakosti. Za objašnjenje brojki, pogledajte Tinov odgovor iznad.
            Nisam Thaksinov pristaša, ali pokušavam protumačiti njegovo ponašanje i učinke njegove vladavine. Nikada nećemo saznati ima li Thaksin na umu interese naroda, a možda i sumnjamo u to. Ono što znamo jest da ekonomski model kojemu je predan, a koji je u sukobu s interesima stare vladajuće klase i u kojem on sam ima veliki interes, stoji ili pada na sve većoj potrošačkoj sposobnosti ljudi (jednostavno: on i njegovi saveznici nemaju ništa za ljude koji ne mogu kupiti minute poziva, mobilne telefone i drugu potrošnu robu). Objašnjenje za prosperitet ljudi koje promiče nije u njegovom mogućem altruizmu, već u njegovom dobro shvaćenom vlastitom interesu za kultiviranje kupaca s kupovnom moći. Nikada ga ne bih nazvao neoliberalnim populistom, nego merkantilnim autoritarnim oportunistom. Klan Thaksina morat će još učiniti mnogo društvenih i demokratskih koraka prije nego što pomislim da sam ga prodao za kratko ovom kvalifikacijom. Međutim, ozbiljna i odlučna alternativa nažalost nije dostupna, kao što možemo zaključiti nakon toliko socio-ekonomskih 'izgubljenih' godina nakon Thaksina.
            Usput, također bih želio napomenuti da je 'glupo, lakovjerno ruralno stanovništvo' omiljena (antidemokratska) krilatica bogate buržoazije Bangkoka, koja dolazi iz stare vlasničke klase i onih koji imaju interes u njoj. Taj vapaj stvara fikciju i opasan demokratski vakuum. Moje iskustvo u ruralnim područjima je da ljudi također razmišljaju i reagiraju prilično prizemno, kritički i sa znanjem. S jasnim okom za vlastite interese, tj. I unutar polja sile klijentizma i korupcije koji su prisutni posvuda u Tajlandu, uključujući unutar političke opozicije i drugih čimbenika moći kao što su policija i vojska. Sve veća uporaba modernih medija samo će povećati znanje i uvid u prethodno izolirano selo u budućnosti.

            • Marsel kaže dalje

              Jan, zato i koristim izraz "previše lakovjeran". U ruralnim je sredinama niža obrazovanost, osobito kod starijih generacija, a pristup i interes za medije ograničeniji. Ti se ljudi često oslanjaju na ono što se govori i uzimaju to zdravo za gotovo, pa je ljude lako pridobiti iza sebe populističkim govorom. Iako je to slučaj i ovdje u Nizozemskoj, s obzirom na broj glasača PVV-a, također grupe koja glasa na temelju onlinera i tweetova.

              Vi sami već koristite izraz Thaksinclan. Ovaj klan samo želi preuzeti vlast starih moćnih obitelji umjesto reforme zemlje. Vlastiti profit je najvažniji.

              Korupcija je jedan od najvećih problema, a tu prije svega mislim na korupciju na višoj razini, na razini koja raspisuje velike natječaje i dogovara ugovore. Ovo plus vlada koja konačno završi svoj mandat pomoći će Tajlandu da postigne uravnoteženiju demokraciju.

              Povećanje potrošačke sposobnosti bit će komplicirana stvar, jer već vidite da cijene rastu i više nego proporcionalno najavljenim poskupljenjima plaća. Dok samo dio stanovništva ima koristi od povećanja plaća, vrlo velik dio ima još manju kupovnu moć.

            • tino čedan kaže dalje

              Jan, želim te podržati u komentarima o tim "glupim, lakovjernim seoskim ljudima". Oni dobro znaju, bolje od nas, što se događa u ovoj zemlji i što treba učiniti da se to promijeni. To nema veze sa stupnjem obrazovanja. Običan čovjek je pametniji nego što mislite. Predugo su ih gledali samo kroz prste vladajuće elite, ali i stranci.

      • tino čedan kaže dalje

        Poljoprivredne zadruge doista mogu učiniti veliku razliku za poljoprivrednike. Njihov prihod će se značajno povećati. Da vlastodršcima to nije bilo drago vidi se iz činjenice da je ovdje na sjeveru 80-ih i 90-ih godina ubijeno niz čelnika seljačkih zadruga.
        Ali mislim da je ovo što pišete pod 1. i 2. jako pretjerano, iako ima istine u tome. Osjećam da iza toga stoji puno osobnog bijesa i čak mi zvuči pomalo paranoično. Nikad u literaturi nisam naišao na takve jake izraze i stoga me jako zanima na kojoj literaturi temeljite svoje mišljenje. Budući da takvoj raspravi baš i nije mjesto na ovom blogu, zamolio bih vas da mi to javite mailom. Možda me ti možeš uvjeriti. [e-pošta zaštićena]

        • cor verhoef kaže dalje

          One brojke koje ste dobili od Bangkokpundita su točne, ali ove brojke od The Bank of Thailand su također točne. Brojite svoje dobitke. Dug po domaćinstvu. Sve je to lijepo i dobro kada odjednom više ne pripadate nižem sloju što se tiče raspoloživog dohotka, ali što će vam to s tonom duga na vašim mršavim plećima. Ima laži, velikih laži i statistike”

          http://www.bot.or.th/English/MonetaryPolicy/Inflation/PaperInFrame/027_HouseholdDebt_oct03.pdf

