Tervetuloa Thailandblog.nl-sivustolle
Thailandblog on Alankomaiden ja Belgian suurin thaimaalainen yhteisö 275.000 XNUMX vierailullaan kuukaudessa.
Tilaa ilmainen sähköpostiuutiskirjeemme ja pysy ajan tasalla!
tiedote
Kieliasetus
Arvostele Thaimaan bahtia
Sponsoroida
Viimeisimmät kommentit
- Bjorn: Minulla oli myös viimeinen kerta, kun ensimmäinen hakemus hylättiin. Lähetin sitten täsmälleen saman hakemuksen uudelleen
- Rudolf: Khon Kaenissa on todellakin ollut erittäin kuuma. (45 astetta lämpömittarin mukaan) Se liittyy myös siihen, että siellä
- Rudolf: Nuo kaksi ulkomaalaista olivat vain sivusaalis, eivätkä luultavasti olisi aiheuttaneet ongelmia, korkeintaan varoitusta.
- Johnny B.G: Kokemuksesta TH:sta voin kertoa, että on varsin järkevää keskustella velkojien kanssa. Esimerkiksi eräällä työntekijällä oli vuonna 2012 a
- Rob V.: Takauksen myöntämisen yhteydessä toimeksiantajan on luonnollisesti osoitettava, onko hänellä todella riittävät tulot. Sitä se on
- Eric Kuypers: Hans, voit tutustua tähän linkkiin: https://www.thailandblog.nl/expats-en-pensionado/van-welk-land-ben-jij-fiscaal-inwoner
- Eric Kuypers: Jan, luitko huolellisesti? Tämä on linkki: https://www.svb.nl/nl/aio/vakantie-buiten-nederland Mitä lisäystä tarkoitat?
- tammikuu: Thaimaan kabinetilla menee hyvin. 9.5 kg:n pullo propaanikaasua (vain täyttö) maksaa Alankomaissa 59 euroa. Uskoisin, että se on
- Nico: Viime vuoden kesäkuussa hain viisumia (Belgia) ystävien luona 3 bis:n kanssa 17 päiväksi. Omistustodistus (asunto? omaisuus),
- RonnyLatYa: Jos mahdollista, vältän myös yöllä ajamista. Syyt tähän on jo esitetty yllä olevissa kommenteissa
- RonnyLatYa: Olen ollut naimisissa 20 vuotta ja sitä ennen vaimoni kanssa 6 vuotta... joten niitä on olemassa ja niiden saaminen kestää hieman kauemmin.
- Perustaja: Kiitos kaveri. Kuinka voin ottaa sinuun yhteyttä?
- Perustaja: Henk, on hyvä, että et ymmärrä sitä, mutta älä yritä teeskennellä. Lähetin tämän postauksen neuvoja varten
- Rudy: Ymmärrän mitä sanot. Ja ehkä monet tämän blogin lukijat. Haluat aina tehdä hyvää muille ja sen jälkeen
- Henk: Vaikka vuokraisit auton "isoista pojista", sinulta ei kysytä kansainvälistä ajokorttia. Olen viime aikoina
Sponsoroida
Bangkok taas
valikko
asiakirjat
esittää
- tausta
- toiminta
- puffi
- esityslista
- Verokysymys
- Belgian kysymys
- Nähtävyydet
- Outoa
- buddhalaisuus
- Kirja-arvostelut
- Sarake
- Korona kriisi
- kulttuuri
- Päiväkirja
- Tapailla
- Viikko
- Asiakirjat
- Sukeltaa
- Talous
- Päivä jonkun elämässä…..
