Tere tulemast saidile Thailandblog.nl
275.000 XNUMX külastusega kuus on Thailandblog suurim Tai kogukond Hollandis ja Belgias.
Liituge meie tasuta e-posti uudiskirjaga ja olge kursis!
Uudiskiri
Keele seadistus
Hinda Tai bahti
sponsor
Viimased kommentaarid
- Rob V.: Ma peaaegu arvaks, et peaaegu kõigil lääne autoritel, kes kirjutavad romaani, mille tegevuspaigaks on Tai, on kõigil sama süžee
- Rudolf: Tsitaat: Millised on praegu hinnanguliselt maja ehitamise kulud ruutmeetri kohta. See sõltub lihtsalt sellest, millistele nõuetele te vastate
- Johnny B.G: 50-80/90ndatel sisaldas Hollandis regulaarselt kasvatatud toit ka mürki ja ometi on Hollandis ja TH-s 20% eakaid inimesi.
- Johnny B.G: Tõlk tugineb mitmele allikale, kuid siin on muidugi palju muud. Isaanis alates 50-60 aastat tagasi r
- röövima: Keskmiselt viibin Tais 6–8 kuud aastas ja naudin sealset toitu iga päev. Inimesed ei ütle mulle kunagi, kunagi, mitte kunagi
- Eric Kuypers: Robert, kas sa tead, kui suur Isaan on? Öelge kolm korda NL, nii et on mõistlik, kui annate natuke juhiseid nagu professionaal
- RonnyLatYa: Jah, ma ütlen, et Kanchanaburi on vaid näide ja et saate seda muuta. Seda saab teha ka veebilehel endal ja siis vaadata
- William-korat: Kuival perioodil on joon Bangkoki alumine ja sellest madalam ja ida pool Khao Yai rahvuspargi kohal.
- Eric Kuypers: Kui muudate käsurida, näiteks https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, saate teise linna või piirkonna. Aga sina
- Kornelis: Noh, GeertP, ma ei ole absoluutselt "Brüsseli kapsa pooldaja" ega punase kaubamärgi sõltlane, kuid see ei tähenda, et mulle Tai köök ei meeldiks.
- Rudolf: See sõltub sellest, mida te Taist otsite, kuid ausalt öeldes pole teil minu arvates palju valikut. Suured linnad lagunevad
- RonnyLatYa: Heitke pilk ka sellele. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi Kerige ka natuke alla ja nad annavad teile ka selgitusi
- Peeter (toimetaja): Ma naudin ka Tai toitu ja jah, hind on väga ahvatlev. Aga see on lihtsalt tõsiasi, et Tai farmerid on uskumatud
- tungraud: Parim on minna perioodil novembrist veebruarini. Astmahaige ei tohiks absoluutselt märtsist maini siia tulla
- GeertP: Kallis Ronald, olen sinu jutuga täiesti nõus, ma naudin ka Tai kööki iga päev ja isegi peale 45 aastat tait
sponsor
Jälle Bangkok
andmed
Teemad
- Taust
- Activiteiten
- Reklaam
- päevakord
- Maksuküsimus
- Belgia küsimus
- Vaatamisväärsused
- Kummaline
- Budism
- Raamatuarvustused
- Veerg
- Koronakriis
- kultuur
- Päevik
- Tutvumisleht
- Nädal aastal
- Fail
- Sukeldumiseks
- Majandusriikide
- Päev elus….
- Saared
- Söök ja jook
- Üritused ja festivalid
- Õhupallifestival
- Bo Sangi vihmavarjufestival
- Pühvlivõistlused
- Chiang Mai lillefestival
- Hiina uus aasta
- Täiskuu pidu
- Jõulud
- Lootose festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga tulepallifestival
- Aastavahetuse tähistamine
- Phi ta khon
- Phuketi taimetoidufestival
- Raketifestival – Bun Bang Fai
- Songkran – Tai uusaasta
- Pattaya ilutulestikufestival
- Väljarändajad ja pensionärid
- AOW
- Autokindlustus
- Pangandus
- Maks Hollandis
- Tai maks
- Belgia saatkond
- Belgia maksuamet
- Tõestus elust
- DigiD
- Emigreeruma
- Maja üürimiseks
- Osta maja
- In memoriam
- Kasumiaruanne
- Kingi
- Elukallidus
- Hollandi saatkond
- Hollandi valitsus
- Hollandi ühing
- Uudised
- Lahkumine
- Pass
- Pension
- Juhiluba
- Jaotused
- Valimised
- Kindlustus üldiselt
- viisa
- Töötamine
- Hopital
- Tervisekindlustus
- Taimestik ja loomastik
- Nädala foto
- vidinad
- Raha ja rahandus
- Ajalugu
- Tervis
- Heategevusorganisatsioonid
- Hotellid
- Majasid vaadates
- On sisse lülitatud
- Khan Peeter
- Koh Mook
- Kuningas Bhumibol
- Elades Tais
- Lugeja esitamine
- Lugeja kõne
- Lugeja näpunäited
- Lugeja küsimus
- Ühiskond
- turuplats
- Meditsiiniturism
- Keskkond
- Ööelu
- Uudiseid Hollandist ja Belgiast
- Uudised Taist
- Ettevõtjad ja ettevõtted
- Haridus
- Teadustöö
- Avasta Tai
- kommentaarid
- Tähelepanuväärne
- Tegevusele kutsumiseks
- Üleujutused 2011
- Üleujutused 2012
- Üleujutused 2013
- Üleujutused 2014
- Hibernate
- Poliitika
- Küsitlus
- Reisilood
- Reisimine
- Suhted
- ostud
- sotsiaalmeedias
- Spa ja heaolu
- Sport
- Linnad
- Nädala avaldus
- Rand
- Taal
- Müüa
- TEV protseduur
- Tai üldiselt
- Tai lastega
- Tai näpunäiteid
- Tai massaaž
- Turism
- Välja minema
- Valuuta – Tai baht
- Toimetajatelt
- Kinnisvara
- Liiklus ja transport
- Viisa lühiajaline viibimine
- Pikaajaline viisa
- Viisa küsimus
- Lennupiletid
- Nädala küsimus
- Ilm ja kliima
sponsor
Vastutusest loobumise tõlked
Thailandblog kasutab masintõlkeid mitmes keeles. Tõlgitud teabe kasutamine on teie enda vastutusel. Me ei vastuta tõlgete vigade eest.
