Velkommen til Thailandblog.nl
Med 275.000 besøg om måneden er Thailandblog det største Thailand-fællesskab i Holland og Belgien.
Tilmeld dig vores gratis e-mail nyhedsbrev og bliv informeret!
nyhedsbrev
Sprogindstilling
Bedøm thailandske baht
Sponsor
Seneste kommentarer
- George: ABP bliver den eneste pensionskasse, der nedsætter pensionen. I mit tilfælde med et lille beløb mindre end 100 euro om måneden. Tag c
- Khoen: Thai lovgivning bestemmer, at udlændinge ikke må arbejde. I hvert fald ikke hvis det er et “forbudt” erhverv som f.eks
- Arno: Faktisk mærkeligt, en hollænder kan godt betale for huset, men kunne ikke have et hus i hans/hendes navn, så han har et gult hus bo
- Arno: Aner ikke hvordan Scholl er kvalitetsmæssigt, jeg har allerede købt Bata sandaler et par gange i Thailand, Bata, et meget kendt mærke
- Khoen: Problemet er, at Hans ikke er en partner i den thailandske lovs forstand, kun en ven. Han arver ikke. Nå, familien. Uden l
- Khoen: Fransk, at blive gift foran Buddha har kun en ceremoniel betydning, og der er ingen lov i Thailand og bestemt ikke i Holland
- Walter Young: Jeg er kommet til Thailand i årevis, og jeg ved, at en dykkerskole i ethvert land må have 2 udenlandske ansatte, hvor de
- Hans Udon: Måske skulle din søn tage til Ko Tao og tale med dykkerinstruktører der. Og spørg, hvordan de gør det. Og bare rolig
- Erik Kuypers: Khoen, ser du ikke for mange bjørne på vejen? Hans er ikke gift. Hvis hans partner dør, så arver hendes arvinger, formoder jeg
- Erik Kuypers: Khoen, jeg er ikke enig med dig. Kriteriet for at gå fra 70 % til 50 % AOW-ydelse er ægteskab og/eller samliv. Se
- Pjotter: Hvis du virkelig bor alene, Frans, ville jeg ikke tage nogen risiko og sørge for, at alt tyder på, at du bor der alene. Til ta
- Peter Albronda: Kære Lunge Addie, jeg læste med opmærksomhed dit svar om de geomagnetiske storme. Ud fra din tekst kan jeg se, at du ligesom jeg har en
- Mærke: Jeg har også lavet lidt "research" for mig selv om freelance arbejde i Thailand. Jeg er i øvrigt bosiddende i Thailand. Voo
- Bert Matthys: Peter Yai, det er Pongsin Resort, jeg tror du mener?
- Stefan: Rettelse: Kilde: The Rudi & Freddie Show! :-) https://shorturl.at/iozS1
Sponsor
Bangkok igen
Menu
optegnelser
emner
- baggrund
- aktiviteter
- advertorial
- dagsorden
- Skattespørgsmål
- Belgien spørgsmål
- Seværdigheder
- Bizar
- buddhisme
- Boganmeldelser
- Kolonne
- Corona krise
- kultur
- Dagbog
- Dating
- Ugen af
- Dossier
- At dykke
- Economy
- En dag i livet...