- saaret
- Ruoka ja juoma
- Tapahtumat ja festivaalit
- Ilmapallofestivaali
- Bo Sang -sateenvarjofestivaali
- Buffalo-kilpailut
- Chiang Main kukkafestivaali
- kiinalainen uusivuosi
- Full Moon Party
- joulu
- Lotus Festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Nagan tulipallofestivaali
- Uudenvuodenaaton juhla
- Phi ta khon
- Phuketin kasvisjuhlat
- Rakettifestivaali – Bun Bang Fai
- Songkran – thaimaalainen uusivuosi
- ilotulitusfestivaali Pattaya
- Ulkomaalaiset ja eläkeläiset
- AOW
- Autovakuutus
- Pankkitoiminta
- Verot Hollannissa
- Thaimaan vero
- Belgian suurlähetystö
- Belgian veroviranomaiset
- Todiste elämästä
- DigiD
- Siirrä maasta
- Asunnon vuokraamiseen
- Osta talo
- muistaen
- Tuloslaskelma
- Kingin
- Elinkustannukset
- Hollannin suurlähetystö
- Hollannin hallitus
- hollantilainen yhdistys
- Uutiset
- Menee pois
- Paspoort
- Eläke
- Ajokortti
- Jakelut
- vaalit
- Vakuutus yleensä
- Visa
- työ
- Hopital
- Terveysvakuutus
- kasvisto ja eläimistö
- Viikon kuva
- Gadgets
- Rahaa ja rahoitusta
- Historia
- Terveys
- Hyväntekeväisyys
- Hotellit
- Taloja katsomassa
- Isaan
- Khan Peter
- Koh Mook
- Kuningas Bhumibol
- Thaimaassa asuminen
- Lukijan lähetys
- Lukijan kutsu
- Lukijavinkkejä
- Lukijan kysymys
- yhteiskunta
- markkinapaikka
- Lääketieteellinen matkailu
- Miljöö
- Yöelämä
- Uutisia Hollannista ja Belgiasta
- Uutisia Thaimaasta
- Yrittäjät ja yritykset
- onderwijs
- Tutkimus
- Tutustu Thaimaahan
- arvostelut
- Merkittävää
- puhelu
- Tulvat 2011
- Tulvat 2012
- Tulvat 2013
- Tulvat 2014
- talvehtia
- Politiikka
- Äänestys
- Matkatarinoita
- Matkustaa
- suhteita
- kauppa
- sosiaalinen media
- Kylpylä ja hyvinvointi
- Urheilu
- Kaupungit
- Viikon lausunto
- rannat
- Taal
- Myytävänä
- TEV-menettely
- Thaimaa ylipäätään
- Thaimaa lasten kanssa
- thaimaalaisia vinkkejä
- Thai hieronta
- matkailu
- Mennä ulos
- Valuutta - Thaimaan bahti
- Toimittajilta
- Omaisuus
- Liikenne ja kuljetus
- Visa lyhyt oleskelu
- Pitkäaikainen viisumi
- Visa kysymys
- Lentoliput
- Viikon kysymys
- Sää ja ilmasto
Sponsoroida
Vastuuvapauslausekkeen käännökset
Thailandblog käyttää konekäännöksiä useilla kielillä. Käännetyn tiedon käyttö on omalla vastuullasi. Emme ole vastuussa käännösvirheistä.
Lue koko artikkelimme täältä vastuuvapauslauseke.
royalty
© Copyright Thailandblog 2024. Kaikki oikeudet pidätetään. Ellei toisin mainita, kaikki oikeudet tältä sivustolta löytyviin tietoihin (teksti, kuva, ääni, video jne.) kuuluvat Thailandblog.nl:lle ja sen tekijöille (bloggaajille).
Näiden tietojen täydellinen tai osittainen haltuunotto, sijoittaminen muille sivustoille, jäljentäminen millään muulla tavalla ja/tai kaupallinen käyttö ei ole sallittua, ellei Thailandblogilta ole nimenomaista kirjallista lupaa.
Tämän sivuston sivuille linkittäminen ja niihin viittaaminen on sallittua.
Etusivu » Lukijan kysymys » Lukijakysymys: Rokottaminen Covid-19:ää vastaan, entä hollantilaiset Thaimaassa?
