Jako úvod
Vy mě osobně neznáte; možná jste si vytvořili trochu obrázek z příběhů, které píšu. Jsem obyčejný kluk. Nic zvláštního. Ponožka z kozí vlny určitě ne, i když si to z mých příběhů můžete myslet.

Kvůli své práci mezinárodního řidiče a své velké averzi vůči nespravedlnosti a korupci jsem byl v zahraničí několikrát vězněn a dokonce jsem byl jednou zastřelen na španělských hranicích. Protože jsem nedokázal držet velkou hubu a nezúčastnil se. Ztratíš to. Vím to už dlouho, takže budu držet jazyk za zuby. Na blogu nedržím jazyk za zuby.

Vyrůstal jsem v chudé rodině. Vím, jaké to je, když se moje firma zhroutila, protože jsme se pak dostali zpět do chudoby. Lidé, kteří nevědí, co to je, by měli držet hubu. Žijte sami v luxusu a řekněte někomu jinému, s čím může dělat. Jsou to lidé, kteří dělají svět horším. Sobecký.

Cítím se nucen napsat tento článek. Ve své odpovědi na prohlášení Khuna Petera jsem se ho zeptal, zda to chce udělat, ale nemyslím si, že se to stane. Škoda, mohl to říct lépe než já. Přečtěte si můj příběh kriticky. Doufám, že se mi podaří přimět některé lidi k zamyšlení.

Prohlášení khuna Petra

Před chvílí se Khun Peter zeptal na otázku „Může Thajec žít za 9000 bahtů?“ v „Prohlášení týdne“. Mnoho farangů si to myslí. Průzkumy provedené v minulosti, jako je tento, říkají, že farang si myslí, že Thajci si vystačí s mnohem méně než oni sami. Není to divné?

Když to zvládnou Thajci, proč ne já? Když se mě na to zeptáte, přemýšlím o tom. Myslím, že je to vážné téma. A na to chci upřímně odpovědět. Dlužím to thajskému lidu. Žádné výmluvy typu: ano, většinou ještě někdo z rodiny pracuje. Pak je to brzy 18000 XNUMX bahtů. To se ale nepožaduje. To je položení kouřové clony, výmluva pro ně samotné s mnohem vyššími náklady, pokud jsou požádáni.

To dělá většina komentujících. Říkají nám hlavně to, co Thajci nepotřebují. To jsou věci, které dělají život příjemnějším. Věci, které dělají život zábavou. Mají, ale neřeknou o tom ani slovo.

Pointa je: natlačit Thajce do jeskyně, hodit před ni pytel rýže a Kees je hotový. Co teď fňukáme? Má jídlo, má úkryt a tak může i trochu ušetřit. Pokud moc nepije, samozřejmě.

Čištění zubů v příkopu mě nezachrání

Pokud mohou Thajci žít za 9000 XNUMX bahtů, mohu to udělat také? Často jsem na to v minulosti myslela při návštěvě u tchánů. Pak dojdu k závěru, že to nestihnu. Kolik toho ještě budu potřebovat, nedokážu přesně odpovědět. Ještě tam nebydlím. O moc víc to nebude. Protože upřímně předpokládám, že žiju stejně jako Thajec.

Čistit si zuby v příkopu? Nezvládnu to, pak umřu. Dát do rohu pytel kachních hlav, které jsou na konci dne úplně černé? A pak je pěkně připrav a sněz: nezvládnu to. Myslím, že je mi z toho špatně. Jsem teď víc než Thajec? Ne, ale nemám jeho odpor.

Mohu tedy uvést nějaké příklady. To jsou věci, které farangům zdražují život. Lednička není zbytečný luxus, klimatizace ano. Auto, moped, kolo, počítač, iPad, notebook, dovolená, vaše víno nebo pivo každý den, poflakování se jeden den u baru, bazén na zahradě, zpáteční letenka do Amsterdamu?

Mohl bych pokračovat ve všech věcech, které si farang myslí, že potřebuje. Bez toho to nejde. Člověk se přece musí v životě trochu bavit, jinak v tom prohnilém Holandsku může zůstat. V tom leží dřina.

Farang zde může hrát velkého chlapce

Nizozemsko je hnusná země. S penězi, které musí utrácet, zde může udělat velmi málo. Odjíždíme do krásného Thajska, což je pěkná země. A protože to má Thajec ještě horší, než to měl ve své zemi, může si tady hrát na velkého kluka. A dokud si Thajec vystačí s 9000, je v pohodě. Musí utratit desetinásobek.

Jsme rozhořčeni, když nám taková postava v Haagu říká, že minima si vystačí s tennerem méně. Ten bastard si zaslouží desetinásobek; mluví snadno.

Přeji všem jeho hezké věci, ať už je to bazén, pěkné auto nebo vila. Pokud to umíte a líbí se vám to, udělejte to. Užívat si život. Na tom není nic špatného; na to nikdo nic neřekne.

Upřímně ale odpovězte na otázku, proč si myslíte, že na to máte nárok a Thajci ne. Zkuste si to sami před sebou zdůvodnit. Tak to tady vysvětlete, abych také pochopil, proč to auto potřebujete k životu a Thajci ne. Je to druh arogance, která postihuje i bohaté země.

Během prvních let, co byla v Nizozemsku, Pon pracovala v domácnosti. S bohatou rodinou. Byli do ní blázniví a oddaní. Pěkný! Sami nezaháleli a pravidelně měli pocit, že jsou na dovolenou připraveni. Pon pak mohl celý dům obrátit vzhůru nohama a přestavět ho. Když se vrátili domů, doufám, že to bylo hotovo. Pon pracoval celý rok. Byla skutečným pokladem, ten Pon. Možná Pon také potřeboval malou dovolenou? Nikdy jsem o tom nepřemýšlel.

vyjádři svůj názor

Prosím své kolegy blogery, aby vyjádřili svůj názor. Buď chlap, když dokážeš říct, proč si Thajci vystačí s 9000 bahty. Můžete mi také říct, proč nemůžete?

Také se brzy chystám do Thajska: proč? Mám tu zemi rád a roli určitě hraje i to, že je velmi levná. S penězi, které mám, dokážu udělat trochu víc. Baht prudce klesá. S eurem za to dostanu víc. Jsem s tím spokojený? Pokud mohu být upřímný: ne. Stejně dobře se obejdeme i bez těch pár bahtů navíc. Thajci je zoufale potřebují.

Nemyslete jen na sebe. Nemůžeme změnit svět, já to vím. Trochu vzájemného porozumění by bylo fajn.

Thajec chce někdy víc než jen jídlo

Pon, můj Thajec, k tomu chce něco dodat: Proč falang nechápe, že Thajec chce někdy něco víc než jen jídlo? Dívám se na svého bratra, který se ve skutečnosti už dávno vzdal naděje. Když se cítí sám, hledí přímo před sebe – celé hodiny. Ví, že to, o čem tolikrát snil, se už nesplní. Nemůže se hýbat.

Pon a Kees


Odeslaná komunikace

Hledáte pěkný dárek k narozeninám nebo jen tak? Koupit Blog Nejlepší z Thajska. Brožurka o 118 stranách s fascinujícími příběhy a podnětnými sloupky od osmnácti blogerů, pikantní kvíz, užitečné tipy pro turisty a fotografie. Objednat teď.


109 odpovědí na „Otázku týdne: Může farang žít za 9000 XNUMX bahtů měsíčně?“

  1. Marco říká nahoru

    Milí Pone a Keesi, zajímavé tvrzení a máte naprostou pravdu, krev Thajce je stejně červená jako krev někoho jiného, ​​ale každý má rád a baví věci, které zpříjemňují život.
    Proč máme v Evropě krizi, devítileté děti chodí s Iphonem nejdražší značkové oblečení a když nemáme internet, tak neexistujeme.
    Akcionáři nejsou nikdy spokojeni a lidé chtějí vždycky víc Před pár dny se objevil příspěvek o otevření prvotřídního salonku KLM na letišti za poplatek, všichni okamžitě skočili do kotce „Sedět vedle tetovaného Boba a kolem sebe plačící děti jakou zkázu a temnotu nemohu takto žít nebo cestovat“
    Ale zároveň obviňujeme Thajce, kteří pijí pivo nebo chodí s mobilem, jaká je to škoda peněz.
    Budou dělat něco užitečného, ​​jako je pěstování rýže, chytání ryb po krysách, aby je sežrali a nezapomněli se postarat o naše farangy, když jsme na dovolené (samozřejmě také musíme o všem smlouvat, protože Thajec zbytečně utrácí peníze stejně).
    Jinými slovy, tady na západě všeho trochu méně (nebude to pro nás vypadat nepatřičně) a ne vždy připraveni na svůj názor na ostatní lidi, takže farang nemůže žít za 9000 bahtů.
    S pozdravem a díky za toto prohlášení,
    Marco

  2. Farang Tingtong říká nahoru

    Vážení Pone a Keesi,

    Může Thajec žít za 9000 bahtů, opravdu se dokážu trochu naštvat, když čtu takové prohlášení.
    Připadá mi to vůči Thajcům tak hanlivé, tak by mě zajímalo, jak by někdo na takové tvrzení přišel.
    Nebo že mluvíte o jiném druhu a my farangové jsme lepší.
    Já sám jsem také ženatý s Thajkou, oběma se nám už blíží šedesátka a vím, jakou chudobu v životě zažila, stejně jako mnoho Thajců.
    A to je podle mnohých farangů důvod, proč by si Thajec měl vystačit s 9000 bahty, protože jsou na to zvyklí, ne?
    Pone a Keesi, proto si myslím, že je vaše otázka dobrá, může farang žít za 9000 bahtů, jsem zvědavý na odpovědi.

  3. Lex K. říká nahoru

    Moje odpověď na otázku týdne zní: ano, "farang" je možný, čím to, že si Holanďané rádi říkají Farang, tomu nerozumím a nikdy to nepochopím, ale dobře k otázce a odpověď na to, že pokud nemáte žádné náklady na bydlení, jako většina Thajců, zejména těch na venkově, většina z nich má vlastní dům nebo pokud bydlíte ve městě a sdílíte nájem s více lidmi a pokud máte rodinná síť, která je v Thajsku také docela normální,
    pak se dá normálně žít s 300 bahty na den, i pivo na den je stále možné, sám jsem to dělal 2 měsíce, už to nebyla dovolená (bary, šnorchlování, vyjmenuj všechny turistické věci), ale přežil jsem dobře a nemít celý den hlad ani žízeň.

    S pozdravem

    Lex K.

  4. alex olddeep říká nahoru

    Položit otázku znamená odpovědět na otázku.

    Kdo má, chce si nechat.

    Chtít musí být povoleno.

    Nerovnost se tak stává zákonem.

    • kees 1 říká nahoru

      Alex Pracoval jsem, právě jsem se vrátil domů, mrkni na blog
      Podívejte se, že můj příspěvek byl zveřejněn a mimo jiné i vaše reakce
      Jsem unavený a musím jít spát. Mám ve zvyku o něčem přemýšlet, když něčemu správně nerozumím, dokud to nedostanu. Takže to pro mě může být někdy bezesná noc

      Zdravím Kees

      • alex olddeep říká nahoru

        Měl jsem na mysli toto: rozdíly, které existují mezi lidmi, zeměmi a rasami, samy o sobě nevydrží. Ti, kteří mají náhodou pravdu, se pokusí tuto pozici udržet. Rozdíly by byly „přirozené“, „dané Bohem“. Legislativa by s tím měla pomoci, ta dává nespravedlnosti za pravdu.
        Příklady: velký apartheid v Jihoafrické republice (taková černá z naší země neudělala), poměřování dvojím metrem (zde se lidé spokojí s méně). A nebrání žluté košile „těm hloupým rolníkům z Isaanu“ dostat svůj podíl na thajském dortu?

      • alex olddeep říká nahoru

        vysvětlení, 2. čas

        Chtěl jsem říci následující:

        Lidé si rádi ponechávají to, co mají.
        Přicházejí proto s důvody, proč na to mají nárok oni, ale někdo jiný ne.
        Upravují své příběhy a v případě potřeby i zákony tak, aby ospravedlňovaly a udržovaly nerovnost.

        Příklady:
        – režim apartheidu v Jižní Africe, my bílí lidé jsme zde vytvořili svou zemi;
        – Thajci mají zásadně jiné, tj. menší potřeby než Nizozemci a vystačí si s méně;
        – podle žlutých košil ti sedláci z Isaanu nevědí, co je demokracie.

        • kees 1 říká nahoru

          Ahoj, díky Alex

          Vaše druhé vysvětlení je zdravé a jasné a naznačuje, o čem můj příběh je
          Což doufám objasním

          Zdravím Kees

          • Mathias říká nahoru

            Moderátor: Prosím, nekecej!

        • Okrást říká nahoru

          Dá se mluvit o všem správně, dokonce se mluví o apartheidu v Jižní Africe.
          Ano, Thajec si snadno vystačí s koupelí za 9000, nají se levně a snáze se nasytí.
          A nemůžete srovnávat život, je to srovnávání jablek s pomeranči
          O mnoha věcech, jako je zdravotní pojištění, důchody atd., přemýšlíme jinak
          A proč není uvedeno, proč jsou cizinci tak diskriminováni.
          Plaťte mnohem více za prohlídku, dokonce mají různé vstupenky atd
          Takže pokud si chceme vystačit s 9000 vanou, chceme také stejné ceny jako Thajci
          Ale sakra podvody zvyšují ceny, což je sport číslo jedna pro lidi (ale s úsměvem)
          Ale to bude zase dobře řečené

          • alex olddeep říká nahoru

            I vy můžete jíst levné thajské jídlo.
            I vy můžete být méně nespokojeni.
            Thajci by také rádi měli dobré sociální zázemí.
            Cizinci jsou skutečně diskriminováni, ale ne více než chudí.
            Nemluvím dobře o tom, čemu říkáte "podvádění".

