Velkommen til Thailandblog.nl
Med 275.000 besøg om måneden er Thailandblog det største Thailand-fællesskab i Holland og Belgien.
Tilmeld dig vores gratis e-mail nyhedsbrev og bliv informeret!
nyhedsbrev
Sprogindstilling
Bedøm thailandske baht
Sponsor
Seneste kommentarer
- Rob V.: Jeg vil næsten tro, at næsten alle vestlige forfattere, der skriver en roman med Thailand som ramme, alle har det samme plot
- Rudolf: Citat: Hvad er de nuværende estimerede omkostninger ved at bygge et hus pr. m². Det afhænger bare af, hvilke krav du opfylder
- Johnny B.G: I 50'erne-80'erne/90'erne indeholdt hollandsk regelmæssigt dyrket mad også gift, og alligevel er der 20% ældre mennesker i Holland og i TH, det er også tilfældet.
- Johnny B.G: Tolken baserer sig på en række kilder, men der er selvfølgelig meget mere i det. I Isaan siden 50-60 år siden r
- Rob: I gennemsnit opholder jeg mig i Thailand 6 til 8 måneder om året og nyder maden der hver dag. Det vil jeg aldrig nogensinde blive fortalt
- Erik Kuypers: Robert, ved du hvor stor Isaan er? Sig NL tre gange, så det giver mening, hvis du giver en lille smule retning som den professionelle
- RonnyLatYa: Ja, jeg siger, at Kanchanaburi bare er et eksempel, og at det kan man lave om på. Du kan også gøre dette på selve websiden og derefter se
- william-korat: I den tørre periode er linjen bunden af Bangkok og lavere og øst derfra til lige over Khao Yai National Park normalt
- Erik Kuypers: Hvis du ændrer kommandolinjen, såsom https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, får du en anden by eller region. Men dig
- Cornelis: Nå, GeertP, jeg er absolut ikke en 'bruxelleskål-tilhænger' eller THE Red Brand-misbruger, men det betyder ikke, at jeg ikke kan lide det thailandske køkken.
- Rudolf: Det kommer an på hvad du leder efter i Thailand, men for at være ærlig har du ikke så meget valg efter min mening. De store byer falder fra hinanden
- RonnyLatYa: Tag også et kig på dette. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi Scroll også lidt ned, og de vil også give dig en forklaring
- Peter (redaktør): Jeg nyder også den thailandske mad og ja, prisen er meget attraktiv. Men det er bare et faktum, at thailandske bønder er utrolige
- Jack: Det er bedst at gå i perioden november til februar. En person med astma bør absolut ikke komme her fra marts til maj
- GeertP: Kære Ronald, jeg er fuldstændig enig i din historie, jeg nyder også det thailandske køkken hver dag og selv efter 45 år med Thail
Sponsor
Bangkok igen
Menu
optegnelser
emner
- baggrund
- aktiviteter
- advertorial
- dagsorden
- Skattespørgsmål
- Belgien spørgsmål
- Seværdigheder
- Bizar
- buddhisme
- Boganmeldelser
- Kolonne
- Corona krise
- kultur
- Dagbog
- Dating
- Ugen af
- Dossier
- At dykke
- Economy
- En dag i livet...