          • John van Velthoven kaže dalje

            Ove brojke Banke Tajlanda odnose se na 2003. i uglavnom na prethodne godine. Thaksin je vladao od 2001. do 2006., pa brojke ne mogu dati valjanu ocjenu strukturnih posljedica njegove vladavine, u najboljem slučaju neke naznake. Brojke pokazuju nagli pad kamatnog opterećenja po kućanstvu u odnosu na dohodak (vidi grafikon 3.2). Osim toga, čini se da je teret duga osobito onih s nižim primanjima ograničen i stabilan u odnosu na njihov prihod. Pozitivno je upečatljivo da je prosječno opterećenje duga po kućanstvu znatno niže nego u usporednim zemljama Maleziji i Indoneziji.
            Dodatna napomena ovim brojkama u pozitivnom strukturnom smislu jest da su tajlandske banke, od krize '98. koja je započela u Tajlandu (kao kreditna kriza), provodile konzervativnu i razboritu politiku u pogledu prihvaćanja duga i pozajmljivanja (kao Kao rezultat toga, na njih nije utjecala nedavna globalna financijska kriza koja se temelji na neprozirnim financijskim proizvodima na koje tajlandske banke ne opeku prste). Dugovi Tajlanđana (ali i njihova imovina itd.) vjerojatno su puno veći u neformalnom sektoru izvan banaka. Ovo je uglavnom džep prsluka, džep na hlačama.

  25. runazija kaže dalje

    Dragi svi. Ako odete u drugu zemlju, možda bi bilo bolje živjeti pomalo kao što žive mještani i tada obično možete izdržati dugo. Slika koju još uvijek mnogi ljudi imaju je da je Daleki istok prilično jeftin i da bi tamo život mogao biti bolji. Da, život može biti bolji, ali zar ljudi ne znaju da sve ima svoju cijenu? Dragi ljudi, sada znamo ponešto o tome kakav je život na Zapadu. Većina ljudi radi ovdje i to je sve, obično svaki dan ista rutina: raditi, ići kući, jesti, spavati. i sutradan opet isto. Na odmor jednom godišnje: neki dvaput. To je život prosječnog Europljanina. Često sanjamo o tom lijepom životu u dalekoj zemlji gdje je uvijek toplo i svi su vrlo prijateljski raspoloženi. Budimo iskreni i usudimo se reći da to ne postoji. Svugdje u svijetu morate raditi da biste nešto mogli napraviti. Nekima to nije posao i više je zabava, drugima je to zarada za plaćanje troškova. Pod ovim mislim da bi posvuda moglo biti manje. Taj takozvani lijepi život pokazuje se i kao težak život koji može biti i jako lijep ako i sam napraviš nešto od toga. Razgovarao sam s mnogo ljudi posljednjih godina koji su također rekli: Želim ići u toplu zemlju gdje je svima lijepo i gdje nije važno kako se osjećaš. Pa, ljudi, u 1 od 2 slučajeva i dalje je važno kako ste: financijski, društveno, vaš status u zemlji porijekla. Nažalost, to se još uvijek ispituje. uživajmo u životu gdje god bili i ne gledaj previše na loše stvari jer ih ima posvuda. Sve najbolje!

  26. Henk kaže dalje

    Dragi svi,

    Dolazim u Tajland već više od 10 godina.
    Ono što mi pada u oči je da su hoteli doista puno poskupjeli.
    Pivo je oduvijek bilo skupo (u usporedbi s Nizozemskom), ali ja plaćam isto u svom redovnom pubu/baru kao i prije 10 godina. Dakle, ovo se nije promijenilo.
    Ne smijemo zaboraviti da za 1 euro dobijemo samo dobrih 40 kupatila.
    Prije 3 godine to je još uvijek bilo 47 kupatila. I čak sam dobio 51 kupku, ali onda se moramo vratiti u 2006./2007. Više ne boravim u hotelima, za 6000 do 8000 bata imam stan za poslugu mjesec dana. Ali ne postaje li i Europa skuplja?
    Tijekom svjetskog prvenstva u Africi platio sam 500 eura povratnu kartu Airberlina. Mislim da ovo više nikada neće uspjeti.

  27. Gerard kaže dalje

    Većina nas razumljivo uspoređuje cijene piva, ali jednostavan primjer jajeta koje je prošle godine koštalo 3 THB sada je poraslo na 4,5 THB ili čak 5 THB ukazuje na to da su dnevne potrebe enormno porasle, kao što je raniji odgovor za tanjur kow phat s kokakolom za 35 THB prije je također bio 30 THB.
    To mi je neshvatljivo jer ovdje u selu više ne plaćaju 1 baht farmerima za rižu, oni i dalje troše dane na 2 vreće ražnjića i rade na selu svaki dan za 200 thb.
    Srećom, živim s obitelji (tako da je besplatno) ali je i račun za struju skuplji 25% i mogao bih nabrajati još dugo, ali dnevna porcija sunca nije poskupjela i uživam u tome.

    • Tajlanđanin kaže dalje

      Instalirajte solarne ploče poput munje i zaradite natrag taj zalogaj.

