Vítejte na Thailandblog.nl
S 275.000 XNUMX návštěvami za měsíc je Thailandblog největší thajskou komunitou v Nizozemsku a Belgii.
Přihlaste se k odběru našeho bezplatného e-mailového zpravodaje a zůstaňte informováni!
Newsletter
Nastavení jazyka
Ohodnoťte thajský baht
Sponzorovat
Nejnovější komentáře
- Rob V.: Skoro bych si myslel, že téměř všichni západní autoři, kteří píší román s Thajskem jako prostředím, mají všichni stejný děj
- Rudolf: Citace: Jaké jsou současné odhadované náklady na stavbu domu na m². Záleží jen na tom, jaké požadavky splňujete
- Johnny B.G: V 50.-80./90. letech 20. století obsahovaly pravidelně pěstované holandské potraviny také jed, a přesto je v Nizozemsku XNUMX % starších lidí a v TH je tomu tak také.
- Johnny B.G: Tlumočník vychází z řady zdrojů, ale je toho samozřejmě mnohem víc. V Isaanu před 50-60 lety r
- oloupit: Průměrně zůstávám v Thajsku 6 až 8 měsíců v roce a každý den si tam užívám jídlo. Lidé mi to nikdy, nikdy, nikdy neřeknou
- Eric Kuypers: Roberte, víš, jak velký je Isaan? Řekněte třikrát NL, takže to dává smysl, když dáte trochu směru jako profík
- RonnyLatYa: Ano, říkám, že Kanchanaburi je jen příklad a že to můžete změnit. Můžete to také udělat na samotné webové stránce a pak uvidíte
- william-korat: V období sucha je linie na dně Bangkoku a níže a na východ od něj až těsně nad národní park Khao Yai obvykle my
- Eric Kuypers: Pokud změníte příkazový řádek, například https://www.iqair.com/thailand/nong-khai, získáte jiné město nebo region. Ale ty
- Cornelis: No, GeertP, absolutně nejsem 'zastánce růžičkové kapusty' nebo závislý na červené značce, ale to neznamená, že nemám rád thajskou kuchyni.
- Rudolf: Záleží na tom, co v Thajsku hledáte, ale abych byl upřímný, podle mého názoru moc na výběr nemáte. Velká města se rozpadají
- RonnyLatYa: Podívejte se také na toto. https://www.iqair.com/thailand/kanchanaburi Posuňte se také trochu dolů a také vám poskytnou nějaké vysvětlení
- Petr (redaktor): Také si užívám thajské jídlo a ano, cena je velmi atraktivní. Ale je prostě fakt, že thajští farmáři jsou neuvěřitelní
- zvedák: Nejlepší je vyrazit v období listopad až únor. Od března do května by sem rozhodně neměl chodit někdo s astmatem
- GeertP: Milý Ronalde, naprosto souhlasím s tvým příběhem, thajskou kuchyni si také užívám každý den a i po 45 letech thajské
Sponzorovat
opět Bangkok
Menu
záznamy
Témata
- Pozadí
- Activiteiten
- Inzerátorem
- program
- Daňová otázka
- Belgická otázka
- Památky
- Bizarní
- Buddhismus
- Recenze knih
- Sloupec
- Koronacrisis
- kultura
- Deník
- Chodit s někým
- Týden
- Soubor
- K potápění
- Hospodářství
- Den v životě…..
- ostrovy
- Jídlo a pití
- Akce a festivaly
- Balónový festival
- Festival deštníků Bo Sang
- Buffalo závody
- Květinový festival v Chiang Mai
- čínský Nový rok
- Full Moon Party
- Vánoce
- Lotosový festival – Rub Bua
- Loy Krathong
- Festival ohnivé koule v Naga
- Silvestrovská oslava
- Phi ta khon
- Vegetariánský festival Phuket
- Raketový festival – Bun Bang Fai
- Songkran – thajský Nový rok
- Festival ohňostrojů Pattaya
- Expati a důchodci
- AOW
- Pojištění vozidel
- Bankovnictví
- Daň v Nizozemsku
- Thajská daň
- Belgické velvyslanectví
- belgické daňové úřady
- Důkaz života
- DigiD
- Emigrovat
- Pronajmout dům
- Koupit dům
- Posmrtně
- Výkaz zisku a ztráty
- Kinga
- Životní náklady
- holandská ambasáda
- nizozemská vláda
- Nizozemská asociace
- Zprávy
- Zemřít
- Cestovní pas
- Důchod
- Řidičský průkaz
- Distribuce
- Volby
- Pojištění obecně
- Visa
- Funkční
- Hopital
- Zdravotní pojištění
- Flóra a fauna
- Foto týdne
- Gadgets
- Peníze a finance
- Historie
- Zdraví
- Charity
- hotely
- Při pohledu na domy
- Isaan
- Chán Petr
- Koh Mook
- Král Bhumibol
- Žijící v Thajsku
- Příspěvek čtenáře
- Volání čtenáře
- Čtenářské tipy
- Otázka čtenáře
- Společnost
- tržiště
- Zdravotní turistika
- Milieu
- Noční život
- Novinky z Nizozemska a Belgie
- Novinky z Thajska
- Podnikatelé a firmy
- Vzdělávání
- Výzkum
- Objevte Thajsko
- Opinie
- Pozoruhodný
- Hovory
- Povodně 2011
- Povodně 2012
- Povodně 2013
- Povodně 2014
- Přezimovat
- Politika
- Hlasování
- Cestopisné příběhy
- Cestovat
- Vztahy
- nakupování
- sociální síte
- Lázně a wellness
- Sport
- města
- Výpis týdne
- Pláž
- Taal
- Na prodej
- Postup TEV
- Thajsko obecně
- Thajsko s dětmi
- thajské tipy
- Thajská masáž
- Cestovní ruch
- Jít ven
- Měna – thajský baht
- Od redakce
- Vlastnictví
- Provoz a doprava
- Vízový krátkodobý pobyt
- Dlouhodobé vízum
- Otázka víza
- Letenky
- Otázka týdne
- Počasí a klima
Sponzorovat
Překlady vyloučení odpovědnosti
Thailandblog používá strojové překlady ve více jazycích. Použití přeložených informací je na vaše vlastní riziko. Neneseme odpovědnost za chyby v překladech.