  5. Jan štěstí říká nahoru

    Je velmi možné, když to zvládnou Thajci, zvládnu to i já Pronájem domu v Thajsku 5000 koupel pm = 125 eur……..Pronájem domu v Nizozemsku 500 eur pm
    Plyn/lehká voda Thajsko1500 koupel = 40 Euro………Plyn/lehká/voda Nizozemsko275 euro pm
    Úklidové poplatky Thajsko 20 koupel = 1 euro…… Úklidové poplatky Nizozemsko 18 euro pm
    Potraviny v Thajsku 4000 koupel = 100 eur…….potraviny superm Nizozemsko 400 pm
    Benzín v Thajsku za litr 40 koupel = 1 euro………. Benzín v Nizozemsku za litr 2,50 euro
    Kabelová TV v Thajsku pm….700 koupel = 15 eur….. kabelová televize Nizozemsko 25 eur pm
    Internetové připojení Thajsko 300 koupel = 7,50 eur Internetové připojení Nizozemsko 50 eur
    Silniční daň Thajsko auto 400 vana = 10 Euro Silniční daň Nizozemsko 400 eur
    Daň za psa v Thajsku nula……………….. Daň za psa v Nizozemsku 249 eur ročně
    Daň z nemovitosti Thajsko nula…Daň z nemovitosti vlastnictví domu NL 1500 pj
    Nákup oblečení v Thajsku 300 koupel = 15 eur…. Nákup oblečení v NL stojí v průměru 35 eur
    Thajský atrakce park 100 Bath = 2,5 eur……..NL atrakce průměrně 18 eur
    Stravování v dobré restauraci v Thajsku 400 koupel = 10 eur…. Jídlo restaurace NL 50 eur
    ================================================== ===========================
    Celkové náklady v Thajsku jsou přibližně 500 eur…..Náklady v Nizozemsku jsou přibližně 3.500 XNUMX eur

    • kees 1 říká nahoru

      Všechno nejlepší Jano
      Možná mi ve vaší odpovědi něco chybí. Jsem unavený a musím jít spát, jsi fit, myslím, že jsi právě vylezl. ale 500 eur není 9000 bahtů Jan. Taky se mi líbí, jak to všechno vysvětluješ
      Zítra (dnes) se na to podívám, děkuji za odpověď

      Zdravím Kees

      • Jef říká nahoru

        Je 3.500 XNUMX eur čistá minimální mzda v Nizozemsku?

    • kňučet říká nahoru

      Předpokládám Jan, že se jedná o ukázkové ceny. V Nizozemí je stále co zlepšovat, např. nájem, TV kabel, připojení k internetu, ale úplně nesouhlasím s vašimi thajskými cenami, pokud jde o nákup oblečení, oblečení mi tu připadá drahé, pokud navštívíte opravdový zábavní park zde můžete utratit o něco více a také v Nizozemsku!

      • BA říká nahoru

        Oblečení trochu závisí na. Pokud se chystáte někde nakupovat evropské značky, například v Central Plaza, budete drahí. 4000 bahtů za kus oblečení nebo více. Dražší než v Holandsku. Když si koupíte pěknou košili v normálním thajském obchodě, přijdete také o něco 1000-2000. Na trhu sice máte košile za 300 bahtů, ale pak jste hodně na dně.

        Další věcí, kterou zde spousta lidí podceňuje, jsou ceny luxusních věcí. Zboží denní potřeby může být levnější, ale bavte se srovnáváním cen věcí, jako jsou auta, televize atd. Pak jste vážně 2x-3x dražší než v Holandsku.

        • kámen říká nahoru

          v pratunam bangkok si koupíte košile za 100 koupel, já mám 8 xl mě stálo 350 koupel za košili džíny 500 koupací šortky 350 koupel.

          Thajec může žít za 9000, pokud má svůj vlastní dům a nepije. elektřina je levná, satelit se základními kanály nestojí měsíčně nic, jsou ochotni jet 50 km tam a 50 km zpět se 3 na MB na film.
          náš dům má vlastní studnu, takže to nic nestojí.

        • Marcus říká nahoru

          Samozřejmě ne tak docela pravda. Dal jsem své ženě Suzuki Swift jako vánoční dárek za 470.000 17.000 bahtů a stejný balíček v Holandsku za 55 3 eur Můj 1000″ 450D internet s plochou obrazovkou, o více než XNUMX XNUMX eur levnější než LG v Nizozemsku a je toho víc. Mimochodem, košile XNUMX bahtů XXXL z velkého obchodu v MBK, nic špatného.

    • Ad říká nahoru

      Tyto druhy recenzí jsou nesmyslné, na základě čeho? o Janově osobním životě?
      Jaké jsou požadavky na bydlení?, jak velká je rodina?, kde bydlíte, město nebo venkov? jakým autem jezdíš? atd atd. ach jo a jaký máš příjem. Předpokládám, že žijete podle svých příjmů.
      S těmito druhy seznamů nemůžete dělat žádné rozumné závěry.
      Takže o těchto typech prohlášení není třeba diskutovat, samozřejmě my jako Nizozemci jsme na tom obecně mnohem lépe než chudí farmáři, například v Isaanu, ale existuje spousta finančně dobře situovaných Thajců, o kterých nepopírám že základní životní potřeby jsou tu levnější než v Holandsku.

      Na co by se také nemělo zapomínat je, že expatům ze všech zemí Thajsko přináší také hodně prostřednictvím investic, nákupu zboží, potravin, placení daní atd.

      S pozdravem Ad.

    • Rori říká nahoru

      Hmm Jan Luck
      jak získáte 3500 Euro, je mi záhadou. Nominální příjem v Nizozemsku je 1700 eur. ok ok s nějakými příplatky přijdeš zhruba na 1900, s tím musí žít hodně rodin.
      WAO neboli dávka sociální pomoci je ještě nižší, kolem 850 eur, s příspěvky můžete skončit na 1200 až 1300, ale přesto je 3500 eur šílených.

      Mimochodem, zde jste zapomněli na silniční daň, pojištění auta, povinné ručení, pohřební pojištění, zdravotní pojištění. Jezdím naftu, takže doplácím pro rodinu 2 lidí: se 125, 85, 10, 16, 270, 60 je 576 eur měsíčně.

      Cena v Thajsku bude skutečně 2 až 450 Euro pro 500 osoby, což je 20.000 2000 koupel. V Nizozemsku pak skončíte s 3500 Euro. Pak nejsi špatný. Hodně záleží na tom, jestli bydlíte v nájmu nebo v domě ZDARMA. Ale XNUMX v Nizozemsku je opravdu šílené.

      Pro ostatní, kteří zůstanou v Nizozemsku, nakoupíte potřeby a oblečení, ale v Německu je základem DPH 6 % namísto průměrných 16 % v Nizozemsku.

      • Jan štěstí říká nahoru

        Rori@ Pokud odečtete částku nemovitosti, protože nemáte vlastní dům, ušetříte již 1500 1300. Ale silniční daň stojí za to si pozorně přečíst. A tady v Thajsku žijí lidé z Wao s UVW benefitem více než 2 1024 eur Jen jsem chtěl, ale zhruba demonstrovat, že se 50 lidmi mám čistou částku XNUMX eur na osobu s přídavkem na manželku a že se stejnými penězi žiju tady v Thajsku o XNUMX % levněji než v Nizozemsku. Co tady lidé platí k pronájmu na celý dům najdete v NL zatím nepronajměte pokoj.Velkou chybu lidí, kteří sem přicházejí, je následující.
        V Nizozemí si možná půjčili staré kolo a nikdy se nešli najíst. Pak tady chtějí být hajzl, koupit si dům, auto a hodně se potloukat po hospodě a jít se najíst. To je realita.

    • Eugenio říká nahoru

      Jan,
      Prohlédl jsem si váš seznam, ale je špatně. A ty to víš taky.
      Má také obrovský obsah jablek a hrušek.
      Gratulujeme k vašim 17+ hodnocením od komentátorů, kteří se sem přidali.
      Myslím, že je směšné, že ti to projde.

      • Eugenio říká nahoru

        Byl jsem tak „šokován“, že jsem si nenašel čas uvést pár faktů.
        Několik příkladů: Benzín v Nizozemsku stojí 1 euro 59. S daní z nemovitosti musíte mít dům vážící více než sedm tun. Potraviny v supermarketu jsou dle mých zkušeností také dvakrát levnější než uvádíte.(troufám si tvrdit, že např. Lidl je levnější než BigC) Zbytek je také nesprávný.

        • Pane Bojanglesi říká nahoru

          Promiňte??
          myslíš, že rodina zvládne nakoupit potraviny za 200 eur měsíčně?
          zapomeň na to. Jsem svobodný a velmi spořivý, ale ztrácím 75 eur týdně.

          daně z nemovitosti máte pravdu, ano.

    • Jan říká nahoru

      Máte s tímto výpočtem ministerský plat?
      Pokud žijete normálně v Thajsku, počítejte se 700 eury a v Holandsku si vystačíte s 1800 eury,
      Ne přehánět.

  6. Jack S říká nahoru

    Tato otázka je nadbytečná. Můžete se také začít ptát, může si žebrák vystačit s jeho almužnou? Faktem je, že zde k přežití potřebujete méně. Dům nemusí být tak bez průvanu jako v Nizozemsku. Nemáte tu takové zimy jako v Holandsku. Kromě letošní zimy, kde jsme také chodili brzy spát, protože jsme pak leželi pod teplými dekami.
    Naštěstí si vystačím s méně než v Nizozemsku, protože odpadá mnoho nákladů navíc. Západní jídlo, kromě Goudy a černého chleba a hroznů bez pecek, není o moc dražší než v Nizozemsku. Naopak výborné hovězí pořídíte levněji než v Holandsku. Můžete žít s méně, a když žijete sami, můžete žít s 9000 bahty.
    Ve dvou lidech je to těžší. A jestli si s tím Thajec vystačí. Stejně dobrý jako já. Ale je to oprávněné? Samozřejmě že ne. Ale svět není spravedlivý. Svět se nemůže otočit, pokud není dost lidí žijících v bídě. Pokud by všichni v Thajsku dobře vydělávali, nejenže by byly vyšší ceny, ale bylo by téměř nemožné kupovat produkty, protože by se všechno stalo příliš drahé.
    Neexistuje žádné pro ani proti. Je pravda, že bohatství několika přechází přes záda mnoha.
    Nechci žít s 9000 bahty. Naštěstí nemusím. Moje přítelkyně, která to musela dělat dlouho, už také nemusí, protože vše sdílíme společně.
    Měli byste vidět film Roberta Reicha: Nerovnost pro všechny. Přestože jde o Ameriku, situace je všude srovnatelná. Jde o nerovnost nebo rozdělení příjmů. Rozdíly mezi bohatými a chudými jsou v USA větší než v Thajsku. Je tam mnoho lidí, kteří žijí na americké poměry v chudobě, protože tam je společenský tlak větší mít auto, dům, značkové zboží, počítač (hry) než u nás.
    Jako Nizozemec můžete být prostě rádi, že se vám v Thajsku žije dobře. Pokud se nestaráte o své přátele Farang, kteří mají v hlavě holandskou cenu a kteří si myslí, že 400 bahtů za večerní večeři není drahé. To je tu drahé, když si uvědomíte, že se můžete také velmi dobře najíst za 50 bahtů.
    Opět také přiznávám Thajci větší příjem a sám bych tak žít nechtěl.

  7. Jan štěstí říká nahoru

    Doplněk k obrázku nákladů
    Jsem v thajském balíčku zdravotního pojištění za 2800 Bath ročně, plně pojištěna proti všemu a bez léků.A to jsem už 2 dny ležela v místní nemocnici, bylo to tam super, člověk se tam opravdu seznamuje, místo aby v pokoj v luxusu jen mezi Thajci v pokoji s návštěvami pod postelí.. většina nemá thajského obyvatele, který má 9000 vanu a žijí s menšími starostmi než my expati se státním důchodem atd. Tomu se říká putování peníze do byznysu A usmívej se v této krásné pohostinné zemi A peníze tě opravdu neudělají šťastným, ale je to těžké, když nic nemáš, že?

    • l.nízká velikost říká nahoru

      Nejde o otázku, ale o to, která společnost vás pojišťuje
      za 2800 B ročně? Je to chyba tisku?

      pozdrav
      Louis

      • Jan štěstí říká nahoru

        zde je adresa pro He Lagemaat říká se tomu zdravotní pojištění pro cizince v udonthani.podmínky jsou, musíte mít žlutou brožuru, která je dokladem toho, že jste rezidentem.a budete vyšetřeni, ale případné nemoci nevadí.Pouze pacienti s tuberkulózou jsou odmítnuty Zbytek můžete mít cokoli, diabetik atd., bez námitek.Pokud přijedete do nemocnice, zaplatíte 350 koupel za noc navíc, ale léky atd. jsou zdarma.Pokud musíte na operaci a nemohou udělejte to v Udonthani, dají zdarma doporučující kartu, možná až do nemocnice v Bangkoku.
        Nečekejte luxusní jednolůžkový pokoj, ale přijdete do pokoje s 1 lidmi a tam opravdu poznáte Thajce.Všichni lékaři mluví dobře anglicky, takže péče o mě byla vynikající.S kloubem domácnost za 8 Euro můžete dobře žít a stojí to o 1024 % méně než v Nizozemsku Pokud si zde pronajmete celý dům, nedostanete ani pokoj v holé zemi.

        • Soi říká nahoru

          Ach drahý Tino, TH se nikdy nestane sociálním státem. Ekonomika ani politika na to nesměřují. Thajci v tom také nemají tradici a nemají to ani například v USA. Navíc je sociální stát příliš drahý, viz jeho zpětný chod široko daleko v EU. Thajci se o své lidi postarají po svém, ale to víte taky. V chrámech i v nemocnicích je snadné vidět, jak jsou kombinovány formální a neformální pečovatelské služby. Funguje velmi dobře! NL chce přenést odpovědnost za péči zejména o seniory a handicapované ze státu na obce. No, měli by přijít do TH, aby zjistili, jak to zorganizovat za malé náklady. Navíc, jak také víte: formální péče v TH má cenu na individuální úrovni, nikoli na kolektivní úrovni prostřednictvím legislativy zdravotního pojištění, a proto není pro mnohé dostupná.

          To také není možné prostřednictvím rozdělování příjmů. To se nepodařilo v žádné západní zemi. TH bude znovu a znovu vidět růst mezd, ale ironicky poté, co se drasticky zvýší životní náklady. I nejbohatší země EU, Německo, má od vzniku poslední koalice před pár měsíci jen minimální mzdu. Upozornění: nejnižší v západní Evropě. TH také nemá žádné silné odbory ani politicky orientované spotřebitelské nebo pacientské organizace.

          Myslím, že revoluce, kterou myslíte a chcete, může nastat pouze tehdy, pokud TH bude mít politiku založenou na zastupování zájmů všech vrstev obyvatelstva. Bohužel taková politika tu ještě nebyla. Oddíly se navzájem tolik nepřitahují. Zejména shora dolů. V důsledku toho zůstávají senioři a zdravotně postižení mimo dohled a musí se spoléhat na neformální zařízení péče uvedená výše.

          Ekonomicky není TH stále ani zdaleka připraveno vybírat vyšší daně. V roce 2013 byla daňová pásma poněkud vyrovnána, aby se ušetřily střední příjmy. Vyšší příjmy mají jako jinde ve světě vlastní přístupové cesty k daňovým úřadům. Nevidím, že by v TH vznikl fiskální sociální systém.

          Revoluci v TH nechme chvíli stranou – celý region v dávné i blízké minulosti ukázal, že si s těmito druhy pohybu absolutně neumí poradit. Nebudu si vzpomínat na bídu, kterou Indočína způsobila od druhé světové války. Ať bojující žlutočervené strany tam v BKK nejprve ukážou, že si dokážou získat vzájemnou důvěru mluvením. To už je pro TH politiku docela velký úkol, jak se minulý den opět ukázalo. A doufejme, že se v peripetiích TH politiky neukáže, že je potřeba třetí armádní strana zelených.

