Tai soovib saada piirkonna lennunduskeskuseks

Toimetuse poolt
Postitatud Uudised Taist, Lennupiletid
Sildid:
Märts 8 2017

Tail on lennunduse osas ambitsioonikad plaanid ja ta soovib selles piirkonnas mängida keskset rolli lennukite hoolduse, remondi ja renoveerimise alal. Selle saavutamiseks tuleb investeerida 406 miljardit bahti. 

De regering gaf maandag het groene licht voor een hervormingsplan. Buitenlandse bedrijven kunnen participeren en krijgen daarvoor meer dan de helft van de aandelen. Het hervormingsplan gaat over de upgrade van de drie grote internationale luchthavens Don Mueang, Suvarnabhumi en U-tapao, maar ook over de 36 provinciale vliegvelden.

Voor de vestiging van een commercieel centrum voor onderhoud en reparatie gaat Thai Airways International een principe overeenkomst afsluiten met Airbus. Dit centrum moet over drie jaar operationeel zijn.

Woordvoerder Kobsak Phutrakul, denkt dat Thailand de mogelijkheden heeft om het luchtvaartcentrum van Zuidoost-Azië te worden, omdat vanuit het land 193 routes over de hele wereld worden bediend. Het aantal buitenlandse bezoekers stijgt naar verwachting van 30 miljoen nu naar 53 miljoen in 2023.

Ook het vrachtvervoer krijgt de nodige aandacht in het hervormingsplan. Enkele wetten zullen vereenvoudigd moeten worden om het transport van luchtvracht te stimuleren. Nu wordt 1,3 miljoen ton per jaar vervoerd, de doelstelling is 3 miljoen ton.

Allikas: Bangkok Post

6 reacties op “Thailand wil luchtvaart hub in de regio worden”

  1. M. Meeuwesen ütleb üles

    Dan hoop ik dat er ook met spoed een snelle verbinding tussen de vliegvelden BKK en DMK gerealiseerd gaat worden. Dat zou een grote verbetering zijn.

  2. jaanuar ütleb üles

    Tja, het is nog geen jaartje geleden dat een audit aantoonde dat Thai Air tot een van de meest onveilige luchtvaartmaatscappijen behoorde omdat ze niet over het hoogopgeleide onderhoudspersoneel beschikken. De kosten welke genoemd worden zullen ongetwijfeld ook doorgerekend worden. Nu, ik mag hopen dat ze het kunnen waarmaken. Het zou eens wat anders zijn dan “de hub in tienerzwangerschappen”…of…”de hub in meeste verkeersongevallen”…of…enz…

  3. l.madala suurusega ütleb üles

    Je kunt wel een “hub”geven aan de vliegvelden, beter en veiliger is dat de “hub”gebruikt wordt voor het (achterstallig) onderhoud vliegtuigen, zodat deze internationaal mogen blijven doorvliegen op o.a.Europa!

  4. Hugo Veldman ütleb üles

    Ik moet er niet aan denken, vliegtuigonderhoud in Thailand. Ik betrap mijzelf erop dat ik me beter voel als er een farang met 4 strepen voor in de buis zit.

  5. Jack G. ütleb üles

    Best wel opvallend besluit en wordt er even afgeweken van de regels voor buitenlandse bedrijven. Ze kunnen het dus niet zelf oplossen en nu mogen buitenlandse firma’s meehelpen in het kader van een ambitieus plan.

  6. T ütleb üles

    Vraag me af hoe ze KLIA en Changi Singapore willen verslaan, denk dat daar toch iets meer verstand en beleid achter zit. De verhoging van de kerosine prijs van dit jaar zal ook wel niet helpen…


Jäta kommentaar

Thailandblog.nl kasutab küpsiseid

Meie veebisait töötab kõige paremini tänu küpsistele. Nii jätame meelde teie seaded, teeme teile personaalse pakkumise ja aitate meil parandada veebisaidi kvaliteeti. Loe edasi

Jah, ma tahan head veebisaiti