Přečtěte si náš celý zde zřeknutí se.
Autorská práva
© Copyright Thailandblog 2024. Všechna práva vyhrazena. Pokud není uvedeno jinak, všechna práva k informacím (text, obrázek, zvuk, video atd.), které najdete na těchto stránkách, náleží Thailandblog.nl a jeho autorům (blogerům).
Úplné nebo částečné převzetí, umístění na jiné stránky, reprodukce jakýmkoli jiným způsobem a/nebo komerční použití těchto informací není povoleno, pokud nebylo uděleno výslovné písemné povolení od Thailandblog.
Odkazování a odkazování na stránky na tomto webu je povoleno.
Domů » Výpis týdne » Prohlášení týdne: „Cizinci by neměli kritizovat thajskou společnost“
Prohlášení týdne: „Cizinci by neměli kritizovat thajskou společnost“
Na Thailandblogu se hodně diskutuje o thajské společnosti. Každý na to má svůj názor Thailand a co je v našich západních očích špatně.
Existuje však i skupina, která říká, že bychom se do thajské společnosti neměli vměšovat.
Zmiňuji řadu důvodů, proč si někteří farangové myslí, že by cizinci neměli zasahovat do Thajska:
- Používáme západní standardy a díváme se přes naše západní brýle, ale jsou naše myšlenky, normy a hodnoty naprosto správné? To zní dost arogantně. A vypadá to jako druh myšlení nadřazenosti (imperialistické tendence?).
- Thajsko se musí rozvíjet samo bez zásahů ostatních.
- Jsme zde pouze hosté a musíme se chovat jako hosté.
Jiní říkají: „Podílím se na thajské společnosti. Vydělávají ode mě, takže se mohu také zapojit.“
Ale co si o tom myslíte vy? Věříte, že cizinci mohou kritizovat thajskou společnost, například proto, že by se od ní Thajci mohli poučit?
Komentujte a řekněte nám, co si o tomto prohlášení myslíte.
Kdokoli (Nizozemec nebo Belgičan), kdo souhlasí s tímto prohlášením, by neměl kritizovat USA, Francii, Maroko nebo Sýrii. Nejsi odtamtud, tak mlč, prosím. Úplná blbost, samozřejmě. Jako by lidé směli vyjádřit svůj názor pouze v místním máku Nieuwegein, pokud se tam narodili.
Pravidelně zde od komentátorů čtu, že bychom jako „hosté“ měli držet jazyk za zuby o domácích záležitostech v této zemi. Vždy je to tady Weltevree House. Obchodování s lidmi? Drž hubu, jsi cizinec. Rozsáhlá korupce? Drž hubu, jsi cizinec. třídní spravedlnost? Drž hubu, jsi cizinec.
Zastánci zásady „drž hubu“ proto musí být toho názoru, že Thajec, který žije a pracuje v Nizozemsku, by měl také držet jazyk za zuby, pokud jde o domácí záležitosti. Ostatně ničemu z toho nerozumí. To jsou záležitosti pro plnokrevného Holanďana.
Dále věřím, že každý může mít svůj názor a vyjádřit ho kdekoli a kdykoli. Šampioni příběhu „drž hubu“ se možná budou muset přestěhovat do Severní Koreje. Co tam budou dělat?
Dobře Core, jdeš do toho s rovnou nohou, ale hraješ míč.
Dle mého názoru máte naprostou pravdu, že můžete Thajce jen kritizovat nebo podložit. Je příliš mnoho Farangů, kteří zde žijí léta a křičí svou denní dávku „jak jsou ti Thajci hloupí“.
@Fluminis,
Naprosto souhlasím. Mám řadu západních kolegů, kteří si z toho udělali sport; naštvat Thajsko. Nic není dobré, všichni Thajci jsou hloupí a Západ je lepší. Naštěstí tihle chlapi odcházejí na konci školního roku do své země původu. Podle mých rad 😉
Žijete jako cizinec v Thajsku. Samozřejmě vždy existují lidé, kteří jsou o thajské společnosti pouze pozitivní, a lidé, kteří jsou negativní.
Existuje také něco jako to, co je mezi tím.
Pokud žijete v Thajsku a utrácíte své peníze v této zemi, kupujete si dům a jeho obsah. Koupíte si auto. Každý den chodíte nakupovat. Za všechno zaplatíte mnohem víc než Thajec. Stále podporujete velkou část thajské rodiny.
V mnoha případech také dostanete hodně na oplátku.
Můžete také trochu kritizovat tu společnost.
Není to totéž jako uprchlík, který přijde do některé z evropských zemí
s kufrem se dvěma páry spodků a pak se pustit do rozebírání
například Haag za špatné zacházení, kterého se mu dostalo, protože jeho snídaně nebyla stejná jako v jeho rodné zemi.
J. Jordan.
Kritika samozřejmě musí být povolena, ale musí být realistická, nesmí se z ní stát neopodstatněné blábolení, je spousta věcí, kde je nějaká kritika docela na místě, ale nedělejte si iluze, že reptáním na fóru něco změníme .
A buďme; naše cesta není vždy správná, i když si to rádi myslíme.
Thajci žijí tak, jak žijí po staletí a jsou s tím vcelku spokojení, tak se přizpůsobme a buďme spokojeni s tím, co tady máme a nesnažme se vše upravovat podle našich měřítek.
Konečně jen reptání nic neřeší, akcemi dosáhnete více, nejlepší kormidelníci jsou na pevnině a práce ústy je méně náročná než práce rukama a mluvení nezaplňuje žádné díry
S pozdravem,
Lex K.
Zajímá vás, co mohu dělat proti korupci? Co mohu dělat proti nedávno popsanému
situace ve věznicích? Znají ji léta a léta i turisté
přijdou. Také s Holanďany a mnoha dalšími národnostmi, které zde odešly do důchodu
je všeobecně známo.