- Øer
- Mad og drikke
- Events og festivaler
- Ballonfestival
- Bo Sang Paraply Festival
- Bøffelløb
- Chiang Mai Flower Festival
- kinesisk nytår
- Full Moon Party
- jul
- Lotus Festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Naga Fireball Festival
- Nytårsaften fest
- Phi ta khon
- Phuket Vegetarisk festival
- Raketfestival – Bun Bang Fai
- Songkran – Thai nytår
- Fyrværkeri Festival Pattaya
- Expats og pensionister
- AOW
- Bilforsikring
- Bankvirksomhed
- Skat i Holland
- Thailand skat
- belgiske ambassade
- belgiske skattemyndigheder
- Bevis på liv
- DigiD
- Emigrere
- At leje et hus
- Køb et hus
- til minde om
- Resultatopgørelse
- Kongens
- Leveomkostninger
- hollandske ambassade
- hollandsk regering
- hollandsk forening
- Nyheder
- Dør
- Paspoort
- Pension
- Kørekort
- Fordelinger
- Valg
- Forsikring generelt
- Visa
- Werken
- hospital
- Sundhedsforsikring
- Flora og fauna
- Ugens foto
- Gadgets
- Penge og økonomi
- Historie
- Sundhed
- Velgørenhedsorganisationer
- Hoteller
- Kigger på huse
- Isaan
- Khan Peter
- Koh Mook
- Kong Bhumibol
- Bor i Thailand
- Læserindlæg
- Læseropkald
- Læsertips
- Læserspørgsmål
- Samfund
- markedsplads
- Medicinsk turisme
- Milieu
- Natteliv
- Nyheder fra Holland og Belgien
- Nyheder fra Thailand
- Iværksættere og virksomheder
- onderwijs
- Forskning
- Oplev Thailand
- Opinie
- Bemærkelsesværdig
- At opfordre til handling
- Oversvømmelser 2011
- Oversvømmelser 2012
- Oversvømmelser 2013
- Oversvømmelser 2014
- Gå i dvale
- Politik
- Poll
- Rejsehistorier
- Rejser
- relationer
- butik
- sociale medier
- Spa og wellness
- Sport
- byer
- Ugens udtalelse
- Strande
- Taal
- Til salg
- TEV procedure
- Thailand generelt
- Thailand med børn
- thai tips
- Thai massage
- Turisme
- Går ud
- Valuta – Thai Baht
- Fra redaktionen
- Ejendom
- Trafik og transport
- Visa kort ophold
- Visum til længerevarende ophold
- Visum spørgsmål
- Flybilletter
- Ugens spørgsmål
- Vejr og klima
Sponsor
Ansvarsfraskrivelse oversættelser
Thailandblog bruger maskinoversættelser på flere sprog. Brug af oversatte oplysninger er på eget ansvar. Vi er ikke ansvarlige for fejl i oversættelser.
Læs hele vores her ansvarsfraskrivelse.
royalty
© Copyright Thailandblog 2024. Alle rettigheder forbeholdes. Medmindre andet er angivet, tilkommer alle rettigheder til information (tekst, billede, lyd, video osv.), som du finder på denne side, Thailandblog.nl og dets forfattere (bloggere).
Hel eller delvis overtagelse, placering på andre sider, reproduktion på anden måde og/eller kommerciel brug af disse oplysninger er ikke tilladt, medmindre udtrykkelig skriftlig tilladelse er givet af Thailandblog.
Det er tilladt at linke og henvise til siderne på denne hjemmeside.
Home » Læserspørgsmål » Læserspørgsmål: Er Koh Samui blevet frygteligt dyrt?
Læserspørgsmål: Er Koh Samui blevet frygteligt dyrt?
Kære læsere,
Jeg har ikke været på Koh Samui i omkring 15 år. Nu har jeg hørt, at det er blevet frygteligt dyrt der. Jeg vil gerne til Chaweng Beach. Kan nogen give mig mere information om dette, såsom priserne på drinks i barer og maden i restauranterne.
Tak på forhånd.
Med venlig hilsen
Patrick (BE)
Jeg havde ikke været i Belgien i 15 år, ja det sparer også en hel tår på en fadøl og de har ikke francs mere........
Og tro mig, det hele er blevet en smule mere luksuriøst på Samui og priserne i overensstemmelse hermed, hvilket ikke er så dårligt for overnatningsstederne.
For XNUMX år siden kunne man stadig spise under palmerne på stranden for små penge, men de tider er virkelig forbi, men tag et kig, jeg vil sige, at det måske ikke er så slemt her og der.
frygtelig dyrt er groft overdrevet.
var der i april, og maden er billig, men prisen på alkohol
er omtrent det samme som i NL.
Priserne på stranden er altid dyrere.
