Charly v Udonu (9): Thajské daně
Naštěstí je Charlyho život plný příjemných překvapení (bohužel někdy i těch méně příjemných). Již několik let žije se svou thajskou manželkou Teoy v letovisku nedaleko Udonthani. Charly se ve svých příbězích snaží hlavně zvýšit povědomí o Udonovi, ale v Thajsku probírá i mnoho dalších věcí.
Naštěstí je Charlyho život plný příjemných překvapení (bohužel někdy i těch méně příjemných). Již několik let žije se svou thajskou manželkou Teoy v letovisku nedaleko Udonthani. Charly se ve svých příbězích snaží hlavně zvýšit povědomí o Udonovi, ale v Thajsku probírá i mnoho dalších věcí.
Ve svém předchozím příspěvku o pořizování závěti v Thajsku jsem si vzal zálohu na příspěvek o thajských daních. Bohužel málo reakcí na závěť, kterou jsem uzavřel, která byla hlavním předmětem zveřejnění, ale o to více reakcí na mé zálohy na daňovou akci. Od několika komentátorů se objevily poměrně odvážné reakce. Bez podložení těchto reakcí fakty, jinak než odkazem na web thajských daňových úřadů.
Zpočátku jsem na to reagoval, ale brzy jsem si uvědomil, že tímto způsobem nikdy nemohu dostat pravdu na světlo reflektorů. Proto jsem se rozhodl pro dvě věci. Nejprve se vrátím ke svému zdroji a znovu to zkontroluji. Protože ano, také se mohu úplně mýlit nebo jsem věci špatně pochopil. A na druhém místě v samostatném příspěvku, tedy tento příspěvek, abych to uvedl pevněji. Dělám to ani ne tak proto, že beru odpovědi a reakce některých lidí vážně, ale hlavně proto, abych dal ostatním čtenářům správné informace. Doufám, že toho dokážou využít.
Takže dnes jsem zašel do Paragon Legal, pane Yong, a požádal jsem ho o další vysvětlení o thajském daňovém systému. Výslovně se zeptali na 40% rozhodnutí a proč to tak není uvedeno na thajské daňové stránce.
Pan Yong je daňovým praktikem v Thajsku, dělá to léta, takže má velmi dobré praktické zkušenosti. Podle pana Yonga je 40-50% rozhodnutí "pravidlem" v systému daně z příjmu. A řekl, že v závislosti na typu příjmu by toto procento mohlo jít dokonce od 40 do 50 %. Na můj dotaz, zda jsou navíc odpočitatelné i srážky, odpověděl kladně.
Na základě těchto informací jsem to převedl do níže uvedené tabulky.
Tento příklad je samozřejmě pouze příkladem na základě holandského příjmu 2.400 80.000 eur měsíčně = 1 33 bahtů (12 euro je v tomto kontextu o něco více než 80.000 bahtů). Roční příjem je pak 960.000 x XNUMX XNUMX bahtů = XNUMX XNUMX bahtů.
Hruby rocni prijem | 960.000 baht |
Z tohoto ročního příjmu se odečte 40 %. | -/- 384.000 XNUMX bahtů |
Starší než 64? – 65 let | -/- 190.000 XNUMX bahtů |
Jediný daňový poplatník | -/- 30.000 XNUMX bahtů |
Pojistné na zdravotní pojištění, prozatímní částka (maximální spoluúčast je 100.000 XNUMX bahtů) | -/- 70.000 XNUMX bahtů |
Výdaje na léky, lékaře atd. provizorní | -/- 5.000 XNUMX bahtů |
Různé, jako dary chrámům, provizorní | -/- odpoledne bahtů |
Být ženatý | -/- odpoledne bahtů |
přídavek na dítě | -/- odpoledne bahtů |
Čistý PIT (osobní čistý příjem) | -/- odpoledne bahtů |
Daňové sazby z čistého osobního příjmu:
Osobní příjem %
1. závorka 0 – 150.000 0,00 bahtů = XNUMX
2. závorka 150.000 300.000 – 5,00 XNUMX bahtů = XNUMX
3. závorka 300.000 500.000 – 10,00 XNUMX bahtů = XNUMX
4. závorka 500.000 750.000 – 15,00 XNUMX bahtů = XNUMX
5e držák 750.000 1.000.000 -20,00 XNUMX XNUMX bahtů = XNUMX
Na základě osobního čistého příjmu ve výši 281.000 XNUMX bahtů platíte v Thajsku
Daň z příjmu:
0 – 150.000 0,00 bahtů = XNUMX
281.000 150.000 -/- 131.000 5 = 6.550,00 XNUMX bahtů x XNUMX % = XNUMX XNUMX bahtů
Nebo asi 200 eur.