        • Soi říká nahoru

          Milá Jano, o Vašem výčtu srovnání TH a NL nákladů na domácnost a bydlení již bylo řečeno dost; ale vaše zdravotní pojišťovna v Udon Thani, bohužel, musím také odkazovat na říši bajek. Pouze pokud žijete v Udonu, můžete jít do své nemocnice se zdravotním pojištěním, které zamýšlíte. Nemůžete tedy prezentovat takové pojištění jako možné v TH a předstírat, že farang může v takovém pojištění pokračovat za cenu pojistného 2800 bahtů ročně. Z několika míst v TH bylo hlášeno, že nemocniční pojištění v rámci bep. podmínky by byly možné. To vše jsou místní možnosti. Což znamená znovu říci, že pojistné na zdravotní pojištění ukousne velké sousto z rozpočtu a prakticky znemožňuje dostat se dopředu s 9 tisíci bahty. Mimochodem, s vaším seznamem skončíte s celkovými náklady 500 eur za měsíc v TH, což je již více než 20 tisíc bahtů, což je více než 2 x vámi obhájených 9 tisíc bahtů.

    • vířit říká nahoru

      Dobrý den, můžete mi poradit, kde se dá takové zdravotní pojištění získat?
      GR…..

      • Jan štěstí říká nahoru

        Ano, můžete to udělat přímo v nemocnici v Udonthani. Pošlete mi soukromý e-mail a já vám to vysvětlím [chráněno e-mailem]
        Budete mít prohlídku, která může trvat celý den. Musíte být rezidentem Udonthani a mít žlutou brožuru. Pokud vás přijmou, dostanete průkaz s fotografií, který vám umožní bezplatný přístup a bezplatné léky.

    • Vířit říká nahoru

      2800 bahtů za rok... Mohu to taky nějak udělat?
      Nyní zaplaťte 10krát, moje žena (thajština) 360,-

      Gr Ed

  8. Chris říká nahoru

    Vystačíte si s 9.000 XNUMX bahty měsíčně? Jeden ano, druhý ne.
    Vystačíte si s 90.000 XNUMX bahty měsíčně? Většina ano, menšina ne.
    Vystačíte si s 900.000 XNUMX bahty měsíčně? Téměř všichni ano, někteří ještě ne.
    Vystačíte si s 0 bahty? Většina ne, ale thajský mnich ano.

    Myslím, že život není o tom, kolik máš peněz, ale o tom, jak jsi šťastný. A to velmi závisí na tom, jak velký význam přikládáte penězům (nebo hmotě) v tomto životě ve srovnání s tím, co máte.
    Nejsem v důchodu, pracuji na místní smlouvu, vydělávám (na holandské poměry) o něco více, než je minimální mzda, bydlím v levném bytě (který jsem si sám namaloval; žádný bazén, žádná klimatizace), nemám auto, ne moped, ale kolo, málokdy chodit ven (jíst), jíst thajsky, každý měsíc převádět 40 % mého platu na své studující děti se vší láskou a radostí (jsem opravdu šťastný, že to mohu dělat) a jsem MOC, MOC šťastnější než v Nizozemsku. (kde jsem měl vlastní dům a auto).
    Lidé (Nizozemci, ale i Thajci) by měli být spokojenější s tím, co mají. A pokud nejste spokojeni, musíte pro to SÁM něco udělat: studovat, jinou práci, rozpočet jinak, volit jinou politickou stranu, demonstrovat, ale nefňukat!!

    • Jan štěstí říká nahoru

      Říkáte mnich. Ale mnich má 3x víc než chudý thajský nezaměstnaný muž nebo žena. Bývalý manžel mé ženy je mnich a vydělává tolik peněz, že občas dá své dceři a vnukovi 10.000 200 koupelen. Svatba nebo jiný obřad, někteří se modlí a zpívají, vynášejí XNUMX Bath na mnicha, které si mohou nechat pro sebe. A nikdy si nemusí kupovat vlastní jídlo a co ty oranžové hábity? Dostanou je zdarma, kolik chtějí na večírku nebo na kremaci, nemusejí si vařit, uklízet atd. Někteří jezdí mercedesem nebo létají po světě soukromým tryskáčem.

    • Soi říká nahoru

      Milý Chrisi, v takové diskuzi musíš oddělovat peníze od štěstí. Výrok není o tom, zda můžete být spokojeni s žádnými, méně nebo více penězi. Souhlasím s vámi, že život je skutečně o štěstí, štěstí a dobrém zdraví. Mnohem častěji ale v životě záleží také na tom, abyste měli určitý obnos peněz, kterými uživí sebe a třeba i rodinu. Jeden má 9 tisíc, druhý 9 milionů bahtů. Jeden ví, jak se s tím vypořádat, druhý ne. Ale to nebyla otázka. Otázka zní: stačí 9 tisíc bahtů pro Thajce nebo faranga, aby to udělal v TH? No, někteří ano, někteří ne.

      Pak si můžete položit otázku: stačí 9 tisíc bahtů nejen na to, abyste zůstali naživu, ale také aby zajistili dobrou budoucnost pro rodinu? Pak dostanete úplně jinou odpověď. Ale myslím, že to thajská rodina nezvládne. Vyhnout se chudobě a poskytnout dětem dobré vzdělání stojí více než 9 XNUMX bahtů měsíčně.
      Následná otázka by pak mohla znít: pokud 9 9 bahtů nestačí k tomu, abyste neuvízli v relativní chudobě, existují v TH možnosti, jak zvýšit svou výdělečnou kapacitu? Ano, v TH je: po pracovním dni XNUMX hodin večer s nouzovým oknem podél domů.

      'Naštěstí', že jsi ve své poslední větě přišel s lepším argumentem: jde o spokojenost. Měli byste být mnohem spokojenější, když využijete příležitostí, které se vám nabízejí, abyste se posunuli jiným směrem. Pro někoho, kdo tu a tam v komentářích naznačí, že je ženatý s partnerkou, která žije ve vyšších kruzích TH a která také vydělává nad Balkenende standard, jste toho skvělým příkladem. Spokojený člověk, který, protože měl to štěstí, že se mohl posunout jiným směrem, se nemusí bát o TH minimální mzdu, naopak: může si dovolit alimenty ve výši 40 % z platu TH.
      Myslím, že pisatel příspěvku měl co dělat, aby vstal ze svého vlastního luxusního křesla a představil si situaci těch méně šťastných.

  9. Dave Walraven říká nahoru

    Chris,

    Tolik s tebou souhlasím.
    Hodnota peněz je spokojenost.

    Uvědomuji si, že pro mnohé je obtížné ovlivnit váš příjem, ale pro mnoho zemí lze vyhrát, když se podíváme na výdaje v Nizozemsku a Thajsku.

  10. BA říká nahoru

    Myslím, že už jsem psal, že Thajec nemůže žít v průměru za 9000 bahtů, rozhodně ne ve městě. Pokud je to s vaším vlastním domem v isaánské vesnici, pak to není možné, pokud musíte mít auto přede dveřmi a musíte si také pronajmout dům.

    Bydlím se svou přítelkyní v normálním moo banu. Půjčovny, auto přede dveřmi, občas jít ven, občas jíst venku atd atd. Jím převážně evropsky. Ale i tak si myslím, že už utrácíme asi 80.000 100.000-XNUMX XNUMX bahtů za měsíc, bez šíleností, žádný dům s bazénem nebo jiný mega luxus.

    U většiny Thajců jde spíše o živobytí z těch 9000 bahtů. Předpokládám, že Thajci si raději vydělají alespoň 300.000 9000 bahtů měsíčně než XNUMX XNUMX.

    Dále mi přijde srovnání s Nizozemskem dost nesmyslné. Už jen čistě proto, že způsob života je zde jiný. Já osobně jsem v situaci, kdy se nemusím věnovat nějakému satangu. Pokud ale srovnám svůj holandský život se svým thajským, troufám si tvrdit, že můj život v Nizozemsku byl v některých ohledech kvalitnější. Dražší, ale lepší. Život v Thajsku je lepší v jiných ohledech. Prostě tam, kde padne vaše volba.

    • Soi říká nahoru

      No, BA, jsou tací, kteří tvrdí, že si musí vystačit jen s benefitem AOW a já říkám: no, tak to jste se na svůj pobyt tady v TH pořádně nepřipravili. To bude řídké, a to není záměr. Ale ouha, je to možné! A jestli jsi s tím spokojený?!
      Ale od vás s modelem útraty až 100 tisíc bahtů měsíčně říkám: dobře, tak tady v TH během svého pobytu nic neděláte. Nevím, kde nakupujete nebo kolik klimatizací denně spustíte, ale dobré 2 tisíce eur měsíčně jsou docela vychloubačné.
      Koupili jsme s manželkou bytelný dům s velkou zahradou, evropský design všude v kuchyni i ložnici, velkou thajskou venkovní kuchyni, statné auto a několikrát do měsíce do supermarketu, různých restaurací a tak dále. ale tím. Ale 100 tisíc bahtů? Ne, zdaleka ne. Řeknu to takhle: za 50 50 bahtů měsíčně můžete žít velmi pohodlně a pak můžete strávit týden za zbylých XNUMX XNUMX bahtů měsíčně na Bali, Singapur, Hong Kong, Šanghaj. Např!

      • BA říká nahoru

        Tak si věci zařídíte. Pronajímáte dům nebo kupujete 1. Nechci kupovat kvůli možným potížím s rozchodem. Platíte za auto hotově nebo ho financujete. Financuji ho, protože úrok z toho byl tak nízký, že je lepší nechat si peníze v kapse. 2 jednoduché věci, které již ušetří 20.000 25.000-50 80 měsíčně. Takových věcí je asi ještě pár. Když se nad tím na chvíli zamyslíte, rozdíl mezi vašimi 100K a mými XNUMX-XNUMXK najednou není tak velký.

      • kňučet říká nahoru

        Také žijeme dobře od 40 do 50.000 XNUMX bahtů. Kupte si, co chceme, dělejte, co chceme a zbytek jde na spořicí účet. Na konci letošního roku mizivý státní důchod, ale i to je víc než dost na to, aby si mohl žít jako král.

      • TAK říká nahoru

        Neplatím nájem a auto bylo zaplaceno v hotovosti.
        Jsem svobodný, takže chodím pravidelně ven
        něco k pití nebo jídlu. Ztratil 4000 bahtů elektřiny za měsíc.
        Bydlím v Phuketu, což je nejdražší místo v Thajsku. Mám rád sklenici
        nebo láhev vína. V Thajsku je víno kvůli daním příliš drahé.
        Taky nechci jíst Pad Thai za 50 bahtů každý den na thajském trhu.
        Takže tu a tam chodím na západní jídlo s milou paní, která mě rychle stojí
        2000 bahtů za večeři. Zahradu nechávám udržovat dvakrát měsíčně
        o 1000 bahtů najednou. Těch 100.000 XNUMX bahtů měsíčně zvládnu s velkou lehkostí.
        Právě jsem si zarezervoval jednoduchý tříhvězdičkový hotel v Chiang Mai
        1400 bahtů za den. To je také 12 16.000 bahtů na XNUMX dní.
        Když počítám své cesty a zdravotní pojištění, rychle jdu do
        140-150.000 XNUMX bahtů měsíčně. To je asi to samé, co jsem ztratil i já
        žít v Nizozemsku. Nežiju jako thajský průměr. Znám i Thajce
        kteří mě považují za skromného. Tihle Thajci jezdí v BMW nebo Mercedesu a hrají golf.
        Ti Thajci snadno utratí 300.000 XNUMX bahtů měsíčně. Máte také manželku a
        dětem v drahé škole to pak jde ještě rychleji. Když se těchto Thajců zeptáte, jestli může Thajec žít za 9000 bahtů, odpoví ano, protože mají dvě pokojské a zahradu / údržbáře, kteří si to vydělají. Často partner také pracuje a plat tedy není 9000 18.000, ale XNUMX XNUMX bahtů měsíčně. Pokud navíc neustále pracujete, potřebujete také méně, protože na jeho utrácení prostě nemáte čas.

        Na výše uvedené nemám žádný názor. Neříkám, jestli je to dobře nebo špatně. Je to pozorování života kolem mě a sebe sama. Život se 100.000 9.000 bahty měsíčně je však mnohem jednodušší a pohodlnější než s XNUMX XNUMX bahty. To neznamená, že jste díky tomu šťastnější. Znám lidi s malými penězi, kteří jsou šťastní, a bohaté lidi, kteří nejsou. Důležitou roli pak hrají i faktory jako zdraví a vztahy.

        • l.nízká velikost říká nahoru

          milý Taku,

          Necháváte otevřená okna se zapnutou klimatizací? 4000 B měsíčně v elektřině?
          Vaše zahrada v čase 1000 B, kolik rai má váš park?

          pozdrav
          Louis

          • TAK říká nahoru

            kde bydlím rai stojí asi 50 milionů bahtů.
            Mám skromnou zahradu 250 m2.
            Díky podnebí a občas i dešti zde vše rychle roste.
            Každé dva týdny ke mně na zahradu přijdou 3 Thajci na 3-4 hodiny
            aktualizaci znovu, která pokaždé stojí 1000 XNUMX bahtů. Berou si vlastní nástroje
            a zlikvidujte veškerý ořezaný materiál.
            Můj dům má dvě ložnice, kde v noci běží klimatizace.
            Dále zahradní osvětlení, TV a počítače.
            Pokud není příliš horko, účet za elektřinu je 3700-3800 bahtů
            avšak v teplém období brzy 4400-4500.
            Vyúčtování od zahradníka a energetické společnosti rád ukážu
            lidé zpochybňují mé informace.

            pozdravy,

            TAK

        • Jan štěstí říká nahoru

          Myslím, že pan Tak nežije v Thajsku, ale ve Fabeltjeskrantu. Protože jak se smíří s tím, že utratí 4000 koupelí za elektřinu? Má energetickou elektrárnu, kterou musí napájet? nebo má 6 klimatizací, které používá den a noc? Myslím, že je to nešťastnější člověk než mnoho thajských občanů. Sní se za 2000 bahtů, sní 6 steaků s lahví šampaňského? Piják vína je obvykle nevrlý, my jsme řekni, když jsme měli kavárnu Obvykle jsou to takové typy postav, které mi přijdou okázalé, ale ve skutečnosti si nemají na co stěžovat, většinou reagují z chudé země Nizozemska za PC mezi muškáty nebo sem přijedou jednou na dovolenou rok.9000 koupel za měsíc není moc, ale tím, že neděláš přehnané věci, se s tím dá žít, je spousta lidí, kteří přežijí s půlkou.