Nå,
Jeg kan sige, at det er dyrere end i Isaan, men billigere end New York.
en slags gennemsnitspris. Taxaer koster hovedprisen, så lej en scooter og betal maksimalt 250 Bhat om dagen og aflever aldrig dit pas. Lav en farvekopi på forhånd og giv et depositum.
På hver restaurant er der stande med menukortet på, så man kan kigge, inden man går indenfor. Du kan også spise på madrestauranten Tesco eller Big-C til normale priser omkring 100 Bhat inklusive drikkevarer. God mad og rimelige priser kan findes i en af de mange afdelinger af Grand Canyon Café.
Og frem for alt skal du ikke bekymre dig om priserne, bare nyd.
Hilsen Gerrit
Meget billig overnatning er blevet revet ned og erstattet af dyre resorts.
Turismen har ændret sig meget i de sidste 15 år, folk vil have mere og mere luksus.
Det er ikke længere en "backpacker"-ø.
Jeg bor på Samui og ser hotelværelser/bungalows udbudt til salg mange steder
300 baht (mindre end 10 euro) Men alt på stranden er blevet dyrere.
Du kan spise på meget dyre restauranter, men der er stadig mange spisesteder til dig
40-60 baht et måltid (stegte ris, nudler osv.).
For en øl i en "normal" bar vil du tabe 60-100 baht. Chang er meget billig 🙂
Men Koh Samui er dyrere end for 15 år siden 🙂 og dyrere end for eksempel Pattaya eller
Er tændt.
Jeg er glad for, at du har givet nogle svar på spørgsmålet indtil videre. At læse hvad der bliver spurgt er tilsyneladende svært, hvis jeg forstår det rigtigt spørger han hvilke priser og ikke hvad det koster i andre lande eller om det også er blevet dyrere der.
Tænk, at hele Thailand er blevet en smule dyrere de seneste 15 år, inklusive Koh Samui.
Frygtelig dyrt er et latterligt udtryk, men sammenlignet med de fleste andre steder i Thailand er det dyrere (dyrere, men stadig ikke dyrt, endsige frygteligt dyrt).
Du betaler stadig ikke priser som i Flandern eller Holland, og det er altid kriteriet for mig at kalde et sted i verden for dyrt, dyrere, billigt, billigere osv.…
Det, der slog mig ved priserne i nogle år, var de beløb, der blev bedt om for hotellerne på stranden. Jeg fandt det meget dyrt, især efter thailandske standarder, men selvom du sammenligner det med vestlige lande.
Du kan ikke sove der for omkring 50 euro pr. nat! Bare gør tre gange så meget!!!
Folk plejede at tage til Grækenland, Spanien, Tyrkiet, fordi det var meget billigere der, solrigt udenfor.
Lad mig sige det sådan: Hvis du kan lide normal mad (altså ikke den evige pad Thai eller suppe) og en drink, vil du bruge meget mere i Thailand, og HELT bestemt på Samui, end i Spanien eller Grækenland. Priserne på overnatning er ikke så forskellige, men på stranden er billigere i Spanien og Grækenland.
Kære Patrick,
På grund af dit udtryk "frygteligt dyrt" troede jeg først, at du var hollænder, ikke så...
Koh Samui er en ø, og det er almindeligt kendt, at priserne på en ø normalt er højere end på fastlandet, hvilket giver mening på grund af de højere transportomkostninger til øerne.
15 år er lang tid, og ja, priserne ændrer sig på 15 år overalt, ikke kun på Koh Samui. Jeg har selv allerede været på Koh Samui 30 gange, det er så at sige næsten i min baghave og jeg kan ikke kalde det "frygteligt" dyrt i forhold til priserne andre steder. Tiden, hvor Koh Samui var en Cheap Charlies eller Backpackers ø, er også for længst forbi. Koh Samui var også yndlingsøen for thailandske feriegæster, som ikke kunne klare de meget højere priser på Phucket på det tidspunkt. den blev i øvrigt også kaldt den "lille Phucket".