V Nizozemsku platím ze stejného příjmu ročně daň zhruba 11.000 XNUMX eur. Proč téměř žádný rozdíl s Nizozemskem.
Nejsem tak bohatý, abych mohl využívat daňové zvýhodnění ve výši 10.000 XNUMX eur ročně.
Doufám, že se z toho čtenáři poučí. Podívejte se na svou vlastní situaci, protože každá situace je samozřejmě jiná. Obávám se, že čtenáři s pouze přínosem AOW pro to budou mít pramálo využití. Pokud ale máte ke státnímu důchodu i důchod, stojí za to se na to podívat a udělat si výpočty.
milý Charlie,
Velká pochvala za vaše jasné a srozumitelné vysvětlení, z čehož může mít užitek mnoho lidí.
Nyní to bude pro mnoho jablka / vejce.
Děkuji za vaši obětavost a snahu.
Henry Em
Jasný a jasný Charlie. Reakce na vaše předchozí příspěvky byly někdy velmi blahosklonné, až vševědoucí, neoprávněné. Sám mám s thajskou daní z posledních let dobré zkušenosti. Velice se mi to líbilo. Tím, že částečně vyživuji své tchána, došlo i ke srážce. Moje předchozí zkušenosti s nizozemskými daňovými úřady byly velmi odlišné, až nepříjemné. Děkuji mnohokrát!
Chtěl bych vidět, co říká v první instanci daňová a celní správa a pak se podívat na účetní firmy v druhé instanci. To, co právník jako jediný napíše bez uvedení zdroje či odkazu, je málo platné, zvláště pokud to vyvrací několik účetních firem a samotné finanční úřady.
Například pojistné na zdravotní pojištění je odečitatelné až do výše 15.000 XNUMX bahtů pro daňového poplatníka, pokud je zaplaceno thajské pojišťovně.
Viz například: https://sherrings.com/personal-tax-deductions-allowances-thailand.html
Jiný příklad: odčitatelná částka na příjem a důchod je 50 % až do maximální výše 100.000 100.000 bahtů, a tedy ne více než XNUMX XNUMX.
Jak ten nejlepší člověk přijde na nápad strhávat 40% z příjmu nebo důchodu a to bez doložení...Myslím, že ano, ale vy pak vyplníte své přiznání špatně.
Zde je například odkaz na PWC, ve kterém je také uvedeno, co píšu, a je to v 1. odkazu v mé odpovědi:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.pwc.com/th/en/publications/assets/thai-tax-2017-18-booklet-en.pdf&ved=2ahUKEwjNxJWn8vDlAhXtyjgGHfNWAeUQFjABegQIDhAG&usg=AOvVaw3y33-OVbjaxl2S6rWxRNRj
Nebo od Ernst & Young, renomované mezinárodní účetní firmy, jako je PWC.
A tak existuje mnoho odkazů, které dokládají to, co o těchto 2 bodech píšu.