          • TAK říká nahoru

            Milý Jan,

            V Thajsku žiji skoro 5 let.
            Můj dům má tři klimatizace. Jeden v každé ložnici
            a jeden v obývacím pokoji. Dnes večer jsem se pro změnu koupil.
            Láhev vína stála 600 koupelí. Nezlobí mě to, ale
            pořádně užít. Cítím se v Thajsku docela šťastný, ale také mě
            Nikdy jsem se v Nizozemsku necítil nešťastně, kromě doby, kdy byla znovu navlečena modrá obálka
            položit rohožku. Bohužel v Nizozemsku, pokud vyděláváte hodně, platíte hodně daní. To znamená
            ne tak v Thajsku. Bohatá vyšší třída zde na daních neplatí téměř nic.
            Pokud jdu na večeři za 2000 bahtů se dvěma lidmi, není to v Big C nebo Tesco Lotus.
            Mluvím o průměrné restauraci včetně láhve vína 800 bahtů.
            Můj známý si tu právě koupil Porsche Cayenne za 7 milionů bahtů. vím
            nemálo Holanďanů, kteří tu hrají golf a mají green fee a caddy 4000-7000 bahtů
            na 18 jamek (přibližně 4 hodiny). Sám golf nehraju. Myslím, že ceny jsou velmi vysoké, ale přeji ostatním jejich štěstí. Existují také lidé, kteří nemusí žít za 9000 40.000 nebo XNUMX XNUMX bahtů, ale mají značné rozpočty. Také si těchto lidí vážím a přeji jim štěstí.

          • Hans Struijlaart říká nahoru

            Nový výrok týdne Jan?
            Pokud pijete víno v Thajsku, jste nevrlý a spratek?
            Ve svých komentářích jste velmi sugestivní.
            Jste nešťastnější než Thajec, když utratíte 150.000 XNUMX bahtů měsíčně? Opět takové sugestivní.
            Na Takovi nechápu, že chodí do hotelu, když má vlastní dům, nebo to mám chápat jako dovolenou?
            Jíst 2000 koupel s milou ženou? Pak předpokládám, že spánek s tou ženou je zahrnut. Nebo je to příliš sugestivní?

            • TAK říká nahoru

              Ahoj Hans,

              Bydlím na Phuketu, ale do Chiang Mai jezdím několikrát do roka.
              Můj život tam je méně než polovina Phuketu a lidí
              mnohem hezčí. Akorát tam ještě nemám domov, takže spát v rozumné míře
              ale ne luxusní hotel. 35 eur za noc. K dispozici je klimatizace, ale bez bazénu.

              Večeře 2000 bahtů zahrnuje láhev vína 800 bahtů a předkrm, hlavní chod a kávu. Na Phuketu jsou také restaurace, kde snadno utratíte dvojnásobek.

              Ne bohužel paní není zahrnuta. Pokud je to dobrý přítel a má rád dobré jídlo, možná, ale pravidelně je další nákladová položka další ráno ve výši 1000–1500 bahtů. Ha ha ha ha.

              Víno je na Filipínách o 60–70 % levnější než v Thajsku. To proto, že v Thajsku, pokud to, co má ferang rád a nepochází z Thajska, je přísně potrestáno daní, dovozními cly a ziskem.

              pozdravy,

              Jeroen

            • BA říká nahoru

              Kdybych šel na večeři s přáteli v Pattayi, steak, trochu honička s koktejly, také jste ztratili 1000 bahtů na osobu. Pokud uděláte totéž s dámou a zaplatíte účet, není tak těžké se dostat na 2000 bahtů, rozhodně ne v místech jako Phuket, Pattaya atd.

              Samozřejmě, že spojení se sexem je okamžitě vytvořeno. Když je moje přítelkyně na pár dní ve své rodné vesnici, občas zajdu s kamarádkou na večeři. Malý chat. Žádné postranní úmysly. Pokud jste sami v restauraci, je to také hloupé. Kromě studia pracuje v SF Cinema a musí vyžít s 3000 až 4000 měsíčně. Když přijde účet, často prská, ale myslím, že je směšné nechat ji platit vzhledem k rozdílu v příjmech. To je další způsob, jak to udělat.

              Zřejmě jste tady na tomto blogu pořádný hulvát, pokud máte na utrácení trochu víc než jen starobní důchod, možná dobrá prezentace týdne. Možná druhý extrém toho, zda může Thajec žít za 9000 bahtů.

  11. Mathias říká nahoru

    Respektuji vaši vášeň a vaše myšlenky o Thajsku, ale přesto následující: Píšete kapky bahtů, jsem s tím spokojený? Ne, říkáš! Přečtěte si prosím znovu, co říkáte, protože Thajci potřebují těch bahtů víc!

    Za 100 Euro jste v posledních letech dostali asi 3800 bth!
    Za 100 Euro nyní dostanete, co to je? 4500 bht!
    Takže máte o 100 bht více na útratu za 700 eur, takže pumpujete více peněz do thajské ekonomiky.
    Jděte na večeři a spropitné těch 700 bht! Zaměstnanci šťastní, vy šťastní, všichni šťastní!

    Chris píše, jsem velmi rád, že mohu převést 40% svého thajského platu na jeho studující děti v Nizozemsku. Chris to tedy cítí ve své peněžence, protože za svůj thajský baht dostává méně eur!

    Buďte rádi, že baht klesá, lépe na export, turista/expat může utratit více bahtů(!), které skončí v rukou místních restaurací nebo prodejců oblečení nebo čehokoli jiného!

    • Mathias říká nahoru

      Kromě vašeho prohlášení, omlouvám se, že jsem zapomněl, Ne, nemohu žít za 9000 XNUMX bahtů a doufám, že nikdy nebudu! Mějte tedy velký respekt k lidem, kteří mohou!

  12. Rob V. říká nahoru

    Může někdo žít za 9000 2 bahtů? V případě potřeby ano, i když roli hrají faktory, jako je lokalita, bydliště (jaký typ domova) a složení rodiny (single, spolu, děti atd.). Ale rychle okusujete kus dřeva nebo zrnko rýže. Pokud máte dva příjmy 9000 18 bahtů, máte již větší flexibilitu. K životu s jakýmkoliv „luxusem“ potřebujete rychle dvojnásobný příjem, utratíte 20-20.000 tisíc bahtů, pokud pracujete a žijete v Bangkoku. Pokud chcete vlastní dům, skútr (nebo auto) atd., ani to vám nebude stačit. Opět se počítá i rodinné složení a poloha: pokud pár vydělává XNUMX XNUMX bahtů a žije mimo metropoli, může si dovolit více „luxusu“, než když žije v centru Bangkoku kvůli fixním nákladům.

    Velkou otázkou samozřejmě je, na co jste zvyklí a s čím jste spokojeni. Pokud jste zvyklí na příjem 50.000 100.000 až XNUMX XNUMX bahtů měsíčně, bude obtížné vrátit se k polovině nebo méně. Je velká šance, že máte fixní náklady, které vycházejí z vašeho příjmu (hypotéka nebo jiný typ platební povinnosti). Manželství se také dostávají pod velký tlak, když najednou hlavní výdělečně činný (často muž) nedostává žádný nebo mnohem menší příjem: auto musí odjet, žádné další výlety, žádné výlety, každý cent se musí obrátit a váš životní styl se musí drasticky snížit. Ne každý to umí a chce, nebo to jde jen s obtížemi.

    To druhé pravděpodobně povede k úsudku lidí, kteří věří, že „Thajci“ si vystačí s málem: sami jsou zvyklí na životní styl domu, stromu, zvířat (dům, auta, rodiny atd.) a chtějí luxus, kde mohou žít, neztrácej svůj zvyk. Pokud si někdo nikdy nemohl dovolit vlastní dům, auto atd., je velmi snadné říci „ano, to zvládneš, ale já takhle žít nemůžu“. Každý člověk může žít za 9.000 100 bahtů, ale kolik lidí to chce? Při současné životní úrovni budete pravděpodobně chtít alespoň dvojnásobný příjem, abyste mohli bydlet v „západním luxusu“ (dům, auto atd.) ve městě. A je jedno, zda jste Thajec, Rus, Chilan, Kanaďan nebo Holanďan. Nakonec: spočítejte svá požehnání a buďte rádi, pokud máte slušnou střechu nad hlavou a můžete normálně jíst a pít. Za peníze si štěstí nekoupíte, mnoho věcí usnadňuje. Bez ohledu na to, zda jste Thajci nebo Nizozemci, měli byste být schopni vyjít si s pouhým důchodem AOW. Jste ochotni a schopni žít s nižšími příjmy, pokud jste během svého pracovního života vydělávali více? Ano, samozřejmě, že byste v důchodu upřednostnili XNUMX % vaší poslední vydělané mzdy, protože tím je všechno mnohem jednodušší... kdo by to nechtěl? Ale vystačíte si s méně? Ano, je to možné. Pouze jednotlivec se může rozhodnout, zda chcete vytrvat.

    • Rori říká nahoru

      Počáteční příběh Keese je TOP.
      Chci jen přidat něco k Robovu příběhu a mohu se přidat.
      Nebo si můžete vystačit s 9.000 XNUMX bahty měsíčně jako thai a/nebo farang.

      Věci opravdu závisí na tom, kde žijete. Moje žena je akademicky vyškolená a vyučovaná ve škole poblíž stanice ARI (Phaya Thai Bangkok), žila se svou sestrou v Srigun (naproti letišti Don Muang). Její příjem pouze s lekcemi během dne je 12.500 18.000 Bathů za měsíc. Tím, že dávala nějaké lekce navíc po večerech a sobotách, přišla na XNUMX XNUMX měsíčně.
      PS. Její hrdost ji přiměla pracovat. Od rodiny to nebylo nutné. Vaders mohl a také sponzoroval dodatečné výdaje.

      Utratila 200 Bathů denně na cestovní výdaje, takže 4.000 6.000 měsíčně. Nájem 1.100 měsíčně. elektřina 1.500 1.000 (bez klimatizace) 200 XNUMX s klimatizací) Internet a TV XNUMX XNUMX vana. Poplatek za odpadky a úklid paušální XNUMX Bath
      Jídlo a pití 150 koupelí za den je 4.000 200 měsíčně. zdravotní pojištění 16.500 bahtů měsíčně. je XNUMX XNUMX měsíčně.

      Naštěstí s ní bydlela její sestra a měla také příjem. 11.000 XNUMX koupelí měsíčně.
      To jim dalo příležitost dělat kromě oblečení i nějaké věci navíc. Takže jednou za 1 až 2 měsíce jít domů na týden nebo 3. Až 2 hodin ve vlaku a ne letadlem, abyste ušetřili náklady. Ach, kdybyste cestovali sami, pak na dřevěné lavici a ne ve spacím kupé.

      Jako Thajci si v Bangkoku vystačíte POUZE s 9.000 3 bahty měsíčně. Pochybuji. Dobře, někdy musíš. Ale to se ignoruje a vím to od „známých“. Mnoho studentů se večer aktualizuje tím, že vystupují jako tanečnice, pohostinská dívka, GRO (důstojník pro styk s hosty), maséza a další. To platí také pro ženy i muže. Také ignoruje skutečnost, že Thajci téměř nikdy nežijí sami. Mohu to přirovnat k rodině vedle ní. Manželka, manžel, 40 děti a babička. To v jedné garsonce 2 m6. Muž vyšel v 5 hodin ráno (vydělal něco na magistrátu), přišel domů v 10 hodin, dal si něco k jídlu a odešel do 9 hodin za jinou prací. Žena odešla v 8 hodin pracovat jako prodavačka (potraviny) v obchodním centru do 20 hodin. Babička tam byla pro děti. Nevím, co vlastně vydělali, ale odhaduji to dohromady na cca 24.000 - XNUMX XNUMX van..

      Co se týče mé ženy a její sestry.
      Faktem je, že když moje žena přijela do Nizozemska, její sestra se vzdala práce v Bangkoku a vrátila se do provincie. Jako učitelka v provincii má plat 9.000 XNUMX bahtů měsíčně, nyní je vdaná a má štěstí, že otcové na tom se spoustou kaučukovníků nejsou špatně.
      Moje švagrová tedy žije „doma“ a netrpí „náklady na bydlení“ a pokud něco potřebuje, je to podívat se na otce a matku a našpulit se. Když tuto hru předvede u snídaně, je velká šance, že u večeře bude přítomno potřebné. Oh, její manžel pracuje jako IT konzultant a vydělává necelých 15.000 XNUMX bahtů měsíčně prací z domova pro společnost v Bangkoku.

      Toto není normální příklad, ale pouze naznačuje, s čím mají Thajci společného.
      Ale je to v Nizozemsku mnohem lepší? Pokud jste na sociální pomoci jako matka samoživitelka, budete si muset vystačit i s 1 dítětem na dávce sociální pomoci 850 eur, 2x příspěvku na péči a malé dotaci na nájem. Pokud budete mít štěstí, budete mít čistého 10 – 15 eur za týden na jídlo a pití. je koupel za 500.
      Myslím, že to srovnání musíte udělat tam. Můžete žít za 9.000 850 bahtů v Thajsku a XNUMX eur v Nizozemsku.

      Myslím, že ne, ale stejně to zvládneme. ukazuje, jak flexibilní člověk je.

  13. Tino Kuis říká nahoru

    Vážení Keesi a Pone,
    Ne, nemohl bych tu žít za těch 9.000 XNUMX bahtů měsíčně. Ale chápu, proč se na to ptáte: žádáte o pochopení a empatii pro všechny ty Thajce, kteří si musí vystačit s mnohem méně než my.
    Moji rodiče nebyli zrovna chudí, ale museli dvakrát otočit každý desetník, také proto, že chtěli, aby všech svých pět dětí studovalo. Můj otec a matka nikdy nepoznali luxus.
    Ve srovnání s většinou Thajců tu mám bohatý život. Vím také, že 40 procent Thajců vydělává méně než 9.000 3 bahtů měsíčně. Vidím mnoho lidí, kteří se tlačí ven za 4.000-XNUMX XNUMX bahtů měsíčně. Často se stydím, když vidím ten kontrast mezi těmito lidmi a mým vlastním životním stylem.
    Jsem přesvědčen, že většina Thajců dělá maximum pro to, aby ze svého života vytěžili maximum, chopili se iniciativy a tvrdě pracovali. A také chápu, že to ne vždy vyjde; Chápu to a nemám jim to za zlé. I proto někdy těžce snáším kritiku a pohlížení na jejich způsob života shora. Často je tak málo empatický. Poplácat se po zádech je úplně zvláštní.
    Jak tedy Chris podotýká výše, zkusme sami žít střídmě a sdílet, kde je to možné a nutné. Každý cizinec u nás by měl do této společnosti nějakým způsobem přispívat a ne si to jen užívat, protože všechno je tak levné.

    • Tino Kuis říká nahoru

      A chci dodat následující. Rozdělení příjmů v Thajsku musí být spravedlivější. Na vyšší příjmy a bohatství by mělo být uvaleno více daní, aby se nastartoval sociální stát. Mám na mysli v první řadě přiměřené důchodové zabezpečení a péči o invalidy. To také vyžaduje změnu politického myšlení, a proto říkám: skutečná revoluce v Thajsku teprve přijde.