- Øer
- Mad og drikke
- Events og festivaler
- Ballonfestival
- Bo Sang Paraply Festival
- Bøffelløb
- Chiang Mai Flower Festival
- kinesisk nytår
- Full Moon Party
- jul
- Lotus Festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireball Festival
- Nytårsaften fest
- Phi ta khon
- Phuket Vegetarisk festival
- Raketfestival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thai nytår
- Fyrværkeri Festival Pattaya
- Expats og pensionister
- AOW
- Bilforsikring
- Bankvirksomhed
- Skat i Holland
- Thailand skat
- belgiske ambassade
- belgiske skattemyndigheder
- Bevis på liv
- DigiD
- Emigrere
- At leje et hus
- Køb et hus
- til minde om
- Resultatopgørelse
- Kongens
- Leveomkostninger
- hollandske ambassade
- hollandsk regering
- hollandsk forening
- Nyheder
- Dør
- Paspoort
- Pension
- Kørekort
- Fordelinger
- Valg
- Forsikring generelt
- Visa
- Werken
- hospital
- Sundhedsforsikring
- Flora og fauna
- Ugens foto
- Gadgets
- Penge og økonomi
- Historie
- Sundhed
- Velgørenhedsorganisationer
- Hoteller
- Kigger på huse
- Isaan
- Khan Peter
- Koh Mook
- Kong Bhumibol
- Bor i Thailand
- Læserindlæg
- Læseropkald
- Læsertips
- Læserspørgsmål
- Samfund
- markedsplads
- Medicinsk turisme
- Milieu
- Natteliv
- Nyheder fra Holland og Belgien
- Nyheder fra Thailand
- Iværksættere og virksomheder
- onderwijs
- Forskning
- Oplev Thailand
- Opinie
- Bemærkelsesværdig
- At opfordre til handling
- Oversvømmelser 2011
- Oversvømmelser 2012
- Oversvømmelser 2013
- Oversvømmelser 2014
- Gå i dvale
- Politik
- Poll
- Rejsehistorier
- Rejser
- relationer
- butik
- sociale medier
- Spa og wellness
- Sport
- byer
- Ugens udtalelse
- Strande
- Taal
- Til salg
- TEV procedure
- Thailand generelt
- Thailand med børn
- thai tips
- Thai massage
- Turisme
- Går ud
- Valuta – Thai Baht
- Fra redaktionen
- Ejendom
- Trafik og transport
- Visa kort ophold
- Visum til længerevarende ophold
- Visum spørgsmål
- Flybilletter
- Ugens spørgsmål
- Vejr og klima
Sponsor
Ansvarsfraskrivelse oversættelser
Thailandblog bruger maskinoversættelser på flere sprog. Brug af oversatte oplysninger er på eget ansvar. Vi er ikke ansvarlige for fejl i oversættelser.
Læs hele vores her ansvarsfraskrivelse.
royalty
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rettigheder forbeholdes. Medmindre andet er angivet, tilkommer alle rettigheder til information (tekst, billede, lyd, video osv.), som du finder på denne side, Thailandblog.nl og dets forfattere (bloggere).
Hel eller delvis overtagelse, placering på andre sider, reproduktion på anden måde og/eller kommerciel brug af disse oplysninger er ikke tilladt, medmindre udtrykkelig skriftlig tilladelse er givet af Thailandblog.
Det er tilladt at linke og henvise til siderne på denne hjemmeside.
Home » Bemærkelsesværdig » Thai vred over Buddha-statuer på hollandsk toilet
Thai vred over Buddha-statuer på hollandsk toilet
I Bangkok Post lyder budskabet om, at to thailændere bosat i Holland har startet en kampagne på Facebook mod billedet af Buddha på et offentligt toilet i Brunssum.
Facebook-brugere ved navn "Anuchit Pomthong" og "Nok Ja" har lagt billedet op på deres side og siger, at de protesterer mod den åbenlyse brug af Buddha-billedet.
De opfordrer landsmænd i Holland til også at protestere mod dette udtryk, som anses for stødende for alle buddhister.
“Du kan hjælpe os ved at dele og sprede dette opslag med billeder af Buddha på offentlige toiletter i Holland. Vi har bedt myndighederne her om at fjerne dem, men de har ingen intentioner om at gøre det,« sagde aktivisterne.
De har nu også anmodet den thailandske ambassade i Holland om at drøfte dette med de lokale myndigheder, så billederne kan fjernes.
BOELS udlejningsfirma
Det mobile toilet ejes af udlejningsfirmaet BOELS. Disse såkaldte Bio Boxes kan bruges som midlertidige toiletfaciliteter. Virksomhedens detaljer er trykt over hovedet på Buddha-billedet.