      • podrška kaže dalje

        Koliko ovdje košta struja/struja? i koliko koštaju solarni paneli? nikada nećete doživjeti povrat investicije, a kamoli imati koristi od nje…. stvar kalkulacije.
        Plaćam (perilica rublja, perilica suđa, pumpa za vodu itd.) oko TBH 1.000 mjesečno. (25 eura). Tako da će to biti vrlo dugoročna stvar.

    • gerryQ8 kaže dalje

      Da li je to slučajnost ili ne, ali jučer je vlada podijelila 3000 besplatnih jaja ovdje u mom selu u Isaanu, dakle oko deset po stanovniku. I ja sam dobila 10 gratis, bili su mali! Kompenzacija? Uskoro će mi reći da je to platio njezin najstariji brat. Kladiti se?

      • Luc kaže dalje

        Jerry,
        Kao što sam napisao u jednom od mojih prethodnih komentara, Thaksin zaokuplja farmere davanjem pomoći. Doista, on sam ne bi platio ta jaja. Platit će ih porezni obveznici, takozvana 'elita' protiv koje se crvenokošuljaši bune. A plaćanje poreza je nešto što ti farmeri ne rade.
        Usput, kad smo već kod elita, kada se prošle godine proširila glasina da Thaksin ima rak, on je to odbacio kao besmislicu. Rekao je da je samo malo bolestan jer je popio previše šampanjca i jeo kavijar sa svojim prijateljem Putinom (prekrasna prijateljica) tijekom posjeta Rusiji. Koliko 'elitni' možete biti?

  28. Henk kaže dalje

    Gerard: doista je sve malo poskupjelo, ali kako bih bio siguran da mislim da nije loše, brzo sam potražio nekoliko starih računa: 2009. 3 jaja za 10 kupatila
    u 2012. 3 jaja za 10 bat
    u kutiji 2009 velika boca lea 485
    u kutiji 2012 velika boca leo 495 kupka (s poplavom je zapravo bila na 590 kupka;
    Ne znam misliš li pod elektronikom na dobavljača električne energije, ali to je bilo 2009. godine
    4.00 kada i 2012. 4.12 kada
    I srećom još uvijek možemo uživati ​​u slobodnom suncu svaki dan!

    • gerryQ8 kaže dalje

      Neka povremeno imam prednost ovdje u Isaanu. Za "struju" plaćam 3,55 bahta po KWh. Ako vam je potrošnja manja od 50 KWh/mjesečno, nećete dobiti račun. Mnogi seljani s 1 žaruljom mogu to postići.

      Ali za jaja ovdje u selu u jednoj od onih malenih trgovina mogu birati između 4 ili 5 bahta za 1 jaje.
      Srećom, jučer sam dobio 10 besplatno od vlade. Dakle, može biti 2 dana unaprijed, recimo 3 dana unaprijed, ali bili su mali kao što je ranije objavljeno.

  29. Henk kaže dalje

    Petre, još jedan kompliment za tvoju temu, vidiš da smo i ostat ćemo pravi Nizozemci jer čim je novac u pitanju, svi masovno vladamo

  30. podrška kaže dalje

    Kakav predmet! stvarno nizozemski. Kupi Nutellu (!!!!) u Tajlandu. Kako ti to pada na pamet. I da, kod nas je poskupjelo. Na primjer, dizel je porastao za najmanje TBH 3,5 /litri u posljednje 6 godine. Ali ne čujem da itko govori o povećanju goriva u Nizozemskoj, između ostalog.

    A kad poskupi gorivo, poskupi i Nutella (!!??). To ima smisla. Samo kupujte tajlandsku hranu i ne provodite previše vremena na skupljim terasama. Također u Noordwijku itd. plaćate najvišu cijenu za pivo na plaži. Leo pivo košta oko TBH 61 / pola litre u Tescu. Dakle, to je 1,52. Pa, koliko plaćate u Nizozemskoj? a u jednostavnom restoranu još uvijek možete dobro jesti (tajlandski) za TBH 40-TBH 80 pp (bez piva).

    Je li itko ikada čuo za inflaciju? Sve dok ovdje (Chiangmai) kupite kuću s 2,5 kupaonice i 2 spavaće sobe za otprilike 3 milijuna TBH (klima uređaj posvuda) i luksuznom kuhinjom, onda mislim da se ne biste trebali previše žaliti na cijenu Nutelle! Međutim?

    Ali da, kao što je prije navedeno: Nizozemci vole kukati/žaliti se. Također razmislite o razlici između G/W/L troškova u Nizozemskoj i Tajlandu... Od toga možete kupiti puno Singha.

    • jogchum kaže dalje

      Teun,
      Apsolutno si u pravu. Nizozemci u inozemstvu žele nutelu, maslac od kikirikija, čokoladne posipe
      i naravno nastavi jesti sir. Kupuju 4 kile sira za 1900 kupa i žale se kako je ovdje život tako skup.