Zde je kromě mé odpovědi také odkaz od Ernst & Young:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.ey.com/Publication/vwLUAssets/ey-thailand-tax-facts-2018/%24FILE/ey-thailand-tax-facts-august-2018.pdf&ved=2ahUKEwjNxJWn8vDlAhXtyjgGHfNWAeUQFjAOegQICBAB&usg=AOvVaw3v7ajZ_5zcoSWA0lP4r2sG
Ahoj Ger Korate,
Naprosto s vámi souhlasím a odeslal jsem odpověď, když tam vaše odpověď ještě nebyla. Zachovejte tedy stejné reference.
Mám pravdu, Charly, že když v Thajsku vyděláš 960.000 6.550 bahtů, nakonec zaplatíš na dani jen XNUMX XNUMX? Není tedy divu, že Thajsko má tak špatné veřejné a sociální služby a tak extrémně vysokou nerovnost v bohatství a příjmech. Nemyslíte, že bychom tam měli jet i v Holandsku?
@Tino Kuis
Trochu náročný příspěvek od tebe Tino. Jako rasový socialista si přirozeně myslíte, že bychom tam v Nizozemsku vůbec neměli jezdit. To bych ale povzbudil. O příliš mnoho lidí se jen stará, od kolébky až po hrob. K větší rozhodnosti, více iniciativ, více vůle udělat něco ze svého života. Ne všechno to rozmazlování. Získáte pouze velmi závislé, nemyslící a nepracující slabé občany.
V Nizozemsku je všechno příliš snadné. Přestaň.
Mimochodem souhlasím s vámi, že rozdíly v příjmech a bohatství jsou v Thajsku velmi velké. Thajsko se ale musí dále rozvíjet, stejně jako v minulosti muselo Nizozemsko. Thajsko na to potřebuje čas, stejně jako Evropa v minulosti.
A pak ty extrémní rozdíly nakonec zmizí.
S pozdravem,
Charly
Citace:
"O příliš mnoho lidí je prostě postaráno, od kolébky až po hrob."
Byl jsem lékařem a zpochybňuji, že čísla jsou velká, maximálně sem tam pár. Naprostá většina Nizozemců studuje nebo pracuje přiměřeně tvrdě.
V Thajsku jsou nemocní, postižení a staří lidé často ponecháni sami sobě napospas. Touhu zlepšit to nazvěte „rasovým socialismem“.
Co se týče těch daní v Holandsku, milý Charly.
Jednou jsem mluvil s kolegou praktickým lékařem, který si stěžoval, že ze 100 eur, které dostal za vyšetření, musí zaplatit 50 eur na daních. Zeptal jsem se ho, zda má rodiče, kteří pobírají státní důchod. Samozřejmě. Věděl jsem, že má dvě děti, které obě studují medicínu. Upozornil jsem ho, že to stojí 50.000 XNUMX eur ročně na osobu. Tam jdou vysoké daně, drahý Charly.
A Thajsko se může správně rozvíjet pouze tehdy, pokud zmizí ty extrémní rozdíly v příjmech a bohatství, které zmiňujete. Na tom se shodují všichni ekonomové. A to se neděje automaticky.
Obvykle je žena v Thajsku pro cizího muže docela zátěží, pak se to trochu kompenzuje. Přímé daně, vynecháte správce daní a zaplatíte manželce rovné matce.
Už roky tady platím daně. Koneckonců, žiješ tady. Navíc osvobození mého firemního důchodu od daně je příjemný bonus.
Dalším přáním je také osvobození mého státního důchodu od daně.
Milý Charlie.
Přeji vám sílu s vaší výjimkou, že chcete platit daně tady v Thajsku.
Nezapomeňte, že to není možné s ohledem na vaše AOW. V minulosti bylo o tomto tématu hodně řečeno. (AOW.belasting)
Mezi Nizozemskem a Thajskem existuje daňová smlouva, že AOW zůstává zdaněna v Nizozemsku. Tuto daňovou smlouvu si můžete vyžádat u SVB v Roermondu.