Som et kunstnerisk udtryk kan jeg værdsætte det, det er smukke billeder (ingen skøre "hovedløse" Buddhaer eller noget som man ser i mange havecentre). Men jeg kan også forstå, at folk finder placeringen af aftrykket upassende. Jeg spekulerer på, om folk også ville nægte, hvis en religiøs figur blev afbildet (Jesus, Muhammed, ….)?
Jeg tror i øvrigt, at det ville være nyttigt at (også) protestere mod firmaet, der ejer toiletterne.
Et smagløst valg fra BOELS. Men frem for alt meget dumt. Tænk først, før du maler sådan noget på et toilet.
I den henseende vækker det associationer til thailandske skolebørn i nazi-uniformer, heller ikke specielt smart.
Så der er altid noget.
Helt rigtigt, Peter.
Ville Boels vove at placere et billede af Mohammed?
Ville de lokale myndigheder reagere så lunkent?
Jeg tror, at et oprør ville bryde ud blandt den korttåede gruppe på ingen tid.
I Holland bruges billedet af Buddha hovedsageligt som dekoration eller noget i huset, haven eller i dette tilfælde gadebilledet.
Det skal de lige vænne sig til, og hvis de ikke kan lide det, så tag bare tilbage til Thailand.
Der bliver allerede lavet for meget larm, mohamed i en tegneserie, buddha på et toilet, baby jesus i yab yum, og vi kan blive ved og ved!
Det handler om ingenting!
Og ejeren af Boels er nok ikke en hyppig Thailand-gænger.
@Holland Belgium House, helt enig med dig. Jeg forstår heller ikke, hvorfor mange hollændere pludselig er bekymrede for Buddha. Der må være de udstationerede, der pludselig bliver mere katolske end paven og pludselig får inspiration af religiøs bevidsthed. Da folk stadig boede i Holland, var folk tolerante, de grinede af tegnefilmene af Muhammed og så "Kristi lidenskab", men nu hvor det pludselig handler om Buddha og 2 frustrerede thailændere, er folk pludselig indignerede. Lad disse thailændere bekymre sig om deres egne overgreb i Thailand, for eksempel de ulovlige hundetransporter hver måned, lad de 2 thailændere starte en kampagne om det i Holland. Jeg tror, at Buddha også ville have ønsket de plakater. Som sædvanligt et fint tilfælde af, hvor mange fanatiske følgere, der begejstres over noget, som den pågældende, hvis han stadig var i live, ville have udtrykt meget anderledes om. Er det den tolerante buddhisme, som mange thailændere og mange udstationerede praler af?
@Cú Chulainn
Jeg har bare den idé, at dem, der har så travlt og spændt her, er NL-folkene, der bor i NL med deres thailandske partner, og dem, der bor i Thailand med deres thailandske partner meget mindre...
Det er rigtigt Krung Thep, min kone er thailandsk og er overhovedet ligeglad!
Der er noget andet, en Buddha har kun en værdi, hvis han er velsignet i templet ifølge thaierne.
Jeg går ud fra, at det ikke skete med Boels toilet, så det er bare et billede, ligesom et foto af en ko, får, tulipanmark, bil eller hvad som helst!
@KrungThep, øhh... avisartiklen taler om to thailændere, der bor i Holland. Så med deres NL partner drejer det sig om 4 personer. Men i betragtning af antallet af forargede reaktioner ser det ud til at være mere end 4. Sikke noget pjat, egentlig. Igen, lad thailænderne i NL protestere over ungdomsprostitution og de hundetransporter i deres eget land. I betragtning af en tidligere artikel, mente flere thailandske bloggere, at man skulle respektere landets spisevaner, mange mente, at det at spise hunde i Thailand burde accepteres af os. Tilsyneladende er folk nu mere indignerede over en Buddha-plakat end de mange tusinde hunde, der hver måned går fra Thailand til Vietnam og dør der under de mest forfærdelige forhold. Så respekter vores NL skikke, at vi har adskilt kirke og stat. Virkelig meget hyklerisk, at alt, hvad der vedrører Thailand, pludselig skulle være dækket af kærlighedens kappe.