      • podrška kaže dalje

        Jochum,

        ako doista samo:
        sir
        Nutella
        Douwe Egberts
        Heineken
        nizozemske cigare
        i tako dalje

        Ako želite kupovati, znate da su te stvari (u većini slučajeva) iz uvoza ili ako se proizvode ovdje, kao što je Heineken, da je to roba za luksuzno tržište. i tako plaćate najveću cijenu.
        Usput, DE nije ni skup ovdje (Chiangmai) u Limping Superu, naime 125 TBH za pakiranje funte! tako da je to jedini “luksuz” koji prihvaćam. za ostalo, imam cigare (koje su ovdje prilično skupe, faktor 2 u usporedbi s Nizozemskom) koje šalju i/ili nose sa sobom, kao i sir, od strane gostiju koji dolaze ovdje odsjesti.

        i samo tajlandski proizvodi. To naravno nije uzrokovano inflacijom, već znatnim padom eura u zadnje 2 godine! od otprilike 50 TBH do 40 TBH! onda je sve odjednom 20% skuplje. ali to nije Tajlanđanin kriv. To je zbog same Europe (osobito Grčke, Italije i Španjolske; zemalja kojima nikada nije bilo dopušteno pridružiti se euru od samog početka!

      • M. Mali kaže dalje

        Jochem, u cijelom svom govoru ne žalim se, jer sam jako zadovoljan što mogu živjeti ovdje.
        Također, ja nisam kiniou, već Burgunđanka, koja voli život i uživa u svemu što on nudi...
        Možda biste željeli svratiti u Hua Hinu, ili možda i sami živite u Hua Hinu pa me lako možete pronaći...

        • jogchum kaže dalje

          M. Pošta
          Također pišete, nisam li ja kiniou (jeftini Charly)? Ne govorim mnogo tajlandski unatoč svojih 12 godina
          ostati u ovoj vrlo lijepoj i još uvijek jeftinoj zemlji.
          Ne, nažalost ne živim u Hua Hinu, već oko 1000 km od vas. živim u
          područje Chiangrai.

  31. Bah kaže dalje

    Jasno je da su turistička naselja skuplja u Tajlandu; to je također slučaj u Nizozemskoj. U Scheveningenu šalicu kave na terasi plaćate 8 eura, au Lutjebroeku 2 eura. Dakle, već je jasno da su Pattaya, Phuket, Hua Hin i više ovakvih mjesta skuplji od ostatka Tajlanda. Ako također kupujete samo uvozne proizvode, možete biti sigurni da plaćate najvišu cijenu. To također nije ništa drugačije nego u Nizozemskoj. Uvozni proizvodi sada dvostruko poskupljuju kao rezultat naglo povećanih cijena nafte = troškovi transporta.

    Činjenica da cijene ovdje rastu zbog inflacije nije ništa drugačija nego u Nizozemskoj. Činjenica da cijene u nizozemskim supermarketima sada stagniraju ili čak padaju posljedica je recesije u Nizozemskoj. Kako bi se održao tržišni udio, cijene su niske; obratite pozornost na rezultate supermarketa na kraju godine.

    Nema sumnje da Tajland postaje sve skuplji. Da su cijene osnovnih životnih namirnica iste kao u Nizozemskoj ili se čak kreću u tom smjeru najveća je glupost; Tajland je i dalje vrlo jeftin u usporedbi s Nizozemskom.

    Rezultat ankete o potrebnim primanjima u eurima prije nekoliko mjeseci najveća je glupost. velika većina navodi da im je potrebno najmanje 1.500 do 2.000 eura; u Nizozemskoj više od prosječne (neto) plaće. Prosječna primanja UKUPNO ZAPOSLENOG radnog stanovništva u Nizozemskoj su približno ista, što znači da moraju živjeti u puno skupljoj Nizozemskoj. Zaključak je da je velika većina glasača imala/ima puno veći prihod od prosjeka u Nizozemskoj i stoga moraju živjeti (još) pretjeranijim stilom života ili misle da im je novčanik ovdje veći i da vode mnogo luksuzniji stil života. morati prestati razmišljati.

    Cor Verhoef je potpuno u pravu kada kaže da su neke reakcije i usporedbe na granici smiješne. Većina stranaca odjednom ima želju živjeti ovdje u samostojećem bungalovu od najmanje 1.000 m2 sa zlatnim slavinama i/ili voziti Land Cruiser, nešto što vjerojatno nisu mogli u Nizozemskoj. Škakljanje samog sebe košta, čak i na Tajlandu. Za početak se ponašaj normalno, onda se pravi dovoljno lud i pazi na leđa u kupovini, vjerojatno si to morao raditi i u Nizozemskoj. Bogati žalitelji ne postoje na ovim prostorima, čak ni u Nizozemskoj.

    • Ronny kaže dalje

      Bahus,
      U potpunosti se slažem sa tvojim tekstom. Naravno, neke cijene su poskupjele na Tajlandu, ali meni Tajland uopće nije skup. Usput, ne vidim zašto (kao što drugi ovdje tvrde) ne biste trebali uživati ​​u Nutelli, siru ili drugim poznatim proizvodima na Tajlandu. Samo zato što živite u Tajlandu ne znači da ti proizvodi odjednom "nisu gotovi". Ako osjetim nešto što mi se sviđa, kupit ću to bez obzira radi li se o tajlandskom ili stranom proizvodu. Samo ću uzeti višu cijenu. Dok sam još živio sa suprugom u Belgiji i Nizozemskoj, moja je supruga također željela nastaviti uživati ​​u svojim poznatim tajlandskim proizvodima koje voli. Meni je to bilo sasvim normalno i nikad nisam imao problema s tim jer su bili skuplji. Također joj nikada nisam rekao "Sada živiš ovdje i jest ćeš kelj i kobasice umjesto svoje uobičajene hrane" (samo da spomenem nešto - Nije da ovo nije ukusno, imajte na umu). Samo uživajte u životu ovdje (svatko u okviru svojih mogućnosti). Siguran sam da ovdje svi još uvijek imaju više financijskih mogućnosti od većine Tajlanđana jer je za te ljude Tajland stvarno skup.

