Příspěvek čtenářů: Bravo to Thailandblog!

Odeslanou zprávou
Publikováno v Příspěvek čtenáře
Tagy:
Březen 19 2018

Blog Thailand čtu téměř každý den od jeho založení, obvykle fascinující a vždy zajímavý. Od té doby, co jsem tam pět let žila pracovně, se všemi peripetiemi si Thajsko udrželo můj vřelý zájem a stále tam rád pravidelně jezdím. Můj zájem je do značné míry podněcován každým dnem, alespoň mě udržuje v teple blog Thailand.

Gisteren weer een prachtig, goed gedocumenteerd, uitdagend verhaal over overwinteren in dit prachtland, met als gevolg een hausse aan interessante ervaringen en andere prima lezersreacties.

Hoog tijd voor een bedankje.

Ik roep vandaag dus spontaan eens: Bravo voor Thailandblog! Want dat mag best eens gezegd worden. Wie sluit zich bij mij aan?

Ingezonden door Jos van Noord

21 reacties op “Lezersinzending: Bravo voor Thailandblog!”

  1. Bert říká nahoru

    Inderdaad een dagelijks ritueel geworden.
    Net als de krant wil je het niet missen.
    Díky

  2. Fransamsterdam říká nahoru

    Uw voorbeeld over het artikel van gisteren over het overwinteren is misschien niet zo gelukkig gekozen, aangezien het een herplaatsing uit 2010 betreft.
    Dat neemt niet weg dat het voor de ‘nieuwe lichting’ interessant kan zijn, dus er is ook weinig tegen en het kan ook leuk en leerzaam zijn om de reacties van toen te zien.
    Ik sluit me dus graag bij u aan, maar, de vaste lezers zal het niet verbazen, niet zonder een kritische noot.
    Vooral bij lezersvragen sloven de Thailandblog-bezoekers zich vaak uit om aan te geven of een reisschema haalbaar is of niet, waar je hagelslag kunt kopen, waar je leuk kunt overnachten enzovoort.
    Het zou dan toch zo aardig zijn als die vragenstellers na afloop zouden laten weten wat ze gedaan hebben en hoe het bevallen is. Helaas zie je dat maar weinig.
    En in het algemeen moeten veel meer lezers af en toe eens zelf de pen ter hand nemen om hun ervaringen te delen. In het ergste geval zijn een paar eigenwijze betweters zoals ik het niet met u eens.
    Een blog als dit staat of valt met de participatie van de bezoekers. En met een zekere mate van moderatie om niet al te veel onzin de wereld in te slingeren.
    Iedereen die het leuk vindt om ook een keer een stukje te schrijven moet dat beslist doen. Mocht u bang zijn dat er veel taal- spel- of stijlfouten in zitten dan mag u wat mij betreft de redactie altijd verzoeken om het eerst even door mij te laten verbeteren. Ik ben ook niet Fehlerfrei maar ik doe het met genoegen.
    Dus met u zeg ik ‘Bravo’ maar er kan niet op de lauweren gerust worden!

    • DJ říká nahoru

      Een vraagje dan, kun je ook een pdf als bijlage sturen en hoe dan wel, of moet het verhaal in het reactie vak worden getypt?
      Ik doe mijn verhalen graag eerst op de computer om het zo nog eens een paar keer na te kunnen lezen en dan pas eventueel in te sturen, vandaar mijn vraag.

      • Chán Petr říká nahoru

        Je kan je verhaal opsturen naar [chráněno e-mailem]

      • Rob V. říká nahoru

        Ik stuur mijn stukjes in als Word (.doc of .docx) document. Dan kan de redactie makkelijk de layout aanpassen, importeren hun website software ter plaatsing etc.
        Ik ben nu nog nig even in Thailand tot morgen ochtend. Na terugkomst klim ik weer in de pen. In de planning staat een stukje over het Thai Labour museum en mogelijk een stukje over Isaanse tempels met bijzondere muurschilderingen (daar heeft Tino al eens over geschreven).

    • Leo Th. říká nahoru

      Beste Jos, natuurlijk schaar ik mij achter jou! Net zoals ik destijds jouw verhalen over Thailand in de Telegraaf met plezier las, volg ik al jaren zowat dagelijks Thailand Blog. Bijkomend voordeel is dat ik er wat Thailand betreft flink wat wijzer van ben geworden. Toevallig heb ik vorige week nog in een reactie de moderators lof toegezwaaid. Met Frans ben ik het volkomen eens dat vragenstellers achteraf best wat meer kunnen mededelen wat zij met de feedback van de lezers van Thailand Blog hebben gedaan. Ik verbaas mij regelmatig dat zelfs op vragen om nadere informatie, teneinde een juist antwoord te kunnen geven, vragenstellers zich soms in stilzwijgen blijven hullen.

  3. Pedro říká nahoru

    Terechte opmerking Frans Amsterdam dat het zinvol c.q. positief zou zijn indien de vragenstellers gaan aangeven hoe waardevol of niet de gedane aanbevelingen, waarschuwingen + ect. waren voor de geinteresseerden.
    Boj gebrek hiervan zal menige enthousiasteling (waaronder ik ook) zich bedenken om de moeite te nemen te reageren.
    Facebook een verademing voor de actievelingen onder ons.
    Van enkele t/m honderden likes t/m reacties dagelijks zijn geen uit zondering.
    Bij deze voor jou maak ik deze keer een uitzondering Frans Amsterdam.