Hyvät lukijat
Hollannin hallitus on nyt alkanut rokottaa Covid-19-virusta vastaan. Näen, että tiedot on suunnattu vain Alankomaissa oleville hollantilaisille. En löydä mitään niistä, jotka oleskelevat (pitkäaikaisesti) ulkomailla.
Tietääkö kukaan, onko mahdollista pyytää rokotusta Hollannin suurlähetystön kautta? Tai muualla?
Ystävällisin terveisin,
Glenno
Tieto on luonnollisesti suunnattu niille – ei vain hollantilaisille – jotka ovat Alankomaissa. Jos ihmiset päättävät olla poissa pitkään, et voi odottaa hallituksen seuraavan sinua rokotteen kanssa.
Se ei ole totta, jokaisen turistin, joka tulee tänne vain muutaman kuukauden, ei pitäisi odottaa saavansa rokotusta.
Vai onko mahdollista mennä yksityiseen sairaalaan maksua vastaan, toki vain näki covid19-testin Bangkokin sairaalan verkkosivuilla maksaa 6300 bahtia.
Ensin ajattelisin thaimaalaista ja sitten yhdistän farangin taakse !!!
Ja minä, joka täällä työskentelee? En ole ainoa ulkomaalainen, joka työskentelee täällä.
Onko työnantajani tarjottava minulle kyseistä rokotusta ja myös maksettava, koska he myös maksavat vuosittaisen viisumin jatkamisen ja työluvan?
Covid-testin hinta eli 3800 bahtia BHP:ssä
https://bangkokhospitalhuahin.com/en/packages/covid-19-screening-test
Hua Hinissa voi tietysti olla erilainen paikkakunnalla, jossa BHP sijaitsee!!!
En keksi mitään syytä, miksi Alankomaiden hallituksen pitäisi vaivautua ulkomailla asuvien rokottamiseen. Eikä todellakaan nyt, kun Hugo NL:ssä ei ole saanut asioitaan kuntoon ollenkaan.
Tämä on tietysti erilainen ihmisille, jotka asuvat Alankomaissa, mutta eivät tilapäisesti oleskele Alankomaissa. Minusta näyttää siltä, että tätä ryhmää lähestytään vain säännöllisellä tavalla vuorollaan NL:ssä, kuten kaikkia muitakin.
Odotan, että kun rokotteille on saatu Thaimaalainen hyväksyntä, voit ostaa sen täältä yksityisistä sairaaloista. Ei kestä kauan, kun neulat voidaan vetää.
"Odotan, että kun rokotteille on saatu Thaimaan hyväksyntä, voit ostaa sen täältä yksityisistä sairaaloista..."
Mielenkiinnolla odotan minkä alennuksen me farangit saamme Thaimaan asukkaisiin verrattuna 😉
Tiedustelethan tietysti ensin myös valtionsairaalasta.
Miksi oletat, että voit mennä vain yksityiseen sairaalaan?
En muuten ihmettelisi, jos hallitus pitää rokotusohjelman omissa käsissään.
Eikö ole totta, että vuonna 2019 otettiin virallisesti käyttöön, että valtion sairaaloissa ulkomaalaisista peritään (pakollinen) lääketieteellisistä toimenpiteistä jne. kaksinkertainen hinta, ellei enemmän rahaa? Silloin ei ole hintanäkökulmasta paljoa väliä, käytkö yksityisessä vai valtion sairaalassa.
Huomasin sitä vähän.
Bangkokin sairaalan hinnat ovat moninkertaisia verrattuna siihen, mitä maksan valtion sairaalassa.
Mutta ehkä täällä "asuvien" ihmisten ja turistien välillä on eroa valtionkassassa.
Muuten, pelkkä tiedottaminen on helpoin vaihtoehto.
Voinko ottaa rokotuksen ja jos voi, paljonko se maksaa?