      • Bah kaže dalje

        Ronnie,
        Naravno da možete uživati ​​u Nutelli, Gouda siru ili drugim uvoznim proizvodima, ali nemojte zabijati glavu u pijesak i žaliti se da je Tajland skup. Mnogi zapadnjaci u Tajlandu žele svoju poznatu zapadnjačku "hranu" na stolu. U tome nema ništa loše, ali to je naravno uvijek skuplje od lokalnih proizvoda. Unca Wagyu mesa u Nizozemskoj stoji od 100 do 150 eura. Ukusno je, ali ako ga kupite, ne biste se trebali žaliti da je sve meso u Nizozemskoj tako skupo.

        Ako si to možete priuštiti, kupite ono što vam se sviđa. Uvijek imam dojam da se mnogi stranci ovdje odjednom osjećaju kao kraljevski i gube iz vida sve razmjere. Ako ste vozili Fiat Uno u Nizozemskoj, zašto odjednom ovdje Toyotu Landcruiser? I onda se naravno žaliti ako cijena dizela ili benzina poraste za 2 bahta. Hrana za psihologe…….

        • Jan kaže dalje

          @Ronny, doista, vozio se kao bogati farang u Toyoti Landcruiseru i onda stajao u redu za 10 besplatnih jaja. Nisam mogao a da se ne nasmijem tom jednom komentaru o primanju 10 besplatnih jaja. Baš me bilo sram, stvarno. Da moj život mora ovisiti o 10 besplatnih jajnih stanica tamo, davno bih se vratila. I ja sam to radio 2010. (ne zbog 10 jaja), nego zato što kao profesor engleskog ne mogu preživjeti s tom plaćom. Nisam imao novaca i živio sam vrlo skromno, normalan stan u Bangkoku za 5000 batha i bez auta, dakle sve uz javni prijevoz. Sada znam da me je neki Nizozemac negdje na Tajlandu prije prikazivao kao kauboja. Kad sam mu potom poslala e-mail s pomoći da tamo nađe dobar posao profesora engleskog (uostalom, rekao je da jako dobro zarađuje, a i osiguran je na sve), da mi dokaže da nisam u pravu, nastala je prava tišina. Sram. To znači da ću nastaviti živjeti u Europi duže vrijeme sa svojom suprugom Tajlanđankom.

          • gerryQ8 kaže dalje

            Kad se nešto ponudi, ne odbija se i zato sam prihvatio tih 10 jaja. Činjenica da sam mogao nastaviti s ovim 2 dana bila je šala. Ja sam ova jaja dao starici koja stvarno nema novca. Zajedno sa svojim suprugom žive u siromaštvu, a ja i financijski pomažem te ljude. Pa nemoj se više smijati, ha? Inače, ovdje u selu radim više za društvo i o tome sam napisao tekst koji će prema planu biti postavljen 9. travnja.

            • Jan kaže dalje

              @gerrie8, ni ja ovo nisam mogla zamisliti. Hvala jos jednom na objasnjenju, ja bih isto postupio. ugodan dan.

    • Ronny kaže dalje

      Moje osobno iskustvo, kao što je postavljeno u osnovnom članku, je da je Tajland još uvijek jeftin ili nije skup, ovisno kako gledate na to. Istina, proizvodi su poskupjeli (gdje nisu?) ali je li zato Tajland skup? Ovo je katastrofa za mnoge Tajlanđane, ali budimo iskreni, što ako Farang ne može podnijeti ta mala povećanja cijena? Možda je povratak bolja opcija, ali to može biti još šokantnije zbog cijena. Nitko nije sretan zbog poskupljenja (pa ni ja) ali to je dio života. Nadalje, mišljenja sam i da, kao što su drugi spomenuli, mnogi sami sebi otežavaju namećući drugačiji standard života od onog na koji su godinama navikli. Da, onda se ne treba buniti, naravno. Doći na mjesec dana na dopust i pustiti da Baths teče u izobilju kako bi impresionirao, pa... vrlo je drugačije od života ovdje svaki dan. Nakon što su napravili korak, žele pokazati svojoj djevojci, prijateljima i (Tajlandskoj?) obitelji da mogu zadržati taj raskošan životni stil. Da, onda svako povećanje cijene naravno nije tako ugodno. Nadalje, u jednom od odgovora sam pročitao da je život poskupio jer sada za euro dobijete samo 40 Bath, dok je prije bilo negdje oko 45 Bath, s vrhovima od 50 i više (ali to je samo tamo). za kratko vrijeme). Bio Euro 40 ili 50, to ne poskupljuje život u Tajlandu (ili možda za uvozne proizvode, ali to Tajlanđanima ne koristi). Činjenica je da imate manje za korištenje, ali to ne čini proizvod skupljim. Možda ćete morati prilagoditi svoj životni stil zbog toga, ali na primjer najam ili cijena jajeta nisu prilagođeni jer je Bath sada odjednom 40, 45 ili 50. Ako je situacija tako loša, uvijek možete pojesti 2 jaja umjesto 3 (šalim se). Nadalje, kada boravite u turističkim područjima, tamo se proizvodi obično cijene ovisno o ponudi i potražnji, no to nije drugačije nigdje u svijetu. Dakle, da zaključimo osnovna pitanja o članku. Je li Tajland poskupio? Da. Je li Tajland još uvijek jeftin? Da. Tako da ću ostati neko vrijeme, mislim, i nadam se istome od tebe, naravno. Samo uživajte momci, to je ono zbog čega smo ovdje i ne morate biti bogati za to. Možda se malo manje raspakiraj i učinit će ti život ovdje puno ugodnijim, jer na kraju ipak jest za mene. A ako to nije moguće, morate izvući svoj zaključak. Sunčani pozdrav od Lada Phraoa. Sretni Belgijanac.

