© بانک تصویر Schiphol

در بازه زمانی 20 آوریل تا 14 مه، در مجموع 5,2 میلیون نفر انتظار می رود به، از و از طریق Schiphol سفر کنند. در هفته رسمی تعطیلات اردیبهشت، تعداد افرادی که وارد و خارج می شوند 7 تا 8 درصد بیشتر از هفته مشابه سال گذشته است. شلوغ ترین روز جمعه 4 اردیبهشت با 226.000 مسافر خواهد بود. Schiphol، همراه با شرکای خود در فرودگاه، در حال انجام اقدامات اضافی برای مدیریت جمعیت است.

Zo worden er in de vakantieperiode veel extra medewerkers in. Bij de securitycontrole is bijvoorbeeld ruim twintig procent meer bezetting dan in 2017. Ook elders in de terminal zijn extra veel medewerkers actief, waaronder medewerkers die reizigers wegwijs maken in de terminal, medewerkers waar reizigers terecht kunnen met vragen en bij grote drukte speciale crowdteams om alle passagiersstromen in goede banen te leiden. Daarnaast breidt Schiphol het social media team uit en kunnen reizigers terecht bij het digitale Schiphol Assist, waardoor meer reizigers snel met hun vragen terecht kunnen.

Overige maatregelen

Naast de inzet van extra medewerkers, neemt Schiphol onder meer de volgende maatregelen:

  • Twee extra securitylanes in Vertrek 2
  • Bij grote drukte twee extra securitylanes in Vertrek 1
  • Small bags only: apart wachtgebied voor mensen zonder of met weinig handbagage
  • Flexibele teams die Schiphol kan inzetten waar mogelijk
  • Airport assistents: kantoormedewerkers die helpen op de terminalvloer
  • Actuele reizigersinformatie via Schiphol-app en website

Tips voor en verzoeken aan reizigers

Voor een zo soepel mogelijk reis, heeft Schiphol ook enkele tips voor en verzoeken aan reizigers. De belangrijkste is om op de adviestijd die hun luchtvaartmaatschappij geeft op Schiphol te zijn. Voor vluchten binnen Europa is dat vaak twee uur van te voren en voor intercontinentale vluchten is dat vaak drie uur van tevoren. Het advies is om niet veel eerder te komen, want dan staan reizigers onnodig in de rij voor vluchten die eerder vertrekken.

Andere tips zijn om zo min mogelijk handbagage mee te nemen zodat de securitycontrole sneller gaat, thuis de geldigheid van het paspoort en reisdocumenten te controleren en om de actuele vluchtinformatie in de gaten te houden via hun luchtvaartmaatschappij, de website van Schiphol of de Schiphol-app. Meer tips vinden reizigers op www.schiphol.nl/tips.

Eén luchthaven, meerdere verantwoordelijken

Bij vertrek vanaf Schiphol zijn drie luchthavenpartners verantwoordelijk voor een goede doorstroming van reizigers. Ten eerste Schiphol zelf, die verantwoordelijk is voor de infrastructuur en de securitycontrole van reizigers en hun bagage. Ten tweede de luchtvaartmaatschappijen, die verantwoordelijk zijn voor de check-in. Tot slot de Koninklijke Marechaussee, die verantwoordelijk is voor de grenscontrole.

3 reacties op “Schiphol neemt maatregelen voor drukte in meivakantie”

  1. T می گوید

    Tijd om inderdaad die drukte eens te gaan reguleren waarom moeten al die weekjes mensen naar Barcelona,Mallorca de Turkse kust en noem maar op allemaal vanaf schiphol vertrekken.
    Deze vluchten kunnen makkelijk verdeeld worden tussen Rotterdam/Den Haag, Eindhoven, Maastricht, Groningen, Enschede.
    Goed voor de werkgelegenheid daar en goed voor de groei van Schiphol, Nederland is niet gebaat bij 180 vakantie vluchten per dag vanaf schiphol.
    Maar wel van schiphol als een internationale / intercontinentale Hub binnen Europa!

  2. فرانسهمستردام می گوید

    Dat wordt nog aardig passen en meten want ik neem aan dat op 4 mei rond 20.00 uur de vliegbewegingen en activiteiten op Schiphol gedurende enige tijd volledig zullen worden opgeschort.

  3. بیورن می گوید

    Schiphol en de Kmar moeten gewoon personeel inzetten als de drukte er om vraagt. Doen ze dat is er niets ad hand. Een ander punt is kijken naar de kwaliteit van medewerkers. Verl hangen een beetje tegen lege balies aan en zijn alles behalve pro-actief bezig. Ze hebben geen enkel idee van wat er van ze verwacht wordt lijkt het.

    Die veiligheidschecks zijn nog steeds een farce overigens


پیام بگذارید

Thailandblog.nl از کوکی ها استفاده می کند

وب سایت ما به لطف کوکی ها بهترین کار را دارد. از این طریق می توانیم تنظیمات شما را به خاطر بسپاریم، به شما پیشنهاد شخصی بدهیم و شما به ما در بهبود کیفیت وب سایت کمک کنید. ادامه مطلب

بله، من یک وب سایت خوب می خواهم