K výroku „'Cizinci by neměli kritizovat thajskou společnost, říkám
Ano, mohou. Ale ne vždy stejně, a to pamatujte i na naši společnost
stále chybí 1 a další
Jogchume, říkáte si, co dělat s korupcí, já jsem také proti korupci, ale i ta se někdy může velmi hodit. Nikdy jste to nepoužili, sem pár koupelí tam pár koupelí, aby se úřední mlýn otáčel trochu plynuleji?
Může farang kritizovat společnost, mohu, zda je to vhodné????
Petr.
Souhlasím s tebou. byl jednou s mým synem v Pattayi. Oba jsme jezdili na motorkách.
Před Pattayou směrem k Sante-hip nás zastavila policie. Samozřejmě měl
nemáme řidičák. Dobře, 100 bahtů každý. Můj syn se chystal říct, ty žihadla
Naštěstí jsem mu dokázal zabránit, aby tato slova řekl.
Za 2 bahtů jsme mohli pokračovat v jízdě bez řidičáku.
Petře, někdy si říkám, co by se stalo s těmi „cizinci“, kdyby se setkali
nápisy a transparenty by skutečně vyšly do ulic, aby odsuzovaly to, co považují za zneužívání.
Sám pravidla nedodržuješ - jezdíš bez řidičáku: pak o policistovi, který pravidla nedodržuje, toho moc říct nemůžeš, myslím........
Cornelis.
Rozdíl oproti mnou popisované události je ……. pokud vás zastaví v Holandsku a jedete bez řidičáku, doslova a do písmene nemáte metr
může jezdit dál. Bez ohledu na to, kolik peněz policii nabídnete. V mém případě a mému synovi to však bylo umožněno. Porušení zákona je stále porušením, ne?
V Thajsku vás bude stát řízení bez řidičského průkazu 100 bahtů a to může jít do kapsy agenta, ale tohle je vládní úředník.
Když se podíváte, jak vás vláda v Nizozemsku okrádá kvůli legislativě a všem daňovým pravidlům, tak těch 100 bahtů je jen velmi drobný zločin ve srovnání s legalizovanými krádežemi v Nizozemsku.
Naprostý souhlas...co je zkorumpované, Holandsko je zkorumpované. Tady si to agent strčí do vlastní kapsy, ale baví je to, v Nizozemsku to jde vládě a my pak na oplátku nevidíme nic... Thajsko je prostě úžasná země.
Možná byste se měli zamyslet nad tím, co je korupce, než ji porovnáte?
Kritiku určitě snesete, ale měli byste mít na paměti, že naše forma kritiky je často příliš přímá. Poslední zkušenost s někým, kdo reptal a nadával na způsob jízdy v Thajsku. Kdo má nebo nemá přednost? Kde je systém? Pokud jedete na mopedu nebo na kole po straně Pethkasem Road, měli byste být schopni očekávat protijedoucí provoz nebo lidi, kteří si povídají uprostřed ulice. Můžete čekat hodně, na co si musíte dávat pozor, ale neměli byste si myslet, že máte přednost nebo na prázdné silnici… Tady vás předjíždí zleva, zprava i zepředu… tak to prostě je a s tím musíš žít.
Také se způsobem stavění vidíte, že se západními standardy moc daleko nedojdete, nebo alespoň můžete být frustrovaní. Takže je nechávám doma, jak jen to jde...
Je lepší nekritizovat příliš ostře politiku a náboženství, protože si myslím, že ani Thajci to nedělají.
Znám to z Brazílie. Tam si Brazilci mohou reptat na svou zemi, jak chtějí, a mají spoustu kritiky… ale nechoďte jako cizinec… Pak je najednou všechno zase skvělé…
Mám pocit, že to tady taky tak nějak je.
Co jsem zatím viděl (kromě politické či ekonomické situace), kritika každodenního života člověka ze Západu je obvykle velmi jednostranná... jeho západní mentalita proti Thajcům... Byl jsem v mnoha asijských zemích a v Thajsku se mi líbí stále skvělé.
Zvedák,
My cizinci můžeme a musíme někdy kritizovat aspekty thajské společnosti, i když Thajci a většina národů s tím hned nebudou souhlasit, pokud si již nevybudujete vztah a nejste dobře připraveni. A ať už Thajci (někdy tvrdě) kritizují politiku, od vysoké po nízkou, a na některé náboženské projevy!
Pokud už nemáte kapelu, píše Tino, a jste dobře připraveni. No, jsem velmi zvědavý na nedávnou kritiku v jeho sloupku o vězeňském systému.
Změní se něco ve prospěch těchto lidí bez volebního práva? To určitě ne.
@Jogchum,
Tím, že budete mít názor nebo kritiku, v žádné zemi nic nezměníte. O to nejde. Dokonce i hlasování v Nizozemsku jen zřídka povede ke změnám, které si představujete. Ale procházet životem bez názoru a bez kritiky mi připadá dost hloupé. I batolata mají svůj názor a vyjadřují ho. Proč by je nemělo mít dospělí jen proto, že už nežijí ve své vlastní zemi, nebo proto, že se tím nic nemění?
Cor,
Taky mám názor. Velký rozdíl oproti Thajsku a evropským zemím, např
Nizozemsko je, že pokud máte povolení, můžete vyrazit do ulic s nápisy
kde stojí slogany o tom, co jako skupina chcete nebo nechcete.
Nikdy jsem neviděl cizince v Thajsku dělat to. Tím, že půjdete do ulic, může být šance něco skutečně změnit. Já, a upřímně říkám, že si to tady v Thajsku netroufám.
Účastnil jsem se velkého pochodu proti instalaci řízených střel pod vedením
MJFaber doby v Amsterdamu.
Jogchume, jít nahoru po barikádách se značkami nedává vůbec smysl a mohlo by, pokud se nemýlím, vést i k deportaci. Během násilí v červených košilích v dubnu 2010 řada zahraničních podivínů považovala za nutné házet kameny a pronášet projevy. Bylo tam, pokud se nepletu, také pár Holanďanů.
To jsou věci, které mají pouze opačný účinek. Ale psát každou chvíli dopis BP Thajsko opravdu nezhorší.