Loe meie täismahus siit disclaimer.
Autoriõigused
© Autoriõigus Thailandblog 2024. Kõik õigused kaitstud. Kui pole märgitud teisiti, kuuluvad kõik sellel saidil leiduva teabe (tekst, pilt, heli, video jne) õigused saidile Thailandblog.nl ja selle autoritele (blogijatele).
Selle teabe täielik või osaline ülevõtmine, paigutamine teistele saitidele, muul viisil reprodutseerimine ja/või äriline kasutamine ei ole lubatud, välja arvatud juhul, kui Thailandblog on andnud selleks selgesõnalise kirjaliku loa.
Sellel veebisaidil olevate lehtede linkimine ja neile viitamine on lubatud.
Avaleht » Majandusriikide » Tai majandus kõigub
Enamik märke viitab sellele, et Tai majandusel ei lähe kuigi hästi. Möödunud aasta ebakindel poliitiline olukord ei too head.
Leidsin mõned Tai majanduse graafikud. Esimene näitab rahvusliku koguprodukti (RKT) kasvu võrreldes teiste Kagu-Aasia riikidega. Tai on aastaid kõvasti maha jäänud.
Teine graafik näitab, kuidas on langenud nii tarbimine kui eksport.
Ma pole turismi kasvus kindel. Ma ei usu palju juubeldavaid numbreid. Chiang Mai on mitu aastat langenud. Inimesed kurdavad kivi ja jalga. Usun, et sama pilt on näha ka teistes turismipiirkondades.
Selle mahajäänud kasvu põhjuseks peetakse sageli ebakindlat poliitilist olukorda, mis takistab investeeringuid. Isiklikult arvan, et sissetulekute ja jõukuse suur ebavõrdsus, isegi üks maailma suurimaid, on väga oluline tegur.
Populistlikud meetmed, nagu mõnisada bahti kuus vaeste rühmade jaoks, ei aita palju.
Mida lugejad sellest arvavad? Mis on piiratud kasvu põhjuseks ja mida tuleks sellega ette võtta?
Ma ei ole majandusteadlane, aga see ei oma tähtsust, sest ka nemad ei saa vaadata tulevikku ega teha prognoose mineviku teadusega.
Lisaks on saadaval palju graafikuid ja on ka midagi tänapäeva pettekujutelma sarnast.
Kui ma siis vaatan Tai aktsiaturu poole, siis on positsioon kõvasti üle kuue aasta keskmise või ei häiri investoreid poliitilised arengud.
Tegelikult on aktsiaturg pärast kõhklusi ja sellele järgnenud langust, et näha, mis suunas riigipööre võtab, alates 2017. aasta septembrist rohkem väärt kui varem https://www.set.or.th/en/market/setindexchart.html
Lisaks on ka Tai konglomeraadid pakatavad rahast ja seda investeeritakse kõigesse ja kõigesse ning mulle tundub imelik, et äriettevõte võtaks tarbetuid riske mega kaubanduskeskuste rajamiseks, kui teaks, et see ei anna midagi.
Lõpetuseks võin vaadata inimesi enda ümber ja siis ma ei saa tõesti öelda, et nad on mandunud ja kui inimestel on raske, siis on see vanadel inimestel ja siis paljudel juhtudel toimib süsteem, mis annab lastele 1000-2000 bahti. pp/pm vanematele.
Seetõttu näen tarbijaturu majanduse vankumist normaalse jahenemisena, sest alati ei saa jooksma jääda. Jooksjad on surnud jooksjad, nii et rahulikult võtmises pole midagi halba.
1.
Tai majandus on kirjutatud "üles".
Hiso ekspordib nii palju kui suudab, kuid import jääb kilomeetrite taha maha, mistõttu Tai hoiupõrsas saab otsa.