  4. chiang mai říká nahoru

    Ook ik ben als Thailandfanaat een trouwe lezer van Thailanblog en wel vanaf de 1e week. Sinds 2012 bewaar ik alle uitgaven op mijn server met de voor mij in de nabije toekomst interessante onderwerpen voorzien van een kattebelletje zo dat ik ze makkelijk terug kan vinden. Ik vind de meeste onderwerpen interessant en sommige meer dan dat. Ook reageer ik regelmatig op ingezonden stukjes en soms plaats ik wel eens wat. Voor mij is Thailandblog een soort van levensbehoefte geworden welke er gewoon bij hoort. Het houdt de band met Thailand op to date en daardoor blijf je bij. Ik hoop nog vele jaren dagelijks dit blog te mogen lezen ik kijk er elke dag naar uit. Chappeau ga zo door.

  5. Patty říká nahoru

    Zeker waar, ik kijk er iedere dag naar uit.

  6. [chráněno e-mailem] říká nahoru

    Inderdaad, voor Thailandliefhebbers een onmisbaar blog!! Een dankwoord is zeker op z’n plaats, maar vooral: “ga zo door”!

  7. Arnie říká nahoru

    Bravo! Voor de redactie

  8. ger říká nahoru

    ik kijk ook altijd iedere dag ook als ik in thailand ben supper site

  9. Lammert de Haan říká nahoru

    Ook ik kan me volledig vinden in deze lezersinzending: goede informatie en reacties, waaruit blijkt dat men respectvol met elkaar omgaat.

    Wat dit laatste betreft is een woord van hulde voor de moderatie ook zeker op z’n plaats (“elders” zie je maar al te vaak dat e.e.a. danig uit de hand loopt).

    Het lezen van Thailandblog (en van tijd tot tijd reageren) is dan ook een dagelijks terugkerend genoegen.

  10. Yvonne říká nahoru

    Ook wij lezen al jaren graag Thailandblog. Ga hier op dezelfde voet mee door. Veel informatie en leuke en interessante verhalen. Chapeau!!!

  11. Tino Kuis říká nahoru

    Zeker het beste blog over Thailand. Wat minder witte stranden, palmbomen en Pattaya ( de vier s-en) zou best mogen maar goed, dat hoort er ook bij. De reacties, aanvullingen en discussies zijn vaak verhelderend en interessant. Allemaal heel leerzaam en inderdaad gelukkig goed gemodereerd! Zelfs mijn reacties verdwijnen soms, kun je nagaan 🙂

  12. Dre říká nahoru

    Kan maar enkel bijtreden in het gedachtegoed. één woord ” top “.

  13. Poplácat říká nahoru

    Van mijn kant een volledige bevestiging van de lofzang over Thailandblog.

    Zeer interessante artikels, weetjes, onderwerpen, antwoorden bij vragen, etc…

    Doe zo voort.

  14. bona říká nahoru

    Goede wijn behoeft geen krans.
    Mijn oprechte felicitaties aan het voltallige team voor het dagelijks brengen van meerdere rechtstreeks aan Thailand verbonden onderwerpen en aan de bekwame moderatoren die er zorg voor dragen dat er geen warboel ontstaat door allerhande off-topic reacties.
    Echt top en steeds behulzaam.
    Vážení díky.
    Bona.

  15. Jos říká nahoru

    Heel bemoedigend, al die positieve reacties.
    Tino Kuis zegt het misschien wel op z’n best: thailandblog is leerzaam en vaak verhelderend.
    Uiteraard is er op het veruit favoriete blog over Thailand ook best wat op aan te merken.
    Ben zelf bijvoorbeeld een tegenstander van ‘advertorials’, zeker als het er niet duidelijk bij wordt vermeld. Neem het reclameverhaaltje over Nan, dat nota bene pal onder mijn ‘Bravo-stukje’ stond. Het daarin genoemde resort is inderdaad steengoed, al zijn de prachtbungalows van teakhout. Een absolute topper, ik zal daar niets op afdingen. Maar in het promotiestukje wordt ook gewag gemaakt van de stilte in Nan, terwijl wij er afgelopen winter hebben moeten vluchten voor het aanhoudende discogedreun, dat ons er bijna elke nacht uit de slaap hield.
    Khun Frans uit Amsterdam zegt dat er niet op de lauweren gerust mag worden, dus ook niet op de lauwerkrans die zovelen thailandblog omhangen. Lijkt me een terechte oproep: het kan altijd nog beter! De teloorgang begint op het moment dat je denkt dat je er bent.

  16. Nicole říká nahoru

    Ook wij lezen iedere dag het blog. Wij hebben ook al heel vaak nuttige informatie gevonden, ook op lezersvragen. Zoals met de vraag voor goede aannemer in Chiang Mai.
    Ook andere goede ideeen van lezers hebben wij reeds ter harte genomen.
    Wij hopen nog heel lang te mogen genieten van dit blog.

  17. Jacques říká nahoru

    De kwaliteit van een bedrijf of in dit geval een Thailandblog is gekenmerkt door diegene die het beheren en er hun best voor doen om dit zo te laten zijn. Een schouderklopje op zijn tijd of een positieve reactie is een gewaardeerde geste en bij deze chapeau, want het ziet er nog steeds goed uit en voorziet in een bepaalde behoefte. Met de opbouwende kritieken en journalistieke nieuwtjes en zelfs herhalingen, is een grote groep Thailandbezoekers en de langer verblijvenden gebaat.


Zanechat komentář

Thailandblog.nl používá soubory cookie

Náš web funguje nejlépe díky cookies. Můžeme si tak zapamatovat vaše nastavení, udělat vám osobní nabídku a pomůžete nám zlepšit kvalitu webu. Čtěte více

Ano, chci dobrý web