Thaimaan hallitus on myöntänyt, että Thaimaa on tilannut 63 miljoonaa annosta Covid-19-rokotetta ulkomailta. Näin rokotteet tulevat käyttöön:
Vaihe 1
Ensimmäinen 200.000 XNUMX rokoteannoksen lähetys saapuu Thaimaahan helmikuussa kiinalaiselta lääkevalmistajalta Sinovac Biotech.
Lääkärihenkilöstö ja muut henkilöt maksimivalvontavyöhykkeillä, kuten Samut Sakhonissa, Rayongissa ja Chon Burissa, ovat ensimmäinen ryhmä, joka saa rokotteen.
Vaihe 2
800.000 200.000 rokoteannoksen lähetys saapuu maaliskuussa. Näistä 600.000 XNUMX annosta tarjotaan ensimmäiselle ryhmälle toista injektiota varten, kun taas XNUMX XNUMX annosta tarjotaan hoitohenkilökunnalle, kylän vapaaehtoisille ja muille maksimikontrollivyöhykkeillä oleville henkilöille.
Vaihe 3
Miljoonan annoksen lähetys saapuu huhtikuussa. Näistä 600.000 400.000 annosta tarjotaan toiselle ryhmälle toista injektiota varten ja XNUMX XNUMX annosta muulle henkilöstölle.
Vaihe 4
Thaimaa saa tämän vuoden puoliväliin mennessä 26 miljoonaa lisärokotetta eri thaimaalaisille väestöryhmille.
Se oli aiemmin hankkinut nämä annokset AstraZenecan kautta, joka kehitti rokotteen yhteistyössä brittiläisen Oxfordin yliopiston kanssa.
Lähde Thaiger
Covid-19-tietokeskus raportoi seuraavasti:
Vaihe 1 – helmi-huhtikuu: 2 miljoonaa annosta
Vaihe 2 – touko-kesäkuu: 26 miljoonaa annosta
Vaihe 3 – vuoden 2021 lopusta vuoden 2022 alkuun: 35 miljoonaa annosta enemmän
Nämä ovat siis virallisia lukuja, joita nyt odotetaan
LS
Luin, että hollantilaiset tulevat EI-riskimaasta, eikä heitä tarvitse testata saapuessaan Alankomaihin.
Jos olet rokotettu Hollannissa, ongelmani näyttävät ratkeavan!!
Varmista, että sinulla on rokotustodistus!!
Mutta kysymys kuuluu, ajattelevatko lentoyhtiöt myös näin.
Odota ensin, kunnes karanteeni puretaan saapuessasi Bangkokiin.
Sitten mietitään paluuta Thaimaahan.
Mutta nykytilanteessa se kestää kauan, ja se näyttää menevän väärään suuntaan.
50 prosenttia maasta on suljettuna
Odottaminen on ainoa ratkaisu.
Terveisin Rob
!
Rakas Glenno, mitä tarkoitat? Haluatko pyytää rokotetta Nedin kautta. suurlähetystö ja pitäisikö GGD tuoda / lähettää / pistää se Thaimaahan? Vai haluatko suurlähetystöltä viestin, että rokotuksesi on valmis jossain paikallisen GGD:n pakastimessa ja lennät Thaimaasta Hollantiin saamaan ruiskeen? Miten päädyt tällaiseen kysymykseen?
Tilapäisesti Thaimaassa olevat hollantilaiset ovat edelleen rekisteröityneet Alankomaihin, ja he saavat kutsun ilmoittautua johonkin GGD:n rokotuspisteestä, kun on heidän vuoronsa.
Ulkomailla, esimerkiksi Thaimaassa, oleskelevien ja rekisteristä poistettujen hollantilaisten on, jos he haluavat rokotteen, selvitettävä, miten rokotusohjelmat toimivat maassa, jossa he ovat valinneet pysyvän asuinpaikkansa. Voi hyvinkin olla, että Thaimaan farangin on maksettava rokotteesta. Tarvitset 2. Maksa siis kahdesti. Sen saat, kun menet esimerkiksi Thaimaahan asumaan.