Lugege, ka rahvusprodukt ei suuda seda allakäiguspiraali peatada.
Turism on väga halb ja hiina hiidlaine tuuakse lõuga.ettevõtja Tais.
Võib-olla saab lõug.-tai ettevõtja sellest veel osa nautida, aga siis oleme valmis.
Rühm, keda me kõik teame, on tagamas tema pensionile jäämist ja paljusid järeltulijaid, kuid maailm paneb sellele tõesti lõpu.
See on minu arvamus ja arvan, et aasta lõpus toimuv kursus üllatab paljusid teist.
LOUISE
Perekonna, sõprade ja tuttavate teated TH-st on osutanud tingimuste halvenemisele palju kauem. Palgad stagneeruvad, toiduainete ja majapidamise hinnad tõusevad, laenude tagasimaksmine on raskem jne. TH inimesed kurdavad, et farange jääb aina vähemaks: mitte ainult turisti, vaid ka üürniku, pikaajalisena. -jääja, potentsiaalse partnerina.
Kõige kummalisem oli järgmine teade: mu naise tuttav elas koos oma poja ja sõbrannaga, osteti nende majja 2010. aastal 100% hüpoteegiga. Töökaotuse tõttu lahkus paar aastat hiljem tüdruksõber temast. Ise kolis sõbra juurde elama, kuna ei saanud/ei tahtnud igakuiseid osamakseid ise maksta. Ema jäi majja ja ootas panga poolt väljatõstmist. 2019. aastal, kui poeg maksmise lõpetas kuus aastat, elab ta aga endiselt seal.
Põhjus: TH pangad seisavad silmitsi nii suure hulga võlgnevuste/võlgnevuste ja hüpoteegiga koormatud kodude tagasimaksmata jätmise juhtudega, et pank eelistab, et need kinnisvarad jääksid mingil määral hõivatuks/hooldatuks/kasutatud, selle asemel, et oodata nende saatuse ohvriks langemist. ilmale, tuulele, päikesele ja kahjuritele. Endistest aedadest võsastunud kodude arv on tohutu. Mis tõepoolest näitab TH riigimajanduse seisukorda.
Ema arvates on kõik hästi: elab ilma üüri ja hüpoteegita, maksab vaid elektri-, vee- ja internetikulud, hoiab aeda ja maja puhtana. Aeg-ajalt tuleb mõni pangaametnik küsima, kas poeg on nõus maksma, ja kui ta annab märku, et ei maksa, teeb ta paberile märke ja läheb edasi. Ma eeldan, et järgmise juurde.
Kui Tai baht euro eest minimaalselt 40 bahti mõistlikule tasemele tagasi tuua, tuleb turiste jälle juurde. Praeguse bahti vahetuskursi tõttu on eksporditavad tooted muutunud liiga kalliks. Järeldus: majanduse elavdamiseks devalveerige kiiresti baht
Vabade vahetuskursside maailmas EI määra kurssi riigiametnik, pangatöötaja ega isegi peaminister, kes suudab nuppe keerates devalvatsiooni esile kutsuda. Maksimaalselt saab keskpanga ostu- või müügiprogrammiga teatud määral määrata põhja või ülaosa, kuni need sendid otsa saavad, nagu Bundesbank avastas 1985. aasta paiku, et USA dollar jääb 3DM-i tasemele. 3.5 MILJARDI DM oli mõne tunniga aurustunud. Dragi = EKP vajas €uro kaitsmiseks (ajutiselt) 750 Miljardit eurot.
@Peter Van Lint
Järeldus: majanduse elavdamiseks devalveerige kiiresti baht
See on lihtsalt antisotsiaalne või lausa isekas, kas pole?
60 miljonit Tai ja Tais töötavad välismaalased, kes saavad palka THB-s, peavad elama veelgi kallimat elu, et turist saaks nautida odavat puhkust?
Kas on aimu, kuidas tugev baht naaberriike mõjutab? Võite loota, et osa võõrtööliste sissetulekust läheb otse perele ja jah, võib tunduda, et neil on seal väga hea SKT.
Pigem 20 miljonit hiinlast aastas praeguse kursiga kui 30 miljonit läänlast madalama kursiga.
Õppige elama uue reaalsusega, et lääs on vana, kuid rikas fossiil, mis hakkab tasapisi rikkust laiali jagama ja jah, siis tuleb tõesti muuhulgas Taist pärit asjade eest rohkem maksta.
Kallis Thino,
Lugesin teie aruannet ja kogu see statistika on kena, kuid arvan, et see pole tõest kaugel.
Töötuse määraks on märgitud 1% ja kõik teavad, et see peaks olema 10%.
Olen rääkinud paljude tailastega ja küsinud, miks nad end töötuna arvele ei võta.
Vastus ei too midagi ja kasu ikka ei saa. Miks ma siis registreerima pean?
Kui valitsus hakkaks töötutele inimestele palka maksma, registreeruks vähemalt 10 miljonit.
Ja Tai baht on ka suur asi. Lugege lihtsalt, et ekspordil on tugeva bahtiga suuri probleeme.
