O ministro de Transportes, Suriya Jungrungreangkit, anunciou o domingo 25 de febreiro que se están tomando novas medidas para abordar o problema de longa duración dos taxistas de Bangkok que se negan a levar pasaxeiros, especialmente nas horas punta ou en situacións de tráfico intenso.

Esta iniciativa está en liña cos obxectivos da primeira ministra Srettha Thavisin de mellorar a calidade dos servizos de taxi en termos de seguridade, confort e regulación tarifaria.

O Departamento de Transporte Terrestre foi dirixido a tomar medidas urxentes contra o problema, que persiste a pesar dos intentos anteriores de facer cumprir a Lei de Transporte Terrestre de 1979, que prohibe a aceptación selectiva de paseos polos condutores.

En 2018, a Oficina da Policía Metropolitana introduciu unha política de multas directas para os condutores que non cumpren as normas, e levou a cabo actuacións específicas en zonas populares entre os turistas. A pesar destas medidas, as negativas dos pasaxeiros seguen sendo unha das principais queixas sobre os servizos de taxi en Bangkok, como mostran os datos do modelo Gemini AI de Google. Os informes mostran que ata o 40% das queixas relacionadas cos taxis implican que os condutores rexeitan os desprazamentos, moitas veces porque prefiren tarifas fixas fronte ás tarifas baseadas en contadores.

O ministro Suriya tamén contratou ao Instituto de Investigación para o Desenvolvemento de Tailandia (TDRI) para unha avaliación exhaustiva do sistema de taxis e da estrutura das tarifas, tendo en conta os custos de vida actuais. O estudo de TDRI incluirá audiencias públicas con organizacións de protección do consumidor, asociacións de taxistas e representantes de axencias gobernamentais para reunir unha ampla gama de perspectivas. Suriya enfatiza o obxectivo de elevar os servizos de taxi en Tailandia aos estándares internacionais mediante a implementación de varias medidas.

10 reacties op “Aanpak weigerende taxichauffeurs in Bangkok krijgt nieuwe impuls”

  1. T di para arriba

    De reguliere taxi’s die trouwens heel vaak ook weigeren de meter aan te zetten boycotten, en waar mogelijk gebruik maken van Uber of Grab.

    • Thomasxe di para arriba

      Buiten het toeristencentrum heb ik nooit een probleem als ik op straat een taxi stop. De meter gaat dan altijd aan. Ik ben hier weer op overgestapt omdat Grab doorgaans een stuk boven de meterprijs rekent.

    • Johannes di para arriba

      Het beste is natuurlijk een meter taxi, maar Grab is vaak even duur als de gevraagde (ongemeterde) prijs van taxi chauffeurs heb ik ondervonden. Als ik een informele prijs echt heel hoog vind vergelijk ik het even met de Grab prijs van dat moment en houd dat als maximum tarief aan voor reguliere taxis die de meter niet willen aanzetten.

    • Roger di para arriba

      Vandaag 4 taxis genomen om en rond Lat Krabang BKK. ALLE 4 hun meter opgezet startend op 35tb en dit zonder dat ik het moest vragen. Telkens tip gegeven. Grab is een stuk duurder en de meeste grabbers tonen geen foto als je heb bestelt. Taxis zijn sterk verbeterd.

    • Erick di para arriba

      Wij doen de laatste jaren sws alles met Grab.
      Wij zijn helemaal klaar met de taxi chauffeurs en met name in Bangkok

    • Ronny di para arriba

      Mijn ervaring met de gewone reguliere taxi’s is toch ook positief. Altijd de meter aan, zelden dat ik ze erop moet wijzen om de meter aan te zetten. Mijn ervaring met Uber of Grab is niet zo positief, meestal is het zelfs duurder. Het maakt geen verschil of ik alleen of als ik samen met mijn thaise echtgenote ben. De laatse keer dat ik terug naar ons thuis in Ubon ging had ik een vlucht van Don Muang naar Ubon. Met de taxi van mijn hotel in de omgeving van het Victory Monument over de Don Muang Tollway naar de luchthaven van Don Muang, incl. toll was 550 bath, was druk en de rit duurde n dik half uur. afgerond op 600bath.
      De tuk tuk neem ik zelden of nooit. Ik begrijp wel de frustratie van sommige die zich in de luren laten draaien. Maarja, daar ben je zelf bij en bezie het als leergeld. Daarbij is soms ook wel het probleem van de taal en zijn sommige chaufeurs ook met het gebrekkig Engels een probleem. Zelf kan ik n mondje thais (en Isan) en kan ik me wel behelpen.

  2. Arno di para arriba

    Helaas proberen diverse taxi of tuk tuk chauffeurs de tourist een poot uit te draaien, een jaar of 6 geleden met een taxi van ons hotel naar Wat Phra Kaew en met een tuk tuk terug naar ons hotel, de tuk tuk chauffeur vertelde dat wanneer ik als farang alleen had geweest had hij ฿2000 gerekend, maar nu met mijn Thaise echtgenote er bij kostte het ฿200 niet voor het eerst en niet voor het laatst dat ze de tourist pootje lichten, het leukste in sommige gevallen is dat mijn vrouw welke toch rasechte Thaise is, maar niet direct als dusdanig er uitziet sommigen welke wat proberen uit te halen laat schrikken als ze in het Thais even ze van repliek dient.

    Gr. Arno

    • Francis di para arriba

      Een tuk-tuk chauffeur die je openlijk in je gezicht zegt dat hij een farang 2000THB zou aanrekenen terwijl de gangbare prijs 200THB is? Dat geloof je toch zelf niet.

      Ik heb in de vele jaren dat ik hier woon nog NOOIT een tuk-tuk rit geweten van 2000THB, zelfs niet bij onwetende toeristen. Je verbeelding slaat op hol als je het mij vraagt.

    • Dominique di para arriba

      Een tuk-tuk rit van 2000 Baht, tja we zullen het maar geloven zeker 🙁

      Was dat een ‘gouden tuk-tuk’ met airco misschien?

  3. Sander di para arriba

    Heel goed dat er een poging wordt gedaan om dit aan te pakken! In het verleden ergens soms lang staan te wachten eer we een taxi hadden gevonden die wel naar onze beoogde bestemming wilde rijden. Pantip Plaza is/was zo’n plek waar je soms behoorlijk lang moest wachten. Soms namen we uiteindelijk een motortaxi..


Deixe un comentario

Thailandblog.nl usa cookies

O noso sitio web funciona mellor grazas ás cookies. Deste xeito podemos lembrar a túa configuración, facerche unha oferta persoal e axudarnos a mellorar a calidade do sitio web. ler máis

Si, quero un bo sitio web