Občas se bojím o budoucnost této země a budoucnost Thajska je také mou budoucností. Je těžké zavírat oči zejména před zneužíváním. Moje námitky se vlastně týkají pouze způsobu, jakým je marginalizované obyvatelstvo politiky opakovaně klamáno. S falešnými sliby a dárky se ale konstrukčně téměř nic nemění. Nemám co vytknout, naopak. Já prostě nesnáším moc dobře bezpráví a na tom máme v této krásné zemi určitě pořádný podíl.
Cor,
Napsat dopis Bp každou chvíli nebolí. Ne, ale pomáhá to?
Změna může nastat pouze tehdy, pokud bohatí v této zemi budou také souhlasit se svými bližními
začali přemýšlet,… nejen myslet, ale i jejich majetek trochu spravedlivý
sdílet s méně privilegovanými v této zemi. Jako bohatí, ale je to tak
aby si '''cizinci'' mysleli....“ „svět v nouzi“ „lámej si chléb““ pak by
podle mého názoru opravdu něco změnit v tomto holém světě.
Moderátor: Váš komentář je irelevantní.
Vše se lépe vyvíjí prostřednictvím kritiky, což je logické a empiricky ověřené tvrzení.
Je škoda, že logická a empiricky ověřená tvrzení v Thajsku v minulosti nenabízejí žádnou záruku do budoucna......
Přijímám Thajsko takové, jaké je, s jeho normami a hodnotami. Samozřejmě je řada věcí, se kterými mám velký problém. To jsou věci, o kterých se obecně na celém světě říká, že jsou morálně a lidsky špatné.
To Thajcům říkat nemusím, sami dobří Thajci moc dobře vědí, co je v jejich zemi špatně.
Oni jsou ti, kdo by to měli změnit, ne já.
Navíc si užívám mnohá požehnání, která v sobě tato země má, a nechávám proces změny na Thajci.
Vidíš, naprosto souhlasím. Samozřejmě můžete mít kritiku, ale existují 2 typy: Kritika k vyjádření vašeho nesouhlasného názoru nebo k projednání se svým kolegou farangem.
2. kritika, aby se něco změnilo. No, na to vlastně nemáme právo, protože jsme jiné národnosti, nežádejte o azyl (nebo chceme thajskou národnost /) Myslím, že ne.
Chovejte se tedy jako host v této krásné zemi. Thajci samozřejmě také vědí, že věci nejdou dobře, nemusíme jim to říkat. A věci se mění k lepšímu, ale…v této kultuře všechno trvá trochu déle.
Frank F
V první řadě Thajsko patří Thajcům a my musíme respektovat jejich zemi a způsob života. Navíc musím poznamenat, že země oproti sousedním zemím zaostává.
Základním důvodem je špatné nebo nedostatečné vzdělání a málo hodnot a norem.
To druhé pravděpodobně přichází v nedostatcích výchovy. Milovat své děti nestačí k tomu, abychom jim poskytli dobré vzdělání.
Pokud ale chce země dosáhnout vyšší životní úrovně, záleží na zahraničí a cizincích, kteří Thajsko navštíví.
V roce 1608 to byl VOC, kdo zorganizoval první obchod se západem pro Thajsko. Mnoho holandských společností investovalo v Thajsku a Nizozemci, kteří přijíždějí na dovolenou nebo žijí v Thajsku, poskytují zaměstnání a dobrý zdroj příjmů. Shell bude v Thajsku renovovat a investovat.
Nemusíme je nic učit, ale 95 % Thajců nikdy nebylo za hranicemi a všechno krásné vidí v televizi. Žárlí na cizí země a jejich finanční zdroje.
Stručně řečeno: Potřebujeme se navzájem, pokud má Thajsko dosáhnout vyšší úrovně.
Pokud je v sázce bezpečnost nebo zachování naší země, kterou si půjčujeme od našich dětí, můžete ukázat, že my na západě jsme díky škodám a hanbě minulosti mnohem moudřejší.
škoda, že thajština, kterou se můžete něco naučit, je extrémně vzácná, jako tolik dobrých věcí v životě. Navzdory heslu nikdy se nevzdávej nechávám učení na jiných.
A od vlivu Západu můžete vidět, že jejich pracovní metody postupně kopírují části nadnárodních společností, jako je Tesco a Big C.
v zemích s nízkými mzdami lidem nedělá problém strávit mnoho hodin denně uklízením nepořádku.
Kritika by měla být vždy povolena, pokud je dobře podložená a podložená, ale rozhodně ne pedantským způsobem. Kde utrácíte peníze nebo bydlíte, není vůbec důležité.
Samozřejmě lze kritizovat thajské záležitosti.
Jedinou otázkou je, jak a kde tuto kritiku dáváte. A některé věci, jako je královská rodina a náboženství, jsou samozřejmě tabu.
Za prvé, Nizozemci jsou prostě od přírody ufňukaní rodokmenu. Opravdu to tak cítí každý, kdo má nějaké zkušenosti ze zahraničí. Logický důsledek naší kultury a rozvoje VOC jako rychle obchodující země. Stejně jako ostatní lidé z jiných kultur mají také své vlastnosti. Není na tom nic špatného, ale je moudré tuto skutečnost prostě přijmout a při vyjadřování kritiky se ohnout (jako bambus) s jinou kulturou, jako je thajská.
Zejména Thajci jsou opravdu ohromeni v jejich očích naprosto nepřípustným přímým způsobem neslané kritiky, doplněné „malíčkem“, jak to Holanďan tak neuvěřitelně neobratně a skutečně hrubě chce nasadit.
Zadruhé, Thajci rozhodně nejsou tak otevření a multikulturní jako Nizozemci, kteří i proti svému lepšímu úsudku nechají všechno dopadnout a zvou k diskusi i o maličkostech. A navíc části zaostalého světa připustily způsobem, který dokonce začíná (re)reformovat národní charakter Nizozemska. Thajci jsou hrdí na svou zemi, která nikdy nebyla kolonizována a víceméně otevřeně se říká, že si můžete užít jejich krásnou přírodu, pláže, klima a lidi, ale nestěžujte si. A pokud zde chcete pracovat nebo chcete využívat výhod, které Thajsko (zatím) nabízí, je to v pořádku. Dokud nezasahujete do jejich vnitřních záležitostí, jejich kultury a dokonce ani jim není poskytována žádná pomoc s jejich problémy.