    • Heiko kaže dalje

      Tajland je postao preskup za Tajlanđane, ali ne i za mene, ja imam svoju državnu mirovinu i od nje mogu jako dobro živjeti, ali, znate kako se kaže:

      Ako svatko uzgaja svoj vlastiti vrt, nitko drugi neće vidjeti svoj vlastiti korov.

      • Ben Hutten kaže dalje

        Dragi Heiko,

        Pomalo me zanima kako sve to izvodite sa svojom državnom mirovinom u Tajlandu.
        Vjerujem da ako želite živjeti zapadnjačkim načinom života u Tajlandu, to nije moguće. Ovdje u Nizozemskoj nemam taj zapadnjački način života, a ne želim ga ni na Tajlandu. Nije mi potpuno nepoznat Tajland, ali poznajem samo ruralni život u Isaanu. Ako vam to ne predstavlja preveliki problem: navedite specifikaciju vašeg mjesečnog obrasca izdataka. Nadam se da ćemo se ponovno čuti,

        Pozdrav,
        Ben Hutten

        • Heiko kaže dalje

          Dragi Ben Hutten

          Živim u Ubonratchathaniju, imam vlastiti bungalov koji sam izgradio prije 6 600,000 bahta. Troškovi stanovanja su 2 bahta mjesečno (struja). svaki mjesec za hranu plaćam po 1100 bahta i za hranu u školi.
          Poanta je: što moja žena radi s novcem ovisi o njoj, sve dok ima hrane do kraja mjeseca, naravno da ona želi više, ali to ovisi o tebi za pivo i viski ) Naravno da mogu glumiti velikog dečka s velikim autom, ni ja to ne radim u Tajlandu i ne nedostaje mi nijedna kobasica Hema, ni stari a Nizozemska uopće.
          Ukupni mjesečni troškovi 25000 tajlandskih bahta. i ovdje možete lako iznajmiti kuću (bungalov s 2 spavaće sobe i kupaonicom s velikim vrtom za 3500 bahta.

          Lijep pozdrav

          Heiko

          • jogchum kaže dalje

            dragi Ben,
            I ja živim u istim okolnostima kao Heiko. Također prilično dajem svoju ženu
            15.000 kupatila mjesečno. Ovdje sam izgradio vlastitu kuću, ali ne odjednom
            Često sam dolazio ovamo na odmor i svaki put sam uložio određeni iznos. Ukupno je moja kuća također koštala oko 600.000 XNUMX bahta. Nadalje, sam plaćam pivo, struju, vodu i tef,
            računi za internet. Imam 1 dijete ali ona ne dobiva džeparac od mene. Ako nešto želi, dam joj, ali se prvo posavjetujem sa suprugom.
            Ovdje možete živjeti kao kralj od 30.000 kupatila mjesečno.

          • Ben Hutten kaže dalje

            Dragi Heiko i Jogchum,

            Hvala vam na informacijama o obrascu mjesečnih izdataka. Postajem sve uvjereniji da bi razumno dobar do dobar život u Isaanu trebao biti moguć za iznos između 800 i 1000 eura mjesečno. Također vrlo dobro shvaćam da ga možete napraviti koliko god želite jeftino ili skupo.
            Želim živjeti u selu 25 km od grada Sangkha i 75 km od grada Surin. Tu sam već podigao komad zemlje i pripremio ga za gradnju. Volio bih tamo eventualno sagraditi ne preveliku kuću. Tamo gotovo uvijek živiš vani. Također sam premjestio staru tajlandsku kuću od tikovine koja je tamo bila i postavio je na betonske stupove 3 metra iznad tla. Iza te kuće izgrađen je svojevrsni stan koji se sastoji od dnevno-spavaće sobe 28 m2 i otvorene kuhinje s prostranom modernom kupaonicom, također ukupno 28 m2. Sve osigurano vodom i strujom te odvodnjom. Želim tamo živjeti zasad s ne prevelikim budžetom. Prvo sam morao prodati svoju kuću ovdje u Nizozemskoj.