Frygtelig dyrt, dyrt, billigt og skidt billigt er meget relative termer og afhænger helt af, hvad du vil have i forhold til kvalitet. Hvis du tænker lidt, så bør du vide, hvad de kan tilbyde dig for en bungalow på 300THB/n. Dette er muligt, men for langtidslejere. Det samme gælder for måltider i en "restaurant". Et "fuldgyldigt" måltid på 40/50THB Jeg har mine spørgsmål, velvidende at en "overlevelsespakke fra fødevarebanken koster mere.
Chaweng vil ikke genkende dig efter 15 år. Der er fandens travlt. Hvorfor ikke se andre steder, f.eks. Lamai Beach.
Priser i barer: hvad mener du med en "bar"? Er det en almindelig cafe eller er det en bar "med pynt"? Priserne vil variere meget, selvfølgelig også "servicen".
Så jeg skulle svare: gå og tjek det ud, og så vil du vide, om det passer til dine standarder for "frygteligt dyrt" eller ej.
Hav en god ferie.
Bangkok og Phuket er dyrere for (den uforsigtige turist), soi cowboy bad de 160 thb for en øl på de fleste barer, på Samui er der ikke mange der tør det.
Leidseplein priser for øl er standard i Thailand, de fleste steder. Selvfølgelig kan du spise en pad Thai ved en bod for 45 baht, men Febo leverer et bedre produkt i Holland for samme mængde – og så uden maveproblemer.
Nu om dage tager du til Thailand for solen om vinteren, eller den eksotiske kokosnøddefølelse – ikke fordi det er så billigt, og da slet ikke hvis du medregner prisen på din billet.
Nå, det har russerne været og nu kineserne, så ja, priserne er højere end for 15 år siden, ja da det stadig primært var europæiske middelklassefamilier og backpackere.
Hvorfor fanden ville du tage til Chaweng Beach på Ko Samui eller Lamai, hvis du vil opdage Thailand? Det har intet at gøre med det oprindelige Thailand længere. Ikke alene er det blevet meget dyrere der, men det er også blevet en opdagelse af de turister, der normalt tager til Spanien, at det er endnu billigere der i forhold til Spanien (kun rejsen dertil er der ikke, og du får meget mere luksus for din penge). Jeg har været i Thailand i 20 år. Har været på Koh Samui for 20 år siden og dengang var det stadig hyggeligt og billigt og en autentisk bounty-ø med mange billige bungalows på stranden drevet af en lille familie og mange venlige hjælpsomme thailændere. For 4 år siden ville jeg tage dertil igen i en uge for at mindes de gode gamle dage. Mit indtryk var, at tingene har ændret sig fuldstændig, og jeg vil aldrig tage til Koh Samui igen. Jeg er meget chokeret over faldet der. Jeg kalder det Thailands Benidorm. En masse turister, der absolut intet forstår om thailandsk kultur, som ikke kommer længere end til stranden på deres resort. Thailændere, der ikke længere har det gamle smil, men kun har dollartegn i øjnene og går rundt som slaver for at behage farangerne i håbet om et godt tip og et unaturligt thai-smil i processen. Hold da op. Og i deres sind noget som: han forstår slet ikke Thailand, men han har mange penge, og det vil jeg også drage fordel af. Efter 2 dage havde jeg haft det hele der og flygtede til øen Koh Phangan, som ligger i nærheden og hvor jeg også fejrede 20 uges ferie for 1 år siden. Jeg var under indtryk af, at det også var blevet en slags Koh Samui der. Heldigvis ikke, jeg havde en meget behagelig uge der på den ø. Heldigvis var tilbagegangen der meget mindre, og jeg fik igen ideen om, hvordan en autentisk ø stadig kan være en autentisk ø. Og der er mange flere øer i Thailand, som stadig har fortidens charme. Men de bliver knappere. Phuket, Krabi Jeg kommer aldrig igen. Sammenlignelig eller værre end Koh Samui. Også der havde jeg en frygtelig skuffelse, da jeg ville smage den gamle atmosfære der igen. Jeg vil ikke campere mellem 80 % udlændinge, når jeg tager til Thailand. Jeg vil smage og opleve stemningen i Thailand og jeg vil ikke ende i en eller anden forlystelsespark, så tager jeg til Efteling. Thailand har så meget mere at byde på end blot at være en billig forlystelsespark. Så Patrick, jeg ved ikke, hvad du leder efter i Thailand, men Koh Samui er ikke Thailand. Jeg håber ikke du allerede har reserveret. For det er bestemt ikke det samme, som det var for 15 år siden. Jeg taler af erfaring. Koh Chang er også et godt alternativ. Er ved at blive mere turistet, men har bestemt stadig udseendet af en autentisk ø.