S posledně jmenovaným bude téměř celý thajský blog nakloněn, protože příklady přijetí pomoci (čti peněz) jsou dnes již zakořeněným faktem v thajských genech. Ale taková "pomoc" je v jiných kapitolách, které jsou zde často psány a netýkají se věcí, které spadají pod "kritiku". Nemyslete si tedy, že kromě přijetí pomoci (peníze) člověk přijme i zahraniční rady.
A tato poslední věta nás samozřejmě tak „rozčiluje“. Pomozte – Kupte si dům a pronajměte si pozemek – Investujte – Podpořte cestovní ruch. Ale nekritizujte to.
No… tak to bude. Myslíme si, že je správné kritizovat a Thajci si to nemyslí.
Bohužel tento kulturní projev je nám vštěpován již od dětství. Takže i kdyby závěr byl, že my jako Nizozemci máme „pravdu“, stále to není důležité. V Nizozemí to lidé skutečně řeší velmi odlišně. Thajec to sice neudělá, ale v Nizozemsku mu stejně bude umožněno kritizovat (i když?), lidé rádi zahájí diskuzi (nebo budou zesměšněni) a pokud uspějí, výbor, řídící skupina popř. jiná demokratická zrůdnost to může překonat.formaci, pak je také možné, že Nizozemec bude poslouchat toho Thajce.
Žiji a pracuji v Thajsku již dlouhou dobu a jsem často velmi naštvaný, ale skryjte to, protože nemohu vyjádřit jasný názor a kritiku na Thajce. Jen s vědomím, že kdybych to udělal, mělo by to opačný účinek. Co lze udělat, je obrátit kritiku co nejvíce do pozitivního přístupu a použít více takových triků – někdy v kombinaci – aby věci fungovaly jinak, lépe, efektivněji nebo levnější.
Možná je lepší to udělat jako Číňané. Neříká se, že úzkorozchodná železnice v Thajsku je velkým úzkým hrdlem pro vysokorychlostní vlaky ze Singapuru do Pekingu, Shianghai a Dillí. Thajcům je prostě taková železniční trať dána a vědí, jak z ní získat obrovský výnos s charakteristickým čínským komerčním duchem. Žádná kritika, jen chytré provedení.
Thajsko se vůbec nemění, co se týče vzdělání, korupce a podobných věcí a farmář orá na…
S pozdravem,
Wim van der Vloet
Mohu se zeptat, co přesně máte na mysli pod pojmem „příklady přijetí pomoci (čti peněz) jsou nyní zakořeněným faktem v thajských genech“. Nezdá se mi to moc dobré, ale co to vlastně je?
Je lepší nekritizovat thajskou společnost. Myslím si, že každý na celém světě by měl bojovat za základní právo pro lidi, kteří nežijí ve své vlastní zemi. Pokud jste například ženatý s někým z Thajska, měli byste získat alespoň cizinecký pas s minimem práv. To mě nesmírně dráždí. To by mělo být základní právo na celém světě. Thajci by měli sami bojovat za základní práva. A raději za toto právo bojujeme, místo abychom kritizovali to, co nám nepatří. Přeživší.
My Holanďané věříme, že cizinci by měli dodržovat nizozemská pravidla, my bychom měli dělat totéž v zahraničí, jinak byste měli zůstat doma. Zdravím Elly
Každý má svůj názor na cokoliv a na všechno
Je proto zcela normální, že máte názor na thajskou a thajskou společnost.
Proč tak milujeme svou thajskou manželku a Thajsko? Chci říct, prosím, ať jsou Thajci Thajci, názor je fajn, ale zasahování do thajské společnosti zachází příliš daleko a dokonce mi to připadá trestuhodné. Jsme hosté (mimochodem, dobře za to platíme) a musíme se chovat jako hosté . Žij a nech žít je moje motto
Je to kritika nebo názor na Thajsko.
Samozřejmě jsou věci, o kterých my jako západní lidé přemýšlíme jinak.
Velkým problémem je, že se „musíme“ snažit vcítit do kultury a buddhismu.
Průměrný Thajec stěží pochopí naši kritiku nebo názor.
Takže do toho můžete vložit spoustu energie, ale změna bude trvat roky.
Vysvětlit například, že vás ne vždy okouzlí prodavač v obchodě, který k vám přijde přímo a trpělivě čeká, zda se objeví nějaká otázka, je těžké.
Provoz a styl jízdy? Thajci nic jiného neznají a myslí si, že je normální, že taxikář riskující vlastní život ohrožuje i můj.
Jak to chcete změnit? Takže kritika je oprávněná, ale nic se s ní nedělá.
Také pohostinnost při příjezdu na Phuket, imigrační personál, který vás jako první obdrží razítkem do pasu, nevykazuje ani špetku pohostinnosti.
Kritizovat je pak jen říct s dvojitým úsměvem hezký den a díky.
Na druhou stranu jsme v jejich zemi hosty, takže přijetí kultury a podobně je důležité.
Nemůžeme vnutit naše holandské vlastnosti thajské mentalitě.
Pokud to chcete, jste ve špatné zemi.
To je také naše kritika, kterou máme vůči hostům, kteří přijíždějí do Nizozemska.
Je to také vlastnost, kterou máme všichni:
Chceme si na co stěžovat, když nejde o počasí, jde o něco jiného.
Jednoduše žijte tím, že se nebudete starat o podnikání.
Je to zbytečná energie.
člověk by obecně neměl zasahovat do thajských tradic jako cizinec
Když se podíváte po zbytku světa, je to všude stejné, co bychom si o tom mysleli?
myšlení jako cizinci neustále zasahovali do Nizozemska
Jsme hosty v Thajsku, a proto bychom se měli chovat jako hosté
@Siets,
Pracuji zde a platím daně. Jsem stále hostem? Nebo také necháváte své hosty platit část účtu za elektřinu?
Milý Core, samozřejmě jsi stále hostem. Tady v Holandsku těm lidem říkáme gastarbeiteři haha.
