Lugeja küsimus: Interneti-ühendus filtreeritud?

Saadetud sõnumi järgi
Postitatud Lugeja küsimus
Sildid: ,
Märts 19 2021

Head lugejad,

Olen nüüd 3 kuud Tais kolmandat talve järjest ja mul on siin Interneti-ühendus TOT/Cat National Telecom Public Company Limited kaudu. 4 Mb / 400 bht kuus. Seda kõigi rahuloluks, head ühendused ja kiire. Saan vaadata NL-i Netflixi ja teisi telekanaleid oma Delta/TV APP kaudu. Ma saan vaadata oma kaamerasüsteemi oma kodus NL-is.

tot eergisteren … 17 maart 2021

Ik krijg opeens geen verbinding meer met diverse websites in NL en B en met de router in mijn huis in NL. Niet alle websites zijn geblokkeerd, want de nieuwssites kan ik nog openen. Na een tijdje puzzelen kom ik via VPN (via Belgie of Duitsland) wel weer in contact met alles, maar dan veel trager (Max 50 mb).

Ik heb het idee gekregen dat er plotseling gefilterd en geblokkeerd wordt vanuit Thailand.

Via VPN is het dan wel opgelost, maar omdat dit nooit nodig was vind ik het vreemd dat dit plots zo is veranderd.

Heeft iemand anders iets dergelijks meegemaakt ?

Lugupidamisega,

Ferdinand

Toimetajad: Kas teil on Thailandblogi lugejatele küsimus? Kasuta seda kontakt.

11 reacties op “Lezersvraag: Internetverbinding gefilterd?”

  1. nicky ütleb üles

    Je moet Bij TOT zijn. Ik had hetzelfde probleem bij 3BB gezegd dat ik problemen had met de VPN en dat is nu opgelost.

    • Albert ütleb üles

      Voor zover ik het lees is er een probleem zonder VPN !

  2. Kornelis ütleb üles

    400mb per maand, is dat niet èrg weinig? Die heb je toch zo verbruikt met Netflix etc.?

    • Albert ütleb üles

      400Mb is de snelheid en niet het dataverbruik!

      • Kornelis ütleb üles

        Sorry, had ik me moeten realiseren, maar dat wordt toch in Mb/s uitgedrukt?

    • Ferdinand ütleb üles

      Kornelius,

      Het is inderdaad 400Mb/s
      maar op de nota staat gewoon 400Mb

      Ik denk dat het probleem nu is opgelost.
      die corr. verder naar onderen

      tervitus

      Ferdinand

  3. Albert ütleb üles

    Mogelijk DNS probleem.
    Probeer als administrator eens volgende command: \ipconfig.exe /flushdns

    • Ferdinand ütleb üles

      ik krijg als antwoord:

      Edukalt loputada DNS lahendi vahemälu.

      Ik heb weer contact met mijn router in NL

      Aitäh

    • Hubert ütleb üles

      Tere Albert,

      Ook ik heb sinds 17/03 problemen met internet TOT – en bv de europese banken – verificatie codes …
      Ook naar bepaalde contacten kan ik geen mails meer versturen – komen allemaal terug als onbesteld
      Unknown address error 550-‘SPF: 195.238.22.144 is not allowed to send mail from *****.be:\nPlease see http://www.open-spf.org/Why : Reason: mechanism’.

      Kunt u wat meer uitleg geven ivm DNS …. Wat -waar moet ik uw command ingeven .

      en wat bedoeld u als administrator .

      Tänuga
      Hubert

      • Ferdinand ütleb üles

        Hubert,
        heb je windows 10 ?

        dan de windows toets + X indrukken, dan verschijnt links het oude menu van Windows.
        Kies daar voor uitvoeren…
        typ in de regel CMD en druk op enter
        Er verschijnt een zwart venster met de prompt-regel
        typ daar het commando dat Albert heeft opgegeven: ipconfig.exe /flushdns
        Als het goed is verschijnt dan een melding: Successfully flushed the DNS Resolver Cache.
        en moet het probleem opgelost zijn.

        edu
        Ferdinand

  4. Peter ütleb üles

    Als administrator (eigenaar computer) kan je alle commands in geven, in normaal geval soms niet.
    Start knop, rechter muis knop klik, zie je in treklijst opdrachtprompt ( administrator) klik
    windows vraagt om toestemming, ja dus.
    Je krijgt een pop up schermpje met knipperend streepje
    ipconfig.exe /flushdns in de opdrachtprompt (bij streepje)plaatsen en enteren.
    Je kan met copy/paste, de opdracht, vanuit mijn verhaal, naar het pop up schermpje plakken.
    Windows voert opdracht uit.


Jäta kommentaar

Thailandblog.nl kasutab küpsiseid

Meie veebisait töötab kõige paremini tänu küpsistele. Nii jätame meelde teie seaded, teeme teile personaalse pakkumise ja aitate meil parandada veebisaidi kvaliteeti. Loe edasi

Jah, ma tahan head veebisaiti