Turistid valivad hetkel ka teisi (ka toredaid) riike nagu Vietnam, Kambodža ja palju muud.
Mul pole ka tõe monopoli, aga ma loen palju ja ei usu, et poliitika seda muudaks (või taha).
See on minu arvamus ja see ei pruugi olla õige.
Tervitused
Jochen
vann on umbes 35.5 euro ja dollariga võrreldes, nii et inimesed impordivad Taist vähem palju liiga kallis üks läheb naaberriikidesse ja siis on see kallis ka turistidele, kes kulutavad vähem.
Samuti märkan, et iga aastaga see halveneb ja turiste jääb vähemaks.
Bangkokis on soy cowboy muutunud ka liiga kalliks, ei pea enam selle peale minema, Euroopas palju odavam.
Kuid Tai vann pole kunagi olnud nii tugev
Lihtsalt tõuseb.
Euro tõuseb dollari suhtes veidi, kuid jätkab langust võrreldes Tai vanniga.
Kes teab, võib öelda
Kui vaadata hindade arengut võrreldes Tai palgaarenguga, ei saa Tai siseturg kunagi suuri hüppeid teha.
Suurema osa maapiirkondades on palgad tõusnud parimal juhul minimaalselt ja ei anna võrreldagi järjest kallineva elatustasemega.
Lisaks ei pea te tõesti olema majandusteadlane, et teha kindlaks, et väga tugev baht ei saa kunagi olla ekspordile ja turismile kasulik.
Poliitiline olukord, mis põhimõtteliselt pakub vaid kunstlikku rahu, koos liiga kõrge ekspordiga bahtiga ei saa kunagi olla investoritele kutse.
Kui vaatame THB-d, siis on see viimastel aastatel tugevnenud kõigi suuremate valuutade, nagu dollar, euro ja CNY, suhtes. Tai valuuta on kallinenud ka Vietnami, Kambodža ja Filipiinide suhtes. Kas valuuta kallinemine ei põhine enesekindlusel? Ma ei suuda seda ühildada sellega, mida olen saanud jälgida ka oma keskkonnas (Aranyaprathet) viimase 5 aasta jooksul. Tavalise mehe ja naise olukord on viimastel aastatel muutunud hullemaks.
Ka hollandlaste “nivelleerimine on pidu” ei too Hollandile jõukust ega majanduslikku õitsengut. Tai majandus kannatab kalli valuuta tõttu, nagu olen siin paar korda maininud. Eksport läheb liiga kalliks ja tehased kaovad ja/või uusi investeeringuid pole. Lisaks valivad välisturistid Aasias teise odavama sihtkoha.
Arvan, et suure osa halbadest numbritest põhjustab turismi langus.
Turismitulu nähakse ekspordituluna ja kui turiste on vähem, siis tarbitakse vähem.
Et kahanev turism ei tulene ainult bahti hinnast.
Teated, et meri on lahtine kanalisatsioon ja Tai reostus hakkab otsa saama, jõuavad lõpuks puhkama soovijateni.
Euroopas on see ilmselt juba juhtunud.
Reisikorraldajana ei saa alati rääkida pärlvalgetest randadest ja kristallselgest veest, kui tegelikkus paistab hoopis teistsugune.
Siis lähevad teie kliendid minema.
Kallis Tiina,
Ma arvan, et te ei ole majandusteadlane, seega peate olema ettevaatlik igasuguste järeldustega majandusvaldkonnas. Sa tood poliitilise olukorra sisse, aga sellel pole sellega mingit pistmist.
Kui Tais olid asjad nii halvasti, siis miks baht ikkagi euro suhtes tõuseb?
Oluline tegur on Tai elanikkonna vananemine.
poliitiline olukord on sellega palju pistmist, kuid arvude suurendamine on üks neist ...
No on juba mõnda aega teada, et Tai majandusel ei lähe kuigi hästi. Kuude kaupa oleme ajalehtedest lugenud, et ennustusi jääb järjest vähemaks. Ütleme umbes 3%, mis on palju hullem kui piirkonna naabritel. Hollandi puhul on kasv umbes 2%.
Aga kasvunumbrid ei ütle muidugi kõike, aga kui me näeme inimesi, kes peavad ots-otsaga kokku tulema, päevast päeva ellu jääma, suurt sissetulekute ebavõrdsust (mõõta ebavõrdset riiki maailmas) ja nii edasi, siis on kindlasti põhjust muretsemiseks.
- https://www.thailand-business-news.com/economics/73170-world-bank-downgrades-thai-growth-to-3-5.html
http://www.nationmultimedia.com/detail/Economy/30361836
http://www.nationmultimedia.com/detail/business/30363467
http://www.nationmultimedia.com/detail/business/30357827
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/19/cpb-groei-nederlandse-economie-over-het-hoogtepunt-heen-a3126387
@Rob V.
Kasvunumbrid ütlevad tõepoolest vähe, kui vaadata seda vähem arenenud riigist. Kambodžas on miinimumpalk umbes 5300 bahti, samas kui Tais on see 9000 bahti.
Kui kambodžalane võidab 10%, see on tailase jaoks 3,4%, seega ei tähenda kasv %-s sel juhul vähe.