Přeji vám sílu, aby se vám v Thajsku podařilo zaplatit daň ze státní penze.
Jochene a další, smlouvu si můžete přečíst a vytisknout zde:
https://wetten.overheid.nl/BWBV0003872/1976-06-09
@Jochen Schmitz
Děkuji za příspěvek do této zajímavé diskuse. Ne, nedělám žádný pokus o zdanění mého státního důchodu v Thajsku. To zůstane v Nizozemsku.
Chci jen převést zdanění mého zaměstnaneckého důchodu do Thajska. To mě bolí
zhruba 10.000 XNUMX eur ročně. Bydlím tady v Thajsku, takže je to také povinné.
Met vriendelijke Groet,
Charly
Velmi dobré a přehledné. Zeptal jsem se ve městě Chiangmai, zda tam mohu získat daňové číslo. Ale řekli mi, že to musím udělat ve svém rodném městě (Chiangdao). Žádný finanční úřad tam ale není. Myslím, že teď mám daňové číslo ve své žluté domovní knížce.
To ale v Nizozemsku nepřijímají. má někdo radu?
Daňové číslo bude přijato, ne to, co s ním chcete dělat!
Všechny odpočty se mi zdají jasné, jen to "schéma 40%" mi není známo a nemůžu o něm nic najít na internetu, s thajským zdaněním, ani na Thailandblogu!
Mohl bys k tomu dát nějaké konkrétnější informace?
Díky předem!
milý Charlie,
Každého zajímá to 40-50% rozhodnutí. Rozhodnutí má také číslo dokumentu. Možná můžete požádat svého kontaktního pana Yonga o toto číslo a sdílet je se čtenáři Thailandblog. Také by měl být dostupný pouze v thajském jazyce. Nebo se s námi můžete podělit o fotografii tohoto rozsudku.
Pro kategorii příjmu z práce (oddíl 40 1 a 2) existuje 40% srážka, ale tato srážka je omezena na 60.000 XNUMX bahtů. Ale to není to, co myslíš. No to jsem zvědavý.
Promiňte, omezeno na 100.000 XNUMX bahtů
Vámi zmiňovaná "výhoda" neexistuje. Pokud žijete v Thajsku, NL nesmí vybírat daně z vašeho firemního důchodu; která je vyhrazena pro Thajsko. Svůj názor na metodu výpočtu, kterou používá váš poradce, jsem již uvedl.
Ahoj Charlie,
Rozhodně nechci působit tvrdohlavě nebo vševědoucím, ale od roku 2015 hlásím zločiny v Thajsku. Podle mého skromného názoru není váš výpočet zcela správný. Na základě daňového roku 2019 (částky uvedené v bodech 2018, 1,2 a 3 platí již v roce XNUMX) jsou částky následující:
1. Můžete si skutečně odečíst 40 %, ale maximálně do výše 100.000 XNUMX Thb.
2. Odečtěte 65 190.000 THB starších XNUMX let.
3. Jediný daňový poplatník ne 30.000 60.000 thb, ale XNUMX XNUMX thb.
4. Zdravotní pojištění u thajské společnosti max. 15.000 XNUMX Thb.
5. Životní pojištění u thajské společnosti max. 100.000 XNUMX Thb.
Upozorňujeme, že body 4 a 5 dohromady nepřesahují 100.000 XNUMX Thb.
Pokud vyjdu z vašich částek, dostanu se k jinému výpočtu.
1. 100.000 XNUMX thb
2. 190.000 XNUMX thb
3. 60.000 XNUMX thb
4. 70.000 15.000 Thb (myslím, že by to mělo být XNUMX XNUMX Thb, ale abych se vyhnul úplnému zmatku, ponechávám si
vaše částka).
5. 5.000 XNUMX thb
Celková odečitatelná položka 425.000 960.00 Thb. Za předpokladu příjmu ve výši 535.000 thb pak základ daně činí XNUMX XNUMX thb.