Lähde: https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie
”…ja hollantilaiset diplomaatit ja sotilaat ulkomailla ovat oikeutettuja COVID-19-rokotteeseen. …”
Lähde: Thaiger, 3 päivää sitten
"..Thaimaan tautivalvontaosaston edustaja kertoi Coconuts Bangkokille, että ilmaisia Covid-19-annoksia saattaa tulla joidenkin ulkomaalaisten saataville.
"Thaimaassa työskentelevät ja veroja maksavat ulkomaalaiset saattavat saada sen, mutta olen melko varma, että heidän on odotettava Thaimaan kansalaisia, elleivät he ole vaihtaneet kansalaisuuttaan."
Hallituksen tiedottaja Kemmika Intanin kertoi Coconuts Bangkokille, ettei rokotteen saavien thaimaalaisten ja ulkomaalaisten erityisehdoista ole keskusteltu…”
Rakas Glenn,
jos asut Alankomaissa tai olet GBA:ssa rekisteröity, olet varmasti oikeutettu rokotuksiin sovitun käyttöönotto-ohjelman mukaisesti – kun on sinun vuorosi.
Jos et asu tai ole rekisteröitynyt Alankomaihin, minusta vaikuttaa loogiselta, että et ole automaattisesti mukana Alankomaiden rokotusohjelmassa. Olisi myös outoa, jos hallituksen olisi otettava myös ulkomaalaiset huomioon; Heidän on ensin keskityttävä isäntämaansa mahdollisuuksiin.
Saksassa asuva hollantilainen perheenjäsen kuuluu Saksan säännösten piiriin – ja hän on mukana siellä rokotusohjelmassa. Ei hollantilaisia. Jos asut Thaimaassa, Thai-ohjelma koskee sinua.
Meidän ei pitäisi ajatella sitä tosiasiaa, että rokotusmatkailu on alkamassa, eihän? Mutta ehkä se on lyhytnäköistä, koska siellä on myös matkailua hammaslääkäreille, botoxille jne.
Hyvät ihmiset, huomioikaa: jos Thaimaa on ostanut 63 miljoonaa rokotetta, vain yli 31 miljoonaa ihmistä voi käyttää sitä, koska ne täytyy pistää kahdesti kolmen viikon aikana. Tämä tarkoittaa, että edes 11 väestöstä ei saa injektiota. Näet, että ehkä minusta tulee normaali ja että ulkomaalainen ei toimi ensimmäisenä. Lisäksi sinun on varottava väärennettyjä rokotteita, joita toimittavat laittomat järjestöt, jotka ansaitsevat paljon rahaa; mutta nämä rokotteet eivät auta! Joten ole varovainen.
Mielestäni olisi hyvä idea, jos Alankomaiden suurlähetystö ryhtyisi toimiin täällä pysyvästi asuvien hollantilaisten hyväksi. Suurlähetystö auttaa hollantilaisia ulkomailla, ja monet täällä olevista hollantilaisista ovat vanhempia ja heillä on lisääntynyt riski. Ehkä suurlähetystö voi tehdä tämän yhdessä muiden (Euroopan) suurlähetystöjen kanssa). Miten? Ehkä he voivat sopia Thaimaan kanssa, että vanhat ulkomaalaiset sijoitetaan omalta osaltani maksua vastaan jonnekin rankinglistalle. Tai suurlähetystöt voisivat ostaa rokotteita ja antaa ne kansalaisilleen maksua vastaan, ehkä yhteistyössä Bangkokissa sijaitsevan sairaalan kanssa. Rokotteet ovat suhteellisen edullisia. Ehkä toimittajat tai GOED-säätiö voivat ryhtyä toimiin. Alankomaiden tulisi pyrkiä estämään useita COVID-kuolemia kansalaistensa keskuudessa.