Ja mis on peamine mure põhjus? Et nad jäävad näljaseks, samas kui on riike, kus asjad on palju hullemad? Kogu sellel Põhjamere-äärsel rikkal riigil on toidupangad, see on murekoht.
Veelgi enam, välisreserve on endiselt kena pott ja rahvastiku vananemine on teada ning mõõdupuuna pumbatakse raha heasse logistikasse.
Klaas on alati pooltäis, kuid teised eelistavad näha seda pooltühjana.
Ma ei mõtle sellele midagi, sest olen välismaalane ja oma turvalisuse huvides pean kinni kolmest reeglist: ma ei räägi kuninglikust perekonnast, religioonist ega poliitikast. Majandus on poliitiliselt laetud teema, nii et mul pole selle kohta arvamust. Seintel on Tais kõrvad.
Gee Danzig, need on 3 teemat, millest ma oma Tai pere ja sõpradega regulaarselt räägin.
Mina ka. Kuid isegi praegu Hollandis langetan endiselt häält ja vaatan ringi, et näha, kas inimesed kuulavad. Mu sõbrad Tais ütlesid: "Kõigepealt sulgege uks."
Hirmu kuningriik.
Taksojuht mõisteti kord süüdi pärast seda, kui kaasreisija professor salvestas nende vestluse oma nutitelefoni. Vestlus, milles autojuht mõistis hukka äärmise ebavõrdsuse omandis ja mainis väga tuntud nimesid.
Juunis 1996 saite 100 Belgia frangi (peaaegu 2,5 €) eest 67 bahti. Jaanuaris 1997 juba 135 bahti…
Mis puudutab turistide arvu langust, siis arvan, et kindlasti mängib rolli ka bahti tõus euro, dollari ja teiste valuutade suhtes. See ei mõjuta mitte ainult majandust, vaid eriti ka asjaolu, et mitte-Tai elanikel ei ole lubatud Tais kinnisvara omada. Lisaks on põllumeeste jaoks
rahaline tulu riisikultuuridest on kahjuks madal. Ostjad maksavad selle eest vähe. Parem oleks, kui riisikasvatajad ühineksid ühistuteks, et riisile kõrgemaid hindu kehtestada.
Paljud toovad ekspordi vähenemise põhjusena välja tugeva bahti. See pole väga halb, sest eksporti ei tehta bahtides, vaid USA dollarites või eurodes. Alles siis, kui ekspordi lisandväärtus Tais suures osas langeb (näiteks põllumajandustooted), saab eksportija kas vähem kasumit või peab USA dollari hinda tõstma. See kehtib vähem kui 20% koguekspordist.
Ekspordiga on probleeme USA ja Hiina vahelise kaubandussõja tõttu, kuid Tai ei saa sellega suurt midagi ette võtta.
Tugeval bahtil on eelised ka ekspordil, sest tooraine, pooltoodete, masinate ning nafta ja gaasi kokkuost on odavam.
Tais on USA dollari reservid üks suurimaid ja keskpank saab bahti ainult veelgi tugevdada. Riiki siseneb lihtsalt liiga palju välisvaluutat (eksport, turism, aktsiaturg), mistõttu on baht nii tugev.
Halb sissetulekute ja vara jaotus on Tai suurim probleem. Kui 50% elanikkonnast peab elama miinimumpalgaga või vähem, toob see kaasa hea siseturu.
Muide, buyelandeniga võrdlemine pole nii huvitav. Ühe või kahe suure kasiinokuurordi ehitamine Kambodžasse toob kohe kaasa mõneprotsendilise SKP kasvu. Naaberriikide majandused erinevad võrdluseks liiga palju. .
Ilma kirjavigu postitamata pole iPhone'is lihtne.
Just minu sülearvutis…
Olen teiega nõus, et mõnevõrra väiksem kasv ja tugev vann on Tai Petervzi jaoks üsna suur, kuid kindlasti mitte suurim probleem.
Suur erinevus omandis ja sissetulekutes ning sotsiaalse lõksu puudumine on Tai suurimad majandusprobleemid. Väga oluline on ka keskkonnakaitse. Vaatame, mida uus valitsus sellega ette võtab.
Asi on selles, kes saab kasvust kasu. Rohkem läheb üles kui alla.
Jah, Tino, ma kasutan seda sülearvutit väga vähe.
Tai on liiga sõltuv ekspordist ja turismist, jättes tähelepanuta tugeva siseturu potentsiaali. Liiga suurel grupil on liiga vähe kasutatavat sissetulekut, et tegelikult Tai majanduses osaleda.
Turismist ja ekspordist saadav tulu (välisvaluutas) läheb suures osas Tai jõukatele. võtame näiteks Hiina turisti, kes maksab 7-11 Ali-Pay kaudu. See annab CPAll-i jaoks palju tulu, kuid ka siin on tulu Hiina jüaanides.
Teiseks tugeva bahti põhjuseks on Euroopa Keskpanga QE (Quantative Easing). See QE toob Euroopas kaasa kõrge likviidsuse ja see raha peab kuhugi minema. Märkimisväärne osa leiab tee finantsturgudele nn arenevatel turgudel, sealhulgas Tais.