Dette handler om noget, det er respektløst og ikke kun over for thailændere, men over for enhver buddhist i verden, se at du køber en Buddha-statue fra Blokker eller Xenox til eget brug til at dekorere dit hjem eller have, du vil aldrig nogen til at hørt om.
Men det er meget ydmygende at skildre en Buddha på et offentligt toilet, dette viser så lidt respekt, og respekt er det, vi så febrilsk leder efter i Holland i de senere år.
Ja du sparker folk på hjerte med det her, og kommer så lige med hvis du ikke kan lide det så tager du tilbage til Thailand (min kone er også thai, så hun burde tage tilbage fordi hun ikke kan lide det her?).
Dette er hvad du siger til hårdtarbejdende mennesker, som du generelt aldrig hører brokke sig over noget, og som viser respekt for alt og alle, kan de venligst gøre deres stemme hørt for en gangs skyld, fordi deres Buddha er afbildet på et pissetrug.
I dag burde alt være muligt i Holland, hvilket efter min mening er grunden til, at Holland er, hvad det er nu, et land, hvor normer og værdier stadig er langt væk.
Og hvis ejeren af Boels var en hyppig Thailand-gænger (hvilket jeg ikke tror han er) ellers burde han kende landets kultur og skulle vide, at i Thailand skal man holde hænderne fra to ting, og det er kongen. og Buddha.
Company Boels det kunne være bedre, hvis du først dykker ned i en religion eller tro i fremtiden, før du tager denne form for handling igen, at stikke en Buddha på et offentligt toilet er omtrent den største fornærmelse, du kan give en buddhist, men kan forestille dig.
Kære John H,
I hele mit svar på denne artikel bliver der INTET sagt om din kone!
For det andet har jeg boet i Thailand i mange år (15 nu), med stor glæde og respekt for thailænderne, deres kultur og deres skikke!
Disse toiletter er dog placeret i Holland, et land hvor vi udelukkende bruger et billede af Buddha, til dekoration, udsmykning eller lignende af et hus, have eller gadebillede!
Men hvis din kone ikke kan leve med et billede af Buddha på gaden, og bliver så sur over det, er det måske bedre at flytte til Thailand med hende, for sådan noget vil ALDRIG ske.
Det eneste problem, du vil løbe ind i, er, at du ikke får nogen respekt fra mange thailændere, og at den gennemsnitlige thailænder heller ikke har respekt for falangen!
Og det bliver værre!
Hvad tænker du for eksempel om: en falang kan ikke købe jord, heller ikke med kontanter?
Tænker du for eksempel på adgangsgebyrer, der nogle gange er op til 10 gange prisen på en thailandsk entrébillet for udlændinge?
Hvad synes du for eksempel om svindel med jetski-udlejning, per definition ALTID med udlændinge?
Er dette respekt? Jeg kan tilføje nogle flere, men så bliver historien så lang.
Nej Jan H, når det kommer til respekt, tror jeg, at thailænderne i vores Holland kan lære meget!
Jeg håber ikke moderatoren udpensler dette, for jeg kommer med et par pointer, som desværre ikke er særlig positive over for Thailand.
T er et smukt land at leve i, men når det kommer til respekt……….er det meget bedre i .NL.
Kære Belgien Holland House,
Jeg ved, hvordan tingene er i Thailand, jeg har været her i mere end 25 år.
Men det hele er nu taget ud af kontekst (min kone ved ikke noget om et billede af en Buddha på et toilet) Jeg gav det som et eksempel på dit forslag, at enhver, der kritiserer i Holland og ikke er født her, men skal vende tilbage til sit eget land.
Nogle gange er vi uenige i visse ting i Thailand, så vi bør tage tilbage til Holland, hvis vi giver udtryk for dette.
Selvfølgelig er der også ting, der ikke er gode i Thailand (f.eks. tackle den jetski hårdt) og selvfølgelig handler det ikke om tegnefilm, men det handler om respekt for hinanden.