Již 5 let žiji v Thajsku
a moje zkušenost je hlavně holandská
stěžovat si a kritizovat stejně jako ve své vlastní zemi.
proč sem přišli bydlet.
Nizozemci si musí stěžovat, to je naše kultura
víte, že thajci mají velmi odlišnou kulturu než my
se kterým ne vždy souhlasím
korupce, že vás chtějí podvést tím, že žádají vyšší ceny atd.
ale pak se jen usměji, jak jsem řekl.
a přijímám to, protože nemá smysl jít proti tomu.
jen si ztěžujete život tady.
pokud nedokážeš přijmout tento způsob života
tak nechoď a nežij tady, to je můj názor
Milý Tjamuku,
Existují tisíce a tisíce Thajců, kteří denně riskují životy a končetiny, aby řešili a bojovali proti zneužívání, jako je korupce, znečištění životního prostředí atd. Mnozí byli zavražděni. Webové stránky jsou plné stížností a diskuzí o korupci v Thajsku. Jsou také ufňukané a ufňukané?
Přejít na google ต่อต้านทุจริต 'Proti korupci!' Musí se tito stateční Thajci také přizpůsobovat tomu, co vy zřejmě považujete za jedinou pravou thajskou kulturu? K čemu podle vás korupce patří? A pokud někdo skutečně píše o tom zneužívání, mělo by se tomu říkat fňukání a fňukání? Jsem starý muž, otec thajského syna, Holanďan a cizinec, ale především a především člověk a jako takový mám právo pojmenovat zneužívání kdekoli na světě. Já opravdu nelezu na barikády, to si musí udělat Thajci sami, ale píšu o zneužívání, a pokud tomu říkáte fňukání a nadávky a krčíte rameny, dopouštíte se velké křivdy, zvláště všem těm statečným Thajcům kteří mají lepší Thajsko bojovali a stále bojují. Doufám, že k tomu přispěju velmi, velmi, velmi málo svými 'kecy a otravování'.
Tino,
Přeji vám hodně, hodně, hodně, sílu a odvahu proti bující korupci.
Doufám, že ode mě pochopíte, že dokud bude chudoba bují, korupce zůstane.
Dopis redaktorovi, Zprávy dne
Koblenz, 24. ledna 1934,
milý Pietere,
Četl jsem váš článek, ve kterém se důrazně ohrazujete proti současné atmosféře antisemitismu v této krásné zemi. Oba tu žijeme s německou manželkou a absolutně nechápu, proč na Němce tak útočíte. Koneckonců jsme zde hosty. Víte, že antisemitismus je součástí německé kultury po staletí, co bych řekl, celé křesťanské civilizace. Mají to ti Němci v genech. Myslíte, že to můžete svým článkem změnit? Pojďte, jen si užijte vše, co tato krásná země nabízí, dáme si spolu pivo a ať si ty Němce řeší své vlastní problémy. Jsem tady, abych si to užil a nechci tolik otravování. A pokud se vám antisemitismus tolik nelíbí, proč se prostě nevrátíte do své vlastní země? Jsou tam zvyklí fňukat a tam opravdu patříte. Píšu to s nejlepšími úmysly, doufám, že se neurazíte!
tvůj přítel Jan
PS. A ti Němci, o kterých mluvíte, kteří jsou také proti antisemitismu, no, to je velmi malá skupina a stále se zmenšuje.
Tino,
Satirický dopis, který jste napsal Pieterovi, a antisemitismus, který jste citoval
by se nikdy nemohlo uskutečnit, kdyby nedošlo k velké krizi. Německé obyvatelstvo pátralo
„Obětní beránky“ a byli jako vždy menšinovou skupinou a byli jí
Židé.
@Tjamuk, píšeš: „Nepovažuj se za dobrodruha a rozhodně si nedělej iluze, že můžu měnit ostatní. Prosím, řekni mi, že máš na práci něco jiného."
Ano, jako byste celý den seděli na thajském blogu a hráli si na integrovaného chytráka.
No, také toto: „. Odpověděla jsem Riekie, která jako žena, myslím, trefí hřebík na hlavičku tak pevně. Krátké a výstižné, aniž byste upadli do sáhodlouhých příběhů.“
Pak napíšete sáhodlouhý příběh bez hlavy a paty.
A k tomu ještě toto: „Stále pevně věřím, že cizinci, kteří zde žijí a
neustále kritizovat thajskou společnost, normy a hodnoty mají značný problém přizpůsobit se. Jsem přesvědčen, že pokud se nedokážete smířit s tím, že je všechno tak jiné, raději se vraťte."
Tjamuku, tak ty opravdu věříš, že cizinci, kteří tady v Thajsku zpochybňují určité věci, jsou nepřizpůsobiví. To okamžitě naznačuje, že Thajci jsou také nekritickí, protože jsou přizpůsobivější než kdokoli jiný.
Taky jsi úplně nepochopil Tinovu reakci, víš, ten dopis od Koblenze.
No, ty jsi trochu děs. Nejste vůbec upraveni. Myslíte si, že přizpůsobit se znamená mlčet. Chodím s širokým lůžkem kolem typů jako ty.
Milý Tjamuku,
Nesouhlasím s vaším názorem a uvedu pro to důvody. Pokud chcete být součástí thajské společnosti jako vy, v pořádku, máte mé požehnání. Myslím, že jsi milý, úctyhodný muž, i když s mylnými představami.
Ale moje přesvědčení, že máte dovoleno mít názor na aspekty thajské společnosti a někdy je kritizovat, je odmítnuto jako „fňukání a fňukání“. To jde mnohem dále než „nesouhlasím“ a beru to osobně. Dost toho.
Milý Tjamuku, rozumím tomu, co chce Cor říct, a rozumím i vaší reakci. Osobně si také myslím, že na to, abys reagoval, příliš reaguješ. Všechno by to mohlo být o něco méně, je to hodně stejné. Nezapomínejte také, že mezi vámi a kolegy bloggery je docela generační rozdíl. Vyrůstat úplně jinak a možná s úplně jinými náhledy. To neznamená, že tomu „mladí lidé“ nerozumí nebo tomu rozumět nechtějí. Vím, že je Vám kolem 80, přeji Vám pevné zdraví a krásný život s rodinou v Thajsku, naší milovanou, s jejími nejbližšími a...