            Zbog svog zdravlja, možda ću morati koristiti dobru bolnicu. U Surinu navodno postoje 2 dobre bolnice. Ni SOS centri u Nizozemskoj ni Matthieu iz AA Insurance Brokers u Hua Hinu ne mogu pružiti nikakve informacije o tome. Obje nemaju iskustva s tim bolnicama. Bio sam u drugoj bolnici u Surinu: ali ako moram ići tamo, radije bih jednostavno umro.
            Vi ili drugi možda imate informacije o tome gdje mogu pronaći dobru bolnicu u Surinu ili okolici. Mislim da postoji jedan u Ubon Ratchathaniju.
            Unaprijed hvala na bilo kakvoj informaciji,

            Pozdrav,

            Ben Hutten

            • Heiko kaže dalje

              Bok Ben Hutten.
              Možete pronaći dobru bolnicu u Ubon Ratchathaniju. I taksi nije skup jer mislim da je predaleko voziti se mopedom za 100 km. Bolnice su vrlo moderne .u Ubonu, nema ništa loše u tome. Blizu zračne luke je moderna bolnica. Bio sam u bolnici 21 dana. zbog čega su mi rebra slomljena s mopedom, cijena je bila 2 tajlandskih, uključujući lijekove, a Ben, ovdje je divno, ništa nije potrebno i nije skupo povrće i kupujem meso u BigC-u ili Lotusu. Ujutro idem motorom do granice Laosa, koja je 1050 km ili Kambodže 30 km, što je divno za uživanje u životu, a sada imam 95 godina a ja ću uživati ​​tih par godina a to se više ne može živjeti sa 120 eura, moja državna mirovina je naravno u banci ako bude problema u Nizozemskoj, za koju plaćam 65 euro mjesečno. Još uvijek imam kuću za iznajmljivanje u Nizozemskoj, ali je moram otkazati jer idem stalno živjeti na Tajlandu i već štedim 800 euro mjesečno, a AOW ostaje isti?

              Rekao bih: Dobrodošli u Ubonratchathani ili okolicu.

              Lijepi pozdrav
              Heiko

  32. Mario 01 kaže dalje

    Živim u Pattayi i tamo možete dobiti veliko piće za 40 TBT u baru Lucky Star na bulevaru, au ulici Kaotalo boca Chang ili Shinga light košta 45 TBT i možete je dobiti u Beebaru ili Boozbaru od 80 do 180 tbt zapadnjačke hrane i za 25 tbt piletine s nasijem ili 35 tbt pržene piletine s rižom ili nasi s povrćem i juhom.

    • podrška kaže dalje

      Mario,

      što misliš pod "veliki propuh"? pola litre? onda mislim da će ta sretna zvijezda uskoro bankrotirati. jer pola litre Changa košta oko 43 TBH, a pola litre Lea košta 46 Tbh u supermarketu. pa vjerojatno govoriš o limenci te stvari.

      Usput, "točeno" znači "koncept" i stoga nema mnogo veze s pivom. ali to nije stvar.

  33. M. Mali kaže dalje

    Stalno čitam da se od studenata pravi glupost i da ne napreduju u društvu.
    To apsolutno nije točno i to mogu potvrditi iz prve ruke.
    Moja cijela tajlandska obitelj sa 6 braće i sestara ima dobar posao ili vlastiti posao. Nikad, baš nikada nisam čuo ton prigovora da su prevareni, jer su jako zadovoljni svojom situacijom...
    Osim toga, ako su im djeca završila fakultet, još rade na tome ili to planiraju...
    Ovi mladi ljudi imaju dobar posao i relativno dobra početna primanja, čime su vrlo zadovoljni.

    Studenti glupi?

    Pa zaboravite, jer i internet postoji odavno i mogu svašta pričati.
    Znaju sve o politici, ali se time ne razmeću.
    Što je, inače, azijski običaj... Misli puno, ali ne govori...

    Mislim da će se puno toga promijeniti u budućnosti zbog ovih obrazovanih studenata koji sigurno nisu glupi..
    Da, mislim da će se Taland u narednim godinama promijeniti kao cjelina...

  34. MCVeen kaže dalje

    Upravo sam vidio da su kondomi porasli za 20%, ako ne želimo samo pričati o pivu, rado ću pridonijeti 😀

    Izvor: 711 – 3 paketa od 50B do 60B

    Dakle, to se upravo dogodilo! Jasno je tko plaća poplave pa se Vlada može brinuti za “Hondu”. Navodno možemo naći mnogo primjera. Pada puno ljudi koji još uvijek plutaju na dnu između bogatih i siromašnih.

  35. Khun Peter (urednik) kaže dalje

    Neki odgovori počinju ličiti na čavrljanje. Svi komentari koji nisu na temu objave više neće biti objavljivani.

  36. posuditi kaže dalje

    bolje skupo nego neprodano. Rečeno mi je jednom

  37. gerryQ8 kaže dalje

    Luc
    Ne znam jeste li vidjeli sljedeće. Mislim da je prije otprilike 3 godine bilo izvješće o Thaksinovom siromaštvu, kada je kažnjen zbog kupovine zemlje za svoju tadašnju suprugu. Stajao je u svom privatnom avionu u kuhinji i pripremao svoju hranu, jer, kako je rekao, “nije imao novca za kuhara, jer je i on sada siromašan.” Kako čovjek može nasjesti na to?
    Farmeri plaćaju poreze ovdje u Isaanu. Čuo sam da je u selu objavljeno da ljudi moraju doći i platiti porez na zemlju glavaru sela. 12 bahta za 1 rai! Također je objavljeno da je 1 poimenično navedena žena ostala dužna platiti iz prošle godine. Ovdje se nije radilo o zemlji na kojoj su ljudi živjeli, već na kojoj su se bavili poljoprivredom.