Belgian suurlähetystöön on jo pyydetty asiaa ja se on pannut merkille, että monet belgialaiset eläkeläiset ovat kiinnostuneita
Kun muutat toiseen maahan, sinun on myös sopeuduttava olosuhteisiin.
Thaimaassa todennäköisesti enemmän hollantilaisia kuolee liikenteessä kuin Covidiin.
Pitäisikö Alankomaidenkin osallistua ajokoulutukseen Thaimaassa?
Saattaa olla totta, mutta Belgiassa maksan edelleen sosiaalimaksuni joka kuukausi valtion eläkkeeni kautta. Silloin voi tulla jotain vastineeksi
Minua häiritsee se itsekkyys, jota jotkut kommentoijat osoittavat täällä ja luonnehtivat tätä sitten normaaliksi. Hollantilaiset asuvat kaikkialla maailmassa ja heillä on myös oikeuksia. Riippumatta siitä, haluatko viettää vanhuuttasi lämpimällä maalla vai et, se alkaa siitä hölynpölystä rekisteristä poistamisesta ja siihen liittyvästä sairausvakuutuksesta, joka myös poistetaan. Juuri tehty pakolliseksi, katso. Rokotuskin on jotain sellaista. Aiot jättää itsesi, he sanovat. Käsittämätöntä, mistä tuo viha kumpuaa. Motivoivat taloudellisia kannustimia tai niin sanotusti. Hollannin suurlähetystön kannattaisi toiminnan lisäksi pitää silmällä Thaimaassa asuvien hollantilaisten inhimillistä ulottuvuutta ja tehdä asialle jotain. Tämä ei ole liikaa pyydetty. Mistä me täällä puhumme, mahdollisuudesta rokottaa. Monet vanhemmat hollantilaiset, jotka ovat edelleen rekisteröityneet Alankomaihin, mutta eivät asu siellä, ovat oikeutettuja tähän. Pysymällä täällä sinusta on tullut toisen luokan kansalainen. Ota vain selvää, niin se tulee minulle.
Todellakin, "selvitä se" Jacques. Eikä mielestäni väärin. Päätät asettua muualle, ja se tuo etuja ja haittoja. Henkilökohtainen vastuu on minulle avainkäsite tällaisissa asioissa.
En ymmärrä pointtiasi.
Asun Thaimaassa, koska valitsin sen, kaikkine eduistaan ja haitoistaan.
Et voi odottaa Alankomaiden ja hollantilaisten hemmottelevan sinua ulkomailla loppuelämäsi ajan.
Päätät asua Thaimaassa, sinun on tehtävä se kaikki haitat huomioiden etkä halua laittaa kulujasi Alankomaiden veronmaksajien lautaselle.
Jos sairausvakuutuksen täytyisi jatkaa vakuuttamista ulkomailla, se tulisi vakuutukselle erittäin kalliiksi, koska missä Alankomaissa terveydenhuolto on katkaistu kaikilta puolilta, ulkomaalainen voisi kävellä kalleimpiin sairaaloihin ilman, että hänen pitäisi ensin mennä sairaalaan. yleislääkäri.
Kaikkien noiden ulkomaalaisten tietojen käsittely kaikissa maailman maissa, vaikka siellä asuisi vain yksi ulkomaalainen, maksaisi myös paljon rahaa.
Toinen esimerkki on verovapaan perustan poistaminen, jos menet asumaan Thaimaahan.
Todella ärsyttävää tietysti, mutta Thaimaassa sinulla on oikeus verovapaaseen perustaan tuloistasi.
Ennen verovapaan perustan poistamista Alankomaissa ihmisillä oli siten oikeus kahteen verovapaaseen perusteeseen.
En ole koskaan lukenut ulkomaalaisen valituksen, jonka mukaan se olisi ollut erittäin epäreilua Alankomaihin jääneitä kohtaan.
Rakas Ruud,
Ymmärrän pointtisi, mutta………………….