      • Rob V. říká nahoru

        Souhlasím s Tinem, postupně se budou zlepšovat mzdy a další podmínky (vzdělání, demokracie, sociální zabezpečení, pracovní práva atd.). Pomohly by i odbory, které dokážou udělat pěst. 9000 bahtů není mnoho, v určitých oblastech (centrum Bangkoku) prostě málo, příliš málo. Hlady neumřete, ale k normálnímu životu to také nestačí. Vrátím se ke složení: se 2 lidmi v 1 pokoji budete brzy ve městě potřebovat minimálně 30.000 1 bahtů (nízký odhad). Doufejme u Thajců, že převažující mzda po troškách poroste, stejně jako celkové pracovní podmínky. Nemusí kopírovat Nizozemsko 1 na XNUMX (ačkoli jsme v Nizozemí v relativním vyjádření neviděli tak špatné), ale určitě mohou přijmout základní principy a aplikovat/provádět je svým vlastním způsobem.

        Vystačím si s 9000 bahty? Taky bych přežil, ale raději odešel jinam, protože by to nebyla absolutně žádná legrace. Líbilo by se mi to (byl bych schopen to dlouhodobě udržet)? Rozhodně ne. Stejně jako se nechcete zdržovat v sociálním zabezpečení v Nizozemsku. Prostě se neutopíte a to opravdu není žádná legrace.

      • Soi říká nahoru

        Ach drahý Tino, TH se nikdy nestane sociálním státem. Thajci v tom nemají tradici a nemají to ani například v USA. Navíc je sociální stát příliš drahý, viz jeho zpětný chod široko daleko v EU. Thajci se o své lidi postarají po svém, ale to víte taky. V chrámech i v nemocnicích je snadné vidět, jak jsou kombinovány formální a neformální pečovatelské služby. Funguje velmi dobře! Ale jak také víte, formální péče v TH má cenu, která je pro mnohé nedostupná.
        To také není možné prostřednictvím rozdělování příjmů. To se nepodařilo v žádné západní zemi. TH bude znovu a znovu vidět růst mezd, ale ironicky poté, co se drasticky zvýší životní náklady. I nejbohatší země EU, Německo, má od vzniku poslední koalice před pár měsíci jen minimální mzdu. Upozornění: nejnižší v západní Evropě. TH také nemá žádné silné odbory ani politicky orientované spotřebitelské nebo pacientské organizace.
        Myslím, že revoluce, kterou máte na mysli, může nastat pouze tehdy, pokud TH bude mít politiku založenou na zastupování zájmů všech vrstev obyvatelstva. Bohužel taková politika tu ještě nebyla. V důsledku toho zůstávají senioři a zdravotně postižení mimo dohled a musí se spoléhat na výše zmíněná pečovatelská zařízení.
        Ekonomicky není TH stále ani zdaleka připraveno vybírat vyšší daně. V roce 2013 byla daňová pásma poněkud vyrovnána, aby se ušetřily střední příjmy. Vyšší příjmy mají jako jinde ve světě vlastní přístupové cesty k daňovým úřadům.
        Revoluci v TH nechme chvíli stranou – celý region v dávné i blízké minulosti ukázal, že si s těmito druhy pohybu absolutně neumí poradit. Nebudu si vzpomínat na bídu, kterou utrpěla Indočína.
        Ať bojující žlutočervené strany tam v BKK nejprve ukážou, že si dokážou získat vzájemnou důvěru mluvením. To už je pro TH politiku docela velký úkol, jak se minulý den opět ukázalo. Pokud se také ukáže, že je potřeba třetí armádní zelená strana

  14. Soi říká nahoru

    Milý Keesi, chápu vaše rozhořčení a chválím vaši odvahu přijít s kontrapunktem. Jsem si jistý, že v okolí není jediný farang, který by si vystačil s 9 XNUMX bahty. Farang není schopen žít jako Thajec. Na to se musí příliš odpírat. Thajec má záchranné sítě, jiný druh sociálního prostředí, ví, jak to přijmout. Farang, který žije jako chudý Thajec, se stává oblíbeným tématem programu, jako je Showroom od Jorise Linssena.

    Původní příspěvek hovořil o blaženosti chudých lidí, kteří si dokonce museli vystačit s méně než 9 tisíci bahty. Bylo dokonce spočítáno, jak thajská chudá rodina nemohla získat tuto částku. Ale nejvíce ochromující byla zpráva, že Thajec potřebuje méně, protože může jíst všechno ze šrotu a plazit se. Dostal s ní misku rýže od sousedů.

    Otázka sama o sobě nezní, proč by si někteří Thajci měli vystačit s 9 tisíci bahty? Otázkou je, proč je to považováno za tak běžné! Objevily se reakce, které měly romantický obraz.
    Nejde také o otázku, jak to, že na venkově např. TH je vážná chudoba. Objevily se reakce, které to zpochybňovaly, protože lidé viděli usmívající se lidi.
    Ne, oba příspěvky se týkají otázky, zda si farang chce uvědomit, že v TH mají lidé méně nebo žádné příležitosti ke zlepšení své minimální existence. Člověk zůstává uvězněn v každodenní vyjeté koleji, která není výzvou proniknout. Otázka dokonce zní: vypuknout? Ale kam? Prostředí je podobně neznalé, jak se dostat ze sestupných spirál. Poté Farang s radostí využívá služeb těch, kteří se pak vydávají do míst jako Pattaya. To je také romantizované.

    Odpovědi rády poukazují na zadlužení, nákup luxusních věcí, jízdu na nových mopedech nebo nových autech, častou a vydatnou konzumaci alkoholu a lenošení v houpacích sítích. Lidé si neuvědomují, že taková letargie je důsledkem beznaděje i s ohledem na budoucnost dětí. Chudoba již znamená, že existuje méně nebo málo příležitostí ke vzdělání, dobré práci, dobrému bydlení a dobrému zdraví. Pokud se navíc ukáže, že se tak dobře nespojíte s tím, co projevuje společnost kolem vás, pak se nelze divit, že se lidé odvracejí resp. obrací se na sebe.

    TH zde má kromě mnoha politických problémů velký sociální problém. Doufejme, že částečně kvůli příspěvkům, jako je ten váš, farang vytvoří více spojení mezi desítkami témat, pouze na Thailandblogu a pochopí TH jako TH.

  15. Arie a Maria Meulstee říká nahoru

    Není pravda, že je vlastně dobře, když farangové utrácejí peníze? Tím však utracené peníze nakonec končí!! To je obecně místo, kde korupce bují. Kde je tedy největší problém? Thajci si najdou týdny, ale zaměstnavatelé nestojí v řadě, aby jim dali dobrý plat, chtějí se urvat sami! Kde jsem tento výraz už slyšel?

  16. jean pierre říká nahoru

    kde žiji, je mnoho thaiů, kteří nemohou vyjít s 75.000 XNUMX bht v mém důchodu
    mají auto motorku s plochou obrazovkou plavecký bazén samsom atd…
    Chci říct, ne člověk, ale systém dělá potřeby!!

    • Dirk říká nahoru

      Jean-Pierre,
      Systémy tvoří lidé. Některé systémy umožňují některým lidem těžit na úkor jiných lidí. Jinými slovy, jeden určuje, co platí druhý.

  17. mertens říká nahoru

    mysleli si, že my evropští turisté bychom měli mít bankovní záruku ve výši minimálně 50000 XNUMX koupelen, abychom se tam mohli usadit, a zjistili jsme to až na thajské ambasádě

    • Daniel říká nahoru

      pro důchodové vízum musí mít člověk na thajském účtu 800.000 XNUMX Bt.
      Daniel

      • Jack S říká nahoru

        Daniel, NE, NE a ještě jednou NE: Škoda, že se o tomto tématu tak často píše a že se najdou i tací, kteří to neumějí uchopit a pak také tvrdí něco, co není pravda.
        Opět: MŮŽETE mít 800.000 400.000 bahtů na thajském účtu, pokud váš příjem není dostatečně vysoký. MŮŽETE mít na účtu kombinaci příjmu a určité částky. Tedy např. 40.000 200.000 a příjem např. 60.000 65.000 bahtů. Nebo XNUMX XNUMX a příjem XNUMX XNUMX bahtů. Nebo nic a minimální příjem XNUMX XNUMX bahtů měsíčně.
        Takže: abych se vrátil k příběhu: pokud máte jen 9000 bahtů na měsíční útratu, nemusíte vůbec přemýšlet o tom, že přijedete do Thajska, pokud těch 800.000 XNUMX bahtů nemáte na účtu.

  18. mertens říká nahoru

    mysleli jsme si, že my jako cizinci, kteří se chtějí usadit v Thajsku, bychom měli mít bankovní záruku 50000 500 bahtů, jinak nebudete moci vstoupit, právě jsem zjistil z thajské ambasády, že někdo se surinamským pasem musí být schopen ukázat bankovní údaje s kladným číslem zůstatek 9000 eur jinak nedostanete vízum na dovolenou na dva týdny, takže nevím, jestli můžete navštívit Thajsko s vanou 5000, víte o mnoha přátelích, kteří tam zůstávají velmi dlouho, počínaje nájem: minimálně 1000 ath měsíčně, elektřina a voda určitě klimatizace? XNUMX se vykoupat a zbytek sníst rýži a nudle a pití moc nestojí! Aby se tam dalo nějak obejít, ale jestli máš dobrý život mám o tom pochybnosti?

    • BA říká nahoru

      Cena pronájmu je samozřejmě jen to, co si budete pronajímat. Mnoho svobodných Thajců žije ve garsonce a pak si pronajímáte mezi 2000 a 3000 bahty, alespoň tady v KKC.

  19. Thajsko John říká nahoru

    Promiň, ale když musíš žít z 9 XNUMX bahtů měsíčně a tím pádem vyjít s penězi, tak v holandštině nemáš hřebík na podrbání hlavy. Nejste pojištěni, a pokud se obejdete bez luxusu a často chodíte spát hladoví jako Thajci a chcete bydlet pouze v bytě nebo bytě, můžete se otřást. Podle mě se máš velmi špatně, já se rozhodně neuživím a rozhodně tak žít nemůžu. Proto mnoho Thajců žije společně, aby snížili náklady, a sedí na podlaze a mají televizi a ledničku a často spí na podlaze. A často mají dluhy. Takže Kees, souhlasím s tebou, je to velmi, velmi obtížné a absolutně ne příjemné.

  20. Marco říká nahoru

    Každý, kdo tvrdí, že je schopen žít za 9000 Bht, tedy asi 200 EUR měsíčně, mluví takříkajíc z krku.
    Nemyslím si, že toto prohlášení je takto myšleno, pokud si vše pozorně přečtete.

  21. vůle říká nahoru

    Ahoj všichni. Jsem Belgičan, takže je to stejné jako Nizozemec. můj úhel pohledu.
    9000b. co thai dělá, je přežít. nežije. my, žijící v Thajsku, bychom to měli také umět.
    ale nemůžeme pít vodu z kohoutku, jíst kachní hlavy nebo jen rýži. dělá se nám z toho špatně. nemocnice pro thajské 30 bahtů ročně. pro nás mnohem dražší. takže kdybychom neonemocněli, nemuseli bychom se vracet do Evropy, nemuseli bychom vyřizovat víza a žili jako Thajci. pak by to bylo možné. Myslím, že farang žijící v Thajsku potřebuje alespoň 20.000 10.000 bahtů, aby žil opatrně. thajských 20.000 10.000 bahtů. ale někteří z nás neodolají jíst farang jídlo, pivo atd. nemohou nebo nechtějí žít jako někteří Thajci. Pokud budu zítra žít opatrně thajsky, jíst jako Thajec s minimem jídla, ale hygienicky a bezpečně, málo, ale dost, a nemusím jezdit do Evropy a neonemocnět. 10 5/10 XNUMX bychom byli všichni o něco štíhlejší a bohatší, kdybychom měli žít trochu opatrněji. Strávil jsem XNUMX dní na ústraní v chrámu a žil jsem jako mniši. pak víte, co vám chybí, všechny věci, které považujeme za normální. když se odtamtud dostanete, víte, co je přežití. proč si pronajmout dům za XNUMX až XNUMX,ooo bahtů.
    pokud si také můžete pronajmout pokoj za 3000 b/měsíc. proč pít pivo a kolu? 1 koks = 15 b, 1 voda 7 bahtů. 10 / den x 30 = 2400 / měsíc ušetřeno. jídlo je pro nás také nudlová polévka s kuřecím masem = 40 bahtů. rýže se zeleninou a vepřovými kousky = 40 bahtů, zdravá a dostačující. dělej to měsíc a rozdíl dej do hrnce. Po 1 měsíci darujte tento rozdíl chudé rodině ve vašem okolí. cítíte se šťastní, zdraví a štíhlí. kdo se odváží? zdraví pro všechny v roce 2014. sbohem. vůle.

  22. F Barssen říká nahoru

    Z 9000 Bath se v Nizozemí také dost lidí obejde, proč by to nebylo možné v Thajsku.Jen vám musím říct, že nájem je již zaplacen a energie a pojištění.
    Pokud za to musíte platit pojištění, pak jste téměř ztratili polovinu farangu. Ale obecně Thajec nebo farang může vyjít se stejnými penězi, koneckonců my jíme a děláme to samé, nevidím rozdíl. Takže to je těžké srovnávat a většina farangů je v důchodu nebo v předčasném důchodu, kteří stejně snadno žijí v kůlna, pokud tu žijí celý život.

  23. Piloe říká nahoru

    No, mám belgický důchod 433 eur. To je nyní asi 18.000 XNUMX bahtů měsíčně.
    Platím 5000 bahtů nájem a asi 1000 bahtů v ostatních fixních nákladech. Takže mi zbývá 12.000 400 bahtů nebo XNUMX bahtů za den. Je těžké vyjít s penězi, protože si nemůžete dovolit výhody.
    Ale bydlím hezky (byt s krásným výhledem, bazénem a ostrahou), mám motorku, internet, dobře jím, užívám si přírodu (volné koupání v moři) a mám přátele na terase. Nežiju jako Thajec, ale svým stylem a jde to, chce to trochu disciplíny. Zdravotní pojištění si platím v Belgii z peněz, které tam zůstanou.

    • Daniel říká nahoru

      Vidím, že nejsem jediný, kdo může žít s 9000 Bt. V mém věku už toho moc nepotřebuji. Četl jsem zde, jak někteří výše píší „pokud máte jen 9000 na útratu, držte se dál od Thajska“. Mohu utratit více, ale nemusím. Tady mám na účtu dost peněz. Přeji si, aby to tak zůstalo. Chci se vyhnout diskusím na imigraci o mém měsíčním důchodu a mých výdajích. Svůj účet dobíjím pouze do posledních 3 měsíců ročního obnovení. Mezitím to zůstává na mém účtu v Belgii. Když budu chtít, můžu tady hrát i velkého Jana. Ale to není můj styl a nejsem na to zvyklý, dokonce mi některé reakce připadají hodně drsné. Doufám, že čtenáři s vysokými příjmy si přečtou odkaz o projektu dětského domova Pa Mai. Tam mohou vždy podpořit.
      Děkuji Danieli

  24. dosah poznání říká nahoru

    Je jedno, jestli můžu nebo ne.
    Důležité je, že máme tendenci si myslet, že to může nebo měl být schopen udělat někdo jiný. Ten druhý prostě musí pracovat, jíst, spát, pracovat, jíst, spát. Relaxace, není nutná. Nemělo by hrát roli ani to, že byste se jeden den starali o to, zda dokážete zajistit svým dětem / rodičům dostatek jídla. Nestěžuj si
    Keesi, miluji tě, muž podle mého srdce. Kdybychom měli čtvrtinu jeho postavy, jak bychom byli šťastní.