Moderátor: Tento komentář je osobní, proto není povolen.
Tjamuku, legrační, že si myslíš, že si starší Nizozemci stěžují na Thajce. Sám pak začnete fňukat nad staršími Holanďany. Existuje na to přísloví: „hrnec, který nazývá kotlík černý“. To znamená: obviňovat někoho z něčeho, za co je vinen sám.
chytíš ho?
Rád tu žiju, ale ty vždycky rád kritizuješ. Také se dívám na holandskou společnost.
Musíte brát zemi takovou, jaká je. Sabai; sabai.
Tjamuk. Vaše zaujatost ve vašem komentáři o starších mužích (jste jimi, když je vám přes 50) je samozřejmě směšná. Pokud jste mladý člověk (například 30 plus), pak společnost v Thajsku kritizujete. Mnohem mladší to považuji za urážku
zvážit. Myslím, že v Thajsku ani nežijete a občas sem přijedete na dovolenou. Samozřejmě nekritizujete všechno, co se ve světě děje.
Je tě škoda. Naštěstí je mnoho mladých lidí, kteří uvažují jinak.
J. Jordan.
Samozřejmě, že člověk by měl mít možnost mít názor na thajskou společnost, něco jiného je, když se tento názor vydává za pravdu, zvlášť když je navíc zvednutý onen známý pedantský prst, na který můžeme být my Holanďané docela zběhlí. .
Při řádném dodržování norem slušnosti o tom člověk může stále něco najít na libovolném náhodném tématu - včetně Thajska - nebo mít na to názor, ať už o pozitivních nebo negativních aspektech, jinak by blogy a fóra neměly právo existovat, všechny denní a týdenní noviny by měly být zavřeny a také by měly zmizet pořady o aktuálním dění/mluvení v rádiu a televizi.
Také v žádném případě není záměrem chtít věci jen tak měnit, když na něco existuje názor, podle mnoha protiargumentů „ano, ale to stejně nezměníme, země patří Thajcům, jsme hosty tady nebo my, že takové a další podobné výkřiky říkají už po staletí.
V tomto smyslu bychom neměli kritizovat Thajsko (čti: mít názor 😉 ), že lidé z Isanu jsou znevýhodněni kvůli své barvě pleti, mnoha ekologickým igelitovým taškám, zneužívání slonů k učení kouskům, množství toulavých psů , korupce a ta thajská hudba, která mě neláká.
No dobře, jen pár příkladů z thajské společnosti, které mě tolik neznepokojují, ale mám k tomu své výhrady a svůj názor.
A samozřejmě mám také svůj názor na pozitivní aspekty thajské společnosti, jako je vynikající jídlo, otevírací doba obchodů a v neposlední řadě můj milovaný, který je součástí stejné společnosti.
Lidi, lidi, jaké to fňukání, je to velmi jednoduché a dozvěděl jsem se, že brzy, když jsem dělal transporty z Holandska do Saúdské Arábie / Bahrajnu / Jeddahu, tak před kontejnerovým časem, pak jste v té době projeli 9 zemí a jakmile jsem překročil hranici do jiné země, vynaložil jsem veškeré úsilí, abych mluvil tímto jazykem a přizpůsobil se tamním lidem.
A teď zkus udělat tuhle cestu přes Turecko/sýrii!!!!!!!!!!!!!Zlepšit svět?????
Zlepšování světa, ano, dokud budeme mít internet a budeme na Facebooku používat méně nesmyslů, bude vše v pořádku a chudé země si stále více uvědomují, že věci se dají dělat jinak, včetně Thajska, a pak budeme méně pravděpodobné být mezi sebou vepředu a přátelsky k sobě růst. Hezký den a pozitivní rok 2013 se spoustou pozitivních blogů a e-mailů.
S pozdravem Peter Fly
Ano, myslím, že bychom se měli přizpůsobit thajské společnosti, pokud tam jsme nebo chceme žít, tečka. To ale neznamená, že musíš všechno jen polykat a přijímat, myslím, že bys na některé věci měl lidi upozornit, příklad: popelářskou mentalitu, prostě všechny ty harampádí někam vyhodit...to tady chtěla i přítelkyně. když byla v Holandsku, tak ne!! V Thajsku je stále spousta věcí, které mě štvou, aniž bych to jasně vyjádřil... také určité formy diskriminace, malý příklad: v horkém dni (no, o čem mluvím) jsme šli do krásného bazénového komplexu v BKK, vlezl jsem do vody, byl jsem okamžitě vyslán, protože jsem neměl gumovou koupací čepici, teď mám samozřejmě koupací čepici (plešatá hlava), ale to nevadilo, Thajci bez koupací čepice a s vlasy směli plavat, ale byl jsem odkázán na nákup koupací čepice !! Neudělal to, neřekl k tomu nic víc, zvedl prostředníček a odešel. Je tu spousta dalších věcí a taky si myslím, že thajská společnost nebude moje, takže si na to pořád nestěžuji, hezké na návštěvu, ale pro mě ne k životu.
Můžete mít svůj názor a pak nezbývá než doufat, že je podložený, ale jste také civilizovaný v jeho vyjádření? V Nizozemí se říká, že máte alespoň právo vyjádřit svůj názor. Tohle je krásné. Méně hezké je, že pokud si lidé všimnou, že něco nejen říkáte, ale také to myslíte vážně, může vás to draze zpoplatnit (v sociální oblasti). Tam je svobodné mluvit, ne myslet. Řekni mi co. Ne nadarmo jsem opustil Holandsko. A v nic nedoufej, že tu zemi už nikdy neuvidím.
.
Budu se teď k Thajcům chovat tak, jak se k sobě někdy Holanďané chovají a jak se Holanďané často – se svými vměšováním a svými předsudky az toho plynoucím nepochopením – chovali ke mně?
Tady v Thajsku je mnohem klidnější, můžu se tu lépe učit, nikdy nemusím nosit kabát, když jdu ven, můžu si mnohem víc užít blízkou pláž, našel jsem si tu mnohem snáze vhodné místo k životu než v Holandsku.