Det er en fin personlig historie fra Hans, men også lidt pjat selvfølgelig.
Han var allerede på Samui for 20 år siden (det er 1997) og elskede det dengang.
Jeg troede, det var fuldstændig ødelagt i 1997 🙂 Jeg kom først til Samui i 1984.
Ringvejen var dengang den eneste asfalterede vej, og der var endnu ingen strøm
øen.
Så talte jeg med 2 hollændere, som allerede syntes, det var alt for turistet 🙂
Det virkelige "fremskridt" startede i 1989 med åbningen af Samui lufthavn.
Du behøvede pludselig ikke længere at tage en bus eller tog til Suratthani og med en vakkelvorn
båd til øen.
Det fly gav en mere kraftfuld besøgende, som også ønskede mere luksus.
Jeg har boet på Samui i 12 år nu, og jeg nyder det virkelig.
Jeg prøver at holde mig væk fra Lamai og Chaweng så meget som muligt, bortset fra Makro,
Tesco og Big C 🙂 En person vil nogle gange have noget andet.
Alligevel taler jeg jævnligt med folk, der stadig synes, det er fantastisk.
Jeg så på tv billeder af "ormepotterne" i Kos og Rimini. Hvis jeg gør med det
selv Chaweng er et frisk pust til sammenligning.
(Koh Panghan arbejder i øvrigt også hårdt på en lufthavn. Tæl din fortjeneste)
Har boet her i ni år nu og er enig med Loe, der er stadig masser af rolige dele. Selv Chaweng og Lamai kan have travlt i fire måneder og ikke i otte måneder. For nylig sluttede Chaweng-stranden, hele stranden var næsten øde. Har selv billeder af det. Der er altid stille på Bangrak, Bantai og Bangpor strand. Og hvis du virkelig kan lide freden, så gå til syd- eller vestsiden. På grund af den høje husleje betaler du simpelthen mere for din mad og drikkevarer i Chaweng og Lamai. Hvis jeg overhovedet går ud, er det i Bophut (fiskerlandsbyen) eller Maenam. Jeg betaler mellem 60 og 80 thb for en øl. Fordi jeg bor her, kender jeg nok restauranter, hvor man kan spise meget godt for lidt. Nok opkald fra venner og bekendte hvert år, også i en eller flere måneder. Det er ikke fordi det er så forfærdeligt her og dyrt.
Hej Loe,
Jeg håber, der ikke kommer en lufthavn. Det virker også totalt unødvendigt for mig i betragtning af den korte afstand til Koh Samui med båd.
Jeg var på Mae Nam-stranden for 20 år siden og lejede en bungalow der til 100 bade med havudsigt. Blev drevet af en hollænder Kees og hans thailandske kone. Der var 8 bungalows. Desværre eksisterer resortet ikke længere. Jeg er enig i, at Chaweng allerede dengang var ret turistet.
hilsen Hans
Hans, vær ikke under nogen illusioner. Landingsbanen er der allerede. Vi venter på tilladelse
at flyve. Der er allerede som sædvanligt bygget ulovligt omkring landingsbanen.
Feriestedet Kees og hans kone blev drevet af en datter i et stykke tid, men den
valgte de store penge. Alt er revet ned, og der er nu (ifølge Kees' ord) betonkister.