Vi kan komme med en undskyldning for alt, vi kan involvere alt, men spørgsmålet er, om det er nødvendigt nu (selvom jeg mener, at Boele-firmaet ikke gjorde dette bevidst, og plakaterne i sig selv er meget flotte, men ikke det sted) .
Som et lille land bør vi altid være på forkant med den slags handlinger, og jeg ved ikke, hvad du mener med en farang, der ikke får nogen respekt, men det får jeg fra thailænderne.
Med venlig hilsen,
Jan H
Jeg tror du har helt ret mand. Holland er Holland, og thailænderne eller nogen anden kan ikke være ansvarlig der. Vi skal også tie stille derovre og har bestemt ingen rettigheder som farang, og de to ting, der ikke kan røres, gælder kun der, de kan stadig holde folk lidt dumme og under kontrol, kom nu.
@kære Jan, det handler om en POSTER Jeg er langsomt ved at få fornemmelsen af al balladen omkring et par Muhammed-tegnefilm.
@Jan, sådan kan man aldrig reklamere. Du træder altid nogen over tæerne. Jeg troede, at buddhismen stod for tolerance?
Cu Chulainn:
Selvfølgelig kan man reklamere, men det behøver man ikke, Boele-firmaet gjorde det ikke bevidst, jeg tror bare de syntes det var smukke billeder.
Og selvfølgelig skal du være tolerant i vores samfund, men det ændrer ikke på, at du kan stå op for din mening om de ting, der er tæt på dig, og som du tror på (så længe det forbliver ikke-voldeligt! !!)
Tak for dit svar
Jan H
Der er masser af muligheder for at annoncere, dette kan helt sikkert gøres uden billeder af nogen religion.
Jeg er helt enig med Jan (Jan H siger den 22. januar 2013 kl. 13:54) det handler om respekt og intet andet!
Naturligvis, ligesom i Holland, er der mange ting, der ikke kan kaldes gode, men det er slet ikke meningen med dette stykke, så at medtage det giver efter min mening slet ingen mening og gør hele denne diskussion overflødig.
Jeg har også været i Thailand i mange (22 år), og jeg ved slet ikke, hvad du mener med en farang, der ikke får nogen respekt, men det får jeg også fra det thailandske folk. Hvis du selv er respektfuld, får du det tilbage, ikke?
At placere Buddha-billeder på disse bio-bokse har overhovedet intet at gøre med reklame, men er blot dekoration.
Lad alle de mennesker bekymre sig om virkelig vigtige ting, og ikke noget så småligt. Få et liv!
Ligesom det er blevet skrevet her i andre kommentarer, ser jeg jævnligt thailandske unge med naziskjorter. Det kan en stor del af europæerne ikke lide. Men tror du virkelig, at thaierne bekymrer sig om, hvad vi synes om det?
Et ret kortsigtet svar.
Faktum er, at mange af os kan forstå, at det egentlig ikke er passende for buddhister.
I modsætning til en anden gruppe, der snarere reagerer, hvordan skal jeg sige anderledes, vil buddhisterne ikke.
De forsøger på en fornuftig måde at formidle, at den slags forretninger ikke er rigtig rar for blandt andre thailændere.
Og reaktionen på, at hvis de ikke vil det her, så giver det ingen mening, synes jeg.
Vi kan selvfølgelig også bare vise lidt respekt for den tro vi har, ikke? Men nu til dags skal alt være muligt og muligt... Jeg indrømmer, at det nogle gange går alt for vidt at forbyde eller fjerne udtryk bare for at holde fred, men det kan bestemt også gå for vidt. Personligt synes jeg, at dette udsagn går alt for vidt og bestemt handler om noget! Jeg håber derfor, at det pågældende firma vil fjerne bioboksen.
Hollænderne er ikke buddhister. De fleste mennesker vil kun se en Buddha plakat som dekoration og vil ikke tillægge den nogen værdi. Jeg behøver ikke respektere andre religioner, højst acceptere.