Je pro mě mnohem jednodušší mluvit s Thajcem na ulici nebo na pláži než v Nizozemsku s Holanďanem. To vše shrnuto do jednoho slova: Tady jsem svobodnější.
A chtěl jsem kritizovat? A to je podle vás povoleno? A myslíš, že můžu zvednout svůj pedantský ukazováček? I když mě to ještě nenapadlo? A měl bych mít pocit, že mám právo na pozorné slyšení? A že všechno vidím lépe, než to vidí sami Thajci? To druhé může být pravdivé jen velmi částečně (a nemyslím si to snadno). A částečná pravda je zkreslená pravda. Na kterém si nelze postavit názor, natož radu či poučení.
.
Na jednu stranu tady v Thajsku narážím na hodně, což je ve srovnání s tím, co jsem potkal v Holandsku, velmi příznivé. Na druhou stranu si někdy říkám: že to tady není možné nebo ne, to je zvláštní (a někdy zklamání). Nebo - častěji - že je to možné zde, to je pozoruhodné (a často potěšující).
.
Někdy si také říkám: že Thajci ty farangy dávno nevyhodili, je zázrak. Zejména Nizozemci se ve své zemi i u nás často chovají mimozemsky nepřátelsky (zapomínají na to, že v Thajsku nejsou cizinci Thajci, ale oni sami). Thajci mají právě tu xenofobii, zdá se, nikdy a nikdy. Obávám se, že až do určité, ale nečekané hranice.
Koneckonců, jsme zde hosty. Tento stav zavazuje k dobrému chování. Tím spíše, že Thajci jsou se svou vřelostí velmi dobrými hostiteli. Kdo nás neobtěžuje svými politickými nebo jinými potížemi, že? Alespoň já ne. Když jsem někde hostem, nezasahuji do domácnosti svého hostitele a hostitelky. A ani mě o to nežádají. Navíc ne všechno jde v nizozemské vlastní politické ekonomii dobře.
Na tomto blogu se stalo, že jeden Thajec - rozhodně nebyl nic světoborného - vyjádřil svůj názor zejména na vyhledávající farangy, které zde milují. Většinou byla odpověď uražená. Přesně tak, jak to dělají lidé, každopádně západní lidé, kteří o sobě slyší nepříjemnou pravdu. Ale právě ti lidé by podle mě neměli jen tak pro neobjektivitu říkat něco o někom jiném. (Zlý) předpoklad se snadněji myslí a snáze vyslovuje, než ověřuje.
A pak je tu falešný a hrubý argument: platím za to, ne? Ano, nemůžete zde bydlet a zároveň si koupit sendvič v Nizozemsku. Ale za ten sendvič (nebo za jakékoli jídlo a na živobytí atd. atd.) zaplatíte mnohem méně než v Nizozemsku. A nevzdáváte se za to žádných práv, alespoň ne tak, abyste se dostali do problémů.
Každopádně teď na mě nepochybně dostanu celou hordu holandských farangů, protože narušuji jejich skupinové myšlení, jejich mentalitu můžu říct, cokoli na mě přijde. Stejně jako tomu bylo často, když jsem byl ještě v Nizozemsku (ale tu a tam jsem fyzicky potkal své protivníky, zde pouze na blogu). Ve všem, co mohu a nesmím, si mohu zachovat svůj vhled a distancovat se od skupinového myšlení a zvyků skupiny, do níž mohu kategoricky patřit, ale nejsem jejím průměrným představitelem.
Od malička jsem se učil myslet. dívejte se z úhlu pohledu, DÍVEJTE se nejprve do PAPRSKU svých OČÍ, pak se podívejte na ŠTŘÍNU v OČÍCH jiných lidí.
Opravdu, v Asii/Thajsku to není jako na Západě a se Západem myslím západní Evropu a Severní Ameriku.
Opravdu si myslíme, že v mnoha případech by se zde věci mohly/měly udělat jinak,...lépe,
čistší, bezpečnější, více privilegií atd atd. Ale je to pravda !!!!!
Je to na západě všechno o tolik lepší??Ano samozřejmě si myslíme/říkáme!!!!
To vše ale nepřichází JEN s cenovkou a všichni víme, kam to vede.
Jsme všichni tak spokojeni se vším na západě, s nepolapitelnou korupcí mezi vyšetřovacím výborem za vyšetřovacím výborem, indoktrinací, povýšeností, jako by každý byl občan třetí kategorie, že každý expat v Nizozemí MÁ ta privilegia, která (expat dělá) nebo ne dočasně), v Thajsku nemá.
Kritické nebo kritické, TO JE TO, CO NAPÍŠETE NA TABULI.
Dejte lidem MOŽNOSTI, aby nápad vzešel od nich a fungoval kdekoli na světě.
Vážení redaktoři,
s velkým potěšením jsem si přečetl thajský blog. Ráda čtu všechna ta zajímavá fakta a návrhy, které jsou předkládány. Tu a tam si odpovím sám.
Navrhoval bych, abyste i nadále zveřejňovali názory komentujících, pokud nepřekračují standardy slušnosti. Co bych však vřele doporučil, je v budoucnu NEPŘIHLÁSIT komentáře komentujícím. Ne proto, že by se nevyplatilo znát názory ostatních, ale spíše proto, že někteří komentátoři neznají měřítka morálky a slušnosti.
Bohužel existuje řada lidí, kteří mají zjevně problémy vžít se do kůže druhých. Jsou chudí v duchu, nejsou řádně vychováni nebo nevědí, co to znamená mít svůj vlastní způsob myšlení.
Zbavme se nesmyslné rétoriky těchto jedinců.
Moderátor: Váš komentář je poněkud zjednodušený. Použijte prosím jiné znění.
Ano, jako Belgičan určitě mohu ze zahraničí kritizovat vše, co se v thajské zemi děje, i když to Thajci umí číst, svět není Thajsko a Thajsko není svět. V samotném Thajsku jako cizinec ano, pak je nejlepší držet jazyk za zuby o jejich zemi a problémech, ale tady říkám, co chci o jejich zemi a jejich.