  25. Jan štěstí říká nahoru

    Bydlíme v Thajsku na AOW s partnerským příspěvkem dohromady 1024 Euro jako bůh v Thajsku. Ale musím dodat, že nevlastníme auto, žádný iPod, žádnou klimatizaci, ale dvojité stěny. Žádné závazky v Holandsku ani příspěvek na rodina v Thajsku.Jen 2x měsíčně venku. A vařím holandsky, takže nejím thajsky. Po otravě jídlem nudlová polévka jsem jako bývalý šéfkuchař rezignoval na nehygienické věci na ulici. Koupil jsem skútr s hotovostí,což mi ušetřilo 4 slevu na koupel.Žena bez dluhů je jako žít s princeznou.Kvůli našemu manželství jsem pojištěn na všechny náklady,stejně jako Thajec,platím koupel 2800 ročně,zbytek je zdarma.A v atrakce parku neplatím víc než thajský občan,musím Občas se o tom trochu bavíme,ale vždy to funguje s nemocničním průkazem a řidičským průkazem.Muž,který píše,že utratí 80.000 tis. až 100.000 1000 každý měsíc na fixní náklady bude mít buď manželku, která možná bude muset živit celou rodinu, nebo blafuje. můžete žít jako dobrý občan v Thajsku jako normálně s XNUMX eur za odpoledne. Ale pak mám na mysli žít stejně jako dřív v Nizozemsku, nenavštěvovat bary, nejíst každý den venku. Nekupovat dům, pokud to neuděláte ani v Nizozemsku. a nekoupili jste si velké auto. Můžete být velmi spokojeni s tím, co máte. A pak si myslím, že když to půjde dobře mně, půjde to lépe Thajci z dlouhodobého hlediska Protože nezapomínejte, že my, všichni obyvatelé Západu, děláme svůj kus společně Thajská ekonomika přispívá hodně. Utrácíme peníze a Thajci s námi obchodují.

  26. Rene říká nahoru

    Pokud je to skutečný příběh, pak je to příběh, který jsem vždy chtěl vyprávět.
    Opravdu není pravda, že my v Thajsku můžeme přežít z 9000 5 Thb, ale také jsem trpěl ve špatné situaci zde v Belgii: otec oslepl a matka se musela starat o 21000 dětí a vydělávat peníze nějakými šicími pracemi. . Klobouk dolů před ní, můj tehdejší plat byl 19 000 belgických franků/měsíc = THB a měl jsem půjčky na splácení XNUMX XNUMX THB měsíčně. Byl jsem na nápravě, ale thajský bankrot způsobený belgickou společností mě přivedl zpět do propasti a teď jsem opravdu šťastný, že moje drahá thajská manželka (kdysi generální ředitelka hotelu HYATT) je nyní ochotná přijmout opravdu podřadnou práci zachránit nás, udržet se nad vodou. Neexistují tedy žádná podřadná zaměstnání.
    Takže zmizíme z Belgie do Španělska, abychom vybudovali budoucnost pro mou ženu a našeho sladkého syna.
    Chci jen říct, že pokud nemáte Onassis, všude je to zkáza a temnota, …. jsou

  27. l.nízká velikost říká nahoru

    9000 B je asi 215 EUR
    Trvale žijící expat starší 60 let o to minimálně přichází
    ve zdravotním pojištění měsíčně!

    pozdrav
    Louis

  28. Henk j říká nahoru

    Vystačíte si s vanou 9000 nebo ne, záleží na tom, co chcete.
    Jednoduchý příklad
    Kondor na pronájem van 1800
    370 koupelová elektřina
    170 vody do koupele
    Internet a mobil 1000 šarže
    Celkem 3340
    Jídlo a pití 4000 koupel (je na velké straně)
    Oblečení? 500 koupelí.
    Ano je to možné ne není nic navíc.
    To však vychází na 1 osobu.
    Mnoho Thajců již žije v domě s několika rodinami.
    Stravování se často provádí společně, takže náklady na jídlo jsou nízké.
    Oblečení se často již nakupuje na místním trhu a hodně se také dělá z druhé ruky.
    Srovnání s holandskými koncepty je přínosem pro blahobyt.
    Ale můžete žít pohodlně s částkami 100.000 XNUMX a vyšší.
    Za 30.000 XNUMX bahtů si zde užijete spoustu zábavy.

  29. Dirk B říká nahoru

    Zbytečná diskuze.

    Způsob života jednoho není způsobem života druhého.
    Na konci tohoto roku se stěhuji do Hua Hin.
    Mít (alespoň moje žena) vlastní dům a auto.
    Pokud si vše spočítám, potřebuji MINIMÁLNĚ 1000 € měsíčně.
    To také zahrnuje slušné pojištění hospitalizace pro mě a mou ženu, slušné pojištění auta all in, návštěvu restaurace, úklid domu atd.

    Ve všech těchto případech máte také různé ceny (prémie). Každý si musí zjistit, co mu vyhovuje.

    Ale pokud chcete umřít jako pes ve žlabu, poskytněte 9000 XNUMX Bht měsíčně.
    Poznámka: nechystají vás eutanazii...

  30. T. van den Brink říká nahoru

    Vážení Keesi a Pone, svou otázkou opět dokazujete, že máte srdce na správném místě! Mohli jste se také zeptat „mohou všichni Farangové žít s absolutním minimálním příjmem“? Pak byste měli nad sebou většinu všech čtenářů! Je hezké zažít, že po této Zemi chodí lidé, kteří myslí trochu dál, než je jejich vlastní peněženka, i když je jich bohužel velmi málo!!. Stejně jako u nadnárodních společností, které jsou zvyklé dosahovat zisku 3.000000 2.000000 XNUMX EUR každý rok a pak mají najednou rok, ve kterém „jen“ vydělají XNUMX XNUMX XNUMX EUR, a stěžují si, že je to „tak špatné“
    jít! Stěžují si i ti méně vzdělaní, kteří dnes jezdí na dovolenou dvakrát až třikrát do roka
    jestli se to dá na rok dělat trochu míň. Nikdo není ochoten dělat kompromisy, bohužel žijeme v materialistické společnosti a bude se muset hodně změnit, než poskytneme našim bližním totéž, co máme my sami. Myslím, že takové otázky, jaké jste položili vy
    bude mít vždy skvělou odezvu. Jednu věc vás mohu ujistit, a to, že Khun Peter by to nedokázal vyjádřit lépe než vy! Je to článek, který přidává hodnotu thajskému blogu! VÝBORNĚ!
    Ton van den Brink.

  31. Hans říká nahoru

    Ahoj Keesi,

    Pěkný kousek, pochop, proč se občas střetáváš s lidmi, prostě máš Srdce na správném místě a to ne každý chce slyšet.

    Vyjít na 9000? No, je mnoho zemí, kde lidé žijí za 1 dolar = 31 p/měsíc .. takže všechno je možné, ale
    pouze pokud musíte, nikdy to nebude dobrovolná volba.

    Všichni lidé jsou stejní, všichni chceme dům, dostatek jídla, nějaké přátele, vzdělání pro děti a bezpečí.
    Že je to v ‚západním světě‘ běžné, je hezké, ale pro masy to nebylo déle než před 100–150 lety.

    2 miliardy lidí chodí spát každou noc hlady, protože nemají dostatek jídla, 2 miliardy lidí chodí spát každou noc s nadváhou. Je jasné, že „dělat, žít a sdílet spolu“ se zatím opravdu nepodařilo.

    Farang, západní cizinci v Thajsku byli léta výhodní, ai s 39 bahty za vaše euro (minulé léto) je Thajsko „levnou zemí“ pro velmi normální Nizozemce.
    Naštěstí pro stěžovatele je to nyní opět 45 bahtů za euro.

    Uvědomte si, že pokud bude zítra Thajsko stát za 25 bahtů nebo méně za euro, lidé budou hromadně hledat Nové Thajsko. Všichni milujeme Thajsko ano..ale za správnou cenu.

    Takže dostat se na 9000 bahtů...je možné, protože mnoho Thajců musí, ale jako všichni ostatní doufají v lepší časy

  32. Pane Charlese říká nahoru

    Zřejmě jsi to tak nemyslel, a proto jsi to slovo opomněl dát do uvozovek, ale mám problém nazvat Nizozemsko posranou zemí, aniž bych chtěl zlehčovat fakt, že v Nizozemsku je mnoho věcí špatně nebo ne vždy zábavných , který je pro každého. je samozřejmě osobní.

    Uvědomme si, že kdyby to bylo Nizozemsko, mnoho lidí by nemělo možnost jet jednou či vícekrát ročně na dovolenou do Thajska nebo se tam usadit (natrvalo) později, až budou mít nárok na důchod.

    Abych však odpověděl na vaši otázku nebo prohlášení, že i kdyby bylo Nizozemsko na hovno, pak by s 9000 bahty neměl být problém vyjít si v „ráji“ Thajsku šťastným způsobem.

    .

    • kees 1 říká nahoru

      Vážený pane charlesi
      Špatně jste si to vyložil nebo jsem to nenapsal dost jasně
      Nemyslím si, že Holandsko je vůbec špatná země.
      Snažím se naznačit, jak někdy reagují smíšení lidé

      Kdyby se to stalo mně, myslel bych si, že Nizozemsko je posraná země. Pak vás žádám, abyste si článek přečetli znovu

      Zdravím Kees

      • Pane Charlese říká nahoru

        Jak jsem řekl, milý Keesi 1, asi jsi to tak nemyslel. V každém případě se shodneme na tom, že Nizozemsko není žádná sračka a Thajsko není ráj.

        S pozdravem Sir Charles

  33. Chris Bleker říká nahoru

    Vážení Pone a Keesi, těší mě, že se vracíte k příspěvku ze dne 6. ledna 2014 od Khuna Petera.
    Už mi nebylo jasné, čeho chtěl náš milý Petr prohlášením dosáhnout.
    Jeho příspěvek byl jasný, transparentní a přehledný, ale jeho prohlášení mě umlčelo, co tím myslel? je prohlášení, ... nemůžete žít na 9000 Bath (200 eur)? nebo můžeš zůstat naživu? nebo můžete žít v úctě.
    Nebo to bylo adresováno "farangovi" (osobně nemám problém se slovem farang, pokud to není myšleno jako hanlivé...pokud je svorka špatná), protože zmínil přepočet na eura
    Ale začněme od začátku, 100 satang je 1 Bath,..jestliže jsi sám s 9000 Bath máš 9000 Bath, se dvěma máš jen polovinu a s celým cirkusem!! žádný satang, a to je na celém světě samozřejmé, známá spirála, ve které musíte generovat další a další příjmy, což je na západě již obtížné, ale v Thajsku téměř nemožné.
    Když se zeptáte, může Thajec žít na 9000 Bath? ANO to je možné, ale je to život, který někomu přeješ? NE, to není život, který chcete, ale je mnoho těch, kteří ho ani nemají..., ale vždy mě ohromilo, když v Thajsku potkávám lidi, kteří si i přes to stále zachovávají svou důstojnost a přistupují k vám s důstojností a respektem a tak dále které mi na Západě často chybí.
    Abych se vrátil k Farangovi,…NE, to nemůže udělat, protože v každém případě má 50 eur měsíčně, ať se na to díváte jakkoli, má výdaje za vízum, takže +/ - 7000 zůstává Bath.
    a to vyvolává otázku, zda je to život v úctě
    Otázkou tedy zůstává….neporovnávat jablka s hruškami a přehlednost, aby se předešlo mnoha nejasnostem

  34. Daniel říká nahoru

    Tady v penzionu, kde bydlím, žijí mimo mě dva Italové, dva Japonci a tři Američané, všichni svobodní a žádní vyživovaní. Každý člověk zaplatí za svůj pokoj 4000 Bt. V pokoji je TV, lednička a klimatizace. V pokoji šatní skříň s částečnou skříní a psací stůl se sedátkem, Elektřinu je třeba platit zvlášť. spotřeba vody je v ceně.Každý den vaříme 3x, výběr z menu cena od 30 do 45 Bt nudle a rýže s ... Občas si dám chleba, který mám sám z pekárny s předkrmem. Normálně chodím nakupovat s majiteli. Ráno se v kuchyni koná ovocný a zeleninový trh. Občas si koupím i něco na sebe. Choďte na makro dvakrát týdně také pro nákupy pro penzion. Kuřecí 125Bt/kg a ostatní maso se tu kupuje do kuchyně. Kupuji si zde druh jogurtu, který používám večer. Sýr je zde velmi drahý.
    Nekouřím ani nepiju, návštěvy baru nejsou pro mě. Zbytek času jsem většinou na cestě na kole a zastavím si, kde chci, nebo se napiju.
    Jednou týdně používám pračku s 20Bt mincemi plus 10Bt pracím práškem.
    Občas potřebuji nové kraťasy nebo trička nebo jiné kusy oblečení, sandály nebo společenské boty, oblek tady moc lidí nestojí. Obvykle zde utratím asi 9000 Bt měsíčně. V Belgii si platím zdravotní pojištění a zdravotní pojištění.
    Cítím se spokojený se svým životem zde v CM. Nepotřebuji luxus. Mohu velmi snadno říci ne.

    • vířit říká nahoru

      s vanou 9000 se dá určitě bydlet, když nemusíš platit nájem
      Pěstování vlastní zeleniny a rybaření vám také ušetří peníze
      moji tchánové musí žít z důchodu ve výši 600, který dostávají, ale žijí v malé vesnici Baanyangnamsai (satuk) v regionu Isan.
      Já sám nemohu žít s vanou 9000, potřebuji vanu 20000, ale opatřuji si dražší věci
      a nechtějte vždy jíst thajsky a pak jít do bigC nebo lotosu nebo 7eleven a také dělat výlety do chrámů a zajímavých míst
      pokud jdete na trhy, musíte se také odvážit smlouvat, což také šetří (lod dai mai krab)
      můj závěr je: můžete žít jako farang s vanou 9000
      většina Thajců má pouze 5000 – 6000 koupelí

  35. Sieds říká nahoru

    Můj syn žije na venkově Buri Ram, nepracuje a se synem a manželkou Waw si vystačí na 9000 Bath = 200 eur

    Jeho žena je učitelka, vydělává o něco více, ale také dává rodičům důchod.
    Můj syn také šetří na letenku do Holandska jednou za 1 roky.

    Mají svůj dům, vlastní rýži a zahradu se zeleninou, ale žijí velmi střídmě a tak to chtějí, jen toho moc nepotřebují.
    Můj syn je v klášteře 2 až 3 dny v týdnu studovat buddhismus a mluví, čte a píše výborně thajsky.

    Jako baťůžkář mohl v té době vyžít ze 100 eur.