Parem keskkonnakaitse ja liiklusohutus on tõepoolest olulised tähelepanupunktid. Tai on tegelikult oma turismi edu ohver. Turistide arv on viimastel aastatel kasvanud liiga kiiresti.
Nagu sageli, ei vasta need arvud sellele, mida ma ise jälgin. Siin ehitatakse (ja müüakse) maju rõõmuks. Tipptunnil domineerivad õpilased. 2 aastaga avati 2 mega kaubanduskeskust. Hiljuti märkas ka üks meid külastanud hollandlasest tuttav, näed Tai teedel kõige ilusamaid ja paksemaid autosid. Pikad on väga populaarsed ja sageli juhivad neid näiteks Tai modaal. Pangad annavad hea meelega laenu, see peab olema ka põhjus, aga ka Euroopas ja Ameerikas on piisavalt inimesi, kes ei suuda mõnda aega võlgu maksta. 2008. aasta paiku müüdi eraisikutele, ettevõtetele ja valitsustele isegi terveid pankrotistunud hüpoteeklaene, mida tuntakse paremini tuletisinstrumentidena. Ja kes võiks siis tasuda Ameerika tohutu ülevõlgnevuse arve? Noh, eriti Euroopa kodanikud lisamaksuna pankade üleval hoidmiseks, lisaintresside näol pankadele, kes lihtsalt said raha tühjaks ja nii edasi. Tai infrastruktuuri täiustatakse pidevalt. Kui palju on siin viimasel ajal ilmunud artikleid ühenduste, raudtee ja teede ehitamisest. Ei, andke mulle Tai majandus või peaksin ütlema, et ühiskond. Kogu see kriitika valitsusele. Bangkokis kõnnin veelgi rahulikumalt läbi kõige tihedama liiklusega tänavate, ühistranspordis ei ole mul mingit hirmu. Milline kontrast sellest, kui ma Hollandis mis tahes ühistranspordiga reisin. Alati tuleb ette vahejuhtumeid 'ränduritega' ja ma ei tunne end üldse turvaliselt. Tai, tugev valuuta, minu piirkonnas palju rahulolevaid ja töötavaid inimesi, kes saavad endale aina rohkem lubada. Palju võimalusi üha haritumatele noortele. Kas see ei seisne selles? See ei saa kunagi olema ideaalne. Muidugi oleks mul hea meel, kui euro hindaks Tai Bathiga võrreldes veidi rohkem, aga kas see aitaks Tai majandust? Ma kahtlen selles väga. Ajutine chapeau tailastele ja pikk sõrm Euroopasse. Oleksite pidanud teadma, kui palju vaeva peate tegema, et viia oma naine Hollandisse puhkama, et tema kasu(lapselapsed) tundma õppida. Seda ma nimetan mahajäämiseks.
niipea kui baht taas euro suhtes soodsamaks muutub, tuleb Euroopast rohkem turiste... võrreldes 3-4 aasta taguse ajaga on see 30% kallinenud, osaliselt tänu bahtile euroga võrreldes ja hinnatõusudele, mis seda rakendatakse kõigele...
Tai majandus kõigub. Ametlikud arvud, ametlikul majandusel ei lähe hästi, aga kas see kehtib ka mitteametliku majanduse kohta?
Kas me peaksime selle pärast nüüd kurvastama? Ma arvan, et me peaksime selle üle õnnelikud olema. Majanduskasv (ja mõtlemine rohkem, rohkem, rohkem) ja kapitalistlik mõtlemine on viinud maa kuristiku servale: rikkuse ja võimu ebavõrdsuse suurenemine (SKP ei ole enam riigi heaolu mõõdupuu, sest majanduskasvust saadavad tulud on ebaproportsionaalselt jaotunud), sõjad tooraine pärast, kliimamuutustest tingitud põgenikevood ja suured keskkonnamõjud. Kilekottide kaotamine on muidugi tore, aga selleks, et seda maad tõesti aidata, peame vähem ostma, vähem lendama, sööma vähem või üldse mitte liha ja hakkama ise toitu kasvatama.
Kui ma oleksin opositsioonis, tuletaksin valitsusele meelde põhiseaduse (20 aasta plaani) lõike, mis käsitlevad piisava majanduse filosoofia rakendamist iga meetme või seadusega. Ning teha sellega vastuolus oleva meetme konstitutsioonikohtule tühistamiseks ettepanek.
Mitte rohkem turismi, vaid vähem. Eksporti mitte rohkem, vaid vähem. Mitte rohkem kaubanduskeskusi, vaid vähem. Mitte rohkem autosid, vaid vähem. Edasi 0-kasvule ja võimalusel miinuskasvule, ametlikult siis. Ja keegi ei söö seda ühe koreli riisi vähem. Vastupidi, on rohkem ja parem.