    • Bah kaže dalje

      @GerrieQ8, nikad nisam čuo da poljoprivrednici ovdje plaćaju porez na svoju zemlju ili da uopće plaćaju porez. I sami imamo rižina polja i nikada nismo morali plaćati porez. Ni od naših susjeda nikad ništa nisam čuo o porezima ili bilo čemu. Mogu zamisliti da se plaća doprinos za objekte za navodnjavanje; mi toga nemamo.

      • Hans Bos (urednik) kaže dalje

        Reakcije odstupaju sve dalje od objave. Budući komentari koji se ne odnose izravno na objavu bit će izbrisani.

  38. sijamski kaže dalje

    Ako smijem, dragi ljudi, da, u konačnici ovisi o tome što želite, a što ne želite, ako se stvarno prilagodite Tajlandu u smislu načina života, onda je ovdje vrlo jeftino za Zapadnjaka ako želite jesti nizozemski sir svaki dan, ako želite piti Stella Artois i jesti sendviče s čokoladom, onda će račun naravno porasti, onda ne biste trebali doći i vidjeti, mislim. Onda postoji i činjenica da neki farangi moraju kupiti sve udovoljite njihovoj ženi. plus činjenica da još uvijek ima djece iz prethodnog braka plus svekrvi koje treba uzdržavati. To su stvari koje primjećujem svaki dan, za mene nema problema, ali plaćate koliko Ja živim ovdje već skoro 3.5 godine i uglavnom jedem tajlandsku hranu, koja je jeftina i super zdrava, jer svugdje stignem s Hondom Click i ako moram ići dalje Vozim se javnim prijevozom, inače bez male podrške i svih vrsta tazbine i da, mogu stvarno dobro živjeti s 500 eura u nekom provincijskom gradu u Isaanu, ako želim vise i uopce ne osjecam da si moram nesto uskracivati, i nemoj ovdje doci reci suprotno jer ovo je moja situacija kakva stvarno jest.

  39. Zraka kaže dalje

    Kao i svugdje u svijetu, cijene rastu. U zemljama kao što je Tajland, uvozni proizvodi, a posebno oni luksuzni, vrlo su visoki.

    Ako živite ili boravite u turističkom području, možete pretpostaviti da ćete platiti jackpot.

    Da stvarno živite na tajlandski način, mogli biste proći s 15000 bahta.

    Ovo je na najnižoj razini.

    Ako želite živjeti u Tajlandu kao stranac i želite koristiti nizozemske standarde, to neće biti jeftinije, nego skuplje.

    Ta jeftina vremena su prošla.

    • Marsel kaže dalje

      Ako želite konzumirati samo nizozemske proizvode, da. Samo otiđite na tržnicu, skuhajte sami i izađite na dobar obrok tijekom vikenda, a onda možete jesti i piti za razuman iznos.

      Stan čak iu turističkom području uvijek je puno jeftiniji od najma kuće u Nizozemskoj (u usporedbi s prosječnom cijenom najma ovdje)

      Ako želite živjeti normalan i opušten život, možete učiniti s puno manje. Samo mislim da puno ljudi živi kao da su stalno na odmoru i žele pokazati da imaju puno novca.

  40. plovak kaže dalje

    23 Kupka za hot dog sendvič! 7eleven 20 Bath a 'hamburger'

    2.50 eura u lokalnoj zalogajnici u Amsterdamu

    Ovdje možete skupiti koliko god želite!

    Pozdrav iz Tajlanda, 37 stupnjeva, sunce!

    • Jan kaže dalje

      Oprosti Bobe, tvoje razmišljanje je netočno. Uspoređujete tajlandske cijene s nizozemskim prihodom/mirovinom, koji je višestruko veći od tajlandske mirovine. Ako stvarno želite to točno izračunati, trebali biste pogledati koju biste mirovinu primali da ste Tajlanđanin. Koliko hamburgera za 2,50 eura možete kupiti s nizozemskom mirovinom ili hot dog sendviča za 23 eura s tajlandskom mirovinom? Morate pogledati kupovnu moć koju imate s Eurom ili Thai s Bathom. Ne zaboravite da su mnogi elektronički predmeti gotovo jednako skupi za Tajlanđane kao i za Nizozemce. Međutim, plaća Nizozemaca znatno je viša. Vaše razmišljanje je usporedba jabuka i naranči. Moj partner je radio 6 dana u tjednu, i više, ali je primao 200 € mjesečno. Međutim, ona plaća gotovo istu cijenu kao i ja za istu avionsku kartu!

      • Plovak kaže dalje

        Dragi Jan,

        pitanje je bilo je li Tajland još uvijek tako jeftin,

        ans još za nas

        ali za Tajlanđane, koji ne rade ili ne rade za šefa,

        Tajlanđani postaju sve tvrđi, manje prijateljski raspoloženi, taksiji, tvrtke za iznajmljivanje jet-skija
        što će na kraju smanjiti turizam
        što će uzrokovati još veći rast cijena u većini primorskih mjesta,

        ugodan dan Jan


Ostavite komentar

Thailandblog.nl koristi kolačiće

Naša web stranica radi najbolje zahvaljujući kolačićima. Na taj način možemo zapamtiti vaše postavke, napraviti vam osobnu ponudu, a vi nam pomažete poboljšati kvalitetu web stranice. Opširnije

Da, želim dobru web stranicu