1. závorka 0 – 150.000 0 bahtů = XNUMX %
2. závorka 150.000 300.000 – 5 7.500 bahtů = XNUMX % = XNUMX XNUMX Thb
3. závorka 300.000 500.000 – 10 20.000 bahtů = XNUMX % = XNUMX XNUMX THB
4. závorka 500.000 750.000 – 15 15 bahtů = 35.000 % ve vašem příkladu 5.250 % z XNUMX XNUMX Thb = XNUMX XNUMX Thb
5. závorka 750.000 1.000.000 – 20 XNUMX XNUMX bahtů = XNUMX % neuvádí se
Celková daň k zaplacení 32.750 6.550 thb a bohužel ne XNUMX XNUMX thb.
Více informací naleznete na tomto webu:
https://sherrings.com/personal-tax-deductions-allowances-thailand.html
Bohužel momentálně nemohu otevřít webovou stránku Revenue Department Thailand, ale částky a procenta jsou podle mého názoru správné.
@RNO
Děkujeme za váš konstruktivní příspěvek.
Ve skutečnosti nemáme tolik velkých rozdílů.
Pan Yong mi neřekl, že 40% rozhodnutí je omezeno na 100.000 XNUMX bahtů.
Zatím tedy budu předpokládat, že víčko není (určitě budu vědět v lednu).
Body 4 a 5 nesmí dohromady přinést více než 100.000 70.000 bahtů. Takže se svými XNUMX XNUMX bahty jsem hluboko pod tím.
Single tax player od 30.000 60.000 do XNUMX XNUMX > no prostě pěkné.
Opět v lednu dokončíme a odešleme Thai IB 2019. To je pro mě poprvé.
Tak jsem moc zvědavý, jaký bude výsledek.
Mimochodem, po vašem výpočtu a příchodu do IB, který má zaplatit 32.750 1.000 bahtů, řekněme 10.000 XNUMX eur, je stále asi o XNUMX XNUMX eur méně než v Nizozemsku. Existují komentátoři, kteří tvrdí, že v tom není téměř žádný rozdíl. No, skutečně existuje.
Ale RNO, moc děkuji za příspěvek do této diskuze. Tento příspěvek vnímám jako velmi pozitivní.
\Mimochodem, uvedl jsem kontaktní údaje pana Yonga do odpovědi na příspěvek Jana Bekkeringa. Řekl bych, že kontaktujte toho muže.
Met vriendelijke Groet,
Karlík
Těch 40% je jakési obecné osvobození, s nějakými konkrétními srážkami (Manželka, životní pojištění, zdravotní pojištění atd.), rozumím tomu správně?
Kája,
Nechápu, jak v Nizozemsku zaplatíte zhruba 28.800 11.000 EUR na dani z příjmu XNUMX XNUMX EUR.
V Heerlenu s vámi budou mít velkou radost.
Myslím, že platíte jako obyvatel Thajska jako zahraniční daňový poplatník ne více než 9 %, alespoň ne.
Prosím vysvětlete, Charlie.
milý Charlie,
Standardní 40% srážka z ročního příjmu podle mě neexistuje.
Je však možné získat celkové snížení o 40 %:
– roční příspěvek RMF s maximálně 15 %
– roční příspěvek LTF s maximálně 15 %
– roční životní pojištění až do výše 100,000 XNUMX bahtů
Při ročním příjmu 1 milion se odečte 2 × 150000 1 + 100000 × 600000 XNUMX bahtů. Částka ke zdanění je pak pouze XNUMX XNUMX bahtů.
Vezměte prosím na vědomí, že příspěvky RMF můžete vybrat bez daně pouze od 55 let a starší a fixované po 5 letech.
LTF příspěvky jsou osvobozeny od daně až po 7 letech.