Nõustun sinu argumendi põhiolemusega, Chris. Majanduskasv ei tohiks kunagi olla ainuke ega kõige olulisem suurema jõukuse või heaolu kriteerium. Milline kasv? Päikesepatareid või fossiilkütused? Kas rohkem vanurite eest hoolitsemist või rohkem autosid? Milliste kogukonna osade kasv? Ainult rikkad ja ettevõtted? Peame kasvu uuesti määratlema.
Majanduskasv ei pea tähendama mitte ainult rohkem ja rohkem, vaid ka ja ennekõike aina paremat.
Minu meelest on kahju, et piisavuse ökonoomika filosoofiat, 'piisava majanduse' filosoofiat, jutlustavad peamiselt rikkad, kes ise seda ei tee, vaeste vastu, kes ei saa sellepärast oma lapsi ülikooli panna. . Ma pole veel kohanud põllumeest, kes selle taga oleks.
Ja mis puutub meie enda toidu kasvatamisse……..kuidas te seda näete?
"Ja mis puutub meie enda toidu kasvatamisse... kuidas te seda näete?"
Me räägime alati vaestest põllumeestest, kes lihtsalt ei saa edasi, aga kas see kõik on nii raske?
Taluniku eripäraks on see, et tema käsutuses on maa ja ta saaks väga hästi kasvatada mitut sorti köögivilju, lisaks sibab ringi ka palju kanu ja parte ning säga aretamine on üsna lihtne.
See pole tõesti raketiteadus.
Aiata linlaste jaoks võiks kaaluda eraldiseisvaid aedu või aedu, kuhu linnaelanikud saavad tellida, et nad saaksid iga nädal toodetavast osa.
Raha ei voola siis enam vahendajate ja müüjate taskusse ning vähem õnnelikud saavad aias tööd ja tellijatel odav toit.
Aeg-ajalt saame ka erinevatest piirkondadest pärit sugulastelt pakke, mis sisaldavad näiteks kuivatatud kala, peteh ube, tšillit, sidrunheina, riisi ja kõike, mida saab riknemata saata.
Ma ise kasvatan suurtes pottides horapat, krapaowid, ube ja lehtköögivilju, näiteks vesispinatit, nii et kui saan hakkama, on kindlasti ka inimesi, kes sellega hakkama saavad.
Asi on pigem tahtmises kui suutmises. Kui saad horapakimbu pealt 15 bahti säästa, siis minu jaoks pole seda palju, aga nendele nn vaesustele on see ikkagi 5% nende päevapalgast.
Linnaelanikele mõeldud krundiaiad kõlavad kenasti, aga kuhu peaksid need miljonid inimesed Bangkokis oma krundiaia rajama?
Maatükk maatükk aia jaoks Bangkokis maksaks tõenäoliselt rohkem raha, kui selle aiaga kogu oma elu jooksul säästate.
Siis on teil ka transpordikulud oma aeda ja tagasi.
Ja seal tuleb ka igapäevaselt (peale tööd?) käia, et vaadata, kas miski ei söö su saaki.
Oletan, et teil on hea maatükiga maja, kuid enamik põllumeeste maad on riigilaenul.
Kui valitsus peaks nendest laenudest raha välja nõudma, oleks Bangkok miljonite kerjuste võrra rikkam.
Asjaolu, et räägite niinimetatud vaesuse all kannatajatest, näitab, et teil on vähe ülevaadet ahistavast vaesusest, milles paljud taid elavad.
Vihmaperiood on siin juba mõnda aega olnud, kuid riisipõllud on endiselt kesas, sest vihma pole peaaegu olnud.
Kuiv on ka reservuaar, mis peaks piirkonda veega varustama.
Mida tailased siin söövad, kui sel aastal saaki ei tule?
Suurem osa riisisaagist läheb tavaliselt oma tarbeks ja ilma saagita pole raha toidu ostmiseks.
Google greenroom ikeast. Teie rõdul eraldiseisev aed.
Ma pean teile pettumuse valmistama, aga ma tahaksin omada maja koos maatükiga. Mulle torkab silma see, et maal ei kasutata sageli isegi 40m2 maja lähedal asuvat maad oma tarbeks köögivilja kasvatamiseks. 40m2 puhul pole tõesti vett nii palju vaja ja töö pole ka väga hull, aga jah turult ostmine on lahedam kui oma aiast söömine.
Eraldi aiasüsteem võib töötada isegi linnas ja seda nimetatakse linnaaianduseks. Ülemaailmselt on palju algatusi, kus katust kasutatakse, kuid seda peetakse rikaste jaoks meeldivaks hobiks, sest see on muidugi jama.
Kui teil pole raha teenida, peate võib-olla olema veidi loovam, et kurvast maailmast välja pääseda.
Vähem autosid, kaubanduskeskusi, turism, eksport... Isegi nullkasv.
Aga ma vaatan teisele poole; Nii et te ei saa töökohtade juurdekasvu nulli. Vähem töökohti, mulle tundub see poliitiline enesetapp.
Kuidas sa seda näed?
