Pole enam odavat pileteid (lugeja esitamine)

Saadetud sõnumi järgi
Postitatud Lugeja esitamine
Sildid: ,
28 september 2022

Ik heb recent dit geplaatst https://www.thailandblog.nl/lezers-inzending/eva-air-is-gestopt-met-premium-economy-en-doet-daar-geen-melding-van-lezersinzending/ 

Sel nädalal sain teada, et Cheaptickets tühistas mu lennu ilma sellest teatamata! Oleks olnud tore, kui oleksin Schipholisse läinud ja minu jaoks poleks broneeritud.

Veel ellende gehad met Cheaptickets. Om een lang verhaal kort te maken: Ik krijg volledige restitutie en heb nu een business class ticket geboekt op een andere datum, want EVA Air vliegt definitief geen premium meer, voorlopig althans. Nu wel bij EVA zelf geboekt en nooit Cheaptickets meer dat moge duidelijk zijn. Daarbij komt nog dat boeken bij EVA nog goedkoper is ook!

Nu gewoon lekker luxe reizen en uitgerust aankomen en dat mag wat kosten, toch?

Esitanud Dirk

15 reacties op “Nooit geen Cheaptickets meer (lezersinzending)”

  1. Jacques ütleb üles

    De prijzen van de tickets zijn de laatste maanden geëxplodeerd. Een normaal ticket is voor de werkende bevolking bijna niet meer te betalen, laat staan een ticket in business class. Nee, sorry hoor, een beetje luxe kan ik me niet permitteren.

  2. Stan ütleb üles

    Als je business class kunt betalen maken die paar tientjes of procentjes extra van Cheaptickets ook niet veel meer uit. Anders maar elke avond een biertje minder.
    Ja, ticketprijzen rijzen de pan uit. Als je de komende maanden nog naar Thailand wil rechtstreeks met KLM zit je in economy al op meer dan 1200 euro. EVA zo’n 1100 euro. De bekende overstap-maatschappijen zijn goedkoper, maar ook niet meer de prijzen die het eerst waren. Of je moet Saudia een keer willen proberen.
    Pas als je een half jaar(!) van te voren boekt kun je nog voor een normale prijs vliegen, bij KLM in ieder geval.
    Ik heb vorige week geboekt met vertrek in maart voor 700 euro.

  3. Patrick ütleb üles

    Hoe ben je erachter gekomen?
    Ik heb namelijk ook een ticket geboekt via cheaptickets voor EVA.

  4. bert ütleb üles

    Cheaptickets annuleert geen vluchten. Dat doet de maatschappij. Deze geeft dat door aan Cheaptickets. Cheaptickets is als verkoper van de tickets wel verantwoordelijk voor de communicatie met de passagier.
    Je kunt inderdaad beter boeken bij de maatschappij, of bij een gerenommeerd reisbureau als onderdeel van een pakketreis. Een vlucht met een landingspakketje wordt al gezien als een pakketreis.
    Kijk steeds op de website naar gegevens van jouw vlucht.

  5. Francois ütleb üles

    Lees steeds de voorwaarden van de organisatie waar je een ticket boekt.
    Op die manier kan je weten wat je koopt en aan welke voorwaarden.
    Doe je dat niet kan dit je overkomen.
    Wie zijn gat brand….

  6. Mike Tomale ütleb üles

    Net terug uit Thailand. Via Cheaptickets geboekt bij Qatar Airways voor ca. 650 euro retour economy class met overstap van ca. 2 uur in Doha. Fantastische reis. 6,5 uur naar Doho, even 2 uurtjes benen strekken en nog 7 uurtjes naar Bangkok. Vlucht goed geregeld. Bagage goed afgehandeld, zowel op Schiphol als op Suvarnabhumi Airport. Goed eten aan boord en vriendelijk personeel.

    • Kornelis ütleb üles

      Maar waarom bij Cheaptickets en niet bij de maatschappij geboekt, kun je me dat helder maken? Alle positieve zaken die je noemt zijn de verdienste van de luchtvaartmaatschappij, niet die van de tickethandelaar……

      • Mike Tomale ütleb üles

        Omdat ik via internet zoekende naar een goedkope retourvlucht bij CheapTickets terechtkwam….mag dat?

        • Peeter (toimetaja) ütleb üles

          Cheaptickets haalt de prijzen gewoon van de server van de luchtvaartmaatschappijen of denk je dat ze zelf de prijzen van vliegtickets mogen bepalen? Helaas snappen sommige mensen totaal niets van de digitale wereld.

        • Kornelis ütleb üles

          Natuurlijk mag dat, maar was cheaptickets dan werkelijk ‘onder de streep’, dus incl. eventuele bijkomende kosten, nu substantieel goedkoper dan de luchtvaartmaatschappij?

      • Kees ütleb üles

        Helemaal mee eens. Als er zich geen problemen voordoen tijdens de vlucht, dan maakt het weinig uit. Maar zodra er een probleem is, is de afhandeling met de maatschappij zelf veel eenvoudiger. En voor het prijsverschil hoef je dat niet te laten. Tijdens de corona periode zijn vele reizigers die geboekt hadden via een tussenpersoon van een koude kermis thuis gekomen.

      • Stan ütleb üles

        Bij sommige maatschappijen zelf kun je misschien alleen boeken als je een creditkaart hebt? Niet iedereen heeft er eentje natuurlijk.

        • Adrian ütleb üles

          Bij EVA kun je met IDEAL betalen.

  7. Chiang Mai ütleb üles

    De Corona periode heeft veel mensen “wijs” gemaakt. Ik boekte ook altijd via een ticketbureau, De ellende die veel mensen hadden om hun geld terug te krijgen toen hun reis niet door ging omwille van Corona werden van het kastje en de muur gestuurd sommige hebben hun geld nog niet terug.Gelukkig hadden wij niet geboekt. Wij gaan 1 december naar Thailand. Ik heb de tickets rechtstreeks geboekt bij Emiraties en betaald met mijn creditcard.De tickets zijn zo in ieder geval verzekerd mocht er iets mis gaan. Nooit meer boeken bij ticketbureaus en altijd betalen met je creditcard. Beter voorkomen dan……..

  8. FrankyR ütleb üles

    Sinds een paar dagen weer terug uit Thailand.
    Ik boek mijn tickets altijd via BMAir. Gewoon goed te doen en regelen ook op verzoek preferred seats.

    Alleen in 2018 toen rechtstreeks geboekt via KLM.

    Maar ik kreeg bij EVA Air premium economy voor dezelfde prijs als wat KLM vroeg voor economy…

    Dan is het een makkelijke keuze


Jäta kommentaar

Thailandblog.nl kasutab küpsiseid

Meie veebisait töötab kõige paremini tänu küpsistele. Nii jätame meelde teie seaded, teeme teile personaalse pakkumise ja aitate meil parandada veebisaidi kvaliteeti. Loe edasi

Jah, ma tahan head veebisaiti