Hvis du tror på Buddha, Mohamed, Gud eller nogen anden, så hæng et bønnebillede på din egen væg derhjemme og giv det den værdi, du tillægger det, og lad andre mennesker være i fred.
Et billede er et billede og har kun den betydning, som folk tillægger det. Tro ikke at udlejeren af kasserne mente noget stødende med det. Tænkte nok “flot billede, fin farve til sådan et kedeligt toilet”.
Hvis du bor i Holland, er det bedst at acceptere hollandske normer og værdier, og det inkluderer mindre og mindre tro. Tro på, at du har det godt derhjemme.
Hjemme hos mig er der statuer af Jomfru Maria og hellige vandskåle på toilettet, hos bekendte er der dukker i glas, som man kan ryste og så vil det sne, ved en anden er der besværgelser på væggen. Alle har det bare godt.
Hvis jeg bor i Thailand, skal jeg overholde thailandske standarder, og der har du meget mindre frihed end i Holland. I Thailand har jeg ofte været forbløffet over de mange naziflag, der hænger i alle slags underholdningssteder. Jeg så billeder på Facebook af Tokyo, hvor spisesteder hedder Hitler og er prydet med et naziflag, i Thailand ser man motorcyklister overalt med nazistiske emblemer og SS-priser. Markederne er fulde af dem.
Har du nogensinde stillet et kritisk spørgsmål i en bar/restaurant, hvorfor Hitler-billeder blev hængt på væggen. Fik svaret, at det er et problem for dine europæere, ikke os, for os er det en dekoration ligesom ethvert andet flag eller billede. Hvad er du bekymret for.
Så med rette ... hvad er du bekymret over ... Jeg har en nabo i Holland med en havestatue af en kendt franskmand stående foran sit udendørs toilet. En franskmand ville sikkert blive fornærmet.
Alt i alt ser jeg ingen som helst indvendinger mod et billede af en Buddha eller Jesus, Napoleon eller Churchill eller nogen anden på en væg eller et andet sted. En thailænder i sit eget land er heller ikke særlig følsom over for ting, han ikke ved, ikke forstår, det er ikke hans ting.
@Ferdinand, jeg synes, det er den bedste kommentar. Jeg er også blevet overrasket over de motorcyklister i Thailand, der kører rundt med modellen af den tyske stålhjelm. De thailændere er heller ikke bekymrede over, at den tyske stålhjelm var ansvarlig for millioner af dødsfald. Men så hører man pludselig ikke hollænderne. Som med hundemad afvises enhver kritik af Thailand som respekt for thailandske skikke og skikke. I Holland har vi i århundreder kæmpet for adskillelse mellem stat og kirke (religion), og det er jeg stolt af. Finder alle de indignerede hollændere virkelig det billede så chokerende? Det er bare en smuk plakat af en Buddha, som jeg gerne vil have. De thailændere, hvis de er så veletablerede i Holland, burde vide, at vi behandler religion meget anderledes end i Thailand. Der er overhovedet ingen hensigt om at fornærme. Plakaten var bare dekoration. Virkelig ballade over ingenting. De thailændere er heller ikke generet af, at halvdelen af Europa sidste århundrede havde millioner af dødsfald under nazismen, men ikke desto mindre kan nazistiske billeder findes i overflod i Thailand. Hvor er de indignerede hollændere nu?
Kære Ferdinand,
Det eneste du gør er at komme med alle mulige eksempler for ikke at skulle indrømme, at du støder folk med denne handling fra Boels-firmaet.
Du kommer eller bor også i Thailand, og derfor er jeg så overrasket over nogle af reaktionerne fra andre, det er ikke uden grund, at to hundrede tusinde hollændere tager til Thailand hvert år.
Og hvorfor tager vi dertil, vejret er godt, maden er lækker og folkene er så søde og venlige og hjælpsomme, og det sidste har så meget med buddhisme at gøre.