    Jsem hrdý na tohoto prostého kluka, takže je to možné, ale nemyslím si, že ve městě.

    • kees 1 říká nahoru

      Vážení Siedové
      Chápu, že jsi na toho kluka hrdý
      To po něm dělá málokdo. Pokud si přečte váš komentář, bude hrdost oboustranná
      Pěkný Sieds, pokud o svém chlapci dokážeš takhle přemýšlet

      Upřímné pozdravy od Pona a Keese pro vás
      A popřejte svému synovi jeho manželce a synovi hodně štěstí

  36. vířit říká nahoru

    Moderátor: bez velkých písmen a bez teček za větou.

  37. Sieds říká nahoru

    Můj syn žije 8 let v Thajsku se synem a manželkou Waw na venkově Buri Ram.
    Mají vlastní dům, rýži a zahradu se zeleninou a dobře žijí na 9000 koupelích

    Waw je učitelka a vydělává o něco víc a dává rodičům měsíční důchod.
    Můj syn nepracuje, ale tráví 2 nebo 3 dny v týdnu v klášteře studiem buddhismu.
    Mluví plynně thajsky, umí číst a psát.
    Můj syn také šetří na lístky, aby šel s vnukem jednou za 1 roky do Neda. abych mohl létat.

    Jako rodina žijí velmi střízlivě, ale nic jiného nechtějí, moc nepotřebují.
    Jako baťůžkář žil v té době ze 4500 koupelových hodin

    Takže je skutečně možné žít s 9000 vanou, ale musíte to chtít, ale ve městě to nepůjde.

    My Holanďané jsme zvyklí na tolik odpadků kolem sebe, ale pokud to dokážete zredukovat na batoh, můžete v Thajsku skutečně bydlet levně.

  38. Roland říká nahoru

    Samozřejmě můžete, pokud je vám drahý velmi primární život...

    Stravování na ulici, nejlépe pitná voda, pronájem stání (betonové klece jako v Nizozemsku) za 1.200 THB/měsíc, bez klimatizace v horkých měsících a samozřejmě bez auta a raději ani moped. Žádné zdravotní pojištění, praní prádla ve studené vodě, sprchování studenou vodou. Mobilní telefon (ne smartphone!) a držte se textových zpráv. TV není možná.
    A pokud někdy onemocníte nebo budete mít něco na práci, stále je tu státní nemocnice.

    Proč by to nefungovalo? Skoro bych řekl, že žít jako mnich je také zdravé.

    Abych byl upřímný, není to pro mě.

  39. SevenEleven říká nahoru

    Zajímalo by mě, jestli bych vystačil s 9000 bahty a vlastně si to myslím, kdyby šlo jen o zmoknutí a vysušení.Co se týče zdravotních nákladů atd., určitě by to nešlo.
    V Nizozemsku jsou také matky na sociálních dávkách, které musí celý měsíc vystačit s 200 €, často i s jedním nebo dvěma dětmi, takže nic není nemožné, ale žádoucí je něco jiného.

    Ale s takovými penězi toho v Thajsku jako „rozmazlený“ farang moc nenaděláte, a to je myslím rozdíl oproti Thajcům.
    Ostatně MUSÍ a nemají na výběr.Takže v tomto ohledu každopádně klobouk dolů.
    Ale mezi existencí a životem je velký rozdíl.Z těch 9000 bahtů bych mohl žít v Thajsku, ale životem bych to nenazval.
    Museli byste si odepřít téměř všechny drobné radosti a jaká je pak přidaná hodnota života v Thajsku?

    Rozumějte Keesově otázce velmi dobře, protože Thajci v našich očích „žijí“, zatímco my často ignorujeme srdcervoucí chudobu a bídu, která se za některými usměvavými tvářemi skrývá.

    Moje odpověď na prohlášení Khuna Petera byla, že jediný Thajec, kterého jsem považoval za schopného přežít za 9000 XNUMX bahtů, byla moje thajská tchyně v Isaanu, a prostým důvodem je, že si nemusí pronajímat dům a za zbytek žádné požadavky.
    Pro každého jsou věci jiné, ale nakonec si musíte položit otázku: Co mě dělá šťastným? A podle toho jednat.
    Vím to sám, protože nemám velký drahý dům, velké auto, ani peníze náročné (noční život) koníčky a ani v Thajsku by mi tyto věci nechyběly, což občanům dodává odvahu.

  40. ben říká nahoru

    ahoj pon a kees.
    krásný příběh co jsi napsal!! Rada; zapomeňte co nejvíce na Nizozemsko (stále tam žiji, ale naštěstí mám svatební plány s, nyní mojí přítelkyní, z Isaana) Musíte vypustit slovo farang ze své mysli, začínáte nový život a já vidím od tvoje fotka, že je vše v pořádku. Nizozemsko se stává nebo je zemí lovců nebo kořisti. Všechno je tu relativní, Thajsko má mnohem větší hodnotu.
    9000 koupel?? Pokud se budete cítit jako doma, usnadníte si to.
    hodně štěstí ve vaší budoucnosti

  41. Hans Struijlaart říká nahoru

    Ahoj Pone a Keesi,

    Stále si pamatuji, že jste měl silné pochybnosti o tom, zda jet do Thajska natrvalo nebo ne.
    Z vašeho příběhu jsem pochopil, že jste se tak rozhodl. Myslím, že dobrá volba. Vzpomínám si, že jsi stále pochyboval o tom, že si přivedeš svého psa. Jen pro pořádek, Khun Peter by váš příběh opravdu nevyprávěl lépe než vy sám. Nikdo nemůže vyprávět příběh lépe, pokud do svého příběhu vložíte svou duši a s tímto kouskem jste to určitě udělali. Proto všechny vaše reakce na vaše prohlášení. Znovu se podívám na tvůj obrázek a vidím skutečnou lásku (která je na této planetě velmi vzácná). Vy jako ten dobrý chlap, který dokáže být každou chvíli emotivní a v životě toho moc nepotřebuje, ona jako milující manželka, která pro vás projde ohněm, ale která ovládá mysl. Pokud se mýlím, opravte mě. Když se vrátím k vašemu tvrzení, farang může žít v Thajsku na lázni 9000: Nemyslím si to, ale nemusí, protože prostě mají víc peněz. Může Thajec žít na koupeli za 9000? Ano, protože nemají na výběr. Thajsko je zemí s potenciálem rozvoje. Není daleko den, kdy se pro pracující Thajce vytvoří penzijní systém, aby dcery již nemusely pracovat v prostituci, aby zajistily rodiče na stáří. Já sám mám letos také plány do Thajska, je mi 58 let a půjdu do předčasného důchodu. Stojí mě to asi polovinu mého důchodu, ale jsem ochoten za to zaplatit. Dostávám nedbalou koupel za 35000 9000, ne moc, ale dost na to, aby farang udržoval západní standardy. A mohl bych žít s vanou za XNUMX? Ano, ale není to nutné, protože toho mám mnohem víc a jsem za to rád. Myslím, že v Thajsku musím utratit víc než teď v Nizozemsku se všemi těmi fixními náklady. A dovolím Thajcům mít lepší život? Ano, každý se svým způsobem snaží o lepší život, emocionálně, finančně a nezapomínejme ani na zdraví.
    Kraba Chokdee a užijte si krásnou zemi jménem Thajsko.
    Ps Rád bych tě někdy poznal, až budeš v Thajsku, mám rád upřímné, přímé lidi. Hansi

  42. TAK říká nahoru

    Pokládám otázku a celou diskusi za bizarní.
    Pokud máte jen 9.000 XNUMX bahtů, musíte z toho žít stejně jako
    skončíte na sociální pomoci v Nizozemsku. Je to legrace ? Myslím
    ne. Většina lidí by chtěla více peněz a více volného času.
    Za předpokladu, že máte dobré zdraví a rozumný vztah s
    Váš partner.

    V Thajsku bych mohl žít za 0,00 bahtů!!!
    Jak je to možné ? Stačí spáchat vážný zločin a bát se
    že jste zavřený ve vězení. Je to zábava a jsem šťastný?
    Ne, nemyslím, ale můžu říct a napsat, že jsem v Thajsku
    žít, aniž by mě to něco stálo.

    O čem to je ???

  43. Eugenio říká nahoru

    Thajec v roli oběti…
    Jací jsme my "Farang" sobečtí a arogantní lidé.
    Chtějí, aby ten chudý Thajec žil z 9000 bahtů měsíčně. Skandální!

    fakta:
    Hrubý národní produkt na obyvatele v Nizozemsku je 9krát vyšší než v Thajsku. V Nizozemsku vám zbývá mnohem méně sítí, protože stát poskytuje záchrannou síť pro život a je mnohem více zapojen do společnosti než thajský stát. V Thajsku poskytuje záchrannou síť rodina.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)_per_capita

    V minulosti jsem pracoval v zemích v Africe a Bangladéši a do takových zemí opravdu nechcete jet na dovolenou. Viděl jsem tříleté batole vykonávat dětskou práci v Bangladéši. Thajsko je dovolenkovou destinací právě proto, že je poměrně bohaté. Ano, polovina třetího světa má příjem 5 až 10krát nižší než Thajsko.

    Můj závěr je, že Thajec může žít za 9000 bahtů. Průměrný příjem je 14000 35 bahtů. Víme, že velkou část z toho si nárokuje elita. Takže polovina populace (9000 milionů lidí) zde již dlouho žije za mnohem méně než XNUMX bahtů. To je prostě fakt. Zastavte diskusi!

    Ach jo, neříkejme si sissi. „Farang“ nemůže žít z 9000 XNUMX bahtů měsíčně, po trochu delší dobu. Neklamte sami sebe. To je zcela nemožné.

    Takže nebuďte tak ubohí ohledně Thajců.

  44. TAK říká nahoru

    Mám thajskou holku, která se mi stará o dům a kočky
    protože jsem často pryč. Pracuje jako servírka
    4hvězdičkový hotel vydělává 15.000 XNUMX mimo sezónu
    a 20.000 XNUMX bahtů v hlavní sezóně.
    Měl jsem thajskou přítelkyni, která je HR manažerkou ve stejném hotelu
    a vydělal 55.000 XNUMX bahtů. Nyní povýšila na personální ředitelku
    a stojí 80.000 XNUMX bahtů měsíčně.
    Znám řadu Holanďanů v Thajsku, kteří pracují a vydělávají v offshore průmyslu
    asi 1000 eur nebo 45.000 6 bahtů čistého za den. Práce v průměru 7 až XNUMX měsíců
    za rok.

    Abychom zkrátili dlouhý příběh s 9.000 40.000 bahty nebo XNUMX XNUMX bahty, máte existenční minimum
    v Thajsku. Podle mě je lepší zůstat v Holandsku, kde je lepší sociální zázemí
    a věci jako potravinové banky.

    Thajci si často myslí, že všichni Ferangové jsou bohatí. Tady na thajském blogu to známe lépe. Kvůli otevřenosti mnoha lidí, kteří sem přidávají příspěvky. Mně osobně je jedno, jestli mají lidé hodně nebo málo peněz. Potkal jsem bohaté a velmi odporné lidi a také chudé a velmi přátelské lidi. Zajímalo by mě, jestli to Thajci cítí stejně. Výraz Ferang Kie Nok (cizí ptačí trus) jsem slyšel více než jednou. Týkalo se to cizinců s malým rozpočtem, kteří mají málo na utrácení nebo chtějí například příliš smlouvat.

  45. kees 1 říká nahoru

    Milá Pobočka
    Moje prohlášení neříká, že musíte reagovat. Ačkoli vám tato otázka připadá bizarní, už ji máte
    provedeno počtvrté. Taky se mi moc nelíbí, že to říkáš
    Dáte najevo, že potřebujete desetinásobek, to je vaše právo. Neříkám, že byste měli žít z 9000 Bht
    Ptám se, mohl bys z toho žít. Protože stále existuje pár farangů, ze kterých mohou Thajci žít
    A nejlépe Tak to umět od 0,00 koupele. Žít
    Jak dlouho si myslíš, že vydržíš v bangkokském Hiltonu. Hůlka, abyste přežili jako farang, tam také potřebujete peníze

    S pozdravem Keesi

  46. Davis říká nahoru

    To je velmi zajímavé téma, o čemž svědčí četné ohlasy. Chci se také podělit o můj.

    Je to dost konfrontační. Když si totiž položíte otázku, zda byste s tím rozpočtem měsíc ušetřili, musíte srovnávat tak jako tak. Jaký je váš současný rozpočet v Evropě, v Thajsku a jak to Thajec dělá.
    Ale tady je to o expatovi (abych nemusel psát farang *grin*) a o tom, jestli byste to s tím rozpočtem zvládli.

    No, znáte partu, která to umí. Zda tak činí s plným smyslem, natož aby byli šťastní, je věc druhá.

    Nějaké příklady.
    Rád přicházím do prostředí batůžkářů. Třeba Khao San Road v BKK, ale pak u chrámu Phra Kaew. Dejte si „pied à terre“ za čas strávený v BKK. Přes řeku Chao Praya, v Ban Yeekhun/Ban Plat, vpravo od mostu Pinklao. Do Khao San se trajektem a pěšky dostanete za méně než 20 minut. S taxametrem snadno zdvojnásobíte, až 50 minut. A ano, v Khao San chodí lidé, kteří si vystačí s 9.000 100 THB. Obvykle z nutnosti a z velmi odlišných důvodů. Problémy v domovské zemi, rádoby, bývalí podvodníci nebo na útěku před spravedlností, dobrodruzi, Robin Hoods nebo prostě chlapi, kteří jsou zamilovaní do Thajska a jdou si za svými sny, aniž by měli hřebík, kterým by se poškrábali…. Se vší úctou ke všem těm klukům. Popovídat si s nimi, pak je pokaždé dopřát pivu, ale příběhy, které slyšíte, většinou stojí za to. Lůžko v noclehárně za 150 THB na den. Jídlo je jejich nejtěžší jídlo (!). Koneckonců nemáte kuchyň, takže jste odkázáni na občerstvení ze supermarketu nebo pouliční jídlo někde vzadu neznámého soi. A balená voda; přeci nechcete onemocnět, protože si to nemůžete dovolit. Počítejte s 1 THB na den za jídlo a pití. Zbylo jen tolik, abyste někde vypili XNUMX sklenici, nejlépe večer, abyste strávili čas v klasické kavárně pro batůžkáře v nějakém penzionu. Kde můžete sledovat fotbal nebo filmy se zbytkem klientely na velké ploché obrazovce. V naději, že si můžete popovídat a pohostit se pivem nebo něčím silným… působivé příběhy jsou dychtivě přidávány.
    Jiný chlap, jiné místo. Známý mladý Francouz v Chiang Mai, který měl od každého kusu pouze 2 kusy oblečení. Jeden se střídal každý druhý den, zatímco druhý byl v pěně. Pracoval a žil v penzionu s cestovní kanceláří. V zásadě dostával 300 THB na den, ale domluvou bylo ubytování a strava a kapesné 150 THB na den. No, dělal to každý den na pivu nebo whisky, i když za pořizovací cenu. A ten chlap se neostýchal pozvat se k vám na jídlo a pití na váš účet, výměnou za dobrou radu pro turistu. To byl jeho život a rád to dělal, opravdu se tak cítil dobře. Podezření na duševní chorobu mi v jednu chvíli řekl, že je ve skutečnosti čistokrevný Thajec, ale ve špatném těle; ten farang.
    Třetí muž, Švéd, se setkal před několika lety ve vesnici, kde žije rodina mého zesnulého přítele. Mezi Chaiyaphum a Khorat. Pronajal si dřevěný dům na kůlech za 3.000 10.000 THB měsíčně. Kupované jídlo od místních farmářů, nejedlo maso ani ryby z přesvědčení, nemělo klimatizaci, pouze ventilátory, žádné BVN v televizi, pouze standardní kanály. Voda a plyn jsou dodávány až k vám domů v lahvích. Měl sice moped, krásnou Hondu ze sedmdesátých let, mobil taky. Velmi duchovní člověk. Žil ze svého jinak štědrého důchodu, ale pyšnil se tím, že žije pod XNUMX XNUMX THB měsíčně. Co udělal se zbytkem penze, možná šel do chrámu, spořil, alimenty, to Joost nemůže vědět.