U různých výdajů mohou pravděpodobně stále existovat náklady na víza (včetně cesty).
milý Charlie,
Jak říkáš, je jasné. Nerozumím tomu, že z hrubého příjmu 2400 Euro platíte daň 916 Euro. Myslím, že předpokládáte špatné věci. V Nizozemsku sem patří i pojistné na zdravotní pojištění a sociální odvody. Ne v Thajsku. Zdravotní pojištění si tedy budete muset platit sami.
laskavě,
Tuna
milý Charlie,
Váš příběh je jasný a jasný, ale jednu věc nechápu. S hrubým příjmem 2400 916 EUR neplatíte v Nizozemsku daň XNUMX EUR.
Je možné, že vaše celková částka (daně, náklady na sociální zabezpečení, léčebné výlohy atd.) dosáhne 916 eur. I v Thajsku se budete muset pojistit a také si s tím budete muset spočítat.
S přátelským pozdravem,
Tuna
@Jan Bekkering
Podle pana Yonga z Paragon Legal se jedná o „pravidlo“, které na webových stránkách thajských daňových úřadů jako takové není uvedeno, ale platí.
Ujistil mě, že se uplatní 40 % plus uplatnění všech ostatních odpočtů a poté uplatnění thajských daňových pásem. Jak je uvedeno v příspěvku zde.
V lednu spolu s panem Yongem dokončím svou thajskou daň z příjmu 2019 a předložím ji thajským finančním úřadům.
Mimochodem, zde jsou podrobnosti o panu Yongovi. Pokud máte nějaké dotazy ohledně svého daňového přiznání v Thajsku > neváhejte mu zavolat a zeptat se na své otázky.
Paragon Legal, pan Tawiyong Srikham (přezdívka Mr. Yong), 1/3 Sitthisiri Road (boční ulice silnice Srisuk), v Udon Thani. Telefon: 098 974 7677, email [chráněno e-mailem].
Met vriendelijke Groet,
Charly
@tooske, TnT a případní další tazatelé
V příkladu předpokládám čistý měsíční převod důchodu do Thajska ve výši 2.400 XNUMX eur.
V Nizozemsku je tento hrubý důchod řekněme 3.400 XNUMX eur.
To je téměř 1.000 eur na dani ze mzdy a příspěvku ZVW.
Pokud si nizozemské daňové úřady časem uvědomí, že musím platit daň v Thajsku, čistá částka se samozřejmě stane hrubou částkou, kterou obdržím od svého poskytovatele důchodu. Ale to bude nějakou dobu trvat, vzhledem k opozici v Heerlenu.
laskavě,
Charly
Proč ve výpočtu předpokládáte čistou částku 2400 Euro? Myslím, že byste měli předpokládat hrubých 3400 EUR, abyste udělali správné srovnání. Jako odhlášená osoba z Nizozemska mám stejně jako Tooske, TnT a mnoho dalších daň 9%.
Nedávno jsem šel s někým na finanční úřady s cílem získat daňové číslo. a proto tam platil daně,
Nikdy tam nebylo řečeno nic o 40% rozhodnutí, ani o tom, že by bylo odečitatelné pojistné na zdravotní pojištění.
takže jsme potom zaplatili příliš mnoho.
Možná vám TOTO může vysvětlit vaše kontaktní osoba... pan Yong.
@peter dekker
Řekl bych, že kontaktujte pana Yonga. Jeho kontaktní údaje jsou zde uvedeny s dalšími odpověďmi někde. Jinak vyhledejte Paragon Legal v Udon Thani.
