خوانندگان محترم

از حدود ماه گذشته من برای برداشت وجه نقد از دستگاه های خودپرداز در تایلند مشکل داشتم. کارت من اغلب رد می شود و قبل از اینکه کار کند باید چندین دستگاه خودپرداز را امتحان کنم.

De ene keer lukt het niet bij (bijvoorbeeld) Kasikorn bank, de volgende keer wel. Zelfs bij de ATM van mijn eigen bank (SCB) lukt het de ene keer niet en de andere keer wel.

Heeft iemand anders hier iets van gemerkt? En weet iemand waardoor dit komt?

با درود،

مانوک

سردبیران: آیا سوالی از خوانندگان تایلند بلاگ دارید؟ از آن استفاده کنید فرم تماس.

12 reacties op “Thailand lezersvraag: Problemen met geld opnemen via ATM”

  1. رود می گوید

    Aangezien het bij verschillende ATM’s soms wel en soms niet lukt, lijkt het probleem me in uw kaart te zitten.
    Ik zou gewoon een nieuwe aanvragen, of eerst eerst eens schoonmaken met glassex.

    Een andere mogelijkheid is natuurlijk, dat het geld in de ATM op is, ik weet niet of de ATM dat aangeeft, ik gebruik die apparaten nooit.

  2. رودی اچ. می گوید

    Ga dan toch aub naar uw bank branch bij SCB en vraag een nieuwe kaart.

  3. ادوارد می گوید

    Vlgs. Mij ligt het aan uw kaart
    Heb dezelfde problemen gehad
    Probeer het magnetisch gedeelte.met een schone doek schoon.te maken
    Misschien dat het.helpt en anders een nieuwe kaart
    سفارش

  4. بارنی می گوید

    Een aantal jaren geleden maakte ik dit ook mee hetgeen geen pretje is als je dringend om cash verlegen zit. Mij werd toen verteld dat er ATM’s (toen) waren die niet geschikt waren om Maestro te accepteren.

    Dit heeft niet zozeer met de specifieke Thaise bank te maken, noch de locatie. Een dergelijk probleem had ik ook waar ATM’s van meerdere banken bij elkaar stonden. Ik weet niet of dat nu nog zo is maar weet nu niet in paniek te raken als de pas niet wordt geaccepteerd. Pasjes van twee of meer Nederlandse banken zou problemen met de pas zelf kunnen verminderen, maar niet iedereen heeft rekeningen bij verschillende Nederlandse banken lopen.

  5. کیت 2 می گوید

    Verschijnt er geen mededeling in het Engels in de geest van “kan deze transactie niet uitvoeren”?

    Dat heb ik meerdere keren meegemaakt en het betekent dat er te weinig geld in de ATM zit of niet de juiste biljetten voor ouw bedrag.

  6. جان در مقابل A می گوید

    Hi Manouk,

    Omdat jou pas soms wel op andere ATM geaccepteerd wordt ligt het voor de hand dat je chip in sommige atm niet goed werkt. Let maar eens op als het een oudere ATM is komt dat wel eens voor.
    Een vervangende kaart aanvragen is mi overbodig.

    • رود NK می گوید

      Dit lijkt mij een juiste oplossing in het geval dat je geen 100 baht over hebt voor een nieuwe kaart.
      Zelf zou ik snel naar mijn betreffende bank kantoor gaan voor een nieuwe pas.

  7. هانس اودون می گوید

    Het kan ook liggen aan het bedrag dat je wil hebben. SCB heeft standaard in de machine o.a. 10,000 en 30,000 Baht. Als ik de 30,000 Baht indruk krijg ik nooit geld. Nog een keer proberen en dan 10,000 lukt altijd. En 2 keer 10,000 lukt ook.

    • جوست بوریرام می گوید

      Bij jou staat je opname limit waarschijnlijk nog op 20,000 baht, die kan je zelf wijzigen naar 30,000 baht via de SCB app of even naar je bank gaan om hem te laten wijzigen.

  8. Cees1 می گوید

    Is het een oude kaart met nog 4cijfers als pincode ?
    Ik heb dezelfde problemen gehad. De ene ATM wel. Maar de meeste niet.
    Naar de bank gegaan en een nieuwe kaart gehad met 6 cijfers. Geen problemen meer

  9. برت می گوید

    Bij veel banken kun je cash opnemen zonder je kaart te gebruiken. Je hebt dan wel de app van je eigen bank nodig en het werkt alleen bij atm’s van je eigen bank. Succes

  10. ویبرن کویپرس می گوید

    Oudere ATM machines werken vaak nog op basis van de magneetstrip. Staat dezelfde info op als in de chip. Maar die magneetstrip geeft bij veelvuldig gebruik problemen. Die oude machines lezen dus geen chip.
    Max bedrag in Thailand is meestal 20.000 Baht op een buitenlandse kaart. 30.000 komt komt maar beperkt voor.


پیام بگذارید

Thailandblog.nl از کوکی ها استفاده می کند

وب سایت ما به لطف کوکی ها بهترین کار را دارد. از این طریق می توانیم تنظیمات شما را به خاطر بسپاریم، به شما پیشنهاد شخصی بدهیم و شما به ما در بهبود کیفیت وب سایت کمک کنید. ادامه مطلب

بله، من یک وب سایت خوب می خواهم