Miksi Alankomaiden hallitus (tässä tapauksessa Bangkokin suurlähetystö) auttaa hollantilaisia yrityksiä harjoittamaan liiketoimintaa täällä, tekemään voittoa ja levittämään tietoa hollantilaisista yrityksistä Thaimaassa? Eikö tällainen suurlähetystö ja henkilökunta maksa mitään? Eivätkö nuo yritykset tai konsultit voi maksaa itselleen? Nämä yritykset ovat myös päättäneet harjoittaa liiketoimintaa thaimaalaisten kanssa ja heidän kanssaan.
Ja vähän muutakin. Olen toiminut luennoitsijana täällä yliopistossa nyt 14 vuotta ja tuona aikana olen auttanut noin 1500 opiskelijaa heidän tiedonhankinnassa markkinoinnissa ja johtamisessa. Sen sijaan, että Alankomaiden hallitus auttaisi minua (kuten yritystenkin kohdalla), saan 2 % alennuksen AOW:stani jokaiselta täällä työskentelyvuodelta. Onko se reilua?
No, Chris, jos luulet, että hollantilaisten veronmaksajien pitäisi maksaa thaimaalaisten opiskelijoiden koulutus, niin valtion eläkkeesi vähennys on surullinen asia! Muuten, olisit voinut vakuuttaa itsesi AOW-tappion varalta.
Etkö rakenna eläkettä Thaimaahan? Ehkä lukea pienellä tekstillä?
Rakas Eric,
En todellakaan menetä unta sen takia.
Mutta: jos hollantilaisia yrityksiä autetaan toimimaan paremmin täällä, miksi yksittäistä Alankomaiden kansalaista pitäisi "rangaista"?
On aivan reilua, että sinua leikataan 2 % vuodessa, koska et voi seurata ulkomailla olevan henkilön tuottavuutta mikrotasolla, eihän? Valinta on tehty, eikä siitä pitäisi jälkikäteen suuttua.
Saavutan lopulta 60 % AOW:sta ja 10 vuoden vähennys nuoremman kumppanin takia. Olkoon niin... On meidän perheen tehtävä hoitaa asioita vielä 20 vuotta ja varmistaa, ettei ole aikaa kyllästyä. Sinun on otettava vastuu jokaisesta valinnasta, etkä aina halua luopua terveydenhuoltohallituksesta, jota myös rahoitetaan solidaarisuudesta.
Kannattaa myös muistaa, että sairausvakuutuksesi on ollut tuskin 9000 bahtia vuodessa kaikkina noina vuosina ja tuloverorasittesi oli noin 10-15 % ja arvonlisävero 7 %, jos et osta markkinoilta.
Katso se näkökulmasta pitäisi olla uskontunnustus.
AOW:lla ei ole mitään tekemistä työn tuottavuuden kanssa. Jokainen hollantilainen saa sen, vaikka et olisi koskaan työskennellyt elämässäsi. Tuo 2 % on sormityötä tai poliittinen kompromissi.
Jacques, se, mitä sanot "sairausvakuutuksesta" (mutta luulen, että tarkoitat sairausvakuutuslakia) ei pidä paikkaansa. Tätä ei ole poistettu maastamuuton yhteydessä, mutta oikeus siihen riippuu sopimuksista, joita Alankomaat on tehnyt tai ei ole tehnyt.
EU-sopimus, mainitakseni vain yksi. Sitten ovat ETA-maat, Sveitsi ja 8 sopimusmaata, joista 4 sijaitsee Balkanilla, yksi Aasiassa (Turkki) ja 3 Afrikassa (Tunisia, Marokko, Kap Verde) ja tämä liittyy työvoiman liikkuvuuteen. Vierastyöntekijät, jotka haluavat palata juurilleen eläkkeelle töiden jälkeen.