Met vriendelijke Groet,
Charly
Záleží jen na tom, koho máte před sebou... Vyplňuji svůj thajský daňový formulář v Amfru v naší vesnici. Vždy mi moc hezky pomohou. Například jsem jim vysvětlil, že platím daň ze svého AOW v Nizozemsku. Lidé to akceptují a pak naznačím, že chci platit daň ze svého firemního důchodu. Pak se to celé včetně všech odpočtů posílá Amphur na finanční úřady v Bangkoku.O pár dní později dostanu výměr, zaplatím ho v Amphuru a je to, Henku. Dostávám také RO22, se kterým opět uspokojuji nizozemské daňové úřady. Pokud to neudělám, budou účtovat daně, a to je opravdu mnohem víc! Opravdu oceňuji, že si Charly dal tu práci a podělil se s námi o svá dobrodružství. To je opravdu užitečné! Chtěl bych požádat znalé, aby svou kritiku prezentovali uctivým způsobem. Takže každý má své zkušenosti.
„V Nizozemsku platím ročně na dani ze stejného příjmu zhruba 11.000 XNUMX eur. Proč téměř žádný rozdíl s Nizozemskem.“
Jsem na půlce.
Daňový rok 2019
Příjem:
12x 2.400 28.800 je XNUMX XNUMX
Sazba daně:
18,75 % nad 20.384 3.822 = XNUMX XNUMX
20,20 % nad 8.416 1.700 = XNUMX XNUMX
Celkem: 5.522 XNUMX
Navíc předpokládám, že se již neplatí žádné pojistné na zdravotní péči související s příjmem (jinak se přidá dalších 1.600 11.000, ale pak hluboko pod uvedených XNUMX XNUMX).
Milý Charly. Četl jsem tvůj příběh s úžasem. Odkud ten tzv. daňový expert bere ty nesmysly? To co píše Ger -Korat je pravda. Daňové přiznání můžete podat pomocí formuláře PND91, který najdete na stránkách Thai beasting. Do A4 formuláře můžete zadat „výdaje méně“, tzv. pořizovací náklady. To je 40 % s maximem 100.000 60.000. To bylo 2017 60.000, ale bylo zvýšeno v roce 21, stejně jako jeden daňový poplatník byl zvýšen na 22 XNUMX. (Škoda, že to váš daňový expert nevěděl.) Na finančním úřadě jsem vyplnil formulář společně s (vstřícnou) paní z úřadu a ta mě na toto navýšení upozornila. Srážky na léčebné výlohy mi nebyly známy a nepodařilo se mi je najít. Daňový formulář je poté odeslán do centrály Korat, kde je znovu zkontrolován. Brzy poté dostávám formuláře ROXNUMX a ROXNUMX, které jsou vyžadovány pro Nizozemsko. Zde vždy vynikající pomoc finančních úřadů.
Zajímalo by mě, jaký formulář používá váš odborník k podání vašeho prohlášení. Myslím, že je mnohem lepší zajít na finanční úřad, najít anglicky mluvícího člověka a vyplnit formulář společně. Ani vás to nestojí žádné peníze.
@NickSurin
Foukáš dost vysoko z věže. Jste odborník na thajské daně?
Zatím nemám důvod pochybovat o úsudku pana Yonga, mého daňového poradce.
V lednu na line-upu Thai IB 2019 uvidím, kdo má pravdu.
Nemám však důvod pochybovat o úsudku pana Yonga.
Met vriendelijke Groet,
Charly
milý Charlie,
Se zájmem jsem si přečetl váš příběh o placení daní.
Uvedl jste také rozdíl mezi tím, co by ve vašem příkladu musel člověk zaplatit na daních v Nizozemsku a co by se musel platit v Thajsku.
Rád bych však zdůraznil, že pokud se člověk rozhodne pro emigraci do Thajska, nemá již nárok na slevy na dani ze mzdy.
Já sám chci příští rok po odchodu do důchodu ve věku 66 let emigrovat do Thajska.
Poté ztratím nárok na všeobecnou slevu na dani ze mzdy, slevu na dani pro starší osobu a slevu na dani pro svobodnou starší osobu.
Vzhledem k tomu, že AOW zůstává zdaněn v Nizozemsku a slevy na dani ze mzdy jsou staženy, dostanu podstatně nižší čistý benefit AOW, než kdybych neemigroval. Je to o
o tisíce eur ročně méně.