Og så kan man komme med alverdens eksempler på, hvad der ikke er godt i Thailand, såsom naziflag (i buddhismen og hinduismen har hagekorssymbolet eller hagekorset, som vi kalder det, været brugt som et helligt symbol i århundreder).
Fordi du ikke har noget med religion eller en livsstil at gøre, er disse billeder kun billeder for dig, men for buddhistiske mennesker er det mere end blot et billede.
Du behøver ikke respektere en religion eller en livsstil, men du kan vise lidt respekt for de mennesker, der følger en religion eller en livsstil.
Helt enig med Holland Belgium House. En storm i en tekop er der altid noget, som andre kan falde over. hvis de sætter træer på toiletbåsene, er naturelskere i dårligt humør, og hvis de sætter en sportsvogn på den, bliver bilentusiaster såret...
Er det liv ifølge Buddha, afpresning og afpresning af folks penge, korruption, voldtægter, de mord, vi læser om hver uge, de så mange dødsfald i trafikulykker på grund af alkohol, jabaen? Hvad bekymrer vi os om, hvis thailænderne ikke selv gør det? Gå til templet og alt vil være godt igen, kom så! Her i Holland bliver alle målrettet, og ingen klager over det. Nu kommer Buddha til syne, og vi bipper. lad alle holde travlt med deres egne, du har travlt!
Respekt det er alt.
Og hvis du ikke ved hvad du taler om.
Så sig ikke noget, det er så meget bedre end at sige, at du ikke forstod.
Det ser så dumt ud.
Det siger du meget godt, Respekt!!! Hvis du forstod det lidt bedre, vil du i et par eksempler se, at nogle mennesker, der er så tæt på buddhismen, slet ikke kan respektere os ( Se indlæg om Phuket ). Beskyt de mennesker pænt, jeg deltager bestemt ikke i det, men jeg ignorerer sådan nogle mennesker. Fordelen er, at jeg ikke skal gå i diskussion med den slags mennesker, og derfor kan jeg ikke skabe problemer! Jeg er dum, hvad du siger (taler om respekt), det er derfor, jeg nyder at bo i Asien med min familie, og jeg er kun i begyndelsen af 40'erne! Jeg kan heller ikke arbejde der...
Jeg formoder, at disse to thailændere endnu ikke er fuldt etablerede. Men de har selvfølgelig ret til deres ytringsfrihed. Måske nyttigt at få endnu mere opmærksomhed for deres protest: at male billederne af Jesus og Muhammed to forskellige steder.
Jeg er i Holland i et stykke tid, hvad laver de thailændere? Det ser pænt ud, det generer mig virkelig ikke.At de er bekymrede for andre ting, der sker på thai.I de mest beskidte bordeller med mindreårige i BKK, Pattaya og Phuket er der store Buddhaer.
@Jack, korrekt, Thailand er kendt som et pædofils paradis. Ville Buddha også have været for det? Lad thailænderne fokusere på det og den kriminalitet, der er forbundet med masseprostitution. Men ja, der tjenes gode penge, så thailænderne tier. De kunne åbenbart ikke tjene noget på de to toiletter. De 2 thailændere har haft en god lærer i de mange muslimer i Holland, som også konstant ærgrer sig over noget. Hvad er der tilbage for dig at blive i det gudløse NL, vil jeg spørge den thailænder?
Undskyld, men hvad handler det om? Emnet handler vel stadig om et billede af Buddha på et toilet? Det er ærgerligt, at den slags meningsløse kommentarer for ofte dukker op på denne fine blog (og flere ser ud til at komme).
De mennesker, der giver den slags reaktioner, er kun alt for glade for at udgive sig for at være en Thailand-fan, men foretrækker at give det væk alligevel, og nej, efter så mange år har jeg ikke set på Thailand gennem rosenfarvede briller i lang tid tid. Men at give det væk på denne måde er virkelig at gå for vidt for mig.
Helt enig med Jack og Cu! Hvad er thaierne bekymrede for? Lad dem virkelig bekymre sig om de mange overgreb i deres eget land, som det allerede er blevet sagt her.