    Takže by se dalo říct, že je to možné, žít za 9000 THB. Ale zda to chcete a dokážete a jste s tím spokojeni? Snad si je ještě vyděláte sami. Protože čas, který pracujete, vás nic nestojí, co jiného byste dělali, strávili celý den bez utrácení peněz?

    No, stejně by mi to neprošlo. Donedávna měla 3 vlastní místa, mezi kterými se navigovalo. Na severu, v BKK, a u moře. Kvůli nemoci a nenechat to bez dozoru se všeho zbavit. Toto však nikoho nezajímá. Ale vezměte v úvahu předpoklad, že musíte pronajmout, a žili byste stejně jako v Evropě. Takže budete pokračovat ve stejném životním stylu, na který jste zvyklí. Pak rychle dospět k 1.250 2 EUR měsíčně, což je průměrný evropský důchod, tedy průměrná částka. Pronajmete si malý 500pokojový byt v BKK poblíž parku Lumpini. Včetně energií, TV, internetu, výtahu, servisu, pojištění… 15 €. Jídlo z vaší domovské země stojí minimálně stejně nebo více zde v Carrefouru. Nebo si zajdete na večeři, místní kuchyni, občerstvení. Počítejte s 500 € na den za jídlo. Zaokrouhleno měsíčně 10 €. Přidejte 5 € za den; jeden den 1.250 půllitrů v místní hospůdce, další u sauny a kadeřníka, druhý den si kupte košili nebo kalhoty, ... a vašich XNUMX XNUMX € se tedy vyčerpá do konce měsíce.
    Každý má svůj názor na rozpočet a kam to půjde, ale každý žije to, co má. Můj názor je, že život v BKK je stejně drahý jako v Evropě. Možná jsou taxíky levnější, ale využíváte je více, aby to ve vašem rozpočtu zůstalo stejné. To samé s jídlem venku, je to levnější, ale uděláte to víc. Někteří známí a bývalí kolegové v OSN v BKK říkají totéž, dokonce je už nebaví pokaždé odpovídat, protože otázka přichází pravidelně.
    Počasí je jiné, pokud bydlíte na venkově, na zahradě chaty a 2x do měsíce do Makra. Ano, stále můžete ušetřit ze svých 1.250 XNUMX € a dokonce s tím uživit rodinu.

    Malá hádka, respekt nic nestojí. Ukažte to lidem, kteří pro vás dělají vše, za 9.000 100 THB měsíčně. Někdy dostanete na oplátku něco neocenitelného, ​​když tam stojíte s kapsami plnými peněz. Tip XNUMX THB a občas někoho urazíte. Popovídejte si a pokud chcete, podívejte se, jak můžete něco udělat, abyste pomohli.

  47. Jef říká nahoru

    Částka 9.000 THB měsíčně je uvedena i jinde na tomto blogu jako minimální mzda. Dozvěděl jsem se však, že toto (teprve nedávno) bylo stanoveno na 300 THB za den. Platí pro ty, kteří jsou oficiálně zaměstnaní.

    Ti, kteří jsou oficiálně zaměstnáni, mají v Thajsku většinou neplacené volno. Počet státních svátků v Thajsku je překvapivě vysoký (ale nejsou zde žádné volné dny), ale předpokládejme mimo neděli v průměru pouze 1 den v měsíci. Jsou mi také neplacené. Pak člověk dospěje k průměrné (hrubé = čisté) minimální měsíční mzdě:
    (365,24 dní/rok /12 měsíců/rok x 6 pracovních dní/7 týdnů – 1 svátek) x 300 THB = 7.527 XNUMX THB/měsíc

    Vezmeme-li v úvahu fakt, že s nízkými příjmy je velká část výdajů jen stěží stlačitelná, je žít za 7.527 9.000 bahtů měsíčně opravdu mnohem obtížnější než s XNUMX XNUMX.

    • Jef říká nahoru

      PS: Jinde je také těžké vyžít SÁM za minimální mzdu. Společné soužití je ekonomickou nutností téměř všude. Dva výdělečníci, oba s minimální mzdou 7.527 15.000 bahtů, mají (čistý) rodinný příjem vyšší než 5.000 XNUMX bahtů. Neměl bych se s tím smířit, ale to je o XNUMX XNUMX bahtů více, než jaký býval v poslední době zcela běžný příjem thajské domácnosti. Těmto lidem pak bude stačit absorbovat (citlivé) zvýšení cen z posledních let.

  48. Leppak říká nahoru

    Vážení Keesi a Pone, zajímalo by mě, co vás přimělo odpovědět na otázku 9000 XNUMX bht?
    Samo o sobě je to tvrzení samozřejmě velmi snobské, jen si říkáte, jestli máte (mnohem) víc na utrácení. Podle mého názoru, a vaše vlastní popsané pozadí to ukazuje, je za vaší reakcí hodně frustrace: frustrace a zadržovaný vztek z velkých rozdílů v příjmech a nespravedlnosti ve světě. Cítím to také, vidím obrovské rozdíly v příjmech v Muang thai, často nechutně zkorumpovaném způsobu, jakým vznikly, se smutkem. Ale… není to tak na celém světě??? A je otázka, zda se ptáte tady, v Nizozemsku nebo jinde, relevantní? Musíte si vystačit s tím, co máte, všude a s každým je to jiné a někdy je to trýznivé a někdy nechutně dekadentní. Všechna dobře míněná čísla v komentářích včetně vás a mě musí být zvědavá, co s tím můžete dělat. Odpověď na to je frustrovaná: téměř nic...buďte vděční za to, co máte, a podejte pomocnou ruku nalevo i napravo. Uvědomte si také, že v Thajsku je nyní spousta farangových vyvrhelů, kteří si o 9000 bht mohou nechat jen zdát. Také mezi nimi, stejně jako mezi thajskými obyvateli, existuje mnoho případů „velký náraz, vlastní vina“. Doufám, že vaše odpověď přiměje alespoň některého faranga k zamyšlení.

    • kees 1 říká nahoru

      Milý Leppaku

      Pokusím se odpovědět na vaši otázku. Jestli tím myslíš, že jsem snobský, když jsem uvedl tuto otázku. Google snobský. Afektovaný - Marný - Představený - Namyšlený. Mohu vás ujistit, že žádnou z těchto vlastností nemám.
      Když je hněv stejný jako hněv a Frustrace je zklamání. Pak věřím, že to zažívám při čtení komentářů, které jsou někdy vysvětleny, proč tomu tak je
      jako lidská potřeba více než jiná lidská bytost. Když sedím u počítače a kroutím hlavou
      A zkuste přijít na to, jak tomu člověku v Božím jménu dát jasno.
      Že i ten druhý chce něco víc než jen jídlo.
      Často drzý způsob požehnání toho, co sami potřebují
      Bude BV. V odpovědi uvedl, že musí tvrdě a dlouho pracovat, pak nemají čas utrácet peníze. Cítím se trapně, když něco takového čtu
      A co ten druhý nepotřebuje. Nezlobí mě to, je mi z toho smutno
      To je důvod, ale také jediný důvod pro zveřejnění mého dotazu
      Dobře vím, že to v Thajsku nepojedu společně s Ponem s 9000 bht
      Dobře si uvědomuji, že navzdory všemu, co se mi v Nizozemsku stalo, se mohu považovat za šťastného
      Narodil jsem se v Holandsku a ne v Thajsku. Moc dobře vím, jaký je to pocit
      Nemít nic. Také vím, jaké to je mít hodně.
      Možná proto je pro mě o něco snazší vcítit se do druhého člověka
      Jen prosím o trochu více pochopení pro jiného člověka
      Nejsem naštvaný na jinou lidskou bytost, která má na utrácení víc než já

      Doufám, že jsem to vysvětlil trochu dobře

      Zdravím Kees

      • kees 1 říká nahoru

        Jen rychle děkuji všem za jejich reakce
        S tím moderátorem nemám problém

  49. Farang Tingtong říká nahoru

    Stovky komentářů a po přečtení všech jsem došel k závěru, že to s Kanem nemá nic společného! má co do činění s Must! Protože pokud nemáte žádné další peníze, musíte si s tím vystačit, je to tak jednoduché.

  50. Soi říká nahoru

    V Nizozemsku jsou také matky na sociálních dávkách, které musí celý měsíc vystačit s 200 €, často i s jedním nebo dvěma dětmi, takže nic není nemožné, ale žádoucí je něco jiného.

    V řadě odpovědí bylo provedeno srovnání mezi rodinou s 9000 9000 bahty v TH a rodinou matky na sociálních dávkách v NL. Zjevně předpokládají částku, která má být utracena v NL i TH: 225 XNUMX bahtů oproti XNUMX eurům.
    Srovnání je však nesprávné. Situace matek na sociální pomoci, které živí své rodiny částkou 225 eur měsíčně, je samozřejmě tíživá. Zejména v prosperující zemi, jako je NL, která se pyšní vysokou úrovní sociálního zabezpečení, je život v chudobě nežádoucí.

    Je ale tato situace srovnatelná s rodinami TH, které si musí vystačit s 9000 bahty?
    Ne: v NL je věnována velká pozornost sociální matce. Vzdělávání, zaměstnání, vzdělávací programy, dluhová pomoc, právní pomoc s nedoplatky na výživném, sociální pomoc. práce a od obecních sociálních služeb.

    V TH je rodina 9000 bahtů jen normálním jevem, bez zvláštní pozornosti a podpory jakékoli vlády a/nebo sociální instituce. V TH je rodina s 9000 bahty měsíčně jen jednou z rodin, které si musí vystačit s tím, že společnost jako taková je strukturovaná. V TH je rodina s průměrem 9 tisíc bahtů měsíčně jedním ze základních kamenů TH společnosti.
    V NL je to rodina s průměrným disponibilním příjmem, v roce 2013 to bylo 23500 2000 eur ročně, řekněme XNUMX XNUMX eur, spočítejte si sami, kolik bahtů.

    Zpět k matce k sociální pomoci: jak je její situace prekérní - v měsíci květnu bude pobírat dovolenou, přídavky na dítě 4x ročně a ať se na to díváte jakkoli: dávka zahrnuje zdravotní pojištění pro celou rodinu , a pojistné na starobní zabezpečení se platí stejně.

    Nyní zpět k rodinám s 9 XNUMX bahty v TH: Nenapadá mě nic od vlády nebo ze sociálního hlediska, co by znamenalo extra pomoc nebo příjem.
    Proto 9 tisíc bahtových rodin hledá vzájemnou pomoc a podporu a tvoří tak blízké rodiny, klany a komunity.

    KhunPeter měl v tu chvíli pravdu: TH to mají těžké s 9 tisíci bahty p. měsíce jít kolem.
    Kees a Pon mají nyní stejnou pravdu: pro faranga je poměrně nemožné žít z 225 eur. Pokud se kousání tyče a pojídání všeho, co se leze a plazí, nestane normou. A divil se, proč to 99% farangů visí tak široce a s břichem.
    Svědčí o tom ale další ohlasy.

    • Jef říká nahoru

      "kousat do klacku a jíst všechno, co se plazí a leze"
      V Thajsku nejsou druhy jídla, které obyvatelé Západu nejvíce osočují, jen „lahůdkou“, většina z nich je také velmi drahá ve srovnání s přísadami na západní chutě. Také obrovský nárůst (groteskní) obezity během posledních dvou desetiletí v Thajsku není, jako v některých částech světa, způsoben tím, že si můžete dovolit pouze nezdravé jídlo: V Thajsku rozhodně není zdravá vyvážená a pestrá strava. dražší než co jinak.

  51. SevenEleven říká nahoru

    milá @Soi,
    Doufám, že to nezní jako chatování, ale přesto jsem to chtěl sdílet.

    “ V Nizozemsku jsou také matky, které musí celý měsíc vystačit s 200 €, často také s jedním nebo dvěma dětmi, takže nic není nemožné, ale žádoucí je něco jiného. “
    Doslova jsi okopíroval ty první věty z mé reakce z 28. ledna 17.05. XNUMX. (zaškrtnuto)
    Za jakým účelem?
    A pak říkáte, že někteří srovnávají situaci holandské matky na sociálních dávkách a thajské rodiny.
    Není tomu tak, protože pokud čtete pozorně, říká to také, že nic není nemožné, ale NE, že jejich situace je stejná.
    Je to myšleno jako příklad toho, jak těžké to může být pro lidi u nás i v Thajsku.
    Proto si myslím, že vaše reakce je poněkud předčasná a trochu nadbytečná.
    Každý ví, že matky na sociálních dávkách dostávají plat za dovolenou a Thajky ne, ale to neznamená, že situace je o tolik lepší než u Thajců, to rozhodně ne.
    Protože oblečení, sport, kolo, učebnice atd. jsou zde také mnohonásobně dražší než v Thajsku.

    Také poznámku o všem, co se plíží nebo plíží, něčeho podobného jsem si všiml ve své reakci na prohlášení Khuna Petera o Thajcích, kteří by si měli vystačit s 9000 bahty.

    V tom jsem poznamenal, že moje thajská tchyně a další z její generace určitě přežijí, protože snědli všechno, co se plazilo a skákalo kolem
    NE, že by z toho chtěli udělat normu, ani to romantizovat, protože takový život není tak skvělý, ale jen jako příklad toho, jak by tito lidé věděli, jak přežít, zatímco průměrný farang by byl pravděpodobně poloviční blázen. bez jeho piva nebo hamburgeru.
    Jen jsem to chtěl napravit.
    Met vriendelijke Groet,
    SevenEleven.


Zanechat komentář

Thailandblog.nl používá soubory cookie

Náš web funguje nejlépe díky cookies. Můžeme si tak zapamatovat vaše nastavení, udělat vám osobní nabídku a pomůžete nám zlepšit kvalitu webu. Čtěte více

Ano, chci dobrý web