Ok, sul võib õigus olla, aga ma ei tea, kas aktsiaturg
on riigi majanduse peegeldus, kuidas nii
et Tai bhat seisab siis nii kõrgel ja tugevalt
Ainus tõde on see, et Tais kõik kasvab ja turgutab. Riik edeneb kiiresti, samal ajal kui lääs jääb lootusetult maha. Euroopast on saanud kamp nääklevaid vanamehi, kes mõtlevad ainult oma paksule pensionile. Vastupidiselt kavandatule tundub, et Euroopat jääb palju rohkema asemel üha vähem. Igaüks pöördub tagasi oma kitsarinnalise piirkonna juurde. Euroopaga on meil olemas kõik vahendid, et olla ülijuhtiv maailmajagu, kuid asjatundmatud populistlikud tähelepanuotsijad, kellel puudub igasugune visioon, ajavad selle täiesti sassi. Ja see on alles algus.Varsti tuleb ASEANi koostöö ja ei tee viga… nad töötavad koos, mitte üksteise vastu.
Need, kes arvavad, et Tais ja või kogu Kagu-Aasias läheb lähikümnenditel hullemaks, tulevad viljatult teekonnalt tagasi. Tais on alanud kuldsed kuuekümnendad.
Ma näen, et viimase 20 aasta jooksul on see iga aastaga paremaks läinud.
Kallis Fred,
Teil on mitmes mõttes õigus, kuid eksite kahes olulises punktis:
1. EL-i ei aja krutti mitte piirkondlikud liidrid, vaid EL-i enda megalomaanilised nn juhid, kes möllab edasi, arvestamata tavakodanike õigustatud soove. Euroopa on liiga mitmekesine, et saada poliitiliseks üksuseks ja võimuks.
2. Kagu-Aasial on kindlasti tulevikku, kuid selles maailma osas on korruptsiooni veel liiga palju, et ASEAN-ist tulenev oht oleks reaalne. Seega kulub veidi aega, enne kui see seal edu saavutab.
Täna ütleb Bangkok Post, et "nõrgenev majandus viitab Aasia tippvarade probleemidele" ja "põhialused on nõrgad, halvad majandusväljavaated, kaubanduskonfliktid ja sisepoliitika". (…) majandus on nõrk ning aeglane tarbimine, investeeringud, eksport ja turism”.
Selle kuu alguses osutas Moody's ka peavaluprobleemidele, näiteks elanikkonna vananemisele. Isiklikult lisaksin siia ka sissetulekute suure jaotuse (maailma suurim ebavõrdsus hetkel).
Muidugi on riigil palju potentsiaali, aga nagu mõned siin väidavad, et Tai kasvab nagu kapsas, siin läheb hästi, see on jaanalinnu käitumine, soovmõtlemine. Kas klaas on pooltühi? Ei, pooltäis. Kuid on tõsiseid väljakutseid. "Piisav majanduse" teooria teid sinna ei vii. Haridus, sissetulekute ebavõrdsus, väiksem sõltuvus välismaistest rahavoogudest, kas see kunagi juhtub? Need on tõsised asjad, mida ei saa üksi jätta. Siis saab Somchai elada veel palju aastaid, muretsedes üha vähem enda ja oma laste pärast.
- https://www.bangkokpost.com/business/1703680/weakening-thai-economy-suggests-trouble-for-asias-top-assets#cxrecs_s
- https://www.bangkokpost.com/business/1588786/report-thailand-most-unequal-country-in-2018
Lihtsalt faktide väljatoomine, nagu see tegelikult käib:
Ligi 100% eksportiv ja eurodes müüv ettevõte sai täpselt 5 aastat tagasi 44.41 THB/Euro ja täna 34.92 THB/Euro. Need on ametlikud kursid, praktikas saate umbes 2-3% vähem teie kätte, sest pangad koguvad ka oma osa. Tulemuseks ca 21% väiksem tulu.
Üldised metallitarnijad nagu CNC, laser, keevitamine jne on oma ettevõtte andmete põhjal viimase 25 aasta jooksul rakendanud keskmiselt umbes 5% hinnatõusu, nii et see pole kuulujutt.
Isegi mõne aasta taguse “suure” kasumimarginaaliga on tootmine praegu omahinnaga või halvem.
Toote hinna tõstmine umbes 25% võrra, et see uuesti kasumlikuks muutuda, ei ole realistlik, kuna kliente lihtsalt ei jätku, nad saavad parema hinna üle maailma.
Kõikvõimalike osade keskmised hinnad on nüüd odavam osta peaaegu igas Euroopa riigis. Niisiis, väga lihtne tagajärg: lõpetada Tais tootmine ja kolida?
Kallis Armand,
Teie jutt on õige nende eksporttoodete kohta, kus tooraine ja pooltoodete importi ei toimu.
Enamiku eksporttoodete puhul see aga nii ei ole. 80% Tai ekspordist moodustab ju lõpptoodete või nende osade kokkupanek. Võtame elektroonika, kus Tai lisaväärtuseks on vaid tööjõukulud. Ülejäänu importimine $ või €, kokkupanemine ja seejärel uuesti eksportimine $ või €.
Lisaks on tugeva $-ga energia odavam ja uute masinate soetamine samuti.
Tugeva ฿ mõju on Tai kauplemispildis suhteliselt madal, kuna ฿-ga ei kaubelda.