Men nej, som Thailand-fan kan man ikke sige noget forkert om Thailand! Sikke noget sludder !
Dette er et vanskeligt emne, jeg tror, at dette firma ikke kender til det
det er meget sårende og respektløst over for dem, der tror på Buddha, når du ser dette
Jeg forstår det, men jeg tror, at der ikke er ment nogen skade med det, billederne
stå vendt udad, hvis dette også er tilfældet indvendigt
ja så synes jeg du skal tænke dig godt om inden du fjerner den
held og lykke med dette træk,
Pascal.
Jeg forstår, at disse thailandske damer reagerer på dette, at der ikke gøres andet ved det, men igen er det karakteristisk for Holland.
Hvis blot navnet ALLA havde stået på den, ville selv regeringen have grebet ind.
Hvorfor diskrimination
Jeg synes faktisk, det pifter bybilledet lidt op, bedre end en kedelig grøn eller grå container. I Europa ses billedet og figurerne meget mere som dekoration. Når du går på en café i Holland, ser du ofte en Buddha-statue eller et billede, som er mere forbundet med 'afslapning'; Jeg tror, der er mange eksempler på sådan brug af Buddha.
Forresten, jeg spekulerer på... .. hvis en thailænder går på toilettet, ville han/hun først tage sin halskæde af med ofte et Buddha-relikvie eller billede af Buddha, før han/hun går på toilettet eller lader dem se og fra luften at nyde?
Kære redaktion, jeg skrev også til kommunen og Boels
fik straks besked tilbage fra både kommunen og Boulders
dette er deres svar
Kære hr. / frue,
De sidste dage har vi fået rigtig mange reaktioner på grund af, at vi har et Bio box toilet med et billede af Budha på.
Vi har produceret denne Bio-boks uden at tro, at den ville skade eller fornærme nogen religion vores gruppe af mennesker.
Boels havde aldrig til hensigt at fornærme nogen med disse kasser.
Som virksomhed har vi besluttet at trække disse kasser med billedet af Budha tilbage fra markedet, og vi vil gerne undskylde dybt til alle, der blev fornærmet.
Met vriendelijke Groet,
Boels Rental BV
Læs denne besked: https://www.thailandblog.nl/ingezonden/boels-biedt-excuses-aan-voor-boeddha-toiletversiering/
Hvor dumt kan sådan et selskab være, de satte ikke et billede af profeten Mohamed eller en statue af Kristus på det. Brrrrrr flok amatører.
Budisme er ikke en religion, det er en livsstil. I opfattelsen af en thailandsk har respekt en anden betydning. Meget anderledes end en hollænders. En følelse af ære og tab af ansigt er også træk, der er forskellige blandt hollændere. At have lange tæer er noget personligt. Til den vrede thailænder vil jeg sige 'buddhas tilhænger skal stimulere det smukke i sig selv, slette det grimme'.
Boels Verhuur BV, du har fortjent min respekt med din beslutning
Med venlig hilsen
Pascal
Jeg er enig i mange kommentarer, der siger, at de finder det respektløst. Jeg er enig. Men jeg er overbevist om, at Boels Verhuur gjorde dette uden bagtanke, og kun ville pifte gadebilledet op. Jeg synes, at Boels' reaktion på at fjerne disse toiletter med Buddha-billeder er fantastisk! Komplimenter til Boels
Jeg kan forestille mig, at der er mennesker, thailandske eller ikke-thailandske, der ikke kan lide det
et billede af Buddha på et offentligt toilet. Jeg synes dog det er latterligt at svare med, hvis du ikke kan lide det, så tag tilbage til Thailand. Jeg synes også, det er noget sludder at inddrage emner som børneprostitution. Det er der allerede masser af protester imod, og der er ingen grund til ikke at protestere mod noget, før dette er udryddet.
Moderator: Kære kommentator, du får alle mulige ting. Det handler ikke om emnet længere.
Alt er blevet sagt om dette emne, vi lukker diskussionen. Tak for dine kommentarer