I tuto skutečnost je třeba zohlednit při přesnějším výpočtu
Pozdravy,
Petr
V reakci na různé příspěvky jen následující.
Napsal jsem to do komentáře, ale zdá se, že se to ztratilo.
Můj čistý příjem z důchodu společnosti je zhruba 2.400 3.400 eur a můj hrubý příjem je zhruba XNUMX XNUMX eur měsíčně.
Při výpočtech daní v Thajsku budu vycházet ze svého čistého příjmu, protože nizozemským daňovým úřadům bude nepochybně trvat dlouho, než povolí zdanění mého firemního důchodu v Thajsku. Jakmile budou nizozemské daňové úřady za hranou, můj příjem v Thajsku bude zhruba 3.400 XNUMX eur měsíčně.
Tady AOW úplně ignoruji.
Met vriendelijke Groet,
Charly
Bydlí v Thajsku odhlášeno z Nizozemí, konečné vyměření 2018, daňové přiznání za rok 2019 ještě podat nemohu, tak ještě nevím.
Toto konečné vyměření bylo stanoveno podle vašeho daňového přiznání za rok 2018.
Daň z příjmů kolonka 1 Zdanitelný příjem ze zaměstnání a domova 28.467 XNUMX EUR
První splátka 8,900 20.142 % z 1792 XNUMX EUR XNUMX XNUMX EUR
Druhý držák 13,200 8325 % z 1098 XNUMX EUR na XNUMX XNUMX EUR
Daň z příjmu 1 € 2890
Kolektivní příjem 28.467 XNUMX € Kolektivní příjem
Hans
Mít důchod ABP a AOW.
Tedy zdaněno v Nizozemsku.
Nepočítejte mě bohatého nebo chudého
Hans
milý Charlie,
Děkuji za toto vysvětlení. Sám jsem v tom trochu rýpal.
Vaše vysvětlení vidím jasně a je v průměru dobrý výpočet qwa.
Byl jsem ten, s ostatními komentátory pozitivně o vysvětlení thajských daní.
Když jsem v Thajsku, slyším a vidím lidi, kteří na tom pracují a někdy nevědí, co dělat.
Milý Charly, na všechny příspěvky jsou negativní i pozitivní reakce, ale to „není na škodu“.
Mnoho lidí je vděčných za toto vysvětlení, proč? Získání informací stojí peníze.
Met vriendelijke Groet,
Erwin
milý Charlie,
Proč psát o thajských daních, když (jistě) nevíte, co se děje. Proč nenechat toto téma odborníkům, jako je Lammert de Haan? Mnoho čtenářů jste tímto způsobem uvedli na špatnou kolej.
Proč nenahlédnout do anglické verze formuláře daňového přiznání, pak mimo jiné uvidíte, o jaké odpočty se jedná. Neexistuje žádné 40% rozhodnutí, jak již zmínil Ger-Korat. Existuje odpočet „Menší náklady (50 procent, ale nepřesahující 100,000 XNUMX bahtů)“ Takže také odpočet za „náklady na léky, doktore...“ neexistuje, ty spadají pod odpočet „Menší náklady…“
Spoléhám na své vlastní daňové přiznání (vyplněné odborníkem z thajských daňových úřadů) a výše uvedenou anglickou verzi.
S pozdravem Hanso
Vážený Hanso,
Píšeš a já cituji:
Proč psát o thajských daních, když (jistě) nevíte, co se děje. Proč nenechat toto téma odborníkům, jako je Lammert de Haan? Mnoho čtenářů jste tímto způsobem uvedli na špatnou kolej.
Velmi oceňuji, že se Charly s námi na Thailandblogu dělí o své zkušenosti s thajskými daňovými úřady. Všichni se z toho můžeme poučit. Vaši výše uvedenou odpověď považuji za nevhodnou a nenaznačuje žádné uznání.