Kære Patrick, du skriver en klar besked med et klart spørgsmål. Om folk kan give dig en indikation af, hvad en øl, en cappuccino, stegte ris med kylling eller en morgenmad med æg, bacon og toast koster. Så du har en idé om, hvad de sædvanlige ting nu koster.
Bemærkelsesværdigt, næsten smertefuldt, for så at læse alle reaktionerne. Jeg ved ikke, om nogen overhovedet gad at forstå dit budskab, før de kastede endnu et pænt pebret svar ud i luften. folk svarer slet ikke på dit spørgsmål under alle omstændigheder. men du, tilsyneladende er det en god luft?
Jeg vil give dig nogle eksempler, jeg kan ikke give dig et praktisk svar, fordi jeg har været flere steder i Thailand og bor i Chiang Mai, men jeg har aldrig været på Koh Samui. Jeg nyder livet, men prøver at undgå de typiske turiststeder. Ikke så meget på grund af priserne, men på grund af menneskerne, støjen og snakken. Jeg undgår også eftertrykkeligt de steder, hvor hollandsktalende samles. Jeg forlader Holland, for ikke at høre mere om det samme andre steder. Jeg hygger mig med dejlig thai. Du vil læse det i dine svar på dit spørgsmål.
Jeg nævner ikke adresser, men blot et spørgsmål om at kigge rundt og spørge rundt. Jeg betaler 35, 40 eller maks. 50 baht for et enkelt, men fremragende måltid i min stille gade derhjemme, såvel som et fremragende sted på gaden, lige i hjertet af Chiang Mai. Folk, der står i en kort kø og venter på et bord, er en god indikation. Valg af 8-16 varierede retter. Ingen standard turist Pad Thai at finde. i hvert fald for mig lækker og sund mad.
Jeg kender en pæn restaurant i CM, som thailænderne siger, har de bedste nudelsupper i byen. Berømte Thai spiste her, at dømme efter de mange signerede billeder på væggen. Suppe til 50 til 90 bad. Diagonalt på tværs af gaden er der et sted, hvor de sælger en typisk morgenmadsret, kender ikke navnet, ris med kogt kylling og en typisk sauce. Igen Thai i CM sige, at dette er toppen af byen, hver morgen rækker af thailandske folk på fortovet, 40 bad. Jeg betaler for en rigtig god cappuccino på et lille og hyggeligt sted i byen, kun 6 stole, 40 bad. Jeg har en lækker morgenmad hver dag til 20 bad (Joke moo). Lidt standard kontinental morgenmad med en ven, midt i byen, 80 bad. En halv liter Chang på en god pub, travl gade, ingen bardamer, men søde piger bag baren, høje score på hjemmesider, 100 bad. Og i et fantastisk afslappet loungetelt, på et skjult sted, kun for insidere, jeg vil virkelig ikke fortælle nogen andre, jeg betaler 80 baht for sådan en øl. God bøf med pommes frites og salat koster 240 bad der. En thai-bid koster 120-140 baht der. Og 40 meter forbi mit hus køber jeg en stegt virkelig frisk (tambam) fisk på en restaurant, for lige fra fiskedammen, stor nok til 2 personer, med ris og en generøs og lækker sød og sur sauce med grøntsager, omkring 140 baht .
Jeg gav dig en praktisk indikation af priser i dag, i landets næststørste by. For dem, der ikke følger mængden og se på, hvad thaierne selv råder dig til. De fleste turister, jeg nogle gange taler med, betaler ofte mere overalt, kommer til andre telte.. Også på Samui er priserne uden tvivl anderledes, et spørgsmål om at kigge og spørge. Ikke hvor det er billigt, men hvor thailændere, der har råd, selv tager hen. . Min erfaring er bedre telt, lavere priser. Men for mig betyder bedre telt, udover kvalitet, få overfladiske turister, få evigt klagende expats. Samui er en ø (tag alt med) og meget turistet, hvilket selvfølgelig øger grundpriserne.
Hvorfor hænger man i øvrigt ikke fast i et minde fra 15 år siden, men går bare et sted hen uden den gamle referenceramme?
Nyd det!