Näin ollen ei ole niin, että Alankomaat potkaise sinua peppuun, jos lähdet umpimähkäisesti. Sama koskee, Ruud jo huomautti, verohelpotuksia, jotka riippuvat myös uudesta asuinmaasta. Voit ottaa tämän huomioon myös uutta asuinmaata valittaessa, vaikka muutos 1 oli asia, jota kukaan ei voinut ennakoida, koska se johtui poliittisen puolueen halusta tehdä jotain etujen ja palveluiden viennille. .
Olen samaa mieltä Corneliksen ja Ruudin kanssa. Maastamuuton kanssa sinulla on suuri henkilökohtainen vastuu ja sinun on laskettava siunauksesi huolellisesti. Jos siinä on aukkoja, sinun on pysyttävä EU:ssa…
Saanen muistuttaa ihmisiä siitä, että säännöt muuttuvat jatkuvasti ja ne ovat sinun ja minun kaltaisten ihmisten tekemiä. Myös pohdinnat, joihin tämä perustuu, on suunniteltu, ja minulla on siihen varauksia ja kritiikkiä. Joka kerta siitä tulee vähemmän ja vähemmän, koska se ilmeisesti maksaa rahaa tai ajattele sitä. Haluaisin maksaa rokotteesta hinnalla, jonka myös Hollannin ihmiset menettävät etukäteen. Pieni korotus olisi myös hyväksyttävää. En ole ilman keinoja. Uskon, että jos päätät asua ulkomailla eläkeläisenä, hollantilaisten oikeutesi eivät saisi loppua. Sinulla pitäisi olla vapaa valinta käyttää edelleen sairausvakuutuslakia, tietysti maksua vastaan, kuten Alankomaissa sovellettavat summat. Entisen virkamiehen eläkkeestäni vähennetään lähes 400 euroa kuukaudessa, joten se kasvaa huomattavasti joka vuosi ja mitä saan vastineeksi. Ei, epäoikeudenmukaisuutta on paljon, ja tällä alalla minun on valitettavasti todettava. Ymmärrän täysin joidenkin liike-elämän kommentit, mutta minulla on emotionaalinen puoli, joka on mielestäni paljon tärkeämpi. Olen edelleen hollantilainen ja olen siitä ylpeä, mutta kuten tässä tapauksessa, Alankomaiden viranomaiset eivät kohtele minua sellaisena järjettömillä säännöillä.
Alankomaiden hallitusta koskevissa perusteluissa minua aina hämmästyttää se, että sen on puututtava rekisteristä poistettuihin maanmiehiin, jos sillä on jotain saavutettavaa. Ilmeisesti unohdetaan, että esimerkiksi Thaimaahan asuminen on tehty tietoisesti. Ainakin toivoisin, että ihmiset olivat täysin mielissäni päätöksen tekohetkellä. Nyt kun tällä päätöksellä on epämiellyttäviä seurauksia, yhtäkkiä pelataan tunnekortti. Monille oman lähtönsä perustana oli negatiivinen tunne kotimaata kohtaan.
Kahdella pienellä lapsellani Thaimaassa on Hollannin kansalaisuus, kuten monilla muillakin muualla maailmassa. Keksi vain tarina, että haluat Hollannista lapsilisää tai koulutuskuluja, rahaa lasten lisäkustannuksiin, sairaanhoitokuluja tai tässä tapauksessa rokotuksia. Kuten Ruud sanoo, valitset asumisen Thaimaassa ja siihen sisältyy etuja ja haittoja, kuten tässä tapauksessa Covid-2-rokotukset, jotka voit maksaa itse. Hollantilaisilla on samat oikeudet niin kauan kuin he asuvat Alankomaissa, mielestäni se on oikein. Muilta osin älä valita, koska olet oma valintasi asettua Alankomaiden ulkopuolelle, ja se koskee myös lapsiani Thaimaassa, mikä maksaa, mutta en välitä siitä, että Alankomaiden asukkaat maksavat siitä huolimatta sama kansallisuus. Heillä on samat oikeudet kuin muilla Alankomaiden asukkailla vasta kun he menevät Alankomaihin.